Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do jun 14, 2007 7:09 pm

Mijn eerste echte kennismaking was begin 2003 met Fear of the Dark. Niet het beste Maiden album maar wel met een van de bekendste covers dus dan krijg je dat. Ik vond het toen wel een aardig album en nu nog steeds. Niet lang daarna heb ik toen Powerslave en Brave New World in handen. De daar op volgende keer dat mijn loon binnen was heb ik de overige albums ook maar gekocht.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » do jun 14, 2007 9:08 pm

innuendo schreef:Enkele maanden later kocht ik mijn eerste plaat van Maiden en dat was Virtual IX. Dat deed ik op aanraden omdat er vlakbij een winkel was waar ze de limited edition nog hadden. Voor die plaat heb ik toen nog FL44,95,- neergelegd.
Goeie investering hoor !

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » do jun 14, 2007 9:09 pm

Dragonforce schreef:[..]
Voorkeurspositie... :lol: TNotB was mijn eerste metal album, daarom ook speciaal, maar dat is geen reden om m beter te vinden/beoordelen dan andere albums.
Heb jij nooit dat die eerste albums toch net dat tikkeltje specialer zijn? Ik heb dat bij Maiden (NOTB) nu eigelijk niet, maar bij sommige andere bands wel hoor.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 15, 2007 12:03 pm

Jens schreef:[..]
Heb jij nooit dat die eerste albums toch net dat tikkeltje specialer zijn? Ik heb dat bij Maiden (NOTB) nu eigelijk niet, maar bij sommige andere bands wel hoor.
Nee, ik heb wel een paar albums/nummers die ik op speciale momenten in mijn leven heb gedraaid en dus herinneringen meedragen. Maar dat heeft niks te maken met eerste albums.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » vr jun 15, 2007 12:34 pm

Dragonforce schreef:[..]
Nee, ik heb wel een paar albums/nummers die ik op speciale momenten in mijn leven heb gedraaid en dus herinneringen meedragen. Maar dat heeft niks te maken met eerste albums.
De nostalgiefactor vertekent sowieso meestal de waardering voor dit of dat album. Dat hier in dit topic latere Maiden-platen in toplijstjes opduiken zegt bovendien ook iets (niet alles) over de leeftijd van de luisteraars en over de al zeker twee generaties omspannende Maiden-volgelingen.

Het is fascinerend om te zien hoe zo'n 27 jaar na het Iron Maiden-debuut de band uit Londens East End nog altijd prominent aanwezig is. Het AMOLAD-concert in Den Bosch was dan ook weer bijzonder. Een volle bak met mensen uit werkelijk alle metalsubcultuurtjes, en dat ook net als vroeger helemaal zonder de media-maffia. Hulde!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 15, 2007 5:15 pm

Helemaal mee eens. Staat 'Can I Play With Madness' trouwens in de Top100? - gezien het nummer bij een Sony-reclame op televisie te horen is en dikwijls op Veronica wordt gedraait.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 15, 2007 5:52 pm

Metal79 schreef:[..]


De nostalgiefactor vertekent sowieso meestal de waardering voor dit of dat album. Dat hier in dit topic latere Maiden-platen in toplijstjes opduiken zegt bovendien ook iets (niet alles) over de leeftijd van de luisteraars en over de al zeker twee generaties omspannende Maiden-volgelingen.
Bij mij niet, het heeft bij mij meer met smaak te maken. Maar zonder die nostalgie had ik wrs wel een aantal bands/albums gemist(niet gekocht) die ik absoluut niet zou willen missen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr jun 15, 2007 6:42 pm

Eru Iluvatar schreef:Helemaal mee eens. Staat 'Can I Play With Madness' trouwens in de Top100? - gezien het nummer bij een Sony-reclame op televisie te horen is en dikwijls op Veronica wordt gedraait.
Nu niet. Maar in 1988 heeft het de veertiende plaats gehaald in de top 40.
Wellicht vandaar dat ze het nog wel eens op Veronica draaien.

Seventh Son Of A Seventh Son stond overigens op 45 in Veronica's album top 1000.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za jun 16, 2007 3:08 pm

Lennert schreef:Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Dit is wel een belangrijk gegeven, mijn kennismakingsalbum met Maiden (en metal in het algemeen) is/was "Seventh Son Of A Seventh Son" (we spreken januari 1990) en die heeft dan ook nog steeds een zeer speciaal plekje, daarna ben ik alle 80'er jaren albums van Maiden gaan ontdekken en voegden ook "Piece Of Mind", "Powerslave" en in iets mindere mate "Somewhere In Time", "The Number Of The Beast" en de rest van de albums zich bij mijn favorieten. Dit is ook de reden waarom ik er nog steeds met mijn verstand niet bij kan dat iemand een album van de 90'er jaren en alles erna bóven de jaren 80 albums kan scharen, dat is voor mij echt onbegrijpelijk.

Maar goed, daar zal zeker de 'eerste kennismakingsfactor' mee te maken hebben.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 17, 2007 11:34 am

dat denk ik niet.

Bij mij staat Somewhere in Time op nummer 1, de absolute favoriet.
Piece of Mind op twee. En dan volgen er wat latere platen ja, maar ik verkies zelf waar voor mij de kwaliteit ligt en niet wat zogenaamd zou moeten.

Men deed grootse dingen in de jaren 80, maar niet alle platen hadden even grote impact op moi.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo jun 17, 2007 1:06 pm

Jeroen schreef:dat denk ik niet.

Bij mij staat Somewhere in Time op nummer 1, de absolute favoriet.
Piece of Mind op twee. En dan volgen er wat latere platen ja, maar ik verkies zelf waar voor mij de kwaliteit ligt en niet wat zogenaamd zou moeten.

Men deed grootse dingen in de jaren 80, maar niet alle platen hadden even grote impact op moi.
Ik bedoelde dat de 'eerste kennismakingsfactor' er vast wel mee te maken zal hebben dat sommige mensen "Brave New World" een van de besten vinden ofzo, als dat het eerste Maiden album was dat ze hoorden (zoals Lennert aangaf).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 17, 2007 2:03 pm

misschien wel, maar ik heb Virtual XI bijvoorbeeld niet in mijn top 5 staan.
Brave New World wel, maar dat is in mijn optiek gewoon één van de meest complete maiden platen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 18, 2007 6:18 pm

http://www.youtube.com/watch?v=p3ANuj0f ... ed&search=

Brighter Than A Thousand Sons op Download, Bruce is uitstekend bij stem iig!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jun 18, 2007 6:21 pm

Lennert schreef:http://www.youtube.com/watch?v=p3ANuj0f ... ed&search=

Brighter Than A Thousand Sons op Download, Bruce is uitstekend bij stem iig!
Dat zal wel, want zaterdag was ie fantastisch!
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma jun 18, 2007 6:49 pm

Jeroen schreef:misschien wel, maar ik heb Virtual XI bijvoorbeeld niet in mijn top 5 staan.
Brave New World wel, maar dat is in mijn optiek gewoon één van de meest complete maiden platen.
Zeker weten. Brave New World was ook een fantastisch album in mijn optiek.
Na matige albums als X Factor en Virtual XI gaf ik geen stuiver meer voor Maiden. Maar met Brave New World kwamen ze mét Dickinson weer helemaal terug.

Overigens was Powerslave mijn kennismakingsalbum. Een album met een aantal fantastische klassiekers maar toch ook een aantal vullertjes. (Losfer Words, Flash Of The Blade).

Somewhere In Time blijft mijn all time favorite van Maiden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma jun 18, 2007 9:05 pm

Losfer Words vuller..? Hmm..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 20, 2007 2:02 pm

Wonderbaarlijk eigenlijk hoe meningen kunnen veranderen met de jaren, ik ben nu weer helemaal verslingerd aan Dance Of Death en heb eigenlijk totaal geen probleem met de productie. Paschendale is imo een van de beste epics die ze ooit gemaakt hebben.

De regel 'cruelty has a human heart', is die niet van Shakespeare?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jun 20, 2007 2:07 pm

Lennert schreef:Wonderbaarlijk eigenlijk hoe meningen kunnen veranderen met de jaren, ik ben nu weer helemaal verslingerd aan Dance Of Death en heb eigenlijk totaal geen probleem met de productie. Paschendale is imo een van de beste epics die ze ooit gemaakt hebben.

De regel 'cruelty has a human heart', is die niet van Shakespeare?
Internet zegt William Blake. Zegt wel genoeg voor de Bruce kenners denk ik.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 20, 2007 2:17 pm

Crap, dat ik me dat niet herinnerde! *gaat zich in een hoekje zitten schamen met kunstgeschiedenis aantekeningen*
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo jun 20, 2007 4:37 pm

Edwynn schreef:[..]
maar toch ook een aantal vullertjes. (Losfer Words, Flash Of The Blade).
'Flash of the blade' met die geweldige riff een vullertje? :shock: Inderdaad: hoe de opvattingen kunnen verschillen. Het nummer zit trouwens ook in Dario Argento's Phenomena.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 20, 2007 5:50 pm

Ik vind Losfer Words een goeie instrumental en Flash Of The Blade zeker geen slecht nummer. Powerslave is voor mij een 'all-killer' album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jun 20, 2007 6:55 pm

Tja, ik vind ze wat minder. Losfer Words vind ik niets speciaals hebben zoals Transylvania of Gengis Khan dat wel hebben.
Flash Of The Blade heeft een flitsend intro, maar dat niveau verdwijnt snel met de aanvang van het eerste couplet. Het refrein ben ik in de loop van de tijd echt irritant gaan vinden.

Dit neemt niet weg dat Powerslave fantastisch album is. Want van The Duellists, Rime en Powerslave zelf krijg ik nooit genoeg.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo jun 20, 2007 9:02 pm

Powerslave is het eerste Maiden-album dat ik aangeschaft heb - ik was 17. Het was in augustus, tijdens de ongelovelijk heette zomer van 2003. De temperatuur en de felle zon pasten qua sfeer erg goed bij Egyptische voorkant van Powerslave (ik kocht het album ook vanwege de voorkant - kende al jaren voordat ik uberhaupt van Maiden had gehoord).

Ik wist nog goed dat ik - nadat ik de cd voor de eerste keer in m'n stereo deed - alleen maar naar de eerste dertig seconden van elk nummer luisterde. Toen ik erachter kwam dat elk nummer met gave riffs begon, was ik direkt verkocht! Het album bevat voor mij geen fillers; alleen Losfer Words, die onderdoet aan Transylvania Genghis Khan. De nummers op dit album bezitten de beste Maiden-riffs en zeer goeie refreinen. The Duellists, Flash of the Blade en Back in the Village zijn zeer aanstekelijk en doen niet onder aan de eerste twee nummers.
De laatste twee nummers geven het album natuurlijk de legendarische status en zitten in mijn top10 qua favoriete Maiden-nummers.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jun 20, 2007 9:44 pm

Al dit praat over Powerslave laat mij watertanden over volgend jaar. Vooral nu ik ze net gezien heb.

Ik hoop alleen dat Bruce binnenkort nog aan z'n solo album kan beginnen.
It's the end of time

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jun 20, 2007 9:57 pm

Natuurlijk heeft hij tijd zat. Tot aan de zomertour zal hij eventjes niks met Maiden doen. Steve regelt de zaakjes wel en Bruce komt wel weer opdagen in de repetitieruimte voor de volgende tour.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr jun 22, 2007 1:56 pm

Dragonforce schreef: Ik hoop alleen dat Bruce binnenkort nog aan z'n solo album kan beginnen.
Die stond voor dit voorjaar al gepland met andere woorden, die schijf had allang in de winkels moeten liggen. Dat heef'tie eind vorig jaar zelf lopen roepen in een interview (Rocktribune). Dat dat niet gebeurd is verbaast me eigenlijk niks. Uitstellen van releases is binnen het Maidenkamp niks vreemd. De reden dat dat album er niet is gekomen zal waarschijnlijk aan de huidige festivaltour van Maiden liggen. Die was vorig jaar zéker nog niet bekend (missschien 2-3 festivals daargelaten) aangezien Bruce in Den Bosch het al had over de 'World Slaverytour' in 2008.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 22, 2007 2:36 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Die stond voor dit voorjaar al gepland met andere woorden, die schijf had allang in de winkels moeten liggen. Dat heef'tie eind vorig jaar zelf lopen roepen in een interview (Rocktribune). Dat dat niet gebeurd is verbaast me eigenlijk niks. Uitstellen van releases is binnen het Maidenkamp niks vreemd. De reden dat dat album er niet is gekomen zal waarschijnlijk aan de huidige festivaltour van Maiden liggen. Die was vorig jaar zéker nog niet bekend (missschien 2-3 festivals daargelaten) aangezien Bruce in Den Bosch het al had over de 'World Slaverytour' in 2008.
Ik weet het. Ik dacht trouwens dat 't album voor deze zomer gepland was, maar dat terzijde.
Dat de oorzaak ligt bij de huidige tour lijkt me duidelijk. Toen die bekend werd gemaakt kon je wel raden dat het album er niet zou komen. Zal wel weer zo'n ideetje van Steve zijn geweest, om Bruce ervan te weerhouden een solo plaat op te nemen.
It's the end of time

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr jun 22, 2007 2:50 pm

Ja dat denk ik ook, want de tour die ze nu doen heeft op zich weinig zin...Maar misschien komt ie aan het eind van het jaar alsnog, alhoewel ze ook de tweede History DVD nog moeten doen eind dit jaar of begin volgend jaar..

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr jun 22, 2007 2:54 pm

Dragonforce schreef:[..]
Zal wel weer zo'n ideetje van Steve zijn geweest, om Bruce ervan te weerhouden een solo plaat op te nemen.
ja joh.... want Steve gunt Bruce helemaal niks....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr jun 22, 2007 2:58 pm

Iron Maiden schreef:Ja dat denk ik ook, want de tour die ze nu doen heeft op zich weinig zin...Maar misschien komt ie aan het eind van het jaar alsnog, alhoewel ze ook de tweede History DVD nog moeten doen eind dit jaar of begin volgend jaar..
Weinig zin?
Als in; een tour moet altijd volgen op een nieuw album?

Wat is er mis met gewoon voor de lol een beteje optreden?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr jun 22, 2007 3:29 pm

Ja ik vind dat een tour wel wat moet brengen, en Maiden heeft volgens mij ooit gezegd dat ze het rustiger aan gingen doen, maar touren is juist vermoeiend.

Voor de lol optreden is prima, maar dit is gewoon een verlenging van de de AMOLAD tour, die niet al heel lang in de planning lag. Dan vind ik dat Bruce beter aan zijn solo-album kan werken, en Maiden aan de DVD of een nieuwe cd...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 22, 2007 4:09 pm

Tokus schreef:[..]


ja joh.... want Steve gunt Bruce helemaal niks....
Dat niet, maar ik denk wel dat Steve niet wou dat Bruce zo snel weer aan een solo album begon.
It's the end of time

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » vr jun 22, 2007 4:37 pm

Iron Maiden schreef:
Voor de lol optreden is prima, maar dit is gewoon een verlenging van de de AMOLAD tour, die niet al heel lang in de planning lag. Dan vind ik dat Bruce beter aan zijn solo-album kan werken, en Maiden aan de DVD of een nieuwe cd...
En jij noemt jezelf een fan?? Ik wil maiden wel elke maand op een podium zien! Op fields heb ik weer staan genieten.

Maar toen zat jij waarschijnlijk veilig op de bank met AMOLAD op repeat...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jun 22, 2007 5:11 pm

Ik wil op het moment eigenlijk liever Bruce live zien, zijn platen staan bij mij steevast in de toplijstjes. Accident Of Birth, The Chemical Wedding en A Tyranny Of Souls zijn voor mij beter dan de Maiden albums (op SIT en SSOASS na)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jun 22, 2007 6:12 pm

Iedereen doet net alsof die paar extra zomershows zo opeens alle vrije tjid van Bruce opslokt. Tussen de shows door heeft hij toch genoeg tijd om aan een nieuw solo-album te werken? Bovendien maakt hij het zichzelf sowieso al aardig druk met zijn baan als piloot en diskjockey en wat niet al. Wat een parania zeg, over die complottheorieën van Steve.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr jun 22, 2007 8:01 pm

Rene schreef:Iedereen doet net alsof die paar extra zomershows zo opeens alle vrije tjid van Bruce opslokt. Tussen de shows door heeft hij toch genoeg tijd om aan een nieuw solo-album te werken?
Dat vind jij dat vind ik maar dat vind Dickinson zelf denk ik niet.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo sep 05, 2007 9:31 pm

De 'Somewhere Back in Time' tour is bevestigd door Maiden, voor volgend jaar. Dit na aanleiding van de dvd. In Juli en Augustus komen ze naar Europa.
De setlist is al redelijk bekend gemaakt denk ik, door Rob Smalwood, lees dit maar:

---------------------------------------------------
Rod Smallwood, Iron Maiden's Manager, further commented; "Following Bruce's various hints from on stage this last year about our plans for 2008 ("We are taking some time off to build some pyramids!"), fans have been pestering me for details of the tour and especially asking which songs from that era will be played. That may be as easy as a run in the hills but we will keep our aces close to our chest on this issue. I know it would only take a couple of minutes but at this stage of planning, I'd have to be clairvoyant to know what they will do. I'm sure though it will be no revelation for you that we intend to make up for those wasted years by visiting a large number of hallowed metal venues around the world. Historically 'Powerslave' was an incredibly important album for the band and it would be madness if we didn't give the fans a taste of the full on Iron Maiden show from that time. With our jumbo there really is no rime nor reason why the band cannot now visit fans almost everywhere as many have been real troopers to have waited this long. Heaven only knows what the band will choose but if l could and did tell you now l would have to shoot you! You'll all have to be patient and see. But it will be spectacular. No fear!!"
-----------------------------------------------------

Ik kan er 13 of 14 nummers uithalen, maar die zijn niet allemaal uit de periode van Powerslave tot Fear of the Dark. Ik kijk er in ieder geval naar uit...

Hele artikel: http://www.ironmaiden.com/index.php?cat ... icleid=664

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo sep 05, 2007 9:44 pm

Iron Maiden schreef: Ik kan er 13 of 14 nummers uithalen, maar die zijn niet allemaal uit de periode van Powerslave tot Fear of the Dark. Ik kijk er in ieder geval naar uit...

Hele artikel: http://www.ironmaiden.com/index.php?cat ... icleid=664
ik zou de tourposter nog 's goed bekijken, vooral de onderste regel waar de albums genoemd zijn.... het lijkt me dan namelijk niet echt dat ze No Prayer en Fear of the Dark behandelen....

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo sep 05, 2007 9:48 pm

Uit dat artikel maak ik uit dat het een 80's-show word. Ik denk dat het veel nummers van Powerslave t/m Seventh Son wordt en de standaard klassiekers van de eerste cd's.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo sep 05, 2007 9:57 pm

Rene schreef:Uit dat artikel maak ik uit dat het een 80's-show word. Ik denk dat het veel nummers van Powerslave t/m Seventh Son wordt en de standaard klassiekers van de eerste cd's.

Dat is niet te hopen, want eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op wrathchild en run to the hills.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo sep 05, 2007 10:06 pm

Tokus schreef:[..]


ik zou de tourposter nog 's goed bekijken, vooral de onderste regel waar de albums genoemd zijn.... het lijkt me dan namelijk niet echt dat ze No Prayer en Fear of the Dark behandelen....

Afbeelding
Maar Rob doet toch enkele zinspelingen op nummers van Fear of the Dark, namelijk Afraid to Shoot Strangers en Fear of the Dark...of ik zoek nu teveel naar titels...

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo sep 05, 2007 10:09 pm

Gave poster trouwens.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo sep 05, 2007 10:14 pm

En het oude logo is gelukkig ook weer in ere hersteld.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo sep 05, 2007 10:37 pm

Wat boeit dat logo nou? Zoveel was er niet aan veranderd.

En ja, Iron Maiden, je zoekt teveel naar titels ben ik bang.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo sep 05, 2007 10:54 pm

innuendo schreef:[..]



Dat is niet te hopen, want eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op wrathchild en run to the hills.
Inderdaad, dat is dan weer wat jammer... als het nou twee of drie van die, *telt* zeven standaardnummers waren, okee. Maar allemaal weer is wat overdreven. Doch, ik heb er weer zin in, de gave poster doet veel goeds vermoeden.

Hm, alweer een tijdje geen Maiden geluisterd eigenlijk, morgen maar weer eens doen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo sep 05, 2007 11:52 pm

Zoals ik het had begrepen hebben ze de eerste 4 al behandeld en doen ze deze keer de volgende vier. Ik kijk er in ieder geval al aardig naar uit.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do sep 06, 2007 3:54 am

Hmm, jammer, ik had gehoopt op enkel nummers van Powerslave t/m SSoaSS. Ach, een Phantom of the Opera, een Another Life of een 22 Acacia Avenue kan bij nader inzien ook geen kwaad 8).
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do sep 06, 2007 8:32 am

innuendo schreef:[..]



Dat is niet te hopen, want eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op wrathchild en run to the hills.
Ik denk en hoop alleen Iron Maiden en Hallowed be thy name.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » do sep 06, 2007 12:35 pm

Er zijn genoeg hints gevallen voor Rime of the Ancient Mariner, dus zo lang die gespeeld wordt ben ik tevreden :P ook children of the damned mag wel terug keren in de setlist

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do sep 06, 2007 3:32 pm

Ben erg benieuwd!!

Waar zullen ze in NL spelen? Ik denk niet dat ze ergens binnen gaan spelen met deze tour? denk eerder een stadion(en ja als het dak dicht is is dat ook binnen)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Plaats reactie