Goed dat je het zegtGr. Dracula schreef:[..]
Over muziek gesproken, heb jij nou al eens een keer naar de full-length van IPERYT geluisterd???!!!!

Ik had Totalitarian Love Pulse een aantal keren op mijn werk beluisterd maar daar bleef het niet echt hangen. Vandaar dat het ook nooit in me op kwam om er op terug te komen. Maar gezien jij er wel weg van bent moet er toch wel wat in zitten. Dus ik luister het album nu nog een keer.
Laat ik bij het begin beginnen (aangezien ik een sprankel nieuw topic voor deze band aanmaak). Het eerste wat ik van deze band hoorde was hun debuut EP Particular Hatred. Dat vond ik eigenlijk ronduit slecht. Het deed me denken aan een zwak broertje van The Berzerker (wat ik wel een gave band vind). Brute death metal en extreme techno/gabber door elkaar gemixt. Alleen deed Iperyt dat met veel minder verve dan The Berzerker.
Op aandringen van de Graaf heb ik Totalitarian Love Pulse maar eens geprobeerd omdat dat album beter zou zijn. In de eerste instantie hoorde ik zeker een verbetering maar toch bleef het nog niet echt hangen. Maar na wat meer luisterbeurten (waarvan de laatste nu nog bezig is) bevalt dit me toch steeds meer. Er zit veel meer afwisseling en sfeer in de muziek. Iperyt heeft wat black metal invloeden aan hun sound toegevoegd waardoor alles nog donkerder klinkt. Je wordt als luisteraar bedolven onder woeste beats, gierende riffs, chaotische solo's en een gore, donkere sfeer. Alsof het einde van de wereld is gekomen in de vorm van een totaal psychotische oorlog.
Ik blijf er hoe dan ook wel 1 minpuntje in zien en dat is dat het af en toe iets te chaotisch wordt. Dat heeft zo z'n charme maar het leidt af en toe ook de aandacht een beetje af. Vooral de drumcomputer had wel iets strakker geprogrammeerd mogen worden (luister maar eens naar Control human delete om er achter te komen hoe dat klinkt).
Verder...als je in een pissige bui bent dan kan ik dit van harte aanraden. Dit is The Berzeker die teveel naar black metal heeft geluisterd en daardoor z'n verstand compleet heeft verloren.
http://www.myspace.com/iperyt