Nina Hagen

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Nina Hagen

Bericht door samson » do aug 16, 2007 1:16 am

Afbeelding

Van wikipedia

"Catherina (Nina) Hagen (Oost-Berlijn, 11 maart 1955) is een Duitse zangeres.

Hagen werd in Berlijn geboren als dochter van actrice Eva-Maria Hagen en schrijver van filmscripts Hans Oliva-Hagen. Haar stiefvader werd Wolf Biermann, die enige tijd met Nina's moeder samenwoonde. Zij zou de opleiding voor actrice volgen, maar kwam niet door de selectieprocedure. Daaropvolgend werd zij zangeres voor diverse bands, waaronder Automobil. Al snel werd dit haar begeleidingsband. Toen zij in de DDR op een zijspoor kwam als gevolg van haar steunbetuiging aan Wolf Biermann benutte zij de eerstmogelijke kans om uit dat land te emigreren. Zij vertrok met haar moeder in eerste instantie naar het Verenigd Koninkrijk.

In 1978 keerde zij terug naar Duitsland, en vormde daar de Nina Hagen Band tezamen met Bernhard Potschka, Herwig Mitteregger, Manfred Praeker en Reinhold Heil. Zij zouden een aantal albums uitbrengen, waarvan het eerste ('Nina Hagen Band') het bekendst zou worden.

Hagen had in de loop der jaren diverse echtgenoten, waaronder een zeventienjarige kraker uit Londen. Ook had zij enige tijd een relatie met Herman Brood en met de Nederlandse gitarist Ferdinand Karnemelk. Met die laatste kreeg Hagen ook een dochter: Cosma Shiva.

Zij nam eind 2001 samen met de Duitse live act Russenmafia, onder de naam Schwarze Puppen, een hardtrance plaat op, getiteld 'Tanz'. In 2003 heeft zij samen met Apocalyptica het nummer 'Seemann' van Rammstein gecoverd."


Ik ben al jaren liefhebber van Nina, maar de laatste tijd vooral luister ik er erg veel naar. Nummers als Herrmann Hiess Er en Alptraum zijn favoriet. Haar unieke stijl in zang als in kleding en attitude maken haar wel heel uniek. De muziek ligt tussen punk en new wave in maar het gaat vooral om haar zang. Zijn er nog meer liefhebbers?
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do aug 16, 2007 6:43 am

Een erg gekke oma, ik heb geen enkele van haar nummers behalve seemann maar ik zag haar ooit op eurorock en de hele show was best leuk.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 16, 2007 11:59 am

Weer zo'n artiest waar ik compleet geen zak aan vind, maar die wel een gigantische kvltwaarde heeft (net als Iggy Pop, waar ik ook niet meer naar wil luisteren).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie