Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo okt 03, 2007 7:33 pm

Metalheank schreef:Het is geen geslaagd album, dat is zeker.
gezien de vele vele positieve reacties zou ik zeggen dat je het mis hebt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 7:35 pm

Een argument gebasseerd op een authoriteit (in dit geval de meerderheid) is een logische fout :)

Maar ik ben het met je eens dat het weldegelijk een geslaagd album is.

En Framing Armageddon als nummer bevat genoeg agressie wat mij betreft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 03, 2007 7:41 pm

plaat twee maal gehoord...en vind er niets aan

vergeleken met days of purgatory is dit inspiratieloze rotzooi

en na het redelijk geode concert op wacken had ik wel hoop dat de nieuwe beter zou zijn..maar goed
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 8:30 pm

Kriestof schreef:plaat twee maal gehoord...en vind er niets aan

vergeleken met days of purgatory is dit inspiratieloze rotzooi

en na het redelijk geode concert op wacken had ik wel hoop dat de nieuwe beter zou zijn..maar goed
Ik ben het met je eens. Ik vind het ook niet veel aan. Jammer van die 13 euro.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo okt 03, 2007 9:19 pm

Ik luister van Iced Earth eigenlijk alleen de eerste 2 platen die ronduit geniaal zijn. Hier hoor je riffmonster Schaffer op zijn best. Ik vind het latere werk echt slapjes vergeleken met hun beginwerk, vanaf Dark Saga begint dat melancholische gemier me hevig op de zenuwen te werken. Ik vind het niet erbarmelijk slecht maar d'r zit gewoon geen metaal meer voor mij in.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do okt 04, 2007 9:03 am

maar stel je eens voor dat shaffer de laatste paar albums net zo had doorgetrokken zoals de eerste 3 a 4.....
Dan was iedereen daar weer over gaan zeiken. Op een gegeven moment kun je (...ik geloof bijna niet dat ik het ga zeggen...) ook genoeg krijgen van de eeuwige triplets en soortgelijke riffjes van Shaffer. Een band moet zich nu eenmaal ontwikkelen en iced earth doet dat goed vind ik (ook al vind ik zelf de oudere albums beter en ben ik een echte fan van dat oudere riffwerk).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 04, 2007 11:14 am

Mee eens. Alle Iced Earth-albums hebben wel een eigen geluid. 'Horror Show' vind ik qua hardheid trouwens niet onderdoen aan 'Night of the Stormrider' en overtreft op dit vlak het klassieke album misschien wel. Dat kan ook gezegd worden van nummers als The Something Wicked-trilogy, 'The Reckoning', 'Greenface', 'Red Baron', 'Atilla' en van het nieuwe album 'Framing Armageddon', misschien wel het extreemste nummer qua hardheid van Iced Earth ooit uitgebracht heeft.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 04, 2007 11:23 am

Over het album Framing Armageddon moet ik helaas wel concluderen dat hij The Glorious Burden niet overtroffen heeft bij mij. Framing Armageddon heeft daarvoor te weinig pit; hoewel het album niet zo veel tenenkrommende ballads heeft als The Glorious Burden - Hollow Man, When The Eagle Cries, Valley Forge - bezit het album te weinig 'knallers', eigenlijk alleen 'Framing Armageddon' en 'The Domino Degree' en in een mindere mate 'Setian Massacre'. The Glorious Burden had daarentegen meer van dit soort nummers, zoals 'Atilla', 'Red Baron', 'The Reckoning', 'Greenface' en het Gettysburg-epos.

Ik vind het trouwens ook onzin om te zeggen dat Tim Owens op Framing Armageddon beter zingt dat op The Glorious Burden. Dat hij extremer zingt op het laatste album hoeft niet beter te zijn. Hij gaat met de slechte nieuwe zanglijnen veel te snel de hoogte in en soms hoor je duidelijk dat hij achter de bijna voortdurende falsetto te weinig kracht heeft.
Op de Glorious Burden zingt hij constanter met een normale stem en tevens zijn de zanglijnen op dat album veel beter. Af en toe zijn gekrijs bij The Reckoning of Red Baron is dan weer heerlijk, maar op bij deze nummers dosseert hij de falsetto's gewoon netjes.
Ik vind Tim Owens eigenlijk beter zingen op de Jugalator en Demolition-albums van Judas Priest, gezien hij op die albums veel gevarieerder zingt en tevens zijn wat zwaardere stem gebruikt, die erg goed klinkt.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op do okt 04, 2007 12:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do okt 04, 2007 11:47 am

Eru Iluvatar schreef:Framing Armageddon mist daarvoor te weinig pit;
:lol:

Ik vind Tim trouwens ook niet beter zingen, soms klinkt het wel beter, maar er zijn ook stukken dat ik me behoorlijk erger aan z'n zang.

Ik heb zo'n gevoel dat de muziek op dit album een stuk minder belangrijk is voor Schaffer dan het concept (naar buiten brengen).
It's the end of time

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do okt 04, 2007 2:36 pm

Kriestof schreef:plaat twee maal gehoord...en vind er niets aan
Ik heb Framing Armageddon nu drie keer beluisterd en het doet me ook nog weinig. Daarbij valt het concept me erg tegen. Het verhaal zit onlogisch in elkaar en wordt op een saaie manier gebracht met veel herhaling. Toch denk ik dat het album wel zal groeien als ik er nog wat vaker naar ga luisteren.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do okt 04, 2007 4:51 pm

Sentinel schreef:Ik luister van Iced Earth eigenlijk alleen de eerste 2 platen die ronduit geniaal zijn. Hier hoor je riffmonster Schaffer op zijn best. Ik vind het latere werk echt slapjes vergeleken met hun beginwerk, vanaf Dark Saga begint dat melancholische gemier me hevig op de zenuwen te werken. Ik vind het niet erbarmelijk slecht maar d'r zit gewoon geen metaal meer voor mij in.
Ben ik met je eens. Vanaf Dark Saga werd de muziek ook te veel door de vocalen gedragen en als je de zanger dan niet uit kunt staan (Ripper!) is de lol er snel af.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » za okt 20, 2007 2:27 pm

Erg goed album, kostte een paar dagen om er goed in te komen, maar de aanschaf zeker waard.
Joris schreef:verhaal (teksten) een keer gelezen. Maar hoe zit dat nou?
er waren setianen, toen kwamen er mensen en die moorden de meesten uit, vervolgens gaan de setianen weer terugvechten, middels infiltratie tussen de mensen e.d.?

Maar die mensen kwamen met wapens en futuristische snufjes (afgaand op de plaatjes). Maar vervolgens zijn komen we weer in de tijd van christus en is alle technologie van de mensen dus weer weg...
Gezien ik nog niemand deze vraag heb zien beantwoorden, dit is what ik uit de teksten en plaatjes heb weten te ontcijferen:

Setianen waren volgens dit verhaal de oorspronkelijke aardbewoners. Op een dag komen mensen de planeet met grof geweld overnemen en slachtten bijna het hele Setianse volk af. De 10.000 overgebleven Setianen zoeken hun heil in de bergen en smeden daar plannen voor wraak, wat vele (ik vermoed ca. 2000) jaren later gebeurt door de mensen te hersenspoelen.

Setianen kunnen kennelijk van vorm veranderenen de mesentaal spreken en dat gebruiken ze door zich te mengen onder de verwarde mensen. De Setianen, creëeren religie en zorgen ervoor dat de mensen zich over de wereld verspreiden. 10.000 Jaar later leiden talloze oorlogen, ondergaande dynastieën e.d. tot de geboorte van Set Abominae, die als doel heeft de vernietiging van de mens en bevrijding v/h Setiaanse volk. In hoeverre mate dat uitendelijk gaat lukken, komen we in deel 2 te weten.

En dit alles is jaren van tevoren door een raad van 13 oude wijzen voorspeld.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » za okt 20, 2007 3:02 pm

Denk dat dit wel een album is wat erg hoog op de jaarlijst gaat staan. Ik vin dat de stem van Owens ook steeds beter naar voren komt. Ik draai dit album nu al een maand vrijwel elke dag en vind hem nog steeds geweldig Vooral de nummers:

Motivation of man- setian massacre
reflections - then thousand strong

gewelidige overgangen/tempoversnellingen.

Ik vind het alleen wel jammer dat ze het concept van ghettysburg hebben laten vallen en weer verder gaan bij de marsmannetjes en ruimte schepen. Vind dat ook wel leuk maar vond het vorige thema toch een stuk leuker, neemt niet weg dat het echt een geweldig album is!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo okt 31, 2007 8:53 am

Hoe is nu eigenlijk de dvd van AiA? is het de moeite waard van het aanschaffen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo okt 31, 2007 10:14 am

Ernst-Jan schreef:Hoe is nu eigenlijk de dvd van AiA? is het de moeite waard van het aanschaffen?
zeker weten...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo okt 31, 2007 11:13 am

jep. Wel gedubd (geluid is hetzelfde als van de cd, volgens mij, en dus later opnieuw ingezongen jammer genoeg). Verder is de beeldkwaliteit behoorlijk matig... Maarja, het is natuurlijk wel een erg gaaf concert, en de enige mogelijkheid om barlow nog met iced earth in actie te zien.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 31, 2007 6:15 pm

De zang op Alive In Athens is in een later stadium opnieuw ingezongen?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo okt 31, 2007 6:27 pm

Rene schreef:De zang op Alive In Athens is in een later stadium opnieuw ingezongen?
Jep. monitoren stonden tijdens concert verkeerd afgesteld, Barlow hoorde het allemaal niet goed en heeft veel stukken behoorlijk vals gezongen tijdens dat concert. (zie eerder in dit topic, staat een link naar zo'n forum van Pyramaze, waaron Barlow vragen van fans beantwoord. Stond o.a. dit feitje).

edit: link staat in vorige IE topic, denk ik.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo okt 31, 2007 6:41 pm

Eru Iluvatar schreef:Over het album Framing Armageddon moet ik helaas wel concluderen dat hij The Glorious Burden niet overtroffen heeft bij mij. Framing Armageddon heeft daarvoor te weinig pit; hoewel het album niet zo veel tenenkrommende ballads heeft als The Glorious Burden - Hollow Man, When The Eagle Cries, Valley Forge - bezit het album te weinig 'knallers', eigenlijk alleen 'Framing Armageddon' en 'The Domino Degree' en in een mindere mate 'Setian Massacre'. The Glorious Burden had daarentegen meer van dit soort nummers, zoals 'Atilla', 'Red Baron', 'The Reckoning', 'Greenface' en het Gettysburg-epos.
Dikke +1

Ik heb het album 1 keer gehoord.
Ik vond het wel beter dan The Glorious Burden, maar echt speciaal vond ik het niet.
Voor Iced Earth vind ik het tegenvallen, maar in vergelijking met andere power metal bands vind ik dit album nog steeds erg goed.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do nov 01, 2007 10:57 am

ja, maar het is een groeiert. Hoe vaker ik hem nu gehoord heb, hoe beter ik hem vind. Bij de eerste luisterbeurt vond ik hem op zelfde niveau als Glorious burden staan. Nu steekt die toch wel boven het vorige album uit, bij mij.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » do nov 01, 2007 11:12 am

Joris schreef:ja, maar het is een groeiert. Hoe vaker ik hem nu gehoord heb, hoe beter ik hem vind. Bij de eerste luisterbeurt vond ik hem op zelfde niveau als Glorious burden staan. Nu steekt die toch wel boven het vorige album uit, bij mij.
Ik vraag me af. Is het een groeiert voor jou omdat je deze plaat van jezelf eigenlijk leuk moet vinden?
Of is het een groeiert omdat de muziek toch zo complex en 'zwaar' is om in 1/2 keer door te hebben?

Een album als: Blind Guardian - A Night At The Opera vind ik dus een echte groeiplaat. Want dat is zulke complexe muziek dat het de 1e keer klinkt als een bak lawaai zonder kop of staart.
Maar als men zegt dat een thrash/speed metal album een groeiplaat is. Dan geloof ik daar niet in, want thrash/speed is al recht voor z'n raap. En als je dat nog helemaal moet laten bezinken. Dan is er denk ik iets mis.
Uitzonderingen daar gelaten.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do nov 01, 2007 11:29 am

arnibes schreef:[..]

Ik vraag me af. Is het een groeiert voor jou omdat je deze plaat van jezelf eigenlijk leuk moet vinden?
Of is het een groeiert omdat de muziek toch zo complex en 'zwaar' is om in 1/2 keer door te hebben?

Een album als: Blind Guardian - A Night At The Opera vind ik dus een echte groeiplaat. Want dat is zulke complexe muziek dat het de 1e keer klinkt als een bak lawaai zonder kop of staart.
Maar als men zegt dat een thrash/speed metal album een groeiplaat is. Dan geloof ik daar niet in, want thrash/speed is al recht voor z'n raap. En als je dat nog helemaal moet laten bezinken. Dan is er denk ik iets mis.
Uitzonderingen daar gelaten.
ik moet het niet van mezelf leuk vinden. wat wel kan zijn is dat je 'gewend' raakt aan de nummers op de een of andere manier. Maar met the Glorious burden had ik dat bijvoorbeeld niet. Wat blind guardian betreft heb je natuurlijk gelijk. Dat is gewoon te complex om in een keer goed te bevatten. Dat is hier natuurlijk veel minder het geval. Maar gewoon telkens als ik het album hoor (vooral nu ik deze week TGB weer heb geluisterd) ga ik Owens wat beter waarderen. Hij klinkt gewoon een stuk beter dan op het vorige album... Verder begin je ook steeds beter de afzonderlijke riffjes en instrumenten eruit te filteren als je het vaker luistert, en dan merk je toch wel dat er meer in de nummers zit dan je in eerste instantie meekrijgt.
Sommige albums beuken gewoon vanaf het begin, en kun je meteen op headbangen. Bij de laatste albums van IE is het wat rustiger en moet je het toch van wat anders hebben en dat zijn dus de composities in hun geheel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 01, 2007 10:34 pm

De nieuwe Iced Earth is behoorlijk gaan groeien hier in ieder geval. Ik vind het een zeer sterk album zonder teveel fratsen, maar dat verwacht ik ook niet bij Iced Earth.

Heerlijke cd met als persoonlijke hoogtepunten A Charge to Keep en Ten Thousand Strong
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Iced Earth
Berichten: 173
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 12:54 pm

Bericht door Iced Earth » vr nov 02, 2007 12:25 pm

Ik vind het een lekker album. Live ook vet!
Mensen die in het verleden blijven hangen moeten lekker hun oude CD's luisteren en niet moeilijk doen over bands die zich ontwikkelen.
Oude albums van Iced Earth zijn vet, nieuwe albums vind ik ook vet.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 02, 2007 1:06 pm

arnibes schreef:[..]

Ik vraag me af. Is het een groeiert voor jou omdat je deze plaat van jezelf eigenlijk leuk moet vinden?
Of is het een groeiert omdat de muziek toch zo complex en 'zwaar' is om in 1/2 keer door te hebben?

Een album als: Blind Guardian - A Night At The Opera vind ik dus een echte groeiplaat. Want dat is zulke complexe muziek dat het de 1e keer klinkt als een bak lawaai zonder kop of staart.
Maar als men zegt dat een thrash/speed metal album een groeiplaat is. Dan geloof ik daar niet in, want thrash/speed is al recht voor z'n raap. En als je dat nog helemaal moet laten bezinken. Dan is er denk ik iets mis.
Uitzonderingen daar gelaten.
Ik hoop dat je hier niet mee bedoelt dat je Iced Earth's laatste album onder thrash/speed indeelt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr nov 02, 2007 3:06 pm

Lennert schreef:[..]


Ik hoop dat je hier niet mee bedoelt dat je Iced Earth's laatste album onder thrash/speed indeelt.
Natuurlijk niet!
In welk hokje je het wel moet stoppen vind ik niet zo belangrijk.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 3:50 pm

Jon Schaffer heeft gezegd dat het tweede deel heavier en sneller wordt. Dat past ook beter bij de fase van het verhaal. The Prophecy van SWTWC is ook geen knuppelthrash.

Ik ben wel tevreden over Framing Armageddon. Nummers als Something Wicked pt. 1, Motivation of Man / Setian Massacre, Order of the Rose, Ten Thousand Strong, The Clouding, The Domino Decree en Framing Armageddon zijn m'n favorieten en al meer dan genoeg om het een goed album te maken.

Ik vind The Glorious Burden ook erg gaaf trouwens.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » ma nov 05, 2007 3:23 pm

Na het album herhaalde keren volledig de vernieling in gedraaid te hebben, moet ik besluiten dat ik Motivation of Man, Ten Thousand Strong (de gil aan het begin, omfg), The Clouding (het tweede gedeelte dan, want het eerste is wat saai en eentonig), en The Domino Decree het briljantst vind.

Voordat ik wist waar het verhaal achter het album over ging, vond ik nummers als The Setian Massacre en The Order of the Rose ontzettend saai en ongeïnspireerd. Maar sinds ik weet waar het verhaal over gaat, kan ik ook naar die nummers met plezier luisteren.

Overigens klonken ze live (afgelopen vrijdag in Antwerpen) fantastisch! Zelfs het redelijk saaie A Charge to Keep was geweldig. En Motivation of Man blijft toch wel een knaller.

Laat ze snel dat nieuwe album klaar stomen, dan kan ik ze weer gaan zien :D
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 05, 2007 10:29 pm

Tim Owens is een god, dat is hij.

Damn, wat was dat gaaf. Het nieuwe album gaat bij mij de jaarlijst in, in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » ma nov 05, 2007 11:05 pm

Lennert schreef:Tim Owens is een god, dat is hij.

Damn, wat was dat gaaf. Het nieuwe album gaat bij mij de jaarlijst in, in ieder geval.
Ja, en heeft een goed gevoel voor humor wanneer je hem vraagt rare foto's te signeren.

http://www.timripperowens.com/images/si ... stbook.jpg

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 06, 2007 12:24 am

Emalaith schreef:Na het album herhaalde keren volledig de vernieling in gedraaid te hebben, moet ik besluiten dat ik Motivation of Man, Ten Thousand Strong (de gil aan het begin, omfg), The Clouding (het tweede gedeelte dan, want het eerste is wat saai en eentonig), en The Domino Decree het briljantst vind.

Voordat ik wist waar het verhaal achter het album over ging, vond ik nummers als The Setian Massacre en The Order of the Rose ontzettend saai en ongeïnspireerd. Maar sinds ik weet waar het verhaal over gaat, kan ik ook naar die nummers met plezier luisteren.

Overigens klonken ze live (afgelopen vrijdag in Antwerpen) fantastisch! Zelfs het redelijk saaie A Charge to Keep was geweldig. En Motivation of Man blijft toch wel een knaller.

Laat ze snel dat nieuwe album klaar stomen, dan kan ik ze weer gaan zien :D
Charge to Keep saai? ik vind dat een van de meest sfeervolle nummers op het album. Heerlijk functioneel instrumentaal intro ook
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di nov 06, 2007 8:20 pm

Naar aanleiding van het andere Iced Earth topic:

@Arg.: Horror Show heeft Iced Earth toch een enorme boost gegeven? (album top 20 in NL ofzo) Ze zaten in die periode toch redelijk gebakken?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di nov 06, 2007 9:50 pm

Metalheank schreef:Naar aanleiding van het andere Iced Earth topic:

@Arg.: Horror Show heeft Iced Earth toch een enorme boost gegeven? (album top 20 in NL ofzo) Ze zaten in die periode toch redelijk gebakken?
Interne strubbelingen, zoektocht naar een nieuw label, IE die maar niet doorbrak naar een hoger niveau, problemen met touren (voornamelijk Jon zn "schuld" maar wel heel slecht voor de band)...

Nogmaals, het is maar een theorie van mij... maar ik vind t gewoon allemaal wat te toevallig... helemaal omdat sommige partijen op de plaat gewoon nog van Barlow zijn... Ik denk dat Schaffer zn kans gewoon heeft gezien, ten eerste om een hele goede zanger aan te trekken, maar ten tweede ook eentje die toch veel fans had (van het Priest tijdperk) en nogal omstreden was (dus veel pers/fans die benieuwd zijn, etc.)... En als ik zo her en der het een en ander over Schaffer lees, dan is het wel iemand die keihard is, t.o.v. zn bandleden en wat betreft de zakelijke kant. Dus vandaar.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di nov 06, 2007 10:00 pm

Ja ok, problemen waren er toen zeker. Ik ga niet zo ver om een komplot erachter te zien, maar dat neemt niet weg dat de reguliere verklaringen voor Barlow's vertrek niet voldoen. Barlow blijft met zijn verklaringen fideler tegenover Schaffer dan andersom, maar misschien klapt hij nog een keer uit de schoot.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di nov 06, 2007 10:05 pm

Metalheank schreef:Ja ok, problemen waren er toen zeker. Ik ga niet zo ver om een komplot erachter te zien, maar dat neemt niet weg dat de reguliere verklaringen voor Barlow's vertrek niet voldoen. Barlow blijft met zijn verklaringen fideler tegenover Schaffer dan andersom, maar misschien klapt hij nog een keer uit de schoot.
Tja, een complot... ik weet niet of je t zo moet zien, gewoon een zakelijke beslissing, en om Barlow een vriendelijke reden (voor de buitenwereld dan dus) te geven voor zijn ontslag dan maar dit (vreemde) verhaal...
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 06, 2007 10:43 pm

Argarath schreef:[..]


Tja, een complot... ik weet niet of je t zo moet zien, gewoon een zakelijke beslissing, en om Barlow een vriendelijke reden (voor de buitenwereld dan dus) te geven voor zijn ontslag dan maar dit (vreemde) verhaal...
Aangezien hij daarna ook echt bij die smerisachtige dingen zat is het niet eens zo'n heel vreemd verhaal, hoor.
Als hij niet wilde stoppen met muziek had hij direct wel een andere band gevonden, maar nee het heeft een paar jaar geduurd voordat hij weer 's serieus ergens gaat zingen. En dan zelfs pas nadat hij gevraagd was.

Zo heel slecht liep Iced Earth ten tijde van Horror Show ook niet, plus dat het met die rugproblemen van Jon goed mogelijk was voor Matt om er iets anders naast te doen als kostwinning, dus waarom zou hij hem eruit gooien en de plaat deels opnieuw opnemen? Met Matt zou dat ding net zoveel verkocht hebben, wellicht misschien meer zelfs.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » wo nov 07, 2007 11:04 am

Jeroen schreef:[..]


Charge to Keep saai? ik vind dat een van de meest sfeervolle nummers op het album. Heerlijk functioneel instrumentaal intro ook
Toen ik de cd net had vond ik het een geweldig nummer. Het refrein was lekker catchy etc. Maar nu vind ik er niet veel meer aan, er zijn zoveel betere nummers op het album naar mijn mening. Neemt niet weg dat Owens A Charge to Keep live heel overtuigend brengt. Instrumentaal kan ik er zo uit mijn hoofd niet eens iets over zeggen, zo weinig indruk heeft het nummer wat dat betreft op me gemaakt.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 07, 2007 11:12 am

ik moet zeggen dat ik verrast was door de grote respons van het publiek op A Charge to Keep. Zelf vind ik het een van de mindere nummers op het album, eigenlijk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo nov 07, 2007 11:54 am

Ik vind het ook een zeer matig nummer. Doet me een beetje denken aan Hammerfalls slechtste nummers, zoals 'Last Man Standing'.

Die respons komt waarschijnlijk voornamelijk van veel van die post-Barlow Iced Earth fans, die de band hebben leren kennen door de grote media-aandacht rond de komst van Tim Owens (in zijn hoedanigheid als ex-Priest zanger) bij de band in 2003.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo nov 07, 2007 12:50 pm

Hm, stukken beter dan dat stelletje puristen dat ergens aan de zijkant tussen de nummers door steeds "Barlow Barlow" liep te scanderen... oude shirts aan, een beetje van "Zie ons eens een statement maken!" Ga dan niet.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo nov 07, 2007 1:46 pm

Zoiets is inderdaad zielig. Hoe lang kunnen die lui blijven doorratelen over dat ze Barlow terug willen en dat Iced Earth Iced Earth niet meer is en blabla. Get over it or piss off.

Over dat zogenaamde complot:

Onzin, Schaffer en Barlow gaan nog steeds goed met elkaar om. Barlow is zelfs de schoonbroer van Schaffer als ik me niet vergis. Het verhaal over zijn vertrek klopt gewoon.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo nov 07, 2007 3:27 pm

IROn schreef:Hm, stukken beter dan dat stelletje puristen dat ergens aan de zijkant tussen de nummers door steeds "Barlow Barlow" liep te scanderen... oude shirts aan, een beetje van "Zie ons eens een statement maken!" Ga dan niet.
Nee, dat is stukken beter.

Maar met Barlow had de nieuwe plaat niet veel beter geworden.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 07, 2007 3:32 pm

Johan schreef:Zoiets is inderdaad zielig. Hoe lang kunnen die lui blijven doorratelen over dat ze Barlow terug willen en dat Iced Earth Iced Earth niet meer is en blabla. Get over it or piss off.

Over dat zogenaamde complot:

Onzin, Schaffer en Barlow gaan nog steeds goed met elkaar om. Barlow is zelfs de schoonbroer van Schaffer als ik me niet vergis. Het verhaal over zijn vertrek klopt gewoon.
ja, is zijn schoonbroer. Maar alleen zijn vrouw heeft nog contact met Jon. Zelf spreekt die er niet meer mee.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo nov 07, 2007 5:19 pm

Johan schreef:Zoiets is inderdaad zielig. Hoe lang kunnen die lui blijven doorratelen over dat ze Barlow terug willen en dat Iced Earth Iced Earth niet meer is en blabla. Get over it or piss off.

Over dat zogenaamde complot:

Onzin, Schaffer en Barlow gaan nog steeds goed met elkaar om. Barlow is zelfs de schoonbroer van Schaffer als ik me niet vergis. Het verhaal over zijn vertrek klopt gewoon
.
Jij bent erbij geweest begrijp ik?
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo nov 07, 2007 5:59 pm

Ik las laatst in de Aardschok of in Rock Tribune dat Schaffer vond dat Barlow niks toevoegde in al die jaren aan de band. Hij zei dat het een goede frontman was, maar dat er muzikaal weinig uit kwam. Dan weet ik niet of ze nog goed met elkaar om kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 07, 2007 6:06 pm

Dacht dat dat precies is wat Schaffer in een bandlid zoekt... iemand die alles uitvoert zoals hij het schrijft en verder niet met eigen inbreng komt, want dat is toch nooit zo goed als die het zelf in gedachten heeft.
Ik zie owens op zijn 4e album dan ook niet veel meer inbreng hebben dan wederom op een nummertje (zoals Red Baron, dus).

edit: nouja, eigenlijk wel genoeg geluld over de relatie Schaffer/barlow... zijn godverdomme al 5 jaar uit elkaar. Gewoon wachten op Pyramaze dus.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » wo nov 07, 2007 6:24 pm

Joris schreef:Dacht dat dat precies is wat Schaffer in een bandlid zoekt... iemand die alles uitvoert zoals hij het schrijft en verder niet met eigen inbreng komt, want dat is toch nooit zo goed als die het zelf in gedachten heeft.
Ik zie owens op zijn 4e album dan ook niet veel meer inbreng hebben dan wederom op een nummertje (zoals Red Baron, dus).
Bij Schaffer is het nooit goed, die lult gewoon wat hem op dat moment het beste uit komt.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 07, 2007 7:52 pm

IROn schreef:Hm, stukken beter dan dat stelletje puristen dat ergens aan de zijkant tussen de nummers door steeds "Barlow Barlow" liep te scanderen... oude shirts aan, een beetje van "Zie ons eens een statement maken!" Ga dan niet.
Bij Hof ter Loo zag ik Ripper tijdens 1 nummer met zijn middelvinger opgestoken staan, ik vermoedde al zoiets.

En Charge To Keep is een saai nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 07, 2007 8:16 pm

ik was niet bij een van de concerten

ik heb ze wel twee keer met ripper gezien, een keer op graspop aantal jaar terug en dan dit jaar op wacken, de man doet het zeker goed, enkel wist hij voor mij de emotionele kant die barlow wel had

maar iced earth zal voor mij eeuwig de band bljiven van burnt offerings en natuurlijk night of the stormrider...dat is ook de reden dat ik niet naar dit concert ben gegaan

een iced earth concert zonder pure evil en travel in stygian? of zonder die andere klassieke oude songs? neen, dat doet teveel pijn

maar goed, ieder zijn ding en voor de rest wens ik de heren veel succes, ze zijn nogs teeds een van de betere powermetalbands, zeker in een genre waar er zoveel slechte acts rondlopen

maar innovatief, origineel, uitdagend en grensverleggend zullen ze nooit meer worden..en dat dat me pijn, niet zozeer dat ripper nu bij IE zingt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr nov 09, 2007 7:17 pm

Kriestof schreef:ik was niet bij een van de concerten

ik heb ze wel twee keer met ripper gezien, een keer op graspop aantal jaar terug en dan dit jaar op wacken, de man doet het zeker goed, enkel wist hij voor mij de emotionele kant die barlow wel had

maar iced earth zal voor mij eeuwig de band bljiven van burnt offerings en natuurlijk night of the stormrider...dat is ook de reden dat ik niet naar dit concert ben gegaan

een iced earth concert zonder pure evil en travel in stygian? of zonder die andere klassieke oude songs? neen, dat doet teveel pijn

maar goed, ieder zijn ding en voor de rest wens ik de heren veel succes, ze zijn nogs teeds een van de betere powermetalbands, zeker in een genre waar er zoveel slechte acts rondlopen

maar innovatief, origineel, uitdagend en grensverleggend zullen ze nooit meer worden..en dat dat me pijn, niet zozeer dat ripper nu bij IE zingt
dramaqueen ;)
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Plaats reactie