Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do dec 13, 2007 6:02 pm

metalmachine schreef:belachelijk, net je beste album afgeleverd, ook best verkopende album en dan de zanger wissellen, terwijl deel 2 van het verhaal nog moet beginnen.
De laatste twee cd's zijn de best verkopende platen en nog denken mensen hier dat Barlow terugkomt om het geld :P Als het om het geld gaat, dan kon Tim beter blijven. Hij heeft dankzij zijn contacten met Wendy Dio immers gezorgd voor de support-slot van Heaven & Hell in Engeland. Dankzij die contacten zou Tim er juist eerder voor kunnen zorgen dat Iced Earth groter kan worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do dec 13, 2007 6:28 pm

Herfstval schreef:Mmm, die ballads met Owens zijn niet meer dan aardig. Owens beschikt over een mooie techniek, maar kwa gevoeligheid moet hij het echt afleggen tegen Barlow.
Barlow heeft bij mij nog nooit een zenuw weten te raken met zn hijgerige neppe emoties. Ripper daarentegen doet de tranen altijd opwellen aan t einde van de Gettysburg trilogie...
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do dec 13, 2007 7:08 pm

Helemaal eens met Argarath! Owens is in mijn ogen veel meer een zanger. Ik denk dat Barlow de Gettysburg trilogie niet kan zingen, deze nummers worden dus waarschijnlijk nooit meer gespeeld! erg zonde.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do dec 13, 2007 7:49 pm

Tsja, een Owens die bijvoorbeeld Pure Evil is ook niets waard. En dat is logisch, want het is voor Barlow geschreven. Net zoals die Gettysburg triologie voor Owens werd geschreven denk ik?

In ieder geval, mijn voorkeur gaat uit naar Barlow. :finger:

Moraal van het verhaal: Zak allemaal maar lekker in de stront :P :twisted:
Laatst gewijzigd door Bastiaan op do dec 13, 2007 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 13, 2007 7:51 pm

Pure Evil is geschreven voor John Greely
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do dec 13, 2007 7:51 pm

Ah oke, nou ja Barlow zingt het uitstekend en Owens bakt er daar niets van.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 8:01 pm

Pure Evil heb ik nooit gehoord van Owens, maar het nummer Iced Earth zingt Owens veel beter dan Barlow.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 13, 2007 8:02 pm

Herfstval schreef:Tsja, een Owens die bijvoorbeeld Pure Evil is ook niets waard. En dat is logisch, want het is voor Barlow geschreven. Net zoals die Gettysburg triologie voor Owens werd geschreven denk ik?

In ieder geval, mijn voorkeur gaat uit naar Barlow. :finger:

Moraal van het verhaal: Zak allemaal maar lekker in de stront :P :twisted:
Dus als iemand het niet met je eens is kunnen ze in de stront zakken?
lekker makkelijk... :roll:


:wink:
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do dec 13, 2007 9:02 pm

Gettysburg was wel voor Barlow geschreven. Maar na het ingezongen te hebben, verliet hij de band. Daarna probeerde Owens het opnieuw.

Oh wacht, Jon heeft altijd gezegd dat in zijn hoofd altijd al voor Tim Owens had geschreven :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do dec 13, 2007 10:39 pm

Argarath schreef:[..]


Barlow heeft bij mij nog nooit een zenuw weten te raken met zn hijgerige neppe emoties. Ripper daarentegen doet de tranen altijd opwellen aan t einde van de Gettysburg trilogie...
Ripper doet ook iets met m'n ogen.










Ze dicht. Van de slaap.

Nee, echt, smaak zeker. Maar Owens beschuldigen van gevoel vind ik toch wel wat overdreven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr dec 14, 2007 6:10 pm

Ernst-Jan schreef:[..]Dus als iemand het niet met je eens is kunnen ze in de stront zakken?
lekker makkelijk... :roll:
:wink:
Ja, inderdaad best makkelijk, bevalt me prima! :P
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za dec 15, 2007 12:24 am

edit
Laatst gewijzigd door Rene op za dec 15, 2007 12:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za dec 15, 2007 12:24 am

Nieuws! Van Jon Schaffer over zijn meest recente beslissing:

"It will be sometime before I'm going to be doing press due to the holidays and the fact that I'm still deep in the final writing process of ['Something Wicked' album] Part 2. I'm aware that the news of Matt coming back into to the band has taken many people by surprise so I'll try to explain the situation a little better.

"I do love Tim's voice and it is the kind of voice I hear when I write, and he's a really cool person. And I do not want an unnecessary war of words started because certain journalists like to create controversy to sell their magazines. I love Tim as a person, a friend and a musician, and I do not have negative feelings towards him at all. We would all appreciate it if the trash pedlars would respect the situation and keep their venomous speculations to themselves. An unlikely request I'm sure, but it would be nice. On the other side, Matt and I are brothers and there was a very deep and spiritual connection that came through in the music that we created and performed together over the years.

"ICED EARTH has always been about passion and honesty in the music — I'm talking about real, raw emotion. That's what has always made the relationship between the band and the fans a very special thing and it is the thing that made the chemistry that Matt and I had together so special.

"When we split before, our relationship had suffered from various things, but mostly it came down to not communicating like we should have, which led to things being blown out of proportion. All of that is behind us and we have grown and matured and will have an even more fulfilling relationship because of what we've experienced and learned from the past.

"ICED EARTH activities will be more limited now because Matt will still be carrying on his career as a law enforcement officer. I would rather we do it this way and have the shows that happen be very special events than to carry on and feel like what's happening isn't genuine. This is NOT a cut on Tim. It's just that ICED EARTH really began to blossom after Matt joined the band and for years we worked our asses off together, on stage and off. Those years of work and commitment defined what ICED EARTH truly is, and frankly I would rather end it than to carry on without Matt involved. All of this has been coming to a head for a while, and the talks with the fans in Europe helped cement what I already knew needed to happen.

"I wish only the best for Tim, this is not a standard bullshit statement, it's the truth. A guy with so much talent and personality only deserves the best in life and that's what I wish for him completely."


Hij probeert zich er prima uit te lullen, toch?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 15, 2007 12:42 am

Hij heeft weinig keus na zo'n beslissing. Het is in ieder geval jammer dat Iced Earth nog minder actief zal worden..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za dec 15, 2007 12:44 am

Ik vind het eigenlijk wel integer over komen. Misschien heb ik te veel vertrouwen in hem, maar het lijkt toch echt een integerere gast. Wel een halve redneck die problemen niet kan uitpraten, maar wel integer :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za dec 15, 2007 1:36 pm

Ik vind het ook wel een aardig stukje motivatie. Kan me er wel iets bij voorstellen (sinds Barlow erbij zit zijn ze gigantisch gegroeid, de chemie tussen de twee, e.d.)
Al denk ik niet, dat, mocht Barlow er wederom mee stoppen, Schaffer echt een eind maakt aan IE.

Jammer om te horen dat IE toch op een wat lager pitje komt te staan (ze waren al niet snel met nieuwe albums en touren), door Barlow's werk.
Maar zal wel goed komen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za dec 15, 2007 2:56 pm

Nu moet ik toch weer denken aan Jons grote woorden tijdens het optreden op Wacken deze zomer: ''This is the start of a new era''.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za dec 15, 2007 6:02 pm

Wat een politiek correct gezeik. En dan ook nog minder actief worden dan ze al waren.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » za dec 15, 2007 6:36 pm

Kriestof schreef:Jon die spreekt zich elk interview tegen

ook in dat persbericht vertelt hij weer pure onzin

volgens mij is de reden dat barlow terug komt is omsdat de iced earth tour zeer slecht is verlopen, de grootste opkomst was bij de nederlandse show, voor der est hadden ze een opkomst van ongeveer 150 tot 400 man en in sommige zalen liepen ze 'barlow, barlow'...zou dat er niets meer te maken hebben?
Antwerpen was althans uitverkocht. Heeft nog wat moeite gekost om alsnog binnen te komen.

Ik lees dit eigenlijk nu pas. Super om toch nog de kans te krijgen om Iced Earth weer in de écht goeie samenstelling te zien, maar de manier waarop het verloopt lijkt inderdaad een beetje krom.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma dec 17, 2007 11:17 am

Rene schreef:[..]


De laatste twee cd's zijn de best verkopende platen en nog denken mensen hier dat Barlow terugkomt om het geld :P Als het om het geld gaat, dan kon Tim beter blijven. Hij heeft dankzij zijn contacten met Wendy Dio immers gezorgd voor de support-slot van Heaven & Hell in Engeland. Dankzij die contacten zou Tim er juist eerder voor kunnen zorgen dat Iced Earth groter kan worden.
Ja hallo dat is net zo iets als dat Metallica platen als Load, Reload, en St. Anger goed verkopen, die albums werden ook vooral aangeschaft omdat men het oude werk zo goed vond.

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Barlows versie van The glorious Burden op de markt komt.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma dec 17, 2007 1:27 pm

Dat ze dat maar doen, dan kan iedereen horen dat Owens een veel betere zanger is.

Erg vriendschappelijk zal de breuk overigens niet gegaan zijn. Ik heb gelezen dat Tim het via e-mail heeft vernomen op dezelfde dag dat het nieuws over Barlow op de website kwam (11 december). Op zijn eigen website en Myspace is alles wat naar Iced Earth verwees verwijderd en staat niet eens meer genoemd dat Tim ooit in Iced Earth zat.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma dec 17, 2007 1:39 pm

Das zou dan wel heel erg asociaal zijn. Zoiets gun je een Owens, of wie dan ook, niet.
Kijk Schaffer is de directeur van zijn bedrijfje Iced Earth. Maar elke directeur dient fatsoenlijk en persoonlijk iemand te ontslaan, als die dat nodig acht.
Stel dat jij maandag op je werk komt en een emailtje leest, dat je op kunt rotten....

Behoorlijke mongool die schaffer, als dit waar is, wat ik me bijna niet kan voorstellen, eigenlijk. "I wish only the best for Tim, this is not a standard bullshit statement, it's the truth. A guy with so much talent and personality only deserves the best in life and that's what I wish for him completely." JA, en dan ga je zo met zo iemand om.


http://www.timripperowens.com/
Daar staat overigens nog gewoon Iced Earth genoemd hoor.....

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma dec 17, 2007 2:13 pm

Johan schreef:Ik heb gelezen dat Tim het via e-mail heeft vernomen op dezelfde dag dat het nieuws over Barlow op de website kwam (11 december).
Dat klinkt verdacht veel als het verhaal over zijn ontslag bij Judas Priest.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma dec 17, 2007 4:50 pm

Joris schreef:
http://www.timripperowens.com/
Daar staat overigens nog gewoon Iced Earth genoemd hoor.....
Zie je die 2 plaatjes van Beyond Fear en Priest? Daar stond eerst Iced Earth boven.

Overigens wist hij bij Priest van tevoren dat als Halford terug wou komen hij weer plaats moest maken en dat die kans behoorlijk was. Hier was dit zeker niet het geval.

En waarom Schaffer hem inruilt voor een minder goede zanger die ook nog eens zijn tijd moet verdelen tussen full-time agent zijn en bij 2 bands spelen is me nog steeds een raadsel.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma dec 17, 2007 4:53 pm

dat is dus 1 plaatje. en niet "alles wat naar IE verwijst".

ben nog steeds erg benieuwd naar zijn officiele reactie straks.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » ma dec 17, 2007 5:01 pm

Wat een gelul van Schaffer... ik snap echt niets van die man. En dan nog minder kunnen spelen ook... onbegrijpelijk.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma dec 17, 2007 6:27 pm

Joris schreef:dat is dus 1 plaatje. en niet "alles wat naar IE verwijst".

ben nog steeds erg benieuwd naar zijn officiele reactie straks.
Als hij verstandig is houdt hij gewoon zijn mond dicht.

Ik hoop natuurlijk op vuurwerk.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma dec 17, 2007 7:07 pm

Johan schreef:[..]


En waarom Schaffer hem inruilt voor een minder goede zanger die ook nog eens zijn tijd moet verdelen tussen full-time agent zijn en bij 2 bands spelen is me nog steeds een raadsel.
Minder goede zanger ben ik het niet helemaal mee eens, Vind Barlow ook geweldig. Maar voor de rest ben ik het wel met je eens.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma dec 17, 2007 7:14 pm

Die discussie over wie nou de betere zanger is zal wel altijd blijven doorgaan. Het zijn allebei topzangers waar kwalitatief niets aan af te dingen valt. De kwestie is waarschijnlijk meer wie het best op zijn plek is in IE. (MATT BARLOW DUS! :P)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma dec 17, 2007 7:22 pm

Afbeelding

Afbeelding

Overduidelijk ja. :lol:

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma dec 17, 2007 8:15 pm

Afbeelding
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma dec 17, 2007 11:51 pm

Idd, is wel duidelijk wie de gavere is.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di dec 18, 2007 12:24 am

Ehm, dat baseer je op uiterlijk?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 18, 2007 8:49 am

Ja, want daar gaat het nu ook om hè.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di dec 18, 2007 3:22 pm

Uiteraard, we willen allemaal de meeste knappe zanger voor IE, persoonlijk had ik gehoopt dat Jamai het zou worden, maar helaas
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 18, 2007 3:44 pm

Het ging mij er even om wie er meer uitzag als een geschikte frontman. Verder totale onzin natuurlijk. Ik wacht nog steeds op een verklaring van Tim. Hij zal toch eens op zijn site gaan vertellen dat hij niet meer in Iced Earth zit.

Ondertussen wacht ik ongeduldig op mijn versie van Heart of a Killer van Winter's Bane. Kent iemand die plaat?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 18, 2007 5:59 pm

Herfstval schreef:Uiteraard, we willen allemaal de meeste knappe zanger voor IE, persoonlijk had ik gehoopt dat Jamai het zou worden, maar helaas
Ok, en nu? Haha? Of wat?
Het ging er bij het posten van de foto's wie de meest geschikte frontman zou zijn, qua uitstraling. Wel goed kijken voor je bijdehand gaat doen hè.

@ Johan, idd ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de hoe's en wats. Maar misschien doet Owens het bewust, wie weet.
Laatst gewijzigd door jeffrey op di dec 18, 2007 6:00 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 18, 2007 5:59 pm

:(
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di dec 18, 2007 6:36 pm

jeffrey schreef:[..]


Ok, en nu? Haha? Of wat?
Het ging er bij het posten van de foto's wie de meest geschikte frontman zou zijn, qua uitstraling. Wel goed kijken voor je bijdehand gaat doen hè.
Ik vond het wel een grappige opmerking.

Wie op foto's gaat baseren wie de goede frontman is, heeft barlow nog nooit live gezien. Overigens kun je van iedereen wel een lullige foto vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 18, 2007 6:45 pm

die foto is juist gaaf!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 18, 2007 10:36 pm

Hehe, die komt van de entrypage naar het forum van Tim's site geloof ik.

Overigens nog steeds een groot verschil: Barlow ziet er gewoon nu echt zo uit als op die politiefoto, bij Tim heeft ie zich extra zo belachelijk mogelijk uitgedost of is het een gefotosoept iets.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 18, 2007 10:39 pm

Johan schreef:Hehe, die komt van de entrypage naar het forum van Tim's site geloof ik.

Overigens nog steeds een groot verschil: Barlow ziet er gewoon nu echt zo uit als op die politiefoto, bij Tim heeft ie zich extra zo belachelijk mogelijk uitgedost of is het een gefotosoept iets.
hij staat daar gewoon te barbecueen, naast de tourbus. We hebben het hem namelijk toen in Tilburg gevraagd, en hem met die foto geconfronteerd. Gewoon omdat het een gave foto is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di dec 18, 2007 11:10 pm

Ik vind dat Iced Earth sinds de komst van Tim 'Ripper' Owens is verzwakt.
Matthew Barrlow is toch écht míjn enige echte Iced Earth zanger. Een genot om naar te luisteren!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 18, 2007 11:15 pm

En dat bij een band die al vier verschillende lead-zangers hebben gehad. IK voorspel een Anthrax-achtige afloop: De reünie wordt geen succes als er nieuw studiowerk gemaakt moet worden en Barlow stapt wederom op. Schaffer kruipt terug naar Owens die hem vertelt om zichzelf maar te gaan neuken. Daarna komt Schaffer met een onbekende nieuwe zanger (nummer 5).

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » di dec 18, 2007 11:21 pm

Wellicht alsnog Jamai!

Maarre, Barlow heeft geloof ik wel de langste tijd bij IE gezeten en de meeste platen ingezongen. Hij zingt bovendien ook op de wat mij beste liveplaat ooit: Alive in Athens. Maar goed, het zou mij ook niet verbazen als hij over een album of twee weer weg is, maar ik mag toch hopen van niet.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo dec 19, 2007 8:57 am

Johan schreef:En dat bij een band die al vier verschillende lead-zangers hebben gehad. IK voorspel een Anthrax-achtige afloop: De reünie wordt geen succes als er nieuw studiowerk gemaakt moet worden en Barlow stapt wederom op. Schaffer kruipt terug naar Owens die hem vertelt om zichzelf maar te gaan neuken. Daarna komt Schaffer met een onbekende nieuwe zanger (nummer 5).
Of Schaffer gaat zelf zingen. Kan ook nog wel. En dan allemaal nummers in de trend van Stormrider... :-)

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » wo dec 19, 2007 5:10 pm

Johan schreef:En dat bij een band die al vier verschillende lead-zangers hebben gehad. IK voorspel een Anthrax-achtige afloop: De reünie wordt geen succes als er nieuw studiowerk gemaakt moet worden en Barlow stapt wederom op. Schaffer kruipt terug naar Owens die hem vertelt om zichzelf maar te gaan neuken. Daarna komt Schaffer met een onbekende nieuwe zanger (nummer 5).
Ik hoop het van harte.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo dec 19, 2007 6:16 pm

Ik snap niet dat er zoveel verdeeldheid is over de terugkomst van Matt Barlow. Oke, er zijn voor hem ook zangers geweest, maar Schaffer/Barlow is echt het gezicht van IE geworden. Toen Owens kwam is er het een en ander veranderd, jammer wat mij betreft.

Daarom een vraag aan de Owensliefhebbers, vinden jullie een plaat als Something Wicked dan niet te pruimen bijvoorbeeld, of de geweldige liveregistratie in Athene?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 19, 2007 7:37 pm

Herfstval schreef:Ik snap niet dat er zoveel verdeeldheid is over de terugkomst van Matt Barlow. Oke, er zijn voor hem ook zangers geweest, maar Schaffer/Barlow is echt het gezicht van IE geworden. Toen Owens kwam is er het een en ander veranderd, jammer wat mij betreft.

Daarom een vraag aan de Owensliefhebbers, vinden jullie een plaat als Something Wicked dan niet te pruimen bijvoorbeeld, of de geweldige liveregistratie in Athene?
Dat zijn geweldige platen en voor mij heeft het er niks mee te maken.
Ik vind het gewoon raar hoe Jon zich op dit moment gedraagd. Eerst zeggen dat Tim het is waar je altijd al naar hebt gezocht voor IE en Barlow toch wel behoorlijk afkraken. En dan een 2 goede cd's(ok, GB is niet helemaal geweldig) afleveren en dan gaan touren. en na de Tour doodleuk weer Barlow weer terugnemen met een raar verhaal...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 19, 2007 7:49 pm

Voordat Tim Owens in 2003 bij Iced Earth kwam, kende ik hem al van Judas Priest. Naar mijn mening heeft hij bij de Britten erg goed zangwerk verricht. Via 'Live In London' ben ik bekend geworden met Judas Priest en voor mij blijft Tims stem onlosmakelijk verbonden met Priest.

Voordat Owens bij Iced Earth kwam was ik wel bekend met de band via mijn broertje (Metalheank) maar wist de muziek Jon Schaffer en co. mij nooit echt bijzonder te boeien, hoewel ik wel kon oordelen dat het goede muziek was.
Ik raakte echter helemaal verslingerd aan 'The Glorious Burden' vanwege de geweldige zangprestaties van Owens. Barlow had mij nooit echt kunnen boeien, maar het dynamische stemgeluid van zijn opvolger wel.
Na 'Glorious Burden' figuurlijk kapot te hebben gedraaid, heb ik me vervolgens toch maar gewend tot de vorige Iced Earth albums. Eerst konden vooral de eerste twee platen mij erg bekoren, maar later wisten ook de Barlow-era album mij te boeien. Ik ging Matts stem herwaarderen en moet toegeven dat de albums die hij heeft gemaakt bij Iced Earth de beste van de band zijn. Zoals eens The Glorious Burden mijn favoriete IE album was, is dat nu Horror Show. Ook Something Wicked This Way Comes is voor mij een waar meesterwerk.

Na mijn herwaardering van Matthew Barlow en zijn werk bij IE kwam de langzame teleurstelling van het tweede album met Owens. Ten eerste was het Schaffers eigen fout door het in mijn oren over het algemeen vri zwakke compositiewerk, daarnaast vond ik gaandeweg de prestaties van Owens op 'Framing Armageddon' ook erg matig vergeleken bij zijn dynamische zang bij Priest en zijn goed doseerde uithalen op Glorious Burden (luister The Reckoning maar eens en vergelijk het met een willekeurig nummer van Framing Armageddon).

Als Owens-fan van het eerste uur ben ik tenslotte toch blij met de terugkeer van Matthew Barlow. Ik hoop dat hij weer de oude energie terug kan brengen in zowel de live-optredens als het studiowerk van Iced Earth en hij tevens een 'kwaliteitstwist' kan geven aan de composities van Something Wicked Part 2, gezien hij in het verleden ook betrokken was bij het schrijven van de nummers.

Plaats reactie