the dear hunter

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

the dear hunter

Bericht door paradigm shift » di nov 20, 2007 8:45 pm

Deze band heb ik net ontdekt, zeer de moeite waard. De stijl die ze spelen is erg moeilijk te omschrijven, wat meestal veelbelovend is, zo ook hier. De hoofdmoot is progressieve rock, maar deze wordt gemixed met swing, ragtime, post-core, folk en klassiek. Nummers met interessante songstructuren, aparte instrumentatie, goede zang... Erg progressief, maar ook zeer catchy, de song wordt nooit uit het oog verloren. Referenties zijn Coheed and Cambria, The Mars Volta en Arcade Fire en Thrice, hoewel deze band een heel eigen smoelwerk heeft. Het album dat ik heb is Act II: The Meaning of, And All Things Regarding Ms. Leading, tweede deel in een concept dat meerdere albums zal gaan omspannen. Eerder is al de EP Act I: The Lake South, The River North uitgekomen. Op hun myspace kun je een aantal nummers luisteren: http://www.myspace.com/thedearhunter

Afbeelding

Afbeelding
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di dec 11, 2007 6:06 pm

Beetje te poppig, maar na een paar luisterbeurtjes wende dat bij mij wel. Ik ga Act II eens in z'n geheel luisteren, ben benieuwd hoe het dan klinkt. Tot nu toe luistert het inderdaad fijn weg.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 11, 2007 9:02 pm

Hmmm, moeilijk moeilijk moeilijk...

Ik ben een grote fan van de muziek van The Mars Volta en Thrice en ook Coheed and cambria gaat er hier wel in. Toch vind ik dit af en toe gewoon te soft. Ik mis de spanningsboog die de 3 voorgenoemde bands wel hebben. De afwisseling tussen agressief en rustig.

Ook vind ik het af en toe een beetje een bij elkaar geraapt zootje. Daarmee bedoel ik niet dat het rommelig klinkt, want de muziek zit juist erg goed in elkaar. Ik bedoel eerder dat je als luisteraar constant zoiets hebt van: "Hey, een Mars Volta stukje. Oh, en nu een Thrice stukje. En dat stukje lijkt op Coheed!"

Misschien gaat de vonk na meerdere luisterbeurten wel overslaan maar de samples op Myspace doen mij niet geloven dat deze band iets toevoegd aan de cd's van hun voorbeelden die al in mijn kast staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo dec 12, 2007 4:47 pm

Nee, het niveau van C&C of TMV wordt niet gehaald nee. Maar dat is dan ook gelijk wel een hele hoge lat. Voor zo af en toe tussendoor is dit verder een prima plaatje.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Plaats reactie