Xtreme.Core

Voor alle andere bands
Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mar 25, 2008 8:24 pm

ik heb Eustachian ooit in een kraakpand gezien

was heel vage plaats, onder een oud herenhuis, spookkasteel, in de kelder

denk dat er maar 30 man was, en denk dat ik de enige was die zijn naam nog wist

voor de rest vind ik de mensen op breakcore dingen toch vaak niet erg relaxt om eerlijk te zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » di mar 25, 2008 9:45 pm

Serieus?
Heb er juist absoluut geen problemen mee.

Oh, voor wie Hecate nog wil zien binnenkort: 26 april gaat ze bezig in Zwolle. 8) Als we dan toch bezig zijn met de combinatie metal en beats :D.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mar 25, 2008 9:57 pm

Kriestof schreef:
voor de rest vind ik de mensen op breakcore dingen toch vaak niet erg relaxt om eerlijk te zijn

Niet? Ik juist wel. Wat ik zo gaaf vind aan breakcore, is dat het tuig uit zo´n beetje alle subculturen aantrekt, alles loopt en danst rond, niemand let op bepaalde ´codes´ en ´gear´, iedereen doet waar ie zin in heeft, dat is het gave.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di mar 25, 2008 11:50 pm

Ja inderdaad. Ik merk zelf het verschil ook. Net als wanneer je naar een experimenteler hardcore feest gaat, bijvoorbeeld een UK hardcore feestje. Je ziet er zelden wazi's lopen, en de wazi's díe je er ziet lopen stralen al uit dat ze er geen reet aan vinden. Waarschijnlijk is de muziek in dat geval iets te moeilijk voor ze.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mar 26, 2008 5:45 pm

Amibor schreef:[..]



Niet? Ik juist wel. Wat ik zo gaaf vind aan breakcore, is dat het tuig uit zo´n beetje alle subculturen aantrekt, alles loopt en danst rond, niemand let op bepaalde ´codes´ en ´gear´, iedereen doet waar ie zin in heeft, dat is het gave.
dat vind ik goa wel relaxter publiek aantrekken, en dat is ook niet conformistisch en iedereen doet zijn ding

zelfde met darkpsy feestjes, daar loopt het ook wel eens uit de hand

hoe sneller en harder de muziek, hoe meer drugs er vaak wordt MISbruikt

ik heb het overigens niet over grotere breakcorefeestjes in een echte zaal, maar over breakcore feestjes in de (vaak illegale) undergroundwereld
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma apr 14, 2008 6:13 pm

Binnenkort Bong-Ra en Venetian Snares in het Paard van Troje.


Misschien zelf ook eens aanwezig, nog even zien.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma apr 14, 2008 6:25 pm

Ja, klinkt idd vrij interessant. Vind het alleen jammer dat het op een donderdagavond is. Even kijken of het mogelijk is om te gaan.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr mei 02, 2008 1:46 pm

Ah! Dus laatst Hecate gezien, wat een toffe bende.

Eerst was er een of andere resident dj, niet bepaald boeiend. Het hele zaaltje was nog erg leeg. Volgens mij waren er nog maar een stuk of 5 man, de rest was nog in het barzaaltje ernaast of nog niet ter plekke.

N-FX begon zn setje... Wederom een topset van deze locale breakcore producer. Het begon weer erg rustig en dreigend met af en toe een brutale uitspatting maar hoe meer de set vorderde hoe sterker alles werd. Bij het einde aangekomen was het behoorlijk heftig. Strak, duister en een geweldige opbouw, hou deze kerel in de gaten.

Bulkrate was daarna aan de beurt, hardware spul.. Nou, wat een saaie bende.. teveel soundscape te weinig beats. Sowieso waren de beats niet al te boeiend.. En ja... hardware... Stukken stilte tussen de tracks..

Goed, toen was Hecate aan de beurt en begon met wat typisch Hecate spul wat niet al te extreem was. Dit was echter snel afgelopen en de zaal (die ondertussen toch wel redelijk gevuld was) werd bestookt met beats en gebrul. Hoe verder haar set kwam hoe intenser het werd, uiteindelijk ging het behoorlijk richting speedcore. Manmanman wat een vette shit brengt dit wijf. Het klonk allemaal vele malen heftiger als op cd of plaat. Velen wisten absoluut niet wat ze met dit geval moesten en het zaaltje werd steeds leger naar het einde van haar set (leger? ja, leger).

Daarna gingen er 2 resident djs aan het werk.. Er werden leuke tracks gedraaid. Zo zat er wat winnipeg is.. en bollywood breaks spul bij. Verder werd er nog wat Current Value gedraaid. Ook andere stijlen bleven niet onaangeraakt en het ging wel heel erg veel heen en weer tussen de stijlen uiteindelijk. De meeste bezoekers vonden dit het leukste deel van de avond though. Uiteindelijk kwam Hecate ook maar weer erbij en gooide ook nog wat plaatjes erop, best vermakelijk nog.

Toen was het feestje dus rond half 4 afgelopen... wachten... wachten... wachten...

Eenmaal thuis aangekomen scheen de zon al volop wat me behoorlijk wat energie gaf. Smiddags heb ik uiteindelijk lekker op het gras een tukje liggen doen en savonds toen de zon ging zakken zakte mijn energie ook behoorlijk in.

Hopsakee, ze moeten die Hecate vaker naar Nederland trekken zeg.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mei 02, 2008 3:51 pm

ik heb hecate ook in antwerpen gezien, eerder dit jaar

hard, snel en bij vlagen verrassend, idd een van de betere namen uit de breakcorehoek
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za mei 03, 2008 12:13 am

Hehe, ik vraag me toch echt af welke artiesten die genoemd worden in de topics over elektronische muziek je nog niet gezien hebt.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 04, 2008 10:49 am

ik moet toegeven dat ik de laatste twee jaar heel veel heb gezien, als iets mij interesseert, dan ga ik er volledig voor

wil enkel nog heel graag aphex twin, juno reactor, x-dream, boards of canada en sphongle live band zien

maar veel elektronische (core) artiesten vind ik weinig aan, buiten dat je muziek hoort met veel mensen en op goed geluid, ze kunnen evengoed hun bestand doorsturen en dan druk ik wel op play op mijn laptop, of de persoon er nu bijstaat of niet, maakt in zulke gevallen weinig uit
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mei 17, 2008 12:26 pm

iemand liefhebber van doomcore?
tragere vorm van hardcore met veel sfeer
ik vind het nog wel te pruimen, zeker als er genoeg atmosfeer in zit

voorbeeld:
http://www.myspace.com/darksidefifthera


verdere wikipedia informatie:
Doomcore is a type of electronic music, and a less known subgenre of hardcore techno. The first doomcore tracks were released in early 1990s, and they continued the slower, and darker style of the first hardcore tracks. Marc Acardipane's Planet Core Productions was one of the first record labels, which released this kind of music.

The speed of doomcore tracks (with few expections) ranges between 130 and 160 BPM, which makes it the slowest hardcore techno genre. The trademark TR-909 kickdrum used differently then in other hardcore genres: It usually employs less distortion, and less decay, however a reverb effect is added on it sometimes. Offbeat cymbals are usual. The atmosphere of the tracks is often similar to industrial music, doom metal and dark ambient[citation needed]. Producers reach this impression by using spooky ambient pads, different scary or screaming samples and industrial noises. However there are melodic tracks, melodies are not requirements of doomcore tracks, and if they're used, they're used quiet repetatively

Development In The Genre
The first doomcore tracks (released in early '90s) continued the same style that first hardcore techno tracks like Mescalinum United's We Have Arrived had, keeping the dark industrial atmosphere, while newer elements (like Juno hoovers) added from the standard hardcore techno music. A lot of earlier doomcore tracks produced by Marc Acardipane as different aliases. In early 2000s a new wave of artists appeared who's music can be considered as doomcore. Fifth Era added many new elements, and recent techniques to the music. The trademark TR-909 kick is also changed to more recent variations. Some recent music, like Dr.Strange or Joshua are usually referred as doomcore, but that should be noted that their style is a lot different in sound then earlier doomcore, however it's still follows the basic slow and dark hardcore image.


Representative Tracks
The Mover - Waves Of Life (1993)
Taciturne - Der Toten (1995)
E-Rush - Fuck You Man (Army Of Darkness Remix) (1997)
Frozen & Dr. Macabre - Dimension Of The Doomed (1997)
The Masochist - Anticipation (1999)
E-Man - Under My Command (2000)
EBE Company - Eternity (2000)
The Emperator - Lost Souls (2002)
Marc Acardipane - One World No Future (2002)
Dark Invaders - Troops Of Doom (2003)
Dark Invaders - World Invasion (2003)
Al Core - Black Monday (2003)
Kid Morbid - 50 Years In San Quentin (2004)
Moleculez - Crying (2005)
Dark Invaders - Temple Of Eternal Night (2005)
Dr.Strange - Antrhax Attack (2006)
Joshua - In Vonna (2007)
The Outside Agency - Submerger (Dr. Strange Remix) (2007)

Artists
Fifth Era
Dark Invaders
Dr.Macabre
Dr.Strange
E-Man (aka. Miro)
Joshua
Tilt!/Mescalinum United/Marc Acardipane/The Mover
Face Hoover
DJ Stahlin
Wilfuck
I.D. Manufactering

Record Labels
Black Monolith Records
Crossbones Records
Dark Temple
DNA Tracks
Fifth Era
Hellfire Records
Last Tomorrow Recordings
Planet Core Productions (incl. sublabels)
SGC Records
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mei 17, 2008 12:49 pm

en liefhebbers die eens de belgische, franse en luxemburgse undergroundscene willen doorspitten, is volgende website zeer goed, iedereen kan er songs plaatsen, klik op music en dan op het genre waarvan j een songs wilt horen-
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » di mei 20, 2008 7:28 pm

Kriestof schreef:iemand liefhebber van doomcore?
tragere vorm van hardcore met veel sfeer
ik vind het nog wel te pruimen, zeker als er genoeg atmosfeer in zit

voorbeeld:
http://www.myspace.com/darksidefifthera
Ben er nou niet zo van onder de indruk. Noem je een genre doomcore, zitten er van die cheesy melodieën in :roll: De beats vind ik maar matig, ze bevatten te weinig disortion / het ontbreken van diepe bassen vind ik toch wel een gemis.
Laatst gewijzigd door War_Bomb op di mei 20, 2008 7:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » di mei 20, 2008 7:28 pm

kut, verwijder deze post maar.

O jah, ik mag graag wat degelijke Hardcore, Breakcore of ander "Xtreme.Core blablabla" horen.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di mei 20, 2008 10:53 pm

Kriestof schreef:iemand liefhebber van doomcore?
tragere vorm van hardcore met veel sfeer
ik vind het nog wel te pruimen, zeker als er genoeg atmosfeer in zit
Doomcore? Is dat een synoniem voor darkcore dan? In ieder geval hou ik hier zeker wel van. DNA tracks is zelfs één van mijn favoriete labels. E-Noid, Negative A, Slavefriese...allemaal geniaal spul!

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma mei 26, 2008 11:48 pm

Ik ga deze zaterdag ook weer eens naar een feest. Het is voornamelijk breakcore wat er gedraaid zal worden. Dit is de line-up:

Cup-a-core
Ear-Splitter
Limewax
Speedvitamine
Stalcon
Thrasher
Torsion (NGM)

Kan iemand me wat vertellen over de artiesten? Ik ken eigenlijk alleen Cup-A-Core, Limewax en Trasher namelijk.

Voor geïnteresseerden trouwens, hier de link:

http://partyflock.nl/party/124172:Sassenoize_5.html

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mei 27, 2008 5:39 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:Ik ga deze zaterdag ook weer eens naar een feest. Het is voornamelijk breakcore wat er gedraaid zal worden. Dit is de line-up:

Cup-a-core
Ear-Splitter
Limewax
Speedvitamine
Stalcon
Thrasher
Torsion (NGM)

Kan iemand me wat vertellen over de artiesten?

http://partyflock.nl/party/124172:Sassenoize_5.html
gewoon verstand op nul zetten en springen en freaken tot de laatste beat is uitgestorven

je moet al die artiesten nu ook niet té serieus gaan nemen :wink:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma jun 02, 2008 3:53 pm

Nou, ik zal maar eens een verslagje schrijven van de avond, want ik heb het geweldig naar m'n zin gehad!

Torsion opende live. Het was een geweldig opwarmset. Muzikaal zat het een beetje in tussen Aphex Twin en Void Settler. Sfeervol dus!

Daarna kwam Stalcon. Hij ging meteen goed los. Hij draaide een gave mix van drum 'n bass en breakcore. Hoogtepunten waren zijn laatste zes nummer, allen van Venetian Snares.

Hierna kwam het hoogtepunt. Limewax vs. Trasher. Hier was het enkel losgaan. Snoeiharde drum 'n bass! En dan niet beginnen met een paar opwarmers, nee gewoon meteen beuken. Zo kwamen er ook nog een aantal nummers van Current Value voorbij. Voor degenen die hem kennen, dan weet je wat ik bedoel.

Vervolgens kwamen Speedvitamine en Ear-Splitter voorbij. Helaas hadden zij geen breakcore platen meegenomen, maar de industrial hardcore/UK hardcore die zij draaiden gingen er toch goed in. Veel Hellfish gehoord, wat I:Gor en wat Outside Agency in één set. Mooie variatie dus.

Tenslotte kwam Cup-A-Core. Ook hij draaide een mooie gevarieerd setje. Hij begon met UK hardcore en eindigde met breakcore. Daarnaast vond ik het aardig dat hij wat scratch skills gebruikte tussendoor. Altijd leuk om te zien.

Ik heb me dus prima vermaakt. De avond zelf koste 8 euro, een flink glas bier kostte 1,50 (frisdrank zelfs 0,75) en daarnaast was de muziek zelf ook erg vet!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jun 04, 2008 12:18 am

Dit weekend een dubbelaar van Headbanger, R-Evolution, gekocht, weer eens ouderwets stampen. Echt een geweldige cd, loei- en loeiharde mixes, remixes van oa. Angerfist, Evil Activities en Partyraiser, en een duisternis van heb ik jou daar. Luister nu Severed Heads, een track waarin 'Rise' van Pantera zit gemixed, op een erg gave manier. Aanradertje voor de liefhebber.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » wo jun 04, 2008 12:35 am

Pfff, daar ben ik eerlijk gezegd helemaal uit nu, de hardcore. Ik ben er geloof ik een beetje op uitgekeken. Heb qua hardcore weinig artiesten meer die mij het idee kunnen geven van: wauw, dit is écht gaaf. Of het moet UK hardcore zijn of iets in die richting. Die artiesten die je net noemt hebben me eigenlijk nooit echt kunnen bekoren. Angerfist heb ik eigenlijk altijd zuigage gevonden, Evil Activities had eerst was leuke nummers maar nu is het minder en bij Partyraiser hangt het er heel erg vanaf.

Zelf ben ik de laatste tijd echt liefhebber van drum 'n bass. En dan niet die blije drum 'n bass, maar het hardere werk. Hierbij denk ik aan artiesten als Black Sun Empire, Noisia, Hidden, Eye-D, Paul Blackout, DJ Starcream (a.k.a. #0 van Slipknot, aanrader!) en Current Value onder andere.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za jun 07, 2008 3:36 pm

Venetian Snares - Detrimentalist (2008)

Afbeelding

Daar is ie dan! Wederom een nieuwe full-length van dit breakcore-icoon. En wat voor een. Geen klassieke uitstapjes meer, tenzij je het intro van Miss Balaton meerekent, maar loeiharde breakcore met veel jungle en drumnbass invloeden dit keer. De samples vliegen je weer om de oren, en de kwaliteit is opperbest. 10 nummers, waarvan de 10de, het eerder genoemde Miss Balaton toch wel het hoogtepunt is, ruim 9 minuten klokkend. Al met al weer een heerlijk album, wat ergens tussen de Pink + Green ep en Canvalcade.. ligt. Aanradertje.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr jun 13, 2008 12:23 pm

Nou.. hmm..

Ik weet het nog net zo niet, hij is wel heel erg de jungle kant op gegaan. Laat em maar weer eens een flinke kick erin gooien. Dat is eigenlijk waar ik wel weer op zit te wachten.

Hoogtepunt na een keer vluchtig luisteren: Flashforward
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jun 18, 2008 12:25 am

Zo te zien wordt het toch maar eens tijd dat ik een BGMW feestje bijwoon, en wel deze;

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo jun 18, 2008 10:05 am

Bied jij ook de mogelijkheid tot meerijden die kant op?

Dit ziet er namelijk wel heel gaaf uit!!!
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » wo jun 18, 2008 10:28 am

Misschien zijn hier ook nog geïnteresseerden voor:

5 days off · day 4

zaterdag 5 juli 2008
20:30
Paradiso
Amsterdam

Muziekstijlen
breakcore, industrial hardcore

Prijs
Voorverkoop: € 12,-

Kaarten
Verkrijgbaar bij TicketService, via Beatfreax.

Minimumleeftijd
18

Line-up

Bogulta
Bong-Ra
C64 Orchestra
Maruosa
Ove-Naxx
Venetian Snares
Live: Scotch Egg

2Hosted by The Third Movement
Rude Awakening
The Driver
Live: N-Vitral
Live: Void Settler

http://partyflock.nl/party/124521:5_days_off.html

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo jun 18, 2008 11:12 am

Venetian Snares moet ik nog steeds een keer gaan zien, even onthouden dit!
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jun 19, 2008 11:42 am

venetian snares kan geniaal zijn soms live, en soms gewoon BOOM erop

beiden vind ik interessant

ofwel stamp je de benen uit je lijf en word je letterlijk gek of wel sta je gewoon te genieten in je hoofd van zijn set

ik vind dat je zijn sets in twee kunt verdelen, de dansgeksets en de meer doordachte muzikale sets

beiden zijn gaaf dus
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do jun 19, 2008 6:23 pm

Voor degenen die naar Paradiso gaan op 5 juli, ga voor de gein Void Settler even kijken. Hele aparte muziek, maar o zo briljant.

Luister bijvoorbeeld zijn album None Follows The Sunrise maar eens. De muziek is als het ware een soort verhaal. Hij heeft namelijk zelf een verhaal verzonnen wat ook bij de cd zelf zit als tekst, en daar door middel van zijn muziek een sfeerimpressie bij gemaakt. Heel mooi en indrukwekkend om te horen, je moet er alleen wel van houden.

Partyflock recensie: http://partyflock.nl/review/265:Void_Se ... nrise.html

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » zo aug 17, 2008 3:34 pm

Doodskreet schreef:"En plots weer klinkt de schreeuw"
"CRIPPLEFIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGHT"

:lol:

I <3 Droon - Cripplefight.
Verdorie, die release met het origineel + 3 remixes (door Ladyscraper, Shitmat en Duran Duran Duran) is vet.
Superlate reactie, maar inderdaad erg gaaf.
Die verbouwde Master of Puppets is ook tof!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di sep 09, 2008 7:23 pm

Binnenkort ook weer eens breakcore feest doen. In hof ter lo antwerpen.

Breakcore gives me wood, 6 y anniversary

Line-up:

Limewax
Donna Summer
Monster Zoku Onsomb
Broken Note
Nero's Day at Disneyland
DJC64
Sickboy
Droon
The Giggling Dildas
Rik Mayhem & Tim Terror


yeah! donna summer eens zien, heb die kerel wel al eens gezien, maar dat was met zijn geschifte rock soloband
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » di sep 09, 2008 8:44 pm

http://blog.myspace.com/index.cfm?fusea ... =428342723

Drumcorps remixed Animosity, de band.. niet het The Berzerker album (godver, dat zou ook tof zijn)

Anyway.. enjoy.. Downloadbaar als 320kbps MP3 en FLAC, aan de geluidskwaliteit van de bestanden kan het dus niet liggen.


Dat nieuwe Bong-Ra ding (Vitus Blister) is maar zo zo in mijn ogen. Het heeft te weinig een eigen gezicht. Misschien heeft dit sowieso een beetje te maken met een kleine drop in interesse in breakcore.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za sep 13, 2008 9:04 am

heb nieuwe songs ook gehoord, was idd weinig speciaal

voor de rest wil ik toch volgend jaar eens naar bangface, het experimentele elektronica festival van europa, in engeland

toevallig nu ook naar set van bong-ra op dat festival aan luisteren

http://www.bong-ra.com/mp3/bangface.mp3
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za sep 13, 2008 6:33 pm

Kriestof schreef:
yeah! donna summer eens zien, heb die kerel wel al eens gezien, maar dat was met zijn geschifte rock soloband
Limewax is ook een aanrader. Snoeiharde duistere drum 'n bass. 't Is goed losgaan op zijn setjes. Check het uit zou ik zeggen.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma sep 15, 2008 5:52 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


Limewax is ook een aanrader. Snoeiharde duistere drum 'n bass. 't Is goed losgaan op zijn setjes. Check het uit zou ik zeggen.
ik ken limewax, sterker nog, het is een van de weinige drum and bass dingen die ik echt goed vind en waarop ik los kan gaan

verbaasd me ook niet dat limewax op een breakcore festival staat

nog mensen die muziek kennen zoals limewax, industriële en duistere drum and bass die bijna even hard rost als breakcore?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » wo sep 17, 2008 4:58 pm

Kriestof schreef:[..]


ik ken limewax, sterker nog, het is een van de weinige drum and bass dingen die ik echt goed vind en waarop ik los kan gaan

verbaasd me ook niet dat limewax op een breakcore festival staat

nog mensen die muziek kennen zoals limewax, industriële en duistere drum and bass die bijna even hard rost als breakcore?
CURRENT VALUE! (Bijv. Faith: http://www.youtube.com/watch?v=1rGAewckMc8)
Hidden (check bijv. Times Like These, een klassieker. Lid van The Outside Agency)
Eye-D (Het andere lid van The Outside Agency)
Paul Blackout (check bijv. het nummer Fkn Mtlhds, met een sample van Hatebreed's Live For This)
Numek


Dat is wat nu zo één, twee, drie in me opkomt.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo sep 17, 2008 7:38 pm

Lekker hoor, dit soort drum 'n bass mag ik wel. Komende zaterdag weer naar ICON in de effenaar, dat is altijd wel een succes.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo sep 17, 2008 9:49 pm

Even verder zoekend: http://www.myspace.com/dylanuk

Ook erg lekker!
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » zo okt 12, 2008 5:23 pm

24 december vind er een nieuwe editie van Smackdown plaats. Dat is goed nieuws. Het andere goede nieuws is dat je niet snel een vettere line-up tegen zal komen. Kijk maar eens goed:

Grote zaal:
Counterstrike (PRSPCT, Algorythm) SA
The Panacea (Position Chrome, Freak) DE
The Sect (Freak, Offkey) UK
Current Value (Freak, Offkey) DE
Limewax (PRSPCT, Freak, L/ NL
Cern (Syndrome, Revolution) NZ
Eye-D Hidden (PRSPCT, Evol intent) NL
Thrasher (PRSPCT) NL
Benino Syndrome (Syndrome) NL

Mc's Dart & Entro MC (usa)

Kleine zaal:
The DJ Producer (Deathchant, Rebbel scum) UK
DJ Promo (The third movement) NL
The Outside Agency (Genosha) NL
Ophidian (Enzyme, Genosha) NL
Bryan Fury (Pacemaker, Deathchant) Live, UK
Bong Ra (Planet mu, Clash) Live, NL
Element Destruction (Smackdown) NL
Dissolvement (010 Electronics) NL


aanvang : 22.00 tot 08.00/ €15,- / beide zalen

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo okt 12, 2008 5:59 pm

Waarschijnlijk wel aanwezig ja, zag em al op partyflock. Behoorlijk dik allemaal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 17, 2008 3:43 pm

straks dus in hof ter lo:

Breakcore gives me wood, 6 y anniversary party

Line-up:

Limewax
Donna Summer
Monster Zoku Onsomb
Broken Note
Nero's Day at Disneyland
DJC64
Sickboy
Droon
The Giggling Dildas
Rik Mayhem & Tim Terror


ja, wel zin in 8)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 18, 2008 11:32 am

over breakcore gives me wood:

Het was best leuk feestje weer.

Het begon met Rik en Tim, soms wat te puberaal en het mocht wel wat meer beuken.

Valaav: beetje mysterieus, maar niet spannend genoeg om drie kwartier interessant te zijn.

Nero at disneyland: stoer, lekker rammen met kindermelodietjes, wel leuke gimmick act

Monster Zoku Onsomb: twee nummers gezien, zag er wel grappig uit, maar de bekende sociale verplichtingen hebben verhinded dat ik er veel van heb gezien

sickboy: dom en hard als altijd, vermakelijk dus

donna 'is anyone doing drugs tonight' summer: het is een echte amerikaan he, maar wel lekkere party hardcore soms, yeah, wil de jason forrest band trouwens ook nog eens zien, zijn ander project

limewax: muzikaal hoogtepunt van het feest, super vorm van drum and bass, darkstep en breakcore, deze man mag meer komen, zeker nu hij gewoon in tilburg woont

dan nog beetje harde dubstep aanhoort van broken note en dan maar naar huis gegaan, had het gevoel dat het muzikaal toch niet meer beter kon

volgende keer graag bgmw met drumcorps, bong-ra en nog eens venetian snares :)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie