Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc. PART II

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 01, 2008 7:59 pm

Avalon schreef:De petrol heeft inderdaad leuke programma punten, sowiezo heeft Belgie leuke dingen te bieden. Ook erg aardige mensen die vlamingen.
Het is voor mij helaas te ver weg vanuit Friesland, maar omdat ik 18 wordt op 4 maart krijg ik een weekendje Antwerpen van mijn ouders cadeau!
check je pm terug

we gaan met zijn allen de boel op stelten zetten als het aan mij ligt :P 8)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 02, 2008 6:57 pm

vorige nacht nog super geamuseerd op temple of doom feest

met azax syndrome uit israel en artifakt uit zuid afrika, was de moeite, me totaal uitgeleefd

alletwee die artiesten kan ik ook gerust aanraden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » zo mar 02, 2008 7:32 pm

Gisteravond en nacht in de Effenaar (Eindhoven) Black Sun Empire, Bad Campany en Ed Rush gezien. Was weer zeer geslaagd. Die effenaar blijft toch wel echt een vette zaal voor dat soort feesten. Het was ook behoorlijk druk deze editie van ICON en de sfeer was erg goed, iedereen had er zin in. Er was zelfs nog een heuze pit tijdens de remix van Voodoo People door Bad Company (wat trouwens ook gewoon een mega vet nummer is), weer eens wat anders tijden een drum 'n bass feestje.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » wo mar 05, 2008 11:05 pm

Kriestof schreef:[..]


check je pm terug

we gaan met zijn allen de boel op stelten zetten als het aan mij ligt :P 8)
Ja, ik heb er ook zin in! Ben erg benieuwd :P

Laatste ontdekking: Orbital - In Sides
Heerlijke ambient samples, om in te verdrinken.

http://www.youtube.com/watch?v=q25Zx6B5HJA
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » wo mar 05, 2008 11:13 pm

Scream filled Silence schreef:Gisteravond en nacht in de Effenaar (Eindhoven) Black Sun Empire, Bad Campany en Ed Rush gezien. Was weer zeer geslaagd. Die effenaar blijft toch wel echt een vette zaal voor dat soort feesten. Het was ook behoorlijk druk deze editie van ICON en de sfeer was erg goed, iedereen had er zin in. Er was zelfs nog een heuze pit tijdens de remix van Voodoo People door Bad Company (wat trouwens ook gewoon een mega vet nummer is), weer eens wat anders tijden een drum 'n bass feestje.
Ah sùper BSE, paar maanden geleden nog gezien in Leeuwarden. Lekker actieve muziek en een top set. Alleen bar weinig opkomst, stuk of 60 mensen in totaal. Bad Company ken ik niet, is het de moeite waard om er meer over op te zoeken?
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do mar 06, 2008 12:10 pm

Avalon schreef:[..]


Ah sùper BSE, paar maanden geleden nog gezien in Leeuwarden. Lekker actieve muziek en een top set. Alleen bar weinig opkomst, stuk of 60 mensen in totaal. Bad Company ken ik niet, is het de moeite waard om er meer over op te zoeken?

Ja Bad Company is absoluut de moeite. Hij had ook een zeer vette set. Ed Rush vond ik de mindere van de avond, maar misschien had dat ook wel te maken met het feit dat ik toen moe begon te worden. In de grote zaal van de effenaar past 1200 man ik geloof dat er wel 1000 man was op het drukste moment. Goed bezocht dus deze keer.. volgende keer zeker weer...
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 06, 2008 2:04 pm

ik heb dj traktor 2 opnieuw geinstalleerd

dat is een programma om te mixen, iemand andere goede mixprogramma's?

bedoel geen programma's om muziek te maken of te masteren, maar mix programma's die in je in real time kunt gebruiken om platen na elkaar te mixen



oja, oude muziek van orbital vind ik ook stoer

je moet die docu maar eens zien over oude illegale raves in engeland, orbital voor een publiek van 10 000 man die iets teveel md op hebben en helemaal gek worden

nu vind ik een nieuwe albums niet meer zo relevant
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do mar 06, 2008 2:39 pm

Kriestof schreef:ik heb dj traktor 2 opnieuw geinstalleerd

dat is een programma om te mixen, iemand andere goede mixprogramma's?
Virtual DJ is een aardig mixprogramma. Er zitten iig veel mogelijkheden in dat programma. Ik vat alleen niet echt hoe je ermee kan mixen, omdat je niet de mogelijkheid heb om met een koptelefoon de plaat die je wil inmixen te horen en dus ook niet goed kan inmixen. Maar er moet wel een manier zijn waarmee je kan mixen.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 06, 2008 2:44 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


Virtual DJ is een aardig mixprogramma. Er zitten iig veel mogelijkheden in dat programma. Ik vat alleen niet echt hoe je ermee kan mixen, omdat je niet de mogelijkheid heb om met een koptelefoon de plaat die je wil inmixen te horen en dus ook niet goed kan inmixen. Maar er moet wel een manier zijn waarmee je kan mixen.
je kunt je platen op voorhand klaar zetten, je kunt bpm aanpassen en als je je platen goed kent kun je dat met zo n programma ook zonder hoofdtelefoon doen hoor en dan is het rechtstreeks goed

zie net dat je van virtual dj gratis 20 dagen trial versie kan downloaden

eens proberen staks
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » do mar 06, 2008 9:43 pm

Dance...

Over het algemeen ben ik niet zo'n grote fan er van, maar enkele nummers kan ik wel naar luisteren.

Ik noem Unleash the beast van DJ Outblast ft. Korsakoff

en Yeah Yeah van Ramirez of zoiets.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Myrthe
Berichten: 4085
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 12:03 am

Bericht door Myrthe » do mar 06, 2008 9:54 pm

Afbeelding
Afbeelding

Edit: Er word trouwens 8 maart bedoeld, niet 10.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 07, 2008 5:44 pm

vanavond naar dit:


AUTECHRE [UK, LIVE, MYSPACE.COM/MYSLB]
Autechre zijn al 15 jaar baas in de IDM. Waar Rob Brown en Sean Booth gaan, volgen de anderen. 3 Jaar geleden waren ze al eens in Petrol met "Untilted", het nieuwe album "Quaristice" komt nu uit en de heren komen terug. Halen de geest uit de machine en stoppen er de ziel in terug. Niet voor pussies!

SND [UK, LIVE, MARKFELL.COM]
Veel experimenteler dan wat Mat Steel en Mark Fell doen is niet makkelijk te vinden in de muziekwereld. Radio-, elektronische of elektromagnetische golven, clicks, cuts, alles wat geluid maakt is een muziekinstrument in de handen van deze 2. En het dan toch beluisterbaar houden is misschien wel de grootste kunst. Horen is geloven.

ROB HALL [UK, ROB-HALL.CO.UK, MYSPACE.COM/AD_VANZ]
Alias Ad Vanz. Voert net als zijn geestesgenoten Autechre en SND het expriment hoog in het vaandel. In zijn eigen producties en die met het los-vastcollectief Gescom neemt hij de luisteraar mee op een hallucinante reis doorheen elektronische landschappen waarin niets is wat het lijkt.

WILL O'BRIEN [IE, SUB-SCAPE.COM, MYSPACE.COM/MYSUBSCAPE]
Import-Antwerpenaar uit Ierland en oprichter van de SUB-SCAPE clubavond in Café Capital - befaamd om de good vibes en nog betere muziek van internationale gasten. Een explosief mengsel van UK rave, Detroit techno, electro, acid, house, idm en minimal.


yeah!!!!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za mar 08, 2008 12:38 am

Kriestof schreef:[..]


je kunt je platen op voorhand klaar zetten, je kunt bpm aanpassen en als je je platen goed kent kun je dat met zo n programma ook zonder hoofdtelefoon doen hoor en dan is het rechtstreeks goed
Dat klinkt best eenvoudig. Maar vind het zelf gaver om mijn platen toch 'oldschool' met draaitafels, een mengpaneel en koptelefoon in te mixen. Daarom heb ik me ook nooit echt verdiept in dat soort software.

Ik ga overigens binnenkort overstappen van platenspelers naar cd spelers. Hoewel het draaien met vinyl toch wel het gaafst is, word het aanschaffen van vinyl me toch iets te duur. Daarbij komt dat je voor een cd'tje in verhouding veel minder betaald en je dus meer keus hebt. Overigens, als er iemand nog behoefte heeft aan Numark TT1650 draaitafels, dan hoor ik het wel :P Ik vraag me sowieso af, zijn er hier nog meer mensen die zich bezighouden met draaien/dj'en?

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 08, 2008 12:33 pm

gisteren was het autechre in antwerpen, vooral rondgehangen met romke, avalon en the chosen van dit forum...aardige lui


was gisteren erg leuk in petrol, erg zwaar en hard


begon met rob hall die startte met een vrij chill idm-achtig setje waar ook electro in voorkwam, daarna was het tijd voor de liveact SND: apart, traag, drone en aankomende beats, ik werd er goed in opgezogen, daarna mocht rob hall weer een half uurtje draaien waarna uiteraard alle lichten in de petrol doofde...

En toen werd iedereen een robot gedurende een uur met Autechre. Super hard, extreem, moeilijk, wurgend en alles behalve negeerbaar. Jammer dat het na een uur gedaan was, maar vond het vette en strakke set.

Daarna was het terug aan Rob Hall, maar dat viel tegen, was veel te slap en zo eindigde het muzikaal in anti climax. Ik had graag iets keihard na autechre gehad, een hardcore set van venetian snares ofzo. En niet van die softe zweefmuziek. We wilden stampen.

Al bij al muzikaal de beste avond die ik ooit in Petrol meemaakte van de vijf keer dat ik er geweest ben in mjn leven. Dat dankzij SND en Autechre.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 09, 2008 6:17 pm

plannen volgende week

vrijdag: vier uur durende set van laurent garnier in petrol
zaterd: old school goa feest met california sunshine uit amerika en onze afgin uit israel

8)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mar 12, 2008 4:38 pm

Op vrijdag 2 mei kun je met één ticket terecht op diverse locaties in de binnenstad van Antwerpen. Dan vindt namelijk de eerste editie van het Antwerpen Dance Festival plaats. Voor slechts 19 euro (!) heb je toegang tot alle locaties en daar spelen toch ook niet echt de minste namen: Cypress Hill, Felix da Housecat, Goldie, Trentemoller, Boy George, Green Velvet, Marco Bailey, Milk Inc., Discobar Galaxy en Squadra Bossa ft. Buscemi zijn slechts enkele namen die al bevestigd zijn voor dit festival.

Maar liefst 19 zalen in Antwerpen zijn toegankelijk met dit ticket. Deze bron vermeldt bij de toegevoegde acts overigens ook Fun Lovin' Criminals, Carl Cox en Kraftwerk, maar deze bands zijn nog niet officieel bevestigd. Voor meer informatie kun je uiteraard terecht op onze Antwerp Dance Festival-pagina. Daar staat ook de link naar de (fraaie) site van het festival.


wow, 19 zalen feest

en het erge is dat die dag ook het groot ccpc dark psytrance feest in antwerpen is met een hele rits dj's en live acts uit rusland waar ook een mannetje of 1000 zal rondlopen

hpelijk speelt kraftwerk vroeg, dan ga ik eerst naar kraftwerk en dan naar dat anders feest

jammer dat ik green velvet moet missen, maar kan niet overal tegelijk zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 14, 2008 4:11 pm

vanavond ben ik hier te vinden:



Een ware Soirée Garnier, met een 4-uursset van de Grote Franse Meester. Weinigen zijn zó gepassioneerd door muziek als de man uit Parijs die al sinds zijn dagen in de legendarische Hacienda in Manchester als geen ander weet die passie over te brengen op het publiek. Of hij nu deejayt of live speelt, Laurent Garnier weet nog altijd te verrassen


dus wat house, acid en techno vanavond
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mar 14, 2008 4:23 pm

Ik luister nu eens naar Grendel op hun myspace, klinkt eigenlijk erg vet! In wat voor hoekje valt deze groep? Ik vind het nogal industrial gothic achtig klinken eigenlijk, maar wel wat steviger dan dingen als Blutengel enzo. Weet iemand vergelijkbare bands?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lubridium
Berichten: 440
Lid geworden op: do mar 13, 2008 11:01 pm
Contacteer:

Bericht door Lubridium » vr mar 14, 2008 5:18 pm

Draconian schreef:Ik luister nu eens naar Grendel op hun myspace, klinkt eigenlijk erg vet! In wat voor hoekje valt deze groep? Ik vind het nogal industrial gothic achtig klinken eigenlijk, maar wel wat steviger dan dingen als Blutengel enzo. Weet iemand vergelijkbare bands?
ze noemen het zelf Harsh toch?..
:wumpscut: is trouwens enigszins vergelijkbaar


(edit: ik heb geen flauw idee wat ik onder 'Harsh' moet verstaan :? )
Somewhere between the chaos and sulphurous light.

[url]http://www.myspace.com/andsoitends1[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 14, 2008 5:26 pm

Draconian schreef:Ik luister nu eens naar Grendel op hun myspace, klinkt eigenlijk erg vet! In wat voor hoekje valt deze groep? Ik vind het nogal industrial gothic achtig klinken eigenlijk, maar wel wat steviger dan dingen als Blutengel enzo. Weet iemand vergelijkbare bands?
grendel is zeker aardig, ook live

ik hou ook wel van harde industrial cybergothic zooi, feindflug moet je ook zeker checken


ook van die feestjes met dit soort muziek en dan wat future pop erbij, vind ik leuk
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr mar 14, 2008 5:44 pm

Scream filled Silence schreef:[..]
In de grote zaal van de effenaar past 1200 man ik geloof dat er wel 1000 man was op het drukste moment. Goed bezocht dus deze keer.. volgende keer zeker weer...
Wees blij dat het er geen 1200 waren, dan kan je een relax avond d&b wel vergeten.

Ik baal al van die avondjes als Rush, Latin Brutality en de aankomende tijd komen er alleen maar weer commerciële dansfeesten naar de Effenaar met namen als Treetz, Los en Sappig... godverdomme we werken niet in een discotheek hier!

Wel goed dat dit soort feesten genoeg geld op kan leveren zodat we vanavond dicht zijn.... :x
Fakk!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mar 14, 2008 10:11 pm

Ik kom zojuist iets geweldigs tegen, hoewel veel mensen het heiligschennis zullen vinden: een breakcore-versie van Iron Maiden's Hallowed Be Thy Name.

Kijk maar eens hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=20214108
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lubridium
Berichten: 440
Lid geworden op: do mar 13, 2008 11:01 pm
Contacteer:

Bericht door Lubridium » za mar 15, 2008 12:12 am

wat een vreselijke profile-foto heeft die gozer toch :)


Hallowed be thy mash speelt trouwens niet af, ligt dat aan mij?
Somewhere between the chaos and sulphurous light.

[url]http://www.myspace.com/andsoitends1[/url]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za mar 15, 2008 12:27 am

Draconian schreef:Ik kom zojuist iets geweldigs tegen, hoewel veel mensen het heiligschennis zullen vinden: een breakcore-versie van Iron Maiden's Hallowed Be Thy Name.

Kijk maar eens hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=20214108
Nou, inderdaad geweldig. Dit klinkt zeker niet verkeerd.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 15, 2008 11:44 am

laurent garnier kwam gisteren maar niet op gang, teveel house, en te weinig techno

dus vond het niet echt super muzikaal, voor de rest wel gezellige boel weer in de Petrol
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 23, 2008 1:39 pm

twee dagen dissonant festival zitten erop

vrijdag:
Ben eerst naar psytrance zaal gegaan. Reality experiment was kabbelachtige rustige muziek en stukje yannick thiry gezien. Klonk best apart.

Daarna naar waagnatie gegaan en wat drum and bass (nu:tone), acid breakcore (syntheme) en een soort van dubstep met zangeres (the bug ft warrior queen) aanhoort. Daarna toch maar dit gelaten voor was het was en terug naar hangar 26. Een grappig gipsy concert gekeken en drie liedjes in de reaggae ruimte rondgehangen. Daarna kreeg ik zin om te dansen en dan laatste stuk phazur meegepakt. Enige dark artiest van de dag.

Daarna was ik verbaasd door fraktophon ,wat een mooie en funky psytrance zeg, die kerel moeten ze meer boeken op feestjes. Sufi was lekker stevig stampen, aquila was degelijk als altijd en vervolgens leuke energieke set van digicult die me toch wel benieuwd heeft gemaakt naar de cd. Na al die inspannende live acts met veel onbekende muziek, genoten van de climax dj set van strophoria met electric lord. En toen was het feest gedaan.

Zaterdag:

Ik ging vooral voor het duiste xenomorph en dat viel niet tegen. Hetwas interessant, mooie mix van psytrance, old school dark, cybergothic, metal en industrial. Jaja, zijn cd van vorig jaar heeft hij uitstekend gebracht. Lepton was gewoon beuken geblazen en het duo makkura en narcosmix was een goede opwarmer.

voor de rest chris clark (veel te slecht geluid), the dj producer, sickboy to the shitmat (dieptepunt van heel het weekend) en de preview van zohra haar live set gezien

tof weekend

nog wat kanttekeningen:
hangar 26 is uitstekende zaal en geluid was goed
waagnatie was superslecht geluid en daardoor kwamen veel dingen niet over, soms iet wat vervelende sfeer, al die superstrakke kale koppen bij the dj producer stemde me niet echt vrolijk

voor de rest ook wat drum and bass aanhoort, maar ik vind dat toch een van de saaiste vormen van elektronische muziek



volgende week (vrijdag) is het de derde dag van dissonant festival met Infected Mushroon, Ephedrix en Lani. Heb er alweer zin in.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo mar 23, 2008 2:05 pm

Ja, ik ben ook ongeveer net wakker en net thuis. 9 uur geloof ik, pff. Ik ben alleen gister geweest, maar de vorige Dissonant was vele malen gaver. Sowieso de Skate Planet, en de lineup ook. Nu werd je bij de breakcore meerdere malen overstemd door de Drum n Bass die ernaast zat, en dat was een beetje jammer.
Ook heel slecht dat ze geen garderobe hadden bij de Waagnatie, maargoed, details.
Verder heb ik me wel vermaakt, aan het begin een poos bij Drum n Bass gestaan, en toen dat vervelend begon te worden naar de breakcore gegaan. Daar heerlijk stoned staan dansen op Electromeca, mijn act van de dag, en toen zo rond 3 uur maar ff gaan zitten, want toen ging het allemaal niet meer zo puik.
Toen werd ik rond 5en wakkergemaakt, en zijn we naar de goa gegaan, wat erg goed geluid had. Tegen half 7 in het volle licht naar het station gelopen, et viola. Gaaf avondje op zich.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 23, 2008 2:34 pm

Amibor schreef:Ja, ik ben ook ongeveer net wakker en net thuis. 9 uur geloof ik, pff. Ik ben alleen gister geweest, maar de vorige Dissonant was vele malen gaver. Sowieso de Skate Planet, en de lineup ook. Nu werd je bij de breakcore meerdere malen overstemd door de Drum n Bass die ernaast zat, en dat was een beetje jammer.
Ook heel slecht dat ze geen garderobe hadden bij de Waagnatie, maargoed, details.
Verder heb ik me wel vermaakt, aan het begin een poos bij Drum n Bass gestaan, en toen dat vervelend begon te worden naar de breakcore gegaan. Daar heerlijk stoned staan dansen op Electromeca, mijn act van de dag, en toen zo rond 3 uur maar ff gaan zitten, want toen ging het allemaal niet meer zo puik.
Toen werd ik rond 5en wakkergemaakt, en zijn we naar de goa gegaan, wat erg goed geluid had. Tegen half 7 in het volle licht naar het station gelopen, et viola. Gaaf avondje op zich.
waagnatie was idd niet goed verzorgd en geluid op core stage was afschuwelijk, daarom was ik er niet vaak

de psytrance stage was overigens wel uitstekend, en geluid van psytown team, dus dat zat goed, ook gipsy stage had usat geluidssysteem, ow yeah baby

sowiewo ben ik er vrijdag te hard ingevlogen, was thuis rond 9.30 en om de nacht erna nog eens door te trekken, haalde ik niet meer, 1 feest is goed per week eigenlijk, zeker omdat ik dan ook bijna niets slaap

als ik niet zo had genoten van de psytrance, dan had voor mij dissonant dit jaar zwaar tegengevallen

heb jij geslapen tijdens dj the producer? hoe krijg je dat voor elkaar?
:lol:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo mar 23, 2008 3:23 pm

Haha, goed he. Erg goeie hasj, ik rook ook eens wat een keer per jaar, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 29, 2008 6:11 pm

gisteren was het derde dag van dissonant, was leuk, maar infected mushroom, dat is toch wel heel erg commerciele ongeinspireerde zooi geworden!

Even een verslagje van een toch wel geslaagde nacht. Het begon minder goed toen ik binnnenkwam. Slecht geluid, veel te zacht geluid en de mix bij secret sounds lab was super belabberd. Ook hoor ik ze liever akoetisch bezig in een chill. Daarna die dj eduordo, was zeker niet speciaal was.

Infected dan, ik ben ook groot fan van vooral classical mushroom, en heb latere optredens van hen gemist omdat ik die live filmpjes op youtube altijd zo vreselijk vond. Maar met een open geest en objectief het concert bekeken. En het was ZEER MATIG, wel enkele leuke momenten, maar niets oud, slechte zang en een podiumpresentatie waar ik nit echt vrolijk van wordt. Enkel de gitaristen waren nog wel wat te pruimen. En het is even commercieel en bij vlagen zelf even platvoers als Sam Goris die in een feesttent komt 'zingen' voor 500 euro.

Daarna speelden de heren van Lani Infected helemaal naar huis. Het geluid was plots wel goed, de gitaarpartijen en solo's werden bijna perfect neergezet en het geheel stond als een huis. Meest indrukwekkende Lani concert dat ik tot nu toe zag. Wow. Respect.

Ephedrix was daarna lekker melodieus en Kairon sloot de avond af met enkele groovy songs. Zou daar wel graag eens de playlist van weten.

Dus avond begon minder goed, maar eindigde dankzij Lani nog in een groot persoonlijk feest.

voor de rest was ik toch wel in de zevende hemel, met leuke mensen interssante gesprekken gevoerd en onnozel gedaan

waagnatie was uiteindelijk toch wel goede keuze en zolang je bewoog was het zeker niet koud

ook lekker zonnetje vanmorgen, yeah
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za mar 29, 2008 6:46 pm

Kriestof schreef:en een soort van dubstep met zangeres (the bug ft warrior queen) aanhoort.
[headbang]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za mar 29, 2008 9:53 pm

Heerlijk voor de komende lauwe lente-avonden:

Sia - The Girl You Lost to Cocaine (Stonebridge Club Mix)
Hercules And Love Affair (feat. Antony) - Blind
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Myrthe
Berichten: 4085
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 12:03 am

Bericht door Myrthe » ma mar 31, 2008 3:41 pm

ZA 05 april: AUX RAUS + CAPTAIN HELL AND THE SWEET MONICAS
AUX RAUS + CAPTAIN HELL AND THE SWEET MONICAS
concert | aanvang 22.00 | € 7,50 TNL/RU /HAN € 6,-

Het muzikale duo Aux Raus betsaat uit zanger Bastiaan Bosma en gitarist Luuk Bouwman. Hun muziek kan worden beschreven als electrogabberpunk, technopunk of als hardcore-punk met techno-beats. Het komt er eigenlijk op neer dat het tweetal met behulp van een oude computer en twee drummmachines de sfeer van danceparties combineert met de energie van punkoptredens. Vorig jaar verscheen op het Amsterdamse label Angst Recordings het album This Is How This Works, waarvoor Aux Raus een Essent Award en de 3VOOR12 Award 2007 ontving. Met hun opwindende live act heeft het duo al menig (festival)publiek (onder meer Lowlands en Noorderslag 2007 & 2008) verrast. Ook speelden ze vaak tijdens de Rauwavonden van DJ Joost van Bellen. Overigens eindigen de live-shows van Aux Raus vaak met een naakte frontman.

Sommige mannen lezen de Playboy vanwege de artikelen. Captain Hell and the Sweet Monica's kijkt naar 70's soft-porno vanwege de soundtracks, ........ en de porno natuurlijk. Vunzige electro punk/metal uit laptop en gitaar. Volgehijgd door een pseudo-Duitser. OOhhh jaaah das ist synthesizersexiness!!

@ Merleyn Nijmegen trouwens.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 09, 2008 9:11 pm

terug even over dupstep

ik heb maar twee dupstep albums
burial - untrue
skream - skream!

wel twee instant klassiekers, mijn vraag is, welke VOLLEDIGE artiestalbums, moet ik nog uitchecken in dit genre?

vind dubstep trouwens veel beter dan de jungle en drum and bass uit engeland, vind deze stroming dus zeker interessant
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » wo apr 09, 2008 10:21 pm

Myrthe schreef:ZA 05 april: AUX RAUS + CAPTAIN HELL AND THE SWEET MONICAS
AUX RAUS + CAPTAIN HELL AND THE SWEET MONICAS
concert | aanvang 22.00 | € 7,50 TNL/RU /HAN € 6,-

Het muzikale duo Aux Raus betsaat uit zanger Bastiaan Bosma en gitarist Luuk Bouwman. Hun muziek kan worden beschreven als electrogabberpunk, technopunk of als hardcore-punk met techno-beats. Het komt er eigenlijk op neer dat het tweetal met behulp van een oude computer en twee drummmachines de sfeer van danceparties combineert met de energie van punkoptredens. Vorig jaar verscheen op het Amsterdamse label Angst Recordings het album This Is How This Works, waarvoor Aux Raus een Essent Award en de 3VOOR12 Award 2007 ontving. Met hun opwindende live act heeft het duo al menig (festival)publiek (onder meer Lowlands en Noorderslag 2007 & 2008) verrast. Ook speelden ze vaak tijdens de Rauwavonden van DJ Joost van Bellen. Overigens eindigen de live-shows van Aux Raus vaak met een naakte frontman.

Sommige mannen lezen de Playboy vanwege de artikelen. Captain Hell and the Sweet Monica's kijkt naar 70's soft-porno vanwege de soundtracks, ........ en de porno natuurlijk. Vunzige electro punk/metal uit laptop en gitaar. Volgehijgd door een pseudo-Duitser. OOhhh jaaah das ist synthesizersexiness!!

@ Merleyn Nijmegen trouwens.
was het wat?

Gebruikersavatar
Myrthe
Berichten: 4085
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 12:03 am

Bericht door Myrthe » ma apr 14, 2008 12:21 am

Shit ging los! En ik was net op televisie :mrgreen:
Dat homo programma Urrbnn was er ook hehe.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma apr 14, 2008 12:46 am

Was jij toevallig die in dat groene gevalletje?
Het ging idd leuk los daar ja. Heb ze ook wel eens gezien in Bibelot, altijd een feestje die show van hun.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma apr 14, 2008 6:50 pm

zaterdag de cult elektronica liveband dimension 5 gezien, was uitstekend

en daarna de vrolijke baslijntjes van vibe tribe

heb tot zomer elk weekend minstesn 1 'elektronisch' feest in mijn agenda staan, ben onbevredigbaar laatste tijd :)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do apr 24, 2008 7:05 pm

vandaag nog eens vier cds van richie hawtin geluisterd, blijft fantastisch, vooral onder zijn alter ego plastikman, sheet one, wat een plaat
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do apr 24, 2008 7:17 pm

Vond net zo ongeveer de vetste clip die ik ooit heb gezien. De Venetian Snares remix van Doormouse' Skelechairs:

http://www.youtube.com/watch?v=Mk9RfZ8ZV9Y

Geniet ervan!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do apr 24, 2008 7:28 pm

ik zal eens kijken

vs die dourmouse mixt, is sowieso al gaaf
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do apr 24, 2008 8:50 pm

Ik luister momenteel eens naar het album Thorns van Nurzery Rhymes en dat bevalt me behoorlijk goed! Stampende Duitse industrial / gothic die door de vervormde zang lekker duister klinkt. Een beetje in de stijl als Grendel. Nog meer aanraders op dit gebied? (Suicide Commando ken ik al en is gaaf bevonden, Blutengel wel aardig maar iets te soft).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do apr 24, 2008 9:26 pm

Kriestof schreef:terug even over dupstep

ik heb maar twee dupstep albums
burial - untrue
skream - skream!

wel twee instant klassiekers, mijn vraag is, welke VOLLEDIGE artiestalbums, moet ik nog uitchecken in dit genre?

vind dubstep trouwens veel beter dan de jungle en drum and bass uit engeland, vind deze stroming dus zeker interessant
Burial - s/t
Vex'd - Degenerate
Goth-Trad - Cut End / Flags


Schieten me op dit moment te binnen.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mei 06, 2008 12:11 pm

zondag in hightstreet is het retronight met allemaal gekende djs uit de jaren 90 belgische clubscene

Afbeelding

heb er al zin in 8)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mei 09, 2008 11:23 pm

Gister Snares en Bong-Ra in Paard, was me weer een partij loosgaan van hebikjoudaar. En dat voor een donderdagavond.
Het is wel erg prettig dat een vriendin van me met hem aanpapt, op mijn verzoek werd indirect Mutant Cunt Sniffer aangezwengeld, briljante track. Voor wie hem niet kent, hij komt van een verzamelaar, en het is een flinke aanrader. Effe discoggen, wikippen, goegelen of gewoon downloaden. Pff, teringinternet ook.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr mei 09, 2008 11:32 pm

Enig idee hoe de band heet waarin hij speelt op Dour? (de gast van Bong Ra)

(een maat van is namelijk na een gesprek met hem gisteren die naam vergeten. knap hendig :P )

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mei 09, 2008 11:48 pm

Was dat niet Deathstorm?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » za mei 10, 2008 12:33 am

Alwin schreef:Enig idee hoe de band heet waarin hij speelt op Dour? (de gast van Bong Ra)

(een maat van is namelijk na een gesprek met hem gisteren die naam vergeten. knap hendig :P )
Dat moet dan Deathstorm, The Killimanjaro Darkjazz Ensemble of White Darkness zijn.

Deathstorm - COMPLEET geschifte bende, heftige breakbeats, lading metal en een gillende jap (jawel, Maruosa.. die in zn eentje ongeveer hetzelfde maakt maar dan een stuk minder spannend)

The Killimanjaro Darkjazz Ensemble (op een live plaat: The Mount Fuiji Doomjazz Corporation) - Jazz, ambient, beats en een klein tikje noise

White Darkness - Doom Metal met Hecate op zang, tenminste... volgens mij speeld Bong-Ra hier ook in.

Hatsjekidee! En damn, Amibor: wat werd er verder zoal gedraaid? Moest je vanavond niet naar Passenger Of Shit?
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 10, 2008 12:40 am

Nee, te gaar, hehe. Kort geslapen en vroeg op.

Wat ik verder hoorde;

Einstein Rosenbridge
Unborn Baby
Husikam Rave Dojo
2 klassieke, van Ross... en van Downfall
Where's Bill (echt, koning)
Dollmaker

En nog veul veul meer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » za mei 10, 2008 11:47 am

Einstein Rosen Bridge, Unborn Baby, Where's Bill en Dollmaker.. nice!

Hoe stond ie er zelf eigenlijk? Zo'n saaie zoutzak die er geen zin in heeft (tenminste, zo kan hij overkomen) of had ie het wel naar zn zin
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Plaats reactie