The Devil's Blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Satyr » di mar 17, 2015 5:57 pm

Groot geworden door hun image en natuurlijk een onvoorstelbare propaganda via de mond op mond reclame in het relatief kleine metalwereldje. Vreselijk saaie muziek, ik snap echt niet waarom dit dan geniaal is en honderden andere bands, die dezelfde meuk spelen, niet.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di mar 17, 2015 6:11 pm

Als jij dat wilt geloven.. prima.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: The Devil's Blood

Bericht door AmnesJAn » di mar 17, 2015 7:55 pm

Satyr schreef:Groot geworden door hun image en natuurlijk een onvoorstelbare propaganda via de mond op mond reclame in het relatief kleine metalwereldje. Vreselijk saaie muziek, ik snap echt niet waarom dit dan geniaal is en honderden andere bands, die dezelfde meuk spelen, niet.
Jezus, ik wordt zo moe van het eeuwig doorgaande gezanik over de band in dit topic. Mensen die hun mening 5 keer herhalen... we weten nu wel dat je het niks vindt.
לֹא אעבוד

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di mar 17, 2015 8:13 pm

Satyr schreef:Groot geworden door hun image en natuurlijk een onvoorstelbare propaganda via de mond op mond reclame in het relatief kleine metalwereldje. Vreselijk saaie muziek, ik snap echt niet waarom dit dan geniaal is en honderden andere bands, die dezelfde meuk spelen, niet.
Pure, respectloze, nonsense :)

Ik denk dat je in de war bent met een band zoals Ghost, want imago is iets wat gebaseerd is op leugens/illusies die gebruikt worden als een middel voor een bepaald doel (bijv. geld binnen harken). SL en TDB waren precies het omgekeerde ervan (lucratieve contracten die geweigerd worden, SL die uiteindelijk (helaas!) daad bij woord voegt), authentieker en 'eerlijker' dan deze band kan écht niet. Je hoeft echt geen metalkenner te zijn om te merken dat in ieder woord, in iedere noot, bloed-zweet en tranen verwerkt zijn.

Daarnaast is mond op mond reclame juist erg positief, want dat toont juist ware kwaliteit; dat het een band is die geen topdown marketing nodig heeft om bekendheid te genereren maar direct mensen aanspreekt. Hoeveel bands kunnen tegenwoordig nog een break-even aantal concertkaarten/albums verkopen zonder een shitload geld aan videoclips en marketing te spenderen?

Niet iedereen hoeft deze muziek 'spannend' te vinden natuurlijk, maar puur objectief bekeken zijn de riffs, de soundscapes, die melodieën, de solo's, de meeslepende progressie in de nummers, door en door geniaal. Ik ken werkelijk geen één 'metal' band in Nederland die ooit zulke geniale muziek geschreven heeft.

Enfin: He that writeth in blood and proverbs doth not want to be read, but learnt by heart. / Nietzsche (Thus Sprach Zarathustra)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: The Devil's Blood

Bericht door Hieronimus » di mar 17, 2015 8:41 pm

Persistence schreef:puur objectief bekeken [..] door en door geniaal
...uh oh! :mrgreen:

Nou, ik zal het nog eens een kans gunnen dan, hoewel ik altijd het idee had dat het voor een goed gedeelte recycling is van wat in de jaren '70 ook al is gedaan (en daarom de meerwaarde niet snap).
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Gilbert » di mar 17, 2015 8:42 pm

Persistence schreef:puur objectief bekeken zijn de riffs, de soundscapes, die melodieën, de solo's, de meeslepende progressie in de nummers, door en door geniaal. Ik ken werkelijk geen één 'metal' band in Nederland die ooit zulke geniale muziek geschreven heeft.
Wat een flauwekul. Objectiviteit bestaat niet, laat staan als het gaat om het beoordelen van een stukje muziek als "geniaal". The Devil's Blood was een heel leuke band, maar met slechts een paar langspelers op zijn naam, die zowel internationaal als nationaal bovendien geen bijzonder groot succes waren. Wat Nederlandse bands betreft, heeft een Golden Earring natuurlijk veel en veel meer gepresteerd. Als Selim Lemouchi echt een grote status had willen opbouwen als muzikant en songwriter had hij een loopbaan van enkele decennia moeten volmaken en niet na een paar werkstukjes al de handdoek in de ring moeten gooien (al weet ik natuurlijk niet hoe pijnlijk het leven voor hem was).

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: The Devil's Blood

Bericht door AmnesJAn » di mar 17, 2015 9:25 pm

Persistence schreef:
Satyr schreef:Groot geworden door hun image en natuurlijk een onvoorstelbare propaganda via de mond op mond reclame in het relatief kleine metalwereldje. Vreselijk saaie muziek, ik snap echt niet waarom dit dan geniaal is en honderden andere bands, die dezelfde meuk spelen, niet.
Pure, respectloze, nonsense :)

Ik denk dat je in de war bent met een band zoals Ghost, want imago is iets wat gebaseerd is op leugens/illusies die gebruikt worden als een middel voor een bepaald doel (bijv. geld binnen harken). SL en TDB waren precies het omgekeerde ervan (lucratieve contracten die geweigerd worden, SL die uiteindelijk (helaas!) daad bij woord voegt), authentieker en 'eerlijker' dan deze band kan écht niet. Je hoeft echt geen metalkenner te zijn om te merken dat in ieder woord, in iedere noot, bloed-zweet en tranen verwerkt zijn.

Daarnaast is mond op mond reclame juist erg positief, want dat toont juist ware kwaliteit; dat het een band is die geen topdown marketing nodig heeft om bekendheid te genereren maar direct mensen aanspreekt. Hoeveel bands kunnen tegenwoordig nog een break-even aantal concertkaarten/albums verkopen zonder een shitload geld aan videoclips en marketing te spenderen?

Niet iedereen hoeft deze muziek 'spannend' te vinden natuurlijk, maar puur objectief bekeken zijn de riffs, de soundscapes, die melodieën, de solo's, de meeslepende progressie in de nummers, door en door geniaal. Ik ken werkelijk geen één 'metal' band in Nederland die ooit zulke geniale muziek geschreven heeft.

Enfin: He that writeth in blood and proverbs doth not want to be read, but learnt by heart. / Nietzsche (Thus Sprach Zarathustra)
Precies. Dat.
לֹא אעבוד

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di mar 17, 2015 9:40 pm

Gilbert schreef:
Persistence schreef:puur objectief bekeken zijn de riffs, de soundscapes, die melodieën, de solo's, de meeslepende progressie in de nummers, door en door geniaal. Ik ken werkelijk geen één 'metal' band in Nederland die ooit zulke geniale muziek geschreven heeft.
Wat een flauwekul. Objectiviteit bestaat niet, laat staan als het gaat om het beoordelen van een stukje muziek als "geniaal". The Devil's Blood was een heel leuke band, maar met slechts een paar langspelers op zijn naam, die zowel internationaal als nationaal bovendien geen bijzonder groot succes waren. Wat Nederlandse bands betreft, heeft een Golden Earring natuurlijk veel en veel meer gepresteerd.


Objectiviteit bestaat wel als het gaat om vergelijken van meetbare waarden. Er zijn weinig bands in NL die met zoveel gitaristen tegelijkertijd, zo veel complexe riffs en solo's in één nummer kunnen plaatsen (bijv. voodoo dust, zowel live als album versie).


Als Selim Lemouchi echt een grote status had willen opbouwen als muzikant en songwriter had hij een loopbaan van enkele decennia moeten volmaken en niet na een paar werkstukjes al de handdoek in de ring moeten gooien (al weet ik natuurlijk niet hoe pijnlijk het leven voor hem was).
Makkelijk praten voor iemand die idd niet ervaart wat zo iemand ervaren moet hebben. Wie zegt dat hij een grote status heeft willen opbouwen ? Zelf heeft hij miljoen keer kenbaar gemaakt dat hij geen fuck geeft om status en de opinie van het grote publiek. Daarnaast zijn er een hoop "muzikanten" die soms al een halve eeuw meedraaien in de industrie, maar de afgelopen 30-40 jaar zichzelf steeds herhalen (lekker makkelijk verdienen dus). Dan heeft iemand als SL meer bereikt in een paar jaar, dan een dergelijke band in een halve eeuw.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di mar 17, 2015 10:05 pm

Voor een grote status heb je geen tien(tallen) jaren nodig. Jimi Hendrix had ook maar drie platen nodig voor zijn eeuwige roem.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » wo mar 18, 2015 10:38 am

Buiten het 'objectiviteits'-verhaal compleet eens met Persistence, iets wat helemaal bizar is als je bedenkt dat ik het enkele jaren geleden vooral aardig vond, maar het imago en gezeik om SL zelf heen deden me helemaal niets. Verdomd nog aan toe als de muziek niet magistraal is, dan vergeet ik het satansgeneuzel met het grootste gemak.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Gilbert » wo mar 18, 2015 10:42 am

Persistence schreef:Objectiviteit bestaat wel als het gaat om vergelijken van meetbare waarden. Er zijn weinig bands in NL die met zoveel gitaristen tegelijkertijd, zo veel complexe riffs en solo's in één nummer kunnen plaatsen (bijv. voodoo dust, zowel live als album versie).
Dat heeft niks te maken met "kunnen". Veel andere bands "kunnen" dat net zo goed, maar vinden dat nergens voor nodig. Daarnaast is "complex" ook een subjectieve term en niet eenduidig meetbaar. Als ik nou een band samenstel met vijf of meer gitaristen, die tegelijkertijd verschillende, lastig speelbare partijen spelen, met tien riffs en twintig solo's in vijf minuten, dan ben ik volgens jou dus "objectief supergeniaal" bezig, ongeacht of het ergens naar klinkt? Zo werkt het natuurlijk niet.

Je bent in mijn ogen gewoon obsessief bezig om te proberen om Selim "objectief" tot een status van geniale, gekwelde kunstenaar te verheffen, zonder te willen erkennen dat de waardering van muziek subjectief is en dat iemand die voor jou een held is, voor een ander helemaal niet zo bijzonder hoeft te zijn. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Selim zelf zo'n status van geniale muzikant nastreefde, maar wel dat jij hem zo wilt zien en probeert anderen te overtuigen (met onzinnige argumenten) dat ze het per sẻ met jou eens moeten zijn.

Overigens vind ik zelf de muziek van The Devil's Blood heel goed, maar ik heb in tegenstelling tot jou wel respect voor mensen met een andere muzikale smaak.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » wo mar 18, 2015 11:20 am

Op het eerste gezicht lijkt TDB misschien op een aantal andere occultrockbandjes, maar als je er in duikt merk je dat het (vooral de gitaarlijnen) veel gelaagder is dan die andere bands.

Daarnaast kan TDB niet overgewaardeerd worden. Je kunt je hoogstens afvragen welke andere bands ook meer aandacht verdienen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo mar 18, 2015 11:20 am

Ben ik zowaar eens een keer eens met collega Gilbert. Hoewel ik graag naar The Devil's Blood mag luisteren, vind ik die verafgoding erg overdreven. Lekker muziekje, dat wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Satyr » wo mar 18, 2015 12:24 pm

AmnesJAn schreef: Jezus, ik wordt zo moe van het eeuwig doorgaande gezanik over de band in dit topic. Mensen die hun mening 5 keer herhalen... we weten nu wel dat je het niks vindt.
Heel gek is dat, andersom is het nooit een probleem. Sterker nog, het is bijna verplicht om met je tong uit de bek, hijgend elke release (op vinyl natuurlijk!!!!!!) te verheerlijken. Maar als je er dan tegen in gaat, herhaal je je mening.

TDB doet mij aan Behemoth denken. Geen idee waarom juist die band zo groot gemaakt wordt, in een vijver met 1000 andere bands die ook het kunstje beheersen. Maar toevallig is Behemoth erg sterk met de visuele aspecten en heeft de band een prima merchandise machine. Dat geeft dan blijkbaar een soort voordeel, ook al is het qua muziek echt niet beter (of anders) dan band x, y of z?

Laat ik het zo zeggen: TDB had nooit de huidige status bereikt zonder het randgebeuren. Was het puur en alleen om de muziek te doen, dan was dit TDB topic er nooit geweest.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » wo mar 18, 2015 12:48 pm

Jeroen schreef:Ben ik zowaar eens een keer eens met collega Gilbert. Hoewel ik graag naar The Devil's Blood mag luisteren, vind ik die verafgoding erg overdreven. Lekker muziekje, dat wel.

Aangezien je wel vaker de neiging hebt om je mening rondom een bepaalde band radicaal om te gooien, heb ik nog hoop hoor!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » wo mar 18, 2015 11:25 pm

Gilbert schreef:
Persistence schreef:Objectiviteit bestaat wel als het gaat om vergelijken van meetbare waarden. Er zijn weinig bands in NL die met zoveel gitaristen tegelijkertijd, zo veel complexe riffs en solo's in één nummer kunnen plaatsen (bijv. voodoo dust, zowel live als album versie).
Dat heeft niks te maken met "kunnen". Veel andere bands "kunnen" dat net zo goed, maar vinden dat nergens voor nodig. Daarnaast is "complex" ook een subjectieve term en niet eenduidig meetbaar. Als ik nou een band samenstel met vijf of meer gitaristen, die tegelijkertijd verschillende, lastig speelbare partijen spelen, met tien riffs en twintig solo's in vijf minuten, dan ben ik volgens jou dus "objectief supergeniaal" bezig, ongeacht of het ergens naar klinkt? Zo werkt het natuurlijk niet.
Ja, ik impliceerde met dit verhaal dat het geheel óók klopt. Zelf geef je ook toe dat je TDB waardeert, dus je snapt heus wel wat ik bedoel. Maar volgens jou is 'sterrenstatus' een belangrijke determinant voor 'goede muziek'. Dan kunnen we net zo goed stellen dat Madonna, Lady gaga en Britney Spears bij elkaar meer 'waard' zijn dan Bach, Tchaikovsky en Gustav Mahler :').
Je bent in mijn ogen gewoon obsessief bezig om te proberen om Selim "objectief" tot een status van geniale, gekwelde kunstenaar te verheffen, zonder te willen erkennen dat de waardering van muziek subjectief is en dat iemand die voor jou een held is, voor een ander helemaal niet zo bijzonder hoeft te zijn. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Selim zelf zo'n status van geniale muzikant nastreefde, maar wel dat jij hem zo wilt zien en probeert anderen te overtuigen (met onzinnige argumenten) dat ze het per sẻ met jou eens moeten zijn.


Beste Sigmund Freud, ik heb ergens boven al geschreven dat niet iedereen fan van TDB hoeft te wezen. Maar het geneuzel over imago, geld, misplaatste kritiek dat het geen vernieuwende/innovatieve muziek zou zijn of zelfs recycling van jaren 70/80' is pure ignorantie, domheid, retardatie en gewoon niet waar. Dan heb je (zowel subjectief als objectief :mrgreen: ) niet goed geluisterd. Dat mag zeker gezegd worden.
Overigens vind ik zelf de muziek van The Devil's Blood heel goed, maar ik heb in tegenstelling tot jou wel respect voor mensen met een andere muzikale smaak.
Ho eens even, ik ben niet diegene die hier iemand, die n.b. overleden is, beticht van zaken die als een tang op een varken slaan. Lijkt mij totaal overbodig om te melden, maar het kan mij totaal niets schelen wat jouw of zijn muzieksmaak is.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » wo mar 18, 2015 11:34 pm

Ik hoor hier overigens nog te weinig over het fantastische Earth Air Spirit Water Fire.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » wo mar 18, 2015 11:37 pm

Satyr schreef:
het is bijna verplicht om met je tong uit de bek, hijgend elke release (op vinyl natuurlijk!!!!!!) te verheerlijken. Maar als je er dan tegen in gaat, herhaal je je mening.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo mar 18, 2015 11:42 pm

@Ruud. Hoezo? De cd's staan hier gewoon in de kast hoor. Maar aan die aanbidding doe ik niet. Ik wist trouwens niet dat er wat mis was met smaakverbreding of veranderingen waar het sommige bands betreft. Voortaan hou ik het wel voor me als ik een groep herontdek, goed?

Ik zal al die diepzinnige toestanden wel niet begrijpen. Voor mij is die kerel niet anders dan een treinspringer of andere zonderling die zichzelf van kant maakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door lampje » do mar 19, 2015 6:54 am

Satyr schreef: TDB had nooit de huidige status bereikt zonder het randgebeuren. Was het puur en alleen om de muziek te doen, dan was dit TDB topic er nooit geweest.
En daar zit je nu precies mis :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » do mar 19, 2015 8:13 am

Dat ben ik ook weer met lampje eens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 19, 2015 10:40 pm

Die veronderstelde tegenstelling tussen 'muziek' en 'randgebeuren' is een illusie, al helemaal bij The Devil's Blood. Teksten, instrumenten, zang, uiterlijkheden, decorstukken, lp-voorkantjes: het is een Gesamtkunstwerk. De totale expressievorm van (en onder regie van) Selim Lemouchi, met hulp van andere muzikanten en visuele kunstenaars. Muziek was in zijn ogen niet simpelweg vermaak; dat maakte hem al een kunstenaar. Ook in de zin dat opvallend veel fans de creaties niet simpelweg als iets onderhoudends, vermakelijks zien, maar als iets diepgravends, dat wat over ieders leven zegt.

Wat dat betreft ook niet gek dat Selims creaties zowel zoveel weerstand als adoratie oproepen. Dat doet provocerende, vernieuwende kunst altijd.

Grappig trouwens, de band staat niet op metal-archives.com.... : D

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » do mar 19, 2015 11:00 pm

Ja dat wilde ik dus eigenlijk ook zeggen :D Het is een complete/holistische aanpak.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » do mar 19, 2015 11:20 pm

Net als Steven Wilson. Maar die leeft nog
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » vr mar 20, 2015 9:38 am

Eru Iluvatar schreef:
Grappig trouwens, de band staat niet op metal-archives.com.... : D
vast niet metal genoeg. Zoals wel meer dingen daar. Ze zijn wel al iets milder dan vroeger, toen moesten ze echt absoluut niets hebben wat niet binnen heavy/death/thrash/black viel. Met heel soms nog wat gothic of power, maar dat was al te gay.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » vr mar 20, 2015 10:28 am

En ik dacht al dat het rustig was op het forum...
Maar wat blijkt: iedereen is gewoon hier, zijn mening aan het geven over The Devil's Blood !

Is er al een consensus bereikt?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Orklord » vr mar 20, 2015 12:03 pm

maar in wezen is the Devil's Blood toch ook geen metal band? Dus prima dat ze niet om metal-archives staan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr mar 20, 2015 12:15 pm

Ik zie ook niet in waarom TDB op metal-archives zou moeten staan. Daarentegen komen ze wel eerder in aanmerking dan bands als Def Leppard, Rush of de complete rits aan drone/ambientbands. Maar ach, dat ligt meer aan M-A dan aan TDB.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » do mar 26, 2015 11:41 am


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do mar 26, 2015 11:56 am

Wel leuk dit, maar ik mis de zang van Farida. Die gozert zong ook mee tijdens het Selim Lemouchi's Enemies-optreden op Roadburn vorig jaar.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Devil's Blood

Bericht door yowannuzz » vr mar 27, 2015 2:23 am

Naar aanleiding van dit topic, heb ik die thousandfold hatseflats nog eens een youtube-slinger gegeven.
En ik moet zeggen dat ik er best de knapheid (...) van hoor, maar dat het mij persoonlijk weinig tot niets doet.

En die zang van dat wijf, for fucks sake zeg, das echt niet mooi meer.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di mar 31, 2015 8:48 pm

Ik denk dat daar wellicht het probleem zit. The Devil's Blood pakte me nooit tijdens de eerste 2-3 keer luisteren. Iedere plaat had echt wel een flink aantal luisterbeurten nodig, maar inmiddels zit ik met kippevel naar On The Wings Of Gloria te luisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Gilbert » di mar 31, 2015 9:29 pm

Persistence schreef:Maar volgens jou is 'sterrenstatus' een belangrijke determinant voor 'goede muziek'. Dan kunnen we net zo goed stellen dat Madonna, Lady gaga en Britney Spears bij elkaar meer 'waard' zijn dan Bach, Tchaikovsky en Gustav Mahler :').
Ik zie nu jouw reactie pas. Geen idee waarom je nou ineens met een belachelijke vergelijking tussen popmuziek en klassieke muziek aan komt zetten, die in de verste verte niet gerelateerd is aan iets dat ik hierboven heb opgeschreven. Heb je al eens gedacht aan een intakegesprek bij de geestelijke gezondheidszorg? Voor Selim is het te laat, maar heel misschien kun jij nog geholpen worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » di mar 31, 2015 9:48 pm

Afbeelding
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence
Berichten: 10250
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » wo apr 01, 2015 2:49 pm

Gilbert schreef:
Persistence schreef:Maar volgens jou is 'sterrenstatus' een belangrijke determinant voor 'goede muziek'. Dan kunnen we net zo goed stellen dat Madonna, Lady gaga en Britney Spears bij elkaar meer 'waard' zijn dan Bach, Tchaikovsky en Gustav Mahler :').
Ik zie nu jouw reactie pas. Geen idee waarom je nou ineens met een belachelijke vergelijking tussen popmuziek en klassieke muziek aan komt zetten, die in de verste verte niet gerelateerd is aan iets dat ik hierboven heb opgeschreven. Heb je al eens gedacht aan een intakegesprek bij de geestelijke gezondheidszorg? Voor Selim is het te laat, maar heel misschien kun jij nog geholpen worden.
Inhoudelijk: Jij was degene die status relateerde aan 'goede muziek', dus die vergelijking komt voort uit jouw geest. Zelfreflectie, beste Gilbert, doe er wat mee (naar je huisarts bijv. :mrgreen: )

Met je Rammstein en Marilyn Manson topics.. :finger:

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Devil's Blood

Bericht door yowannuzz » wo apr 01, 2015 9:53 pm

Om over zijn roze Sabaton-hoodie nog maar te zwijgen ...

Sorry, het was sterker dan mezelf.

Maar ik zal er ooit nog eens voor gaan zitten, voor het bandje in kwestie (TDB dus, niet Sabaton).
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » wo apr 01, 2015 10:13 pm

Alles leuk en aardig, maar we zijn nog geen stap verder gekomen. Is TDB nu goed of niet? Kom op, mensen. Wie doet er water bijde wijn!?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door Heidewolf » do apr 02, 2015 12:17 pm

Nou moet jij eens luisteren jij polariserende zak friet. Heb ij nou op eens last van een sterrenstatus. Je moet verdomme niet niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt. Pleeg eerst maar eens zelfmoord en dan praten we wel verder. Steek een consensus lekker in je reet, vredelievende bal gehakt.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr apr 03, 2015 3:30 pm

AmnesJAn schreef:
Persistence schreef:
Satyr schreef:Groot geworden door hun image en natuurlijk een onvoorstelbare propaganda via de mond op mond reclame in het relatief kleine metalwereldje. Vreselijk saaie muziek, ik snap echt niet waarom dit dan geniaal is en honderden andere bands, die dezelfde meuk spelen, niet.
Pure, respectloze, nonsense :)

Ik denk dat je in de war bent met een band zoals Ghost, want imago is iets wat gebaseerd is op leugens/illusies die gebruikt worden als een middel voor een bepaald doel (bijv. geld binnen harken). SL en TDB waren precies het omgekeerde ervan (lucratieve contracten die geweigerd worden, SL die uiteindelijk (helaas!) daad bij woord voegt), authentieker en 'eerlijker' dan deze band kan écht niet. Je hoeft echt geen metalkenner te zijn om te merken dat in ieder woord, in iedere noot, bloed-zweet en tranen verwerkt zijn.

Daarnaast is mond op mond reclame juist erg positief, want dat toont juist ware kwaliteit; dat het een band is die geen topdown marketing nodig heeft om bekendheid te genereren maar direct mensen aanspreekt. Hoeveel bands kunnen tegenwoordig nog een break-even aantal concertkaarten/albums verkopen zonder een shitload geld aan videoclips en marketing te spenderen?

Niet iedereen hoeft deze muziek 'spannend' te vinden natuurlijk, maar puur objectief bekeken zijn de riffs, de soundscapes, die melodieën, de solo's, de meeslepende progressie in de nummers, door en door geniaal. Ik ken werkelijk geen één 'metal' band in Nederland die ooit zulke geniale muziek geschreven heeft.

Enfin: He that writeth in blood and proverbs doth not want to be read, but learnt by heart. / Nietzsche (Thus Sprach Zarathustra)
Precies. Dat.
Woord.

Er is hoop voor u allen! De hoogste pieken komen na de diepste dalen: alle muziek die je nu uitermate kut vindt, kan je ooit in tegengestelde waarde goud gaan vinden. Dat kan gewoon! Kinderen lusten tenslotte ook vaak geen olijven, maar na hun 30ste krijgen sommigen er geen genoeg van.

Het is het wel een beetje van de zotten om de band te verdedigen. Geen beginnen aan joh. Als je het begrijp, begrijp je het. Zo niet: jouw grote verlies. Heus.


Ok, nog één keer dan.
Communicatie bestaat uit meer dan alleen woorden: lichaamstaal spreekt boekdelen. Evenzo is muziek meer dan alleen de noten die gespeeld worden. Er wordt een boodschap overgebracht, een gevoel uitgezonden. Je kunt je bij een persoon thuis voelen, geaccepteerd, genieten van hoe iemand praat, hoe ie z'n woorden timed, hoe iemand is. Net zo kun je je bij muziek thuis voelen en je daar volledig in omwentelen, genietende van wat die muziek is.

Puur de voortgebrachte frequenties beschouwende, is alle muziek ... alleen maar muziek. Saai, inderdaad. Het tot leven wekken van muziek gebeurt in de hoofden van de luisteraars. Iedere keer weer opnieuw. Muziek geeft je toegang tot bepaalde gevoelens, herinneringen, indrukken. Als ik The Devil's Blood hoor, hoor ik niet alleen die muziek. Ik ga op reis, in mijn hoofd. En die reis maakt het zo geniaal. Mijn hersens vullen de muziek aan met allerlei beelden en emoties.

Toen ik de muziek voor het eerst hoorde wist ik niets van de band, nooit gehoord van het bloed of de achterliggende gedachte, pas jaren later kwam ik daar achter. Het boeit me nooit zo, die mensen achter de muziek. Als de muziek me maar op reis weet mee te nemen. Daarom begrijp ik het nooit dat Jeroen zo zeurt over pretenties. Het zal wel. Muziek weerspiegelt delen van wie ik ben en The Devil's Blood kan dat op een merkwaardig complete manier. Dragonforce kan dat ook, maar daar ga ik vooral heel hard van fietsen en grijzen. The Devil's Blood weet meer diepliggende gevoelens boven water te krijgen. Achteraf niet vreemd, want degene die de muziek maakte, legde er ook zijn ziel en zaligheid in.

Wordt jouw ziel en zaligheid niet weerspiegeld door de deuntjes van The Devil's Blood? Kan gebeuren. Misschien komt het nog. Misschien ook niet. Maar probeer alstublieft te begrijpen hoe vruchtbaar de muziek in de hoofden van anderen ontvangen kan worden. Misschien wel de lastigste van alle menselijke deugden; je proberen in te leven in een ander.

Ik denk dat het een typisch gevalletje blue dress is: je ziet het één, of je ziet het ander. En sommige mensen slaan ineens helemaal om. In welke groep je ook zit: voor beide partijen is het lastig om te accepteren dat de ander het leven ZO verschillend kan zien! Het werkt dus twee kanten op. Ik geef toe: ook ik zal moeten accepteren dat sommige mensen muziek nu eenmaal anders beleven dan ik.

Strijdbijl begraven.

Het is goed zo.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Krimhild op za apr 04, 2015 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Devil's Blood

Bericht door yowannuzz » vr apr 03, 2015 6:31 pm

Mooi geschreven, Suus.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: The Devil's Blood

Bericht door Hieronimus » vr apr 03, 2015 6:58 pm

Nou, maak hier maar een sticky post van voor het hele forum. Een post om in te lijsten, ik ga compleet met je mee in dit idee. Op dat van dat blue dress-gebeuren na dan, dat ding is gewoon blauw met goud, iedereen die anders beweert moet z'n monitor calibreren.
Laatst gewijzigd door Hieronimus op za apr 04, 2015 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door lampje » za apr 04, 2015 2:03 pm

Amen

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Oak » zo apr 05, 2015 6:36 pm

Ohhh internet...stop it youuuuuuu

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » zo apr 05, 2015 8:00 pm

Hehe, ik dacht dat wij t meestal eens waren Suus
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Satyr » zo apr 05, 2015 10:08 pm

Nou ja, dan zal ik mijn verlies nemen. De post van Krimhild, daar kan ik niks mee, ik mis daar de benodigde emoties voor denk ik. Weet ik. Ook inleven dat iemand het werkelijk zo anders ziet begrijp ik zelden. De pieken en dalen herken ik ook niet, het gebeurt me zelden tot nooit dat muziek dergelijke emoties bij me los maakt. Kippenvel is zo'n beetje het hoogste wat een cd bij mij kan bereiken. En zonder die diepgang is (sorry: vind ik) TDB ronduit saai.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » ma jun 15, 2015 10:20 am

Volgens mij heeft een gitarist van Ilse de Lange naar Blue Oyster Cult en the Devil's Blood geluisterd:

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » ma jun 15, 2015 10:24 am

Godver, ik had precies hetzelfde toen ik dat nummer hoorde. Heeft qua BOC iig een flink Club Ninja/Don't Fear The Reaper gevoel. Erg mooi nummer trouwens, gave serie ook.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do jul 09, 2015 10:01 am

Vast niemand deze Deaf Forever (afsplitsing van Duitse RockHard-magazine) weten te bemachtigen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do jul 09, 2015 10:04 am

Voor de echte liefhebbers: een 1,5 uur durend interview met Selim uit juni 2013 door Metal Eye Witness:


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » do jul 09, 2015 10:27 am

Ah de verering gaat gewoon door.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie