Helloween

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo aug 29, 2007 6:59 pm

Eru Iluvatar schreef:' zowel toen ik ze zelf live zag in Hardenberg 2005...
Volgens mij was'tie toen ook ziek
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 29, 2007 7:01 pm

Eens even kijken. Helloween met Deris leverde inderdaad met Better Than Raw het beste album af. Snel, furieus maar ook poppy met links en rechts spetterend gitaarwerk. Extreem hoge zang van Deris in Push.

Time Of The Oath vond ik erg wisselvallig. Met Steel Tormentor en If I Knew staan er zelfs een paar regelrechte missers op. Eigenlijk is alleen het titelnummer echt de moeite waard.

Keeper part 3 heb ik oppervlakkig beluisterd om tot de conclusie te komen dat ik echt niet uitgenodigd wordt om nog eens een paar keer te luistern. Je album de titel Keeper Of The Seven Keys 3 noemen, schept natuurlijk torenhoge verwachtingen. Die werden dus beslist niet waargemaakt.

The Dark Ride ken ik helemaal niet. Rabbits Don't Come Easy mist pit en bovenal die spetternde gitaarduels die op vrijwel ieder Helloween album uitgevochten worden. Wel bevat het album uitstekend drumwerk van Mikkey Dee.

Op Master Of The Rings staan wat mij betreft ook wel een handvol aardige songs op. Sole Survivor is een lekkere stuwende opener. Perfect Gentleman had in een ander tijdperk misschien een hitje kunnen zijn. Toch een aanstekelijk nummer.

Helaas blijf ik mij afvragen hoe die albums geklonken hadden met een andere zanger. Ik heb niets tegen Deris als zanger. Ik ben best overtuigd van zijn zangkwaliteiten. Het is zijn stemgeluid wat mij gewoon niet bevalt. Daar kan die beste Andi niets aan doen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 29, 2007 7:06 pm

Edwynn schreef:Eens even kijken. Helloween met Deris leverde inderdaad met Better Than Raw het beste album af. Snel, furieus maar ook poppy met links en rechts spetterend gitaarwerk. Extreem hoge zang van Deris in Push.

Time Of The Oath vond ik erg wisselvallig. Met Steel Tormentor en If I Knew staan er zelfs een paar regelrechte missers op. Eigenlijk is alleen het titelnummer echt de moeite waard.

Keeper part 3 heb ik oppervlakkig beluisterd om tot de conclusie te komen dat ik echt niet uitgenodigd wordt om nog eens een paar keer te luistern. Je album de titel Keeper Of The Seven Keys 3 noemen, schept natuurlijk torenhoge verwachtingen. Die werden dus beslist niet waargemaakt.

The Dark Ride ken ik helemaal niet. Rabbits Don't Come Easy mist pit en bovenal die spetternde gitaarduels die op vrijwel ieder Helloween album uitgevochten worden. Wel bevat het album uitstekend drumwerk van Mikkey Dee.

Op Master Of The Rings staan wat mij betreft ook wel een handvol aardige songs op. Sole Survivor is een lekkere stuwende opener. Perfect Gentleman had in een ander tijdperk misschien een hitje kunnen zijn. Toch een aanstekelijk nummer.

Helaas blijf ik mij afvragen hoe die albums geklonken hadden met een andere zanger. Ik heb niets tegen Deris als zanger. Ik ben best overtuigd van zijn zangkwaliteiten. Het is zijn stemgeluid wat mij gewoon niet bevalt. Daar kan die beste Andi niets aan doen.
ik vind rabbits oersaai en keeper 3 één grote aanfluiting

the dark ride vind ik wel een goed later album, net zoals master of the rings en uiteraard better than raw (met een van de mooiste intro's die ik ooit hoorde)

voor de rest luister ik toch liever oude helloween
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 29, 2007 7:41 pm

Over de oude Helloween kunnen denk ik geen misverstanden bestaan. Dat werk is semi-legendarisch. Tot en met Keeper part 2 welteverstaan, want Pink Bubbles Go Ape en Chameleon zijn helemaal de moeite niet waard.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo aug 29, 2007 8:03 pm

Edwynn schreef:Over de oude Helloween kunnen denk ik geen misverstanden bestaan. Dat werk is semi-legendarisch. Tot en met Keeper part 2 welteverstaan.
Vergeet niet dat zij aan de wieg hebben gestaan van een totaal nieuw genre binnen de metal. KOTSK I en II hebben enorm aan die populariteit bijgedragen. (Duitse) Powermetal (happy-metal) is anno 2007 tot op het bot uitgekauwd en ik vraag me af of KOTSK I en II vandaag de dag een verpletterende indruk gemaakt zouden hebben. In de tijdsgeest zijn de vroegere albums van Helloween legendarisch. Qua muziek, ik vraag het me af...
...want Pink Bubbles Go Ape en Chameleon zijn helemaal de moeite niet waard.
Eén ding ben ik met je oneens. Pink Bubbles... is helemaal niet zo'n verschrikkelijk slecht album als er beweerd wordt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 29, 2007 9:33 pm

Rebellion666 schreef:
Vergeet niet dat zij aan de wieg hebben gestaan van een totaal nieuw genre binnen de metal. KOTSK I en II hebben enorm aan die populariteit bijgedragen. (Duitse) Powermetal (happy-metal) is anno 2007 tot op het bot uitgekauwd en ik vraag me af of KOTSK I en II vandaag de dag een verpletterende indruk gemaakt zouden hebben. In de tijdsgeest zijn de vroegere albums van Helloween legendarisch. Qua muziek, ik vraag het me af...


Is dat nou juist niet de truc om je plaats in de geschiedenisboekjes te verwerven? Met iets komen wat nog niet eerder gedaan is. Verder vind ik dat de albums tot en met Keeper part twee met verve uitgevoerd zijn. Het zijn allen uitstekende muzikanten. Verder is het een kwestie van smaak natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Edwynn op wo aug 29, 2007 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 29, 2007 9:37 pm

en helloween heeft indirect (door bands te inspireren) en direct (gamma ray,..) ook veel betekent voor metal

en ik geloof zelfs dat ze er ook voor gezorgd hebben dat er meer mensen naar duitse thrash gingen luisteren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr aug 31, 2007 9:12 pm

Vandaag heb ik de promo binnengekregen en heb het inmiddels een keer beluisterd. De eerste indruk is goed. Er staat weer typische Helloweennummerss op, maar over het algemeen klinkt het wat progressiever. Je weet eigenlijk nooit waar een nummer uiteindelijk heen gaat, maar tegelijkertijd is het toch weer erg herkenbaar. Ook het spel lijkt bij vlagen stukken technischer dan voorheen. Vooral de solo-secties zijn zeer goed geslaagd met absoluut geweldig gitaarwerk en met een paar felle duels, de felste sinds Gernster in de band zit.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr aug 31, 2007 11:15 pm

Rene schreef:Vandaag heb ik de promo binnengekregen en heb het inmiddels een keer beluisterd. De eerste indruk is goed. Er staat weer typische Helloweennummerss op, maar over het algemeen klinkt het wat progressiever. Je weet eigenlijk nooit waar een nummer uiteindelijk heen gaat, maar tegelijkertijd is het toch weer erg herkenbaar. Ook het spel lijkt bij vlagen stukken technischer dan voorheen. Vooral de solo-secties zijn zeer goed geslaagd met absoluut geweldig gitaarwerk en met een paar felle duels, de felste sinds Gernster in de band zit.
Beetje een kruising tussen de 2 laatste albums en 'The Dark Ride' dus?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za sep 01, 2007 5:02 pm

Maak je dat er erop uit? Het is gewoon de volgende Helloween-cd met nieuwe en oude elementen gecombindeerd. Als ik dan toch een vergelijking zou maken, dan is het met Better Than Raw vanwege de overvolle productie.

Paint A New Word is echt hun meest heavy nummer geworden, en dat op volle snelheid! En met Fallen to Pieces hebben ze weer eens een echt mooie ballad gemaakt met een paar interessante wendingen. Deze cd wordt denk ik wel de beste van de 'Sasha Gernster'-era.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za sep 01, 2007 10:37 pm

Rene schreef:Maak je dat er erop uit? Het is gewoon de volgende Helloween-cd met nieuwe en oude elementen gecombindeerd. Als ik dan toch een vergelijking zou maken, dan is het met Better Than Raw vanwege de overvolle productie.
The Dark Ride vind ik naar 'Helloweenbegrippen' een progressief album. Ben er nog niet helemaal uit of dat nu positief of negatief is. Ben in ieder geval wel blij dat ze na de komst van Sacha Gerstner hun sound weer een beetje hervonden hebben. Een ballad had van mij overigens niet gehoeven. Ik vind persoonlijk dat Helloween daar altijd wat matig in scored. Vaak te catchy en té uit de toom vallend. Maar goed. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe werk.

Geldt trouwens ook voor Land Of THe Free pt. II van Gamma Ray. Wordt die homepage van hun nog een beetje fatsoenlijk bijgehouden of kun je voor Gamma Ray-nieuws beter je heil ergens anders zoeken?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 01, 2007 11:55 pm

Wat betreft Helloween ben ik een rare. De eerste plaat vind ik ondanks de onzuivere zang een heerlijke knalplaat. Evenals de eerste Running Wild een heerlijke speed metal plaat met leuke nummers.

Met Kiske ben ik er niet echt kapot meer van. Helaas.

Vanaf Master of the Rings wordt het dan weer interessant. Vlotte composities, een iets serieuzer geluid. Hoogtepunten voor mij zijn Better than Raw en Rabbit´s don´t come Easy. Heerlijke albums , vooral die eerste.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo sep 12, 2007 9:13 am

Heeft iemand de nieuwe plaat al gehoord? Hier draait die nu zijn eerste rondje en het klinkt best lekker.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo sep 12, 2007 9:48 pm

Nietszeggende post.

Downloadhoer.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo sep 12, 2007 10:01 pm

Niks, ik heb de promo! :wink:

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo sep 12, 2007 10:03 pm

Dan ben je gewoon een patser ;)

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Bericht door the_keeper » wo sep 12, 2007 11:52 pm

Je hebt de promo... dus... Hoe kan dat? Die is nog niet eens gedrukt! Als het goed is gaan de promo's over 2 weken de deur uit! Dus ik kan me niet voorstellen dat jij al een promo hebt? Dus ehm... downloadhoer??? :lol:

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo sep 12, 2007 11:54 pm

nee, ik heb de promo rechtstreeks van SPV gekregen. Interviews zijn namelijk vrijdag.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo sep 12, 2007 11:54 pm

Hoe kan een promo gelekt zijn als 'ie nog niet eens gedrukt is? Hm?

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Bericht door the_keeper » do sep 13, 2007 12:45 am

Orklord schreef:nee, ik heb de promo rechtstreeks van SPV gekregen. Interviews zijn namelijk vrijdag.
Grapjas!!! DIE PROMO IS NOG NIET GEDRUKT!!! SPV kan hem je dus nog niet hebben gegeven. Voor de interviews is er als het goed is een luister sessie!!!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 13, 2007 6:34 am

the_keeper schreef:[..]


Grapjas!!! DIE PROMO IS NOG NIET GEDRUKT!!! SPV kan hem je dus nog niet hebben gegeven. Voor de interviews is er als het goed is een luister sessie!!!
jammer voor je, maar Orklord heeft wel gelijk. Rene heeft 'm ook.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do sep 13, 2007 10:32 am

the_keeper schreef:[..]


Grapjas!!! DIE PROMO IS NOG NIET GEDRUKT!!! SPV kan hem je dus nog niet hebben gegeven. Voor de interviews is er als het goed is een luister sessie!!!

overdrijven is ook een vak.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Bericht door the_keeper » do sep 13, 2007 5:27 pm

Tokus schreef:[..]


jammer voor je, maar Orklord heeft wel gelijk. Rene heeft 'm ook.
Dan zal ik er maar es achter aan gaan want ik zou hem ook thuisgestuurd krijgen zo snel hij gedrukt is... En aan mij is verteld dat dat nog niet is gebeurt!!!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 13, 2007 10:42 pm

the_keeper schreef:[..]


Dan zal ik er maar es achter aan gaan want ik zou hem ook thuisgestuurd krijgen zo snel hij gedrukt is... En aan mij is verteld dat dat nog niet is gebeurt!!!
maar jij hebt geen interview met ze, en dat is de reden dat sommigen 'm dus wel hebben.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 14, 2007 5:49 pm

Nou nou, ik heb net 'Kill It', het eerste nummer van Helloweens nieuwe plaat 'Gambling With The Devi' geluisterd en ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben! Het nummer heeft een typische Helloween-melodie, maar bezit daarnaast ook een typische speedmetal-velheid a lá Primal Fear, Judas Priest of oude Gamma Ray en véél gesoleer, heerlijk! Misschien is dit wel het beste Deris-era album.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr sep 14, 2007 6:13 pm

En dat weet je na het eerste nummer luisteren, knap.

Hoe is hij ten opzichte van de vorige?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr sep 14, 2007 6:52 pm

De hele cd is erg gaaf. Een stuk agressiever dan de vorige. Zoals Eru al aangaf dat het typische Helloween melodieen bevat, maar ook een velheid.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo sep 16, 2007 12:47 pm

En een Broadway-musicalliedje.

Heb er 5 nummers van geluisterd, Kill It, As Long As I Fall, Paint A New World, IME en Can Do It. Zoals het er nu uitziet vind ik de nummers leuk die iedereen kut vindt (IME en As Long As I Fall), maar de rest vind ik ook wel lekker.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo sep 16, 2007 3:47 pm

'Can Do It' komt nogal 'Master of the Rings'-achtig over. 'As Long As I Fall' is een leuke stevige ballad/semi-ballad met mooi pianowerk en schitterende solo's. Het hele album wordt trouwen gekenmerkt door de nadrukkelijke aanwezigheid van gitaren, heerlijk. 'Paint A New World' heeft een refrein wat zo op het eerste Masterplan album had gekunt en Heaven Tells No Lies is een zeer typisch Helloween nummer en een schitterende, verslavende afsluiter.

Helloween lijkt op dit album opnieuw gedefinieerd te hebben wat de sterkste punten van de band zijn.

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Bericht door the_keeper » ma sep 17, 2007 10:34 pm

Ik heb inmiddels de promo ook binnen... We te laat maar beter laat dan nooit! Ik moet zeggen dat ik het album het beste kan omschrijven als een combinatie tussen Better Than Raw en Rabbit Don't Come Easy!!! En die combi bevalt mij wel!!! Mijn favoriten zijn: Kill it - The saints - The bells of the seven hells - Heaven tell no lies

Dit album vind ik overall beter dan Keeper Legacy... Alleen de beste nummers van Gambling with the Devil kunnen het niet halen bij de beste nummers van Keeper Legacy. Ik zal het album niet uitgebreid gaan bespreken dat laat ik wel aan metalfan over haha... :P

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma sep 17, 2007 10:36 pm

the_keeper schreef:Ik heb inmiddels de promo ook binnen... We te laat maar beter laat dan nooit!
wat nou "te laat" ? Waarom heb jij dat ding ruim van te voren nodig?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

the_keeper
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 12:14 am
Locatie: Rijperkerk

Bericht door the_keeper » ma sep 17, 2007 11:52 pm

Tokus schreef:[..]


wat nou "te laat" ? Waarom heb jij dat ding ruim van te voren nodig?
Wie zegt dat ik hem nodig heb? Ik wou hem gewoon hebben! :P

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 10:06 pm

Ik heb zojuist de nieuwe single beluisterd. Wat een stuk broddelwerk! In andere bewoording; een kutnummer. Ik hoop dat dit niet representatief voor het nieuwe album is anders ga ik van een behoorlijk koude kermis thuiskomen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 03, 2007 10:17 pm

Nee, dat nummer is niet representatief en is duidelijk de single van de cd. Ach, ik vind het zelf wel een aardig nummer en de solo-sectie is zelfs zeer goed. Maar ik neem aan dat de single-versie een radio-edit is?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 03, 2007 10:18 pm

Dat mag ik ook niet hopen, dit nummer trekt mij ook voor geen meter.

Kill It daarentegen is een erg gaaf nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 10:20 pm

Rene schreef: Maar ik neem aan dat de single-versie een radio-edit is?
Vanwege de tijdsduur ga ik daar wel van uit, weet het niet eigenlijk. Maar goed. Het is dus weer een boute Helloweensingle zoals we van ze gewend zijn. Gelukkig maar.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 04, 2007 11:27 am

Welk nummer is de single? Ik gok op 'As Long As I Fall', wat ik een erg lekker nummer vind met een mooie leadgitaar er in. Veel beter dan dat abominabele 'Into The Light' van 'The Legacy' met die Candice Night.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 06, 2007 12:01 am

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 17, 2007 3:33 pm

Ik heb het nieuwe werk een beetje op me in laten werken en ik moet zeggen; ik vind het eigenlijk niet zo goed. Misschien wel het zwakste album uit de Deris-periode. De songs zijn erg verzorgd en geluidstechnisch is het allemaal dik in orde maar ik mis het typische helloweengeluid van de pakweg laatste 4 albums ('The Dark Ride' even niet meegerekend'). Het album kabbelt een beetje voort en echt sterke uitschieters staan er niet op. Live zullen sommige nummers het prima gaan doen (ik denk dan aan de uptempo-songs 'Kill It' en 'Dreambound') maar of het album echt lang in mijn cd-la blijft hangen. Ik denk het niet. Overigens, wat de heren heeft bewogen om het gedrocht 'As Long As I Fall' op single uit te brengen is mij een raadsel.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do okt 25, 2007 11:26 pm

Rene's review van de nieuwe:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4126


en een interview met Michael Weikath
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=579



Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 26, 2007 12:20 pm

Eindelijk eens een leuk interview waar iets uit te halen valt. Maar waarom Weikath zo geheimzinnig doet over wie wat geschreven heeft vind ik een beetje opmerkelijk aangezien de credits doodleuk op de officiele site vermeld staan.

http://www.helloween.org/music/albums/2 ... devil.html
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 26, 2007 12:28 pm

tsja misschien waren ze dat ten tijde van dat intie nog niet van plan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr okt 26, 2007 9:46 pm

Rebellion666 schreef:Eindelijk eens een leuk interview waar iets uit te halen valt. Maar waarom Weikath zo geheimzinnig doet over wie wat geschreven heeft vind ik een beetje opmerkelijk aangezien de credits doodleuk op de officiele site vermeld staan.

http://www.helloween.org/music/albums/2 ... devil.html
Bedankt voor het compliment. Ikzelf was niet zo tevreden met het gesprek met Michael. Maar nu het zo uitgeschreven is, valt het ook wel weer mee. Over de credits, Weikath zei dat het misschien nog wel ergens bekend zal gaan worden. Maar het was dit keer gewoon niet de bedoeling om het zo te doen vanwege de uitleg die hij geeft.

Vandaag heb ik de digipack aangeschaft, met de twee bonustracks die ik nog niet kende. Find My Freedom en See The Night duren beide dik 6 minuten en zijn op en top klassieke, snelle Helloween-songs. Dik in orde en ze zijn net zo goed als wat op de uiteindelijke cd's is gekomen. Misschien dat ze de uiteindelijke cd niet hebben gehaald omdat deze nummers totaal niet de intentie hebben modern te klinken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 29, 2007 4:43 pm

Ik heb Gambling with the devil nu een aantal keren geluisterd en hij bevalt mij erg goed moet ik zeggen.

Hij klinkt weer lekker stevig en modern. Een beetje zoals The Dark ride (mijn favoriete Helloween album) maar dan minder donker. Ook doet dit album mij af en toe denken aan het debuut van Masterplan. En dat is als een dik compliment bedoelt. Zeker een erg aangename verrassing van een band die ik stiekem al een beetje had afgeschreven.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma okt 29, 2007 4:46 pm

the dark ride is ook mjin favoriet met deris

dus de nieuwe ook maar eens checken

die laatste keeper vond ik trouwens lachwekkend slecht
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma okt 29, 2007 5:12 pm

lachwekkend slecht is wel erg overdreven en dat doet de plaat tekort. Als je The Dark Ride goed vond, dan kan je over een nummer als King for a thousand years, weinig te klagen hebben.

Goed, ieder z'n smaak.

Ik vind de nieuwe goed. Niet bijzonder of nu al klassiek, maar gewoon een degelijke Helloween plaat. Waarom zo'n kleuternummer als Can do It er dan toch op moet staan vat ik dan weer niet, maar dat zullen we dan wel weer afdoen als 'typisch Helloween' .

Deris bevalt me trouwens erg goed op de nieuwe cd, sterke zangprestaties en het vurige hoge zangwerk gaat door merg en been. Kill it is voor mij het beste nummer, omdat het me het meest doet denken aan mijn favoriete Helloween album, Better than Raw.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma okt 29, 2007 5:23 pm

Kriestof schreef:die laatste keeper vond ik trouwens lachwekkend slecht
Ga weg man, die plaat is van begin tot eind moddervet.
Heb nu net het eerste nummer van die nieuwe gehoord, maar wtf is er met de zang gebeurd?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 29, 2007 6:20 pm

dako schreef:[..]


Ga weg man, die plaat is van begin tot eind moddervet.
Heb nu net het eerste nummer van die nieuwe gehoord, maar wtf is er met de zang gebeurd?
Deris is Cher aan het immiteren.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za nov 03, 2007 8:23 pm

Vet album, de nieuwe. Het is zoals iemand hiervoor al zei: Overall beter dan the Legacy, maar de beste nummers halen het niet bij mijn favorieten van the Legacy: The King for a 1000 Years, Occasion Avenue en The Invisble Man.

Kill it, Paint a New World, The Saints, The Bells of the 7 Hells en Heaven tells no Lies zijn tot nu toe mijn favorieten. As Long as I Fall is catchy en poppy, maar geen ramp. De solo's zijn zelfs erg goed. Can Do it is totaal overbodig, zet dan See the Night of Find My Freedom ervoor in de plaats, die ik gelukkig op de limited edition heb.
Laatst gewijzigd door Johan op ma nov 05, 2007 9:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za nov 03, 2007 8:46 pm

Ik heb de nieuwe Helloween ook in huis gehaald. Wat overigens best speciaal is aangezien Helloween me nooit helemaal heeft kunnen bekoren. Hopelijk weet deze plaat dat te veranderen, anders ga ik toch maar eens kijken naar de oude keepers of the seven keys albums.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie