Helloween

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo nov 04, 2007 3:26 pm

Mieters, wat rost Can Do It hard.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 04, 2007 4:16 pm

Ja, echt zo'n catchy Helloween nummer in de klassieke stijl. Op 'Keeper...The Legacy' staat een vergelijkbaar nummer, alleen ben ik de titel van deze vergeten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 04, 2007 4:53 pm

dat nummer is weer zo'n typische jammerlijke fout in mijn optiek.
Waarom toch elke weer halstarrig vast houden aan de traditie van zo'n blij kut nummer. En dan met zo'n tenenkrommend boutrefrein. Dat knaagt echt aan de geloofwaardigheid van de band.

Nou ja, blij dat sommige mensen het wel kunnen waarderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo nov 04, 2007 5:10 pm

Heeft iemand hier al de drie grijze stippen open gekrast? :wink:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 04, 2007 5:21 pm

7 7 7

bedoel je?
of is dat een SPOILER

ik sta er niet van te kijken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo nov 04, 2007 6:13 pm

Lijkt me niet iets om met een spoiler te verbergen. Het is een raadsel waar je prijzen mee kan winnen. En nee, 7 7 7 is niet het antwoord.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Bericht door Old Mhb » zo nov 04, 2007 7:36 pm

Sinds Kiske er weg is vind ik Helloween weer OK.

Ik hoop dan ook Gamma Ray en Helloween samen te zien ooit.

Ik ben G.R. pas ook weer beginnen volgen sinds Kai de vocals op zijn rekening neemt.

De laatste keer dat ik Kai en Helloween live heb gezien dateert uit 1986 (als ik me niet vergis).

Dat was in Brakel in Duitsland in de sporthal in het bijzijn van ongeveer 200 andere metalheads.

Voorprogramma was Overkill die net hun tweede album Taking Over uit hadden.

Stagediven bij Overkill was geen probleem ma bij Helloween was het podium verboden terrein.

Het was 1 van de laatste concerten met Kai en ik vraag me nog steeds af wat beide bands in Brakel kwamen doen.

Ondanks dat het de naam Stadt Brakel draagt is het niet groter dan een boerendorp.

Net zoals Arolsen dat 50 kilometer verder ligt en in de zomer Manowar en hun labelgenoten mocht ontvangen. En dat voor 11 euro.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 04, 2007 7:54 pm

Old Mhb schreef:Sinds Kiske er weg is vind ik Helloween weer OK.

Ik hoop dan ook Gamma Ray en Helloween samen te zien ooit.
ze staan binnenkort samen in antwerpen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 05, 2007 9:39 am

Old Mhb schreef:Sinds Kiske er weg is vind ik Helloween weer OK.

Ik hoop dan ook Gamma Ray en Helloween samen te zien ooit.

Ik ben G.R. pas ook weer beginnen volgen sinds Kai de vocals op zijn rekening neemt.

De laatste keer dat ik Kai en Helloween live heb gezien dateert uit 1986 (als ik me niet vergis).

Dat was in Brakel in Duitsland in de sporthal in het bijzijn van ongeveer 200 andere metalheads.

Voorprogramma was Overkill die net hun tweede album Taking Over uit hadden.

Stagediven bij Overkill was geen probleem ma bij Helloween was het podium verboden terrein.

Het was 1 van de laatste concerten met Kai en ik vraag me nog steeds af wat beide bands in Brakel kwamen doen.

Ondanks dat het de naam Stadt Brakel draagt is het niet groter dan een boerendorp.

Net zoals Arolsen dat 50 kilometer verder ligt en in de zomer Manowar en hun labelgenoten mocht ontvangen. En dat voor 11 euro.
Enkele opmerkingen:

Kiske is al weg sinds 1993..

Gamma Ray en Helloween beginnen dit najaar nog aan een Europese Co-headliner tour, ondermeer in Tilburg en Antwerpen.

Kai Doet alweer sinds 1995 de vocals van Gamma Ray.

Als dat concert in 1986 was, dan was het hoogstens een van de laatste keren met Kai op vocals, hij verliet Helloween pas in 1988.

Magic Circle Festival was vet!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma nov 05, 2007 7:10 pm

Johan schreef:[..]


Enkele opmerkingen:

Kiske is al weg sinds 1993..

Gamma Ray en Helloween beginnen dit najaar nog aan een Europese Co-headliner tour, ondermeer in Tilburg en Antwerpen.

Kai Doet alweer sinds 1995 de vocals van Gamma Ray.

Als dat concert in 1986 was, dan was het hoogstens een van de laatste keren met Kai op vocals, hij verliet Helloween pas in 1988.

Magic Circle Festival was vet!
Dank voor de info.........


















:roll:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di nov 06, 2007 10:13 am

Die vorige poster klonk alsof hij een aantal dingen gemist had in de loop der jaren.

Overigens vind ik Kiske nog steeds de beste Helloween zanger, maar goed da's nou ook de grootste debiel geworden die zich te goed voelt om nog metal te maken, maar als zijn popcd's weer eens te weinig opbrengen toch maar weer een gastoptreden op een metalalbum doet zoals bij Masterplan of Avantasia.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo nov 14, 2007 7:51 pm

Bob schreef:En een Broadway-musicalliedje.
Ik ben erg benieuwd op welk nummer je hier doelt aangezien ik weinig broadwayachtigs aan het album kan bespeuren.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do nov 15, 2007 7:41 pm

Ik kan me de dansjes al bijna voorstellen bij Can Do It.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr nov 16, 2007 12:43 pm

Bob schreef:Ik kan me de dansjes al bijna voorstellen bij Can Do It.
Met een beetje fantasie valt daar wel wat musical-achtigs in te herkennen. Vind het wel een erg blij nummer. Net iets té blij. Vooral het einde met dat wibi-riedeltje stemt me niet echt vrolijk.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr nov 16, 2007 4:31 pm

Ik kan trouwens maar slecht mijn lach inhouden bij de nieuwe videoclip. Hoe Andi daar voor de camera kronkelt is wel echt hilarisch :D In de making of is het nog erger!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr nov 16, 2007 8:25 pm

innuendo schreef:Ik kan trouwens maar slecht mijn lach inhouden bij de nieuwe videoclip. Hoe Andi daar voor de camera kronkelt is wel echt hilarisch :D In de making of is het nog erger!
Het doet me erg aan proto-type Duitser denken. Alles is gewoon te duits aan die kerel. Zonnebankbruin, coupe du soleil, kinderchocolade Haselnuß-gebit. Erg fout. Lederhosen, bier en bockworst erbij en insteken maar!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za nov 17, 2007 7:46 pm

Toch is het een goeie zanger, ondanks dat of Can Do It.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 19, 2007 8:38 am

Ik zal deze met mijn nieuwe salaris ook maar eens gaan aanschaffen, als ik het zo hoor hoef ik niet bang te zijn voor een flop en hebben beide Duitsers (Gamma Ray en Helloween) een lekker plaatje gemaakt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma nov 19, 2007 11:30 am

Johan schreef:Toch is het een goeie zanger, ondanks dat of Can Do It.
Ik heb toch niet gezegd dat het een slechte zanger is? Alleen dat'tie er erg fout uitziet, that's all. Ik vind trouwens dat Deris per album nog steeds progressie maakt. Qua zang maar zeker ook qua accent. Dat wordt steeds minder!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di nov 20, 2007 9:46 am

Klopt.

En het is zeker een goede aankoop IMO. Ik vond de Limited Edition ook zeker de moeite waard vanwege twee goeie bonustracks van ruim 6 minuten elk en het mooie artwork.

Edit:

HAHA, zie Gamma Ray topic:

http://www.youtube.com/watch?v=o8vSHoV7 ... re=related

Deze zijn vooral grappig!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di nov 20, 2007 1:12 pm

Om even terug te komen op die 'influence' filmpje (zie Gamma Ray-topic). Van Helloween bestaat er ook één: http://www.youtube.com/watch?v=o8vSHoV7 ... re=related en dat is er echt eentje om je ballen uit de broek te lachen. De maker suggereerd dat Power weleens een plagiaatversie van de klassieker Vähän Liian Pitkään (...) zou kunnen zijn met de finse Mariane Weber (Eija Kantola) op zang. Dit nummer is te koddig en melig om je lachen erbij in te houden. Ondanks Weikath er qua muziek een opmerkelijke/ discutabele smaak op na houdt geloof ik echt níet dat hij dit nummer 1x gehoord heeft toen hij Power schreef. Oké, ik geef toe dat het er erg op lijkt maar dat het echt toeval is.

Mijn voorganger wees hier trouwens ook al op...
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di nov 20, 2007 2:11 pm

Hehe, vet:
Gitaarloos album van Helloween bassist

Geplaatst op 19-11-2007 om 21:18
Onderwerp: Album nieuws

Helloween bassist Markus Grosskopf heeft een nieuw project gevormd, getiteld Bassinvaders. Begin volgend jaar moet het debuutalbum Hellbassbeaters daarvan uitkomen. Het bijzondere hieraan is dat er geen normale gitaren op komen. Wel basgitaren, want de band bestaat naast Grosskopf nog uit bassisten Tom Angelripper (Sodom), Schmier (Destruction) en Peavy Wagner (Rage). Daarnaast bevat het album ook nog een hele rits aan gastbijdrages van bassisten. De lijst is erg lang: Billy Sheehan, Rudy Sarzo, Lee Rocker, Marco Mendoza, DD Verni, Wyzard, Dirk Schlächter, Joey Vera, Stig Pedersen, Nibbs, Tobias Exxel, Jens Becker, Dennis Ward, Peter Baltes, Jan S. Eckert en Michael Müller. De drums worden door André Hilgers en Stefan Arnold bespeeld, en de zang komt van Apollo Papathanasio en Jesper Binzer. Op 25 januari moet het album uitkomen, maar enkele previews zijn alvast te beluisteren op deze pagina.
Daar zitten heel wat leuke bassisten tussen.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di nov 20, 2007 3:34 pm

Ziet er interessant uit inderdaad, de samples klinken in erg geval leuk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di nov 20, 2007 5:17 pm

Die ga ik zeker wel aanschaffen ook al klinkt de zang direct al kut.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di dec 18, 2007 7:29 pm

Zo, nog even snel voor het jaar eindigd Gambling With The Devil aangeschaft en ik ben behoorlijk enthousiast. Ik als Gamma Ray addict had in ieder geval niet verwacht dat ik Helloween nog boven Kai Hansen zou plaatsen, maar het zal toch echt gebeuren dit jaar. Het album is een stuk sterker dan Rabbits Don't Come Easy en Keeper Of The Seven Keys: The Legacy, kwalitatief zou ik het op gelijke voet plaatsen met Better Than Raw.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 18, 2007 10:45 pm

Ik vind nog steeds dat het overall inderdaad beter is dan Keeper Legacy maar dat geen enkele track zo goed is als The King for a 1000 Years en Ocassion Avenue. Als zo ook nog zo'n nummer op het album hadden gezet was het echt een topper geworden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di dec 18, 2007 11:16 pm

Zit zeker wat in, maar daar staat tegen over dat er geen zwakke nummers op staan. Can Do It doet me overigens wel beduidend minder dan de andere nummers, maar dat is bij alle Helloween albums wel zo.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 19, 2007 9:37 pm

Ik kijk wel uit naar de zevende, zeg!

Axxis zou ook leuk zijn? Wat moet ik daar nog van checken om me te vermaken bij hun show?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo dec 19, 2007 11:59 pm

Hier nog een. Vandaag maar even twee kaartjes gehaald voor de 7e. Gister de KotSK:tL gehoord, bevalt me erg goed. De nieuwe moet nog beluisterd worden maar ik heb er goed hoop voor. Van Axxis ken ik enkel Kingdom of the Night. Duitse Heavy/Power Metal, melodieus met de nodige Hardrock invloedjes. Erg goede plaat. Verder ken ik er praktisch niets van, zelfde geldt voor Gamma Ray.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 20, 2007 12:36 am

Ga gauw Land of the Free, Powerplant, Somewhere out of Space, Land of the Free II en No World Order halen!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do dec 20, 2007 1:46 pm

Johan schreef:Ga gauw Land of the Free, Powerplant, Somewhere out of Space, Land of the Free II en No World Order halen!
Alsof de albums met Ralf Scheepers niet goed waren :?...

Ga gauw 'Blast From The Past' halen zou ik zeggen en luister ook eens naar 'Majestic', 'Heading For Tomorrow', 'Sigh No More' en 'Insanity and Genius'.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » do dec 20, 2007 2:38 pm

Johan schreef:Ik kijk wel uit naar de zevende, zeg!

Axxis zou ook leuk zijn? Wat moet ik daar nog van checken om me te vermaken bij hun show?
Die nieuwe Axxis is zeer goed vind ik, beter dan Paradise in Flames in ieder geval.
Voor de rest zal je Back to the kingdom wel goed vinden :wink:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 20, 2007 2:50 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Alsof de albums met Ralf Scheepers niet goed waren :?...

Ga gauw 'Blast From The Past' halen zou ik zeggen en luister ook eens naar 'Majestic', 'Heading For Tomorrow', 'Sigh No More' en 'Insanity and Genius'.
Ik vind die albums inderdaad minder, maar dat heeft niks met Ralf te maken. Ralf is eigenlijk een betere zanger dan Kai. Ik vind de albums gewoon minder boeiend op enkele songs na. Het mist voor mij vaak het 'epische' (al is het nummer Heading For Tomorrow wel erg gaaf).

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do dec 20, 2007 4:12 pm

Johan schreef:Ga gauw Land of the Free, Powerplant, Somewhere out of Space, Land of the Free II en No World Order halen!
Ik zal er eens ff snel naar gaan zoeken :p. Powerplant ligt als het goed is hierzo, stonden iig het nummer Gardens of the Sinner op. Ik zal de cdstapel eens doorzoeken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 20, 2007 7:05 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4223

Review van de laatste, ik vind hem zeer sterk in ieder geval. Erg optimistisch klinkende nummers, maar niet te blij. Ze zijn Duits, dat moet hun geluid ook wel beschrijven :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jan 06, 2008 7:40 pm

Erg bizar dat ik op mijn nieuwgekochte versie van Keeper Of The Seven Keys pt 1 ineens een nummer van Walls Of Jericho tussendoor heb staan, waar Future World hoort te staan. Die komt pas daarna...

Ik had het al eerder moeten komen, maar ik wilde de magie van Walls Of Jericho, in mijn ogen een van de beste speed metal albums ooit, niet verloren laten gaan. En waar ik al een beetje bang voor was: ik had dit album zo'n 2 jaar geleden heel gaaf gevonden en vind het hem nu gewoon 'net niet'. Vergis je niet, ik zal hem nog wel meer luisteren, maar ik vind de muziek ineens erg soft na zoveel speedgeweld en de stem van Kiske doet me vrij weinig. I'm Alive, Twilight Of The Gods en Halloween zijn erg gaaf, maar de rest doet me dan ineens veel minder. Vinden jullie deel 2 over het algemeen gaver?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo jan 06, 2008 7:53 pm

Lennert schreef:Erg bizar dat ik op mijn nieuwgekochte versie van Keeper Of The Seven Keys pt 1 ineens een nummer van Walls Of Jericho tussendoor heb staan, waar Future World hoort te staan. Die komt pas daarna...
Ja, daar baal ik ook van, dat nummer past er helemaal niet tussen. Nu gaat de magie van Keeper Of The Seven Keys Part 1 verloren, behalve als ik de programmeerknop gebruik natuurlijk. Keeper Part 1 vind ik namelijk een geweldig album, terwijl Walls Of Jericho mij niet veel doet. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Keeper Part 2 vind ik ook heel goed, maar iets minder dan Part 1. Alleen voor Dr. Stein, I Want Out en Rise And Fall kun je dat album echter al aanschaffen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo jan 06, 2008 10:33 pm

Gilbert schreef:[..]
Ja, daar baal ik ook van, dat nummer past er helemaal niet tussen. Nu gaat de magie van Keeper Of The Seven Keys Part 1 verloren, behalve als ik de programmeerknop gebruik natuurlijk. Keeper Part 1 vind ik namelijk een geweldig album, terwijl Walls Of Jericho mij niet veel doet. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Keeper Part 2 vind ik ook heel goed, maar iets minder dan Part 1. Alleen voor Dr. Stein, I Want Out en Rise And Fall kun je dat album echter al aanschaffen.
En natuurlijk moet je part 2 aanschaffen voor March of Time en al helemaal voor Eagle Fly Free!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma jan 07, 2008 12:36 pm

'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma jan 07, 2008 12:40 pm

Ik had een heleboel verwacht, maar dát niet :D

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma jan 07, 2008 1:09 pm

Dit kan dus echt niet. Ik heb in het verleden veel goedbedoelde demo's gehoord maar dit slaat werkelijk alles. Muzikaal gezien is het nog niet eens zo onaardig maar ik werd totaal afgeleid door die zang (of dat wat er voor door moet gaan). Het lijkt wel alsof een kater aan z'n staart de A28 over getrokken wordt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 07, 2008 2:40 pm

Haha, die kende ik al. Goed waardeloos, die chipmunk zang.

Welk nummer staat er tussen Keeper 1? Judas? Dat heb ik ook geloof ik bij mijn mp3 versie. Je moet de Extended Editions kopen. Daar is dat niet bij en staan er bovendien Kiske versies op van Victim of Fate en Starlight.

Walls of Jericho is vet, maar haal het niet bij de beide Keepers albums. Alleen al het titelnummer is het waard om de tweede aan te schaffen.

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » ma jan 07, 2008 5:12 pm

Johan schreef:Haha, die kende ik al. Goed waardeloos, die chipmunk zang.

Welk nummer staat er tussen Keeper 1? Judas? Dat heb ik ook geloof ik bij mijn mp3 versie. Je moet de Extended Editions kopen. Daar is dat niet bij en staan er bovendien Kiske versies op van Victim of Fate en Starlight.

Walls of Jericho is vet, maar haal het niet bij de beide Keepers albums. Alleen al het titelnummer is het waard om de tweede aan te schaffen.
Ben ik met je eens, alleen vind ik die walls of jericho nummers met Kiske het LANG niet halen bij de originele versies.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 15, 2008 10:00 am

Riddle - and the winners are...
1st prize (flight to Sao Paulo):

Erika C., Rome (Italy)

2nd - 4th prize (signed guitar):

Martin S., Zelezny Brod (Czech Republic)
Antonio R., Granada (Spain)
Franck L., Troyes (France)

5th - 10th prize (fan-package):

Sonnia L., Santiago (Chile)
Christin F., Bonn (Germany)
Sakis N., Athens (Greece)
Tobias H., Vänersborg (Sweden)
Mark S., Edam (Netherlands)
Lucie S., Prague (Czech Republic)


Again, CONGRATULATIONS to the winners and THANK YOU to all other fans who took part in the riddle... btw. the answer was "Devil", click here how to find the "word you need to fear"!

We'll contact all winners soon...
HE,

niet gewonnen.

Ik had het wel goed. Maar waarschijnlijk 10.000 anderen ook.

Tenminste 1 Nederlander in de prijzen.

Hopelijk komt Helloween naar Graspop en FoR. Daar is nog best plaats voor in hun tourschema. Ze beginnen nu begin juli aan wat festivals.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr feb 15, 2008 10:01 am

Oh, verdorie, ik wilde nog wel meedoen. Volgende keer beter.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 29, 2009 4:25 pm

Wat vind me nou eigenlijk van de laatste? Ik vind het toch best een goede plaat geworden. De eerste platen blijven voor mij wel de beste, maar toch laat Helloween nog steeds zien goede nummers te kunnen schrijven.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jan 29, 2009 4:40 pm

Een prima plaat vind ik het nog steeds. Ik denk dat Kill it, The Saints, I.M.E. en Heaven tells no lies mijn favorieten zijn.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jan 29, 2009 5:51 pm

Hij sloeg bij mij in als een bom, ik heb hem toen nog boven de laatste Gamma Ray geplaatst.

Maar nu een jaar later doet de plaat me, op het machtige Kill It na eigenlijk vrij weinig, al kan het ook liggen aan het feit dat ik ze live uitzonderlijk saai vond.

Land Of The Free 2 vind ik nu in ieder geval een stuk gaver.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jan 29, 2009 5:54 pm

Hmm, ik heb eigenlijk het omgekeerde :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » do jan 29, 2009 6:13 pm

Ben eigenlijk alleen bekend met Walls of Jericho, die heb ik ook thuis liggen, ik blijf het een toffe cd vinden.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Plaats reactie