Victims Family!

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DiverseReality
Berichten: 60
Lid geworden op: di dec 03, 2002 4:09 am
Locatie: De gordyk.
Contacteer:

Victims Family!

Bericht door DiverseReality » di feb 11, 2003 2:26 am

Na alle positieve reacties verwacht ik ook wel een aantal liefhebbers van deze band aan te treffen. Heb het zelf leren kennen via een vriend die ooit moest invallen als gitarist tijdens een tournee in NL. Cassettebandjes, die goede oude tijd...

Officieel valt het onder jazzcore (No means no o.a), maar daar nemen wij natuurlijk geen genoegen mee. Cleane gitaren, met een punk attitude waar we U tegen kunnen zeggen!!!

Het begon allemaal in 1986, met hun debuut 'Voltage and Violets'.
De scheurende en freakende jazzy gitaargeluiden vol cynische energie werden al gauw ontdekt door de media. Ze experimenteren nogal wat met instrumenten, en het nihilisme van punkmuziek zul je niet gauw terugvinden.

Na deze plaat volgde in 1989 Things I Hate to Admit, en in 1990 White Bread Blues, en met John Wright (No Means No) als producer.
Niet lang daarna tekenden ze het contract met Alternative Tentacles, van Biafra. En in 1992 de eerste plaat voor hun nieuwe label, The Germ.

Victims Family besloot er een tijdje uit te stappen, net toen het nogal populair begon te worden.

Toch kwamen ze in 1994 met een nieuw album, Headache Remedy.
Daarna besloot men wederom het een tijdje voor gezien te houden, aangezien iedereen ook hun eigen weg wou gaan.

Pas in 1997 kwam er een nieuw album uit, Monosyllabic.
Hierna kwam de band bij veel leden op een laag pitje te staan, wel kwam er een side project: the Hellworms.
Ken dit verder ook niet, schijnt wat rustiger te zijn.
Er is een album verkrijgbaar, Crowd Repellent.

In 2001 kwamen ze keihard terug met Apocalicious, waarop een aantal geweldige nummers staan zoals I'm Being Followed Around by the CIA en Son of a Bastard .
Modern Western culture is so deeply ingrained in our minds, indoctrinated with it as we are from an early age, that it is practically impossible to avoid being influenced in our actions by the very assumptions and values which we are struggling against.

Gebruikersavatar
Weichy
Berichten: 7445
Lid geworden op: zo okt 13, 2002 11:08 pm
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Weichy » di feb 11, 2003 9:43 am

jazzcore? :?
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Gebruikersavatar
DiverseReality
Berichten: 60
Lid geworden op: di dec 03, 2002 4:09 am
Locatie: De gordyk.
Contacteer:

Bericht door DiverseReality » di feb 11, 2003 1:51 pm

Weichy schreef:jazzcore? :?
Jep, hardcore punk mix met jazz.
Modern Western culture is so deeply ingrained in our minds, indoctrinated with it as we are from an early age, that it is practically impossible to avoid being influenced in our actions by the very assumptions and values which we are struggling against.

Gebruikersavatar
Weichy
Berichten: 7445
Lid geworden op: zo okt 13, 2002 11:08 pm
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Weichy » di feb 11, 2003 3:15 pm

weird...
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 11, 2003 3:55 pm

I beg your pardon..
:?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tim Cunningham
Berichten: 3771
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 9:08 pm

Bericht door Tim Cunningham » di feb 11, 2003 6:56 pm

dat klinkt wel fijn...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Gebruikersavatar
DaKonium
Berichten: 14734
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:06 pm
Locatie: pijnacker fakking heersch

Bericht door DaKonium » di feb 11, 2003 7:32 pm

bij deze benoem ik DiverseReality tot onze huispunker...
Sterf!

Gebruikersavatar
Weichy
Berichten: 7445
Lid geworden op: zo okt 13, 2002 11:08 pm
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Weichy » di feb 11, 2003 7:46 pm

Punk's dead toch?
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di feb 11, 2003 10:42 pm

Daar stem ik voor ja !

hahhaa
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Tim Cunningham
Berichten: 3771
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 9:08 pm

Bericht door Tim Cunningham » di feb 11, 2003 11:03 pm

Ach...punk's dead...een uitspraak die even hol is als de kies van iemand die twintig jaar lang snoep eet en nooit z'n tanden poetst...zolang er zelfs één iemand naar luistert is het niet dood...

Ik weet ook wel dat het een zegswijze is, maar ik vind het een vrij stomme uitspraak...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Gebruikersavatar
DiverseReality
Berichten: 60
Lid geworden op: di dec 03, 2002 4:09 am
Locatie: De gordyk.
Contacteer:

Bericht door DiverseReality » wo feb 12, 2003 12:21 am

DaKonium schreef:bij deze benoem ik DiverseReality tot onze huispunker...
Dank U. :).
Modern Western culture is so deeply ingrained in our minds, indoctrinated with it as we are from an early age, that it is practically impossible to avoid being influenced in our actions by the very assumptions and values which we are struggling against.

Gebruikersavatar
DiverseReality
Berichten: 60
Lid geworden op: di dec 03, 2002 4:09 am
Locatie: De gordyk.
Contacteer:

Bericht door DiverseReality » wo feb 12, 2003 12:31 am

Tim Cunningham schreef:Ach...punk's dead...een uitspraak die even hol is als de kies van iemand die twintig jaar lang snoep eet en nooit z'n tanden poetst...zolang er zelfs één iemand naar luistert is het niet dood...

Ik weet ook wel dat het een zegswijze is, maar ik vind het een vrij stomme uitspraak...
Idd, hoewel sterk veranderd, ze zijn er nog.
Laatste jaren is er wel een duidelijke kloof gekomen tussen de echte punk + muziek, en de sum41 punkbandjes.
Ook de strijd tegen kapitalisme is niet zo eenvoudig meer. Toch blijft het gevoel van eigenwaarde, betrokkenheid en het activisme leven.

Punk anno 2000 betekent speldenprikjes in de dikke huid van het establishment. Toch zullen kleinschalige, individuele initiatieven hopelijk zorgen voor een sociale samenleving :).
Modern Western culture is so deeply ingrained in our minds, indoctrinated with it as we are from an early age, that it is practically impossible to avoid being influenced in our actions by the very assumptions and values which we are struggling against.

Gebruikersavatar
Tim Cunningham
Berichten: 3771
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 9:08 pm

Bericht door Tim Cunningham » wo feb 12, 2003 8:37 pm

Nu...ik ga eerlijk zijn met je...ik luister naar muziek ind e eerste plaats voor het muzikale aspect...als een band crappy muziek speelt kan het mij niet schelen datz e een politieke oplossing hebben voor de honger ind e derde wereld...je kan natuurlijk de twee combineren, maar bij bv. rage against the machine was de muziek ook belangrijk en vrij origineel...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

arno
Berichten: 47
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 11:00 pm
Locatie: den haag

Bericht door arno » zo mar 23, 2003 11:49 pm

Victim's Family heeft bij mij de eer het beste concert ooit gezien te zijn. Locatie Tivoli, Utrecht. Jaar? Geen idee meer, het is al enige tijd terug. White Bread Blues was net uit.

Paar jaar later zag ik die zanger/gitarist (naam ben ik kwijt) met nieuwe band (Saturn Flea Collar?) in het Paard in Den Haag. Daar waren een man of 8. Niet ten onrechte overigens, het was ook bagger.

Enne NoMeansNo r0x0rs! Ook zij waren onlangs in Tivoli, en ze zijn oud en lelijk, maar still going strong. Jammer dat hun platen iets minder worden naarmate de jaren vorderen (vind ik). Wrong rulez! Ik zoek nog steeds naar Small things isolated and destroyed, voor de rest heb ik ze allemaal. Suggesties?

Plaats reactie