Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Death Metal VIII

Bericht door cataclysm child » za jul 18, 2015 1:01 am

MetalJan schreef:Je vergeet het album The Lair of the White Worm te noemen. Ook sterk. Toch blijft Blood Blasphemy voor mij het beste album. Passiondale (Passchendaele) was wel weer een terugkeer naar het oude, brute geluid, maar vond ik zelf wat te geforceerd eigenlijk.
Passiondale vond ik nog meevallen, maar Under The Sign of The Iron Cross was wat mij betreft overbodig. Passiondale 2.0.

Ik ben ook wel fan van The Lair of The White Worm. Een ietwat geliktere sound, maar toch scherp en vaak snel.
Faustian Spirit of the Earth

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr jul 31, 2015 11:22 pm

iron_dennis schreef:https://www.youtube.com/watch?v=l7qakEvWV-s

Gisteren de nieuwe Cut Up besteld met oud leden van Vomitory.
Ben die plaat nu voor het eerst aan het luisteren, lekker zeg! Misschien iets voor op Netherlands Deathfest? :wink:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » ma aug 10, 2015 3:59 pm

Bloody Blasphemy is weergaloos. De andere aanschaf Into The Lungs Of Hell doet er niet heel veel voor onder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van BB zelf. Eindelijk heb ik een death metal band gevonden die ik buiten live ook op cd trek!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » ma aug 10, 2015 4:38 pm

Eens, Bloody Blasphemy is wel hét GD album. Ongelooflijk fel en venijnig, heerlijk! Vind zelf 'The Grand Grimoire' ook uitstekend (met name het titelnummer (siiiiiix six siiiiiiiiiiiiix!!) en natuurlijk dé klassieker van het album 'Under a Silver Moon'). Ravenous kent ook zijn momenten. Vanaf Into the Lungs of Hell of hell begon het allemaal wat netter te klinken, maar het album heeft wel z'n momenten, ik vind vooral 'Soul Sweeper' erg vet. Na 'Lungs' kon het me niet meer zo boeien.

@ Lennert, GD is qua sfeer en melodieën wel op Zweedse leest geschoeid, een band als Necrophobic zou je wellicht ook tof kunnen vinden. Probeer het album 'Death to All' eens, wat mij betreft echt een geweldige knaller.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Death Metal VIII

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 11, 2015 10:28 am

Deathmetalbands vind ik over het algemeen niet veel aan, maar af en toe duiken uitzonderingen op. Zoals het Duitse Dark Millenium, progressieve death/doom uit begin jaren '90. Heerlijke muziek:


Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr aug 14, 2015 11:01 pm

Lennert schreef:Bloody Blasphemy is weergaloos. De andere aanschaf Into The Lungs Of Hell doet er niet heel veel voor onder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van BB zelf. Eindelijk heb ik een death metal band gevonden die ik buiten live ook op cd trek!
Mooi om te horen! :)

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door iron_dennis » vr aug 14, 2015 11:40 pm

Wessel schreef:
iron_dennis schreef:https://www.youtube.com/watch?v=l7qakEvWV-s

Gisteren de nieuwe Cut Up besteld met oud leden van Vomitory.
Ben die plaat nu voor het eerst aan het luisteren, lekker zeg! Misschien iets voor op Netherlands Deathfest? :wink:
Dat zou heel mooi zijn al ben ik nu al zo blij als een kind!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » za sep 12, 2015 4:08 pm

Wessel schreef:
Lennert schreef:Bloody Blasphemy is weergaloos. De andere aanschaf Into The Lungs Of Hell doet er niet heel veel voor onder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van BB zelf. Eindelijk heb ik een death metal band gevonden die ik buiten live ook op cd trek!
Mooi om te horen! :)
Ben nu bezig met The Grand Grimoire (€5,99 bij de MM in Duitsland, geen geld!) en hoor qua sound een flinke vergelijking met Bloody Blasphemy. Zo'n epic als The Somberness Of Winter is misschien wel even gaaf als Soul Capture 1562. Doet me bij vlagen ook aan Immortal denken qua sound.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » za sep 12, 2015 11:32 pm

"Under a Silver Moon"!!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » zo sep 13, 2015 1:03 pm

Lennert schreef:
Wessel schreef:
Lennert schreef:Bloody Blasphemy is weergaloos. De andere aanschaf Into The Lungs Of Hell doet er niet heel veel voor onder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van BB zelf. Eindelijk heb ik een death metal band gevonden die ik buiten live ook op cd trek!
Mooi om te horen! :)
Ben nu bezig met The Grand Grimoire (€5,99 bij de MM in Duitsland, geen geld!) en hoor qua sound een flinke vergelijking met Bloody Blasphemy. Zo'n epic als The Somberness Of Winter is misschien wel even gaaf als Soul Capture 1562. Doet me bij vlagen ook aan Immortal denken qua sound.
Die twee sluiten qua sound/stijl inderdaad op elkaar aan, al is The Grand Grimoire in mijn beleving iets bruter. In ieder geval mijn favoriete albums van de band, met The Somberness Of Winter als favoriete nummer. :)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » di sep 15, 2015 9:22 pm

Zit nu de debuut full-length van CRUCIAMENTUM te luisteren, überheavy Death Metal! Check het:



Laatst gewijzigd door MadTinus op zo sep 27, 2015 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » wo sep 16, 2015 2:46 pm

Klinkt lekker! Maar even in de gaten houden.

Gisteren voor het eerst Horrendous - Ecdysis geluisterd. Zeer lekkere old school death metal. Was al zeer gecharmeerd van hun debuut cd The chills maar deze is minstens zo goed zo op het eerste gehoor. Ook heb ik eindelijk Disma - Towards the Megalith binnen. Dus die binnenkort ook maar een paar keer goed beluisteren.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Death Metal VIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 16, 2015 2:54 pm

Ja, Horrendous, dit jaar alweer een nieuw album, '' Anareta '':


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Death Metal VIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 16, 2015 2:57 pm

En niet te vergeten, de nieuwe Tribulation, '' The Children Of The Night '':



Death metal vermengd met heavy metal, psychedelische rock en gothic rock (raakvlakken met het debuutalbum van Grave Pleasures en vooral met '' Sister '' van In Solitude). Een van de beste albums van het jaar.

Wat de nieuwe A Forest Of Stars voor black metal is, is deze plaat van Tribulation voor death metal. De luiken gaan open!

Lennert, checken die hap :P

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Dimas » wo sep 16, 2015 3:25 pm

Ik vind 'The Formulas of Death' toch wat spannender. Children of the night is wel erg gelikt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » wo sep 16, 2015 4:01 pm

Eru Iluvatar schreef:En niet te vergeten, de nieuwe Tribulation, '' The Children Of The Night '':



Death metal vermengd met heavy metal, psychedelische rock en gothic rock (raakvlakken met het debuutalbum van Grave Pleasures en vooral met '' Sister '' van In Solitude). Een van de beste albums van het jaar.

Wat de nieuwe A Forest Of Stars voor black metal is, is deze plaat van Tribulation voor death metal. De luiken gaan open!

Lennert, checken die hap :P
Ik ben heel benieuwd, omdat ik nu in Duitsland zit krijg ik meteen te zien dat dit nummer in Duitsland niet te zien is ivm GEMA, wie dat ook mogen zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Marcel Hubregtse » wo sep 16, 2015 5:08 pm

GEMA is gewoon de Duitse BUMA/STEMRA ;-)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » wo sep 16, 2015 5:18 pm

Ah. Klootviolen dus :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » wo sep 16, 2015 7:08 pm

Eru Iluvatar schreef:Ja, Horrendous, dit jaar alweer een nieuw album, '' Anareta '':

Ah nice!! Dat wist ik dan weer niet dat ze weer een nieuw album uitbrengen.

En dat GEMA is zwaar irritant hier in Duitsland. Als ik iets wil luisteren via YouTube lukt het om de haverklap niet! :(

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » do sep 17, 2015 10:38 am

Eru Iluvatar schreef:Ja, Horrendous, dit jaar alweer een nieuw album, '' Anareta '':

Klinkt vet! Ik was na hun demo niet zo kapot van hun beide albums, ze gebruiken af en toe wat vreemde riffs waar ik niet zo veel mee kan, maar dit nieuwe nummer klinkt me prima in de oren. Ik ga dat album zeker eens checken en misschien Ecdysis ooknog eens kans geven.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr sep 25, 2015 11:14 pm

Afgelopen week is Atrocity - Hallucinations in mijn bezit gekomen. Deze -inmiddels- symfonische metalband speelde op dit debuutalbum uit 1990 nog eigenzinnige en vrij technische death metal. Ik vind het een erg goed album waarop ik naar verwachting niet snel uitgeluisterd ga raken en dat ik maar moeilijk met genre- of tijdgenoten vergelijken kan. Nog meer liefhebbers hier?



Overigens, wellicht heb ik gewoon een zwak voor bands die ooit als death metal zijn begonnen : Soulside Journey van Darkthrone is namelijk ook een favorietje. :)

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Rascul » ma sep 28, 2015 11:50 am

https://www.youtube.com/watch?v=HidjSJb7Hw8

Dittem, dit is niet zo verkeerd. Steeds verder verwijderd van dat gekke bandje dat The Unspoken King uit z'n pen wurmde.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalDelight » ma sep 28, 2015 5:15 pm

Ik weet niet of hij al een keer voorbij is gekomen: Vicious Circle- Cryptic Void (1993)
Lastig te verkrijgen cd maar de moeite waard.


Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo sep 30, 2015 11:55 pm

MadTinus schreef:Zit nu de debuut full-length van CRUCIAMENTUM te luisteren, überheavy Death Metal! Check het:



In de herhaling, wat een beestachtig album, alles is top, heerlijk rauw, puur geluid en ieder nummer, elke riff, elke drumrol en growl is raak. Een van de beste death metal releases van dit jaar!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » vr okt 02, 2015 7:55 pm

De nieuwe platen van Nile en Hate Eternal bevallen mij prima. Beide bands zijn wat teruggegaan naar de basis en dat bevalt me wel.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » vr okt 02, 2015 9:18 pm

MadTinus schreef:
MadTinus schreef:Zit nu de debuut full-length van CRUCIAMENTUM te luisteren, überheavy Death Metal! Check het:



In de herhaling, wat een beestachtig album, alles is top, heerlijk rauw, puur geluid en ieder nummer, elke riff, elke drumrol en growl is raak. Een van de beste death metal releases van dit jaar!
Net nog even goed beluisterd, dit klinkt echt zeer vet. Gelijk de cd maar besteld.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door XnegativeX » za dec 26, 2015 8:18 pm

1- Cattle decapitation - The anthropocene extincion
2- Hate eternal - Infernus
3- Nile - What should not be unearthed
4- Temple of Baal - Mysterium
5- Necrowretch - With serpents scourge
6- Lost souls - Atlantis: The New Beginning
7- Weeping birth - The crushed harmony
8- Inferal war - Axiom
9- Sulphur Aeon - …gateway to the antisphere
10- Grave - Out of respect for the dead
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » zo mar 13, 2016 9:45 pm

Ik lijk hier echt alleen te posten als ik weer God Dethroned heb aangeschaft. Op de Metalmarkt n de Dynamo was ik in ieder geval zeer verheugd om Passiondale (Passchendaele) te vinden, aangezien ik de clip van Poison Fog heel erg veel gekeken en beluisterd heb. Moddervette productie en die passages met cleane zang raken echt helemaal de juiste snaar. Fucking gave band, nog maar 3 albums te gaan (Christunt, The Toxic Touch en Under The Sign Of The Iron Cross), maar ik ben benieuwd of daar een plaat tussen zit die dit album zal overtreffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Death Metal VIII

Bericht door Hieronimus » za apr 30, 2016 9:41 am

Tijd voor wat aandacht voor Aborted. Niet een band waar ik ooit superveel mee gehad heb, maar ik kan hun stijl wel waarderen. Nummer van de nieuwe plaat Retrogore met videoclip is anders wel erg smakelijke death metal. :)

Front voor/der Matigheid
last.fm

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » za mei 07, 2016 1:31 pm

Op 22 juli verschijnt het nieuwe album van Defeated Sanity genaamd Disposal Of The Dead/Dharmata, dat, zoals de titel al aangeeft, uit 2 EP's zal bestaan.

Disposal Of The Dead zal voornamelijk brute death metal bevatten terwijl Dharmata een eerbetoon is aan de old school progressive death metal. Vocalen op het Darmata album komen van Max Phelps (Exist, Cynic, Death To All).

Er zijn al 3 tracks verschenen:

Defeated Sanity - Suttee (Disposal Of The Dead)



Defeated Sanity - Generosity of the Deceased (Disposal Of The Dead)




Defeated Sanity - At One With Wrath (Dharmata)




Ik vind de nummers erg lekker klinken en ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Dimas » za mei 07, 2016 3:04 pm

Nieuwe Grave Miasma staat online:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jeroen » za mei 07, 2016 3:14 pm

En ik heb afgelopen week weer eens een aantal keer knetterhard Dawn Of The Apocalypse van Vital Remains gedraaid. Heerlijk. Duister en agressief, maar tegelijkertijd ook erg afwisselend, vocaal gevarieerd en bij tijd en wijle best melodieus. Wat mij betreft de beste plaat van dit satanische stel. Dechristianized en Forever Underground vind ik ook nog wel gaaf, maar met name Icons Of Evil deed mij weinig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » zo mei 08, 2016 3:50 pm

Hele vette plaat en band ja, al gaat de 'alle nummers dubbel spelen'-formule mij na verloop van tijd toch tegen staan: veel Vital Remains-nummers duren me net wat te lang, vallen in herhaling en waren beter geweest als ze een minuut of twee ingekort waren. Op de wanstaltige productie na vind ik Icons Of Evil trouwens ook wel vet hoor. Hammer Down The Nails!!! [headbang]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » vr jun 17, 2016 9:54 pm

Ik kijk erg uit naar de nieuwe plaat van Unmerciful!


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » zo jul 24, 2016 3:22 pm

De God Dethroned ontdekkingsreis gaat voort. Op Dynamo Metalfest The Toxic Touch en Under The Sign Of The Iron Cross aangeschaft en eigenlijk bevalt The Toxic Touch me dermate veel dat ik hem naast Bloody Blasphemy nog wel eens favoriet zou kunnen noemen. Ik besef me tegelijkertijd dat dit album bij de fans een beetje een scheuring teweeg brengt door de grote hoeveelheid melodie, maar dat bevalt me er juist zo aan! UTSOTIC moet ik iig nog luisteren en The Christhunt heb ik maar alvast besteld, zodat ik de collectie compleet heb, maar ik ben tot nu toe eigenlijk nog geen een album van deze band tegengekomen waar ik niets mee kon.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Death Metal VIII

Bericht door yowannuzz » zo jul 24, 2016 3:45 pm

The Toxic touch is geniaal.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » zo jul 24, 2016 3:49 pm

Tik aan!

Als The Christhunt binnen is, maak ik me even klaar voor een chronologische volgorde beluistering van de hele discografie.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » zo aug 28, 2016 11:00 pm

Recent weer 2 vette ontdekkingen gedaan.

Ten eerste GATECREEPER uit Arizona, USA. De muziek is echter in de beste Zweedse traditie van Dismember/Grave inclusief een ÜBERdik geluid dat zo uit de Sunlight studio's lijkt te komen. Ze verwerken ook een lekker portie doomy melodieën in de muziek. Album "Sonoran Depravation" komt in oktober uit.

Luister het vette openingsnummer "Craving Flesh"

Spotify:

Ten tweede BLOOD INCANTATION, uit Denver, Colorado. Duister, old school, episch, melodieus, bruut, chaotisch, sfeervol, technisch, analoog, prachtig solowerk. Denk aan een mix van oude Morbid Angel, Death (Human) , Cruciamentum en nog meer. Lastig te omschrijven, luisteren is de beste optie! Debuut album "Starspawn" eerder deze maand verschenen via het gerenommeerde Dark Descent Records.

Spotify:
Laatst gewijzigd door MadTinus op di aug 30, 2016 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tox » ma aug 29, 2016 12:18 pm

Die Blood Incantation is misschien wel de beste death metal plaat van het jaar.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Death Metal VIII

Bericht door Den » ma aug 29, 2016 12:34 pm

Heerlijke productie ook. Dark Descent releases hebben sowieso vaak een mooi geluid, vind ik. Met Horrendous als hoogtepunt wat mij betreft. Vooral die tweede plaat klinkt fantastisch!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tox » ma aug 29, 2016 1:47 pm

Dark Descent weet ze ook qua bands wel eruit te pikken. :)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Death Metal VIII

Bericht door Hieronimus » ma aug 29, 2016 3:02 pm

Nette aanrader, Tinus. Voor die Blood Incantation, eerste nummer is meteen al tamelijk indrukwekkend. Gaaf einde. :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » ma aug 29, 2016 4:15 pm

Den schreef:Heerlijke productie ook. Dark Descent releases hebben sowieso vaak een mooi geluid, vind ik. Met Horrendous als hoogtepunt wat mij betreft. Vooral die tweede plaat klinkt fantastisch!
Ik las dat de Blood Incantation plaat geheel analoog is opgenomen onder productionele leiding van Damian Herring van... Horrendous :)
Tox schreef:Dark Descent weet ze ook qua bands wel eruit te pikken. :)
Zeker, net als Profound Lore, alleen doen die ook meer Black/Doom/Drone.
Hieronimus schreef:Nette aanrader, Tinus. Voor die Blood Incantation, eerste nummer is meteen al tamelijk indrukwekkend. Gaaf einde. :)
Ja, dat nummer is een behoorlijke trip! Die EP die op Spotify staat is trouwens ook zeer de moeite waard.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » ma aug 29, 2016 9:17 pm

Nice!! Bedankt voor de tips. Klinken beide zeer goed.

Cruciamentum draait hier trouwens ook nog regelmatig zijn rondjes, wat een plaat is dat zeg!

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Death Metal VIII

Bericht door Magic666 » ma aug 29, 2016 9:45 pm

zeker 2 lekkere aanraders weer!
Open the door jehovah you whore!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » di aug 30, 2016 4:50 pm

MadTinus schreef:Recent weer 2 vette ontdekkingen gedaan.

Ten eerste GATECREEPER uit Arizona, USA. De muziek is echter in de beste Zweedse traditie van Dismember/Grave inclusief een ÜBERdik geluid dat zo uit de Sunlight studio's lijkt te komen. Ze verwerken ook een lekker portie doomy melodieën in de muziek. Album "Sonoran Deprivation" komt in oktober uit.

Luister het vette openingsnummer "Craving Flesh"

Spotify:

Ten tweede BLOOD INCANTATION, uit Denver, Colorado. Duister, old school, episch, melodieus, bruut, chaotisch, sfeervol, technisch, analoog, prachtig solowerk. Denk aan een mix van oude Morbid Angel, Death (Human) , Cruciamentum en nog meer. Lastig te omschrijven, luisteren is de beste optie! Debuut album "Starspawn" eerder deze maand verschenen via het gerenommeerde Dark Descent Records.

Spotify:
De naam van Blood Incantation had ik al langs zien komen, maar nog niet gehoord. Klinkt vet zeg, dank voor de tip! Geinige mengeling van lompheid en Death-achtig gitaarwerk.
Gatecreeper doet me dan weer niet zo veel, maar de Amerikaanse en Britse death metal heeft me over het algemeen altijd al meer aangesproken dan van de Zweedse scene.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr sep 23, 2016 12:10 pm

Dubbelpost, maar iets wat ik wel aardig vond om hier over van gedachten te wisselen.... Recentelijk vroeg een maat mij om een lijstje samen te stellen van de 12 essentiële deathmetalnummers. Dat heb ik voor hem gedaan, met toelichting van mijn keuzes. Ik vroeg me af wat jullie van de selectie vinden: ben ik nalatig geweest, of heb ik keuzes gemaakt waar jullie het totaal niet mee eens zijn? En zo ja, welke nummers/bands zouden jullie aandragen?
Onder ‘essentieel’ versta ik ook invloedrijk. Daarom heb ik bij mijn keuzes niet alleen rekening gehouden met mijn eigen voorkeuren, maar ook met de waarde en het belang voor de ontwikkeling van het genre. Gevolg hiervan is wel dat er niets van na 2000 in opgenomen is. Eigenlijk onterecht, want er gebeurt nog steeds veel interessants in de death metal!
Zaken als grindcore, melodieuze death metal en deathcore laat ik geheel links liggen, omdat dit mijner inziens op zichzelf staande genres zijn.
1. Possessed – Death Metal, Seven Churches (1985)
Laten we bij het begin beginnen. Death metal ontstond in de tweede helft van de jaren tachtig uit de thrash metal. Halverwege/eind jaren tachtig waren er verschillende thrashmetalbands die de grenzen van dat genre ver oprekten wat snelheid betrof en ook steeds onverstaanbaarder gingen zingen. Ik begin derhalve met het nummer Death Metal van Possessed van de lp Seven Churches uit 1985. Volgens velen is het dit nummer waaraan het genre zijn naam te danken heeft, al is Possessed mijner inziens geen volgroeide deathmetalband. Ik had hier ook een nummer van een andere invloedrijke band kunnen doen die zich destijds op het scherpst van de snede tussen thrash en death bevond, bijvoorbeeld Kreator (Pleasure To Kill), Sepultura (Bestial Devastation t/m Arise), Slayer (Hell Awaits), Dark Angel (Darkness Descends) of iets van Death’s eerste, Scream Bloody Gore, die ik ook eerder extreme thrash dan volboed death metal vind (ik heb hier al eens pittige discussies over gevoerd.…).

2. Death - Leprosy, Leprosy (1988)
Nee, de death metal bereikte voor mij pas echt zijn volle wasdom met Leprosy (1988), het tweede album van Death. Zware en hoekige, doch geenszins simpele muziek, met onmenselijk klinkende zang en confronterende teksten over leven en dood.

3. Morbid Angel – Chapel Of Ghouls , Altars Of Madness (1989)
Pioniers Morbid Angel vervolgens, voegden in 1989 met het baanbrekende debuutalbum Altars Of Madness de snelheid (blastbeats) en een donkere sfeer en thematiek toe aan death metal. Latere albums als mijn favoriet Covenant (1993) en Domination (1995) zouden als blauwdruk dienen voor het geluid waarmee tegenwoordig ongekend populaire bands als Gojira en Behemoth groot mee zijn geworden.

4. Obituary – Infected , Cause Of Death (1990)
Obituary pakte het juist heel anders aan en leunde op een loodzware, haast Black Sabbath-achtige groove. Simpeler en langzamer dan hetgeen plaats- en genregenoten Morbid Angel en Deicide tegelijkertijd lieten horen, maar dodelijk effectief. Het maakt van Cause Of Death (1990) een ongenaakbare klassieker die nog niets aan kracht heeft ingeboet en steevast imponeert.

5. Entombed – Left Hand Path , Left Hand Path (1990)
Tot nu toe heb ik enkel bands uit Florida genoemd, waar het zwaartepunt van de death metal lag. Ik zou nog even door kunnen gaan met goede en belangrijke bands uit die contreien: Deicide, Autopsy, Malevolent Creation, Atheist en natuurlijk Cannibal Corpse… Ook in Zweden ontstond echter een eigen death metal scene, die heel anders klonk dan die uit Florida. Het drumspel werd gekenmerkt door uit de hardcore punk afkomstige D-beats en de gitaren stonden extreem laag gestemd en werden voorzien van het beruchte Boss hm2-pedaal, waardoor de gitaren bij bands als Carnage, Nihilist, Entombed, Dismember en Grave werkelijk waar klonken als kettingzagen. Het Zweedse geluid heeft me altijd minder aangesproken dan de Amerikaanse golf deathmetalbands, waarin ik meer onderlinge variatie bespeur. Wanneer je het over essentiële deathmetaltracks hebt, mag Entombed met Left Hand Path (eerste nummer van het gelijknamige album uit 1990) echter niet onvermeld blijven.

6. Bolt Thrower – Cenotaph , Warmaster (1991)
7. Carcass – Corporal Jigsore Quandry , Necroticism: Descanting The Insalubrious (1991)
In Engeland was het wat herrie betrof aanvankelijk grindcore wat de klok sloeg. Bands als Napalm Death, Bolt Thrower, Carcass en Benediction begonnen begin jaren negentig echter steeds meer van dat door punk beïnvloedde geluid af te dwalen en richting een zwaarder deathmetalgeluid te bewegen. Ook deze bands hadden echter een heel eigen geluid ten opzichte van hun Amerikaanse of Zweedse concullega’s, waarin groove een grote rol speelde.

8. Death – Lack Of Comprehension , Human (1991)
De vaders van het genre, waren ook degenen die er een nieuwe draai aan gaven. De muziek die Chuck Schuldiner maakte werd vanaf Human (1991) steeds complexer en ingewikkelder. Het laatste Death-album, The Sound Of Perseverance (1998), heeft feitelijk weinig met death metal van doen. Death valt zo ook te zien als de aanstichter van de technische en progressieve death metal.

9. Cynic – Veil Of Maya , Focus (1993)
Ook genreverbredend was Cynic, bestaande uit ex-leden van Death. Het geluid waarmee zij op Focus (1993) op de proppen raakte werd verrijkt met jazz, fusion en electronica:

10. Suffocation – Pierced From Within , Pierced From Within (1995)
De muziek van Suffocation uit New York kenmerkte zich door de afwisseling tussen snelle, ingewikkelde passages en lompe ‘holbewonerriffs’ en de diepe putgrunt van Frank Mullen. Dit geluid is naderhand tot in den treure gekopieerd. Suffocation is te zien als grondlegger van de technische death metal, brutal death metal (Dying Fetus, Disgorge, Deeds Of Flesh), slam (Devourment, Internal Bleeding, Kraanium) en deathcore en Pierced From Within (1995) blijft ook voor mij persoonlijk een mijlpaal wat brutaliteit betreft.

11. Edge Of Sanity – Crimson , Crimson (1996)
De verdere aftakking en ontwikkeling van de death metal is tot op heden nog niet tot stilstand gekomen. Een van de eerste bands die er een wel heel interessante, progressieve draai aan gaf was het Zweedse Edge Of Sanity. Het album Crimson (1996) bestaat uit één lang nummer van veertig minuten, een mengelmoes van death metal en progressieve rock/metal, waarin een heel scala aan emoties wordt doorlopen en het verhaal verteld wordt van een post-apocalyptische samenleving die het vermogen tot voortplanting verloren is. Dit is bij uitstek een album dat ik zou aandragen om mensen ervan te overtuigen dat metal géén hersenloze herrie is.

12. Gorguts – Earthly Love, Obscura (1998)
Nog zo’n grensverleggende en eigenzinnige band die een unieke en intelligente draai aan death metal gaf: het Canadese Gorguts. Gitarist/vocalist Luc Lemay en de zijnen maakten eerder met Considered Dead (1991) en The Erosion Of Sanity (1993) twee ijzersterke deathmetalalbums, maar toen Obscura (1998) uitkwam krabte zelfs de meest verstokte deathmetalfan zich achter de oren: was dit nog wel muziek, of inderdaad totale herrie? Onorthodox en dissonant, maar ook bijzonder boeiend. Muziek waar je moeite voor moet doen.

Blanke_Meester
Berichten: 164
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 7:25 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Blanke_Meester » do sep 29, 2016 4:45 pm

Een tijd geleden dat ik wat gehoord had van de band Insision en gisteren kwam ik pardoes op deze clip via YouTube.

https://youtu.be/NC3Vf9arhg0

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Lennert » do sep 29, 2016 6:30 pm

Zo, The Christhunt van God Dethroned is eindelijk binnen. Large's levertijd van een week werd twee maanden, maar de collectie is nu compleet. En zoals mensen me al vertelden, dit album lijkt niet op het andere werk. Tijd om nu maar eens een chronologische volgorde luisterbeurt van het hele oeuvre te doen, aangezien de band toch behoorlijk wat verschillende albums heeft uitgebracht.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » vr sep 30, 2016 1:02 pm

@Wessel

Ben het wel aardig met je eens wat betreft invloedrijke death metal-nummers. Mijn top 12 zou er denk ik zo uit zien:

1.Death-Infernal Death, Scream Bloody Gore
Voor mij het begin van de death metal. De grunt, de muziek en de teksten. Allemaal ongekend voor die tijd. Mijn favoriete album van Death is trouwens Spiritual Healing, hier komen techniek, maatschappijkritische teksten en de muziek perfect samen wat mij betreft.

2. Obituary-Slowly we Rot, Slowly we Rot
Ultiem beuknummer van deze helden. Groove, simpel en die stem die uit duizenden herkenbaar is. Cause of Death borduurt hierop voort met eigenlijk betere nummers en meer melodie door de inbreng van James Murphy. Mijn favoriete plaat van deze band.

3. Pestilence-Out of the Body, Consuming Impulse
Nederlands trots en hier op zijn best. Zieke stem en vrij technisch spel van Mameli. Klassieker wat mij betreft.

4. Entombed-Left Hand Path, Left Hand Path
Typisch zweeds geluid en dit nummer is toch wel onmiskenbaar een klassieker. qua geluid en opbouw en spanning bijna onovertroffen. Geweldig nummer.

5. Atheist-Unquestionable Presence, Unquestionable Presence
Vrij essentieel wat mij betreft, 1 van de eerste bands die jazz en progressieve elementen toevoegden. Vrij apart maar wel heel lekker. Hier had trouwens ook jouw keuze kunnen staan met Cynic.

6. Autopsy- Charred Remains, Severed Survival
Death-Doom op zijn best. Zieke stem, zieke teksten, ziek gitaarspel. All time favoriet!!

7. Suffocation-Infecting the Crypts, Effigy of the Forgotten
Brutal Technical Death Metal! Altijd een speciaal plekje gehad deze band. Wist eerst niet heel goed wat ik er mee moest, ging allemaal wel heel snel en de grunt ontcijferen was ook al een hele klus, maar na een paar keer geluisterd te hebben was ik toch echt verkocht wat een geniale teringherrie!

8. Dismember- Override of the Overture, Like an Everflowing Stream
Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik what the fuck wat een gitaargeluid, dat was net echt een motorzaag die op je afkomt, geweldig!! In tegenstelling tot Suffocation vind ik dat je bij de zweedse bands de grunt altijd vrij goed verstaanbaar is. Vind het ook meer een soort schreeuw eigenlijk op dit album. Hele album van voor naar achteren fantastisch.

9. Morbid Angel-Chapel of Ghouls, Altars of Madness
Zoals Wessel ook al aangaf is hier veel sfeer en themathiek te bekennen. Ook Deicide had dat vooral. Nog regelmatig in mijn cd-speler te vinden.

10. Death-Altering the Future, Spiritual Healing
Zoals ik eerder aangaf komt voor mij op dit album alles samen wat Death tot zo een fantastiche band maakt. Technisch spel, geen gore teksten meer maar echt doordachte maatschappijkritische teksten (hoewel ik de gore teksten ook wel apprecieer;-)) en gewoon pakkende nummers met fantastisch gitaarspel en solo's.

11. Carcass-Corporal Jigsore Quandary, Necroticism - Descanting the Insalubrious
Bijna deze baanbrekende band vergeten, in het begin goregrind/grindcore naar vrij melodieuze death metal op deze plaat. Hierin weten ze zieke teksten met een vrij snerpende grunt te mixen met melodieus gitaarspel. Mag niet ontbreken in deze lijst en had eigenlijk hoger moeten staan. Maar aan de andere kant scheelt het allemaal niks en zijn eigenlijk alle nummers en verwisselbaar van plek. Bijna ook niet te doen zo een lijst is nogal eens aan verandering onderhevig.

12. Bolt Thrower-Cenotaph, Warmaster
Allesverwoestende en verpletterende track! Groove, themathiek en spel komen hier samen. Live helemaal geweldig. Jammer dat ze er mee stoppen.

Verder is het natuurlijk een vrij persoonlijke lijst, maar heb wel geprobeerd zo objectief mogelijk te blijven. Denk dat alle nummers toch wel vrij essentieel zijn in hun genre.

Plaats reactie