Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za nov 01, 2008 1:52 pm

Het zijn denk ik de sceneboys die de meesten hun hoofd doen keren. (terwijl dat hier helemaal niet leeft vergeleken met de VS)
Ik heb ook zat deathcore cd's, Despised Icon, Beneath the Massacre, (idd) Whitechapel etc.Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel jammer vond voor de beeldvorming toen ik Despised Icon's voormannen zag optreden. Het leken wel wiggers. Maargoed, daar heb ik me snel overheen gezet en me weer geconcentreerd op de muziek.
Laatst gewijzigd door Tox op za nov 01, 2008 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 1:54 pm

http://www.youtube.com/watch?v=n2JX9VeL7n4

Need I say more? :' )

Maar even serieus: het doet me gewoon niks omdat al die bandjes op elkaar lijken: het lijkt wel of ze allemaal hetzelfde doen. Alsof je iets door een generator gooit en tadaaa: het volgende deathcore nummer.

Let wel, ik heb slechts een bandje of 6-7 uitgecheckt. Maar of het toeval was dat het allemaal op elkaar leek?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 01, 2008 2:01 pm

Bart schreef:http://www.youtube.com/watch?v=n2JX9VeL7n4

Need I say more? :' )
Be-lach-elijk vet nummer! En ik ga er vanuit dat het begin van de video een grapje is. Een knipoog naar al die hip-hop video's van tegenwoordig. En het is weer eens wat anders dan een stel langharige gasten die staan te headbangen in een fabrieksloods.
Bart schreef: Maar even serieus: het doet me gewoon niks omdat al die bandjes op elkaar lijken: het lijkt wel of ze allemaal hetzelfde doen. Alsof je iets door een generator gooit en tadaaa: het volgende deathcore nummer.

Let wel, ik heb slechts een bandje of 6-7 uitgecheckt. Maar of het toeval was dat het allemaal op elkaar leek?
Maar als je het goed bekijkt lijken 80% van alled death metal bands toch ook op elkaar? Of ben ik nou helemaal gek?

Wat betreft het imago snap ik jullie punt wel een beetje. Die gasten moeten zelf weten hoe ze er uit zien maar ik mis wel een stukje sfeer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 2:16 pm

XnegativeX schreef:[..]

Wat betreft het imago snap ik jullie punt wel een beetje. Die gasten moeten zelf weten hoe ze er uit zien maar ik mis wel een stukje sfeer.
Juist: sfeer is heel belangrijk voor mij in de muziek. Het is niet voor niets dat DMbands als Behemoth en Nile tot mijn favoriete bands behoren.

Maar laten we eerlijk wezen: bij metal is tot op zekere hoogte een bepaald imago belangrijk. Als ik dan die deathcore bandjes zie, doet dat gewoon afbreuk náást de muziek zelf, welke ik eigenlijk maar uit een hoop bijeengeraapte hoop riffs vind bestaan. Wiggers & hun subcultuur horen thuis in rap, zéker niet in metal.
Voorbeeld: in Angels of Debauchery van WiP vind ik een paar behoorlijk gave stukken zitten.. maar als ik dan naar het nummer als geheel kijk, vind ik dat toch zonde. Zoals ik al eerder zei: het nummer lijkt 'gegenereerd' te zijn, een aantal riffs bij elkaar gezet zonder een geheel te vormen..
Maar als je het goed bekijkt lijken 80% van alled death metal bands toch ook op elkaar? Of ben ik nou helemaal gek?
Dat kan, maar dat is ook de reden dat ik slechts deathmetal luister die op een bepaalde manier uniek is. Ik luister veel DM.. maar het aantal verschillende bands valt dan weer mee. Je hebt bijvoorbeeld genoeg Nile ripoffs, maar die schuif ik simpelweg aan de kant: onoriginele slechte bagger. 't Mag best minder origineel zijn, zolang het maar góed gebeurd (Bloodbath).
Dat geldt trouwens niet alleen voor DM maar voor alle genres: wat dat betreft is er te veel kwantiteit en te weinig qualiteit.

Maargoed: 't blijft natuurlijk een kwestie van smaak hè.. dit is in ieder geval hoe ik er over denk.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 01, 2008 2:21 pm

Bart schreef:[..]


Dat kan, maar dat is ook de reden dat ik slechts deathmetal luister die op een bepaalde manier uniek is. Ik luister veel DM.. maar het aantal verschillende bands valt dan weer mee. Je hebt bijvoorbeeld genoeg Nile ripoffs, maar die schuif ik simpelweg aan de kant: onoriginele slechte bagger. 't Mag best minder origineel zijn, zolang het maar góed gebeurd (Bloodbath).

Dat geldt trouwens niet alleen voor DM maar voor alle genres: wat dat betreft is er te veel kwantiteit en te weinig qualiteit.
Kwaliteit bedoel je. Niet moeilijker doen dan nodig is.

Het is precies zoals je zegt. In alle metal genres is meer kwantiteit dan kwaliteit. En dat is in deathcore niet veel anders. Alleen bij deathcore focust iedereen enorm op het gebrek aan kwaliteit (dat niet veel hoger ligt dan bij andere genres) terwijl dat bij andere genres geen probleem lijkt te zijn. Dat lijkt mij een beetje meten met twee maten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za nov 01, 2008 2:28 pm

Ik denk ook dat de productie een rol speelt, want iedere deathcore band heeft een productie om u tegen te zeggen. Daarom lijkt alles ook meer op elkaar.
Wel moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat er weinig plaats is voor creatieve geesten in het genre. Maar het genre is nog jong, dus wie weet..
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 2:28 pm

XnegativeX schreef:[..]


Kwaliteit bedoel je. Niet moeilijker doen dan nodig is.

Het is precies zoals je zegt. In alle metal genres is meer kwantiteit dan kwaliteit. En dat is in deathcore niet veel anders. Alleen bij deathcore focust iedereen enorm op het gebrek aan kwaliteit (dat niet veel hoger ligt dan bij andere genres) terwijl dat bij andere genres geen probleem lijkt te zijn. Dat lijkt mij een beetje meten met twee maten.
Hm ja, ik voel me een beetje duf op 't moment. ;)

Wat je zegt klopt grotendeels, maar bij Deathcore mis ik juist de uitschieters: thrash heeft oa. metallica, maar wat heeft deathcore? Wat ik hoorde van de 'grote bands' (oa. Winds of Plague) verschilde niet wezenlijk van de andere bands.
Als ik nu fout zit en er zijn wel degelijk uitschieters, dan ligt het gewoon aan mij en is het genre gewoon niet aan mij besteed. Ik zal dan wel missen waar het om gaat.
Laatst gewijzigd door ketter op za nov 01, 2008 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 2:29 pm

toxic_avenger schreef: Wel moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat er weinig plaats is voor creatieve geesten in het genre. Maar het genre is nog jong, dus wie weet..
Ja, dat dus.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 01, 2008 2:32 pm

Hahahaha! "Thrash heeft Metallica". Wat is dat nou voor een opmerking? Ga je pas naar een bepaalde soort muziek luisteren als er een aantal bandjes zijn waar meer dan een bepaald aantal mensen naar luistert? Kom op zeg.

Natuurlijk heeft deathcore geen uitschieters. Het genre bestaat nog maar een aantal jaren. En grote bands als Metallica zullen tegenwoordig ook niet zo snel meer naar voren komen omdat teveel bands bekendheid krijgen. Dat wil gewoon zeggen dat je iets meer moeite moet doen om kwaliteit te herkennen. En dus niet lui achter de menigte aan kunt lopen.

Dat maakt het volgens mij alleen maar interessant.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 2:42 pm

XnegativeX schreef:Hahahaha! "Thrash heeft Metallica". Wat is dat nou voor een opmerking? Ga je pas naar een bepaalde soort muziek luisteren als er een aantal bandjes zijn waar meer dan een bepaald aantal mensen naar luistert? Kom op zeg.
Nee, natuurlijk bedoel ik dat niet. Ik gaf simpelweg een voorbeeld van een (voormalige) thrashband die zich onderscheidde en daarom groot werd. Groot werd, omdat het gewoon als kwalitatief goeie thrash gezien werd.
Ik bedoel niet dat een band pas als goed gezien mag worden als de massa erachteraan loopt, maar dat het natuurlijk wel een reden heeft waarom bands als Metallica groot werden. Ik noemde metallica omdat ik het als goede thrash zie.

't Is een stom voorbeeld, ik zou wel meerdere bands in meerdere genres kunnen noemen om te illustreren wat ik bedoelde. Behemoth/Cannibal Corpse/Nile in deathmetal, Dimmu Borgir/Darkthrone/Immortal in blackmetal, etc.

Natuurlijk heeft deathcore geen uitschieters. Het genre bestaat nog maar een aantal jaren. En grote bands als Metallica zullen tegenwoordig ook niet zo snel meer naar voren komen omdat teveel bands bekendheid krijgen.
Juist omdat het pas een aantal jaren bestaat verwacht je wel uitschieters: wie 'onderscheidde' zich, wie was er mee begonnen?

Punt is dat je mijn punt mist :P Ook ik zoek graag naar kleinere, doch kwalitatief goeie bands; 'groot' hoeft voor mij niet per se 'goed' te betekenen (en visa versa).

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za nov 01, 2008 2:45 pm

Nou, dan check allebei even Deadwater Drowning, die maakten in 2003 al een EP die deathcore in 5 nummers samenvatte.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 01, 2008 2:48 pm

Ik denk eerder dat jij het punt mist. De bands die jij nu weer opnoemt zijn wederom grote namen die vaak in de spotlight staan maar zeker niet de meest originele bands en al helemaal niet de bands die "ermee zijn begonnen".

Dat die bands een hoop kwaliteit hebben staat als een paal boven water (hoewel dat bij Darkthrone discutabel is). Maar ook die bands hebben de mosterd weer ergens anders vandaan gehaald. Reken er bijvoorbeeld maar op dat bands als Nile en Behemoth goed naar bands als Suffocation en Immolation hebben geluisterd.

Maar goed, ik gok dat we hier niet uitkomen. Ik zet Whitechapel nog even weer op en ik wens jullie veel plezier met Metallica :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za nov 01, 2008 2:56 pm

XnegativeX schreef:Ik denk eerder dat jij het punt mist. De bands die jij nu weer opnoemt zijn wederom grote namen die vaak in de spotlight staan maar zeker niet de meest originele bands en al helemaal niet de bands die "ermee zijn begonnen".

Dat die bands een hoop kwaliteit hebben staat als een paal boven water (hoewel dat bij Darkthrone discutabel is). Maar ook die bands hebben de mosterd weer ergens anders vandaan gehaald. Reken er bijvoorbeeld maar op dat bands als Nile en Behemoth goed naar bands als Suffocation en Immolation hebben geluisterd.

Maar goed, ik gok dat we hier niet uitkomen. Ik zet Whitechapel nog even weer op en ik wens jullie veel plezier met Metallica :lol:
Nouja, over dat eerste valt de discussiëren. Zo heeft Cannibal Corpse denk ik wel zeker een dikke vinger in de pap gehad als we het over de huidige DM sound hebben, idem voor Dimmu Borgir/Darkthrone/Immortal als we het over BM van tegenwoordig hebben. Dat ze er niet mee zijn begonnen oké, maar ze zijn zeker invloedrijk geweest om de obvious reason dat veel mensen het gewoon gave muziek vonden.
Dat de bands die ik noem vaak in de spotlights staan heeft voor mij er niks mee te maken: ik vind ze gewoon gaaf, al dan niet in mijn ogen maatzettend voor het genre.

Maargoed, ik geef je gelijk dat we er niet gaan uitkomen. De één geeft het gewoon een gaaf gevoel, de ander niet. Moeilijk om dan objectief proberen te rechtvaardigen waarom iedereen dat zou moeten vinden. :P

En nou niet op de man gaan spelen met Metallica, ja. :lol:

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za nov 01, 2008 4:37 pm

Deathcore ben ik ook wel een beetje klaar mee. In het begin is het leuk omdat het zo ontzettend bruut en strak is, maar na verloop van tijd ga ik toch de sfeer van het epische missen, die bij veel DM-bands wel aanwezig is. En de fans die je bij een Job For A Cowboy-concert tegen het lijf loopt zijn echt verschrikkelijk. Posers, wiggers, uitslovers, kortom, Amerikaanse Nederlanders, hehe.
Nee, niet mijn 'scene'.

De eerste reden geldt overigens voor een hoop prototype-bands in het genre, maar er is uiteraard ook deathcore die wel degelijk genoeg sfeer heeft om mijn aandacht vast te houden. Ik noem JFAC, laatste Cryptopsy, All Shall Perish, en nog een paar waar ik ff niet op kan komen. Maar het is flink kaf van het koren scheiden geblazen, want de deathcore-bandjes schieten in de VS als rijpe paddestoelen uit de grond. En ze hebben allemaal een dikke productie en een gelikt covertje. Kut-DM haal je er iets makkelijker uit ;)
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » za nov 01, 2008 4:50 pm

Deathcore vind ik een goed genre.
Ok, het mag dan allemaal wat op elkaar trekken maar dat is bij vele genres het geval als je er echt op let.
Bands als All Shall Perish of Job for a cowboy zijn toch niet van de minste.

Gebruikersavatar
Pobelov
Berichten: 603
Lid geworden op: do jul 10, 2008 1:35 pm
Locatie: Oostkamp, BE

Bericht door Pobelov » za nov 01, 2008 4:53 pm

Anskar schreef:Deathcore vind ik een goed genre.
Ok, het mag dan allemaal wat op elkaar trekken maar dat is bij vele genres het geval als je er echt op let.
Bands als All Shall Perish of Job for a cowboy zijn toch niet van de minste.
Ik vind Burnings Skies ook een topper in dit genre, ze leveren sterke, zij het wat korte songs af met goede riffs en bijzonder uiteenlopende melodieën af, mijns inziens.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » za nov 01, 2008 4:54 pm

Pobelov schreef:[..]


Ik vind Burnings Skies ook een topper in dit genre, ze leveren sterke, zij het wat korte songs af met goede riffs en bijzonder uiteenlopende melodieën af, mijns inziens.
Die ken ik niet, één van deze dagen dan maar iets van zoeken.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » za nov 01, 2008 8:09 pm

Anskar schreef:[..]


Buh, vond ik weinig aan.
Die vorige vond ik vele beter. Goremageddon blijft hun beste vind ik.
Slaughter and Apparatus vond ik eigenlijk niet zoveel, Strychnine.213 kan ik vele malen beter bekoren. Dus precies andersom :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 01, 2008 8:24 pm

Deathcore, ik kan er niets tot weinig mee, om eerlijk te zijn. Suicide Silence vond ik echt saaie meuk. Paar goede riffs, maar geen goede nummers.
Daar schort het aan binnen de deathcore, lijkt het wel. Lekkere riffs in overvloed, maar de nummers steken gewoon niet goed genoeg in elkaar. Goed, een All Shall Perish heeft best wat te bieden, maar ook dat wordt na een tijdje zo'n eenheidsworst. Opvallend is daarnaast dat alle albums binnen het genre 'gezegend' zijn met een loeistrakke loodzware platgecomprimeerde mechanische sound. Een productie waardoor je bij een eerste luisterbeurt denkt van, wooow, dit wordt vet, maar muzikaal valt het vervolgens toch tegen. Ik mis gewoon de passie en de emotie in de muziek. Het lijken verdorie wel fabrieksproducten, waarbij aan de lopende band een riffje wordt aangeleverd, een roffeltje en een tempo.

Dan heb ik toch liever een band als The Arcane Order. Wellicht wat lichte -core invloeden hier en daar, maar toch vooral erg spannend gearrangeerde muziek met vele lagen en complexe wendingen. Dat is muziek waar ik naar blijf luisteren, ook na vele luisterbeurten. Bij een bandje als All Shall Perish heb ik het na een of twee luisterbeurten vaak wel weer gehoord. Begrijp me niet verkeerd hoor, al die bands spelen hartstikke strak, maar dit is echt een genre dat maar weer eens ten negatieve bewijst dat het ook hier om het 'liedje' draait. Je kan nog zo'n berg dubbeldikke vette riffs, of tempowisselingen hebben, als je alles maar liefdeloos achter elkaar flikkert, dan staat daar nog niet gelijk een vet nummer. Het klinkt allemaal als een klok, maar het blijft voor geen meter hangen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo nov 02, 2008 11:28 am

Deatcore, een genre waar ik mij eigenlijk net in begeven heb. Door het ontdekken van All Shall Perish en Winds of Plague (thank you XnegativeX :wink:). Ik vind het bij dit genre vooral gaaf dat de bruutheid afgewisseld word met heerlijke breakdowns, ook het veel afwisselen van de grunt met metalcore zang vind ik wel tof.

Ik vind het trouwens tekort doen aan All Shall Perish om te zeggen dat ze niet veel bieden. Als gitaar liefhebber moet je er zeker dingen uit kunnen halen aangezien ze best technische nummers hebben. De eerste cd wat minder misschien, maar vooral de tweede en de laatste.

En alles hetzelfde noemen? Ik vind All Shall Perish niet gelijk staan aan Winds of Plague! En voor de leek lijken alle old school death metal bands ook op elkaar, net als alle brutal death metal bands. Ik vind die laatste Cryptopsy geen deathcore trouwens.

Verder snap ik niet waarom death metal fans het niet leuk zouden vinden. De core invloeden vallen vaak wel mee. (misschien het uiterlijk niet van die gasten, maar je luistert het toch vanwege de muziek, niet vanwegen de looks?).

Zo en nu maar weer eens There Is No Business To Be Done On A Dead Planet van All Shall Perish. Die piggy screams in het begin zijn gewoon super vet!

Gebruikersavatar
BALZAK
Berichten: 163
Lid geworden op: do okt 21, 2004 1:01 am
Contacteer:

Bericht door BALZAK » zo nov 02, 2008 11:35 am


Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 02, 2008 11:59 am

Even alle deathcore-gekheid op een stokje, ik was vergeten hoe vet Altars Of Madness is. Echt, gewoon vergeten, hij is zo ontzettend gaaf dat ik ervan moet janken : '')
Ranzige thrashy riffs bikkelen hun weg door een obscuur vadsig DM-landschap, vergezeld van een smerig stuk vox en een scala aan militante drums. De mystieke kant is nog in opbouw, en zal zich manifesteren op de volgende 3 platen, maar ondertussen is dit wel de topper van MA op de factor van ROS.
Nou, dat wilde ik even kwijt.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo nov 02, 2008 12:01 pm

Laatst stomtoevallig ook nog gedraaid, ook voor het eerst in anderhalf jaar ofzo. Fijn album inderdaad, al vind ik Covenant nog ietsje gaver.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » zo nov 02, 2008 12:05 pm

AoM is imo dan ook de beste MA, klassieker binnen z'n genre. Ik pleur 'm nog eens op ja..

Gebruikersavatar
Ear to ear
Berichten: 224
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 1:05 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ear to ear » zo nov 02, 2008 12:13 pm

Wat ik nog steeds niet snap: wat is nu het verschil tussen een zaal vol metalheads (met lang haar, zwarte shirts, kisten en patchjassen) en een zaal vol "wiggers" (flatcaps, kleurige shirts en shorts)?

Elk genre trekt toch z'n eigen publiek?
WHORECORE

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 02, 2008 12:19 pm

Ear to ear schreef:Wat ik nog steeds niet snap: wat is nu het verschil tussen een zaal vol metalheads (met lang haar, zwarte shirts, kisten en patchjassen) en een zaal vol "wiggers" (flatcaps, kleurige shirts en shorts)?

Elk genre trekt toch z'n eigen publiek?
Je vraagt 'wat is het verschil' en vervolgens geef je het zelf aan ;)
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » zo nov 02, 2008 12:29 pm

Ear to ear schreef:Wat ik nog steeds niet snap: wat is nu het verschil tussen een zaal vol metalheads (met lang haar, zwarte shirts, kisten en patchjassen) en een zaal vol "wiggers" (flatcaps, kleurige shirts en shorts)?

Elk genre trekt toch z'n eigen publiek?
Op dat laatste is een simpel antwoord: 'ja'. Wat is je punt precies? 'De subgenres zijn takken van dezelfde boom, dus we moeten elkaar respecteren?' Of wat.

Gebruikersavatar
Ear to ear
Berichten: 224
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 1:05 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ear to ear » zo nov 02, 2008 12:47 pm

Pff. als ik 't nu terug lees...
Idd een beetje vreemde post van mijn kant.

Ik probeerde iets aan te snijden over een ergernis van een hoop mensen wat betref "deathcore" publiek.

Hehe, heb op dit moment ook geen idee hoe ik het juist moet gaan formuleren. Probeer het later nog een keer.
WHORECORE

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di nov 04, 2008 9:58 am

Het nieuwe album van Cannibal Corpse heet Evisceration Plague en komt in de VS op 3 februari uit. Hij is opgenomen in de Mana Recording Studios in St. Petersburg (Florida) met producent Erik Rutan.

Tracklist:
1. Priests Of Sodom
2. Scalding Hail
3. To Decompose
4. A Cauldron Of Hate
5. Beheading And Burning
6. Evidence In The Furnace
7. Carnivorous Swarm
8. Evisceration Plague
9. Shatter Their Bones
10. Carrion Sculpted Entity
11. Unnatural
12. Skewered From Ear To Eye

Verder komt Disparage, het Zwitserse death metal nevenproject van Cataract-gitarist Tom Kuzmic, later dit jaar met het nieuwe album The Wrath Of God. Het titelnummer kun je alvast beluisteren op de MySpace pagina van de band: http://www.myspace.com/disparaged.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 04, 2008 10:02 am

Nu we het trouwens over Deathcore hebben gehad, wat vind men hier dan van het zogenaamde "Slam" Death als Devourment en Waking the Cadaver?

Ik ben zelf niet zo een fan van Devourment, maar Waking the Cadaver doet het wel goed hier. Net als een Abominable Putridity.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di nov 04, 2008 10:09 am

Gilbert schreef:Verder komt Disparage, het Zwitserse death metal nevenproject van Cataract-gitarist Tom Kuzmic, later dit jaar met het nieuwe album The Wrath Of God. Het titelnummer kun je alvast beluisteren op de MySpace pagina van de band: http://www.myspace.com/disparaged.
Ik ben alleen bekend met Blood Source, wat een erg vette plaat is, maar dit nieuwe nummer klinkt totaal anders en niet op een goede manier.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di nov 04, 2008 10:31 am

Orklord schreef:Nu we het trouwens over Deathcore hebben gehad, wat vind men hier dan van het zogenaamde "Slam" Death als Devourment en Waking the Cadaver?

Ik ben zelf niet zo een fan van Devourment, maar Waking the Cadaver doet het wel goed hier. Net als een Abominable Putridity.
Devourment brengt wel veel meer dan alleen maar slam. Maar goed, ze blijven ondergebracht in het slam genre. WTC vind ik niet echt super, AP is wel ok. Ook niet te vaak draaien anders slaat de verveling toe.

Dat vind ik sowieso met die echte slambands. Geen orginele riff meer te bekennen.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16535
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di nov 04, 2008 11:10 pm

Orklord schreef:Nu we het trouwens over Deathcore hebben gehad, wat vind men hier dan van het zogenaamde "Slam" Death als Devourment en Waking the Cadaver?

Ik ben zelf niet zo een fan van Devourment, maar Waking the Cadaver doet het wel goed hier. Net als een Abominable Putridity.
Persoonlijk vind ik Devourment en Waking The Cadaver helemaal niks. Het gaat me nogal snel vervelen. Een soort "slam" death waar ik wel lang naar kan luisteren is Dehumanized - Prophecies Foretold of zet ik een cd'tje van Soils of Fate op.
Heus.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di nov 04, 2008 11:13 pm

Jezus, wat is nou weer slam death?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 04, 2008 11:16 pm

The drum lines are fast and blast beats are predominant. Brutal death metal vocalists employ low-pitched death grunts and the lyrics are often, but not always gore related. Some bands occasionally alternate fast and aggressive parts with slower grooves and breakdowns. Bands who focus more on these slower groovy parts and breakdowns are sometimes referred to as slam death metal.

zoiets :P


Jesper schreef:[..]

Persoonlijk vind ik Devourment en Waking The Cadaver helemaal niks. Het gaat me nogal snel vervelen. Een soort "slam" death waar ik wel lang naar kan luisteren is Dehumanized - Prophecies Foretold of zet ik een cd'tje van Soils of Fate op.
Hmm, die twee bands die je opnoemt ken ik niet, maar eens even opzoeken.

Vandaag trouwens eens BrainDrill opgezet. Tering wat is dat hyper. Klinkt best ok, maar je moet er wel voor in een bui zijn, dat drukke gedoe.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di nov 04, 2008 11:41 pm

Orklord schreef:The drum lines are fast and blast beats are predominant. Brutal death metal vocalists employ low-pitched death grunts and the lyrics are often, but not always gore related. Some bands occasionally alternate fast and aggressive parts with slower grooves and breakdowns. Bands who focus more on these slower groovy parts and breakdowns are sometimes referred to as slam death metal.

zoiets :P



Hm, vage beschrijving, riekt naar een non-genre. Kun je behalve de bovengenoemden nog wat bekende(re) voorbeelden geven?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 05, 2008 8:31 am

Ik vind het zelf ook eigenlijk gewoon Brutal, maar veel bands willen nogal als slam aangeduid worden.

Hmm bekendere voorbeelden zijn er denk ik niet. Hier een lijst van een lastfm groep:


Abominable Putridity [KINTB]
Aversion to Life [LP]
Begging For Incest [FH]
Carnivore Diprosopus [LP]
Cephalotripsy [KITB]
Defeated Sanity [HO]
Defleshuary [KH]
Degrade [LP]
Despondency [LP]
Devourment [LL]
Digested Flesh [LP]
Disconformity [LP]
Disgorge (US) [HO]
Down from the Wound [LP]
Drowning In Phemaldehyde [KH]
Dyscrasia [LP]
Dysentery [HR]
Embryonic Devourment [FH]
Embludgeoned [LP]
Glossectomy [KH]
Gortuary [HO]
Guttural Secrete [HO]
haemophagia [LP]
Heinous Killings [KH]
Human Excoriation [LP]
Human Rejection [LP]
Ingested [FH]
Internal Bleeding [FH]
Infernal Revulsion [BB]
Katalepsy [LP]
Kastrated [FH]
Kraanium [HO]
Malodorous [LP]
Malignant Rupture [KH]
MP5K [KH]
Pustulated [FH]
Putridity [HO]
Putrid Pile [LL]
Revenance [LP]
Saprogenic [HO]
Sikfuk [KH]
Soils of Fate [LP]
Vermicular Decay [KH]
Vomit Remnants [BB]
Vulvectomy [HO]

Ik ken hier niet alles van, maar bands als Degrade, Despondency en Cephalotripsy vind ik best tof.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16535
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo nov 05, 2008 2:14 pm

Orklord schreef: [..]
Hmm, die twee bands die je opnoemt ken ik niet, maar eens even opzoeken.
Van Dehumanized ken ik alleen de cd die ik noemde. Hoe ze tegenwoordig klinken ben ik niet bekend mee. Op hun Myspace staat het nummer Prophecies Foretold, wat wel representatief is voor de hele cd.

Wat betreft Soils of Fate, beide cd's rossen wel.
Heus.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » wo nov 05, 2008 2:24 pm

Ik ken wel veel (zo niet alle) band uit die lijst die Orklord net plaatst, zit weel gaafs tussen (Guttural Secrete, Degrage etc.) maar ook waardeloos spul!
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 05, 2008 2:27 pm

Gutteral Secrete is ook wel buurt ja! Zijn die trouwens niet bezig met een nieuwe plaat?

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » wo nov 05, 2008 2:29 pm

Daar heb ik nog niets over gehoord, maar dat mag natuurlijk altijd. EP en CD zijn beiden heel erg gaaf!

Edit: Ik keek net op de Myspace van de heren en ze zijn inderdaad met een nieuwe plaat bezig :D
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16535
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo nov 05, 2008 2:42 pm

Sikfuk is wel een uniek geval uit dat lijstje. Gewoon luisteren!
Heus.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » wo nov 05, 2008 5:35 pm

Klopt, al vind ik Teabagged at Birth al een stuk minder dan zijn voorganger
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo nov 05, 2008 5:50 pm

Stabwound hoort trouwens ook in die lijst te staan. Human Boundaries is een vette plaat.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 05, 2008 5:51 pm

Die lijst zal wel verre van compleet zijn, maar het geeft een beeld :wink:

Sikfuk ken ik alleen van naam, zal het eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » wo nov 05, 2008 6:42 pm

Nu we het toch over putrocheltjes en grafrochelbandjes hebben. Corpsefucking Art is ook een leuk bandje met natuurlijk de nodige humor in de teksten


www.myspace.com/corpsefuckingartband
Het was meer geluk dan mazzel

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » wo nov 05, 2008 7:40 pm

Ook wel lekker:

http://www.myspace.com/darkallslaves

Eén van de beste bands op Houten DeathFest afgelopen september.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 05, 2008 7:41 pm

Meh, dat heb ik helaas moeten missen. Maar aankomende editie hoop ik wel aanwezig te zijn!

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » do nov 06, 2008 2:44 pm

En waarom hebben wij het nog niet over de nieuwe Severed Saviour? En de nieuwe Deeds of Flesh?

2 MEGA albums die echt super goed zijn. Allebei een vette productie en toch nog heavy. Verplicht luisteren!

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16535
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » do nov 06, 2008 3:02 pm

Narrative schreef:En waarom hebben wij het nog niet over de nieuwe Severed Saviour? En de nieuwe Deeds of Flesh?

2 MEGA albums die echt super goed zijn. Allebei een vette productie en toch nog heavy. Verplicht luisteren!
Waarom we het daar nog niet over hadden? Omdat ik er geen idee van had dat die al nieuwe platen uit hadden. Ik houd dat soort dingen eigenlijk maar slecht bij.

Nieuwe Severed Savior luister ik nu op hun Myspace. Brutality Is Law is een meesterwerk, een van de beste cd's ooit. Het heeft bij mij lang geduurd totdat ik dat door had. Bij deze nieuwe cd zal ik dat zeer waarschijnlijk ook gebeuren. Op het eerste gehoor klinkt het in het verlengde van Brutality... maar ik kan er nog geen duidelijke mening over vormen.

Nieuwe Deeds Of Flesh? Crown Of Souls was een sterk album, ik ben benieuwd wat er van deze nieuwe terecht is gekomen.
Heus.

Plaats reactie