Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » wo mar 08, 2023 1:05 pm

Fijn om te horen van een echte death metal fan! Ik maak in de komende weken een kleine death metal EP, beetje mix van oldskool met wat groove, af en toe knipoog naar prog en hele kleine nod naar djent. Laat hier wel horen uiteraard
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do mar 09, 2023 11:00 am

Mag ik nog 1x vragen naar jullie mening? Over de basgitaar maar vooral ook over de compositie die opeens ontspoort in een snel, tech, br00tal death metal nummer. Dit is voor t eerst dat ik zoiets schrijf, dus met blast beasts, breaks, veel variatie etc.

Is dit aanhoorbaar??

https://soundclick.com/share.cfm?id=14559771
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » do mar 09, 2023 3:09 pm

Ik vind het wel gaaf! De combinatie van stijlen/elementen kan prima vind ik. Zelf houd ik van variatie, dus ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do mar 09, 2023 7:17 pm

Top dank! Ik heb al contact met de zanger,, paar weken meld ik me wel weer hier :) dank voor je feedback!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jan-Willem » vr mar 10, 2023 7:39 am

Ik ben deze op Spotify tegen gekomen, klinkt mij lekker in de oren.

Denk old school deathmetal (geloof zweedse stijl) met een lekker kettingzaag geluid.


Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr mar 10, 2023 12:36 pm

Ja dat is de andere nieuwe death metal band met Mikael Stanne van Dark Tranquillity op vocals. Prima spul inderdaad.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » zo mar 12, 2023 12:36 pm

Nu met willekeurige van YouTube gerijpte growls en screams, gewoon om een sonische indruk te geven van waar t naar toe gaat. Wordt wel extreme metal, death metal. Gaaf een keer te doen.

https://soundclick.com/share.cfm?id=14559771
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » zo mar 19, 2023 7:28 pm

Zelfde linkje, weer flink gesleuteld aan aanslagtechniek, gitaarsound, mix etc. Het is toch wel moeilijk hoor die laaggestemde shizzle. Sommige mensen gaat t ogenschijnlijk appelthe eitje af, om een goede crunchy sound te maken met laaggestemde gitaren (in Bb in mijn geval), maar bloed zweet en tranen hier. Smoeilijk.

https://soundclick.com/share.cfm?id=14559771
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za mar 25, 2023 11:52 am

Veel strakkere gfitaarsound nu (andere amp models en cab IRs), veel betere kickdrum met meer diepte en toch een lekkere click,,betere snare sound, veel variatie in drum- en baspartijen, die random van t internet geplukte zang even eruit, korte fusionachtige lead, het begint nu echt richting een death metal nummer te gaan, ergens tussen tech en brutal in denk ik zo. Heb een zanger op t oog die alle grunts, growls, screams, squeels etc kan, dat gaat t geheel pas goed afmaken

https://www.soundclick.com/music/songIn ... D=14559771
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za mar 25, 2023 7:27 pm

En hij is af :)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Kaasmetgaten
Berichten: 138
Lid geworden op: wo mar 12, 2008 9:51 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Kaasmetgaten » wo mar 29, 2023 3:18 pm

Iemand hier bekend met Centinex en dan specifiek het liedje 'Generation Of Flies'?
Dat is echt de moeite waard voor als je wakker moet worden of lekker op de Autobahn zit.
Mijn hoofd is een kaas met gaten.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do mar 30, 2023 9:17 pm

Ja, Centinex is zo'n Zweedse death metal band die al sinds begin jaren 90 albums uitbrengt, nooit echt doorbreekt, maar meestal wel betrouwbaar degelijke albums schrijft.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » do mar 30, 2023 9:48 pm

Als ik Centinex beluister, snap ik wel waarom ze nooit echt zijn doorgebroken, af en toe wel lekker, maar het meeste materiaal is niet meer dan OK. Demonical, de andere band van Martin Schulman, is kwalitatief echt stukken beter. Ik ben vooral fan van het album Darkness Unbound, wat een teringvette plaat is dat, bruut en pakkend, check it out.

Waarschuwing: als je dit op de Autobahn luistert, gebeuren er ongelukken.



Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do mar 30, 2023 10:10 pm

Ja Demonical is echt een niveau hoger dan Centinex.

Interment, waar Martin Schulman op hun eerste album heeft gespeeld, is ook net wat vetter dan Centinex.


Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » vr mar 31, 2023 10:19 am

Interment moet ik nog eens wat beter checken. Die drummer Kenneth Englund (die ook in Centinex zit) vind ik maar matig, dat doet de impact en power van de muziek geen goed.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za apr 01, 2023 12:21 pm

EP komt er weer aan, death metal dit keer dus. Één nummer is al klaar, da's een beetje oldskool Pestilence met catchy refrein (hier ooit eerer gepost, met scream zang), eentje wordt progressief (das die van hier boven in dit topic), eentje wordt beetje cliché tech death, en deze wordt beetje Opethiaans

https://soundclick.com/share.cfm?id=14570557

Leuk?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za apr 08, 2023 11:28 pm

Nieuw album voor liefhebbers van bands als Morbid Angel, Obscura, Angeldust, Hate Eternal: Paraphilia - The memory of death given form. Die gaan we denk ik wel terug vinden in menig jaarlijstje;

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 10, 2023 11:02 am

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » di apr 11, 2023 1:55 pm

Appelflap schreef: ma apr 10, 2023 11:02 am Andere zanger, is dit wat?

https://www.soundclick.com/music/songIn ... D=14574564
Klinkt niet verkeerd. Ik vind eigenlijk de eerste vocalen waar hij mee invalt niet echt overtuigen, maar op de rest van het nummer wel.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » di apr 11, 2023 1:59 pm

Ernst schreef: za apr 08, 2023 11:28 pm Nieuw album voor liefhebbers van bands als Morbid Angel, Obscura, Angeldust, Hate Eternal: Paraphilia - The memory of death given form. Die gaan we denk ik wel terug vinden in menig jaarlijstje;
Dat nummer beukt er meteen lekker in ja.

Voor liefhebbers van bovengenoemde bands is dit ook wel een aanrader: Nothingness - Supraliminal


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » di apr 11, 2023 4:17 pm

Shreds of Sanity schreef: di apr 11, 2023 1:55 pm
Appelflap schreef: ma apr 10, 2023 11:02 am Andere zanger, is dit wat?

https://www.soundclick.com/music/songIn ... D=14574564
Klinkt niet verkeerd. Ik vind eigenlijk de eerste vocalen waar hij mee invalt niet echt overtuigen, maar op de rest van het nummer wel.
Gaaf, dank! Ik zal t doorgeven :) Ik ben zelf wel fan van t genre, maar niet echt veelvuldig luisteraar.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr apr 14, 2023 1:19 pm

Vomitory is terug en maakt nog steeds stevig rammende death metal. Niet een band die ik vaak draai maar dit nummer rost wel alles aan gort.


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » vr apr 14, 2023 1:33 pm

Lekkaaaaaaah! Best thrashy. Je kunt dit niet niet goed vinden. Ga dan maar lekker Dragonforce luisteren. Of schlager.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jesper » vr apr 14, 2023 4:03 pm

Shreds of Sanity schreef: vr apr 14, 2023 1:19 pm Vomitory is terug en maakt nog steeds stevig rammende death metal. Niet een band die ik vaak draai maar dit nummer rost wel alles aan gort.

Zo dat hakt er lekker in. Meteen weer een herinnering om wat vaker Vomitory aan te zetten
Heus.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Death Metal VIII

Bericht door zwarte krijser » vr apr 14, 2023 7:16 pm

Wist niet dat de band nog bestond, op zich niet onaardig maar ook weer wel standaard uptempo DM hakwerk zonder dat naar een specifiek punt toe gewerkt wordt, een nietszeggend solootje hier, een standaard versnellingkje daar, geen haken en ogen en ook geen echt opvallend zwakke punten.

Allemaal niks mis mee dus, maar wel de reden waarom ik er vrijwel nooit naar luister.

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za apr 15, 2023 10:13 pm

Heeft iemand hier de Italiaanse band Ad Nauseam gehoord? Aangezien ze op Roadburn staan en ik vaak probeer van alles iets te luisteren voor het festival, kwam ik ze op het spoor. Hier viel m'n mond wel redelijk van open.



Krankzinnig - dit is van het niveautje Gorguts - Obscura en Ulcerate - Stare into death. Ik denk dat dit wel iets is voor mensen die van een uitdaging houden en tegen een aardig neurotisch stukje muziek kunnen.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 17, 2023 9:50 am

Gaaf hoor! Obscura hoor ik er niet in maar de rest wel. Dank!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door KoenM » ma apr 17, 2023 10:25 am

Appelflap schreef: ma apr 17, 2023 9:50 am Gaaf hoor! Obscura hoor ik er niet in maar de rest wel. Dank!
Ik denk dat Ernst het album Obscura van Gorguts bedoelt en niet de band Obscura.

Hoedanook, ga ik checken. Eerst 72 Seasons nog even afluisteren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 17, 2023 10:55 am

Oh ja de eeuwige deathn00b fout die ik keer op keer maak :)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door HellcommandeR » wo apr 19, 2023 4:58 pm

Ernst schreef: za apr 15, 2023 10:13 pm Heeft iemand hier de Italiaanse band Ad Nauseam gehoord? Aangezien ze op Roadburn staan en ik vaak probeer van alles iets te luisteren voor het festival, kwam ik ze op het spoor. Hier viel m'n mond wel redelijk van open.



Krankzinnig - dit is van het niveautje Gorguts - Obscura en Ulcerate - Stare into death. Ik denk dat dit wel iets is voor mensen die van een uitdaging houden en tegen een aardig neurotisch stukje muziek kunnen.
Deze band is G-E-N-I-A-A-L.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za apr 22, 2023 9:29 am

Als hier een zanger a la Chuck over komt, zouden de heren death metal dit als techyproggy death kunnen categorisren?

https://soundclick.com/share.cfm?id=14582621
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za apr 22, 2023 11:16 am

HellcommandeR schreef: wo apr 19, 2023 4:58 pm
Ernst schreef: za apr 15, 2023 10:13 pm Heeft iemand hier de Italiaanse band Ad Nauseam gehoord? Aangezien ze op Roadburn staan en ik vaak probeer van alles iets te luisteren voor het festival, kwam ik ze op het spoor. Hier viel m'n mond wel redelijk van open.



Krankzinnig - dit is van het niveautje Gorguts - Obscura en Ulcerate - Stare into death. Ik denk dat dit wel iets is voor mensen die van een uitdaging houden en tegen een aardig neurotisch stukje muziek kunnen.
Deze band is G-E-N-I-A-A-L.
Ad Nasueam live was wel iets waar je mond van open valt, maar werd helaas (en zoals verwacht) niet geholpen door het geluid. Dit soort muziek lijkt me een hel om goed te krijgen in een live setting en dat werd helaas weer eens bewezen dit keer.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za apr 22, 2023 11:27 am

Toch denk ik dat t in een kleinere zaal te doen is. Als de geluidsman t maar aankan. Volges mij heeft een band als Obscura, niet dezelfde stijl, maar wel laagestemde en retedrukke riffs, het altijd redelijk goed voor elkaar? MAar makkelijk is het niet nee. Het lukt mij al nauwelijks in een studio, laat staan in een lege zaal die daarna volstaat met mensen, met andermans apparetuur (dat laatste is een aanname, maar denk niet dat Ad N headliner is en zijn eigen mengtafel etc meeneemt?)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jesper » ma apr 24, 2023 6:02 am

Ernst schreef: za apr 15, 2023 10:13 pm Heeft iemand hier de Italiaanse band Ad Nauseam gehoord? Aangezien ze op Roadburn staan en ik vaak probeer van alles iets te luisteren voor het festival, kwam ik ze op het spoor. Hier viel m'n mond wel redelijk van open.



Krankzinnig - dit is van het niveautje Gorguts - Obscura en Ulcerate - Stare into death. Ik denk dat dit wel iets is voor mensen die van een uitdaging houden en tegen een aardig neurotisch stukje muziek kunnen.
Dat is inderdaad een vrij intens album en kost een aantal luisterbeurten om goed te waarderen. Ad Nauseam produceert hun eigen albums en besteden zeer veel aandacht en planning om het geluid zo goed mogelijk te krijgen. Van hun bandcamp:
With their sophomore album Imperative Imperceptible Impulse, AdNauseam took a step forward in terms of composition, musical structures and sound.
Music is not intended as a mere sequence of riffs that sounds well one after the other, but is now a naturally ordered structure where almost every musical event refers to the past and/or predicts the future, generating very layered and complex patterns dominated by polyphony and polyrhythms and where each instrument has its own role and is essential in the whole.
The music represents a merging of many different styles, the most prominent ones being extreme death/black metal, avantgarde, jazz, post-core, doom/sludge and ambient.
The composition process of Imperative Imperceptible Impulse has been heavily influenced by 20th century classical composers like Stravinsky, Šostakóvič, Xenakis, Scelsi, Penderecki and Ligeti, to name a few.
Both theconcepts of harmony and melody have been put into discussion to get a music where harmony is obtained by means of disharmony and melody by dissonances.
To push this method even further, a unique tuning system has been conceived, to allow a new harmonic vocabulary and to eradicate the players from the comfort zone of the usual melodic patterns everyguitar/bass player is used to.
The quartet is known to adopt a DIY approach in its most authentic meaning.
To be able to keep every single step of the recording process under control and meet the band's high expectations, not only all Ad Nauseam records are self-produced, but each band member also contributes researching, designing and building most of the equipment used for the recordings (drums parts, cabinets, bass/guitar/studio related electronics) and collecting mainly vintage, odd and uncommon gears.
Ad Nauseam takes a step back from the synthetic, flat and fake sound of modern production trends, going in the opposite direction, again adopting the same principles that are used to record classical music: less is more.
An extreme effort has been put to find a way to record the most natural, dynamic and tridimensional sound possible.
For this reason, instead of focusing on the mixing and post-production phase, an insane amount of attention has been paid studying how to capture the best sound since the very beginning.
The maniacal assembly and calibration of the audio chainallowed to nearly eliminate the use of equalizers and dynamiccompressors.
Saying it with Steve Albini: "I want to hear the sound of theinstrument, not the sound of the processor".
Heus.

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » ma apr 24, 2023 9:01 am

Wat een leuk achtergrondverhaal over dat album, dank voor het delen. Ik vond het al zo'n prettig geluid hebben, dit verklaart veel.

@Fusion: Ja, je zou zeggen dat het te doen moet zijn, met moeite. Ze hadden ook uitvoerig gesoundchecked hoor, maar de zaal waar Ad Nauseam in speelde had een afgrijselijke akoestiek. Ik heb er 6 bands gezien en die hadden stuk voor stuk geluidsproblemen, varierend van matig tot ernstig.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » ma apr 24, 2023 9:37 am

Akoestiek is sowieso killing, valt niet tegenop te mixen
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » ma mei 15, 2023 3:37 pm

Welke albums van Angelcorpse zijn ook alweer de moeite? Ik heb ze 1 keertje gezien en wil me er meer in verdiepen. Alvast bedankt!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » ma mei 15, 2023 7:15 pm

Volgens mij is The Inexorable een sterk album, de cd heb ik ook nog ergens in de kast staan. Met Tony Laureano op drums.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » ma mei 15, 2023 8:32 pm

Cool thanks!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

bakvet
Berichten: 264
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door bakvet » ma mei 15, 2023 10:14 pm

Spawn999 schreef: ma mei 15, 2023 3:37 pm Welke albums van Angelcorpse zijn ook alweer de moeite? Ik heb ze 1 keertje gezien en wil me er meer in verdiepen. Alvast bedankt!
Zijn alle vier van hetzelfde laken een pak. Smerige, alles vernietigende Morbid Angel geïnspireerde death metal. Op dezelfde wijze zoals Marduk op Panzer Division Marduk je compleet murw beuken. The Inexorable en Exterminate kun je mee beginnen, maar de andere twee zijn niet minder. Zo'n band waarbij ik soms niet meer weet welk album ik nu op heb, omdat het ook niet uitmaakt.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » di mei 16, 2023 8:42 am

Top! Thanks!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jeroen » di mei 16, 2023 9:50 am

MadTinus schreef: ma mei 15, 2023 7:15 pm Volgens mij is The Inexorable een sterk album, de cd heb ik ook nog ergens in de kast staan. Met Tony Laureano op drums.
Oh? En dat terwijl vriendje Helmkamp een epistel schreef over de swastika en er ook nogal pittige standpunten op nahoudt? Inleveren. :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » di mei 16, 2023 9:54 am

Persi fittie!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

bakvet
Berichten: 264
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door bakvet » di mei 16, 2023 5:07 pm

Jeroen schreef: di mei 16, 2023 9:50 am
MadTinus schreef: ma mei 15, 2023 7:15 pm Volgens mij is The Inexorable een sterk album, de cd heb ik ook nog ergens in de kast staan. Met Tony Laureano op drums.
Oh? En dat terwijl vriendje Helmkamp een epistel schreef over de swastika en er ook nogal pittige standpunten op nahoudt? Inleveren. :p
Ja, hij is wel extreem. Daarom maakt hij ook extreme underground death metal. [headbang]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo mei 17, 2023 10:53 am

Jeroen schreef: di mei 16, 2023 9:50 am
MadTinus schreef: ma mei 15, 2023 7:15 pm Volgens mij is The Inexorable een sterk album, de cd heb ik ook nog ergens in de kast staan. Met Tony Laureano op drums.
Oh? En dat terwijl vriendje Helmkamp een epistel schreef over de swastika en er ook nogal pittige standpunten op nahoudt? Inleveren. :p
Mea culpa.. Ik heb dat destijds ook weleens gelezen ja. Ik heb ook een 7" van GBK in de kast staan, die had ik al voordat ik erachter kwam welke ideologieën ze aanhangen.. Misschien maar eens verpatsen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » wo mei 17, 2023 11:09 am

Wat vindt men hier van Cattle Decapitation? Ik ken ze pas recentelijk echt goed, en t is eigenlijk best catcy, poppy bijna, maar wel met een hele lekkere drive. Ik graaf het wel
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » wo mei 17, 2023 11:21 am

Meh...net niet...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Death Metal VIII

Bericht door Hieronimus » wo mei 17, 2023 11:41 am

Manufactured Extinction blijft godsgruwelijk goed. De nieuwe plaat rost ook behoorlijk. Die vorige was... te lang?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do mei 25, 2023 2:41 pm

Nieuwe track van Horrendous. Nieuw album volgt in augustus. Klinkt weer fijn. Progressief zonder het nummer uit het oog te verliezen.


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9032
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do mei 25, 2023 3:22 pm

Best geinig ja! Ben geen fan van de zang, gitaargeluid ook flink aan de schelle kant, maar leuke riffs, beetje Voivod-achtig.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie