Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Death Metal VIII

Bericht door Hieronimus » do mei 25, 2023 9:53 pm

Prima! Ligt goed in het verlengde van hun Death-roots, met ook weer niet te versmaden productie. Ik zal hun vorige albums weer eens aanslingeren.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » ma mei 29, 2023 9:16 pm

Ik ben Anareta aan het beluisteren en dat is zo'n gave plaat. Het is alsof de progressieve elementen en de old school death metal waar ze mee begonnen elk nummer een actieve strijd voeren wie er de boventoon mag voeren, waardoor de composities een spannend randje krijgen, alsof ze elk moment uit de bocht kunnen vliegen. Die tegenstelling levert soms prachtige nummers op. Typisch zo'n album waarbij de nummers beter worden als je het vaker luistert. Sum of All Failures bijvoorbeeld klinkt alsof Edge of Sanity het had kunnen schrijven, als deze iets hoekiger en rauwer waren gebleven.


Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » wo jun 14, 2023 4:47 pm

Clouds of Confusion, de nieuwe plaat van het Nederlandse Phlebotomized is ook erg goed. Een band met een heel eigen geluid. Death metal met veel ruimte voor synths en soms sfeervolle melodieuze passages zonder dat het afbreuk doet aan de brutere momenten. Progressief zonder te klinken als wat je normaal verwacht onder de noemer progressieve death metal. Aanrader!


Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » do jun 15, 2023 11:57 am

Shreds of Sanity schreef: do mei 25, 2023 2:41 pm Nieuwe track van Horrendous. Nieuw album volgt in augustus. Klinkt weer fijn. Progressief zonder het nummer uit het oog te verliezen.

Wat een lekker nummer zeg. Ik ben heel benieuwd naar het hele album.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do jun 15, 2023 1:59 pm

Zeker niet te versmaden nee!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do jun 15, 2023 2:24 pm

Ze hebben net nog een nieuw nummer vrijgegeven.


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do jun 15, 2023 2:57 pm

Fijn weer! Een soort mix van oldskool met nieuwe dinges dingen en ook wat heel prettige hardcore invloeden!
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do jun 15, 2023 3:01 pm

Wat vinden we van deze dan?

Ik vinnum al tijdje erg fijn

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do jun 15, 2023 4:35 pm

Klinkt goed zo op het eerste gehoor. Beetje thrashy, lekker baswerk, ruimte voor goede solo's. Ik kende ze nog niet. Zal het later wat uitgebreider checken.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do jun 15, 2023 11:34 pm

Lekker thrashy idd. Super muzikanten, erg jong nog volgens mij
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Dommedag
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 20, 2007 2:31 am
Locatie: twente

Re: Death Metal VIII

Bericht door Dommedag » ma jun 19, 2023 2:08 am

Eerste release van Do Me is uit! Vunzige death/grind uit hartje Nederland met een humoristische inslag! :)

Luisteren:

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Draconian » di jun 20, 2023 10:41 am

Shreds of Sanity schreef: vr apr 14, 2023 1:19 pm Vomitory is terug en maakt nog steeds stevig rammende death metal. Niet een band die ik vaak draai maar dit nummer rost wel alles aan gort.

Ik ben niet zo'n enorme fan van death metal over het algemeen maar dit album is toch wel errug lekker inderdaad. De perfecte combinatie van groove en geros - smerigheid en smeuïgheid. Ode to the Meat Saw is ook zo'n heerlijke track.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » wo jun 21, 2023 4:48 pm

Ik had het album zelf nog niet eens volledig beluisterd. Hij staat nu op! :D

Edit: Zeker kwaliteit.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za jul 29, 2023 7:32 am

Ik heb t volgens mij al eerder gevraagd, maar als mijn top 3 death metal bands Obscura, Death, Cynic is, met als resp favo albums Akroasis, Human, Focus, en ik ook bijv Pitch Black Progress van Scar Symmetry gaaf vind, moor ook de laatste Ulceratie,wat moet ik nog meer gaan luisteren? Ik moet mijn death metal playlist eens uitbreiden.

Dank names de commissie
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » za jul 29, 2023 1:38 pm

Hmm, dat vind ik altijd wat lastig te beantwoorden omdat bands als Death zo'n hoog niveau halen dat de bands die er door beïnvloed zijn meestal dat niveau niet halen.

Zo is er bijvoorbeeld de band Illogicist, die qua geluid duidelijk door latere Death geïnspireerd is en goede albums gemaakt heeft, maar meestal ga je dan toch voor het origineel als je zin hebt in dat geluid. Maar zeker de moeite waard om eens uit te checken als je iets in dat straatje zoekt.

Beyond Creation is een aanrader op dat gebied, samen met bands als Psycroptic en The Faceless (vooral het album Planetary Duality) hebben die daarin meer een eigen geluid en identiteit.

Heb je Colored Sands van Gorguts al eens beluisterd? Die is naar mijn mening iets toegankelijker en iets behapbaarder qua songwriting dan hun meestal geroemde klassieker Obscura.

Het album On Strange Loops van Mithras (en hun eerdere werk) ligt je misschien ook wel goed, als je Ulcerate kan waarderen, meer richting het sfeervolle death metal werk dan dat heel technische geluid van je eerdere voorbeelden. In die richting heeft een band als Blood Incantation ook veel succes de laatste tijd. Artificial Brain is ook zo'n band die daar gaaf werk verricht.

Omdat ik weet dat je niet vies bent van elektronische invloeden en catchy songwriting zou ik ook zeker ons eigen The Monolith Deathcult eens uitproberen. Het album Tetragrammaton is een mooie plek om te beginnen.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za jul 29, 2023 4:43 pm

Dank voor de tips ik ga ze allemaal tshekken! Dank voor de moeite . Ik had ook wel op een reactie van jouw kant gehoopt hehe
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » za jul 29, 2023 4:53 pm

Hieronimus bosch, die russische band. Verder zou ik Alkaloid checken en ook iets als Suffering Hour en Tomb Mold qua nieuwere bands. Horrendous ook.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za jul 29, 2023 5:10 pm

Tomb Mold wat ik zo gehoord heb niet echt in lijn met de door .in genoemde bands?
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za jul 29, 2023 5:11 pm

Overigens, Psycroptic, Alkaloid,, The Faceless, Artificial Brain en Beyond Creation ken ik allemaal. Sommige wat beter/meer dan andere
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » za jul 29, 2023 8:14 pm

Als een band iets goed doet in die stijl krijgt hij meestal ook wel wat aandacht volgens mij. Tja, wat heb je dan nog meer? Origin, Portal, Gorod zoiets?

Is Ne Obliviscaris ook niet iets voor jou?

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr aug 04, 2023 9:08 pm



Nieuwe Cryptopsy. Lekker hyperactief.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11098
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » vr aug 04, 2023 9:20 pm

Awesome!!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » ma aug 07, 2023 1:54 pm

Nieuw nummer van Sulphur Aeon. Klinkt een stuk toegankelijker dan ik me herinner. Productie is misschien iets minder donker. Nog steeds stevige death metal volgens Incantation recept met soms verrassend melodisch gitaarwerk en een lekker occult sfeertje.

Laatst gewijzigd door Shreds of Sanity op vr sep 15, 2023 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » ma aug 14, 2023 6:19 pm

Ik loop net tegen dit Amerikaanse Suspiria aan, die twee demo's uitbrachten in 1991 en 1993. De moeite waard als je op zoek bent naar dat ontluikende technische death metalgeluid uit die tijd. Het doet mij vooral denken aan Pestilence ten tijde van Testimony of the Ancients.


Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » vr sep 15, 2023 8:48 am

Nieuwe blood incantation, tomb mold, cruciamentum, suffocation, horrendous, cannibal corpse en dan vergeet ik er vast nog wat. Na de jaren 90 is dit toch wel het tweede gouden tijdperk qua death metal.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » vr sep 15, 2023 1:33 pm

Goed om te zien dat ik niet de enige ben die Cruciamentum het vermelden waard vind. Hun debuut (en tevens de voorgaande EP's) is geweldig en het nieuwe nummer dat eerder deze week werd vrij gegeven belooft zeer veel goeds voor het aankomende tweede album.



Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

bakvet
Berichten: 266
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door bakvet » vr sep 15, 2023 4:46 pm

Appelflap schreef: za jul 29, 2023 7:32 am Ik heb t volgens mij al eerder gevraagd, maar als mijn top 3 death metal bands Obscura, Death, Cynic is, met als resp favo albums Akroasis, Human, Focus, en ik ook bijv Pitch Black Progress van Scar Symmetry gaaf vind, moor ook de laatste Ulceratie,wat moet ik nog meer gaan luisteren? Ik moet mijn death metal playlist eens uitbreiden.

Dank names de commissie
Decrepit Birth schiet me te binnen.

bakvet
Berichten: 266
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door bakvet » vr sep 15, 2023 4:51 pm

Ernst schreef: vr sep 15, 2023 8:48 am Nieuwe blood incantation, tomb mold, cruciamentum, suffocation, horrendous, cannibal corpse en dan vergeet ik er vast nog wat. Na de jaren 90 is dit toch wel het tweede gouden tijdperk qua death metal.
Luister nu Tomb Mold's Manor of Infinite Forms, klinkt goed. Kende deze band niet.

En de nieuwe van Incantation? Ook best aardig album. Paar keer geluisterd tijdens werk/trein en geen seconde behoefte gehad om af te zetten of te skippen, dat is al een goed teken imho.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr sep 15, 2023 5:45 pm

Ik zit nu ook de nieuwe Tomb Mold - The Enduring Spirit te luisteren en daar hoor ik ook weer lekkere Cynic en Death invloeden die in het geluid verwerkt worden zonder hun brutale old school geluid uit het oog te verliezen. Toch weer net op een andere manier dan Horrendous het doet. Ik hoor af en toe ook de sfeer van Derrick Vella's andere band Dream Unending er in terug, vooral op het nummer Will of Whispers en het afsluitende bijna titelnummer The Enduring Spirit of Calamity. Gave release.


Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Kriestof » vr sep 22, 2023 7:32 pm

nieuwe cannibal corpse drie keer geluisterd, vind hem wel geslaagd, niet vernieuwend, maar heel degelijk
latere morbid angel invloeden en hate eternal invloeden zijn nu ook hoorbaar van eric rutan

heb voorbije weken ook alle cannibal corpse albums nog eens geluisterd
mijn favorieten:
1. gallery of suicide: zal misschien de enige zijn, maar vind die plaat zo goed, variatie ook
2. Kill: dat was echt goeie comeback
3. the bleeding: vind ik de beste van de eerste vier, ook door afwisseling

vile en bloodthirst zet ik ook nog wel eens op, en de vorige twee eigenlijk ook nog best vaak

wat zijn jullie favorieten cc albums?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11098
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » vr sep 22, 2023 10:08 pm

Ik denk toch wel:
1. Tomb of the Mutilated
2. The Bleeding
3. Gallery of Suicide

The Wretched Spawn vind ik ook een goeie!
Laatst gewijzigd door Spawn999 op vr sep 22, 2023 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr sep 22, 2023 10:26 pm

Gallery of Suicide op 1 en 3 ja? ;)

Ik kan niet zeggen dat ik alle albums van Cannibal Corpse ken en de laatste krijgen allemaal goede recensies dus die zou ik zeker eens moeten luisteren, maar ik denk dat mijn top 3 er zo uit zou zien:

1. Vile. Deze luistert gewoon heel lekker weg. Als ik zin heb in Cannibal Corpse zet ik deze het vaakst op, dus denk dat mijn favoriet is.
2. Kill. Die plaat rost als een malle.
3. Tomb of the Mutilated. Terechte klassieker. Vol met smerige onzin die toch catchy is. Hammer Smashed Face blijft toch het nummer waar je aan denkt bij Cannibal Corpse.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11098
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » vr sep 22, 2023 10:29 pm

Kut aangepast! Komt door die kutkasteelbiertjes...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22090
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door KoenM » za sep 23, 2023 7:06 am

1. Bloodthirst
2. Tomb of the Mutilated
3. Kill
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Death Metal VIII

Bericht door zwarte krijser » za sep 23, 2023 2:38 pm

1) Eaten back to life
2) Butchered at birth
3) The Bleeding

Na Bloodthirst ken ik niks meer van hen, mogelijk zelfs nooit gehoord. Geen interesse.
Tomb of the Mutilated ben ik niet zo'n fan van, hoewel Hammer Smashed Face wel hun beste nummer ooit is, steekt nogal uit op dat album.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » vr sep 29, 2023 2:36 pm

Michael Poulsen van Volbeat vindt het in zijn vrije tijd ook leuk om Death Metal te spelen. Hij heeft een band opgericht genaamd ASINHELL. Voor de vocalen heeft hij een andere death metal veteraan gestrikt in de persoon van Marc Grewe van Morgoth. Het debuut album "Impii Hora" (?) is vandaag verschenen. Het is een lekker beukend en pakkend album geworden waar elke death metal fan zich mee zal vermaken. Ik hoor wel wat overeenkomsten met het geluid van het Zweedse Demonical. Geef het een slinger zou ik zeggen!



Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jan-Willem » ma okt 02, 2023 12:32 pm

Ik zie dat je mij voor bent MadTinus.

Impii Hora is echt een vet album, het doet mij af en toe ook denken aan Bolt Thrower en een vleugje Death met hier en daar stonermetal.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11098
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door Spawn999 » ma okt 02, 2023 1:26 pm

Volbeat? Wtf!
Binnenkort effe luisteren!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo okt 04, 2023 11:39 am

Jan-Willem schreef: ma okt 02, 2023 12:32 pm Ik zie dat je mij voor bent MadTinus.

Impii Hora is echt een vet album, het doet mij af en toe ook denken aan Bolt Thrower en een vleugje Death met hier en daar stonermetal.
Ja, die Bolt Thrower hints hoor ik hier en daar ook! Zo het album weer eens opzetten.

EDIT: ik hoor ook zeker Dismember flarden doorklinken, in de muziek, maar ook Grewe's vocalen hebben wel wat weg van Kärki's geluid.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Death Metal VIII

Bericht door Ernst » di okt 17, 2023 12:42 pm

Ik ga schaamteloos nogmaals de Italiaanse avant garde/death metal band Ad Nauseam delen. Want iedere keer dat ik hun laatste plaat uit 2021 luister, Imperative Imperceptible Impulse, valt mijn mond open van bewondering en verbazing.

Ik denk dat deze recensie het heel aardig beschrijft, waarom dit zo'n bijzonder album is:

https://www.angrymetalguy.com/ad-nausea ... ompetency.

Tenslotte linkje naar de Bandcamp van de band: https://adnauseam-official.bandcamp.com ... range-dr11

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo okt 18, 2023 12:06 pm

Fans van SULPHUR AEON hier? Ze hebben afgelopen vrijdag de 13e hun 4e album uitgebracht op Ván Records. Het is getiteld "Seven Crowns and Seven Seals". Deze Duitse band haalt zijn inspiratie uit het werk van Lovecraft. Ik vond destijds hun eerste album erg vet, de opvolgers wisten mij simpelweg minder te boeien, maar daarin stond ik redelijk alleen want die albums werden overal zeer lovend onthaald.

Het is Death Metal met veel diepgang en zeer groots gebracht. Blasts afgewisseld met enorm zware en trage stukken. Ook de vocalen zijn afwisselend. Zie het als een soort kruising tussen Nile en Behemoth, maar dan ben je er nog niet helemaal. De band heeft een eigen geluid en thema.

Review van de nieuwe op Angrymetalguy: https://www.angrymetalguy.com/sulphur-a ... ls-review/



Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » wo okt 18, 2023 2:01 pm

Ik had eerder hierboven dit over een nieuw nummer te zeggen.
Shreds of Sanity schreef: ma aug 07, 2023 1:54 pm Nieuw nummer van Sulphur Aeon. Klinkt een stuk toegankelijker dan ik me herinner. Productie is misschien iets minder donker. Nog steeds stevige death metal volgens Incantation recept met soms verrassend melodisch gitaarwerk en een lekker occult sfeertje.

Ik heb eigenlijk nooit een connectie met het geluid van Behemoth of NIle gelegd. Sulphur Aeon roept voor mij een heel andere sfeer op dan die bands. Maar die Incantation link die ik hierboven leg was vooral toe te passen op het eerdere werk en dekt de lading ook niet echt. Sulphur Aeon klinkt tegenwoordig vooral als Sulphur Aeon.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » wo okt 18, 2023 2:26 pm

De muziek is moeilijk te vergelijken inderdaad, Incantation kan ik ergens ook wel inkomen gezien het trage en het duistere. De vergelijking met Nile/Behemoth is het epische dat die beide bands hebben en de afwisseling tussen heel snel en traag.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » wo okt 18, 2023 2:57 pm

Ja in Arcane Cambrian Sorcery kan je zeker in het begin erg veel Behemoth horen. Maar voor jij het benoemde was het me nog niet opgevallen. Door de emotionele gitaarsolo's komt het geheel een stuk warmer op me over dan een Behemoth, die altijd een veel killere sfeer oproepen.

Hun artwork is altijd uitstekend verzorgd. Ook deze keer weer een mooi vreemd kunstwerk op de cover.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » vr okt 27, 2023 11:43 am

Tien jaar na het debuut Eye of Wicked Sight keert de Nederlandse death metal band Ecocide eindelijk terug met een nieuw album: Metamorphosis.
En zoals gehoopt is het een lekkere schijf old school death metal.
Met name door het stemgeluid doet het me regelmatig denken aan Pestilence rond Consuming Impulse, hoewel er met name in de solo's wat meer gevoel voor melodie te vinden is. Zeker de moeite om eens te checken.


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » za okt 28, 2023 10:48 am

Soort kruising tussen Aghora en meer traditionelere DM, piano en fluitjes mocht je dat leuk vinden

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » za okt 28, 2023 12:23 pm

Ja klinkt goed. Dit lijkt me ook wel iets voor jou Appelflap: Afterbirth - In But Not Of. Van de week ontdekt. Erg goede prog death. Hebben dit album net uitgebracht.


Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » ma nov 13, 2023 5:20 pm

Shreds of Sanity schreef: vr sep 22, 2023 10:26 pm
Ik kan niet zeggen dat ik alle albums van Cannibal Corpse ken en de laatste krijgen allemaal goede recensies dus die zou ik zeker eens moeten luisteren, maar ik denk dat mijn top 3 er zo uit zou zien:
Ik was al langer benieuwd naar het recente werk van Cannibal Corpse, dus ik heb dit weekend de tijd genomen om Red Before Black, Violence Unimagined en Chaos Horrific eens goed te beluisteren.

Dat zijn inderdaad alledrie prima albums. Cannibal Corpse bezit nog steeds de gave om enorme mokers van nummers te schrijven. Ik zou nu nog geen favoriet uit de drie kunnen kiezen en dat is vooral een teken van consistente kwaliteit. Cannibal Corpse zorgt ervoor dat je meerdere malen tijdens een album opkijkt met zo'n grijns van "Verdomme wat is dit vet!"

Een van die momenten is dit nummer, waar het gas iets teruggenomen wordt en de groove wordt opgezocht, maar het nummer wel telkens met een evoluerende riff voortgestuwd wordt. Erg gaaf. Zo wordt de flow van het album ook op peil gehouden. Het volgende nummer grijpt je hierdoor ook weer iets harder bij de kloten.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Shreds of Sanity » do nov 16, 2023 2:22 pm

Ik had het kunnen weten, de nieuwste Demonical is moddervet. Vorig jaar uitgekomen, maar ik had hem over het hoofd gezien.
Zweedse old school death metal van de bovenste plank.
Nou hebben ze nooit een slecht album uitgebracht, maar hier klopt werkelijk alles. Riffs, songstructuur en vooral de leads. Alles klinkt enorm catchy en bruut tegelijk met gitaarwerk dat precies de juiste accenten legt. Heerlijk. Vooral de energie op het hele album klinkt geweldig. Half uurtje krachtbom.
Als ik deze vorig jaar had ontdekt had hij vast bovenaan mijn jaarlijstje gestaan.


Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9033
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Appelflap » do nov 16, 2023 2:28 pm

Shreds of Sanity schreef: za okt 28, 2023 12:23 pm Ja klinkt goed. Dit lijkt me ook wel iets voor jou Appelflap: Afterbirth - In But Not Of. Van de week ontdekt. Erg goede prog death. Hebben dit album net uitgebracht.

Dank! Zitten zeker fijne stukken in. Niet zo'n fan van de pig squeels (zo heet deze zangstijl toch of zijn het gutturals nou ja, deze zangstijl dus). Willowtip had vroeger ook al hele gave bands
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie