Soilent green

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Soilent green

Bericht door XnegativeX » za mei 10, 2008 11:59 am

Wat kan mij het ook schelen. Deze band hoort gewoon z'n eigen topic te hebben!

Deze band is afkomstig uit Louisiana, New Orleans en loopt al mee sinds 1988. Geen groene blaadjes meer dus. En toch is Soilent green nog steeds een van de meest eigenzinnige death/grind bands die er in die scene rondlopen.

Waarom vertel ik erbij dat ze uit New Orleans komen vraag je? Omdat dat in het geval van deze heren een belangrijk feit is. Hun afkomst maakt namelijk duidelijk deel uit van hun sound. Net als Crowbar, Eyehategod en natuurlijk Down bedient ook Soilent green zich van die typische NOLA-sludge sound. Die smerige groove die zo kenmerkend is voor die regio.

Eigenlijk zou je Soilent green het beste kunnen omschrijven als een mix tussen de hektische grindcore van een Pig destroyer (hoewel Pig destroyer waarschijnlijk hun mosterd eerder bij Soilent green haalt dan andersom) en de sludgy groove van Down.

Dit levert in ieder geval een interessante mix op die het checken meer dan waard is.

Ze hebben ondertussen al een hele zwik mini's, demo's en splits uit en ook 5 full-length albums:
Pussy soul (1995)
Sewn mouth secrets (1998)
A deleted symphony for the beaten down (2001)
Confrontation (2005)
Inevitable collapse in the presence of conviction (2008)

Zoals je ziet hebben ze net een nieuw album uit (gelukkig) en deze is voor mij nu al een grote kanshebber voor mijn jaarlijst.

http://www.myspace.com/soilentgreen
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

MMayo

Bericht door MMayo » za mei 10, 2008 12:37 pm

Erg fijne band ja en ook hier kanshebber voor de jaarlijst, dat laatste album.

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za mei 10, 2008 6:04 pm

Geweldige band! De vorige albums waren al niet misselijk maar de nieuwe gaat daar nog eens keihard overheen.

Jaarlijst materiaal!
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Plaats reactie