While Heaven Wept

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

While Heaven Wept

Bericht door Ben » vr feb 21, 2003 1:18 pm

wie kent deze geweldige doom metal band en wat vinden jullie ervan
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gebruikersavatar
SilentSinner
Berichten: 4072
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:58 pm
Locatie: B- Gent

Bericht door SilentSinner » vr feb 21, 2003 1:29 pm

geweldige naam. ken et alleen niet :oops:

Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ben » vr feb 21, 2003 1:30 pm

http://www.whileheavenwept.com/ hier kun je een aantal nummers luisteren
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gebruikersavatar
SilentSinner
Berichten: 4072
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:58 pm
Locatie: B- Gent

Bericht door SilentSinner » vr feb 21, 2003 2:04 pm

SUPER!!!!!!!!!!

damiën
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 21, 2003 3:21 pm
Locatie: sliedrecht
Contacteer:

hey ben

Bericht door damiën » vr feb 21, 2003 3:25 pm

hoi
:twisted:
Just take a look at http//www.nibbel.tk

Gebruikersavatar
SilentSinner
Berichten: 4072
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:58 pm
Locatie: B- Gent

Re: hey ben

Bericht door SilentSinner » vr feb 21, 2003 3:59 pm

damiën schreef:hoi
:twisted:
hoi zeggen doe je maar in dit topic:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=229

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 371
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 12:26 pm
Locatie: RotterDOOM
Contacteer:

Bericht door Pim » di feb 25, 2003 2:46 pm

Ik ken ze vrij goed, heb alle releases, ook de nieuwe CD die las het goed is nu uit is. Of empires forlorn is de titel.

Interview op quintessence:
http://www.quintessence.sh/article.asp?artikelID=790
reviews op quintessence:
http://beta.quintessence.sh/article.asp?artikelID=614
http://beta.quintessence.sh/article.asp?artikelID=1100

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di feb 25, 2003 2:48 pm

mmmmm k heb niet veel zin in doommuziek meer dit jaar...tegen volgende winter misschien.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » za apr 23, 2011 12:49 pm

*bump*

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6750

Behalve dat dit wederom een fantastische plaat is, heb ik eerlijk gezegd best goede hoop voor de carriere van deze band. Ze hebben niet voor niets een deal met Nuclear Blast, maar hun muziek is, ondanks dat het ingewikkeld is, toch vrij toegankelijk. In elk geval zouden hier meer mensen naar moeten luisteren. Vast Oceans Lachrymose was al een fantastische plaat, maar hier doet de band dat nog even dunnetjes over.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: While Heaven Wept

Bericht door cataclysm child » zo apr 24, 2011 1:01 am

Valt me in eerste instantie toch wat tegen, dat nieuwe album. Maar misschien heeft het meerdere luisterbeurten nodig... voorlopig vind ik het eerlijk gezegd net iets té cheesy en hapklaar.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: While Heaven Wept

Bericht door Tox » zo apr 24, 2011 3:33 am

Ik vond er bij het vluchtig luisteren van de eerste 2 nummers erg weinig aan in vergelijking tot Vast Oceans Lachrymose. Maar dat album begon dan ook meteen met een meesterwerk van 15 minuten. Ik moet Fear of Eternity nog eens rustig in z'n geheel luisteren.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » zo apr 24, 2011 11:03 am

Ik kan er weinig anders van zeggen dat het een echte groeiplaat is. Na een keer of drie luisteren had ik al een 75/100 review in gedachten, maar uiteindelijk vind ik 'm net zo goed als VOL. Voor de gemiddelde review weet ik na 6-7 luisterbeurten wel wat ik moet schrijven, maar FOT heb ik meer dan 20 keer in z'n geheel gehoord.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » zo apr 24, 2011 1:23 pm

Hier mijn recensie:

WHILE HEAVEN WEPT - Fear Of Infinity (2011)

Kenners van het eerste uur zouden niet verwacht hebben dat While Heaven Wept na Vast Oceans Lachrymose uit 2009 in 2011 al weer zouden opduiken met een nieuw studio-album, Fear of Infinity. Voorheen deed de epic doom-formatie namelijk minimaal een half decennium over het produceren van een album.

Nadat het zeer progressieve Vast Oceans uitgebracht was, bleek hoofdcomponist, bandoprichter en gitarist Tom Phillips nog een hoop relatief oude nummers over te hebben voor een volgend studio-album. Deze nummers zouden de basis gaan vormen voor Fear of Infinity.

Zoals bijna alle platen van While Heaven Wept handelt deze uitstekende nieuwe plaat over het omgaan met verlies; in fases van woede, wanhoop, verdriet en tenslotte acceptatie. Dit maal spreekt Tom Phillips zelfs van een heus conceptalbum: Fear of Infinity handelt over een verloren gegaande liefde van de gitarist en zijn worsteling met het verlies.

Wie denkt dat deze misschien wat narcistische autobiografische insteek het ideale recept is voor een uitermate treurig, maar vooral saai, ongevarieerd album heeft het helemaal mis. Een topband als While Heaven Wept brengt dit thema niet alleen op zeer emotionele authentieke wijze, uiteindelijk is de muziek ook erg spannend, dynamisch en vooral verslavend.

De Amerikanen weten op perfecte wijze bombast met integriteit te combineren (ook in metal-land toch een vrij zeldzame combinatie) wat leidt tot een episch majestueus eindgeluid, op het album fantastisch gesymboliseerd door de 11-minuten durende afsluiter Finality.

Dit album mag dan niet zo dynamisch, progressief en enerverend zijn als zijn voorganger uit 2009, het is wel weer een terugkeer naar kippenvel bezorgende melancholie van Sorrow of the Angels, het debuutalbum van de band. Treurnis en melancholie is dan natuurlijk ook het essentiële thema van While Heaven Wept. Een cliché voor doombands, maar uiteindelijk is WHW veel meer dan alleen doom. Met zijn genre-ontstijgende muziek - met uiteenlopende bands als Fates Warning, Candlemass, Arcturus en Bathory als referentiekader - is de band één van de origineelste en - nota bene - hoopgevende bands in het metalcircuit.

9.0

(While Heaven Wept staat trouwens eind mei met Alcest en Primordial in Tilburg en Nijmegen; een zeer passende line-up.)

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door King of Beer » zo apr 24, 2011 10:51 pm

Onwaarschijnlijk gave plaat, tot nu toe de beste release van het jaar.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » ma apr 25, 2011 10:47 pm

Hatsa! Dit zijn de interviews die je graag doet:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=827
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door King of Beer » di apr 26, 2011 11:14 pm

Mooi interview hoor, erg interessant om te lezen.
Daar heb je wat aan.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 05, 2014 5:09 pm

Het nieuwe album, 'Suspended At Aphelion', is een waar meesterwerkje geworden! Na tien luisterbeurten mag ik al wel concluderen dat het zijn voorganger 'Fear Of Infinity' overtreft, dankzij meer bombast, meer spanning en meer variatie. Een emotionele achtbaan.

Het album bestaat uit een nummer van bijna veertig minuten. Digitaal is het opgedeeld in kortere nummertjes, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Zo luister je toch stiekem de hardere, intense stukjes, in plaats van de veertig minuten als geheel helemaal chronologisch te luisteren. Desalniettemin een album dat aanvoelt als een reis door het mythische Griekenland. Je waant je zelf een soort van Odysseus. Gaaf!

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Progressive Jeff » vr sep 05, 2014 8:09 pm

Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd en vind het een prima album, met wel weer wat verschuivingen in accenten. Persoonlijk vind ik het jammer dat de doomelementen vrijwel geheel zijn verdwenen. Het is nu echt epic (symphonic) powermetal met wat progressieve geluiden en passages hier en daar. Ik heb binnenkort een interview met ze. Als jullie nog vragen hebben, laat het me weten. Review volgt trouwens ook nog. 24 oktober is de releasedatum dus we hebben nog even tijd :)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 05, 2014 8:59 pm

Ja klopt, het is nu meer 'Symphony X' dan 'Candlemass', maar ik kan nou niet zeggen dat ik mij daaraan stoor. Bepaalde (korte) passages zijn wel wat steviger. Desalniettemin is de sfeer voor mij weer typisch 'WHW'.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Lennert » za sep 06, 2014 2:10 pm

Ik zag een update en Kees' bericht en vermoedde dat het album al uit zou zijn, blijkt dat pas oktober te worden. Nog even wachten in dat geval, want ik vond Fear Of Infinity een erg majestueus album en ook die live cd met dvd is magistraal. Jammer dat die oude albums alleen op lp te vinden zijn, daar ben ik nooit zo'n fan van.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Jeroen » zo sep 07, 2014 9:13 pm

Ben benieuwd. Prima band. Laatste twee albums vond ik erg genietbaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: While Heaven Wept

Bericht door arjans » zo sep 07, 2014 9:43 pm

Ik ben erg benieuwd.

Fear of Infinity vind ik nog steeds een geweldige plaat. Toevallig vandaag weer eens beluisterd.

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Progressive Jeff » do sep 11, 2014 10:37 am

Komende dinsdag heb ik het interview. Any questions?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » do sep 11, 2014 6:28 pm

Vraag hoe het met hem gaat. Dat leverde mij ten tijde van de vorige plaat een gigantisch lang antwoord op. Weet je al met wie je dat gesprek hebt trouwens?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Progressive Jeff » do sep 11, 2014 6:37 pm

Haha, die vraag staat inderdaad als eerste gepland. Ik heb jouw interview inmiddels gelezen. Hij was zeer openhartig. Wel een mooi interview om te lezen trouwens. Ik heb het interview met Tom. Heb inmiddels een tiental vragen maar mocht je nog een prangende vraag hebben, meld het me maar.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: While Heaven Wept

Bericht door Hellhammer » vr sep 12, 2014 1:51 pm

Eru Iluvatar schreef:Ja klopt, het is nu meer 'Symphony X' dan 'Candlemass', maar ik kan nou niet zeggen dat ik mij daaraan stoor. Bepaalde (korte) passages zijn wel wat steviger. Desalniettemin is de sfeer voor mij weer typisch 'WHW'.
Nouja, echt pure doom waren ze al een tijd niet meer natuurlijk. Ben erg benieuwd in ieder geval! Vast Oceans Lachrymose is by far één van m'n favoriete albums van de afgelopen 10 jaar.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 12, 2014 2:16 pm

Hellhammer schreef:
Eru Iluvatar schreef:Ja klopt, het is nu meer 'Symphony X' dan 'Candlemass', maar ik kan nou niet zeggen dat ik mij daaraan stoor. Bepaalde (korte) passages zijn wel wat steviger. Desalniettemin is de sfeer voor mij weer typisch 'WHW'.
Nouja, echt pure doom waren ze al een tijd niet meer natuurlijk. Ben erg benieuwd in ieder geval! Vast Oceans Lachrymose is by far één van m'n favoriete albums van de afgelopen 10 jaar.
Hier idem dito! Vooral 'Farthest Shore' en 'To Wander The Void'. Schitterende nummers, met naast het typische WHW-geluid (en sfeer) leuke elementen uit Fates Warnings 'The Spectre Within'.

Grappig trouwens: gisteravond kreeg ik een compliment van bassist Joseph Rowland van Pallbearer voor mijn WHW-shirt. De band bleek nogal fan te zijn van WHW, maar dan wel van de albums toen Phillips nog zong. Daarna vonden ze het geen doom meer en daarom minder interessant. Begrijpelijk, maar toch ook wel weer een beetje jammer.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: While Heaven Wept

Bericht door Hellhammer » za sep 13, 2014 10:48 am

Mwah, vind eigenlijk dat niets van hun oudere werk kan tippen aan VOL. Of Empires Forlorn vind ik afgezien van The Drowning Years en het titelnummer niet bijster interessant eigenlijk. Sorrow of the Angels is dan wel weer moddervet, maar zo goed als VOL... nah.

Ik zag dat Nuclear Blast een liedje van de nieuwe plaat online had gezet gisteren. Als dit representatief is voor de plaat ben ik bang dat het niet aan mij besteed is.


jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: While Heaven Wept

Bericht door jeffrey » ma sep 15, 2014 8:59 am

Hellhammer schreef:
Ik zag dat Nuclear Blast een liedje van de nieuwe plaat online had gezet gisteren. Als dit representatief is voor de plaat ben ik bang dat het niet aan mij besteed is.

Voor mij hetzelfde vrees ik.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 15, 2014 11:04 am

Wat is het probleem? Te veel onverwachtse wendingen, te hoog tempo, de extremere vocalen van Tom Phillips die af en toe opduiken?

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Progressive Jeff » ma sep 15, 2014 11:47 am

Echt een groeiplaat. Tip: niet te snel oordelen maar echt wel tien keer beluisteren en dan ga je wellicht jouw mening bijstellen. Het hogere tempo zal voor vele fans van het oudere werk een struikelblok vormen. Toch kon je het wel voelen aankomen aangezien Fear Of Infinity ook al veel snellere stukken had. Ook ik vind het aan de ene kant jammer dat de doom verdwenen is maar we krijgen er mooie, progressieve, epische metal voor terug. Het beste kun je het album in zijn geheel beluisteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Lennert » ma sep 15, 2014 12:41 pm

Wow, dat nummer klinkt gaaf, doet me bij vlagen zelfs aan acts als Borknagar denken, dit gaat zeker een top 10 plaat worden als de rest van het materiaal hier ook maar enigszins op lijkt! :D
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 15, 2014 12:49 pm

Lennert schreef:Wow, dat nummer klinkt gaaf, doet me bij vlagen zelfs aan acts als Borknagar denken, dit gaat zeker een top 10 plaat worden als de rest van het materiaal hier ook maar enigszins op lijkt! :D
Dat dacht ik ook, zowel wat betreft Borknagar als top 10-materiaal!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2014 12:52 pm

Ik schaf de plaat wel aan en ga er dan een aantal keer goed voor zitten. :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2014 1:01 pm

Progressive Jeff schreef:Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd en vind het een prima album, met wel weer wat verschuivingen in accenten. Persoonlijk vind ik het jammer dat de doomelementen vrijwel geheel zijn verdwenen. Het is nu echt epic (symphonic) powermetal met wat progressieve geluiden en passages hier en daar. Ik heb binnenkort een interview met ze. Als jullie nog vragen hebben, laat het me weten. Review volgt trouwens ook nog. 24 oktober is de releasedatum dus we hebben nog even tijd :)

Ik wil de plaat nog niet horen voordat deze uit is, maar afgaande op de songtitels ben ik erg benieuwd naar het verhaal dat Tom Phillips ermee wil vertellen. Hij lijkt me ook wel het type dat van dit soort vragen houdt. Kijk ook of je eruit kan peuteren of er verbanden zijn tussen dat verhaal en zijn persoonlijke leven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 15, 2014 1:15 pm

Progressive Jeff schreef:Komende dinsdag heb ik het interview. Any questions?
Even denken....

1. Nu ze bij Nuclear Blast zitten: behoort een toer met Blind Guardian in de toekomst tot de mogelijkheden?

2. De debuutplaat van While Heaven Wept, '' Sorrow Of The Angels '' , wordt door vele doomliefhebbers gezien als een klassieker. Waarom heeft het album meer dan tien jaar later nog steeds zo'n goede naam?

3. Ooit wel eens gedacht aan samenwerken met John Cobbett van Hammers Of Misfortune? Ook een beetje een Einzelganger, met een eigenzinnige stijl en veel creatieve ideeën. Of zou die wederzijdse eigenzinnigheid een mogelijke samenwerking in de weg staan?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: While Heaven Wept

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2014 1:37 pm

Oja, en dring er op aan dat de eerste twee platen eens een fatsoenlijke rerelease krijgen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 15, 2014 1:54 pm

Ja, gewoon laten remasteren en opnieuw uitbrengen door Nuclear Blast. Geen gelimiteerde onzin.

Staat mij overigens bij dat WHW al een tijdje van plan is dit te doen. De oorspronkelijke mix van '' Sorrow Of The Angels '' en '' Of Empires Forlorn '' zou worden hergemixt en geremasterd. Daarnaast zouden deze heruitgaves ook nieuw opgenomen versies van de oude nummers bevatten, met de huidige bandleden. Dus per album twee schijfjes.

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: While Heaven Wept

Bericht door Progressive Jeff » ma sep 15, 2014 3:12 pm

Heren, bedankt voor jullie bijdrage. Ik zal deze vragen toevoegen aan mijn lijst.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: While Heaven Wept

Bericht door jeffrey » ma sep 15, 2014 5:23 pm

Eru Iluvatar schreef:Wat is het probleem? Te veel onverwachtse wendingen, te hoog tempo, de extremere vocalen van Tom Phillips die af en toe opduiken?
Geen van allen want van dat alles ben ik niet vies. Er is gewoon geen klik.

Wellicht even laten rijpen dit nummer. En over een poosje weer luisteren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Jeroen » ma sep 15, 2014 11:42 pm

Ik vind het veelbelovend klinken. Ben benieuwd naar het album.

En Epic Jeff, wat is er toch met je aan de hand? Zo zuur, zo onwelwillend, zo conservatief ineens. De man die vorig jaar nog vroeg om progressieve thrashbands heeft de ontdekkingstocht gestaakt? Je moet me maar vergeven hoor, want ik word er wat narrig van :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: While Heaven Wept

Bericht door jeffrey » di sep 16, 2014 2:22 pm

Maar dat was het dus! Neuh no worries voor dat. Ik vind gewoon niet altijd alles goed wat een band uit brengt. Zelfs al is het een van mijn favoriete bands (zoals WHW). Van progressie ben ik niet vies. Conservatief wil ik mezelf niet noemen al is het leeuwendeel van de Metal die ik luister geworteld in de 80ies stijl.

Dit nummer doet het gewoon niet voor mij, het heeft goede ideeën maar geen klik, en dat is het belangrijkste voor mij. Overigens vind ik de hogere tempo's en wisselingen erg lekker klinken, en de extreme vocalen passen prima. Maar het geheel van het nummer hè dat pakt me gewoon niet. Ik mis iets, denk de melancholie.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: While Heaven Wept

Bericht door Hellhammer » di sep 16, 2014 4:41 pm

Eru Iluvatar schreef:Wat is het probleem? Te veel onverwachtse wendingen, te hoog tempo, de extremere vocalen van Tom Phillips die af en toe opduiken?
Mwah, dat zijn niet echt dingen waar ik zozeer moeite mee heb. Ik vind het gewoon saai: saaie melodieën, saai gitaarwerk, saaie zang. Maar goed, wie weet verander ik nog van mening na het horen van het hele album - dat sluit ik niet uit. WHW heeft met Sorrow of the Angels en VOL twee van m'n favoriete doom platen afgeleverd, dus ik zal de nieuwe absoluut aan een aantal luisterbeurten onderwerpen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Lennert » ma sep 29, 2014 11:18 am

Des te meer ik het nummer luister, des te groter mijn zin in het album aan het worden is. Vooral de extreme vocals vind ik een hele gave afwisseling!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Dimas » ma sep 29, 2014 12:04 pm

Na een aantal luisterbeurten denk ik dat het een goed album is, maar zeker niet zo goed als een VOL. Daarvoor mist het toch niet iets.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: While Heaven Wept

Bericht door Hellhammer » vr okt 24, 2014 4:49 pm

Het album is gratiesch en voor niets te streamen op soundcloud nu: http://prog.teamrock.com/news/2014-10-2 ... on-in-full

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: While Heaven Wept

Bericht door jeffrey » zo okt 26, 2014 10:56 am

Wat vind jij er van? Ik ben hem nog aan het laten inwerken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Lennert » zo okt 26, 2014 11:36 am

Wow, ik zit pas halverwege en dit is een behoorlijk moeilijker te behappen album dan het toch vrij toegankelijke Fear Of Infinity. Dat wil niet zeggen dat ik het niet trek, in tegendeel, dit zou nog best wel eens top 5 materiaal kunnen worden! De songs zijn veel opzwepender en meeslepender, een perfecte combi van doom/power/prog! Ik hoor er bij vlagen ook flink wat invloeden van bands als Borknagar en Primordial in, ben ik de enige?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: While Heaven Wept

Bericht door Tox » zo okt 26, 2014 11:46 am

Is dit album meer richting Fear of Infinity of meer richting Of Empires Forlorn/Vast Oceans Lachrymose?

In het laatste geval ga ik het wel even checken.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: While Heaven Wept

Bericht door Lennert » zo okt 26, 2014 11:55 am

Ik vind het niet heel erg lijken op Fear Of Infinity eigenlijk, het is een stuk ingewikkelder en minder toegankelijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie