Anubis Gate

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Anubis Gate

Bericht door Jeroen » ma sep 01, 2008 10:26 pm

Verdomme, ik ben weer eens even im'fakking'pressed door een band. Het is de Deense (licht progressieve) power/heavy metal formatie Anubis Gate gelukt om eruit te springen bij mij.

De band leverde tot op heden drie (mijnsinziens) geweldige albums af. Purification uit 2004. Een behoorlijk donker en avontuurlijk metalalbum met prachtige symfonische accenten. Vooral het titelnummer (staat ook op de myspace) springt er in dat opzicht uit. Blikvanger op het album is absoluut de geweldige zang van Torben Askholm. Zijn stem neigt een beetje naar een melodieuzere versie van Biff Byford, maar hij doet daar alvast niet voor onder, vooral vanwege de soms behoorlijk progressieve zanglijnen. Een mooi album met een erg gave sfeer (ook dankzij de heerlijk relaxte instrumentale intermezzo's).

Afbeelding

En dan was er A Perfect Forever uit 2005. Dit vind ik persoonlijk de beste plaat. De band zet op dit album geweldige progressieve power metal neer, die zich best laat vergelijken met toppers als Seventh Wonder, Pathosray en Pagan's Mind. Hoewel de band qua complexiteit niet zover gaat als bovenstaande bands, weet men toch zeker de nodige adembenemende passages uit de mouw te schudden. Vooral het geweldige instrumentale middenstuk van het nummer 'Approaching Inner Circle' laat het kippenvel rijzen en het stuk doet zelfs denken aan het geniale middenstuk van Maiden's Powerslave. De plaat kent een goede productie (Jacob Hansen) en er wordt over het algemeen uitstekend gespeeld.

Afbeelding

In 2007 verscheen Andromeda Unchained. Het eerste album zonder Torben Askholm en met (jawel!) producer Jacob Hansen op zang. Wat opvalt is dat de stem van Hansen niet zodanig overloopt van de passie en emoties van zijn voorganger, maar dat hij wel de toegankelijkheid verhoogt. De muzikale verrichtingen zijn zoals altijd bijzonder en dankzij de toevoeging van aparte percussie en haast ethereale keyboardpartijen valt er voor de meer progressieve liefhebber ook genoeg te genieten. Ook hier stoeit de band weer met de meest schitterende melodielijnen en dat is dan ook de grootste kracht van de band.

Afbeelding

Absoluut een enorme aanrader dus. Zeker gaan checken als je een liefhebber bent van de prog power metal zoals die momenteel wordt gefabriceerd door de boven genoemde bands en andere groepen als Circus Maximus, Symphony X, Communic en Darkwater.

De band zit overigens momenteel in de studio om het vierde album in te blikken. Ik kijk er alvast naar uit.


Afbeelding

Reviews op MF

A Perfect Forever
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2054

Andromeda Unchained
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3850

Website:
http://www.anubisgate.com/

Myspace:
http://www.myspace.com/anubisgate
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » di sep 02, 2008 7:44 am

Wat ik zo snel gehoord heb, spreekt me zeker aan. Vanmiddag maar eens beter beluisteren.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di sep 02, 2008 11:36 am

persoonlijk heb ik hun laatste. Een nieuwe favoriet zullen ze hier niet snel worden denk ik, maar dat wil niet zegge dat ik er niets aan vind. Staat bij mij te boek als een degelijke band en als ik de kans krijg zal ik het eerdere werk eens uit proberen

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 03, 2008 7:21 pm

Zeker doen, ik vind dat zelfs een stukje beter nog.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo sep 03, 2008 7:45 pm

A Perfect Forever was echt een geweldige plaat inderdaad (zie recensie).

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jan 26, 2009 12:37 am

Op 27 februari verschijnt de vierde langspeler The Detached. Op de MySpace pagina van Anubis Gate kun je nu alvast de ruim zeven minuten lange track Yiri beluisteren.

Afbeelding

Tracklist:
1. On The Detached
2. Find A Way (Or Make One)
3. Yiri
4. Lost In Myself
5. Dodecahedron
6. Pyramids
7. Out Of Time
8. Bloodoath
9. Ammonia Snow
10. Options - Going Nowhere
11. A Lifetime To Share
12. The End
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma jan 26, 2009 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 26, 2009 12:38 am

hulde en dank voor dit mooie nieuws!
Hier ga ik zeker naar uitkijken. Nieuwe materiaal klinkt alvast lekker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 26, 2009 10:38 am

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jan 26, 2009 11:15 am

Na de MySpace-nummer geluisterd te hebben: niet slecht, maar bij vlagen érg slap. Als ze er nou een flinke dosis ballen aan toevoegen wordt het misschien nog wat.

Ja, ik weet al wat het is. Ik mis de bas. Gewoon, een flink hakkend baslijntje zou de boel al een stuk aangenamer maken.
Geen idee of de nummers op MySpace een beteje goed klinken, misschien is het op cd wel ineens beter.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 26, 2009 11:40 am

wellicht zou je dan de eerste twee albums eens moeten checken. Die zijn een stuk steviger.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jan 26, 2009 12:12 pm

Hieronimus schreef:"http://www.myspace.com/abunisgate"? :' )
Na middernacht word ik spontaan dyslectisch en heb ik bovendien geen zin meer om te controleren of de links in mijn posts werken. :P In het nieuwsbericht op de frontpage en in Jeroens openingspost werkten de links echter wel, dus ik neem aan dat je het juiste adres toch hebt gevonden.

Overigens vond ik het vorige album Andromeda Unchained een echte groeiplaat, die bij elke luisterbeurt nieuwe geheimen prijsgaf. Ik moet echter bekennen dat ik de plaat zelden of nooit meer heb beluisterd, nadat de recensie klaar was. Misschien komt dat doordat ik sowieso niet zo snel een progressive metal cd opzet, maar binnenkort moet ik maar weer eens naar het werk van Anubis Gate gaan luisteren. Voor mijn gevoel zijn Andromeda Unchained en het voorafgaande A Perfect Forever binnen het genre absoluut twee topplaten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 26, 2009 12:14 pm

Daarbij mogen we het stemmige (en zelfs behoorlijk doomy) Purification niet vergeten. Kost wat meer tijd om erin te komen, maar het loont de moeite.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di jan 27, 2009 7:32 pm

Ook het nieuwe nummer Find A Way (Or Make One) is nu op de MySpace pagina van Anubis Gate te beluisteren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » ma sep 12, 2011 6:50 pm

Deze week verschijnt de nieuwe cd van dit gezelschap. Zonder Jacob Hansen op zang (een vooruitgang als ik dat zo hoor). Zijn taken worden inmiddels waargenomen door de bassist, die ook al wat zanglijntjes op de eerste albums inzong. Het album heet simpelweg 'Anubis Gate' en ik ben er erg benieuwd naar (staat slechts 1 nummer op YouTube). 'The Detached' was ook wel okay, maar toch stoorde ik me daar meer aan de (ietwat zeikerige) zang van Hansen dan op 'Andromeda Unchained'. Altijd jammer dat die zanger van de eerste twee albums niet is gebleven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » vr sep 30, 2011 11:02 pm

Zo, de nieuwe vandaag in huis gehaald. Jammer dat er weinig aandacht is voor deze geweldige progressieve power metalband op dit forum. De nieuwe is weer een pareltje geworden. Een groeiplaat, maar ook de eerste luisterbeurt was al erg overtuigend. Goede zanger, die Henrik Fevre (blijkt ook wel uit zijn singer songwriter soloplaten). Een stuk sfeervoller dan de op zich goede doch ietwat vlakke zang van voorganger Hansen. Muzikaal weer prachtig gecomponeerd en met veel gevoel en vernuft ingespeeld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Anubis Gate

Bericht door Iron Maiden » za okt 01, 2011 7:21 pm

The Detached was een leuke plaat, al was de zang inderdaad wat zeikerig af en toe. Ik zal deze nieuwe plaat ook eens gaan beluisteren.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Anubis Gate

Bericht door Metal79 » vr nov 01, 2013 10:12 am

Om het wachten op de nieuwe Anubis Gate-langspeler Horizons te overbruggen is via onderstaande link een gratis 3-track-EP te downloaden.

Tracklist:
1. Destined to remember
2. Sheep
3. Broken wings

Dit zeggen de heren er zelf over:
'Hi everybody. As most of you know we have been working on our next effort called HORIZONS for the last two years. But, as some of you also know, we are insane perfectionists, so we didn’t quite meet the deadline for a 2013 release, which was our plan otherwise. When we recorded HORIZONS we had these three tracks that we didn’t quite know what to do with. A slightly different version of DESTINED TO REMEMBER (the other version will be on the HORIZONS album), A cover of the epic PINK FLOYD track SHEEP (from their magnificent Animals album) and a cover of BROKEN WINGS originally by Mr. Mister. BROKEN WINGS was actually a fan request, which we thought “oh, that’s a great idea”. So while you are all waiting patiently untill early 2014 for the HORIZONS album to be released, this is a little present from us to you. We hope you enjoy it.'

http://nightmarerecords.com/online-stor ... ree-ep-mp3

En nog een ietwat maf filmpje van de band zelf (de twee gitaristen playbackend op snippers van nieuwe nummers):


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Anubis Gate

Bericht door innuendo » vr nov 01, 2013 10:29 am

Ga je 'm zelf wel downloaden? ;)


Bedankt voor het tippen. Ik ga straks, thuis, wel even luisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Anubis Gate

Bericht door Metal79 » vr nov 01, 2013 10:34 am

innuendo schreef:Ga je 'm zelf wel downloaden? ;)


Bedankt voor het tippen. Ik ga straks, thuis, wel even luisteren.
:lol:

Overmacht! *tandenknarrrrrs*. De nummers verschijnen niet op een schijfje of vinyl.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 6:11 pm

Anubis Gate is goed bezig. Horizons kan zonder twijfel op de wantlist. Band heeft nog nooit een slechte plaat gemaakt. Prachtige uitgekiende sound, niet te over the top en qua (progressieve) songwriting sterk neigend naar groepen als Psyco Drama (eerste album) en Wicked Maraya, zij het met wat meer synths en technische passages. Ze hadden deze tracks natuurlijk ook als bonusnummers op de ltd. edition kunnen zetten natuurlijk. Maar goed, leuk aardigheidje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Anubis Gate

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 6:27 pm

Psyco Drama hoor ik er echt niet in, Wicked Maraya vanwege de zware 'serieuze' sound misschien alleen een beetje bij Purification. De Anubis Gate-stijl is behoorlijk geëvolueerd. Met Jakob Hansen erbij is het geheel veel bombastisch-melodieuzer en minder 'undergroundig' aanvoelend dan nog ten tijde van het debuut. Niettemin staat met Horizons de eerste titel alweer op het boodschappenlijstje 2014...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 7:31 pm

Ik doel met name op de sfeer van The Illusion (Psyco Drama). Datzelfde plechtige, met een behoorlijk melancholische inslag. Niet zozeer qua muzikale uitvoering. Je hebt wat betreft de latere platen wel een punt ja. Al vind ik de s/t schijf juist weer wat terugkeren naar de sound van de eerste albums, zij het met een wat toegankelijker stemgeluid (al vind ik Torben nog steeds de beste zanger die ze gehad hebben).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Anubis Gate

Bericht door Iron Maiden » ma apr 28, 2014 6:21 pm

De heren hebben weer een nieuw album uit, Horizons. Voor mij is dit het beste album wat ze tot nu toe hebben uitgebracht. De nummers zijn wat pakkender, er zitten geweldig lekkere zanglijnen in de nummers. Het is bij vlagen hard, dan weer rustig en altijd erg melodieus. Vocaal gezien ook het beste album, de zang is erg goed op het album. Een van de toppers van 2014!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » di sep 19, 2017 2:20 pm

Iedereen juicht bij de berichten over het nieuwe album van Communic, maar ondertussen is er ook een nieuwe plaat van Anubis Gate uit. Door de sound en stijl vind ik deze twee bands wel enigzins vergelijkbaar, hoewel ik Anubis Gate een stukje avontuurlijker en sprankelender vind. Covering The Black is de naam van de cd en ondanks de titel staan er geen covers op, maar wel weer een wagonlading sterke, melodieuze met power metal doordrenkte, progressieve metal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Anubis Gate

Bericht door MetalDelight » di sep 19, 2017 8:34 pm

Geweldige band maar jammer dat dit soort bands weinig tot nooit live spelen, laat staan touren.
Tad Morose, Anubis Gate, Pagan's Mind, Triosphere, Circus Maximus, Dream Evil en zo kan ik nog wel even door gaan. Prima bands maar we zien ze veel te weinig.
Daardoor verslapt de aandacht ook snel nadat een nieuw album is uitgebracht.
Wat hebben we nou eigenlijk van Circus Maximus en Triosphere gehoord na hun laatste albums?

Enfin, ik ga het nieuwe Anubis Gate album checken en wellicht aanschaffen.
"The Combat" klinkt in ieder geval veelbelovend.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » wo sep 20, 2017 12:37 am

Ik heb zowel CM als Triosphere al eens live gezien. De laatste twee keer. Van CM is ook al een liveplaat verschenen en de zanger zingt op de laatste cd van Ayreon. Niet echt goede voorbeelden. Pagan's Mind heeft jaren flink opgetreden en is nu eindelijk aan de slag met een nieuwe cd.

Maar inderdaad. Voor Anubis Gate geldt dat wel. Al maken deze mannen doorgaans wel albums waar ik jaren zoet mee ben. Draai elke plaat nog regelmatig, al vind ik The Detached wat minder door de zeurderige zang en de vreselijk luidruchtige productie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Anubis Gate

Bericht door Iron Maiden » wo sep 20, 2017 12:23 pm

Jeroen schreef:Iedereen juicht bij de berichten over het nieuwe album van Communic, maar ondertussen is er ook een nieuwe plaat van Anubis Gate uit. Door de sound en stijl vind ik deze twee bands wel enigzins vergelijkbaar, hoewel ik Anubis Gate een stukje avontuurlijker en sprankelender vind. Covering The Black is de naam van de cd en ondanks de titel staan er geen covers op, maar wel weer een wagonlading sterke, melodieuze met power metal doordrenkte, progressieve metal.
Communic is over het algemeen ook wat harder vind ik. Persoonlijk heb ik meer met Communic dan Anubis Gate. Ik heb het nieuwe album van Anubis Gate een keer geluisterd en op het eerste gehoor vind ik hem progressiever en minder hard dan Horizons. Het is wel een interessant album, dat zeker nog moet groeien. Ik las ergens dat het geen album is dat draait om een concept, maar dat meerdere nummers wel een zelfde thema hebben, ook al staan ze niet achter elkaar op het album.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Anubis Gate

Bericht door MetalDelight » wo sep 20, 2017 8:16 pm

Jeroen schreef:Ik heb zowel CM als Triosphere al eens live gezien. De laatste twee keer. Van CM is ook al een liveplaat verschenen en de zanger zingt op de laatste cd van Ayreon. Niet echt goede voorbeelden. Pagan's Mind heeft jaren flink opgetreden en is nu eindelijk aan de slag met een nieuwe cd.

Maar inderdaad. Voor Anubis Gate geldt dat wel. Al maken deze mannen doorgaans wel albums waar ik jaren zoet mee ben. Draai elke plaat nog regelmatig, al vind ik The Detached wat minder door de zeurderige zang en de vreselijk luidruchtige productie.
Het zijn allen prima voorbeelden van bands die puik werk afleveren maar die we veel te weinig live zien.
Die paar, in mijn ogen trouwens totaal overbodige, live albums van CM, PM maar ook DGM staan daar verder los van.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » do sep 21, 2017 12:47 am

Die live albums zijn trouwens erg goed hoor. En de meeste bands die je noemt zijn in de afgelopen vijf tot tien jaar wel een paar keer langs geweest, met uitzondering van Tad Morose. Maar goed. Beetje zinloze discussie misschien. Verheug me op de nieuwe AG.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » di jun 20, 2023 9:32 pm

De nieuwe cd Interference is niets minder dan geweldig. Prachtig geschreven, geweldig uitgevoerd en fantastisch vastgelegd. Stukken beter dan Covered In Black. En ook nog eens op Nederlands label No Dust Records. Dit is misschien wel de plaat van het jaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Anubis Gate

Bericht door Iron Maiden » wo jun 21, 2023 1:58 pm

Ik heb niet eens meegekregen dat er een nieuw album aan zat te komen. Ik ga m snel checken, de band staat toch wel vaak garant voor kwaliteit.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Anubis Gate

Bericht door Iron Maiden » vr jul 28, 2023 9:27 am

Jeroen schreef: di jun 20, 2023 9:32 pm De nieuwe cd Interference is niets minder dan geweldig. Prachtig geschreven, geweldig uitgevoerd en fantastisch vastgelegd. Stukken beter dan Covered In Black. En ook nog eens op Nederlands label No Dust Records. Dit is misschien wel de plaat van het jaar.
Na een paar luisterbeurten sluit ik mij volledig bij jou aan. Een geweldig album, vol afwisseling, melodie, met prachtige nummers. Number Station, waarin die nummers opgedreund worden als 'achtergrondmuziek', het prachtig opgebouwde Equations of de snellere beuker in de vorm van World of Clay. Het album is erg goed. Album van het jaar weet ik niet, maar top 5 gaat het zeker wel worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anubis Gate

Bericht door Jeroen » vr jul 28, 2023 11:32 am

Wijze woorden! Check trouwens ook Third Eye, een band met meerdere (oud-)leden van Anubis Gate. Een tikje zwaarder en agressiever, maar net zo lekker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie