Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo jan 25, 2009 6:36 pm

XnegativeX schreef:Wat vindt men hier eigenlijk van A spell for the death of man van Woe? Ik zit dat album nu te beluisteren. Ik had er veel positieve verhalen over gehoord maar ik vind het zo op het eerste gehoor niet echt speciaal. Het doet me een beetje denken aan Leviathan maar dan met minder sfeer. Is het de moeite waard om dit meerdere luisterbeurten te gunnen?
Ik weet het niet, ik twijfel over dat album. Bij mijn eerste luisterbeurt had ik precies hetzelfde gevoel. Ik hoor er leuke dingen in, maar het trekt me gewoon niet genoeg om het voor de tweede keer op te zetten. Toch was ik bij de eerste nummers vrij enthousiast.

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » zo jan 25, 2009 11:02 pm

Luister hier maar eens naar als je Watain weet te appreciëren, maar dan met betere zang: http://www.myspace.com/valkyrjaswe
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 25, 2009 11:51 pm

the_dying schreef:Luister hier maar eens naar als je Watain weet te appreciëren, maar dan met betere zang: http://www.myspace.com/valkyrjaswe
Ik heb het album The Invocation of Demise in de kast staan en het is inderdaad een sterk album met gelijkenissen met Watain. Maar toch moet ik zeggen dat ik het toch wat minder vind dan Watain.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 26, 2009 6:20 pm

the_dying schreef:Luister hier maar eens naar als je Watain weet te appreciëren, maar dan met betere zang: http://www.myspace.com/valkyrjaswe
Ik weet Watain niet te waarderen, maar dit klinkt niet verkeerd. Ik ga het albums eens een luisterbeurt gunnen. Dank! :)

Edit: ik vind het trouwens enkele gelijkenissen met Marduk hebben (misschien wat ver gezocht). De zang en de opbouw in The Vigil vind ik wel wat weg hebben van enkele nummers uit de tijd dat Legion op zijn best was. Alleen een stuk langzamer en niet overrompelend.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 26, 2009 7:33 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Ik weet Watain niet te waarderen, maar dit klinkt niet verkeerd. Ik ga het albums eens een luisterbeurt gunnen. Dank! :)

Edit: ik vind het trouwens enkele gelijkenissen met Marduk hebben (misschien wat ver gezocht). De zang en de opbouw in The Vigil vind ik wel wat weg hebben van enkele nummers uit de tijd dat Legion op zijn best was. Alleen een stuk langzamer en niet overrompelend.
Ik hoor de vergelijkingen met Marduk ook zeer zeker, tenminste zoals jij al zei, Legion tijd.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jan 28, 2009 1:05 pm

Dat nieuw Blut Aus Nord nummer is fantastisch!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di feb 03, 2009 9:18 pm

Funeral Mist komt 23 februari met een nieuw album!
http://www.noevdia.com/

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di feb 03, 2009 9:21 pm

Kijk, dat is nog eens nieuws waar we vrolijk van worden.

Gezellige hoes trouwens.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 04, 2009 9:46 pm

Pff...de knappe vrouwen waren op?

Maar goed, afgezien van de hoes is dit het beste nieuws wat ik in een hele lange tijd gehoord heb! Ik heb zelden zo lang naar een album uitgekeken! :D

Nu maar hopen dat 'ie goed is. :P

Blanke_Meester
Berichten: 164
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 7:25 pm

Bericht door Blanke_Meester » wo feb 04, 2009 9:47 pm

Nynke schreef:Funeral Mist komt 23 februari met een nieuw album!
http://www.noevdia.com/
Zit daar die Mortuus nou nog in?

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo feb 04, 2009 11:38 pm

Ik werd vandaag verrast door het bericht dat er ene nieuwe van Throne of Katarsis aankomt. De eerste wist me al aardig te bekoren en ook de live optredens van deze band vond ik toch wel overtuigend. Ik ben erg benieuwd naar deze plaat.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 05, 2009 5:21 pm

Hm...interessant. Het eerste album vond ik best goed, maar het had voor mij niet dat beetje extra om het te kopen of vaak te luisteren. Hopelijk heeft deze dat wel.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 05, 2009 8:21 pm

Het Deense Vardlokkur heeft vorig jaar hun eerste album uitgebracht: Fragmenteret Okkult Bespottelse. Ik schreef twee jaar geleden al redelijk positief over deze band, maar het album is pas echt een heel mooi stuk geworden. Ze zijn nu af van dat Angantyr-achtige geluid en zijn een eigen weg in geslagen. Over het algemeen redelijk harde, rauwe black, met een melodieuze inslag. Niet op een vervelende manier, maar meer zoals Taake dat in hun goede tijd deed. Vardlokkur doet me daar aan denken.

http://www.myspace.com/vardlokkurbm

Het geluid op deze fanpage is helaas geen goede weergave van hoe het op cd klinkt. Het mist wat aan kracht.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » do feb 05, 2009 8:55 pm

nieuwe band bij Folter Records: Posthum

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=80811722
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 05, 2009 9:01 pm

Dat Vardlokkur klinkt zeker niet verkeerd en heeft inderdaad wel wat weg van de oude Taake. Ik moet wel zeggen dat ik (van wat ik net op hun myspace heb gehoord) Taake toch wel een stukje interessanter vind.

Dat Funeral Mist nieuws is trouwens ook fijn.

John W.
Berichten: 104
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 11:14 am
Locatie: Den Haag

Bericht door John W. » vr feb 06, 2009 10:47 am

De nieuwe Absu klinkt ook erg goed, wel gelikt. Ik wist niet wat ik er van moest verwachten, maar hij valt me erg mee. Gave melodieën en absurde titels.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr feb 06, 2009 11:05 am

Ik draai momenteel weer eens Stab Wounds van Dark Fortress en ik ben toch weer erg onder de indruk van deze band, die als een van de weinige black metal bands zowel melodieus als agressief en venijnig weet over te komen. Bovendien zitten de nummers uitstekend in elkaar en weten de muzikanten duidelijk wat ze doen. Stab Wounds is wat meer rechttoe-rechtaan in vergelijking met de meer sinistere opvolger Seance, maar beide albums zijn érg goed. Het laatste album, Eidolon, overigens ook, hoewel die me dan weer nét wat minder pakt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » vr feb 06, 2009 4:20 pm

O, dat is grappig. Ik heb Eidolon ook en die vind ik geweldig. De oudere albums ken ik nog niet, maar dat moet er zeker maar eens van komen als ik het zo hoor!
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » vr feb 06, 2009 9:30 pm

Ik vond Eidolon in het begin erg goed, maar tegenwoordig erger ik me aan die zang. Zeer vervelende stem heeft die nieuwe gozert.

Stab Wounds en Séance zijn wel superalbums :)

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » vr feb 06, 2009 11:37 pm

Hele hoop aan Black Metal binnengehaald vandaag. Misschien dat ik er mijn bevindingen over ga vertellen, misschien ook niet.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 06, 2009 11:43 pm

John W. schreef:De nieuwe Absu klinkt ook erg goed, wel gelikt. Ik wist niet wat ik er van moest verwachten, maar hij valt me erg mee. Gave melodieën en absurde titels.
Ja, dat album is geweldig geworden! Kan niet wachten tot hij uit is. Ik ben er nog niet over uit of hij kan tippen aan Tara, maar hij komt zeker dicht in de buurt.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » vr feb 06, 2009 11:52 pm

Wat ik me al een tijdje afvraag, is de scheiding van Pagan slechts gebaseerd op de ideologie, thematiek of is er ook een verschil in muziek t.o.v. gewone Black Metal ?

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 06, 2009 11:56 pm

Op het muzikale vlak neigt het vaak naar folk metal. Bij sommige bands zijn het nauwelijks waarneembare invloeden, andere zijn weer meer pagan/folk dan black. Dat gaat overigens niet altijd op, maar het is iets dat je vaak hoort.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » za feb 07, 2009 12:00 am

Ik wil wel eens wat proberen, maar ik wil niet dat ik erop meteen op afknap. Weet jij een paar aanraders in die hoek ?

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za feb 07, 2009 12:05 am

Eigenlijk niet, want het is iets waar ik ook vrij snel op afknap. Vraag het Jeroen anders eens, die is/was meer thuis in die hoek. Vast ook wel andere mensen hier (Sorcha misschien?).

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo feb 08, 2009 1:50 am

Leuk nieuwtje: Sacrilegious Impalement heeft inmiddels een album opgenomen en is klaar om het uit te geven, zodra ze een label gevonden hebben. Hopelijk snel, want die lekkere old school black van ze, is zeer verslavend.

http://www.myspace.com/sacrilegiousimpalement

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo feb 08, 2009 11:42 am

War_Bomb schreef:Wat ik me al een tijdje afvraag, is de scheiding van Pagan slechts gebaseerd op de ideologie, thematiek of is er ook een verschil in muziek t.o.v. gewone Black Metal ?
niet altijd, ook binnen de pagan black metal is weer een hoop onderscheid. Zo zijn er zat stuitend rauwe black metal bands die slechts de thematiek in hun muziek verwerken, er zijn er een aantal die rauw zijn, maar toch ook epische folk invloeden in de muziek stoppen (Kroda, Nokturnal Mortum) en er zijn ook meer bezwerende geluiden te horen van bands als Drudkh en Astrofaes. Uiteraard is er ook nog de immer verfoeide pagan/nsbm variant, waar politiek en mystiek samenkomen, maar ook daar verschillen de bands onderling toch wel weer. Een paar andere bands (zoals Stutthof en Kataxu) smijten dan weer met astrale thema's, die ze combineren met een meer heidense ideologie. Persoonlijk denk ik dat het meer neigt naar een bepaalde thematiek, met daarbij de uitstraling, teksten en bepaalde melodielijnen meegenomen. Pagan metal zou je als een heidense variant van de satanische black metal kunnen zien, zoals er ook christelijke metal bestaat.
Echte simpele folk metal reken ik er verder niet onder, want dat is nauwelijks serieus te nemen, hoewel het soms best leuk is.

Aanraders:
Menhir
Kroda
Nokturnal Mortum
Walknut
Drudkh
Astrofaes
Graveland
Kataxu
Nachtfalke
Evilfeast
Venedae
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma feb 09, 2009 8:20 pm

Akitsa. Ik ben er al geruime tijd bekend mee, maar sinds een jaar ben ik er echt veel naar gaan luisteren. De laatste paar maanden draai ik bijna dagelijks Akitsa, voornamelijk Goétie en La Grande Infamie maar ook Sang Nordique, de split met Prurient en Aube de la Misanthropie (de comp, CD2 het meest) doen het goed en vaak. Zo langzaamaan ben ik me af gaan vragen of er nou bands zijn die een beetje in dezelfde stijl/met hetzelfde gevoel spelen en ik kom er niet uit.

Ik ben dus op zoek naar bands die op Akitsa lijken (of misschien wel andersom). Niet zo zeer qua muziek, maar qua gevoel/sfeer. Ik heb zo'n vaag gevoel dat Belketre misschien wat is, maar ik heb de bootleg die ik had jaren terug weggedaan en kan het nu niet beluisteren. Iemand ideeën?

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma feb 09, 2009 9:27 pm

@ Jeroen: bedankt voor de uitleg, ik zal eens op zoek gaan naar het een of ander.

[War_bombs reis door Black Metalland #1]
Leuk:
Faarthkrag - The Station, the Passenger and the Vast Chasm tape
Begint met twee donkere ambient stukken. Het derde nummer is slepend, met verwrongen riffs en een heel langzaam tempo met ruisende ambient en heel diep weggemoffelde zang in de achtergrond. Productioneel slecht, maar daar teken ik geen bezwaar tegen.
Matig:
Naglfar - Harvest
Irritante melodieuze loopjes, saaie gebruik van de keyboards, vocaal matig, af en toe overdreven bombastisch, maar als je niet aandacht aan het luisteren bent is het nog wel te doen voor een nummertje of 3
Slecht:
Korova - A Kiss in the Charnel Fields
Wordt om zeep geholpen door de productie, en op een enkele riff niet leuk om te luisteren.
Laatst gewijzigd door War_Bomb op do feb 12, 2009 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 09, 2009 9:56 pm

Het pleziert me om iemand te treffen die hetzelfde denkt over Naglfar als ik. Behoorlijk saaie en platgecomprimeerde melodieuze metal (black zou ik het in ieder geval niet noemen, dan vind ik Dimmu Borgir nog donkerder) zou ik het noemen, vooral erg glad qua geluid. Ik zal niet ontkennen dat het best aardig in elkaar steekt, maar het is meestal te gekunsteld. Ik mis daarnaast het rauwe en levendige aspect bij deze opzwepende muziek. Het klinkt te gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 09, 2009 10:06 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Ja, dat album is geweldig geworden! Kan niet wachten tot hij uit is. Ik ben er nog niet over uit of hij kan tippen aan Tara, maar hij komt zeker dicht in de buurt.
Op ZM krijgt ie een 6.0.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma feb 09, 2009 10:20 pm

Jeroen schreef:Het pleziert me om iemand te treffen die hetzelfde denkt over Naglfar als ik. Behoorlijk saaie en platgecomprimeerde melodieuze metal (black zou ik het in ieder geval niet noemen, dan vind ik Dimmu Borgir nog donkerder) zou ik het noemen, vooral erg glad qua geluid. Ik zal niet ontkennen dat het best aardig in elkaar steekt, maar het is meestal te gekunsteld. Ik mis daarnaast het rauwe en levendige aspect bij deze opzwepende muziek. Het klinkt te gemaakt.
Nou, gefeliciteerd dan. Hier nog een. Je avond kan nu vast niet meer stuk. ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 09, 2009 10:41 pm

hehe, meestal zie ik niets dan lof als het om Naglfar gaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma feb 09, 2009 11:07 pm

XnegativeX schreef:[..]Op ZM krijgt ie een 6.0.
Smaken verschillen natuurlijk, maar wat ik van de nieuwe Absu cd gehoord heb, klinkt me erg goed in de oren. Datzelfde geldt voor het werk van Naglfar trouwens. Ik hoop dat ik Jeroens avond nu niet verpest heb. :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 09, 2009 11:08 pm

Ik houd me groot
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 09, 2009 11:10 pm

Hoor ik daar Naglfar? Ik zeg Vittra. Dat kreeg u niet helemaal mee? Dan zeg ik het nog een keer...

Vittra
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 09, 2009 11:15 pm

Gilbert schreef:[..]

Smaken verschillen natuurlijk, maar wat ik van de nieuwe Absu cd gehoord heb, klinkt me erg goed in de oren.
Dat heb ik ook ja. Het is geen tweede Tara maar dat had ik ook niet verwacht. En dan moet ik er nog bij zeggen dat ik Tara toch een heel klein beetje overrated vind. Ikzelf vind The Third Storm of Cythraul stukken beter.

Het nieuwe album zit aardig in dezelfde lijn als The Third Storm of Cythraul en ook Tara maar hij is ook weer heel anders.

Qua sound had hij inderdaad wel een stukje rauwer gemogen maar veel meer kritiek heb ik er momenteel nog niet op. Ik ga hem zeker wel aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma feb 09, 2009 11:16 pm

Jeroen schreef:hehe, meestal zie ik niets dan lof als het om Naglfar gaat.
En terecht. Naglfar is in mijn ogen ronduit geniaal. Verslavende melodieuze black metal met bijtende teksten, die qua niveau zelfs verdomd dicht bij Dissection in de buurt komt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma feb 09, 2009 11:36 pm

Draconian schreef:[..]


En terecht. Naglfar is in mijn ogen ronduit geniaal. Verslavende melodieuze black metal met bijtende teksten, die qua niveau zelfs verdomd dicht bij Dissection in de buurt komt.
Ehm, voor de gelegenheid heb ik hun Myspace daarstraks eens opgezocht. Het eerste dat ik opving (en het enige dat me bij is gebleven) is: "What is wrong, what is right? I worship the night." Niet om elitair te doen ofzo, maar kom op zeg. :' )

Nu is het sowieso totaal niet mijn stijl BM, dat scheelt ook wel.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di feb 10, 2009 2:16 am

Enkele nummers van Sheol en Pariah vind ik nog best goed te pruimen, maar Harvest... wat een slaapverwekkende plaat.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di feb 10, 2009 2:22 am

Even iets anders. De nieuwe Wolves in the Throne Room EP klinkt alvast weer zeer goed. Het doet in ieder geval veel goeds vermoeden voor de nieuwe plaat.
Faustian Spirit of the Earth

John W.
Berichten: 104
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 11:14 am
Locatie: Den Haag

Bericht door John W. » di feb 10, 2009 12:14 pm

Als aanvulling op Jeroen betreffende de paganmetal, hier nog een paar bands die ik kan waarderen, hoewel sommigen weer richting viking en black metal gaan:

Forefather
Numen
Loits
Nydvind

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di feb 10, 2009 3:52 pm

Ik ben afgelopen week op de Zweedse band IXXI (met een aantal leden van Ondskapt wat ik begreep) gestuit en ik moet zeggen dat de muziek mij erg aangenaam verrast heeft. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het te verschijnen album Elect Darkness.

http://www.myspace.com/ixxiofficial

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di feb 10, 2009 4:16 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dat heb ik ook ja. Het is geen tweede Tara maar dat had ik ook niet verwacht. En dan moet ik er nog bij zeggen dat ik Tara toch een heel klein beetje overrated vind. Ikzelf vind The Third Storm of Cythraul stukken beter.

Het nieuwe album zit aardig in dezelfde lijn als The Third Storm of Cythraul en ook Tara maar hij is ook weer heel anders.

Qua sound had hij inderdaad wel een stukje rauwer gemogen maar veel meer kritiek heb ik er momenteel nog niet op. Ik ga hem zeker wel aanschaffen.
Ik had laatst de picture LP op de kop getikt van ABSU "The Sun of Tiphareth". Werkelijk een ongelofelijk gaaf album. Ken deze band eigenlijk niet verder. Ligt de rest van hun discografie in het verlengde van "The Sun of Tiphareth"? Als dat zo is kan ik mijn lijstje weer uitbreiden.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 10, 2009 4:29 pm

XnegativeX schreef:Op ZM krijgt ie een 6.0.
Verbaast me niets als ik zie wie hem geschreven heeft. Die gast herkent nog geen goed album als 'ie er met zijn neus bovenop flikkert. :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di feb 10, 2009 4:48 pm

Ach, in eerste instantie wilde ik hier ook wat negatiefs zeggen over die recensie op ZM, maar toen bedacht ik me dat ik zelf soortgelijke reviews heb geschreven van bijvoorbeeld de meest recente Arsis en AC/DC cd's, en daar was tot mijn verbazing ook niet iedereen het mee eens. De reviewer zal best zo eerlijk mogelijk zijn eigen beleving van het nieuwe Absu album op papier hebben gezet, al vraag ik me wel een beetje af hoe vaak hij er naar geluisterd heeft. Maar ja, dan bedenk ik me weer dat er ook mensen waren die vonden dat ik minstens twintig keer naar die Arsis cd had moeten luisteren, terwijl ik zelf een stuk of tien draaibeurten toch echt meer dan genoeg vond. :P Drie draaibeurten was ook genoeg geweest. Uiteindelijk verschillen smaken nu eenmaal. Als je er echter achter komt dat jouw smaak negen op de tien keer van de desbetreffende reviewer verschilt, dan heeft het natuurlijk geen zin om zijn of haar recensies te blijven lezen.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do feb 12, 2009 8:35 pm

Zo nu en dan aanraders van mailorders bijhouden is lang geen slechte zaak, bleek maar eens te meer. Via Conspiracy mailing laatst op de Libanese band Ayat getipt en zeer goed bevonden. Het een mengelmoes van black metal punk en rock 'n roll, wat neerkomt een bak razende herrie. Blastend en razende knalt he ene na het andere nummer door je speakers heen. Het hysterische gekrijs maakt het geheel nog eens helemaal af. Ik heb de teksten van het nieuwe album niet gelezen, maar ik verwacht tussen het geweld door luisterend, een fiks aantal scherpe aantekeningen bij de huidige situatie in het midden oosten...

Een myspace van Ayat heb ik niet kunnen vinden, wel een sample op de site van Conspiracy: http://www.conspiracyrecords.com/store/ ... mp3id=2074

Ik wordt er in ieder geval weer heel blij van. Dit soort ongetemde agressie is helemaal mijn ding :P
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 12, 2009 8:43 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Verbaast me niets als ik zie wie hem geschreven heeft. Die gast herkent nog geen goed album als 'ie er met zijn neus bovenop flikkert. :P
ik ook niet hoor, wel als ik em in de speler druk en em een paar keer draai :P

Ik zie alweer genoeg checkenswaardige bands, ik ga maar eens wat luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do feb 12, 2009 9:02 pm

Scream filled Silence schreef:Een myspace van Ayat heb ik niet kunnen vinden, wel een sample op de site van Conspiracy: http://www.conspiracyrecords.com/store/ ... mp3id=2074

Ik wordt er in ieder geval weer heel blij van. Dit soort ongetemde agressie is helemaal mijn ding :P
Zo op het allereerste gehoord geeft het toch best een toffe indruk, maar ik denk niet dat ik er langer dan twee minuten naar kan luisteren...

Om nog maar eens op mijn eerdere Akitsa post terug te komen:
D. schreef:Ik ben dus op zoek naar bands die op Akitsa lijken (of misschien wel andersom). Niet zo zeer qua muziek, maar qua gevoel/sfeer.
Zijn hier mensen bekend met het (tevens) Canadese Malveillance? Ik niet zo, maar wat ik van hem ken is snel gespeelde punky black metal. Een nummer op zijn Myspace is heel anders en is wel een beetje wat ik bedoel. Weet iemand misschien of hij een release (demo/album/whatever) heeft met muziek in diezelfde stijl? Het nummer zelf staat als unreleased aangegeven.

Myspace: http://www.myspace.com/malveillanceband
Het nummer dat ik bedoel is Corps Morts.

Waar is TTT trouwens als je hem nodig hebt?

EDIT: Zojuist vernomen dat TTT niet meer onder ons is. Toch jammer. In ieder geval krijgen jullie de groeten van hem.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » do feb 12, 2009 9:58 pm

[War_bombs reis door Black Metalland #2]
Geniaal:
Tsatthoggua - Hosanna Bizarre Een heel hoog tempo waardoor logischerwijs de Grindcore dan ook nooit ver weg is. Heel erg energiek, waardoor er geen stilzitten bij is, vooral als de keyboards invallen schiet de adrenaline in mijn lijf. Kan het nog cooler worden ? (Kralice moet ik nog beluisteren ;) ) Een degelijke productie, alhoewel het geluid af en toe wel wat schel is. De screams zijn niet geweldig, maar ze passen er wel bij het geheel.

Heel leuk:

This Is Past - Alice In Uglyland
Ik draai deze de laatste tijd heel erg vaak. Emotionele gitaarplaat, waarbij repetiviteit een erg grootte rol speelt. Nummers die alleen uit riffs en naar de achergrond geschoven zang zijn hier geen uitzondering maar regel (de stukken die alleen uit riffs bestaan zijn trouwens echt geniaal, zo had de het hele album wel mogen zijn). De zang is meer dan behoorlijk af en toe, traag, emotioneel gekerm, maar jammer genoeg is het diep weggemoffelt. De keyboards hadden van mij overboord mogen worden gegooid, en het is dan ook onbegrijpelijk dat er een heel nummer aan is gewijd.

Slecht:
The Meads Of Asphodel & Mayhem - Jihad / Freezing Moon
The Meads Of Asphodel; Op de af en toe leuk gekozen samples is dit echt slecht. Een zanger die het toch al slome tempo van de muziek niet eens bij kan houden, het is te knullig voor woorden, laat staan om het dan op plaat te zetten. De overdaad aan (af met een flink orgel geluid) keyboards is niet aan mij besteed. Het klinkt allemaal zo ongeïnspireerd en saai.

Mayhem; Dit is iets aangenamer, maar klinkt nog een stuk amateuristischer. De productie is heel erg slecht, die komt het niveau van pre-demo niet te boven. De zang is niet echt goed, maar er zit tenminste een beetje pit in. De snelheid is een aangename afwisseling op TMOA, maar doordat de drums zo slecht klinken heb je nauwelijks het gevoel van energie.

Plaats reactie