Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » wo feb 16, 2022 11:30 am

The Wild Hunt sluit er ook wel op aan, afgezien van het Bathoriaanse vikingmetalnummer (wel heel erg gaaf!). Plaat is iets toegankelijker. De laatste cd is dan weer een stuk minder toegankelijk. Die raast vrij heftig door, al zit er wel genoeg nuance in om de boel interessant te houden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door KoenM » vr feb 18, 2022 8:38 am

Sworn to the Dark gecheckt maar die vond ik toch minder imposant.

M.b.t. bm ben ik meestal rijkelijk late to the party, maar godverdomme, ik krijg maar geen genoeg van Mgla. En dan met name Exercises in Futility. Wat een album dat maar blijft geven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr feb 18, 2022 9:02 am

Vroeg of laat gaat iedereen eraan! Verander die naam maar vast in KoenBM!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr feb 18, 2022 9:53 am

Voor de mensen die wel wat meer Negura Bunget/Dordeduh-achtige praktijken nodig hebben: Sur Austru. Ook Roemeens, ontstaan vanuit Negura Bunget nadat de bandleider overleed, en met eenzelfde soort bevlogenheid, spirituele energie en experimenteerdrift, maar met een extra vleugje prog/psych.
https://www.angrymetalguy.com/sur-austr ... ssed-2021/


Ook de clip doet denken aan de clips van eerdergenoemden.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Black Metal

Bericht door Jan-Willem » vr feb 18, 2022 1:06 pm

KoenM schreef: vr feb 18, 2022 8:38 am Sworn to the Dark gecheckt maar die vond ik toch minder imposant.

M.b.t. bm ben ik meestal rijkelijk late to the party, maar godverdomme, ik krijg maar geen genoeg van Mgla. En dan met name Exercises in Futility. Wat een album dat maar blijft geven.
Dan moet je ze eens live zien, echt g-e-w-e-l-d-i-g. Als het goed is kan het binnenkort weer.

Ik hoop dat ze sowieso binnenkort weer met een plaat komen, het is niet alsof ze de laatste 2 jaar druk waren met touren.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Black Metal

Bericht door Heyoka » vr feb 18, 2022 2:09 pm

Vergeet de hakenkruizen niet als ze weer optreden he!

https://varisverkosto.com/2019/03/the-i ... arvilevyt/

Afbeelding

Aspa links op de foto! (Aspa's band --> Clandestine Blaze --> racistenbandje --> leden MGLA hebben ook gespeeld in Clandestine Blaze.
Apart from Clandestine Blaze, Aspa has praised antisemitism in the lyrics he provided to RAC group Pagan Skull in “Lackeys of Six Pointed Star” and in contributing to industrial band Deathkey´s record “Behead the Semite”. The record was released by Aspa´s Freak Animal Records. Aspa´s other label Northern Heritage has also released the critically acclaimed Polish black metal group Mgła. The members of Mgła perform in the live lineup of Clandestine Blaze and Aspa has appeared as Mgła´s live vocalist. Aspa has discussed the collaborations in the previously mentioned Sarastus interview.
Doe met deze informatie wat je wilt, maar vergeet je hakenkruis niet ;)
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door Heidewolf » vr feb 18, 2022 2:16 pm

Jan-Willem schreef: vr feb 18, 2022 1:06 pm
KoenM schreef: vr feb 18, 2022 8:38 am Sworn to the Dark gecheckt maar die vond ik toch minder imposant.

M.b.t. bm ben ik meestal rijkelijk late to the party, maar godverdomme, ik krijg maar geen genoeg van Mgla. En dan met name Exercises in Futility. Wat een album dat maar blijft geven.
Dan moet je ze eens live zien, echt g-e-w-e-l-d-i-g. Als het goed is kan het binnenkort weer.

Ik hoop dat ze sowieso binnenkort weer met een plaat komen, het is niet alsof ze de laatste 2 jaar druk waren met touren.
https://www.013.nl/programma/7057/watain-abbath
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » vr feb 18, 2022 2:26 pm

^^ het ging over Mgla live.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door Heidewolf » vr feb 18, 2022 2:32 pm

Ah ok
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door KoenM » vr feb 18, 2022 2:51 pm

Ja, maar Watain, Abbath en Tribulation overweeg ik ook sterk om te gaan kijken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Black Metal

Bericht door Ernst » vr feb 18, 2022 6:25 pm

Geniaal package zeg, daar ga ik ook heen.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » za mar 12, 2022 10:36 am

NECROPHOBIC gitarist en hoofdcomponist Sebastian Ramstedt heeft twee jaar geleden een nieuwe band opgericht genaamd IN APHELION. Hij wordt daarin bijgestaan door mede-Necrophobic gitarist Johan Bergebäck en CRYPTOSIS drummer Marco Prij. Vorig jaar hebben ze al een demo ("Let the Beast Run Wild") en een EP ("Luciferian Age") uitgebracht en afgelopen vrijdag is het volledige debuutalbum "Moribund" verschenen. Het album bevat 10 nummers die samen bijna een uur klokken. Ik kan wel een beschrijving geven (melodieuze black metal), maar ik kopieëer hier een quote uit de review op Angry Metal Guy:

"With Moribund, In Aphelion have delivered one of the very best black metal albums I’ve ever heard. The guitar work and rhythmic diversity give the record a distinctly classic metal feel that has completely mesmerized me. Its power is so strong that when I had a three-hour drive out to the coast last week, and could have listened to anything I wanted, I chose to listen to Moribund three times in a row. I’ve heard a lot of great music this year, but In Aphelion have just leapfrogged the pack, cementing Moribund as my album to beat in 2022."

https://www.angrymetalguy.com/in-apheli ... nd-review/

Enjoy!

Spotify: https://open.spotify.com/album/09buEHwU ... bQ1S67i4lA
Bandcamp: https://edgedcircleproductions.bandcamp ... m/moribund
Tidal: https://tidal.com/browse/album/213397698



Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » za mar 12, 2022 2:55 pm

Dank, ik las er gisteren over bij AMG, en hoorde een kort stukje en besefte dat dit wel eens héél gaaf zou moeten zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » vr mar 18, 2022 9:59 am

Hieronimus schreef: za mar 12, 2022 2:55 pm Dank, ik las er gisteren over bij AMG, en hoorde een kort stukje en besefte dat dit wel eens héél gaaf zou moeten zijn.
Heb je al geluisterd? Damn, album groeit langzaam maar zeker na elke luisterbeurt, dikke kandidaat voor de jaarlijst.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door Heidewolf » vr mar 25, 2022 11:18 am

De nieuwe Dark Funeral is niet bijzonder boeiend na twee luisterbeurten. Het materiaal is niet zo pakkend, pas bij het voorlaatste nummer komt er iets melodisch interessants voorbij. Van DF verwacht ik geen verwrongen zwarte herrie, maar goede melodische BM op een hoog tempo. Misschien dat er meer luistersessies nodig zijn en die komen er wel, maar ik verwacht er niet veel van.

De nieuwe Deathspell Omega daarentegen, klonk wel erg lekker. Juist een beetje melodisch, relatief gezien voor hun doen. Op basis van de eerste nummers had ik niet kunnen raden dat het DSO betrof. Nog maar een geluisterd, maar liet meteen een positieve indruk achter. Ik heb die 2019 release 'Furnaces' niet veel geluisterd, maar er stond mij geen grote ontwikkeling tov 'Peracletus' bij.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Black Metal

Bericht door Amibor » vr mar 25, 2022 12:49 pm

Ja, ook al een nieuwe DSO, die ga ik ook even induiken. Dark Funeral vind ik echt een van de allerallersaaiste BM-bands sinds het uitvinden van de corpsepaint.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Black Metal

Bericht door Draconian » vr mar 25, 2022 4:58 pm

Amibor schreef: vr mar 25, 2022 12:49 pm Ja, ook al een nieuwe DSO, die ga ik ook even induiken. Dark Funeral vind ik echt een van de allerallersaaiste BM-bands sinds het uitvinden van de corpsepaint.
Ik moest er ineens aan denken aangezien jij wel van dissonant gereutel houdt, maar wat vind je eigenlijk van Hwwauoch? In het kader van compleet mensonterende, nietsontziende teringherrie vol labyrintische riffs en ijzig doodsgekerm is dit wat mij betreft toch wel een van de beste bands van de laatste jaren:

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » vr mar 25, 2022 7:20 pm

Amibor schreef: vr mar 25, 2022 12:49 pm Ja, ook al een nieuwe DSO, die ga ik ook even induiken. Dark Funeral vind ik echt een van de allerallersaaiste BM-bands sinds het uitvinden van de corpsepaint.
Nee man. Totaal niet mee eens. Ik vind Dark Funeral geweldig. Die helse sound, snelheid, gitaarmelodieën en toegankelijke structuren vormen een gouden formule. Ik heb die albums eindeloos gedraaid en DF is sinds ik naar black metal luister (toch al ruim 20 jaar) met groepen als Abigor, Immortal, Nokturnal Mortum, Marduk, Drudkh en Emperor een vaste waarde gebleken.

De nieuwe cd plofte vandaag op de mat. Ben benieuwd. Vorige vind ik nog steeds prima.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » za mar 26, 2022 10:15 am

Ik heb de nieuwe Dark Funeral ook geprobeerd, maar ben na 2 nummers afgehaakt. Die vocalist mist iets, klinkt niet als een echte black metal vocalist, pas niet bij DF vind ik. Ik wil een intensere, helsere krijs.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Black Metal

Bericht door Jan-Willem » za mar 26, 2022 12:41 pm

Heidewolf schreef: vr mar 25, 2022 11:18 am De nieuwe Deathspell Omega daarentegen, klonk wel erg lekker. Juist een beetje melodisch, relatief gezien voor hun doen. Op basis van de eerste nummers had ik niet kunnen raden dat het DSO betrof. Nog maar een geluisterd, maar liet meteen een positieve indruk achter. Ik heb die 2019 release 'Furnaces' niet veel geluisterd, maar er stond mij geen grote ontwikkeling tov 'Peracletus' bij.
Die heb ik van de week ook nog geluisterd, ik denk dat die nog wat luisterbeurten nodig heeft. Wel had ik het idee dat ze nu een andere zanger hebben.


Heeft iemand ook al de nieuwe Eucharist gehoord?
Zelf had ik nou nooit het idee dat Eucharist een BM band is dacht altijd dat ze meer in het straatje van At the Gates zaten.

[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=OoJGdLqd2Lo[/youtube]
Op de een of andere manier krijg ik de link niet goed

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » zo mar 27, 2022 2:37 pm

Jan-Willem schreef: za mar 26, 2022 12:41 pm Heeft iemand ook al de nieuwe Eucharist gehoord?
Zelf had ik nou nooit het idee dat Eucharist een BM band is dacht altijd dat ze meer in het straatje van At the Gates zaten.


Op de een of andere manier krijg ik de link niet goed
Het is ook 25 jaar geleden dat hun laatste album uitkwam :o Ze waren oorspronkelijk ook geen black metal band, maar pasten inderdaad inderdaad in de klassieke 'Gothenburg' sound. Het nieuwe album is inderdaad een stuk meer black metal, maar ik vind het goed te pruimen, ook al ben ik een enorme Mirrorworlds fan en had ik heel graag iets in die stijl gehoord. Op het nieuwe album hoor ik ook mooie, melancholische melodielijnen en verschillende nummers blijven na de eerste luisterbeurten al hangen. Shadows vond ik al een prima nummer, maar ik luister nu bijvoorbeeld Queen of Hades dat een intense, droevige sfeer heeft. Ook Markus' vocalen zijn intens, wanhopig en lijken echt uit zijn tenen te komen.

Ik was voorbereid op deze stijlwisseling en ben tot nu toe positief. Ik zal het album (de volle 76 minuten :shock:) nog veelvuldig gaan luisteren.

Over de YouTube link, je had de link naar de mobiele site ingevuld, ik denk dat het daaraan lag. 'm' even wijzigen in 'www' en je ziet, het werkt.

PS: zie een stukje hierboven mijn post over IN APHELION, moet jij ook even checken, if you haven't already..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Black Metal

Bericht door Amibor » di mar 29, 2022 8:22 pm

Draconian schreef: vr mar 25, 2022 4:58 pm
Amibor schreef: vr mar 25, 2022 12:49 pm Ja, ook al een nieuwe DSO, die ga ik ook even induiken. Dark Funeral vind ik echt een van de allerallersaaiste BM-bands sinds het uitvinden van de corpsepaint.
Ik moest er ineens aan denken aangezien jij wel van dissonant gereutel houdt, maar wat vind je eigenlijk van Hwwauoch? In het kader van compleet mensonterende, nietsontziende teringherrie vol labyrintische riffs en ijzig doodsgekerm is dit wat mij betreft toch wel een van de beste bands van de laatste jaren:

Ken het niet, ga ik zeker checken, bedankt voor de tip. Lekkere naam ook weer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo mar 30, 2022 8:06 pm

MadTinus schreef: vr mar 18, 2022 9:59 am
Hieronimus schreef: za mar 12, 2022 2:55 pm Dank, ik las er gisteren over bij AMG, en hoorde een kort stukje en besefte dat dit wel eens héél gaaf zou moeten zijn.
Heb je al geluisterd? Damn, album groeit langzaam maar zeker na elke luisterbeurt, dikke kandidaat voor de jaarlijst.
De kwartjes vallen nog niet echt, maar de potentie is er wel, hoewel wat gepolijst.

Ik vermaak me wel direct met de wat meer underground acts die op Addergebroed langskomen, zoals Wandelaars. Rauw maar melodieus, tapt uit hetzelfde vaatje als Fluisteraars etc., richting shoegaze-praktijken zo nu en dan.
https://chronosdefied.bandcamp.com/album/verbroken
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Black Metal

Bericht door Jan-Willem » wo mar 30, 2022 8:10 pm

MadTinus schreef: zo mar 27, 2022 2:37 pm PS: zie een stukje hierboven mijn post over IN APHELION, moet jij ook even checken, if you haven't already..
Die had ik al gecheckt inderdaad maar bij mij valt het kwartje ook nog niet helemaal.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » vr apr 01, 2022 9:46 am

Hieronimus schreef: wo mar 30, 2022 8:06 pm
MadTinus schreef: vr mar 18, 2022 9:59 am
Hieronimus schreef: za mar 12, 2022 2:55 pm Dank, ik las er gisteren over bij AMG, en hoorde een kort stukje en besefte dat dit wel eens héél gaaf zou moeten zijn.
Heb je al geluisterd? Damn, album groeit langzaam maar zeker na elke luisterbeurt, dikke kandidaat voor de jaarlijst.
De kwartjes vallen nog niet echt, maar de potentie is er wel, hoewel wat gepolijst.
Jan-Willem schreef: wo mar 30, 2022 8:10 pm
MadTinus schreef: zo mar 27, 2022 2:37 pm PS: zie een stukje hierboven mijn post over IN APHELION, moet jij ook even checken, if you haven't already..
Die had ik al gecheckt inderdaad maar bij mij valt het kwartje ook nog niet helemaal.
Nog een paar keer proberen, bij mij bleef het ook redelijk lang hangen op 'interessant', het kwartje viel pas toen het hele album er was. Meerdere luisterbeurten werpen hun vruchten af. Nummers als Draugr en Requiem, man man, geweldig.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr apr 01, 2022 9:57 am

Hehe, zal ik doen hoor.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » vr apr 01, 2022 1:34 pm

Hieronimus schreef: vr apr 01, 2022 9:57 am Hehe, zal ik doen hoor.
No pressure ;) Er is ook zóveel te luisteren, ik ken het gevoel.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » di apr 12, 2022 8:45 pm

In zekere zin beklijft het album wel na meerdere malen luisteren. Sommige riffs en overgangen raken precies de juiste snaar. Hij blijft in de lijst voor dit jaar en ik vermaak me er wel mee!

Verder wil ik nog wel even Vorga pluggen, ik dacht dat ik dat al wel eerder had gedaan? Even zoeken, en inderdaad, zie hieronder. Misschien krijgt het meer aandacht in dit topic?
Hieronimus schreef: di feb 15, 2022 6:53 pm Alsof Darkspace maar een kwart van de speeltijd zou krijgen om hun ideeën in te proppen, Arcturus hun maskers en tekstbeleid zou moeten overhandigen, en er nog een snufje typische riffgebaseerde meloblack in het straatje van Dissection en Wormwitch overheen moest. En dat in een debuut: ik ben positief gestemd zo op het eerste gehoor, lekkere nummers! Eerste echte verrassing van het jaar.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Black Metal

Bericht door Draconian » wo apr 13, 2022 9:10 am

Hieronimus schreef: di apr 12, 2022 8:45 pm In zekere zin beklijft het album wel na meerdere malen luisteren. Sommige riffs en overgangen raken precies de juiste snaar. Hij blijft in de lijst voor dit jaar en ik vermaak me er wel mee!

Verder wil ik nog wel even Vorga pluggen, ik dacht dat ik dat al wel eerder had gedaan? Even zoeken, en inderdaad, zie hieronder. Misschien krijgt het meer aandacht in dit topic?
Hieronimus schreef: di feb 15, 2022 6:53 pm Alsof Darkspace maar een kwart van de speeltijd zou krijgen om hun ideeën in te proppen, Arcturus hun maskers en tekstbeleid zou moeten overhandigen, en er nog een snufje typische riffgebaseerde meloblack in het straatje van Dissection en Wormwitch overheen moest. En dat in een debuut: ik ben positief gestemd zo op het eerste gehoor, lekkere nummers! Eerste echte verrassing van het jaar.

Die beschrijving maakt me heel nieuwsgierig, straks maar eens even checken!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » wo apr 13, 2022 2:10 pm

Draconian schreef: wo apr 13, 2022 9:10 am Mystic Circle - Mystic Circle review

Prima recensie van de nieuwe cd van Mystic Circle trouwens. Vind het ook een alleraardigst schijfje. Met als verschil dat ik vroeger nooit zoveel moeite had met albums als Infernal Satanic Verses of The Great Beast. De band had weliswaar een wat overtrokken imago en ze stonden vrijwel overal in voorprogramma's, maar toch heb ik de aversie destijds niet zo begrepen. Er waren immers talloze groepen die klonken als Dimmu Borgir en Cradle Of Filth en daar zaten ook bands bij die stukken slechter klonken dan Mystic Circle.

Hoe dan ook, die nieuwe is lekker. Een flink pak beter dan die drie middelmatige schijfjes die ze na The Great Beast hebben gemaakt. Prachtig artwork ook. Grappig dat ze nu eigenlijk totaal niet trendy klinken, omdat deze stijl een beetje verdwenen lijkt te zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door HighKing » vr apr 15, 2022 1:11 pm

Voor de levensgenieter :lol:


Ik moest erg lachen om de inner sleeve.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Black Metal

Bericht door Spawn999 » vr apr 15, 2022 1:13 pm

Krijst!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Black Metal

Bericht door Heyoka » vr apr 15, 2022 1:55 pm

Helemaal mijn stijl! Ik zou haast denken dat het een eerbetoon aan mij is!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Black Metal

Bericht door Spawn999 » vr apr 15, 2022 2:21 pm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Spawn999 op vr apr 15, 2022 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door HighKing » vr apr 15, 2022 2:22 pm

:lolup:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Black Metal

Bericht door Jan-Willem » vr apr 15, 2022 7:58 pm

HighKing schreef: vr apr 15, 2022 1:11 pm Voor de levensgenieter :lol:


Ik moest erg lachen om de inner sleeve.
Beetje jammer die zin: "celebrate life"

In het zelfde straatje:
Afbeelding

Leuk cdtje om je op te vrolijken

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Black Metal

Bericht door Draconian » za apr 16, 2022 11:08 am

Jeroen schreef: wo apr 13, 2022 2:10 pm
Draconian schreef: wo apr 13, 2022 9:10 am Mystic Circle - Mystic Circle review

Prima recensie van de nieuwe cd van Mystic Circle trouwens. Vind het ook een alleraardigst schijfje. Met als verschil dat ik vroeger nooit zoveel moeite had met albums als Infernal Satanic Verses of The Great Beast. De band had weliswaar een wat overtrokken imago en ze stonden vrijwel overal in voorprogramma's, maar toch heb ik de aversie destijds niet zo begrepen. Er waren immers talloze groepen die klonken als Dimmu Borgir en Cradle Of Filth en daar zaten ook bands bij die stukken slechter klonken dan Mystic Circle.

Hoe dan ook, die nieuwe is lekker. Een flink pak beter dan die drie middelmatige schijfjes die ze na The Great Beast hebben gemaakt. Prachtig artwork ook. Grappig dat ze nu eigenlijk totaal niet trendy klinken, omdat deze stijl een beetje verdwenen lijkt te zijn.
Thanks. En ja, al die symfonische blackmetalbandjes uit de jaren '90, die zijn zo goed als uitgestorven. En het kan zeker slechter ja. Ik herinner me een optreden van Wykked Wytch - een enorm brakke Cradle Of Filth-kloon met een of andere heks die de nummers aan elkaar krijste - waarbij het aanwezige publiek het optreden vol verbijstering bekeek. Je kon een speld horen vallen tussen de nummers, heel gênant haha.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8390
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Black Metal

Bericht door AmnesJAn » za apr 16, 2022 3:30 pm

Dat kan ik me ook nog herinneren, de tering was dat erg. :’)

In het kader van schaamteloze zelfpromotie; onze oude albums zijn geremixed en geremastered en staan nu op Spotify:


לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Black Metal

Bericht door Amibor » za apr 16, 2022 6:38 pm

Xasthur weer eens aangezet na lange tijd, best gek op zo'n zonnige dag overigens. Ik herinner mij de band vooral van de 'hype' die hier ooit speelde, nooit helemaal aangeslagen bij mij, maar zo nu en dan wel lekker vanwege die in en in treurige dissonantie. Uiteraard zijn er inmiddels erg veel BM-bands die het begrip nachtmerrie tot veel interessantere hoogtes hebben gestuwd, maar vooruit, Xasthur is op zich prima in neerslachtige horror. Ik zou het verder vooral aanraden als je Burzum te vrolijk vindt ;)
Draconian schreef: vr mar 25, 2022 4:58 pm
Amibor schreef: vr mar 25, 2022 12:49 pm Ja, ook al een nieuwe DSO, die ga ik ook even induiken. Dark Funeral vind ik echt een van de allerallersaaiste BM-bands sinds het uitvinden van de corpsepaint.
Ik moest er ineens aan denken aangezien jij wel van dissonant gereutel houdt, maar wat vind je eigenlijk van Hwwauoch? In het kader van compleet mensonterende, nietsontziende teringherrie vol labyrintische riffs en ijzig doodsgekerm is dit wat mij betreft toch wel een van de beste bands van de laatste jaren:

[youtube][/youtube]
O, en na enkele luistersessies kan ik concluderen dat dit vreselijk gaaf is, bedankt voor de tip.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » zo apr 24, 2022 3:00 pm

Grand Belial's Key heeft ook weer eens een nieuwe plaat uit. Ben benieuwd. Lang geleden, maar zo te zien nog even controversieel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » di apr 26, 2022 9:04 am

Jeroen schreef: zo apr 24, 2022 3:00 pm Grand Belial's Key heeft ook weer eens een nieuwe plaat uit. Ben benieuwd. Lang geleden, maar zo te zien nog even controversieel.
Dat zijn echt ongefilterde antisemieten.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Black Metal

Bericht door Hieronimus » di apr 26, 2022 9:55 am

Vraagje: is anti-christendom minder erg dan antisemitisme of anti-islam?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door Heidewolf » di apr 26, 2022 10:13 am

In het westen gaat anti-christendom doorgaans niet gepaard met geweld (in andere delen van de wereld zijn de verhoudingen tussen islamitische en christelijke groepen meer gewelddadig natuurlijk). En beperkt het zich over het algemeen enkel tot de religie. In de praktijk is antisemitisme vaak een meer gewelddadige haat tov een heel ras. Dus ja, anti-christendom is minder erg dan antisemitisme.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » di apr 26, 2022 11:34 am

GBK is volgens mij in de teksten niet racistisch, maar puur antireligieus. Maar dat is in dit kader misschien wat lastig uit te leggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Black Metal

Bericht door Heyoka » di apr 26, 2022 11:36 am

Tel daarbij op dat twee leden ook gespeeld hebben in Absurd, een moordlustig en racistische collectief.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » di apr 26, 2022 1:05 pm

Naar mijn weten heeft het huidige Absurd helemaal niets meer te maken met die lieden uit de jaren 90. Twijfelachtig dat ze dezelfde naam hebben aangehouden, maar ja, black metal heh. Kutband trouwens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Black Metal

Bericht door MadTinus » di apr 26, 2022 3:07 pm

Een snelle blik op Metal Archives leert mij dat GBK zonder enige twijfelt behoort tot de categorie bands waar ik helemaal niks mee te maken wil hebben. Ze zitten op Weltenfeind, een puur NSBM label.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » di apr 26, 2022 3:16 pm

Ik vond GBK destijds (rond 2005) muzikaal wel tof, maar ben ze eerlijk gezegd uit het oor en oog verloren in de tussentijd. Wel een band met een eigen stijl.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Black Metal

Bericht door innuendo » di apr 26, 2022 10:54 pm




Zijn er hier nog liefhebbers voor de speciale set van Liturgy van afgelopen zondag?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Black Metal

Bericht door Krimhild » wo apr 27, 2022 9:29 am

Amibor schreef: za apr 16, 2022 6:38 pm Xasthur weer eens aangezet na lange tijd, best gek op zo'n zonnige dag overigens. Ik herinner mij de band vooral van de 'hype' die hier ooit speelde, nooit helemaal aangeslagen bij mij, maar zo nu en dan wel lekker vanwege die in en in treurige dissonantie. Uiteraard zijn er inmiddels erg veel BM-bands die het begrip nachtmerrie tot veel interessantere hoogtes hebben gestuwd, maar vooruit, Xasthur is op zich prima in neerslachtige horror. Ik zou het verder vooral aanraden als je Burzum te vrolijk vindt ;)
Tnx voor de tip.
Ik ben hier gewoon.

Plaats reactie