Metallica III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je het beste full length album van Metallica?

Kill 'em All
24
18%
Ride the Lightning
38
28%
Master of Puppets
32
23%
And Justice For All
18
13%
Metallica (The Black Album)
7
5%
Load
1
1%
Reload
0
Geen stemmen
St. Anger
7
5%
Death Magnetic
0
Geen stemmen
Metalli..wat? Zegt me niets
2
1%
Baggerband
6
4%
Ik zweer bij Garage Inc.
0
Geen stemmen
Ik zweer bij S/M
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 137

Gebruikersavatar
Angmar
Berichten: 63
Lid geworden op: ma mar 17, 2014 12:28 pm
Locatie: Heerhugowaard

Re: Metallica III

Bericht door Angmar » di apr 08, 2014 3:22 pm

Johan schreef:Het is een geweldige concertervaring met een nietszeggend filmomhulsel als extra. Ik geloof dat de dvd ook nog flink wat bonusmateriaal heeft.

Helemaal mee eens, gewoon als een concert bekijken en niet als een speelfilm :) Was zeer vermakelijk en zou het zelf wel een tientje waard vinden voor een dvd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » ma jun 22, 2015 6:29 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Metallica III

Bericht door Ernst-Jan » do jun 25, 2015 8:45 pm

Dat shirt heb ik ooit ook eens gehad.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » ma aug 01, 2016 11:17 pm

Ik had een vraagje, namelijk hoe was Metallica's populariteit voor de Black Album?
Met de Black Album had Metallica natuurlijk een commercieel succes met veel airplay over de hele wereld. Maar ik was benieuwd hoe bekend ze voor dit album waren, vergelijkbaar met welke bands nu?

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » di aug 02, 2016 9:32 am

Metallica, one of the biggest selling acts in American history, were born on October 28, 1981 when drummer Lars Ulrich and guitar player/singer James Hetfield got together via Ulrich’s LA Recycler newspaper ad. Soon, the two had recruited Hetfield’s friend and housemate Ron McGovney to play bass, Dave Mustaine to play lead guitar, and taken the name Metallica after a suggestion from Bay Area metal scene friend Ron Quintana. Their ascent was to be relatively quick, driven by sheer work-rate, effort and a rare musical chemistry. After hitting the opener’s circuit in LA (where they supported the likes of Saxon) they recorded their first ever demo No Life ‘Til Leather. The tape-trading circuit went crazy for it, and after repeatedly well-received shows in the Bay Area, Metallica found themselves relocating there after convincing bassist Cliff Burton to leave his band Trauma and replace McGovney.
East Coast metal merchant Jon Zazula pitched the band on an album deal with his indie label Megaforce Records and 1983 found them traveling to New York in a stolen U-Haul to record their first album. Shortly after arriving in New York in April 1983, Mustaine was replaced by Exodus shredder Kirk Hammett and the boys hit the studio for the first time. The resulting debut album, Kill ‘Em All, exploded onto the scene later that year brandishing punk-encrusted, crunchy metal riffery, the likes of “The Four Horsemen,” “Whiplash” and “Seek and Destroy” that were hailed as instant classics. The stellar reception in the metal community allowed them to quickly make their second album Ride The Lightning with producer Flemming Rassmussen in Copenhagen at Sweet Silence Studios during the summer of 1984. With their writing chemistry maturing at an alarming rate of knots, classic compositions such as “For Whom The Bell Tolls” and “Fade To Black” sat proudly with the aggression of “Fight Fire With Fire” and “Creeping Death.” Q Prime Management and Elektra Records both moved quickly to take the band on by the Fall of ’84, and with the road getting busier and more international, the bands’ stature rapidly grew.
In late 1985, the Rassmussen/Sweet Silence combination provided the underpinning for Master Of Puppets, the band’s third album, which was mixed in LA with Michael Wagener and released in March 1986. “Battery,” the title track and epic instrumental “Orion” were among the astounding compositions, and having secured a support slot with Ozzy Osbourne, Master of Puppets hit the top 30 album charts and expanded their fan base beyond comprehension. It was some ascent. Metallica appeared unstoppable. But a heinous challenge was to be thrown at them when on September 27, 1986, they suffered a tragedy beyond words. On tour in Sweden, during an overnight drive the bands' tour bus skidded out of control and flipped, killing Cliff Burton. His influence on the musical growth of the band had been enormous, combining the DIY philosophies of jamming and experimenting with an acute knowledge of musical theory. Faced with having to find a new path after 40+ auditions they tapped Jason Newsted from Flotsam & Jetsam to take over bass duties. The quartet immediately jumped into a tour and then quickly recorded an EP of cover tunes titled The $5.98 E.P. - Garage Days Re-Revisited (the band literally did the dirty work in Ulrich's garage, which they helped refit into a small studio space by hand themselves!).
The band recorded their fourth full-length album, ...And Justice For All, first with Rassmussen again taking the helm (this time at One On One Studios in LA) after some initial work with Mike Clink (of Appetite for Destruction fame) didn’t work out. Released in August 1988, the album reached #6 on the US charts, while the band was busy blowing headliners Van Halen off the stage during the Monsters Of Rock tour before embarking upon their first headline worldwide arena tour. Metallica also made their very first music video for "One,” a dark, monochromatic, violent, emotional piece which underscored Metallica’s thorough uniqueness.
Then came stratospheric, explosive, cacophonous worldwide success.
In 1991, Metallica released their self-titled album – better known by fans as The Black Album. New producer Bob Rock focused the band on a fuller sound with simpler arrangements, and it went straight to number one all over the world…and didn’t really leave for a couple of years, selling in excess of 16 million copies worldwide, spawning several legitimate singles, and earning various industry accolades, including a Grammy, MTV and American Music Awards. “Enter Sandman” remains one of their signature anthems, whilst their first full foray into something more balladic, “Nothing Else Matters,” empathized with the heartstrings of millions. The tour that accompanied it was equally gargantuan, close to 300 shows in three years, and pushing the band to limits they didn’t know they could reach. It also featured the famous joint-headline stadium tour with Guns N’ Roses and yielded the first-ever official live album Live Shit: Binge & Purge, a road-case-shaped box-set containing all manner of intimate tour ephemera from riders to faxes.
van: https://metallica.com/band/history

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » di aug 02, 2016 12:40 pm

Duidelijk, thx naamgenoot.

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » zo aug 07, 2016 2:33 pm

En waarom spelen ze eigenlijk nooit Unforgiven II en III live?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » zo aug 07, 2016 2:37 pm

Prioriteiten stellen, neem ik aan. Metallica heeft mijns inziens ook wel betere nummers dan die serie. Heb verder geen idee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » za aug 13, 2016 9:43 pm

Gisteren is het 25 jaar geleden dat de Black Album in de schappen lag.. voor mij heeft het album veel betekend namelijk mijn kennismaking met Metallica en metal muziek over het algemeen. Het is nog steeds het best verkochte metalalbum aller tijden. 8)

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » zo aug 14, 2016 10:46 am

kirk hammett schreef:Het is nog steeds het best verkochte metalalbum aller tijden.
Zulke kreten zijn altijd discutabel. Zonder de aanwezigheid van de hitballades Nothing Else Matters en The Unforgiven waren er van dat album vele miljoenen exemplaren minder verkocht. En zeker Nothing Else Matters heeft he-le-maal niks met metal (of hardrock) te maken.

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » zo aug 14, 2016 1:07 pm

Ja je hebt gelijk, maar zonder Nothing Else Matters zouden veel minder mensen in aanraking komen met de oudere platen van Metallica, die dus ook minder verkocht zouden worden.

Je kan het denk ik vergelijken met Nickelback, die band wordt veel op de mainstream radio gedraaid. Dan komen meer mensen in aanraking met iets alternatievers dan pop en zullen ze ook naar andere rockbands gaan luisteren.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Took » do aug 18, 2016 11:43 pm

Op vrijdag 18 november verschijnt eindelijk een nieuwe studioplaat van Metallica. De titel is Hardwired...To Self-Destruct (vertaling: Vastbedraad...Voor Zelfvernietiging). Net als verleden jaar bij die andere grote metalband, Iron Maiden, gaat het om een dubbel-cd met circa tachtig minuten muziek. Wie hoopt op korte, puntige songs komt bedrogen uit, want op elk van beide cd's staan slechts zes tracks. De gemiddelde songlengte is dus weer aan de hoge kant. Hardwired...To Self-Destruct zal in diverse uitvoeringen verkrijgbaar zijn, waaronder een deluxe versie. Die bevat een bonus-cd met daarop het nummer Lords Of Summer (dat Metallica de afgelopen paar jaar al live speelde) en een verzameling gitaarriffs, die de basis vormden voor het nieuwe album. Ben je benieuwd hoe het kersverse, door Greg Fidelman geproduceerde materiaal gaat klinken? Hieronder vind je alvast de videoclip voor de openingstrack (en eerste single) Hardwired. Bijgevoegd vind je bovendien de albumhoes en tracklist.
Afbeelding


Tracklist Hardwired...To Self-Destruct:

Disc One:
1. Hardwired
2. Atlas, Rise!
3. Now That We’re Dead
4. Moth Into Flame
5. Am I Savage?
6. Halo On Fire

Disc Two
7. Confusion
8. Dream No More
9. ManUNkind
10. Here Comes Revenge
11. Murder One
12. Spit Out The Bone

Disc Three (Deluxe Edition Only)
13. Lords Of Summer
14. Riff Charge (Riff Origins)
15. N.W.O.B.H.M. A.T.M. (Riff Origins)
16. Tin Shot (Riff Origins)
17. Plow (Riff Origins)
18. Sawblade (Riff Origins)
19. RIP (Riff Origins)
20. Lima (Riff Origins)
21. 91 (Riff Origins)
22. MTO (Riff Origins)
23. RL72 (Riff Origins)
24. Frankenstein (Riff Origins)
25. CHI (Riff Origins)
26. X Dust (Riff Origins)


http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr aug 19, 2016 12:44 pm

Een plaat met riffs? Dudes....

Eerste nummer vind ik weinig bijzonder. Om de woorden van Gilbert maar weer eens van stal te halen: 'Een kinderhand is gauw gevuld' en 'Als elke andere thrashband dit had uitgebracht, had er geen haan naar gekraaid'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » vr aug 19, 2016 1:05 pm

Klinkt als een krampachtige poging om nog voor speed/thrash door te gaan.
Muzikaal en technisch bekeken worden ze al decennia lang weggespeeld door handen vol andere bands.

Gelukkig heb ik Metallica al lang opgegeven en hoef ik me dus niet meer "druk" te maken om hun nieuwe albums :lol:

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » vr aug 19, 2016 3:19 pm

Erg simpel, ik vrees dat het snel gaat vervelen. Tekstueel is het echt huilen met de pet op. De rest van de nummers moet wel langer (en hopelijk wat complexer) zijn als ze 80 minuten halen met 12 songs. Laat ik daar dan nog maar op hopen...

Ik moet me deze keer aansluiten bij wat Jeroen op FB zei: mensen verblind door het feit dat Metallica thrashriffs gebruikt, dus dan moet het wel gaaf zijn. Uh, nope, ik wil gewoon vette Metallica. Dit is echt te simpel en eentonig. En nog slechter en inspiratielozer gedrumd dan we al gewend waren.

10 keer liever Death Magnetic dan dit nr. Maar het is maar 1 nummer. Afwachten tot de hele plaat.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Metallica III

Bericht door Rascul » vr aug 19, 2016 3:23 pm

Overigens ontgaat het me volledig hoe een extreem kapitaalkrachtige band als Metallica zo'n vlakke, kapotgecomprimeerde kutproductie kan afleveren. En dan niet één keer, maar vier platen achter elkaar.
Makkers staakt uw wild geraas

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr aug 19, 2016 4:56 pm

Dit is niet best helaas! :(
Ligt qua geluid een beetje in het verlengde van Death Magnetic maar muzikaal zeker slechter. Maar ja, de hele wereld zit hier bijkbaar op te wachten want toen ik vanmorgen de radio aanzette ( 3fm ) hoorde ik 'm ook al voorbijkomen en ze vonden het geweldig! :roll:
Ik zet Dystopia van Megadeth nog maar eens op.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr aug 19, 2016 6:13 pm

3fm ja.. voor veel mensen staat Metallica voor ff lekker gek doen. De keiharde metalband die wel mag. Voor op de achtergrond.

En ja, Dystopia is wel erg gaaf ja. Ook al is de mastering van die schijf ook knetterhard.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr aug 19, 2016 6:20 pm

Rascul schreef:Overigens ontgaat het me volledig hoe een extreem kapitaalkrachtige band als Metallica zo'n vlakke, kapotgecomprimeerde kutproductie kan afleveren. En dan niet één keer, maar vier platen achter elkaar.
Om de doodsimpele reden dat veel mensen deze plaat waarschijnlijk op hun mp3 speler draaien. Met zoveel compressie gaan er weinig details verloren (die zijn toch al weg). En op de radio moeten de drums ook zo hard mogelijk knallen, anders vervliegt de (oppervlakkige) aandacht. Want op de radio is de compressie immers nog sterker. Voor de ether kan ik me dat voorstellen, maar voor digitale radio niet. Maar t moet allemaal zo hard mogelijk. Alle popplaten van nu kennen dat euvel en ook veel metal. Laatste Adele? Die percussie kraakt bijna, zo hard. Maar ja, in de discotheek gaat het om de beat heh
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr aug 19, 2016 7:53 pm

Jeroen schreef:En ja, Dystopia is wel erg gaaf ja. Ook al is de mastering van die schijf ook knetterhard.
Ik ben niet echt een geluidsexpert maar op de een of andere manier vind ik het bij Megadeth niet zo storend als bij Metallica. Dystopia blijft met behoorlijk volume helder klinken terwijl bv. Death Magnetic erg gaat kraken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr aug 19, 2016 7:58 pm

Het chipszak effect
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr aug 19, 2016 8:03 pm

Het is wel de reden dat ik Death Magnetic toen weinig heb beluisterd. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de producties over pakweg 10 jaar zullen zijn, nog harder of gaan we dan weer retro met ouderwetse opname technieken. Ik hoop oprecht op het laatste.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » vr aug 19, 2016 8:27 pm

Loja schreef:Dit is niet best helaas! :(
Ligt qua geluid een beetje in het verlengde van Death Magnetic maar muzikaal zeker slechter. Maar ja, de hele wereld zit hier bijkbaar op te wachten want toen ik vanmorgen de radio aanzette ( 3fm ) hoorde ik 'm ook al voorbijkomen en ze vonden het geweldig! :roll:
Ik zet Dystopia van Megadeth nog maar eens op.
Dit jaar heeft met Paradox, Vektor, Megadeth en Artillery vier knallers van thrashplaten teweeg gebracht, en alsnog zal aan het einde van het jaar Metallica wel het hoogste eindigen in de jaarlijsten :|
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » za aug 20, 2016 10:34 am

Een keer geluisterd en mijn eerste indruk was wél positief. Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » za aug 20, 2016 10:50 am

Splijtzwam schreef:Een keer geluisterd en mijn eerste indruk was wél positief. Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.
Dat laatste is onzin. In dat geval was de band haar populariteit allang verloren.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » za aug 20, 2016 10:55 am

Splijtzwam schreef: Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.


Zie het maar als gezond tegengas naar alle fanboys die inmiddels spetterende orgasmes hebben beleefd op deze single. Ik vind het ronduit middelmatig verder. Luisterbaar, maar kwalitatief op hetzelfde niveau als de gemiddelde jonge thrash act. De teksten zijn gewoon crap (eigenlijk altijd al geweest), maar Hetfield is in elk geval geen tafel meer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » za aug 20, 2016 10:56 am

Dat hebben ze natuurlijk ook al lang niet meer gedaan. Blij zijn met iets dat beter is dan de voorgaande albums, maar alsnog niet interessant zou zijn van een beginnende band, is natuurlijk ook niet waarvoor je moet willen gaan.

Productie boeit me hier nog geeneens heel erg bij dit nummer, ik vind de tekst verschrikkelijk slecht en mis echt een bijzonder iets. Het komt en gaat. Ja, het is snel en Hetfields vocalen zijn in orde, maar de riffs en solo zijn gewoon erg saai.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » za aug 20, 2016 12:09 pm

innuendo schreef:Zie het maar als gezond tegengas naar alle fanboys die inmiddels spetterende orgasmes hebben beleefd op deze single. Ik vind het ronduit middelmatig verder. Luisterbaar, maar kwalitatief op hetzelfde niveau als de gemiddelde jonge thrash act. De teksten zijn gewoon crap (eigenlijk altijd al geweest), maar Hetfield is in elk geval geen tafel meer.
Ik wist wel dat jij de nieuwe single van Metallica op waarde zou schatten. Ik had al bij Took gepleit om jou aan te wijzen als Metalfan-reviewer voor de aankomende Metallica-cd. :mrgreen: Deze openingstrack valt me nog best mee, maar is inderdaad ook niets bijzonders.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » za aug 20, 2016 1:30 pm

MetalDelight schreef:
Splijtzwam schreef:Een keer geluisterd en mijn eerste indruk was wél positief. Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.
Dat laatste is onzin. In dat geval was de band haar populariteit allang verloren.
Is geen onzin en die populariteit hebben ze ook verloren onder veel metalheads. Ze zijn nog wel populair bij mainstreampubliek. En dat is voor het conservatieve metalpubliek een rede om Metallica massaal te bashen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » za aug 20, 2016 1:46 pm

Voor mij niet. Ik vind dit nummer gewoon zwak. Of een band populair is of commercieel, boeit me echt niets.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » za aug 20, 2016 2:06 pm

Splijtzwam schreef:
MetalDelight schreef:
Splijtzwam schreef:Een keer geluisterd en mijn eerste indruk was wél positief. Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.
Dat laatste is onzin. In dat geval was de band haar populariteit allang verloren.
Is geen onzin en die populariteit hebben ze ook verloren onder veel metalheads. Ze zijn nog wel populair bij mainstreampubliek. En dat is voor het conservatieve metalpubliek een rede om Metallica massaal te bashen.
Er staat "velen", wat impliceert dat erg geen specifieke doelgroep wordt bedoeld maar in het algemeen.
Het is dus wel onzin.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » za aug 20, 2016 2:16 pm

Metallica maakte met stijlwijzigingen zijn reputatie kapot. Bands als Rammstein en AC/DC zijn ook populair bij het mainstreampubliek, maar blijven meer trouw aan hun eigen geluid. Daar zit het verschil.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » za aug 20, 2016 5:23 pm

Eindelijk gehoord (want op vakantie en niet altijd wifi)! Fijn dat het zo kort is want de numers van zowel St. Anger als Death Magnetic leden wat mij betreft onder overtollige ballast, maar zowel muzikaal als tekstueel is dit wel érg simpel en weinig bijzonder. Derhalve vooralsog weinig enthousiast, maar alsnog benieuwd naar het geheel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » za aug 20, 2016 5:38 pm

Zo kort, ja. Jammer dat ze dan een dubbelaar uitbrengen die uitpuilt, in plaats van een compacte plaat met drie of vier lange songs. Dat werkt toch het best.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » za aug 20, 2016 7:19 pm

innuendo schreef:
Splijtzwam schreef: Ik heb weleens de indruk dat Metallica bij velen niks goed meer kan doen.

De teksten zijn gewoon crap (eigenlijk altijd al geweest),
Heel erg oneens Ruud. ...And Justice For All en Master of Puppets zijn tekstueel sterk en relevant. Load en Re-Load zijn tekstueel ook echt niet slecht, wat je ook van de muziek mag vinden.

Bashen als tegengas is 1 ding, maar hou er wel ff de nuance in.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » za aug 20, 2016 9:33 pm

Een paar jaar geleden heb ik de film Johnny Got His Gun gekeken en aan de hand daarvan One er nog eens aangeslingerd. Boekje erbij gepakt. Rijmelarij van het niveau basisschool. Niks bashends aan. Sterker nog, ik zou wat Metallica betreft niets liever willen dat ze op hun oude dag nog eens met een kraker van het niveau van het vroege werk zouden komen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » za aug 20, 2016 11:35 pm

+1 op wat Koen zegt.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Metallica III

Bericht door cataclysm child » zo aug 21, 2016 1:14 am

Jeroen schreef:Zo kort, ja. Jammer dat ze dan een dubbelaar uitbrengen die uitpuilt, in plaats van een compacte plaat met drie of vier lange songs. Dat werkt toch het best.
Idd ja. Dit nummer duurt 3 minuten, het volledige album bijna 80 minuten. Wat dus wilt zeggen dat de overige 11 nummers een tijdspanne van ca. 75 minuten zullen beslaan. Dat was nu net het probleem van Death Magnetic imo. Stonden imo behoorlijk wat degelijke tot sterke nummers op, die jammer genoeg veel te lang gerekt werden.

Dit nummer... tja, na enkele luisterbeurten (en als je niet naar de lyrics luistert) lijkt het wat beter te bevallen, maar erg goed is het nu ook weer niet. Ok, het is up tempo en de vocals zitten goed, maar de riffs zijn behoorlijk standaard en de solo mocht ook wel wat meer body bevatten. Nu voegt die eigenlijk weinig tot niets toe aan het nummer.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » zo aug 21, 2016 7:25 pm

innuendo schreef:Een paar jaar geleden heb ik de film Johnny Got His Gun gekeken en aan de hand daarvan One er nog eens aangeslingerd. Boekje erbij gepakt. Rijmelarij van het niveau basisschool. Niks bashends aan. Sterker nog, ik zou wat Metallica betreft niets liever willen dat ze op hun oude dag nog eens met een kraker van het niveau van het vroege werk zouden komen.
Kom nou. Het titelnummer van Justice, het titelnummer van Puppets, Disposable Heroes, Harvester of Sorrow, Sanitarium, Leper Messiah, Blackened, etc. Af en toe gevatte beeldspraak en behoorlijk wat maatschappijkritiek. Alvast een stuk intelligenter dan het gros van de thrashbands (Destruction, Slayer, Sodom, to name a few), als je het mij vraagt. Wat verwacht je dan, hoogstaande poëzie waar wijlen Paul Van Ostaijen steil van achterover slaat?

Je moet toch op zijn minst erkennen dat de twee door mij genoemde platen tekstueel enkele niveau's hoger staan dan wat we in het nieuwe nr gehoord hebben?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » zo aug 21, 2016 9:48 pm

Sodom heeft al jaren rake teksten hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » zo aug 21, 2016 10:45 pm

KoenM schreef:
innuendo schreef:Een paar jaar geleden heb ik de film Johnny Got His Gun gekeken en aan de hand daarvan One er nog eens aangeslingerd. Boekje erbij gepakt. Rijmelarij van het niveau basisschool. Niks bashends aan. Sterker nog, ik zou wat Metallica betreft niets liever willen dat ze op hun oude dag nog eens met een kraker van het niveau van het vroege werk zouden komen.
Kom nou. Het titelnummer van Justice, het titelnummer van Puppets, Disposable Heroes, Harvester of Sorrow, Sanitarium, Leper Messiah, Blackened, etc. Af en toe gevatte beeldspraak en behoorlijk wat maatschappijkritiek. Alvast een stuk intelligenter dan het gros van de thrashbands (Destruction, Slayer, Sodom, to name a few), als je het mij vraagt. Wat verwacht je dan, hoogstaande poëzie waar wijlen Paul Van Ostaijen steil van achterover slaat?

Je moet toch op zijn minst erkennen dat de twee door mij genoemde platen tekstueel enkele niveau's hoger staan dan wat we in het nieuwe nr gehoord hebben?

Oh, het is een stuk beter dan in het nieuwe nummer het geval is. Dat geef ik zonder meer toe. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik nooit een hoge pet op heb gehad van de teksten van Metallica. Ik blijf erbij dat ook in het oude werk het niveau in bepaalde gevallen slecht is. Doet verder weinig af van hoe ik de muziek beleef. Masters draai ik met veel plezier. Het hoeft echt niet Shakespeariaans te zijn, maar een beetje niveau is imo niet teveel gevraagd. Slayer luisterde ik eigenlijk toch al niet vanwege de teksten en Sodom is soms erg gevat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Metallica III

Bericht door Mollusk » zo aug 21, 2016 11:12 pm

Metallica is nooit echt mijn band geweest, maar damn, dit nieuwe nummer is wel erg karig. Als je daar al die jaren op heb moeten wachten...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » ma aug 22, 2016 6:41 pm

Jeroen schreef:Sodom heeft al jaren rake teksten hoor.
Raak =/= altijd hoogstaand.

"Donald Trump is a dumb fuck" is raak, maar niet hoogstaand.

Edit: zonder daarmee naar Sodom te willen verwijzen uiteraard.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » wo aug 24, 2016 12:53 pm

op de eerste plaats moet het muzikaal een heel stuk beter zijn voordat ik überhaupt een beetje op de tekst ga letten.
Overigens heb ik me nog nooit gestoord aan het niveau van teksten van welke band dan ook (muv te veel herhalingen van een regel of woord) en een band zal bij mij zelden afgrekend worden op lyrics en al helemaal niet in mijn achting steigen als de muziek ruk is, maar de teksten geweldig.
Lyrics zijn nice to have, maar geen must.

Dit nummer klinkt in mijn oren als een afvaller van de vorige plaat. Zelfde (slechte) productie, geen mooi geluid, niet boeiend.
Ik heb ook liever 50 minuten pakkende nummers, dan 80 minuten langdradige, saaie songs. 1 of 2 epische nummers op een album vind ik meestal wel genoeg, maar wel als het hele nummer zich daarvoor leent. Niet als dezelfde riff 5 minuten door gaat of als het lijkt of er twee of drie totaal verschillende nummers gewoon aan elkaar geplakt zijn.

Ik meen me overigens te herinneren dat het preview nummer van death magnetic me ook minder beviel dan veel andere nummers op dat album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo aug 24, 2016 1:23 pm

Dat was Cyanide. Best een goed nummer, minus het doelloze middenstuk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » wo aug 24, 2016 1:29 pm

De beste songs van Death Magnetic waren uiteindelijk imho All Nightmare Long, (toch)The Day That Never Comes, That Was Just Your Life en My Apocalypse.

Edit: Cyanide en The End of the Line bij nader inzien ook wel.
Laatst gewijzigd door KoenM op wo aug 24, 2016 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » wo aug 24, 2016 5:17 pm

De huidige poll op de frontpage is gewijd aan de nieuwe Metallica-single: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=465.

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » ma sep 26, 2016 5:09 pm



de nieuwe track!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » ma sep 26, 2016 5:41 pm

Beste track in jaren van Metallica. Er is alleen nog steeds geen haar op mijn hoofd die erover denkt om de nieuwe plaat te kopen. Het doet me nog steeds niet veel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » ma sep 26, 2016 5:49 pm

Hier in zijn geheel:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zkLzCR-a ... e=youtu.be[/youtube]

Beetje wat Ruud zegt: best oké, maar ook niet meer dan dat.

Plaats reactie