Metallica III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je het beste full length album van Metallica?

Kill 'em All
24
18%
Ride the Lightning
38
28%
Master of Puppets
32
23%
And Justice For All
18
13%
Metallica (The Black Album)
7
5%
Load
1
1%
Reload
0
Geen stemmen
St. Anger
7
5%
Death Magnetic
0
Geen stemmen
Metalli..wat? Zegt me niets
2
1%
Baggerband
6
4%
Ik zweer bij Garage Inc.
0
Geen stemmen
Ik zweer bij S/M
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 137

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » za nov 05, 2016 6:46 pm

Wessel schreef:Dank voor je uitleg, altijd leuk om inzicht te krijgen in de rijke historie van onze geliefde muziek!
Overigens kun je je borst nat maken, want alle nummers van het nieuwe album gaan een videoclip krijgen. :wink: Zie: http://www.metalinjection.net/latest-ne ... f-destruct
met videoclips zoals we die nu al gezien hebben van het album, en met name Atlas Rise, ( die gewoon een hermaking van Nothing Else matters is), is dat wel erg makkelijk.
ik hoop nog op een vette video met een verhaal erachter, zoals Turn The Page. Of The Unforgiven. En een video met Lemmy waarover een song gewijd is aan hem.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » ma nov 14, 2016 5:00 pm

Het nieuwe album is gelekt. Te vinden op de gebruikelijke torrentsites. Ik weet niet of ik dat hier mag vermelden of zit toevallig Lars Ulrich in het moderatieteam?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » ma nov 14, 2016 5:10 pm

Je mag volgens mij vermelden dat een album is gelekt, zolang je maar geen downloadlinks plaatst.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma nov 14, 2016 7:07 pm

Ik vind de plaat oké, doch vrij oppervlakkig. Ze hadden hier prima een enkele cd met goede nummers uit kunnen halen. Nu zit er toch weer te veel ballast tussen. Productie is matig, met name drums. Je hoort weinig meer dan te harde snare, toms en een irritant tikkende basdrum. Rest valt weg in achtergrond. Riffs zijn over het algemeen wel lekker en Hetfield zingt prima. Solo's zijn me niet bijgebleven en basgitaar is bijna niet te horen.

Nieuwe cd is songtechnisch een mild thrashy variant van Load. Leuk voor de massa, maar op termijn toch niet boeiend genoeg om langdurig de aandacht vast te houden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » ma nov 14, 2016 7:08 pm

Ik wacht nog ff tot het vinyl op de deurmat ligt voor ik hem download. Verwachtingen zijn niet torenhoog, alleen Moth into Flame vond ik aardig.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » do nov 17, 2016 5:50 pm

Hebben jullie de videoclip van ManUNkind al gezien? Zou Mayhem hiervoor toestemming hebben gegeven???

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » do nov 17, 2016 6:57 pm

Nefarian schreef:Hebben jullie de videoclip van ManUNkind al gezien? Zou Mayhem hiervoor toestemming hebben gegeven???
Zit hem nu te checken...
Ik hoop voor Metallica van wel.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » do nov 17, 2016 8:36 pm

Nieuwe plaat is aardig, maar niet meer dan dat. Aan veel reacties te zien op onder meer onze frontpage, is een kinderhand gauw gevuld. Als je dit geniaal noemt, heb je waarschijnlijk weinig meegekregen van de metalscene buiten Metallica. En dat mag!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » do nov 17, 2016 8:42 pm

Vreselijke plaat, echt niet doorheen te komen.
De 2 eerste vrijgegeven liedjes zijn best in orde, de rest is barre droefenis.

Het komt nooit meer goed met deze band.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 9:50 pm

Ik verwacht qua mening tussen jullie twee in te zitten. ik denk trouwens niet dat ik bewust naar die plaat ga luisteren. Werkelijk geen enkele interesse. de enige legitieme reden die ik kan bedenken is om de fanboys te pesten met een onvoldoende of een krappe voldoende die ik dan ga geven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Metallica III

Bericht door Mollusk » do nov 17, 2016 10:28 pm

Jeroen schreef:Als je dit geniaal noemt, heb je waarschijnlijk weinig meegekregen van de metalscene buiten Metallica. En dat mag!
Hoe snobistisch dit in eerste instantie ook klinkt, ik denk dat je hier toch de spijker op de kop slaat :D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » do nov 17, 2016 10:34 pm

Zes nummers gehoord, het beste was 'matig' te noemen, het slechtste was ook echt slecht. 'Oeh, Hetfield zingt over Cthulhu!'. Ja, jammer dat het zo'n kutnummer is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » do nov 17, 2016 10:45 pm

Haha, ik was bijna geïnteresseerd. :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » do nov 17, 2016 10:49 pm

Net heel verhaal getyped, maar is niet gepost.... geen zin om opnieuw te doen op een tablet.
Ik vond het een aardig album, en een aantal van de clips zijn erg vet.
Maar mogelijk ben ik overmatig enthousiast omdat het beter was dan ik verwacht had. Iig beter dan DM.

Spit out the bone is wel het leukste nummer. Murder one de leukste clip.

Maar wat is lords of summer, nu? Laatste clip op hun site, aardig nummer, maar staat niet in de review....

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » do nov 17, 2016 10:55 pm

Jeroen schreef:Nieuwe plaat is aardig, maar niet meer dan dat. Aan veel reacties te zien op onder meer onze frontpage, is een kinderhand gauw gevuld. Als je dit geniaal noemt, heb je waarschijnlijk weinig meegekregen van de metalscene buiten Metallica. En dat mag!

Had je iets anders verwacht Jeroen? (zowel dat de plaat aardig zou zijn en dat de fanboys alles goed vinden zolang het Metallica Logo erop prijkt)
Ik snap nog steeds niet hoe een mens vuilnis gaaf kan vinden alleen omdat het een bepaald logo draagt. Gelukkig heb ik geen psychologie gestudeerd, ik zet de nieuwe Dark Tranquillity nog maar eens op......

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 18, 2016 10:47 am

Ho ho, ik vind de plaat echt niet slecht hoor. Zang en riffs zijn best goed en ook staat er een handvol gave tracks op. Maar geniaal? Nee. Echt niet.
Productie vind ik ook niet best. Drumgeluid is erg slecht en de snare drukt bijna alles. Geen enkele gitaarsolo is trouwens blijven hangen. Hammett levert wat mij betreft een wanprestatie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Satyr » vr nov 18, 2016 10:51 am

Ik hoor er veel stukjes in van oudere nummers. Zelf vind ik het album helemaal niet slecht, er staan echter wel wat veel trage nummers achter elkaar op. Gooi er dan twee uit, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 18, 2016 10:54 am

Ze hadden hier inderdaad prima een goede enkele cd uit kunnen halen, in plaats van deze opzet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Metallica III

Bericht door Ernst-Jan » vr nov 18, 2016 12:49 pm

Recensieoverzicht: Nieuw album Metallica is 'krachtig maar aan de lange kant'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 18 november 2016 11:11 Laatste update: 18 november 2016 11:11

Metallica heeft vrijdag het eerste studioalbum in acht jaar tijd uitgebracht. Recensenten zijn enthousiast over Hardwired... to Self-Destruct.

De Volkskrant - Drie sterren

"Met opnameleider Greg Fidelman maakte Metallica zijn best klinkende album sinds 1997. Het bevat ook de beste nummers sinds die tijd. Het is wel wat veel: 77 minuten. Elf van de twaalf stukken denderen langer dan 6 minuten door. In enkele stuurloze composities als Man UNkind wreekt dat zich: alle Metallica-clichés samengebracht, maar geen melodie die de boel bijeenhoudt."

Lees hier de volledige recensie

De Morgen - Drie sterren

"Deze nieuwste worp is ook krachtiger dan de vorige, Death Magnetic uit 2008. Omdat de nummers nergens gekunsteld aanvoelen. Ze zijn gemaakt met het mes tussen de tanden en klinken zoals goede thrash metal dat moet doen. Hier geen pogingen om zoveel mogelijk riffs in één nummer te stoppen. Wat dat betreft is het een zegen dat gitarist Kirk Hammett zijn iPod vol riff-ideetjes verloor, kort voor de opnames. Ook geen goeroe als Rick Rubin om de plaat te producen, wel de betrouwbare Greg Fidelman."

Lees hier de volledige recensie

Rolling Stone - Vier sterren

"De meeste nummers hebben een episch lange speelduur - bijna allemaal geschreven door drummer Lars Ulrich en zanger en gitarist James Hetfield - zijn melodische tirades vol verschillende riffs en plotselinge tempowisselingen."

Lees hier de volledige recensie

The Guardian - Vier sterren

Hardwired … to Self Destruct is verre van perfect: met 88 minuten is het veel te lang en zakt op de helft in, maar als het goed is, is het bijna schokkend goed. Vijf van de zes nummers op het eerste gedeelte zijn zo goed als alles wat de trash-legendes hebben uitgebracht sinds hun kolossale album Metallica uit 1991.

Lees hier de volledige recensie

The Telegraph - Drie sterren

Nu, allemaal boven de vijftig en op hun tiende album, weten ze precies hoe ze elkaars elementaire rockkrachten kunnen bundelen als een sonische stormram. Dit is het type album dat je naar adem happend kunt luisteren. Het probleem is dat ze niet weten wanneer te stoppen, of doof zijn geworden voor remmende invloeden.

Lees hier de volledige recensie

NME - Vier sterren

In de vier decennia van het bestaan zijn ze erin geslaagd tijd te overstijgen en fans te laten raden. En hoewel Hardwired... To Self-Destruct niet te vergelijk is met hun laatste album, Death Magnetic uit 2008, is Metallica nog steeds, allemaal in de vijftig, vitaal en innovatief. En niemand in de wereld van de rock verdient meer applau
De pers is iig enthousiast.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » vr nov 18, 2016 1:07 pm

Joris schreef:Maar wat is lords of summer, nu? Laatste clip op hun site, aardig nummer, maar staat niet in de review....
Lords Of Summer staat op de bonus-cd van de drie-cd luxe uitvoering (of zoiets). De rest van die derde cd zou aanvankelijk gevuld worden met riffs, maar dat is veranderd in een aantal (reeds eerder uitgebrachte) coversongs en wat live-opnames.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » vr nov 18, 2016 1:12 pm

hehehe "de morgen":
gemaakt met het mes tussen de tanden en klinken zoals goede thrash metal dat moet doen.
altijd tenenkrommend, van die recensies van een bepaald genre, door mensen die dat genre helemaal niet kennen.
net zo geloofwaardig als wanneer ik een dance-plaat zou reviewen....

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Metallica III

Bericht door Rascul » vr nov 18, 2016 1:20 pm

Jeroen schreef:Ho ho, ik vind de plaat echt niet slecht hoor. Zang en riffs zijn best goed en ook staat er een handvol gave tracks op. Maar geniaal? Nee. Echt niet.
Productie vind ik ook niet best. Drumgeluid is erg slecht en de snare drukt bijna alles. Geen enkele gitaarsolo is trouwens blijven hangen. Hammett levert wat mij betreft een wanprestatie.
Yap, heel erg eens. Ik snap het ophemelen van Greg Fidelman ook niet, hij levert producties die vlakker zijn dan het billboard waar de plaat mee wordt aangekondigd. Alles op de voorgrond, nauwelijks dynamisch reliëf in de productie; schijnt ook al zijn impact te zijn geweest op Death Magnetic, meer dan Rick Rubin zelfs. Ik kan deze plaat niet afluisteren op koptelefoon. Tussen twee haakjes is niet alleen het drumgeluid slecht, ook het drumwerk is af en toe niet om aan te horen.

That said, Moth Into The Flame, Murder One en vooral Spit Out The Bone zijn gewoon vette tracksr. Als ze de plaat rond die nummers hadden gebouwd en troep als Man UNkind en die nare ballad eraf hadden gelaten had ik hem nog echt erg goed gevonden ook.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » vr nov 18, 2016 1:28 pm

Jeroen schreef:Ze hadden hier inderdaad prima een goede enkele cd uit kunnen halen, in plaats van deze opzet.


Hadden ze met Load en Reload ook moeten doen. Dan had je nog een behoorlijk puike opvolger van The Black Album gehad.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metallica III

Bericht door Iron Maiden » vr nov 18, 2016 1:39 pm

Ik vind het een matig album. De nummers zijn te traag, te lang en ik vind er weinig afwisseling in zitten. Vooral het einde van cd 1 en het begin van cd 2 is moeilijk door te komen. Het kabbelt maar voort. Er staan mijns inziens 5 of 6 aardige nummers op, maar dat is het wel. Gelukkig is het laatste nummer dan een nummer waarbij ik op 'repeat' druk. Spit Out the Bone is het absolute hoogtepunt van dit album. Ik vind dat een geweldig nummer, wellicht doordat (bijna) alles wat er voor staat matig is. En ik begrijp het niet. Als ze dan zo'n afsluiter kunnen schrijven, waarom dan niet wat meer van zulke nummers? Nu klinkt het bij vlagen als een album van een band die Metallica wil nadoen.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr nov 18, 2016 2:51 pm

Ik heb de plaat nu 1 keer gehoord en ik vind er nog niet veel aan. Ik heb de indruk dat bij sommige nummers er gewoon een handvol riffs aan elkaar geplakt zijn en ze worden ook vaak onnodig lang gerekt. En de productie is helaas ook weer knetterhard en zonder enige nuance. En de vaderlandse media maar roepen dat dit het metal album van het jaar is. :lol:

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » vr nov 18, 2016 3:31 pm

Ik heb Gods of Violence gehoord, het eerste nummer van de nieuwe plaat van Kreator die op stapel staat en ineens kan Metallica wel ff wachten voor mijn gevoel. Dubbel, want een nieuwe plaat van Metallica is toch altijd ff een speciaal gevoel. Ah well.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 18, 2016 3:46 pm

De mainstream pers kijkt door mainstream ogen. Afgezien van de lengte is dit een vrij toegankelijke plaat die prima geschikt is voor de radio. Bedenk wel, voor veel mensen is Metallica de enige metalband die ze ooit te horen krijgen. Iemand die veel naar de radio luistert (hoewel niet altijd) doet dat vaak niet uit liefhebberij voor een specifieke band. Die mensen zijn doorgaans veel vatbaarder voor de praatjes van de dj. Bij 3FM draaien ze vaak de grootst mogelijke meuk, maar als een Giel of een weet ik veel wie zegt dat het een 'geweldige track' is, dan zijn er altijd genoeg mensen die daar blind op varen. Als je je enigszins verplaatst in die doelgroep, dan mankeert er weinig aan de plaat. Maar ga je er dieper in, dan zijn er genoeg kritische noten te kraken. Die kritiek interesseert het radiopubliek niet dat wel iets wil horen, maar niet per se echt wil luisteren.

Als liefhebber vind ik het album domweg te oppervlakkig. Het is zo'n plaat die je de eerste twee weken regelmatig kunt horen, maar die daarna gaat tegenstaan en vervolgens dus in de kast verdwijnt. Met mate, zo nu en dan een liedje op de radio bijvoorbeeld, kan zo'n album veel langer mee. De loudness productie past daar prima bij. Ze verwachten al dat veel mensen de cd op hun mp3-speler zetten of zo nu en dan een nummer op de radio horen, dan zorgt zo'n lading compressie er wel voor dat de indruk overweldigend is. De boel zit al tegen het plafond (gelukkig wel iets minder erg dan Death Magnetic), dus daar kan weinig wegvallen, als je de muziek verder comprimeert. Dat is tegenwoordig (helaas) de standaard in popmuziek. Dynamiek is een vies woord.

Overigens, Moth Into The Flame is wel een ijzersterk nummer. Daarin doen ze eigenlijk alles goed, met uitzondering van de zoekende gitaarsolo die uiteindelijk nergens uitkomt en nergens naar klinkt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » vr nov 18, 2016 4:24 pm

Zal desalniettemin wel op 1 in de Metalfan top-10 in december staan
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » vr nov 18, 2016 4:53 pm

Atlas, Rise! is een sterke plaat met mooie riffs, die bijna als Iron Maiden klinken.
Now That We're Dead vind ik naast Here Comes Revenge een Dream No More persoonlijk een dieptepunt van het album, die eerste heeft een lang saai intro. En verder vind ik weinig diepgang in het nummer.
Moth Into Flame en Spit Out The Bone vind ik daarentegen een hoogtepunt, een sterk intro, zang, gitaarwerk ook zeer sterk, en een goede solo!
Halo On Fire vind ik vrij matig. Is Metallica het verleerd om een goede ballad te maken?! Hij is ook veel te lang gerekt met 8 minuten.
Murder One vind ik ook een prima nummer, misschien ligt het aan de teksten en het eerbetoon aan Lemmy.

De rest van de nummers vind ik prima als opvulling van het album, maar niet hoogstaand. De cover van Remember Tomorrow vind ik wel goed.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » vr nov 18, 2016 5:06 pm

Volgens Zware Metalen:
"Geef je dit album echter een neutrale kans zonder een nieuwe klassieker te verwachten, heb je hier een groeibriljant in handen"

Ik snap hem niet.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » vr nov 18, 2016 6:01 pm

MetalDelight schreef:Volgens Zware Metalen:
"Geef je dit album echter een neutrale kans zonder een nieuwe klassieker te verwachten, heb je hier een groeibriljant in handen"

Ik snap hem niet.
Nou ik denk dat zij bedoelen, stel dat dit Metallica's allereerste album was (dat ze hiervoor nooit bekend waren). Hoe had je dan op dit album gereageerd?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 18, 2016 7:29 pm

Dan had er geen haan naar gekraaid
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » za nov 19, 2016 1:38 pm

Loja schreef:Ik heb de plaat nu 1 keer gehoord en ik vind er nog niet veel aan. Ik heb de indruk dat bij sommige nummers er gewoon een handvol riffs aan elkaar geplakt zijn en ze worden ook vaak onnodig lang gerekt. En de productie is helaas ook weer knetterhard en zonder enige nuance. En de vaderlandse media maar roepen dat dit het metal album van het jaar is. :lol:
Ik heb 'm nu 2 keer in z'n geheel beluisterd en mijn voorlopige conclusie is: wat een k*tplaat!
Kijk, er staan best een paar aardige nummers op en ik hoor ook wel een aantal leuke riffs maar serieus, hebben ze hier echt 8 jaar over gedaan? En dan ook gelijk een dubbelalbum, geen doorkomen aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Took » za nov 19, 2016 5:45 pm

Loja schreef:hebben ze hier echt 8 jaar over gedaan?
nee. ze hebben de afgelopen 8 jaar veel meer gedaan en pas het laatste anderhalf jaar ofzo echt aan het album gaan werken.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » za nov 19, 2016 6:55 pm

Hadden ze er dan maar 8 jaar over gedaan, dan hadden we mischien een betere plaat gehad. :lol:

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » za nov 19, 2016 10:39 pm

http://www.gva.be/cnt/dmf20161118_02578 ... er-beestje

Een negatieve review voor de verandering.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » ma nov 21, 2016 8:51 am

sterben muss schreef:http://www.gva.be/cnt/dmf20161118_02578 ... er-beestje

Een negatieve review voor de verandering.
De reviewer slaat de spreekwoordelijke spijker op zijn kop, en dan niet alleen wat het nieuwe album betreft! Er staan wat leuke nummers op de nieuwe plaat (Atlas, Rise!, Spit out the Bone en Moth into Flame zijn leuk als achtergrondmuziek maar blijven niet echt hangen), maar helaas ook een hoop bagger. Wat mij betreft mogen ze het bij dit album laten en met pensioen gaan. Ik denk er nog even over om ze live te gaan zien om toch nog een keer wat klassiekers te horen. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze erg veel nummers van het nieuwe album live zullen spelen, de meeste nieuwe nummers kan Lars namelijk toch niet fatsoenlijk reproduceren :)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » ma nov 21, 2016 11:13 am

Juist wel, de nieuwe nummers zijn drumgewijs veel makkelijker om te brengen dan werk van pakweg Master of Justice.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Took » ma nov 21, 2016 12:06 pm

KoenM schreef:Juist wel, de nieuwe nummers zijn drumgewijs veel makkelijker om te brengen dan werk van pakweg Master of Justice.

ach, het is weer mode om te zeuren op Lars en dat hij het niet kan bijhouden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » ma nov 21, 2016 12:12 pm

Koppiepeest vanaf Facebook, my two cents (of eerder twee euro's):

Deze stormachtige zondagmiddag leek mijn kameraad Daan en mij een goede gelegenheid om, gewapend met zoutjes en bokbier, eens goed voor het gloednieuwe album van Metallica te gaan zitten. En omdat iedereen tegenwoordig overal een mening over moet hebben, volgt hier die van mij/ons. ;-)
Laten we positief beginnen! Toen ik het nieuws vernam dat Hardwired… To Self-Destruct een dubbelalbum zou worden, hield ik mijn hart vast. Met name omdat Death Magnetic en m.n. St. Anger behoorlijk onder overtollige ballast leden. Het album vliegt echter voorbij en had met ongeveer 1:20 uur misschien ook wel op één schijfje gepast. De eerder vrijgegeven nummers, die me toen als een krampachtige poging tot een terugkeer naar het glorieuze geluid uit de hoogtijdagen in de oren klonken, bevallen me als onderdeel van een groter geheel prima. Het is namelijk erg fijn om te horen dat Metallica in Atlas, Rise en Moth Into Flame weer rijkelijk grossiert in een van de aspecten waardoor de muziek op hun klassieke albums zo uitblinkt: mooie harmonieën in vocalen en gitaarwerk en een knap samenspel tussen die twee. Ballad Halo On Fire weet me meer te boeien dan ik op voorhand verwacht had. Het begin wekt de indruk dat er een bombastische track in Master Of Puppets- en AJFA-stijl aankomt, maar het meer ingetogen vervolg weet middels enkele zeer coole passages ook zeker te raken. Daarbij helpt het dat James Hetfield erg goed zingt, beduidend beter dan op Death Magnetic. En het is cool dat de invloeden van Metallica duidelijk naar voren komen op dit nieuwe album: menig passage herinnert aan Thin Lizzy, Diamond Head (dikke knipoog naar Am I Evil? in Confusion) en Iron Maiden (soms zelfs iets te veel, luister maar naar Atlas, Rise). Maar het is ook geinig hoe men hier en daar naar modernere dingen lijkt te hebben geluisterd: ik heb riffs horen passeren die me deden denken aan Volbeat en Pantera en dacht in slotnummer Spit Out The Bone zelfs een breakdown-achtig stuk te bespeuren! Spit Out The Bone blijkt trouwens het intense toetje van het album te zijn. Op en top Metallithrash. In dit nummer eist bassist Robert Trujilo ook eindelijk zijn plek op, met een interessante baspassage die duidelijk door het kunnen van wijlen Cliff Burton geïnspireerd is. Van mij mag dit wel vaker mogen gebeuren! Kortom, dit is écht een vet nummer! En het leukste aan Hardwired is wellicht dat het, zoals mijn vriend zei, een mooie microcosmos is die de hele geschiedenis van Metallica samenvat, wat op Death Magnetic veel minder het geval was. Het album is grofweg te omschrijven als een mix van Load en AJFA, maar er zijn ook uitstapjes naar Kill ‘Em All, Death Magnetic en zelfs St. Anger te bespeuren.
Er is echter evenveel aan te merken op Hardwired. De titeltrack is van middelbare-schoolniveau, een beschamend simplistische, krampachtige en tekortschietende poging tot het maken van thrash metal. Als er in de kroeg of in een voorprogramma een band deze riffs stond te spelen, zou ik er geen twee keer naar omkijken. Naast de eerder genoemde sterke nummers staan er ook veel nietszeggende en oersaaie vullers op, met bijzonder matige en kleurloze riffs die het midtempo nooit verlaten. Now That We’re Dead, Confusion, ManUNkind, Am I Savage? en Murder One zijn gemakzuchtige songs, waarin gewoonweg erg weinig gebeurt en die derhalve totaal inwisselbaar zijn. Hoe kan het dat dit soort matige midtempo riffs op dit album karakteristiek lijken te zijn voor Metallica? En dat dit na acht jaar (waarvan maar anderhalf jaar aan het schrijven van een nieuwe cd besteed zijn, maar toch) het beste was waarmee men op de proppen kon komen? En wanneer gaat Metallica nou eindelijk eens in zee met een producer die de heren vertelt dat genoeg genoeg is, die eens flink de schaar in de veel te lange nummers zet en ze uitlegt dat als je een passage vier keer weer herhalen, je daar compositorisch ook een goede, spannende reden voor moet hebben? De teksten zijn regelmatig van cringeworthy niveau. Van de typische Kirk Hammett-solo’s is me geen noot bijgebleven. En toen je dit begon te lezen wist je waarschijnlijk al dat het zou komen, maar we kunnen er niet omheen: drummer Lars Ulrich is wederom de slechtste schakel. Zijn enorm inspiratieloze en rechtlijnige spel belemmert de composities enorm. Daarbij klinken de drums ook nog eens verschrikkelijk. De snare verpest evenzeer als op St. Anger het luisterplezier, op een heel andere manier. Verder is de productie overigens best oké te noemen, een stuk natuurlijker dan Death Magnetic.
Luisterend naar de bonus-cd snappen we eigenlijk niet waarom Lords Of Summer niet op het reguliere album staat, want deze overwegend snelle track is vele malen genietbaarder dan menig midtempo-draak die het album wel gehaald heeft. De covers van Deep Purple en Iron Maiden zijn geslaagd. De Rainbow-medley geeft ons een dubbel gevoel: het is niet heel prettig om Hetfield, die als zanger nog niet in de schaduw van wijlen Ronnie James Dio mag staan, dit materiaal te horen vertolken, maar muzikaal wordt er hier wel iets vets neergezet. Waarom kan Ulrich hier opeens wél een vette double bass-partij neerleggen en waarom haalt Hammett hier zijn inspiratie voor gitaarsolo’s niet vandaan? We speelden de videoclips (Metallica maakte voor elk nummer een bijbehorende clip) trouwens gelijk met de cd af, waarbij de getekende clip van Here Comes Revenge ons het meest beviel.
Resumerend heeft Metallica een album afgeleverd dat best het aanhoren waard is. Had ik er meer van verwacht? Nee. Had ik er meer van gehoopt? Een beetje wel. Uiteraard verwachtte ik geen meesterwerk, maar ik had toch wel gehoopt dat het zich zou kunnen meten met Death Magnetic en dat is imo niet het geval. Daar was de balans tussen goede en slechte nummers positiever. Zal ik over een half jaar nog naar dit album luisteren? Ik denk het eigenlijk niet. Eindoordeel: wat mij betreft een krappe 7/10.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » ma nov 21, 2016 12:59 pm

Ze moesten Metallica een 1/2 jaar het oefenhok in trappen om de eerste 4 albums strak te leren spelen, met de ogen dicht.
Daarna los laten op een clubtour met alleen zaaltjes van een man of 600, dat zou nog eens cool zijn.

Een paar leuke opkomende speed/thrash bands als support en gaan met die banaan.

Gewoon weer lekker in Zwaagwesteinde komen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma nov 21, 2016 1:19 pm

Ja....





...dus
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » ma nov 21, 2016 1:40 pm

Dus:
- geen overbodige, waardeloze albums meer op deze aardkloot los laten.
- geen "big" four meer.
- er wel weer echt toe doen middels genoemde clubtour en zich dan zo toch nog "onsterfelijk" maken.

Bel jij met Lars?

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Metallica III

Bericht door Rascul » ma nov 21, 2016 4:00 pm

Wessel schreef:Koppiepeest vanaf Facebook, my two cents (of eerder twee euro's):

Waarom kan Ulrich hier opeens wél een vette double bass-partij neerleggen?
Dat kan hij niet. De rollende double bass-16en die je daar hoort (ook op Spit Out The Bone) zijn digitaal rechtgetrokken, wat ook goed te horen is aan de sound. Wordt live nog lollig.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma nov 21, 2016 6:12 pm

Drums klinken hier en daar inderdaad zeer eigenaardig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » di nov 22, 2016 9:33 am

Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P

Zelf vind ik het zeker niet het beste album ooit, maar voorlopig geniet ik wel van een aantal van de nieuwe nummers zoals Atlas Rise, Moth into Flame, Halo on Fire en Spit out the Bone. Overigens vind ik sommige Loadachtige nummers ook wel lekker, zoals Now that we're dead en Dream no More and Confusion. Vooral de nummers 2 tot en met 5 van cd 2 doen het vooralsnog minder goed bij mij.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Metallica III

Bericht door paradigm shift » di nov 22, 2016 6:36 pm

Ai, wat is die clip van ManUNkind pijnlijk.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » di nov 22, 2016 7:32 pm

Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P

Zelf vind ik het zeker niet het beste album ooit, maar voorlopig geniet ik wel van een aantal van de nieuwe nummers zoals Atlas Rise, Moth into Flame, Halo on Fire en Spit out the Bone. Overigens vind ik sommige Loadachtige nummers ook wel lekker, zoals Now that we're dead en Dream no More and Confusion. Vooral de nummers 2 tot en met 5 van cd 2 doen het vooralsnog minder goed bij mij.
Haha je zou het bijna niet durven he :P
Maar het ligt denk ik gewoon aan de naam logischerwijs, Metallica 5 geweldige albums in het begin, waar nog steeds aan gemeten wordt.
Ik vind dat er ook een aantal prima platen op staan.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » di nov 22, 2016 7:43 pm

Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P
Ja ik. Nog niet echt over het nieuwe album trouwens, moet dat eerst nog eens goed gaan luisteren. Maar wel over het feit dat er zoveel wordt gezeurd over Metallica, dan ben je als band echt heel groot en belangrijk in de metalscene.
En heel vaak is dat negatieve gelul hier ook echt in en in triest, natuurlijk mag/moet je je mening geven. Maar ik blijf het zeggen, voor veel metalheads is het gewoon een hype om Metallica af te zeiken. Ik weet zeker dat die gasten die dat doen zichzelf een uber metalhead en heel cool vinden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » di nov 22, 2016 7:45 pm

Staan zeker prima songs op. Maar ook een paar brakke nummers. Heb 'em net gekocht. Lag voor weinig bij de Mediamarkt. Ga er nog eens rustig voor zitten.

@Splijtzwam. Dat vind ik best meevallen eigenlijk. Iedereen mag zijn of haar mening hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie