Metallica III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je het beste full length album van Metallica?

Kill 'em All
24
18%
Ride the Lightning
38
28%
Master of Puppets
32
23%
And Justice For All
18
13%
Metallica (The Black Album)
7
5%
Load
1
1%
Reload
0
Geen stemmen
St. Anger
7
5%
Death Magnetic
0
Geen stemmen
Metalli..wat? Zegt me niets
2
1%
Baggerband
6
4%
Ik zweer bij Garage Inc.
0
Geen stemmen
Ik zweer bij S/M
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 137

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » di nov 22, 2016 10:22 pm

Splijtzwam schreef:
Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P
Ja ik. Nog niet echt over het nieuwe album trouwens, moet dat eerst nog eens goed gaan luisteren. Maar wel over het feit dat er zoveel wordt gezeurd over Metallica, dan ben je als band echt heel groot en belangrijk in de metalscene.
En heel vaak is dat negatieve gelul hier ook echt in en in triest, natuurlijk mag/moet je je mening geven. Maar ik blijf het zeggen, voor veel metalheads is het gewoon een hype om Metallica af te zeiken. Ik weet zeker dat die gasten die dat doen zichzelf een uber metalhead en heel cool vinden.
Dat gevoel heb ik de laatste tijd eigenlijk meer bij Slayer.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » di nov 22, 2016 10:25 pm

Jeroen schreef:Drums klinken hier en daar inderdaad zeer eigenaardig.
Dus wie had er gelijk? Bepaalde nummers van het nieuwe album trekt Lars gewoon niet live! Ik kraak het album niet af, ik zeg alleen dat Lars geen goede drummer is.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » di nov 22, 2016 10:30 pm

Splijtzwam schreef:
Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P
Ja ik. Nog niet echt over het nieuwe album trouwens, moet dat eerst nog eens goed gaan luisteren. Maar wel over het feit dat er zoveel wordt gezeurd over Metallica, dan ben je als band echt heel groot en belangrijk in de metalscene.
En heel vaak is dat negatieve gelul hier ook echt in en in triest, natuurlijk mag/moet je je mening geven. Maar ik blijf het zeggen, voor veel metalheads is het gewoon een hype om Metallica af te zeiken. Ik weet zeker dat die gasten die dat doen zichzelf een uber metalhead en heel cool vinden.
Deels een wat overtrokken reactie. Hoezo zeuren?
Als een band met zo'n staat van dienst, ooit furieus en behoorlijk vooruitstrevend, zwak album op zwak album blijft produceren en live maar matigjes presteert, dan moet dat juist gezegd worden. Door de media zijn ze in ieder geval lang genoeg de hand boven het hoofd gehouden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » di nov 22, 2016 10:39 pm

Jij vindt het zwak. Dat is een mening en wat anders dan een feit. Ik vind het album niet hoogstaand, maar ongeveer de helft van de plaat vind ik sterk, doch ietwat vlak. Toch zit ik al de hele dag met die gitaarmelodie uit Moth Into The Flame in mijn hoofd. Briljant liedje, met uitzondering van de solo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo nov 23, 2016 12:39 pm

Jeroen schreef:Ik vind het album niet hoogstaand, maar ongeveer de helft van de plaat vind ik sterk, doch ietwat vlak.
Is dat voor jou voldoende om niet te spreken van een zwak album?

Uiteraard kan ik mijn mening niet doortrekken naar een aan waarschijnlijkheid grenzende feitelijkheid omdat Metallica daarvoor blijkbaar nog steeds te veel abums verkoopt, en te veel publiek trekt.

Toch kun je jezelf ook de vraag stellen: De eerste 4 Metallica zijn topalbums. Is dat een feit of een mening?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2016 2:22 pm

...blijkbaar nog steeds te veel abums verkoopt, en te veel publiek trekt.
Nou en. Heb je daar last van?
Ik kan me daar echt niet boos om maken of er gefrustreerd van raken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » wo nov 23, 2016 2:36 pm

MetalDelight schreef:
Jeroen schreef:Ik vind het album niet hoogstaand, maar ongeveer de helft van de plaat vind ik sterk, doch ietwat vlak.
Is dat voor jou voldoende om niet te spreken van een zwak album?

Uiteraard kan ik mijn mening niet doortrekken naar een aan waarschijnlijkheid grenzende feitelijkheid omdat Metallica daarvoor blijkbaar nog steeds te veel abums verkoopt, en te veel publiek trekt.

Toch kun je jezelf ook de vraag stellen: De eerste 4 Metallica zijn topalbums. Is dat een feit of een mening?
Mening!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Metallica III

Bericht door paradigm shift » wo nov 23, 2016 3:02 pm

Splijtzwam schreef:
Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P
Ja ik. Nog niet echt over het nieuwe album trouwens, moet dat eerst nog eens goed gaan luisteren. Maar wel over het feit dat er zoveel wordt gezeurd over Metallica, dan ben je als band echt heel groot en belangrijk in de metalscene.
En heel vaak is dat negatieve gelul hier ook echt in en in triest, natuurlijk mag/moet je je mening geven. Maar ik blijf het zeggen, voor veel metalheads is het gewoon een hype om Metallica af te zeiken. Ik weet zeker dat die gasten die dat doen zichzelf een uber metalhead en heel cool vinden.
Ik zeik ze niet af, ik vind dat ze een aantal albums hebben gemaakt die terecht tot klassiekers in het genre gerekend worden. Maar ik heb simpelweg het gevoel dat na And Justice for all het heilige vuur bij ze gedoofd is. En dat heeft niets met über-metalhead te maken - 75% van waar ik naar luister is geen metal, ik heb geen lang haar en in bandshirts zul je mij niet snel tegenkomen. Als ze weer eens met een album zouden komen waarop de oude woede die de brandstof was van de eerste vier platen herleeft zal ik de eerste zijn om dat toe te juichen. Maar dat hoor ik helaas op deze nieuwste boreling niet - ik krijg er een sterk 'metallica doet metallica na' gevoel bij, de vorm is er wel, maar de inhoud niet, zeg maar. Ik gun iedereen die het een goede plaat vindt zijn luistergenot, maar waarom het intriest zou zijn om een negatieve mening te geven over deze plaat is mij een raadsel.
Laatst gewijzigd door paradigm shift op wo nov 23, 2016 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2016 3:04 pm

Lennert schreef:
MetalDelight schreef:
Jeroen schreef:Ik vind het album niet hoogstaand, maar ongeveer de helft van de plaat vind ik sterk, doch ietwat vlak.
Is dat voor jou voldoende om niet te spreken van een zwak album?

Uiteraard kan ik mijn mening niet doortrekken naar een aan waarschijnlijkheid grenzende feitelijkheid omdat Metallica daarvoor blijkbaar nog steeds te veel abums verkoopt, en te veel publiek trekt.

Toch kun je jezelf ook de vraag stellen: De eerste 4 Metallica zijn topalbums. Is dat een feit of een mening?
Mening!
Zeker. Al vind ik ze ook prima.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo nov 23, 2016 5:30 pm

Jeroen schreef:
...blijkbaar nog steeds te veel abums verkoopt, en te veel publiek trekt.
Nou en. Heb je daar last van?
Ik kan me daar echt niet boos om maken of er gefrustreerd van raken.
Totaal niet, lig er geen seconde wakker van.
Was slechts bedoeld om aan te tonen dat ik mijn mening, voor zover, niet feitelijk kon onderbouwen.

Je hebt echter mijn vraag nog niet beantwoord.

Enfin, we kunnen uren praten over meningen en feiten. Volgens mij begrijpt iedereen the case wel.
Feit is in ieder geval dat de eerste 4 Metallica albums overal hoog genoteerd staan.
Al zijn de meningen over dat soort lijsten natuurlijk weer verdeeld.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2016 5:48 pm

Muziek is onderhevig aan smaak, dus vind ik die albums (eerste drie) klassiekers. Op basis van verkoopcijfers en impact is t een feit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo nov 23, 2016 6:51 pm

Op basis van die aspecten is "The Black Album" ook een klassieker. Daarnaast zeggen verkoopcijfers niet alles over de kwaliteit van een album.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » wo nov 23, 2016 6:58 pm

paradigm shift schreef:
Splijtzwam schreef:
Johan schreef:Ik vraag me af of hier nog iemand een positieve opmerking over Hardwired..to Self-Destruct durft te maken :P
Ja ik. Nog niet echt over het nieuwe album trouwens, moet dat eerst nog eens goed gaan luisteren. Maar wel over het feit dat er zoveel wordt gezeurd over Metallica, dan ben je als band echt heel groot en belangrijk in de metalscene.
En heel vaak is dat negatieve gelul hier ook echt in en in triest, natuurlijk mag/moet je je mening geven. Maar ik blijf het zeggen, voor veel metalheads is het gewoon een hype om Metallica af te zeiken. Ik weet zeker dat die gasten die dat doen zichzelf een uber metalhead en heel cool vinden.
Ik zeik ze niet af, ik vind dat ze een aantal albums hebben gemaakt die terecht tot klassiekers in het genre gerekend worden. Maar ik heb simpelweg het gevoel dat na And Justice for all het heilige vuur bij ze gedoofd is. En dat heeft niets met über-metalhead te maken - 75% van waar ik naar luister is geen metal, ik heb geen lang haar en in bandshirts zul je mij niet snel tegenkomen. Als ze weer eens met een album zouden komen waarop de oude woede die de brandstof was van de eerste vier platen herleeft zal ik de eerste zijn om dat toe te juichen. Maar dat hoor ik helaas op deze nieuwste boreling niet - ik krijg er een sterk 'metallica doet metallica na' gevoel bij, de vorm is er wel, maar de inhoud niet, zeg maar. Ik gun iedereen die het een goede plaat vindt zijn luistergenot, maar waarom het intriest zou zijn om een negatieve mening te geven over deze plaat is mij een raadsel.
Als je je mening een beetje onderbouwt vind ik het nog wel meevallen. Maar sommige zeiken om het zeiken als het ovee Metallica gaat. Dan zit er weer teveel compressie in het geluid en dan is de bas weer nauwelijks hoorbaar en dan is het drumgeluid weer digitaal aangepast. Ik word daar een beetje simpel van.
Ben zelf fan van bijvoorbeeld Gojira, Between the burried and me, Dying fetus. Daar ziin de drumpartijen idd een stuk complexer. Maar ik wil Metallica daar niet op afrekenen, zij hebben weer een ander geluid en kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2016 7:03 pm

Sorry hoor, maar Death Magnetic werd toch gewoon grotendeels verpest door de veel te luide master? Nummers vond ik wel tof, maar ik kan die cd niet de hele dag draaien. Opmerkelijk dat ze normale versie (die gebruikt is voor guitar hero) niet een keer hebben uitgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » wo nov 23, 2016 7:18 pm

Teveel luide master? Teveel compressie? Ik zou het echt niet weten want heb daar geen verstand van. Heb mij iig nooit aan het geluid gestoord. Of toch wel, dat van St. Anger was niet best, vooral de drumpartijen. Maar daar waren ze het zelf ook over eens volgens mij.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 23, 2016 8:52 pm

Zet t volume van DM naar eens hoger. T kraakt gewoon. Zonde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » do nov 24, 2016 1:42 am

Ik ben die jongen die het niet in 99 van de 100 gevallen niet hoort als een band live een kut geluid heeft.
Dan hoor ik later van maten dat het geluid die avond niet best was.
Iets met 25 jaar metal luisteren die zijn tol eist, zo lukt het mij ook slecht om een gesprek te voeren op een plek waar veel achtergrond geluiden zijn.
Dat gezegd hebbende, wil ik reageren op het voorgaande.

Zelfs ik hoor dat DM een vreselijke productie heeft, het kraakt inderdaad.
Het is een aardig (en niet meer dan dat) thrash-album, maar de productie is werkelijk om te janken.
Tegenwoordig kan zelfs een band die uit een riool in Botswana komt gekropen een goede productie hebben, maar één van de grootste bands ter wereld lukt dat niet?!
Ik heb daar bijzonder veel moeite mee.

Oh ja, natuurlijk is The Black Album een klassieker. Doe niet zo raar, jongens.
De eerste 5 albums zijn krankzinnig goed, al heb ik persoonlijk nooit een hele grote klik gehad met AJFA, afgezien van een paar nummers.

En die nieuwe, daar is geen doorkomen aan. Paar aardige nummers en dat is het.
Alleen "Moth" is echt in orde.
Maar ik ben dan ook een uber-metalhead.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » do nov 24, 2016 7:12 am

De nieuwe luistert best lekker weg. Productie van DM was niet eens slecht. De master des te meer. Daar kun je een prima mix en productie enorm mee vergallen. Zoals zoveel albums uit de loudness war.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Took » do nov 24, 2016 5:57 pm

yowannuzz schreef: En die nieuwe, daar is geen doorkomen aan.

"metalplaat van het jaar, met afstand" aldus die blaaskaak van Soundz..... ;)
maar goed, dat blad wordt gefinancierd door Universal, die dat album hier uitbrengen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » do nov 24, 2016 8:47 pm

Hij wint sowieso de populariteitsprijs, maar over de kwaliteit is deze in geen velden of wegen te bekennen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » do nov 24, 2016 10:00 pm

Nu ik ook cd 2 een aantal keer goed heb beluisterd houdt de stelling 'hier had ook een compacte geweldige enkele cd ingezeten' zeker stand. Erg veel overbodige roffels, knip en plak stukken, nodeloze breakjes en te veel tempowisselingen. De basis is goed, maar er is te veel ballast. Cd 1 is in dat opzicht beter, plus t laatste nummer van cd 2.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » do nov 24, 2016 10:46 pm

Took schreef:
yowannuzz schreef: En die nieuwe, daar is geen doorkomen aan.

"metalplaat van het jaar, met afstand" aldus die blaaskaak van Soundz..... ;)
maar goed, dat blad wordt gefinancierd door Universal, die dat album hier uitbrengen.
Van dat soort gelul krijg ik echt letterlijk kotsneigingen, metalplaat van het jaar.... echt wat een gelul.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr nov 25, 2016 1:43 am

Jeroen schreef:Nu ik ook cd 2 een aantal keer goed heb beluisterd houdt de stelling 'hier had ook een compacte geweldige enkele cd ingezeten' zeker stand. Erg veel overbodige roffels, knip en plak stukken, nodeloze breakjes en te veel tempowisselingen. De basis is goed, maar er is te veel ballast. Cd 1 is in dat opzicht beter, plus t laatste nummer van cd 2.
Hier sluit ik me volledig bij aan! Na de eerste 2 luisterbeurten was ik zoals ik hier ook al eerder aangaf zwaar teleurgesteld maar ik moet bekennen dat ik het album na ondertussen een 4 tal rondes ietsiepietsie beter ben gaan vinden. En als er geen sprake was geweest van een dubbel cd maar alleen een enkele met de betere nummers daarop was het gewoon een goede plaat geweest. Dus, als true metalhead moet ik helaas bekennen dat ik dit album dus niet eens zo heel slecht vind! :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 25, 2016 7:22 am

Ik ben al lang blij dat t album toch wat is gaan groeien. Maar ik denk toch nog heel vaak 'schiet op, maak je punt' , vooral door dat getreuzel van Ulrich. Met wat fills compenseer je tekortkomingen echt niet. Laat Lars maar gewoon steady meppen. Daar is ie goed in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » vr nov 25, 2016 3:56 pm

Ik krijg af en toe het gevoel alsof dit het album is wat een logisch vervolg op Load/Reload zou zijn. Eind jaren negentig, begin 2000, met o.a. No Leaf Clover en I Disappear. Maar met St. Anger gingen ze een hele andere kant op.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr nov 25, 2016 6:08 pm

De drive wel ja, maar dan thrashiër.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » ma dec 19, 2016 10:20 am

Eigenlijk vind ik alleen Here comes Revenge en Am i Savage echt zwak. Murder One is matig. De overige 9 songs kunnen mij nog steeds prima bekoren. Confusion, ManUNkind en Spit out the Bone zijn te gekke songs.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma dec 19, 2016 1:59 pm

Moet eerlijk zeggen dat ik de nieuwe nog niet weer gedraaid heb. Zegt ook wel iets.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » ma dec 19, 2016 3:24 pm

Same here Jeroen, zoals verwacht.

Dit werkt trouwens opvallend goed:

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » wo dec 21, 2016 11:53 am

Jammer dat ze dat soort 'remixen' niet ook met de vocals erop doen. Uiteraard wel de originele, want je kunt moeilijk de vocals van James opeens gaan 'Justifyen'

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » zo aug 27, 2017 4:40 pm

Wie gaan dr allemaal heen 4 of 6 september?
Tot nu toe deze tour, heeft Metallica laten zien dat ze weinig variëteit in setlists hebben, vanwege de stadiontour in de VS waar alleen mensen komen voor de hits Enter Sandman, Sad But True etc.
Lars Ulrich heeft al gezegd dat ze nieuwe nummers van Hardwired gaan debuteren in Europa en waarschijnlijk ook onbekendere nummers die buiten het rijtje hits vallen.
Zelf hoop ik op Disposable Heroes en Orion...

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door arjans » zo aug 27, 2017 8:19 pm

Ik ben er 4 september bij.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica III

Bericht door MadTinus » ma aug 28, 2017 10:11 am

Ik 6 september.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metallica III

Bericht door CoenV » wo aug 30, 2017 1:39 am

Ik niet. Blij toe.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Metallica III

Bericht door <Sirius> » wo aug 30, 2017 1:20 pm

CoenV schreef:Ik niet. Blij toe.
:lol: :lol: :lol: Lastig al die emoties als je aan het puberen bent he :mrgreen:

Het aantal ongestelde wijven dat zich in dit topic getuige de gebruikersnamen als 'man' voordoet is schrijnend.

Kan je nagaan als ik Iron Maiden zou haten en elk topic volpleur met gejank over hun topalbums van 25+ jaar geleden. 'Get a life!' zou Jan-Chris schreeuwen :mrgreen:
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo aug 30, 2017 10:00 pm

En jij hebt seks met Jan-Chris?

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » wo okt 25, 2017 2:15 pm

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » wo okt 25, 2017 9:56 pm

Wat is dat waardeloos, zeg.
Gaat echt nergens meer over.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » do okt 26, 2017 10:04 am

Gaaf nummer man. Geluid van die live-opname is kut.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » vr okt 27, 2017 9:50 am

Er zullen inmiddels vast betere video's van dit optreden zijn?

Met deze kwaliteit is de uitvoering van het nummer slecht te beoordelen.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » vr okt 27, 2017 2:25 pm

[youtube][/youtube]
klopt, deze is beter
wat me opvalt is dat trujillo aan het zingen is en dat ze het intro van een bandje laten draaien

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Metallica III

Bericht door sterben muss » di feb 13, 2018 5:21 pm

[youtube][/youtube]

Fenomenaal optreden en camerawerk van Metallica, opgenomen op 10 februari in Turijn ter ere van wijlen Cliff Burton. Jammer dat niet zo veel bands hun optredens zo professioneel filmen.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » di feb 13, 2018 8:42 pm

sterben muss schreef:[youtube][/youtube]

Jammer dat niet zo veel bands hun optredens zo professioneel filmen.
Dat zouden waarschijnlijk meer bands doen als ze net zoveel geld zouden verdienen als Metallica......

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » do jul 16, 2020 4:36 pm



Benadrukt voor mij nog eens dat dit nr echt een goede compositie is. Samen met The Unnamed Feeling en Sweet Amber de beste nummers op St. Anger.

Ondanks het gigantische commerciële succes vind ik James Hetfield nog steeds een geweldige artiest. Dat is Metallica in veel gevallen eigenlijk voor mij (geworden), de begeleidingsband van James Hetfield met de manager op drums.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Metallica III

Bericht door Bleek No. 1 » vr jul 17, 2020 9:10 am

Klopt. Niks aan toe te voegen.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » vr jul 17, 2020 9:42 am

Ik moet die laatste 2 albums nog een kans geven.....St. Anger was iig niets voor mij....
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica III

Bericht door Rene » vr jul 17, 2020 10:13 am

KoenM schreef: do jul 16, 2020 4:36 pm

Benadrukt voor mij nog eens dat dit nr echt een goede compositie is. Samen met The Unnamed Feeling en Sweet Amber de beste nummers op St. Anger.

Ondanks het gigantische commerciële succes vind ik James Hetfield nog steeds een geweldige artiest. Dat is Metallica in veel gevallen eigenlijk voor mij (geworden), de begeleidingsband van James Hetfield met de manager op drums.
Als het goed is, was Hetfield tijdens deze opnames weer aan de drank. Dat maakt 'm ook een betere performer dan als hij nuchter is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » vr jul 17, 2020 11:23 am

Hehe, dat durf ik niet zeggen. Ik heb toch best gave shows gezien in zijn nuchtere periode.

Ride the Lightning nog es van onder het stof gehaald; hele vroege piek van Kirk Hammett. Veruit de beste solo's uit de discografie van de band staan verzameld op die plaat; Creeping Death, Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » vr jul 17, 2020 11:27 am

Metallica was trouwens mijn eerste concert ever...toen was ik 16..

Jaarbeurshallen Utrecht.

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica III

Bericht door MadTinus » vr jul 17, 2020 1:08 pm

Daar was ik ook! :) Kaartje gekocht van een zwarthandelaar voor 100 gulden geloof ik, het was uitverkocht en ik had geen kaart, maar Metallica in mijn achtertuin, daar móest ik natuurlijk heen!

Is dat trouwens een scan van een bootleg ofzo?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie