Metallica III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je het beste full length album van Metallica?

Kill 'em All
24
18%
Ride the Lightning
38
28%
Master of Puppets
32
23%
And Justice For All
18
13%
Metallica (The Black Album)
7
5%
Load
1
1%
Reload
0
Geen stemmen
St. Anger
7
5%
Death Magnetic
0
Geen stemmen
Metalli..wat? Zegt me niets
2
1%
Baggerband
6
4%
Ik zweer bij Garage Inc.
0
Geen stemmen
Ik zweer bij S/M
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 137

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » zo apr 16, 2023 3:39 pm

Appelflap schreef: zo apr 16, 2023 3:33 pm Ik snap niet, echt niet, letterlijk, waarom men, en dus ook we, nog over Metallica praten en nog hun muziek luisteren.
Ik luister het een keer omdat iedereen het erover heeft, dus ik ben een slachtoffer van peer pressure.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » zo apr 16, 2023 4:23 pm

Precies wat Tinus zegt. Mee opgegroeid en als 13-16 jarige mijn favo band. (Hoe vaak ik in de cd-zaak wel niet ajfo heb gehoord (na black album al te hebben overigens) voordat ik weer 40 gulden bij elkaar had….

Zoveel credits opgebouwd dat ik ze toch telkens weer een kans geef. Ook al weet ik beter.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » zo apr 16, 2023 5:10 pm

Aan de reacties hier te zien zal het wel een prima plaat zijn. De vorige twee waren dat ook en de reacties waren toen hetzelfde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door HighKing » zo apr 16, 2023 5:21 pm

Hehehe. Het is een betere plaat dan de afgelopen paar. Ik vond eigenlijk alleen dat slaapwandelnummer en die erna geen ruk aan. De rest is prima te pruimen.
We gaan natuurlijk geen Ride the Lightning of Master of Puppets... of zelfs een Black Album meer van ze krijgen. Als dat de ondergrens is dan kun je hem beter laten liggen.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » zo apr 16, 2023 5:27 pm

Ik vind het een veel slechtere plaat dan Hardwired. Een enkel goed nummer (Lux Aeterna, en ook daar ben ik niet compleet tevreden over, maar het is in ieder geval goed genoeg om 'goed' genoemd te worden) daargelaten is het een aaneenschakelijking van saaie riffs, kinderlijk slechte melodietjes van Hammett en wederom een verdomd lelijke drumsound van Ulrich. Hetfield is in orde qua zang/teksten, maar dat alleen houdt de aandacht niet lang vast. Trujilo is er en hindert nergens, maar imponeert ook weinig. Sleepwalk My Life Away, You Must Die! en Crown Of Barbed Wire vind ik ronduit belabberd en horen bij het slechtste wat ik de band heb horen maken sinds St. Anger.

De productie is ok? Ulrich speelt minder hinderlijk (de gast met wie ik luisterde is drummer, die gaf al aan 'waarschijnlijk speelt hij nu met clicktrack, want je mist echt die rare accenten die hij doorgaans legt') dan anders, maar het is gewoon saai en er is zo verdomd weinig vuur te bekennen. Ik vind dit geen matige plaat, maar een daadwerkelijk zwak album. 2/5 sterren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » zo apr 16, 2023 6:27 pm

Appelflap schreef: zo apr 16, 2023 3:33 pm Ik snap niet, echt niet, letterlijk, waarom men, en dus ook we, nog over Metallica praten en nog hun muziek luisteren.

Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » zo apr 16, 2023 8:19 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door HighKing » zo apr 16, 2023 8:28 pm

Spawn999 schreef: zo apr 16, 2023 6:27 pm
Appelflap schreef: zo apr 16, 2023 3:33 pm Ik snap niet, echt niet, letterlijk, waarom men, en dus ook we, nog over Metallica praten en nog hun muziek luisteren.

Afbeelding
:lolup:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » zo apr 16, 2023 9:34 pm



Geweldige uitvoering w.m.b.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Metallica III

Bericht door dako » ma apr 17, 2023 7:35 am

Appelflap schreef: zo apr 16, 2023 3:33 pm Ik snap niet, echt niet, letterlijk, waarom men, en dus ook we, nog over Metallica praten en nog hun muziek luisteren.
Omdat de vorige twee albums (en zeker Hardwired) gewoon prima waren en dat verwachtingen schept voor de komende plaat.
Metallica heeft veel zooi gemaakt natuurlijk, maar is door die laatste twee nog zeker de moeite om in de gaten te houden.

[edit]
Zie nu dat nieuwe volledig uit is. Zal het een kans geven. Vond de singles erg afwisselend (merendeels kut).

[edit]
Dit is best een lange zit. Snap totaal niet dat het allemaal 6 a 7 minuten moet duren. Sleepwalking My Life Away vind ik bijvoorbeeld nog best aardig, dan zit er op vijf minuten een drumroffeltje in waarmee het nummer prima af te sluiten is, en dan kabbelt het allemaal nog twee minuten verder voort.
Het is allemaal niet slecht en ik ben positiever dan Lennert, maar het is vooral heel erg fucking saai allemaal. Had dat kutalbum een half uur korter gemaakt en je was er misschien nog mee weggekomen.
Het enige nummer wat minder dan drieënhalve minuut duurt is meteen ook gewoon erg goed. In de vorm van een EP met de naam 'Lux Aeterna en 11 nummers die je kunt overslaan' was dit acceptabel geweest. Nu zal het wel. Ik zet Ride The Lightning maar gewoon op.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » ma apr 17, 2023 9:37 am

KoenM schreef: zo apr 16, 2023 9:34 pm

Geweldige uitvoering w.m.b.
Oh ja, dat doet me er ook aan denken dat juist dit album echt gebaat zou zijn bij een goeie ballad. James heeft volgens mij genoeg treurigs op mooie wijze over te brengen, maar niets van dat alles.

Ben jij als diehard fan wel tevreden over 72 Seasons?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma apr 17, 2023 9:49 am

Heeft Metallica echt veel zooi gemaakt? Wat mij betreft is alleen Lulu slecht. Load en Reload zijn commerciële rockplaten, maar dat staat niet gelijk aan slecht. St. Anger heeft een knakenproductie (vind ik dan), maar die nummers komen live best goed over. Als het een band voor de wind gaat en ze hebben succes, is dat toch mooi? Dat ze al meer dan 30 jaar geen echte thrash meer spelen, zal wel het grootste probleem zijn.

Ik ben niet eens de grootste Metallica-fan, maar ik kan wel horen dat de meeste nummers gewoon goed in elkaar steken (ondanks wat overbodige roffels en langdradige passages). De songs blijven hier in elk geval hangen en dat is toch het voornaamste bij goede muziek. En om met een fijne dooddoener af te sluiten: dat is uiteraard een kwestie van smaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » ma apr 17, 2023 9:58 am

Load en Reload zijn prima, ben helemaal geen thrashpurist. En ik gun iedereen zijn succes. Daar gaat t allemaal niet om. Ze maakten in de tijdsgeest bezien, hele, hele goede muziek waar de energie van af spatte. De laatste tijd (@Dako toegegeven de platen die jij noemt heb ik nooit helemaal beluistered, alleen maar 1 of 2 singles, maar ja, als die al kut zijn...) maken ze gewoon slappe hap, ongeinspireerde riffs, ongeinspireerde songs, en Lars kan gewoon niet drummen, gewoon echt niet. Er zijn oefenruimte bandjes van 12 jarigen die betere, originelere, strakkere, energiekere muziek maken dan Metallica.

Van mij mogen ze stadia vullen, mogen er duizenden topics gevuld worden, maar ik snap het gewoon niet. Ja, het is Metallica, en dat was voor mij net als velen, één van de grootste bands ter wereld toen ik met metal begon, en terecht, dus dat geeft ze krediet, om de latere albums te proberen, maar er het vuur is uit, dus ik snap het gewoon niet. Maar carry on, carry on


/ouwezeidermodus
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Metallica III

Bericht door dako » ma apr 17, 2023 10:00 am

Jeroen schreef: ma apr 17, 2023 9:49 am Heeft Metallica echt veel zooi gemaakt?
Ik snap volledig dat er mensen zijn die alles na Black album kut vinden, en dan vind je dus alles na 1991 zooi. Dat is best veel.

Vind ik zelf niet, maar als je (Re)Load niet kan waarderen en ook niks met S&M kan begrijp het best als je alles uit de afgelopen dertig jaar rotzooi vindt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » ma apr 17, 2023 10:06 am

Load & Reload met de beste nummers samengebracht in 45 minuten zou een werkelijk fantastisch album geweest zijn. Helaas hebben we nu twee albums met goed spul en meuk waardoor het gemiddelde voor mij ook niet hoger dan 'redelijk' komt.

72 Seasons is beduidend ongeinspireerder/slechter dan die twee albums.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Metallica III

Bericht door Mollusk » ma apr 17, 2023 11:34 am

Oké, maar nu even belangrijker: welke is beter? 72 Seasons of The Sick, The Dying And The Dead? :D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica III

Bericht door MadTinus » ma apr 17, 2023 12:05 pm

Mollusk schreef: ma apr 17, 2023 11:34 am Oké, maar nu even belangrijker: welke is beter? 72 Seasons of The Sick, The Dying And The Dead? :D
Die Megadeth en die luister ik ook nooit :) Of Kingdom and Crown is ook véél beter dan 72 Seasons overigens 😎

Inmiddels het hele album weten uit te zitten en ik geloof dat het laatste nummer wel aardig klonk, ik zal het album zeker nog eens luisteren.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » ma apr 17, 2023 12:40 pm

Die Megadeth is uitstekend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Metallica III

Bericht door dako » ma apr 17, 2023 12:46 pm

MadTinus schreef: ma apr 17, 2023 12:05 pm
Mollusk schreef: ma apr 17, 2023 11:34 am Oké, maar nu even belangrijker: welke is beter? 72 Seasons of The Sick, The Dying And The Dead? :D
Die Megadeth en die luister ik ook nooit :)
Ja, mee eens.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica III

Bericht door MadTinus » ma apr 17, 2023 1:49 pm

Tweede luisterbeurt in progress. God, dat intro van Shadows Follow 🤦🏻‍♂️😭
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » ma apr 17, 2023 9:12 pm

Lennert schreef: ma apr 17, 2023 9:37 am
KoenM schreef: zo apr 16, 2023 9:34 pm

Geweldige uitvoering w.m.b.
Oh ja, dat doet me er ook aan denken dat juist dit album echt gebaat zou zijn bij een goeie ballad. James heeft volgens mij genoeg treurigs op mooie wijze over te brengen, maar niets van dat alles.

Ben jij als diehard fan wel tevreden over 72 Seasons?
Jep. 72 Seasons is een Hetfield-plaat bij uitstek. De authenticiteit druipt er vanaf. Misschien is dat omdat ik zelf ook zanger / tekstschrijver ben, dat ik daar meer aandacht aan hecht dan andere luisteraars. Nu 3 x geluisterd, de plaat groeit. De riffs zijn eerder sober, maar functioneel en houdbaar.

Goed, ik ben een fanboy (vooral van James dan), maar ik vind dit veel interessanter dan de zoveelste - goede, dat wel- herhalingsoefening van OverKill.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » ma apr 17, 2023 9:56 pm

Bij luisterbeurten 2 en 3 begint er al een stuk meer op zijn plaats te vallen en betrap ik mezelf erop toch best wat leuke nummers te horen!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » di apr 18, 2023 10:21 am



Geweldige uitvoering w.m.b.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metallica III

Bericht door Iron Maiden » di apr 18, 2023 11:43 am

Ik heb het hele album nu twee keer geluisterd, zij het in etappes en het is saai. Als het tempo omhoog gaat, worden de nummers interessanter, maar helaas gaat het tempo maar zelden omhoog. Een groot deel van de nummers vind ik inwisselbaar, het kabbelt voort, duurt te lang. Vanaf Chasing Light wordt het iets beter, ik vind de laatste drie nummers best oke, maar dat is het wel. Nergens komt er venijn en agressie naar voren, wat op het vorige album nog wel het geval was (Spit Out the Bone). Ik had gehoopt op twee of drie van die snelle nummers, maar helaas.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Metallica III

Bericht door jeffrey » di apr 18, 2023 12:33 pm

Ik snap die Metallica fanboys nooit. Als al die albums onder een andere naam waren uitgebracht had er geen hond naar gekraaid.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » di apr 18, 2023 1:09 pm

jeffrey schreef: di apr 18, 2023 12:33 pm Ik snap die Metallica fanboys nooit. Als al die albums onder een andere naam waren uitgebracht had er geen hond naar gekraaid.
Dit. Psies dit.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » di apr 18, 2023 1:15 pm

De standaardopmerking die al sinds The Black album bij ieder album wordt gemaakt..

Bij een aanzienlijk deel van het publiek kan de band het sowieso toch nooit meer goed doen. Hoeveel andere albums luister je 1 keer om vervolgens meteen genoegzaam te concluderen dat het toch niks is in vergelijking met de eerste vier albums?

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » di apr 18, 2023 1:24 pm

De band zou het nog prima goed kunnen doen, en nogmaals, Load en Reload en Black, prima albums. Maar stel je de nummers van dit soort 72 Seasons of Hardwire voor gebracht door nieuwe thrash band, ze zouden na 1 jaar 8k views op Youtube hebben gehad denk ik. Ik weet het smaken verschillen, en je mag van mij Metallica nog steeds helemaal te gek vinden uiteraard, maar voor mij is de band dood. En juist omdat ik fanboi was/ben geef ik ze iedere keer weer (een beetje) een kans. En zelfs mindere muziek dan de eerste 4, maar nog steeds boven de middenmoot uitstekend, had ik fantastisch gevonden, want jeugdhelden blabla. Maar het is gewoon zulke ongeinspireerde ondermaatse retesaai muziek geworden met meestal kutproductie en altijd een drummer die gewoon in 2023 niet meer een record label zou mogen hebben
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » di apr 18, 2023 1:40 pm

Appelflap schreef: di apr 18, 2023 1:24 pm Maar stel je de nummers van dit soort 72 Seasons of Hardwire voor gebracht door nieuwe thrash band, ze zouden na 1 jaar 8k views op Youtube hebben gehad denk ik. Ik weet het smaken verschillen, en je mag van mij Metallica nog steeds helemaal te gek vinden uiteraard, maar voor mij is de band dood. En juist omdat ik fanboi was/ben geef ik ze iedere keer weer (een beetje) een kans. En zelfs mindere muziek dan de eerste 4, maar nog steeds boven de middenmoot uitstekend, had ik fantastisch gevonden, want jeugdhelden blabla. Maar het is gewoon zulke ongeinspireerde ondermaatse retesaai muziek geworden met meestal kutproductie en altijd een drummer die gewoon in 2023 niet meer een record label zou mogen hebben
Maar het zijn niet de eerste en tweede platen van een nieuwe thrashband die nu, in een moeilijk subgenre, want weinig vernieuwing, moeten doorbreken. Het zijn redelijke goede platen van de post 2000 Metallica, die uiteraard in de verste verte niet tegen die eerste vier (of the Black album) op kunnen. Maar ik ken ik maar weinig andere voorbeelden waarbij een band dermate briljante eerste vier platen uitbrachten en dit onrealistisch verwachtingspatroon vervolgens altijd met zich mee moesten torsen. Waarom zijn de 'fans' bij Metallica zo 'streng'? Bij Iron Maiden zie je het ook wel enigszins maar in veel mindere mate.

En meer in het algemeen: wat maakt dat sommige bands bij iedere nieuwe release nog steeds een potentiële topplaat kunnen maken, terwijl het bij andere bands op zijn best een degelijke plaat kan zijn die nog steeds relatief weinig toevoegt in veel ogen?

Je zegt ergens hierboven dat je van Hardwired to self-destruct alleen de singles ooit hebt gehoord (omdat dat vast altijd de beste nummers zouden moeten zijn?).

Ik ben waarschijnlijk ook een trouwe hond en misschien wel te loyaal aan de band, omdat ze ooit verreweg mijn favoriete band waren en me de Metal in geloodst hebben.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » di apr 18, 2023 3:32 pm

Er is geen onrealistisch verwachtingspatroon. Althans niet bij mij (alhoewel ik niet uitsluit dat het een paar procenten meespeel onbewust). Ik probeer iedere plaat an sich tot me te nemen. Ik vergelijk ze niet met de oude platen, althans, ik reken de nieuwere platen er niet op af. En dat in het genre weinig gebeurt is geen echt argument (als je dat al zo bedoelde hoor). Tsja, 'redelijk goede' platen, dat is het subjectieve gedeelte. Ik vind het persoonlijk echt enorm slappe muziek en durf te beweren dus dat als Energizer, de nieuwe leuke jonge band uit Polen, of Amotica, de gave band met 30+ers uit de VS of wie dan ook dat soort platen als Hardwired had uitgebracht, het hooguit, hooguit een 6je had gekregen en er na een jaar niet echt meer wat van gehoord was, zeker niet met de vervolgplaten. In metal an sich, dus ons niet beperkende tot thrash, gebeurt zo ontzettend veel, het niveau ligt zo bizar hoog, in death, prog, zelfs black (ik zal ontkennen dat ik dit ooit gezegd heb) en andere strominge. Wat Metallica uitbrengt is gewoon kut. Maar goed smaken verschillen en de hele tijd in een Metaliica topc roepen dat t kut is schiet ook niet op. Dus ik ben uitjes ;)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Metallica III

Bericht door Jan-Willem » wo apr 19, 2023 10:18 am

Johan schreef: di apr 18, 2023 1:40 pm
En meer in het algemeen: wat maakt dat sommige bands bij iedere nieuwe release nog steeds een potentiële topplaat kunnen maken, terwijl het bij andere bands op zijn best een degelijke plaat kan zijn die nog steeds relatief weinig toevoegt in veel ogen?
Ik denk dat het ook voor een deel ligt aan hoe kritisch zijn de mensen om de band heen. Metallica is gewoon een serieus bedrijf waar best een aantal mensen van afhankelijk zijn. Dit heeft Iron Maiden natuurlijk ook een beetje.

Daarnaast denk ik dat ze met de nieuwe albums (sinds St. Anger niks meer van ze gehoord) meerdere groepen proberen aan te spreken namelijk de fans van de eerste 4 albums maar ook de fans vanaf the black album. Iets wat vrij onmogelijk is in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » wo apr 19, 2023 10:21 am



Geweldige uitvoering w.m.b.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica III

Bericht door Rene » do apr 20, 2023 2:18 pm

Met 88 punten is 72 Seasons album vd maand in de Aardschok. Discussie gesloten!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » do apr 20, 2023 2:41 pm

Dat is het bewijs dat het een kutalbum is toch? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » do apr 20, 2023 3:28 pm

3 nummers van 72 geprobeerd, titelnummer, Suicide nogwat en Inamorata. Ellenlange intros van echt compleet nietszeggende riffs. Wollige sound, Lars drumwerk valt mee, erg funcitoneel en basic, teksten zijn beetje cliché aan t worden zo langzamerhand (een positievere manier van verwoorden is dat ze makkelijk herkenbaar zijn als zijnde van James). Langdradig, geen catchy riffs, en die wah van Kirk mag zo langzamerhand wel eens met pensioen.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » do apr 20, 2023 3:28 pm

sorry. ik had uitjes beloofd
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Metallica III

Bericht door bakvet » do apr 20, 2023 10:47 pm

Ik luister sinds de begin jaren '90 naar metal en toen waren de discussies over Metallica precies hetzelfde als nu. Er is niks veranderd. Sprak gasten die met MOP afhaakten en ken gasten die Metallica op hun 'hoogtepunt' zagen in de Jumbo in Oldenzaal in 1984. Ik heb het nieuwe album van Metallica even aangehoord, maar heb snel Marching On van Axehammer opgezet omdat ik anders misschien niet goed kan slapen. :lol:

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » vr apr 21, 2023 7:13 am

Haha, mooie nuancering :)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Metallica III

Bericht door MadTinus » vr apr 21, 2023 10:49 am

Het album goed vinden of niet is geen keuze, je voelt het, het raakt je of niet. Je voelt de behoefte om het vaker op te zetten of niet. Of het nu Metallica of een beginnend garagebandje van op de hoek is, maakt niet uit. Ik heb het album nu twee keer gehoord, en word er nog niet warm van. Van sommige riffs en ritmes denk ik, poeh, is dat echt het állerbeste waar je mee op de proppen kon komen? Simpel kan soms dienend en effectief zijn, maar hier krijg ik echt het gevoel dat er simpelweg niet meer in het vat zat. En dat vind ik jammer en teleurstellend wat ze hebben zulke mooie dingen gemaakt, kunnen zóveel gevoel in de muziek leggen, maar dit klinkt allemaal zo vlak.

Maar goed, dit zijn allemaal erg vroege conclusies..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » vr apr 21, 2023 10:51 pm

Rene schreef: do apr 20, 2023 2:18 pm Met 88 punten is 72 Seasons album vd maand in de Aardschok. Discussie gesloten!
Ja. Schaamteloos. Door een voorzitter van een Nederlandse Metallica-fanclub. Kan echt niet.

Zo lieten ze ook altijd Eric van den Hurk opdraven voor Iron Maiden-reviews, de voorman van die fanclub en vriend van Steve Harris.

Offtopic:
Belabberde uitgave trouwens. Dieptepunt is wel de column van die lichtvrouw Hanneke Jacobs. Die is al niet veel soeps normaal gesproken met veel namedropping en 'kijk eens waar ik nu weer was', maar nu presteert ze het om een stukje te maken over dat ze geen inspiratie heeft en dat lezers maar ideeën moeten insturen. Dat Aardschok dat plaatst, zegt veel. Pure bladvulling.

Ook weer lekker veel vlakke interviews zonder kritische noot. Spreek je Chris Logue van Savage Grace en dan ga je voorbij aan de tijd waarin hij nepmedicijnen tegen kanker voor veel geld verkocht (waarvoor hij vastzat). Ook geen kritische vraag en dan wel de cd afbranden.

Moest ik even kwijt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Metallica III

Bericht door Rene » za apr 22, 2023 9:10 am

Haha, eens! Die column las ik sowieso nooit. Via de site kun je oude Aardschoks digitaal downloaden. Wat een kwaliteitsverschil met nu is dat, toen ze nog echt kritische en plagerig uit de hoek konden komen. Nu zijn de interviews van het niveau dat je gratis op internet kunt vinden. Dat is toch niet de bedoeling als je een tijdschrift wilt verkopen.

Het interview met Kirk Hammet was redelijk ouderwets goed. Dat die review dan door de voorzitter is gedaan... En dan ook nog heel saai elk nummer uiteenzetten terwijl de plaat al bijna een week uit is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Metallica III

Bericht door paradigm shift » ma apr 24, 2023 8:41 pm

Ik zit qua 72 seasons ook erg in het ‘meh’-kamp. Grotendeels een oninteressante riffsalade waar af en toe een nummer tussen de kop opsteekt. Maar bovenal mist het urgentie, vuur, thymos, ballen, hoe je het ook wilt noemen. En bij thrash is dat wmb onvergeeflijk.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » wo apr 26, 2023 9:56 am

Morgen concert 1 in de Arena!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » wo apr 26, 2023 10:23 am

Johan schreef: wo apr 26, 2023 9:56 am Morgen concert 1 in de Arena!
Redelijk jaloers. Erg benieuwd naar de twee setlists. Have fun!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metallica III

Bericht door Johan » wo apr 26, 2023 10:32 am

Bedankt! Ik vrees wel een beetje voor het publiek wat ik om ons heen ga aantreffen, maar we gaan ons vast goed vermaken. Hopen op een band in vorm ook!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » wo apr 26, 2023 11:02 am

Johan schreef: wo apr 26, 2023 10:32 am Bedankt! Ik vrees wel een beetje voor het publiek wat ik om ons heen ga aantreffen...
Afbeelding
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » wo apr 26, 2023 11:41 am

Luisterbeurt 5 of 6. Schiet me maar neer, maar ook de riffs beklijven nu.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » do apr 27, 2023 5:26 pm

Ik ga niet, maar heb voor de lol eens 2 setlists gemaakt. Es kijken hoever ik ernaast zit.

Avond 1:

72 Seasons
For whom the Bell tolls
Wherever I May Roam
If Darkness had a son
Harvester of Sorrow
King Nothing
All Nightmare Long
Motorbreath
The Prince
Welcome Home
Fuel
Sad But True
---
Hardwired
One
Seek & Destroy

Avond 2:

Blackened
Screaming Suicide
Ride the Lightning
The Memory Remains
Moth Into Flame
Whiplash
Dirty Window
Nothing Else Matters
Until it Sleeps
Leper Messiah
Blitzkrieg
Creeping Death
---
Lux Aeterna
Master of Puppets
Enter Sandman
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » za apr 29, 2023 7:04 pm

Maat van me last-minute ticket gekocht voor de snakepit. Doet toch wel beetje pijn om er niet bij te zijn.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11052
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Metallica III

Bericht door Spawn999 » ma mei 01, 2023 11:48 am

Setlist Metallica:
1. Orion
2. For Whom The Bell Tolls
3. Holier Than Thou
4. King Nothing
5. Lux Æterna
6. Screaming Suicide
7. Fade To Black
8. Sleepwalk My Life Away
9. Nothing Else Matters
10. Sad But True
11. The Day That Never Comes
12. Ride The Lightning
13. Battery
14. Fuel
15. Seek And Destroy
16. Master Of Puppets

Ik weet precies wanneer iedereen bier ging halen!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Plaats reactie