the hammers of misfortune

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door yowannuzz » zo sep 28, 2014 9:11 pm

The August Engine vind ik wat zwalkend.
Vooral in het begin lijkt de band op zoek naar een geluid.
Eerst instrumentale semi-thrash, vervolgens een piano-ballad en daarna volgt de nodige progressieve heavy metal met wat doomachtige stukken.
Alles goed gespeeld, gezongen : kwalitatief in orde. Maar zoals ik al zei: Ik mis wat visie.
Ook het feit dat er weinig nummers echt bleven hangen, ook na meerdere luisterbeurten, geeft mij het gevoel dat ik naar een veelbelovende band luister.
Een band die de nodige kwaliteit in huis heeft maar nog tot volle wasdom moet komen.
Aangezien ik verder totaal onbekend ben met de band in kwestie, weet ik niet of hier op latere albums verandering in is gekomen ?!
Concluderend zou ik ons aller Barry Stevens willen quoten en zeggen "Vooral doorgaan !", en het geheel willen belonen met een 7+.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Jeroen » zo sep 28, 2014 9:23 pm

Ook ditmaal is de klik met The Hammers niet tot stand gekomen. Muzikaal zijn ze goed en elke plaat heeft wel een of twee nummers waar ik van onder de indruk ben. Maar de groep wil te veel, gooit een te grote hoeveelheid invloeden op een hoop. Zonder dat daar (zoals bovenstaand terecht geconcludeerd) echt rijpe songs uit voortvloeien. De techniek is er en het principe 'strak en toch losjes' juich ik toe. Maar verder kom ik niet verder dan het predicaat 'wel aardig'. Daarnaast is ook dit een band die zo nu en dan heel geforceerd de jaren zeventig op zoekt. Een tijdperk waar ik door al die progklonen en fetisjisten langzaamaan de buik vol van heb. Ik zet toch tien keer liever Jethro Tull, Yes of Gentle Giant op, als ik eerlijk ben. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik The Hammers Of Misfortune een slechte band vind. Zeker niet. Ik weet dat Kees er ook zeer van gecharmeerd is. Misschien dat het kwartje later nog eens valt, het zou de eerste keer niet zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Lennert » ma sep 29, 2014 10:57 am

Met gemak het beste album uit de luisterclub tot nu toe. Waar ik voorheen Dim Carcosa nog als top 10 plaat had aangegeven, vrees ik voor dit album dat het eclectische en uitermate dynamische The August Engine zich een plek zal gaan nestelen tussen mijn favoriete albums aller tijden en het door mij gekozen album er waarschijnlijk uitgegooid zal worden. Dit is een typisch geval van waar ik begrijp dat mensen het als onaf, fragmentarisch of rommelig ervaren, maar ik zelf een compleet tegengestelde ervaring heb. Scalzi's Slough Feg heeft op een hoop albums hetzelfde euvel, maar dat ruwe (in zowel zang als instrumentatie) raakt me zoveel meer dan 99% van de albums die ik ooit gehoord heb. De muziek werkt voor mij als een metafoor voor het leven, met snelle veranderingen, ups en downs, woeste emoties en ja, ook af en toe valse passages die het geheel een uitzonderlijk bevlogen karakter geven. Dit is geen veilige muziek of een simpele jaren '70 kloon (ik wou dat Yes/Genesis/Jethro Tull/Gentle Giant dit soort spannende muziek maakten!) maar een band die zo klinkt en ook totaal niet zo klinkt. Een enigmatisch en briljant zooitje.

Ik heb zelf alleen The Bastard en 17th Street in mijn collectie en ik moet toegeven dat 17th Street in vergelijking met dit album wel uitzonderlijk braaf klinkt ineens. The Bastard is met de screams een stuk extremer (en in mijn ogen ook beter dan 17th Street), maar niet zo helder ontwikkeld als het geval is bij The Locust Engine. Het belangrijkste verschil: de andere albums hebben geen Insect, zeker een van de beste tracks ooit gemaakt. De zwoele vrouwenzang is betoverend op een macabere en bijzonder mooie en tegelijkertijd nare manier, alsof een sirene je naar de dood lokt. Vergelijkbaar met een The Devil's Blood, maar beter omdat het veel subtieler wordt gebracht en veel betoverender werkt. Ik heb mijn will save pas echt gefaald als Scalzi's zang zich samen met elektrische instrumentatie inzet. Sowieso heeft Scalzi een uitzonderlijk herkenbaar geluid (het gebrek aan power dat hem verweten wordt begrijp ik echt niet)en hoort hij voor mij bij de beter zangstemmen in welk genre dan ook. Het instrumentale stuk aan het einde van The August Engine Pt. 2 overtreft qua intensiteit met gemak alle Fates Warning passages die ik op cd heb qua intensiteit en speelsheid. De manier hoe het qua volume en tempo steeds op en neer gaat, om uiteindelijk te eindigen in een solo die ineens wonderbaarlijk uitgewerkt en melodieus klinkt in vergelijking met het meer jammerige karakter van de songs, is pure poezie!

Hammers Of Misfortune is een band waarvan ik als luisteraar herken waar men de mosterd vandaan heeft gehaald, maar die nooit als een gemakzuchtige kloon klinkt. Een band die zo overduidelijk klinkt als metal, maar tegelijkertijd niet in een bepaald hokje te zetten is omdat het de band geen eer zou doen. Ik zou de woorden 'epic' of 'progressive' metal ook niet in de mond durven nemen hierbij. Het is gewoon fijne muziek. Het album is meteen in de bestelling gezet, ik voel me weer een gelukkig mens!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door jeffrey » ma sep 29, 2014 1:00 pm

Deels eens met Yowannuzz. En ik denk dat dit ook hetgeen is waarom ik soms maanden, soms wel jaren niet naar de HoM luister. Het is wat zwalkend. Kon er voorheen niet op komen, maar ik denk dat dit het is. Hier en daar komt het wat onevenwichtend over en een beetje richtingsloos. Verder is het een belachelijk goed album. Wars van alle Metal cliches en regels. Lekker hun eigen ding doen. Veel gevoel voor emotie en melodie, maar her en der toch hard. Fijn plaatje, maar niet hun beste plaat. Dat is nog steeds The Bastard, wellicht ook omdat die nummers wat compacter zijn. Soms is TLE wat te uitgesponnen, waar compactere nummers meer impact zouden hebben. Verder een zeer leuk plaatje, ik geef het een 8,25.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Metalheank » ma sep 29, 2014 9:11 pm

Ik heb ook een tijdje geen Hammers of Misfortune geluisterd. Ik heb er wel een S-shirt van (lees je mee, KoenM?). Totaal 'onveilige' muziek, goed woord ervoor. En ook wel zwalkend, maar dat is gek genoeg een onderdeel van de kracht. Het zwalkende maakt het turbulenter en afwisselender. Ik vind wel mooi hoe HoM als band totaal los van de tijd klinkt. Het klinkt ouder, authentieker en folkiger dan jaren '80-metal, maar ook frisser dan jaren 70-prog. Ook cool hoe er op Part 1 en Room and a Riddle dikke thrashmetalriffs langsbeuken, maar die door het losse gitaarwerk toch anders klinken. Soms doet de band denken aan Mastodon en Queen. Soms, vooral op later werk aan Thin Lizzy helaas (als de riffs saaier worden). Scalzi vind ik ook een geweldige zanger. Recht voor zijn raap, eigen stijl en rauw, qua aanpak wel vergelijkbaar met Alan Averill (Primordial). Scalzi zingt sowieso als een doorgedraaide Ierse folkzanger. Over het algemeen mag HoM van mij wel iets meer metal: iets gestroomlijnder en naast stevige mannenzang ook stevige vrouwenzang. De rustige harmonieen zijn erg origineel en mooi, maar doen soms wat denken aan de orgelman van Klokhuis:



Dit zou je ook heel goed als pluspunt kunnen zien. EN, Hammers of Misfortune is op dit album in topvorm.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 29, 2014 10:27 pm

Wow, wat een hoop mooie reacties op 'The August Engine'.

Het is inderdaad een moeilijk album om in te komen. Aanvankelijk leerde ik Hammers of Misfortune met dit album kennen via wijlen forumlid Saxon747, in 2006. Toen beschouwde ik de band uit San Fransisco als een nogal exotische variant op rammelende, verroeste epic metal. Ja, rammelend. Dat vond ook ik eerst van Hammers Of Misfortune. Het heeft zo'n twee jaar geduurd voordat ik de band echt ging waarderen. 'The August Engine' klonk raar, alsof er 'iets niets klopte'. Toch bleef ik steeds terugkomen. Uiteindelijk ben ik er over uit dat met dit album niets mis was, maar wel met mijn gehoor van destijds, dat was vastgeroest in power-, heavy- en thrashmetalconventies. Tegenwoordig ben ik er van overtuigd dat alle muzikanten die aan deze band hebben meegewerkt technisch zeer bekwaam zijn. John Cobbett is een begenadig gitarist, met in zijn spel referenties naar Thin Lizzy, Megadeth en Queen. Bovenal is hij een uitstekende componist, die de perfecte balans tussen het creëren van memorabele, herkenbare liedjes en spannende instrumentale diepgang heeft gevonden.

Afzonderlijk vind ik de composities erg sterk, hoewel ik relatief lang heb moeten wennen aan het melancholische 'The Trial And The Grave'. Tegenwoordig zie ik het nummer als essentieel, zoals overigens ieder ander nummer op deze plaat. 'The August Engine' vormt namelijk een organisch geheel, zoals de goede prog- en classic rock albums van gisteren. Ieder nummer is onderdeel van een groter kleurenpallet. Progressive Jeff viel het heel goed op dat in het instrumentale intronummer 'The August Engine Part 1' delen van andere nummers terugkomen. Er wordt in deze opener alvast vooruitgeblikt op alle 'thema's' van de opeenvolgende composities. John Cobbett is altijd van mening dat om een album niet alleen maar harde nummers moeten staan, maar ook lichte. Het draait op de variatie, anders verliest hardheid zijn intensiteit. Dat spel begrijpen Hammers Of Misfortune heel goed. Een van de redes waarom de band keer op keer memorabele albums van begin tot einde aflevert.

Ik las de opmerking dat deze plaat misschien beter tot zijn recht komt wanneer de vocalen worden weggelaten. Daar ben ik het ten zeerste mee oneens. De zang van Janis Tanaka en Mike Scalzi geven de muziek juist het essentiële humane gezicht. Zonder hen zou alle emotie en sfeer weg zijn. Misschien zijn ze niet even zuiver, maar ze hebben beide mooie, krachtige en oprechte stemmen. Daar kan menig uitgerangeerde Zweedse powermetalband nog wat van leren. Daarnaast vind ik deze combinatie van mannen- en vrouwenstemmen heerlijk. Ze lijken gelijkwaardig te zijn, zonder dat barokke Belle en het Beest-spel van Europese symfonische metalbands. Ook fijn dat de zangeressen van Hammers Of Misfortune bijna altijd een instrument bespelen. Een mes in het hart van het metalen mannenbolwerk. Ja, mijn liefde voor Hammers Of Misfortune komt niet alleen uit de muziek voort, maar ook over datgene waar de band over zingt en datgene wat ze uitstralen. Echte, integere mensen, met een humanistische, progressieve uitstraling. Een aspect dat ik erg waardeer aan metalmuziek van de westkust van de V.S.

Veel metalliefhebbers doen Hammers of Misfortune af als 'hipster-metal'. Je kunt je daarbij afvragen of die criticasters niet te veel gefocust zijn op hun bevoordeelde blik van wat metal zou moeten zijn.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 29, 2014 10:33 pm

De bassiste en zangeres van 'The August Engine', Janis Tanaka, verliet Hammers of Misfortune vlak voor de opname van dit album. Ze ging spelen bij de band van zangeres Pink. Plotseling keerde ze echter even terug met een hoop geld van Pink, dat het opnemen van 'The August Engine' heeft mogelijk gemaakt.

Na 'The August Engine' kwamen Hammondorgelspeelster Shigred Sheie (tevens achtergrondvocalen) en zangeres/bassiste Jamie Myers bij de band. Myers is een betere zangeres dan Tanaka en Sheie's Hammond voegen ontzettend veel toe aan het geluid van de band. Luister maar eens naar dit nummer van opvolger 'The Locust Years', het 'magnum opus' van Hammers Of Misfortune:


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door innuendo » di sep 30, 2014 7:26 pm

Ik vind het eigenlijk best lekker wegluisteren. Weinig moeite gehad om het te laten nestelen. Ook voor mij is dit het beste album van het luisterclubje tot nu toe, al reken ik er wel op dat dit gaat veranderen. Het is niet de topper waar ik in eerste instantie op gerekend had, maar ik kan het wel erg waarderen. Dat HoM zich niet in een hokje laat plaatsen is positief. Het doet me ergens wel aan While Heaven Wept denken. Sommige gitaarpartijen zijn erg melancholisch namelijk. Scalzi vind ik een toffe zanger. Ik krijg altijd een fris gevoel als ik hem hoor zingen. Lastig te verklaren, maar ik koppel platen/bands vaak aan seizoenen. Misschien komt dit omdat ik Slough Feg (Scalzi's huidige band, voor wie dat nog niet wist) vijf lentes geleden leerde kennen. Ik snap wel dat veel mensen hem een zwakke schakel vinden.

Toffe progressieve metal, alleen niet top notch wat mij betreft. Ik ga wel de rest van de discografie checken!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door jeffrey » di sep 30, 2014 7:32 pm

De eerste is wat mij betreft onovertroffen. Al is Trot out the Dead hun beste nummer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: the hammers of misfortune (Luisterclub Hotspot Week 39)

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 30, 2014 9:17 pm

'The Locust Years' is mijn favoriet. Het debuut, 'The Bastard', heeft echter iets heel bijzonders, 'lightning in a bottle' zouden Engelstaligen zeggen. Hammers Of Misfortune is een hele eigenzinnige band, waarvan het debuut de meest excentrieke is.

Na 'The Locust Year' bleef Shigred Sheie's Hammondorgel een voorname plaats innemen en werd het geluid nog 70's rock-achtiger. Dat is het beste te horen op het rustieke dubbelalbum 'Fields/Church Of Broken Glass', met nu niet meer Mike Scalzi als zanger, maar de zachter zingende Patrick Goodwin.

Waarschijnlijk klonk de band tegen die tijden stukken toegankelijker, maar ook conventioneler. Luister maar (wel nog steeds schitterende nummers):


Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Hieronimus » zo okt 26, 2014 11:33 am

Belofte maakt schuld, een beetje mosterd na de maaltijd, maar op deze manier krijgt dit topic nog een kick. ;)

Ja, The Hammers of Misfortune lagen niet helemaal in mijn straatje. Ik kan me wel vaag herinneren dat ik ooit een poging heb gewaagd om een album uit te zitten (ik zou niet weten welke), maar dat liep niet echt op iets uit: er was nog zoveel anders te beluisteren dat me (sneller) meer trok. Nu heb ik echter in de afgelopen maand The August Engine een aantal rondjes laten draaien en ben ik toch tot de ontdekking gekomen dat er een heel aantal prettige nummers op staan. Het is een stuk minder extreem dan wat ik normaliter luister, maar een progressieve en innovatieve insteek kan ik zeker wel waarderen. En dat is toch ook waar THoF het goed doet: coole riffs (hoe lekker is het einde van het eerste nummer) en duidelijk voldoende afwisseling. Ik denk dat het album het heel goed als je het in één zit achterover slaat en de hele reis in één keer meemaakt. Daar heb ik dan echter nog niet het geduld voor gehad, moet ik bekennen. ;) Waar ik wel een beetje over val is het stemgeluid van de zanger: ja, het sluit aardig aan bij de muziek, maar het doet me niet zoveel. Het is een beetje vlak en heeft niet iets unieks waar ik wat mee kan. Ook bij deze band denk ik overigens nu en dan dat ik naar Mastodon luister (hetzelfde kan omgekeerd gezegd worden, want ze halen natuurlijk inspiratie uit eenzelfde pot). En ja, het einde van deel 2 van The August Engine is overigens inderdaad zwaar genieten. :)

Kort gezegd: hoewel ik m.i. nog niet genoeg tijd heb besteed om het compleet te kunnen waarderen, zijn er meer dingen die me aantrekken dan die me afstoten. Het is een cool album, maar ik zal het niet al te snel zomaar even opzetten, daarvoor verdient het eenvoudigweg meer tijd (een euvel dat ik overigens ook heb met heel wat albums die ik wel heel erg goed vind, dus over de kwaliteit zegt dit niet per se iets).

Hoe verschillen hun andere albums van dit album?
Front voor/der Matigheid
last.fm

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door jeffrey » di jan 06, 2015 2:31 pm

Veel van wat ik mij kan herinneren. Ik ben meer een fan van de debuutplaat. Vrij vreemd spul (beetje vreemd maar wel lekker), combi tussen folk, Epic Metal, Black, Punk, Heavy Metal, beetje opera-achtig met erg korte nummers.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 22, 2015 1:30 pm

Volgens bandleider John Cobbett komen Hammers Of Misfortune nog voor het einde van dit jaar met een nieuw album, tot die tijd zouden de geduldige fans eens het nieuwe album van Sabbath Assembly (ook getiteld Sabbath Assembly) een kans moeten geven. Deze Amerikaanse band vormde eerst deel van een christelijke hippie-cultus, maar hebben zich nu uit dit gospel-keurslijf gewrongen. Het nieuwe album biedt ons ietwat chaotische, theatrale excentrieke heavy metal zoals we dat (juist) kennen van Hammers Of Misfortune. Als kers op de taart neemt ex-Hammers zangeres Jamie Myers de vocalen voor haar rekening (zij zong 'The Locust Years' in). Resultaat is een van de grootste verassingen van dit jaar:




Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » do jun 09, 2016 9:55 am

Vijf jaar op zitten wachten. Ik wist dat hij dit jaar uit zou komen, en na iedere dag bandleider John Cobbetts Twitteraccount te hebben gecheckt kwam vandaag eindelijk het goede nieuws binnen: Hammers Of Misfortune brengen eind deze maand(!), om precies te zijn 22 juni, hun zesde (of eigenlijk zevende) studioalbum uit, genaamd ''Dead Revolution''.

De band beschrijft het werk als ''harder'' en ''duisterder''. Dat is op de geweldige, onderstaande gelijknamige single al goed te horen. Ook dat de Hammers een nieuwe producent ter hand hebben genomen, dezelfde als van de laatste VHOL-plaat. Saillant detail: drummer Will Carroll is eveneens de drummer van Death Angel! De S.F. Bay Area thrashinvloeden zijn in Cobbetts gitaarwerk nooit ver weg, van zijn bij vlagen Mustaine-achtige jazzy stijl, als het van Rob Cavestany-gejatte bliepje aan het begin van ''Dead Revolution''. Luister zelf maar:



De Middeleeuwen-ontmoet-scifi-voorkant van Robert Steven Connet is trouwens waanzinnig. Ik zou bijna willen dat ik het zelf gemaakt zou hebben, spreekt me erg aan!

Voor meer info: https://www.youtube.com/watch?v=cKYQvQ8bKcc

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » do jun 23, 2016 10:02 pm

Zo, da's lekker je weekend ingaan, met dit vrij etherische nieuwe Hammers of Misfortune-nummer, ''Sea Of Heroes'':

http://www.stereogum.com/1884316/hammer ... iere/mp3s/

''It’s a tense mid-paced banger that falls after a pair of thrashier tunes — a tried-and-true pacing maneuver that the band handles with their characteristic unearthly flair. Though it’s built on a rock stomp, the song’s thrumming rhythmic pulse supports layer upon layer of twining harmony between the band’s three vocalists, keyboards, and stringed instruments, especially in its soaring bridge. The density nearly evokes classical music, but the riffs are classic, and the results are timeless. Listen.''

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door jeffrey » vr jun 24, 2016 1:33 pm

Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar dat eerste gelekte nummer doet me naar meer smaken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » za jun 25, 2016 9:17 am

Erg veel zin in het album, zou nog wel eens favoriet van het jaar kunnen worden! 17th Street vond ik leuk, maar achteraf gezien wat tam in vergelijking met het maniakale The Bastard of het veel spannendere The August Engine. Vooral de zang klinkt nu een stuk spannender.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » wo jul 06, 2016 5:03 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » wo jul 06, 2016 6:32 pm

Ohja! Dat nummer is zo verschrikkelijk gaaf!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Shreds of Sanity » wo jul 06, 2016 11:55 pm

Alle nieuwe nummers klinken heel erg gaaf ja. Erg fijn dat ze weer wat venijniger klinken. Dat miste ik toch een beetje op Fields/Church of Broken Glass en 17th Street.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Shreds of Sanity » di jul 12, 2016 10:59 pm

Ik heb hem gepre-ordered. Op basis van de vrijgegeven nummers (en natuurlijk hun vorige werk) weet ik wel zeker dat ik me hier geen buil aan zal vallen.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » wo jul 13, 2016 10:11 pm

Daar doe je zeker goed aan :) Inmiddels heb ik het nieuwe album 'Dead Revolution' een keer of twintig geluisterd (de promoversie voor een recensie voor dit ezine) en kan ik zonder twijfel alvast zeggen dat dit het beste Hammers-album sinds 'The Locust Years' uit 2006 is. Samen met 'The Thousandfold Epicentre' en 'The White Goddess' een van de beste heavymetalalbums van de laatste zes jaar, die ook voor extreme metalliefhebbers en misschien wel niet-metalliefhebbers zeer goed te pruimen zijn. (Ghost heeft het trouwens goed afgekeken van deze bands, Atlantean Kodex even buiten beschouwing latend).

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » wo jul 13, 2016 10:24 pm

Opmerkelijk hoe Hammers Of Misfortune (waarschijnlijk onbewust en onopgemerkt) de wegbereider is geweest voor veel metalbands die die in de tweede helft van de jaren '00 geflirt hebben (en nog steeds flirten) met jaren '60 en '70 prog-, folk- en psychedelische rock. De band uit San Francisco is daar al sinds 2001 mee bezig. Opeth begon er mee in 2003 met 'Damnation', maar pas echt sinds 'Watershed' in 2008, terwijl Hammers toen al twee jaar een grote progopera magnum opus 'The Locust Years' uit hadden. In 2008 volgde Cobbett en co. met de ultieme pastorale progdubbelaar 'Fields / Church Of Broken Glass'. The Devil's Blood en Ghost kwamen in de twee daaropvolgende jaren met hun debuutalbums, Mastodon in 2009 met het epische 'Crack The Skye' en Baroness met het uitgesponnen 'Blue Album'.

Ik zeg niet dat Hammers Of Misfortune deze trant heeft ingezet (op de achtergrond spelen ook bands als Pagan Altar en Jex Thoth een rol), maar het waren wel profeten van de nu nog steeds sterke 'geïnspireerd door jaren '60/'70 classic-/psychedelisch-/folk-/prog-rock'-golf

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » wo jul 13, 2016 11:31 pm

Kees schreef:Daar doe je zeker goed aan :) Inmiddels heb ik het nieuwe album 'Dead Revolution' een keer of twintig geluisterd (de promoversie voor een recensie voor dit ezine) en kan ik zonder twijfel alvast zeggen dat dit het beste Hammers-album sinds 'The Locust Years' uit 2006 is. Samen met 'The Thousandfold Epicentre' en 'The White Goddess' een van de beste heavymetalalbums van de laatste zes jaar, die ook voor extreme metalliefhebbers en misschien wel niet-metalliefhebbers zeer goed te pruimen zijn. (Ghost heeft het trouwens goed afgekeken van deze bands, Atlantean Kodex even buiten beschouwing latend).
Shit, dat zijn behoorlijke woorden! Ik verwacht een nummer 1 notering in mijn top 10 als dit klopt!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » do jul 14, 2016 12:14 am

Lennert schreef:
Kees schreef:Daar doe je zeker goed aan :) Inmiddels heb ik het nieuwe album 'Dead Revolution' een keer of twintig geluisterd (de promoversie voor een recensie voor dit ezine) en kan ik zonder twijfel alvast zeggen dat dit het beste Hammers-album sinds 'The Locust Years' uit 2006 is. Samen met 'The Thousandfold Epicentre' en 'The White Goddess' een van de beste heavymetalalbums van de laatste zes jaar, die ook voor extreme metalliefhebbers en misschien wel niet-metalliefhebbers zeer goed te pruimen zijn. (Ghost heeft het trouwens goed afgekeken van deze bands, Atlantean Kodex even buiten beschouwing latend).
Shit, dat zijn behoorlijke woorden! Ik verwacht een nummer 1 notering in mijn top 10 als dit klopt!
Bij mij ibidem, grote kans. Het debuutalbum van DOOL, als die dit jaar uitkomt, is ook een grote kanshebber (mentaliteit achter de muziek vergelijkbaar met Hammers of Misfortune), en wellicht Psychotic Waltz, die al eeuwen bezig zijn met hun reüniealbum.

Ken je trouwens 'The Locust Years' van Hammers Of Misfortune Lennert?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: the hammers of misfortune

Bericht door innuendo » do jul 14, 2016 12:23 am

Volgens mij is de nieuwe DOOL gepland voor december en zou die rond deze tijd opgenomen moeten worden. Misschien al gebeurd zelfs. Het wordt in elk geval geproduceerd door Pieter Kloos, wat op voorhand al goed nieuws is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » do jul 14, 2016 9:24 am

Kees schreef:
Lennert schreef:
Kees schreef:Daar doe je zeker goed aan :) Inmiddels heb ik het nieuwe album 'Dead Revolution' een keer of twintig geluisterd (de promoversie voor een recensie voor dit ezine) en kan ik zonder twijfel alvast zeggen dat dit het beste Hammers-album sinds 'The Locust Years' uit 2006 is. Samen met 'The Thousandfold Epicentre' en 'The White Goddess' een van de beste heavymetalalbums van de laatste zes jaar, die ook voor extreme metalliefhebbers en misschien wel niet-metalliefhebbers zeer goed te pruimen zijn. (Ghost heeft het trouwens goed afgekeken van deze bands, Atlantean Kodex even buiten beschouwing latend).
Shit, dat zijn behoorlijke woorden! Ik verwacht een nummer 1 notering in mijn top 10 als dit klopt!
Bij mij ibidem, grote kans. Het debuutalbum van DOOL, als die dit jaar uitkomt, is ook een grote kanshebber (mentaliteit achter de muziek vergelijkbaar met Hammers of Misfortune), en wellicht Psychotic Waltz, die al eeuwen bezig zijn met hun reüniealbum.

Ken je trouwens 'The Locust Years' van Hammers Of Misfortune Lennert?
Ik heb hem! Ik heb alleen Fields/Church Of Broken Glass niet (daar ga ik naar zoeken op Dynamo/Into The Grave). Ook een fijne plaat, maar mist voor mij net de kracht van The August Engine. Denk dat mijn voorlopige lijst qua waardering het volgende zou zijn:

1. The August Engine
2. The Bastard
3. The Locust Years
4. 17th Street
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Shreds of Sanity » do jul 14, 2016 2:27 pm

Lijstje? Ok.

1. The August Engine.
2. The Locust Years.
3. 17th Street.
4. The Bastard.
5. Fields / Church of Broken Glass.

Daarbij moet als aantekening worden gemaakt dat The Bastard een veel unieker album is dan 17th Street en misschien ook wel een betere artistieke prestatie, maar in de praktijk draai ik 17th Street gewoon een stuk vaker. Daar staan veel meer nummers op de me qua songwriting als individueel liedje pakken, terwijl The Bastard veel meer een geheel is. Vooral The Day The City Died op 17th Street is heerlijk. The Bastard heeft niet zulke duidelijke uitspringers.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » do jul 14, 2016 7:23 pm

Ja, daar kan ik me in vinden. 17th Street is een album met een aantal zeer herkenbare, memorabele 'liedjes', namelijk The Grain, The Day The City Died (lijkt wel 'The Piano Man') en Summer Tears. Desalniettemin vind ik in zijn geheel genomen The Bastard beter. Mijn lijstje ziet er dan als volgt uit:

1. The Locust Years (2006)
Het nieuwste album toen ik echt Hammers leerde begrijpen. Wijlen Saxon747 (God hebbe zijn ziel) smeerde ooit, ik denk eind 2005, mij The August Engine aan, onder het mom dat 'de zanger van Slough Feg hier ook op zingt'. Op het eerste gehoor fantastisch exotisch, maar het vergde wat doorzettingsvermogen op echt de kwaliteit er van te horen. Doordat ik in die tijd overspoeld werd door makkelijker in het gehoor liggende thrashmetalklassiekers raakte Hammers of Misfortune een beetje in de vergetelheid, totdat ik eind 2007 The Locust Years beluisterde. Alles viel op z'n plek. Het geluid, het Naomi Kleins Shock Doctrine-achtige thema, de bombatische arrangementen: ik begreep het helemaal. Hammers Of Misfortune zag ik als de makers van de soundtrack van het Bush-decennium, met prog/powerharmonieën die alles behalve kazig waren, maar urgent en relevant voor de tijd waarin we leefden.

2. The Bastard (2001)
In dezelfde tijd dat ik The Locust Years luisterde viel het kwartje misschien nog wel sneller met The Bastard. Spannende, duistere, experimentele metal, zonder 'hak op de tak/ mix van stijlen' te klinken als veel van de avant-garde metalbands. Dat is denk ik vooral te danken aan de folk-insteek van Cobbett. Het moet begrijpelijk blijven, zowel het grotere geheel van het album, als de functie van afzonderlijke nummers. Volgens John Cobbett had hij bij het arrangeren van de nummers zich laten inspireren door het werken in muzikale thema's zoals Wagner dat deed. Het effect is hoorbaar. Een pamflet voor ecologische duurzaamheid, verpakt in fantasy/Middeleeuwse metaforen, zoals Cobbett zo vaak doet. Hierna verdwenen de blackmetalinvloeden uit het geluid van Hammers of Misfortune: Cobbett creëerde voor die uitlaatklep namelijk US blackmetalband Ludicra met Aggalloch-drummer Aesop Dekker (en later VHOL).

3. The August Engine (2003)

Het relevantste powermetalbum van de jaren '00, in hoeverre je de plaat met deze genreaanduiding niet tekort doet. Net zo goed, en belangrijk, als 'Nightfall In Middle Earth', 'Burnt Offerings' en 'Dead Heart In A Dead World'. Gewaagder en 'jazzier' dan alle andere HoM-albums, op The Bastard misschien na. Lastig in te komen. Dit geluid werd op The Locust Years geperfectioneerd, maar misschien wel ook iets te stilistisch. Na het vertrek van Scalzi (en misschien ook wel Janis Tanaka, die naar Pink ging) verloor de band dit rauwe, 'sprong in het diepe'-sfeertje. De band bleef zeer stijlvol, maar het gewaagde van dit album keerde nooit meer terug.

4. Fields/Church Of Broken Glass (2008)
De beste muziekalbums zijn misschien wel de albums die ook de soundtrack zijn geweest van de meest memorabele en vaak mooie momenten in je leven. Fields/Church Of Broken Glass is compositorisch voor mij niet het beste album van Hammers of Misfortune, maar de sfeer die bij het album hoort vind ik verslavend, ook omdat het voor mij de sfeer is van de tijd waarin ik leefde toen het album uitkwam. Daarnaast is het erg fijn dat het album makkelijk wegluisterd. De thematiek van de nummers, het uitzichtloze bestaan op het platteland en de vernietigende invloed van de Industriële Revolutie, paste goed bij de herfstperiode waarin ik het dubbelalbum leerde kennen. Afzonderlijke nummers als 'The Gulls' en 'Train' draai ik regelmatig.

5. 17th Street
Achteraf gezien is de dubbelaar 'Fields/Church Of Broken Glass' erg bijzonder, als je bedenkt dat het de enige HoM-album is met een niet-terugkerende line-up. Gitarist/zanger Patrick Goodwin en zangeres Jesse Quattro verdwenen al snel uit de band. De line-up met de Cat Stevens-achtige zanger Joe Hutton en gitarist Leila Abdul-Rauf heeft inmiddels al een tweede plaat opgenomen. Op '17th Street' werd Hammers Of Misfortune eigenlijk wat gestroomlijnder. Niet voorspelbaarder, want 'The Grain' is een van de origineelste nummers van de band. Achteraf gezien zijn een paar nummers wat minder, zoals de afsluiter, die daadwerkelijk nergens naartoe gaat, en het monolitische Staring. Ze zorgen echter wel voor variatie, waardoor knallers als 'Grey Wednesday' en 'Romance Valley' er lekker uitknallen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door jeffrey » ma jul 18, 2016 8:42 am

The Bastard
The Locust Years
17th Street
The August Engine

Fields/Church of Broken Glass staat mij niet goed genoeg meer voor de geest om ergens in het lijstje te gooien. Kleine kanttekening: als The Bastard onder een andere naam was uitgebracht was The Locust Years hun beste album geweest. Stilistisch erg verschillend met de rest (red. The Bastard), maar zo'n verfrissend album. Nog steeds een van de beste albums ooit.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1533
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Shreds of Sanity » zo aug 07, 2016 8:31 pm

Ik heb Dead Revolution nu al even in huis en ik lijk nog steeds nieuwe dingen te ontdekken als ik hem hoor. Daarom nog geen uitgebreide bespreking, maar wel even een korte impressie.

Dit album klinkt als het logische vervolg op The Locust Years, zonder alle invloeden van de vorige twee albums te verliezen. Waar Fields/Church of Broken Glass en 17th Street wat relaxed klinken, is hier de drive weer terug. Elk nummer stuwt het album voort naar een volgend hoogtepunt waardoor je hem heel makkelijk in 1 zitting beluisterd. Er zit een heerlijk thrashy energie in die doet denken aan The August Engine pt 1.

De nummers klinken op en top als Hammers of Misfortune, maar weten je toch te verassen en af en toe op het verkeerde been te zetten. Als dit album nog wat tijd krijgt om te groeien vermoedt ik dat ik hem misschien wel beter vind dan The Locust Years, maar voorlopig laat ik het erbij dat hij het beste album is dat ze sinds The Locust Years hebben gemaakt. Heerlijk.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » ma aug 08, 2016 11:42 pm

Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik denk dat dit voor metalliefhebbers ook nog eens het toegankelijkste album van Hammers of Misfortune tot nu toe is. Het album luistert heerlijk weg: ik draai hem dagelijks zo twee a drie keer achter elkaar. Nummers blijven goed bij, zijn goed van elkaar te onderscheiden, hebben veel memorabele elementen en fijne details die zich na vele luisterbeurten weten te ontwaren. Toch is dit niet hele complexe muziek, maar vooral muziek die erg goed in elkaar zit. Fijne, 'echte' productie. De Queen-, Genesis- en Deep Purple-invloeden zijn onmiskenbaar aanwezig, maar de band klinkt vooral als Hammers Of Misfortune. Gitarist Cobbett is groot fan van 70's prog, maar luistert vooral naar thrash. Dat is op 'Dead Revolution' goed te horen: hardheid in pakkende riffs, maar onverwachtse passages uit de proghoek. Bepaalde nummers zijn vrij lang, maar dat merk je niet: alle tijd wordt uitermate goed besteed, zelfs bij de aanvankelijk nogal monotone folk-doom kraker 'Days Of (18)'49'.

Voor mijn gevoel is dit het album dat Blind Guardian en Opeth altijd hebben willen maken: nummers die hen doen denken aan de helden van weleer, maar wel met een meer modernere felheid en een eigen gezicht. BG is daar nooit helemaal geslaagd vanwege de Nintendo-productie van platen als 'A Twist In The Myth' en Akerfeld en consorten lieten de verveling in veel nummers op de laatste twee albums insluipen. Op het gebied van eigenzinnige, harde nummers met 70's prog-invloeden leggen ze het af tegen Cobbett, maar Hammers Of Misfortune is dan ook een band die dit al sinds 2000 doet, ver voor de hele retro/occult/doomrock-golf. Misschien zou een band als Ghost tijdens een tour in de VS Hammers Of Misfortune eens mee moeten nemen...

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » wo aug 10, 2016 11:08 am

Leuk artikeltje welke specifieke nummers Hammers Of Misfortune-componist John Cobbett hebben beïnvloed tijdens het schrijven van 'Dead Revolution':

http://www.ironfistzine.com/2016/08/09/ ... -mix-tape/

Er zitten een aantal verrassende namen tussen! :D

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » vr aug 12, 2016 2:53 pm

Net het album volledig bij Kees gehoord en ik ben omver geblazen. Heeft misschien nog wel potentie om het beste Hammers Of Misfortune album te zijn (en dat zonder Scalzi, ik verafgood zijn stem). Maakt het extra irritant dat mijn bestelling zo lang op zich laat wachten, want ik wil het nog een stuk meer horen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Loja » vr aug 12, 2016 7:29 pm

Na 3 keer luisteren durf ik toch wel te zeggen dat ik dit een hele intrigerende plaat vind die aan het eind vh jaar nog wel eens hoog zou kunnen eindigen in m'n jaarlijst. Spannende en ( echt ) progressieve muziek die nog catchy te noemen is ook, heel bijzonder!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » za okt 08, 2022 2:36 pm

Na zes jaar komt Hammers Of Misfortune eindelijk weer met een nieuw album, op 2 december a.s. De naam is 'Overtaker'. De zanger van de laatste twee albums is weg en vervangen door oudgediende Jamie Myers. Zij zong al op 'The Locust Years' en ook bij Sabbath Assembly en Wolves In The Throne Room. Fan-favoriet Mike Scalzi heeft twee nummers ingezongen op het nieuwe album. Achter de drumkit zit nu de drummer van Vektor. Het nieuwe album laat zich dan ook omschrijven als 'psychedelische thrash' en was oorspronkelijk bedoeld als een los muzikaal project, meer in de lijn van John Cobbetts andere band VHOL.

Een nummer is al te horen: https://hammersofmisfortune.bandcamp.com/
Klinkt bij zeer enerverend, sfeervol en fris in de horen. Soort van VHOL meets The August Engine.

Artwork is zoals altijd weer schitterend bij HoF:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Om de bandfoto's mag ik altijd glimlachen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Meer achtergrond info: https://metalinjection.net/new-music/pr ... -six-years

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door jeffrey » za okt 15, 2022 8:39 pm

Een band die ik een beetjenuit het oog verloren ben. Nieuwe nummer is een groeiertje. Ben er nog niet helemaal over uit om eerlijk te zijn.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: the hammers of misfortune

Bericht door dako » ma okt 17, 2022 9:58 am

Ik heb ooit een keer wat van deze band geluisterd, jaren terug, wat me niet meteen wat deed, en toen heb ik er maar bij gelaten. Vorige week nav dit topic The Locust Years eens aangezet, en tering, nu valt het kwartje wel. Wat een topplaat.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: the hammers of misfortune

Bericht door jeffrey » ma okt 17, 2022 8:18 pm

Afgelopen dag alle platen nog eens de revue laten komen. Hoewel ik het verdomd sterk spul vind, heb ik ook de vinger weten te leggen waarom het steeds naar de achtergrond verdwijnt: het sterkste aan deze band vind ik namelijk Mike Scalzi, en die levert eenmaal zijn beste werk bij Slough Feg.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » ma okt 17, 2022 9:45 pm

Ja, da's een all time Top 10-plaat voor mij, 'The Locust Years'. Euforische plaat, ik heb direct zin om hem te gaan draaien!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Johan » di okt 18, 2022 10:21 am

Kees schreef: ma okt 17, 2022 9:45 pm Ja, da's een all time Top 10-plaat voor mij, 'The Locust Years'. Euforische plaat, ik heb direct zin om hem te gaan draaien!
Die had je toch een tijd lang als avatar hier? Ik had 'm laatst ook eens aangezet op basis van het omhoog trappen van dit topic. Dat plaatje herkende ik, dus die ging aan!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: the hammers of misfortune

Bericht door dako » di okt 18, 2022 10:23 am

Hahaha, dat was mijn redenatie ook, 'die had kees als avatar, zal wel goed zijn'. En jawel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Johan » di okt 18, 2022 10:33 am

Maar hij was van Kees, dus dan valt het kwartje niet na 1 keer luisteren. Note to self: nog een aantal keren opzetten!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Kees » di okt 18, 2022 9:32 pm

dako schreef: di okt 18, 2022 10:23 am Hahaha, dat was mijn redenatie ook, 'die had kees als avatar, zal wel goed zijn'. En jawel.
Haha cool! @Johan: goeie : )

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » di okt 18, 2022 10:01 pm

Ik geef toe, als Kees mij iets aanraad, weet ik ook 99% van de tijd meteen zeker dat ik het goed ga vinden. Hammers Of Misfortune was typisch zo'n band.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Krimhild » wo okt 19, 2022 7:07 am

Het enige nummer dat ik trek van deze band is The Grain, die eerder albums zijn me te prog.

The Grain daarentegen is verslavend!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Jeroen » wo okt 19, 2022 8:00 am

Lennert schreef: di okt 18, 2022 10:01 pm Ik geef toe, als Kees mij iets aanraad, weet ik ook 99% van de tijd meteen zeker dat ik het goed ga vinden. Hammers Of Misfortune was typisch zo'n band.
Eens. Al valt Hammers voor mij onder die 1 procent. Maar misschien vallen de kwartjes nog eens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Johan » wo okt 19, 2022 8:54 am

Jeroen schreef: wo okt 19, 2022 8:00 am
Lennert schreef: di okt 18, 2022 10:01 pm Ik geef toe, als Kees mij iets aanraad, weet ik ook 99% van de tijd meteen zeker dat ik het goed ga vinden. Hammers Of Misfortune was typisch zo'n band.
Eens. Al valt Hammers voor mij onder die 1 procent. Maar misschien vallen de kwartjes nog eens.
Dat had ik met Wytch Hazel, of kwam die niet van Kees?

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: the hammers of misfortune

Bericht door dako » wo okt 19, 2022 8:55 am

Die was Innuennert geloof ik. Heb het een paar keer aangezet, vond het tof en ben het daarna vergeten. Zal het nog eens een poging geven.

Ik vind HoM erg gaaf merk ik, maar dan wel als verlengstuk van Slough Feg. De albums zonder die dude erbij doen me vrij weinig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: the hammers of misfortune

Bericht door Lennert » wo okt 19, 2022 9:15 am

Johan schreef: wo okt 19, 2022 8:54 am
Jeroen schreef: wo okt 19, 2022 8:00 am
Lennert schreef: di okt 18, 2022 10:01 pm Ik geef toe, als Kees mij iets aanraad, weet ik ook 99% van de tijd meteen zeker dat ik het goed ga vinden. Hammers Of Misfortune was typisch zo'n band.
Eens. Al valt Hammers voor mij onder die 1 procent. Maar misschien vallen de kwartjes nog eens.
Dat had ik met Wytch Hazel, of kwam die niet van Kees?
Wytch Hazel is voor mij de 1% die het niet doet, en die had ik ook van Kees.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie