Energy

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Energy

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 4:42 pm

Zijn er hier nog meer mensen die de sound van AFI op The art of drowning zo missen? Check dan Energy.

In de eerste instantie wist deze band uit Boston me niet zo heel erg te boeien. Maar na ze een keer live te hebben gezien en na meerdere luisterbeurten bleven er steeds meer melodie lijnen hangen en drong de intensiteit van de muziek beter tot me door. Nu ben ik fan.

Energy heeft dit jaar hun debuut album, Invasions of the mind, op het hardcore label Bridge nine uitgebracht. De muziek moet je zien als een mix tussen Ignite, Misfits en AFI.

Mensen die houden van melodieuse hardcore moeten deze band zeker eens checken:

http://www.myspace.com/thisenergy
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 23, 2008 4:56 pm

Best ok, maar ik word een beetje depressief van de zang... allesbehálve inspirerend. Wat een saai moedeloos geneuzel. De muziek daarentegen doet me erg denken aan Ignite. Which is good, obviously.

En The Misfits hoor ik er niet echt in.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 5:14 pm

Heb je het nummer The silence en Hunter red ook al gehoord? Die zijn een stukje heftiger namelijk. Ook qua zang. Ik vind de zang juist mooi tussen Davy Havok en Zoli Teglas in zitten.

De Misfits invloeden zitten hem meer in de algehele sfeer. Inderdaad een stuk minder in de muziek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie