Syncardion - cd 'Embrace the Inevitable' verschenen [UPDATE]

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Disenchanted
Berichten: 132
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:18 am
Locatie: Udenhout
Contacteer:

Syncardion - cd 'Embrace the Inevitable' verschenen [UPDATE]

Bericht door Disenchanted » di jan 20, 2009 12:58 pm

[UPDATE]
De cd is inmiddels officieel uitgebracht en voor vijf euro te bestellen op de website van de band

De Bredase death/thrashers Syncardion hebben een gratis mp3-versie van hun eerste plaat
'Embrace the Inevitable' online geplaatst, een dikke maand voorde officiële release.

Op de website www.syncardion.nl kun je de acht tracks gratis downloaden.
De MP3-versie blijft gratis, ook na het verschijnen van de cd-versie.

De band nam de cd in de zomer van 2008 op in de Random Impact Studio te Kaatsheuvel.
FineTune Studios zorgde voor de mastering.

Afbeelding

TRACKLIST
CD | Embrace the Inevitable
2009 | Jan | self released | free MP3-version


1. Abidance
2. Preamble on nothing to come
3. Embraced
4. Anonymous
5. Megalomania
6. Death Theme
7. Recognition
8. Consummation
Laatst gewijzigd door Disenchanted op di feb 10, 2009 11:42 am, 3 keer totaal gewijzigd.
I always win. Except when I lose, but then I just don't count it.
www.syncardion.nl

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9710
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jan 20, 2009 2:51 pm

Ah, hier ga ik als "gratis Hollander" even gebruik van maken.

comments volgen.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo jan 21, 2009 9:01 pm

Doe eens luisteren mensen!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » wo jan 21, 2009 10:22 pm

Leipe shit, heb hem net aangezet.

Volgens mij heeft iemand een orkestplugin ontdekt bij de intro :)

EWQL SO?
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jan 21, 2009 10:32 pm

Klinkt erg gaaf, heren.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo jan 21, 2009 10:37 pm

Oeh dit klinkt wel lekker. Wel mijn smaak muziek!

Intro is awesome! Sfeertje neerzetten doen jullie goed. Doet me wel een beetje denken aan hoe Monolith Deathcult dat doet met die beats er door heen, maar dat is geenszins een belediging ;)

Vocalen (met name de screams) hadden wel wat voller mogen klinken want ze vallen soms een beetje 'uit de mix' omdat ze wat dunnetjes zijn.

Zit ook lekkere groove in, strak gespeeld! Nice!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr jan 23, 2009 9:21 am

Bedankt voor de reacties!
Demorpheus schreef:Leipe shit, heb hem net aangezet.

Volgens mij heeft iemand een orkestplugin ontdekt bij de intro :)

EWQL SO?
Het intro hebben we uitbesteed aan een vriend die meer electronische muziek maakt. Het valt niet mee om strijkers enigszins natuurlijk te laten klinken.

Ik zag je reactie in het gastenboek trouwens. We zullen het onthouden voor als we weer gaan optreden!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Disenchanted
Berichten: 132
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:18 am
Locatie: Udenhout
Contacteer:

Bericht door Disenchanted » di feb 10, 2009 11:37 am

UPDATE:
De cd is inmiddels officieel gereleased! Het De plaat is te bestellen voor € 5,- (excl. verzendkosten) op onze website www.syncardion.nl
I always win. Except when I lose, but then I just don't count it.
www.syncardion.nl

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo feb 11, 2009 8:26 pm

Hier al een eerste review van onze plaat door Ad van Osch.
SYNCARDION – Embrace The Inevitable (Promo-CD) The Netherlands November 2008 Ad van Osch
Style: Melodic Death Metal / Thrash / Grind Running time: 29:04 (Tracks: 8 )

SYNCARDION is a 5 piece band from Breda, Holland and exists of Sjors Maas (vocals), Rob Lips (lead guitar), Raymond Luijbregts (rhythm guitar), Niek Boonman (bass) and Pascal Payens (drums). The band started in 2002 and is inspired by bands like PANTERA, IN FLAMES and AT THE GATES. Syncardion plays a mix of Thrash Metal and Melodic Death Metal with Grindcore parts. These guys already have released a self titled CDemo (3 songs) in 2005, and now they have recorded their full length debut album "Embrace The Inevitable". The album features 8 songs and has a very good production. Personally I don't hear any PANTERA influences. They remind me more of a band like CARCASS on their best album ever "Heartwork" (1993) and indeed AT THE GATES and IN FLAMES. Musically Syncardion is a very talented and technical band with absolute great musicians (specially the two guitarists). Also Sjors is for this genre a very good singer, ehhhm I mean grunter and he reminds me very much of Jeff Walker (Carcass) and Tomas Lindberg (At The Gates). Believe me, all tracks are even great. The album starts with an instrumental intro "Abidance" and ends with an instrumental outro "Consummation", but the other six songs like "Preamble On Nothing To Come", "Embraced" and "Megalomania" are awesome. The only negative point is that the album is to short. At the moment the band is trying to get a record deal with a label. If they don't succeed in finding one, then the band will release "Embrace The Inevitable" themselves, so that you can order their debut album through their own website or MySpace page. But I'm sure there must be an independent label somewhere who will be interested in SYNCARDION. Anyway, let's hope they will succeed in finding a label, because "Embrace The Inevitable" is a fantastic debut album. Good work guys. Great band, check them out if you like the above mentioned bands.

points: 85/100

http://www.mariosmetalmania.com/CDDVDreviews2008.html
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za feb 14, 2009 2:54 pm

En een interview van dezelfde knakker.
Lees het hele interview op onze website

SYNCARDION - Raymond (Guitars) (14 January 2009)

(Interviewer: Ad van Osch, Tilburg, The Netherlands)

AD: First of all, can you tell us, for the readers of MMM, a bit more about the history of SYNCARDION?
RAYMOND: The band started in 2002, but the foundations were made many years earlier. It grew out of the ashes of Unification, a Breda-based metalband that was active from 1996-2002. Our former drummer Rutger Schouten and guitarist Rob Lips formed 'Catharsis' when Unification broke up. I joined them and soon we found a singer (Sjors Maas) and a bassplayer (Niek Boonman) to complete the line-up. We always played a rich mixture of metalstyles, but the last years we're heading more and more towards some sort of melodic deathmetal with some metalcore/groove elements.

AD: Does the name of the band mean something, and who came up with that name?
RAYMOND: Our solo guitarist Rob Lips came up with that. It's in fact a symbiosis of the Greek words 'syn' and 'cardio', which together stand for something like with, or from the heart.

AD: In 2005 the band had released a 3-track demo. Have you sold a lot of these demos so far?
RAYMOND: The demo sold pretty well, especially at gigs. But we also gave pretty much cd's away. We thought and think it's more important to spread our music than to make money out of it.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 06, 2009 10:31 am

Een 5/5 review van Rockminded.com
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is hij klaar. De nieuwe cd van het uit Breda afkomstige Syncardion is verkrijgbaar. Na een aantal wisselingen in de band, kunnen de heren nu trots zijn op ‘Embrace the Inevitable’.
Syncardion is een melodieuze trashmetalband die is overgoten met een vleugje death metal. De heren zelf vinden gewoon dat ze metal maken.

Al die verdelingen in hokjes is maar benauwend. Dat hoor je ook op de plaat. Dit vijftal heeft een gevarieerd album weten te creëren.
De kwaliteit van deze band moet je zoeken in het technische. Ze hebben een goede feeling voor hun instrumenten die ze ook duidelijk naar voren laten komen. Daarbij wordt de metal ook ondersteund door een lekkere groove. De mannen luisteren zelf dan ook naar veel verschillende bands.
De sferische opener Abidance is een aardig welkomswoordje. Vanaf de tweede track dendert deze machine echter over je heen. Hoe luider je het volume zet, hoe beter het klinkt. De energie van de heren live zit er dan ook goed in.
De cd, die in eigen beheer is geproduceerd, is via hun website te verkrijgen. De doorgewinterde metalfan zal zijn oren zeker kunnen verwennen met ‘Embrace the Inavitable’ van Syncardion!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 13, 2009 9:37 am

number_17 heeft op ashladan.be een aantal goeie woorden over voor onze cd.
Een maand geleden maakte ik kennis met de band Syncardion. Deze Nederlandse band bood zijn eerste album, Embrace the Inevitable, aan via het internet en kon zo gratis gedownload worden. Omdat ik zulke aanbiedingen nooit kan afslaan had ik maar besloten om ze een kans te geven. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Syncardion speelt een moderne vorm van melodische death metal en laat zich niet tegenhouden door de grenzen van een bepaald genre. Een zeer interessant schijfje dus. Via de site van Syncardion is de cd nog steeds gratis te downloaden, iets wat je eigenlijk gewoon zou moeten doen, als het niks vind gooi je het ook zo weer weg. (En als je het wel goed vind kun je hem nog altijd kopen om de band te helpen).
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo apr 01, 2009 9:33 am

Een review van Lords of Metal:
Tormentor Erich: Uit de as van het Bredase Unification is Syncardion opgestaan. De band bracht in 2005 hun eerste demo uit, heeft regelmatig optredens gedaan en is nu toe aan de release van hun debuut ‘Embrace The Inevitable’.

Na de verrassende, licht ambient achtige intro schieten zeven tracks voorbij die behoorlijk variabel zijn. Het is namelijk niet alleen maar standaard death metal die Syncardion op ons loslaat. In elke song neemt men de tijd voor wat rustige momenten. Zo zijn er links en rechts genoeg heavy metal gerichte riffs te horen en tijdens het langzame gedeelte van ‘Anoymous’ hoor je zelfs wat doom achtige passages. Helaas pakt deze wisselwerking echter niet altijd even goed uit. Af en toe neemt deze variatie net iets teveel vaart uit het geheel en tijdens het begin van ‘Embraced’ krijg ik het idee dat de riffs en de zanglijnen niet echt bij elkaar passen. Hier staat echter wel tegenover dat een ‘Megalomania’ is gevuld met toffe riffs, en ook het korte en vrij snelle ‘Death Theme’ weet zonder meer te overtuigen.

Het grote pluspunt dat Syncardion zich heeft verdiend is de waardering voor de behoorlijk avontuurlijke manier van song writing. Deze mix van rustige en gewone metal met death metal hoor je toch nog niet zo vaak. Het kleinere minpunt dat ik in de kantlijn moet zetten beperkt zich tot het spel (lees, de solo’s) en de productie. Als deze twee aandachtspunten de volgende keer wat scherper worden weggezet gaat het helemaal goed komen met deze jongens.

Score: 67/100
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo apr 15, 2009 10:36 am

Weer wat nieuwe reviews:
Zwaremetalen.com

Syncardion dus, ik had zelf nog nooit eerder van deze band gehoord. Deze vijfkoppige formatie uit Breda levert met dit Embrace The Inevitable echter een puik stukje stukje werk af! Ik was dan eigenlijk ook wel een beetje verbaasd te lezen dat de heren dit album voorlopig (slechts) in eigen beheer uitbrengen!

In 2005 zette de band zijn eerste stapjes onder de naam Syncardion in het metalen wereldje in de vorm van een demo, vier jaar later is het dus tijd voor het meer serieuze werk. Mij is het helaas niet bekend of ze toen al dezelfde stijl hanteerden als ze doen op deze plaat. Anno 2009 laat dit kwintet ons een interessante vorm van agressieve melodieuze metal horen. Zo hoorde ik meerdere invloeden uit verschillende metalen subgenres terug die door de heren met gevoel voor balans in afwisselende nummers werden gegoten. Groovende thrash metal gaat bij hen even makkelijk hand in hand met moderne Göthenburg metal à la In Flames, en af en toe komt er zelfs een verdwaalde blackachtige of doomy riff om de hoek kijken hetgeen de variatie enkel en alleen maar ten goede komt. Het gitaarwerk is uiterst vakkundig uitgevoerd en het geheel is voorzien van een redelijk goede productie. Bovendien hebben de heren ook het visuele aspect van het totaalpakket netjes verzorgd. De band stelt deze plaat blijkbaar ook gratis ter beschikking als download, maar de muziek is van een dusdanige kwaliteit dat de aanschaf van de deze plaat rechtstreeks bij de heren zelf meer dan gerechtvaardigd is.

Syncardion is duidelijk een band met potentie, nu maar hopen dat de labels er hetzelfde over denken. Afgaande op hetgeen ze de luisteraar hier voorschotelen kan het echter toch niet lang duren vooraleer een platenlabel overtuigd raakt van hun kunnen!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/12 ... table.html
Deathmetal.be

Syncardion is a dutch fivepiece that plays melodic death combined with thrashelements. They have recently put this mcd up for download and I always get suspicious when a band utilises this kind of promotion. They are either very confident or just unexperienced. The mcd sounded crappy so I expected the worst when I got the official mcd.

For Syncardion the first opinion is the correct one I'm guessing now, because what they display on this fine piece of mcd material easily exceeded my expectations.

Syncardion sprouted out of the ashes of UNIFICATION and have recently signed VERMIN's Pascal Payens for the drumseat. It's obvious that this move didn't harm the band in any way, instead they have upped their chances of getting a fine record deal and the music they bring is elevated this way.

Well placed drumsalvos alternate with melodic and aggressive guitarparts, giving the listener limited time to recover in almost every song. The intro and the final part of Embraced gives us hints of the geniality that could have filled this mcd. Could have, which means that the occasional hardcore vocals and the sometimes stereotype riffs dampered the partymood (or however you say this in English).

Albeit a very worthy first attempt for Syncardion and if they keep on writing smart songs as they did now and then, their future will be sparkling bright.

[78/100]

Written by Tom Dejonghe

http://fyu.deathmetal.be//index.php?opt ... &Itemid=26
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Plaats reactie