Judas Priest

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mei 25, 2009 5:53 pm

RadiumAngel schreef:Speelden ze een paar jaar geleden ook niet I'm A Rocker? Jammer dat die er dan niet op staat.
Idd, en dan mis ik ook nog Devil's Child en Hell Patrol van de laatste tournee. Maar ach, ik kan wel leven met deze tracklist.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » ma mei 25, 2009 6:59 pm

Death hadden ze wel kunnen skippen voor I'm A Rocker, Hot Rockin', Hell Patrol bijv.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mei 25, 2009 9:20 pm

Of Rock Hard Ride Free, Hellrider bijv.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di mei 26, 2009 3:01 pm

Ik kan me niet voorstellen dat de huidige nummers de cd volledig vullen, dus het ontbreken van bepaalde nummers is vreemd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do mei 28, 2009 1:59 pm

Vreemde keuzes af en toe. En inderdaad, er gaat toch wel meer op een schijfje?

Hoe gaaf ik ze ook vind, Beyond the realms of death en A touch of evil horen hier niet op thuis (al zal die laatste wel moeten of ze moesten een andere titel verzinnen).

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do mei 28, 2009 5:58 pm

Waarom Beyond... niet? (Overigens verre van hun gaafste nummer imo)


Ik toen ze zeiden "nog niet eerder live verschenen" hoopte ik eigenlijk dat dat inclusief DVD's zou zijn. Helaas niet dus.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » za mei 30, 2009 10:43 pm

Ik luister nu hun eerste album "Rocka Rolla" en wat is "Run of the Mill" toch een fantastisch mooi nummer !

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di jun 02, 2009 5:04 pm

IROn schreef:Waarom Beyond... niet? (Overigens verre van hun gaafste nummer imo)


Ik toen ze zeiden "nog niet eerder live verschenen" hoopte ik eigenlijk dat dat inclusief DVD's zou zijn. Helaas niet dus.
Omdat die ook vaak genoeg live gespeeld is...of vergis ik me?

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jun 03, 2009 7:49 am

Okee, als B-side van de Evening Star single is hij live uitgegeven, maar dat was het dan ook wel.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 22, 2009 11:19 am

Wat vind men hier eigenlijk van de cd's met the Ripper? (Jugulator en Demolition)

Ik heb Jugulator maar even van het net gehaald, omdat ik toch even wilde weten hoe het klinkt en ik moet zeggen zo verkeerd klinkt het niet. Jugulator klinkt een stuk zwaarder dan de voorgaande albums van Priest, maar Priest laat zien dit ook zeker aan te kunnen. Verder is Owens natuurlijk geen Rob Halford, maar vult hij de vocalen toch goed in.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do okt 22, 2009 11:48 am

Demolition was de eerste plaat die ik van Priest kocht. Behalve de opener Machine Men heeft het me nooit wat gedaan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 23, 2009 1:50 pm

Demolition is ook de zwakste plaat in de Priest discografie denk ik. Jugulator had in ieder geval nog een vernieuwende brutaliteit te bieden (en veel betere nummers). Maar ook toenw as al pijnlijk duidelijk dat ze Halford als songwriter gewoon eigenlijk niet konden missen.

Ik moet daar overigens aan toevoegen dat ik "nostradamus" ook een ongelofelijk zwak album vind hoor...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » vr okt 23, 2009 2:07 pm

Took schreef:Afbeelding

de tracklist van die cd

01. Judas Rising
02. Hellrider
03. Between The Hammer & The Anvil
04. Riding On The Wind
05. Death
06. Beyond The Realms Of Death
07. Dissident Aggressor
08. A Touch Of Evil
09. Eat Me Alive
10. Prophecy
11. Painkiller


tsja, ik zie toch echt een paar nummers staan die o.a. op Live In London stonden.

Recentelijk deze schijf aangeschaft. Mij valt 't tegen dat het allemaal "losse" live nummers zijn, beetje een afknapper.

Between The Hammer & The Anvil blijft dan wel weer een gaaf nummer.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr okt 23, 2009 2:18 pm

enforcer schreef:Demolition is ook de zwakste plaat in de Priest discografie denk ik. Jugulator had in ieder geval nog een vernieuwende brutaliteit te bieden (en veel betere nummers). Maar ook toenw as al pijnlijk duidelijk dat ze Halford als songwriter gewoon eigenlijk niet konden missen.

Ik moet daar overigens aan toevoegen dat ik "nostradamus" ook een ongelofelijk zwak album vind hoor...
Ik ga Demolition binnenkort weer eens opzetten, want de laatste keer is zeker 5-6 jaar geleden. Wat Nostradamus betreft ben ik het niet met je eens. Dat vond ik eigenlijk een behoorlijk sterke plaat zelfs. Ondanks dat ik weinig om conceptalbums geef.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 24, 2009 11:53 am

'Demolition' is één van mijn favoriete Priest-albums. De bands is uitstekend in staat om een fris, modern metal album af te leveren. De nummers zijn erg pakkend, maar sommigen verliezen na meerdere luisterbeurten hun aantrekkingskracht. Ripper klinkt bijzonder krachtig en gevarieerd op dit album; de lagere regionen van zijn stemgeluid weet hij goed te gebruiken: iets wat hij bij Iced Earth nooit heeft gedaan. Demolition is een cd die ik graag één keer in de zoveel tijd weer eens draai; refreinen van nummers als Machine Men en Jekyll and Hyde weten toch de nodige huiveringen van genot bij mij te produceren! Demolition vind ik qua originaliteit en kwaliteit superieur aan albums als Angel of Retribution, Turbo, Ram It Down, Point Of Entry en Sin After Sin.

'Jugalator' vind ik ook een goed te verteren album; iets meer fillers dan op Demolition, maar krakers als Bullet Train, Jugalator, Death Row, Abductors en het epische Cathedral Spires weten die zeer goed te compenseren.

Demolition en Jugalator zijn in mijn optiek zeer interessante albums binnen de Priest-discografie omdat de band zich hier van een andere kant laat horen: de band toont aan een nieuw relevant geluid te kunnen horen, te kunnen wedijveren met moderne metalbands en toch origineel te blijven klinken.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » za okt 24, 2009 12:16 pm

Dan heb je vast een andere versie van Demolition. Ik vind het de slechtste cd in mijn collectie. Ongeinspireerde nummers die krampachtig modern proberen te zijn. Een paar zeurderige ballades omdat Jugulator die niet had en een kleurloze productie. Ik kan er echt niks mee, terwijl ik Jugulator best goed vind.
Afbeelding

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 24, 2009 12:55 pm

RadiumAngel schreef:Dan heb je vast een andere versie van Demolition. Ik vind het de slechtste cd in mijn collectie. Ongeinspireerde nummers die krampachtig modern proberen te zijn. Een paar zeurderige ballades omdat Jugulator die niet had en een kleurloze productie. Ik kan er echt niks mee, terwijl ik Jugulator best goed vind.
LOL inderdaad, ik vind het echt een bagger album, het semi rap nummer "metal messiah" is wel een heel diep dal...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » za okt 24, 2009 1:58 pm

RadiumAngel schreef:Dan heb je vast een andere versie van Demolition. Ik vind het de slechtste cd in mijn collectie. Ongeinspireerde nummers die krampachtig modern proberen te zijn. Een paar zeurderige ballades omdat Jugulator die niet had en een kleurloze productie. Ik kan er echt niks mee, terwijl ik Jugulator best goed vind.
Hier net hetzelfde, alsof ze even snel een album in mekaar gestoken hebben.
Krijg nooit het gevoel alsof ze dit met plezier gedaan hebben...

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 24, 2009 2:16 pm

enforcer schreef:[..]


LOL inderdaad, ik vind het echt een bagger album, het semi rap nummer "metal messiah" is wel een heel diep dal...
Ik vind 'Metal Messiah' een heerlijk nummer, misschien wel de beste van Demolition, een mooie afsluiter.

Overigens, Gotz Kuhnemund van Rock Hard beloonde 'Jugalator' en 'Demolition' met respectievelijk een 9 en een 7.5. Niet alle recensies waren destijds barstens negatief over de platen.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » ma okt 26, 2009 11:11 am

Eru Iluvatar schreef:[..]


Ik vind 'Metal Messiah' een heerlijk nummer, misschien wel de beste van Demolition, een mooie afsluiter.

Overigens, Gotz Kuhnemund van Rock Hard beloonde 'Jugalator' en 'Demolition' met respectievelijk een 9 en een 7.5. Niet alle recensies waren destijds barstens negatief over de platen.
Ik kan me in de Aardschok herinneren dat de reviewer Jugulator een 10 zou geven als het in zijn ogen slechte afsluitende nummer er niet opstond. Dat is juist een heel goed nummer. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma okt 26, 2009 12:57 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]


Ik vind 'Metal Messiah' een heerlijk nummer, misschien wel de beste van Demolition, een mooie afsluiter.

Overigens, Gotz Kuhnemund van Rock Hard beloonde 'Jugalator' en 'Demolition' met respectievelijk een 9 en een 7.5. Niet alle recensies waren destijds barstens negatief over de platen.
sterker nog de meeste professionele recenties waren lovend en ook het concert in zwolle was helemaal uitverkocht op de jugulator tour. Objectief is jugulator misschien ook best wel een goed album, maar demolition is echt wel een doorhanger.

Feit was dat Priest op de demolition tour in een half gevuld 013 stond te spelen. Recenties zijn ook maar zo betrekkelijk, sommige klassiekers werden in de tijd dat ze uitkwamen afgezeken. Zo is het bij Priest precies omgekeerd, toen ze uitkwamen werden ze best positief ontvangen (een band als Priest of Maiden zal overigens zelden een slechte recentie krijgen in een "serieus" blad) en nu is "men" het er over eens dat het achteraf toch tegenviel.

Dat betekent niet dat niemand die albums goed mag vinden, er zijn ook mensen die de Blaze albums van Maiden goed vinden...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 09, 2010 9:04 am

er komt blijkbaar een speciale versie van British Steel:

Afbeelding

Afbeelding


Disc 1 - Remastered Album

01. Rapid Fire
02. Metal Gods
03. Breaking The Law
04. Grinder
05. United
06. You Don't Have To Be Old To Be Wise
07. Living After Midnight
08. The Rage
09. Steeler

Bonus Tracks:

10. Red, White & Blue
11. Grinder (Live)

Disc 2 - DVD

01. Rapid Fire
02. Metal Gods
03. Breaking The Law
04. Grinder
05. United
06. You Don't Have To Be Old To Be Wise
07. Living After Midnight
08. The Rage
09. Steeler
10. The Ripper
11. Prophecy
12. Hell Patrol
13. Victim Of Changes
14. Freewheel Burning
15. Diamonds And Rust
16. You've Got Another Thing Coming

Disc 3 - Live Album (***TO BE CONFIRMED***)

01. Rapid Fire
02. Metal Gods
03. Breaking The Law
04. Grinder
05. United
06. You Don't Have To Be Old To Be Wise
07. Living After Midnight
08. The Rage
09. Steeler
10. The Ripper
11. Hell Patrol
12. Victim Of Changes
13. Freewheel Burning
14. Diamonds And Rust
15. You've Got Another Thing Coming
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 09, 2010 3:52 pm

Lekker irritant als je het album zelf al hebt.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 09, 2010 3:55 pm

Past ook zo lekker in het rijtje. Ik hoef 'm niet. De gewone cd heb ik al en er zijn genoeg live dvd's op de markt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 09, 2010 4:06 pm

Toch een mooie bonus, British Steel live op dvd & cd. En er staan genoeg interessante nummers op die niet eerder op live-releases zijn verschenen. Ook al heb ik de cd al (wie niet?), deze ga ik wel aanschaffen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 09, 2010 4:10 pm

Als het nou Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith of Painkiller integraal was geweest dan zou ik er nog over denken.

British Steel blijf ik een overschat, te poppy album van Priest vinden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 09, 2010 4:20 pm

Johan schreef:Als het nou Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith of Painkiller integraal was geweest dan zou ik er nog over denken.

British Steel blijf ik een overschat, te poppy album van Priest vinden.
Dat ben ik ook met je eens. Maar het is wel een grote mijlpaal in de geschiedenis van Priest en betekende de doorbraak in de V.S.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 09, 2010 6:30 pm

Johan schreef:Als het nou Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith of Painkiller integraal was geweest dan zou ik er nog over denken.

British Steel blijf ik een overschat, te poppy album van Priest vinden.
Dat heb ik nu juist met SFV en DotF.

Die DVD & live album zijn zeker recente opnames. Dan heb ik in ieder geval weinig behoefte aan het setje.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo mar 10, 2010 5:15 pm

Ja, want pas afgelopen jaar heeft Priest British Steel integraal gespeeld.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » za apr 24, 2010 10:45 am

Omdat de oude Halford-draden die ik op dit forum kon vinden te triest zijn voor woorden, meld ik het maar even in dit topic: (De band) Halford keert terug op het podium! Ter promotie van een nieuwe live cd/dvd (Live In Anaheim) en een re-release van Crucible gaat Halford deze zomer en herfst op toernee. Waar en wanneer precies is echter nog niet bekend, dus ik heb geen idee of ze ook naar Europa komen. Zie verder: http://www.robhalford.com/.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » di mei 18, 2010 5:06 pm

Heeft iemand ooit iets vernomen van dat vage kerstalbum van Halford? De omschrijving ervan klonk zo kut dat ik het beluisteren nog niet aangedurfd heb.

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Judas Priest

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » di mei 18, 2010 5:53 pm

Ik vind het een te serieuze vertolking van de originele versies. Leuk hoor, kerstnummers in een metaljasje, maar ik heb dan liever de humoristische versies zoals van The X-Mas Project, of Tom Angelripper.

Ik vind het hele album één keer luisteren al veelgevraagd, terwijl ik absoluut een Halford en Judas Priest fan ben.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Judas Priest

Bericht door hellish star » di mei 18, 2010 6:02 pm

Johan schreef:Heeft iemand ooit iets vernomen van dat vage kerstalbum van Halford? De omschrijving ervan klonk zo kut dat ik het beluisteren nog niet aangedurfd heb.
Een twee tal nummers zijn best goed, de rest is pffffffff
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » zo jun 27, 2010 11:35 am

Er is een gloednieuw nummer van Halford online te beluisteren, plus een hoop ander nieuws over Rob's eigen band: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=9628.

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Judas Priest

Bericht door Iggy » zo jun 27, 2010 7:59 pm

Meer gegil dan muziek helaas. De cover van de single is wel 'n leuke hint naar die van Painkiller.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Edwynn » zo jun 27, 2010 8:50 pm

Edit
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

81MetalHeart
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 11:22 am

Re: Judas Priest

Bericht door 81MetalHeart » vr jul 02, 2010 10:04 pm

Iggy schreef:Meer gegil dan muziek helaas. De cover van de single is wel 'n leuke hint naar die van Painkiller.
Ja, zowel qua zang als qua songwriting kan het niet tippen aan Resurrection en Crucible. Geldt trouwens ook voor die kerstmis-cd. Op de best-of MetalGod Essentials stonden overigens wel twee heel vette nummers (vooral Forgotten Generation!). Jammer dat ze die kwaliteit niet hebben kunnen volhouden

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Zombi » vr jul 02, 2010 10:08 pm

Ik ben niet zo van die heavy metal, maar judas priest is cool. favo album van die gasten is hier painkiller

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Judas Priest

Bericht door Ernst-Jan » di dec 07, 2010 11:37 am

Judas Priest, one of the most important hard-rock bands in history, have decided to end their career. After having defined the term heavy metal for over 30 years, the Brits will say farewell with one final grandiose world tour, "The Epitaph Tour", in 2011. When the tour reaches Sweden Rock Festival in June, it will be the last time ever that Judas Priest plays on Swedish soil.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Dufniall » di dec 07, 2010 11:39 am

Kolere, dan moet ik maar een show van ze meepakken, daar ik The Beast That Is Priest nog nooit live gezien heb.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di dec 07, 2010 12:17 pm

Ze zitten dik veertig jaar in het vak, maar uiteraard vind ik het jammer. Het is wel een extra motivatie om ze nog die laatste keer mee te pikken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » di dec 07, 2010 12:48 pm

Ontzettend jammer, maar de jaren beginnen natuurlijk te tellen. Maar laat ze aub nog een laatste knaller van een studioalbum maken, want anders moeten ze eindigen met het wisselvallige Nostradamus.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » di dec 07, 2010 12:59 pm

Ach, net alsof al die andere grote metalbands (Maiden, Metallica, Slayer, noem ze maar op) wel met een echt topalbum zullen eindigen. Geen van die bands heeft het nou eenmaal nog in zich om met een meesterwerk te komen dat zich met hun grootste klassiekers kan meten. Acts als Kreator en Death Angel kunnen momenteel nog wel in de buurt komen van hun beste werk, maar de grootste acts hadden twintig jaar geleden moeten stoppen als ze met een waar hoogtepunt in hun oeuvre wilden eindigen.

Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk Nostradamus een prima plaat (evenals Angel Of Retribution), waar de band zich absoluut niet voor hoeft te schamen, en ben ik wel een beetje geschokt dat mijn favoriete metalband er blijkbaar mee ophoudt. Dat zag ik niet echt aankomen.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » di dec 07, 2010 1:18 pm

Ok, ik bedoel ook niet dat omdat Nostradamus slecht is dat het jammer zou zijn dat het hun laatste album zou zijn. Het is echter wel een experimenteel album voor Priest-begrippen met zeer uiteenlopende reacties onder de fans. Dan zou het juist mooi zijn om nog een laatste cd maken in de traditionele stijl waar iedere fan tevreden mee kan zijn.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door EricMaiden » di dec 07, 2010 1:48 pm

das wel mooi kut nieuws..
Laten we inderdaad hopen dat ze nog even een meesterwerk maken maar denk dat dat er niet meer inzit.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » di dec 07, 2010 3:06 pm

Fuck! Ik dacht dat er weer een nieuw album zou aankomen, niet dat er alleen nog een afscheidstournee komt. Dat zal wel weer een classics setlist worden..

Niet stoppen, verdomme! :(

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di dec 07, 2010 3:19 pm

EricMaiden schreef:das wel mooi kut nieuws..
Laten we inderdaad hopen dat ze nog even een meesterwerk maken maar denk dat dat er niet meer inzit.

Waarom niet?

Angel Of Retribution was een te gekke plaat. Naar mijn idee een van de beste Priestalbums ooit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » di dec 07, 2010 3:43 pm

Ik draai Nostradamus eigenlijk ook nog regelmatig. Het bevat enkele mindere nummers, maar ook prachtige nummers.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Woutjinho » di dec 07, 2010 3:50 pm

Alles wat een bwgin heeft, heeft een eind. Net als de dikke darm bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Took » di dec 07, 2010 4:31 pm

Het hele persbericht:

Tuesday, December 07, 2010



After storming the world for nearly 40 years and taking their very special brand of heavy metal to all four corners of the planet, JUDAS PRIEST - one of the most influential heavy metal bands of all time, have announced this will be their final world tour!!

However, the mighty PRIEST will certainly be going out strong as they rock the planet starting in 2011 on the massive EPITAPH tour - hitting all the major cities throughout the world they will be playing the songs that helped make the name JUDAS PRIEST synonymous with heavy metal!

With all guns blazing and amps cranked to eleven, the band will be giving all their fans one last chance to witness the ultimate metal experience that is JUDAS PRIEST!

JUDAS PRIEST will be starting their world tour in Europe - we have just confirmed the following festivals for 2011 -

9th June Sweden Rock Festival, Sweden
11th June Sauna Festival, Finland
17th June Copenhell Festival, Copenhagen, Denmark
19th June Hellfest, Nantes, France
22nd June Gods of Metal Festival, Milan, Italy
25th June Graspop Festival, Belgium
23rd July HIgh Voltage Festival, London, UK
5th August Wacken Festival, Germany
Stay tuned as we announce more dates - information will be forthcoming soon - so start getting prepared to rock one final time with the incomparable JUDAS PRIEST!!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie