Krallice

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Krallice

Bericht door XnegativeX » wo feb 11, 2009 11:54 pm

Vlak voor het slapen gaan nog snel een topic in elkaar boksen.

Black metal is een genre waar een groot deel van de nieuwere bands de oude garde stug lijkt te kopiëren terwijl de oude garde afstand lijkt te doen van hun roots. Toch zijn er altijd bands die iets nieuws bouwen op de fundering die door die oude garde is achter gelaten. Bands als Weakling, Wolves in the throneroom, Darkspace en ook dit, uit New York afkomstige, Krallice.

Krallice is een projectje van o.a. Colin Marston (Behold... The Arctopus, Dysrhythmia). Niet de meest voor de hand liggende persoon om black metal te gaan spelen maar het werkt duidelijk.

Muzikaal ligt Burzum duidelijk aan de basis. Maar deze Amerikanen laten de Burzumiaanse muziek ontaarden in onpijlbare, uitzichtloze chaos. Soms lijkt het alsof Burzum en Converge 1 band zijn geworden. Verwacht hier geen breekbare natuur-aanbidding. Krallice draait om een wervelstorm van hypnotiserende, repetitieve chaos. Tel daar het wanhopige geschreew/gekrijs/gegil op de achtergrond bij op en de duistere sfeer is compleet. Ik denk zelfs dat fans van Portal hier wel mee uit de voeten kunnen.

Geen makkelijke luisterkost maar zeker de moeite waard:
http://www.myspace.com/krallice
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo feb 11, 2009 11:59 pm

Uiteraard, geniaal album. Bleef hardnekkig overend in mn 2008 lijstje. Weakling spookte ook door mn hoofd toen ik het voor het eerst hoorde, je zou het bijna progblack kunnen noemen. Fantastische nummers, en duister maar toch verfrissend. Dat ze nog maar vele albums mogen uitbrengen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » do feb 12, 2009 12:08 am

Ik kende het niet, maar ik vind het gaaf.

Bedankt voor de tip.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do feb 12, 2009 6:26 am

Klinkt erg goed (dat ene nummer op myspace dan), iik ga hier zeker meer van opsporen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do feb 12, 2009 4:46 pm

Ik heb het nog steeds niet gehoord, wel eindelijk in bestelling, maar wat van het debuutalbum gehoord heb klinkt fantastisch.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » do feb 12, 2009 8:31 pm

De cd is ook bij cosmox.nl te koop voor 11,50.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » do feb 12, 2009 9:03 pm

Ik moet hem ook nog beluisteren, ben wel benieuwd. Mick Barr en Colin Marston brengen meestal meer dan geniale muziek voort.

Gebruikersavatar
Pobelov
Berichten: 603
Lid geworden op: do jul 10, 2008 1:35 pm
Locatie: Oostkamp, BE

Bericht door Pobelov » do feb 12, 2009 9:08 pm

Dit is zeer goed! Dit is een zeer leuke ontdekking :-).
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do feb 12, 2009 9:14 pm

Met dank aan Dimas, die mij een tijdje geleden liet weten dat dit het kleine broertje van WitTR was met ADHD, ken ik dit inderdaad ook. Harstikke leuk.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 13, 2009 1:04 pm

Ah, kijk aan...
Hier is dus al gewoon een topic over.
Neg, volgens mij kot u wiederom met iets redelijk geniaals aanzeilen. De beschrijving is iig zeer veelbelovend.

Jammer dat er op de arbeid geen geluid uit de comp komt, anders had ik m`n waarde collegae fijn het weekend in geholpen.

Wordt vervolgd dus!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr sep 04, 2009 12:21 am

10 november komt er een nieuw album aan, genaamd 'Dimensional Bleedthrough', en ik zal even de bron checken, voor ik u blij maak met een dode mus.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » vr sep 04, 2009 11:29 am

Amibor schreef:10 november komt er een nieuw album aan, genaamd 'Dimensional Bleedthrough', en ik zal even de bron checken, voor ik u blij maak met een dode mus.
Welk label?

Eerste keer dat ik de Myspace van deze band checkte was ik niet bepaald onder de indruk. Paar maandjes later, indirect getipt door Neggie, nog maar eens beluisterd en toen viel het kwartje wel. Zeer gave muziek! Pakkend, zelfs een tikje beklemmend en hypnotiserend. Als vergelijkingsmateriaal kwamen direct Wolves in the... en Fauna in me op, maar ook Darkspace kwam voorbij. Lange, logge, epische lijnen vormen de basis voorde nummers en deze laten je niet gemakkelijk los. De daarboven liggende lagen komen wellicht wat chaotisch over, maar bij een tweede luisterbeurt valt alles toch echt wel precies op haar plaats en vormt het een zeer goed uitgewerkt en gestructureerd geheel. Een band die blijft boeien.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 04, 2009 9:54 pm

Klinkt niet als een band waar ik doorgaans heel blij van wordt, maar die sample spreekt me toch op een bepaalde manier wel aan. Eens checken.
Kan je zeggen dat het beklemmend en hypnotiserend is zoals een band als Vulvark, of is het compleet iets anders?

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » za sep 05, 2009 12:30 pm

Vulvark is hier nog niet echt bezonken en m'n Kralice plaat is uit logeren dus de vinger op de juiste plek leggen gaat'm nu niet worden, maar Vulvark zou ik het op geen manier mee willen vergelijken. Met 'beklemmend en hypnotiserend' bedoel ik dat je door die plaat gewoon bij je lurven gegrepen wordt en dat hij niet meer loslaat. Er zit een sfeertje in deze muziek die aanspreekt, je bij de les houdt, maar toch licht onheilspellend is. Verder lopen er dwars door de nummers zware, logge, monotome, maar toch op een eigen manier catchy lijnen waar je door meegetrokken wordt de muziek in. Een beetje zoals Hate Forest dat op bepaalde albums ook heeft (al lijkt de muziek van Kralice geenzins op Hate Forest).
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za sep 05, 2009 1:25 pm

Ik vind Krallice wel heel even iets weg hebben van Weakling zo af en toe. Dat grootse, dat beklemmende, alsof je met 40 graden koorts black metal ijlt. Meer vergelijkingen kan ik eigelijk niet trekken, al ben ik dan ook tegenwoordig niet zo meer thuis in de underground BM.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za sep 05, 2009 1:39 pm

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Sonnilion
Berichten: 228
Lid geworden op: zo dec 07, 2008 11:59 pm

Bericht door Sonnilion » za sep 05, 2009 2:27 pm

Dit is wel nice inderdaad

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo sep 09, 2009 10:22 am

Eerste nummer is online te vinden, onderaan dit Blabbermouth-artikel.

Het klinkt mij lichtelijk anders in de oren, maar niettemin goed.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 06, 2009 1:56 pm

Hij is uit. Ik heb hem gisteren binnen gekregen.
Ondertussen zit ik hem voor de tweede keer te luisteren. Op het eerste gehoor is er weinig verschil met het vorige album. Het grootste verschil dat ik hoor is dat de nummers sterker zijn. Ze hebben meer een individueel karakter. Zonder de wanhopige chaos te verliezen.

Ik denk dat ik dit nieuwe album nog beter vind dan het debuut.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo dec 06, 2009 5:44 pm

Had 'em al een paar weken op mn schijf ja. Helemaal vergeten, zal 't ns checken.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Plaats reactie