Gate 6 - NL-progmetal met ex-Symmetry-/Marathon-leden

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Gate 6 - NL-progmetal met ex-Symmetry-/Marathon-leden

Bericht door Metal79 » wo mar 04, 2009 1:57 pm

De zoekfunctie gaf geen thuis bij het intikken van deze bandnaam, dus bij deze maar een thread geopend.

Nadat respectievelijk de symfoband Marathon en progmetallers Symmetry de handdoek in de ring gooiden is er na wat jaartjes stilte nu heuglijk nieuws uit Twente: Gate 6, bestaand uit ex-leden van de genoemde bands, is druk bezig met de productie van het debuutalbum God machines.
Achter de microfoon staat ex-Symmetrist Erik Masselink, dus kenners weten dan dat aan het loket Vocaal in ieder geval niks mis kan gaan.

Op de MySpace van Gate 6 staan alvast ruwe versies van 'Father son' en 'It's over'. 'Ruw' is in dit geval een beetje bescheiden uitgedrukt: andere bands krijgen dit in een eindproductie niet eens voor elkaar.

www.myspace.com/gate6

Bezetting Gate 6:

Tony ten Wolde - Guitar
Jan Koster - Keyboards
Jacques Suurmond - Bass
Martin Kuipers - Drums
Erik Masselink - Vocals

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Gate 6 - NL-progmetal met ex-Symmetry-/Marathon-leden

Bericht door XnegativeX » zo aug 26, 2012 10:26 pm

Vet! D'r is nog een topic over deze band ook. Gisteren heb ik het debuut (toch?) opgepikt bij Pop-eye. En ik moet zeggen dat ik echt diep onder de indruk ben.

God machine is een geweldige progressieve plaat geworden van internationaal niveau. Geweldig om te horen dat een (voor mij) lokaal bandje zo enorm goed kan klinken.

Naar mijn mening kunnen deze heren op dit album meekomen met bands als Arena, Threshold en IQ.

Fans van prog kunnen hier gewoon niet omheen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Gate 6 - NL-progmetal met ex-Symmetry-/Marathon-leden

Bericht door Jeroen » zo sep 02, 2012 10:43 am

Ik ga die cd ook nog ff bij Popeye halen. Johan heeft em al een paar keer gedraaid terwijl ik er was. Sterk spul inderdaad. Mooie mix van progressieve rock en steviger werk. Het doet mij erg sterk denken aan de laatste drie albums van Arena (met nadruk op de laatste, want de zanger van Gate 6 klinkt behoorlijk als de nieuwe zanger van Arena)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie