US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jul 14, 2009 10:00 pm

Nu speed, epic en thrash er toch al tussenstaan:

Agent Steel - Skeptics Apocalypse
Iron Man - The Passage
Brocas Helm - Black Death
Savatage - Hall Of The Mountain King
Cirith Ungol - King Of The Dead
Manowar - Hail To England
Manilla Road - Mystification
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jul 21, 2009 7:55 pm

Ook maar eens een lijstje van de favo platen uit het genre:

Agent Steel - Skeptics Apocalypse
Crimson Glory - S/T
Queensryche - The Warning
Fates Warning - The Spectre Within
Warlord - ...And The Canons Of Destruction Have Begun
Vicious Rumours - Digital Dictator
Leatherwolf - S/T

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jul 29, 2009 10:04 pm

Goddomme wat is Glacier een topband zeg. Wat een heerlijke muziek. Goede duidelijke transparante productie want die baspartijen zijn heerlijk om aan te horen!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jul 30, 2009 8:04 pm

Zegt me niks die band. Ik zal het eens opzoeken.

Heeft iemand trouwens al de nieuwe Sacred Oath gehoord?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jul 30, 2009 8:17 pm

Goed dat je erover begint, die moet ik ook nog checken. Ik heb laatst wel 'Darkness Visible' binnen gehad en die bevalt me na een aantal luisterbeurten uitstekend. Lekkere ongecompliceerde metal met leuke zang, gave riffs en sterke melodielijnen. Al gapt men wel regelmatig van Iron Maiden, maar het zij ze vergeven. Tijd om A Crystal Vision en die nieuwe ook eens aan te schaffen.

Wel weer storend dat er opeens niets meer deugt aan Sacred Oath in de Aardschok. Mike 'bekroonde' het album met een mager zesje. Wat hebben ze daar toch. Darkness Visible en die live cd waren in dezelfde oren erg goed en nu is het altijd al matig geweest (volgens de Aardschok dan). Vreemde zaak. Niet dat ik er me er iets van aantrek, maar ik hoop toch elke keer dat ze bepaalde goede muziek wat beter op waarde weten te schatten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo aug 05, 2009 9:41 pm

Net AUTUMN HOUR binnen met Alan Tecchio. Progressieve metal met uiteraard schitterende zang. Leuk cd'tje, wat speciaal en je moet van zoiets houden...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do aug 06, 2009 8:47 pm

Cauldron Born is inderdaad zeer gaaf! Ik heb nu het album ...and Rome Shall Fall op de pc staan en die bevalt zeer goed.

Alleen waar is die te bestellen?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do aug 06, 2009 9:09 pm

Bijna overal wel ;). Toch wel de betere van de twee, want Born of the Cauldron is mij iets te rommelig. Zitten goede nummers tussen maar heb ook vaak het idee dat ze niet helemaal weten wat ze willen. ...and Rome shall fall is naar mijn idee wat constanter.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 12, 2009 9:40 am

waar? Ik kon hem niet vinden, maar ik zal vast op de verkeerde sites kijken.

Scarlet Rayne doet het hier nog steeds zeer goed. Wat een heerlijke zanger.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 13, 2009 1:58 pm

"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do aug 13, 2009 2:42 pm

Strijdkreet schreef:http://www.youtube.com/watch?v=DbvvL4iUhQw

Ivory tiger, puik.
Heb 'm hier op plaat liggen. Inderdaad een lekker episch plaatje. Staan maar 4 nummers op. Vraag me eigenlijk af of die band nog meer op de plank had liggen. De kwaliteiten waren overduidelijk aanwezig.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 22, 2009 10:08 pm

Screamer met Target:Earth is inderdaad geweldig! Heerlijke vocalen, die mij doen denken aan de eerste twee platen van Agent Steel. De muziek is dan wel wat tammer, maar zeer zeker genietbaar!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma aug 24, 2009 7:38 pm

WILDESTARR binnen gekregen met Dave Star (eerste 5 Vicious Rumors albums / Chastain).

Schit-te-ren-de plaat met magnifieke vocalen van London Wilde, lekker gitaarwerk en sublieme songs.

Aanrader voor fans van melodieuze US Power!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma aug 24, 2009 7:42 pm

Orklord schreef:Screamer met Target:Earth is inderdaad geweldig! Heerlijke vocalen, die mij doen denken aan de eerste twee platen van Agent Steel. De muziek is dan wel wat tammer, maar zeer zeker genietbaar!
Die Screamer is ook op weg naar mij toe. Veel goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 25, 2009 7:34 pm

Heerlijk schijfje is dat, al had de productie best wat vetter kunnen zijn. Natuurlijk is er dat typische US metal geluid door de ietwat rommelige sound, maar ik heb het idee dat veel briljante nuances een beetje verzuipen in die mix. Maar goed, New Renaissance hield wat dat betreft meestal de hand op de knip. Jammer, maar nog steeds een lekkere plaat met een paar erg goede nummers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo aug 26, 2009 2:18 pm

De nieuwe Screamer is ook niet slecht doch wel anders van stijl, een pak progressiever..
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 28, 2009 11:09 pm

Zo, morgen eens As Darkness Reigns van Oracle oppikken, heb 'em gereserveerd bij Millennium, dus dat gaat goed komen. Ben heel benieuwd, maar de samples die ik gehoord heb wezen eigenlijk maar in één richting: puike US power metal met mooie gitaartierelantijnen, vette riffs, goede zang en ietwat neoklassieke gitaarsolo's, zoals Magnitude 9 het ook deed op de eerste puike plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 28, 2009 11:17 pm

Chozzen Phate vind ik trouwens ook een lekker bandje. De zang is zeer goed. Alleen door de demo kwaliteit staan de gitaar stukken nogal op de achtergrond. Ook zeer gave bass stukjes!!

Enchanter kan ik niet uitzitten, paar aardige nummers, maar daar blijft het ook wel bij.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr aug 28, 2009 11:19 pm

De zang op Chozen Phate staat idd. erg op de voorgrond maar gelukkig kan die gast erg goed zingen dus het stoort mij voor geen meter.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 28, 2009 11:35 pm

Net even wat besteld bij Steel Legacy:

SLRCD002 ZIONS ABYSS (CAN) � T.A.L.E.S. cd
SLRCD004 SALEM SPADE (U.S.A.) � Witch Hunt cd
SLRCD010 CHOZZEN PHATE (U.S.A.) CHOZZEN PHATE CD

Dat word weer veel luister plezier :D

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr aug 28, 2009 11:36 pm

Orklord schreef:Net even wat besteld bij Steel Legacy:

SLRCD002 ZIONS ABYSS (CAN) � T.A.L.E.S. cd
SLRCD004 SALEM SPADE (U.S.A.) � Witch Hunt cd
SLRCD010 CHOZZEN PHATE (U.S.A.) CHOZZEN PHATE CD

Dat word weer veel luister plezier :D
Goed gedaan. Krijg je geen spijt van :D
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo aug 30, 2009 6:35 pm

Inderdaad ja. Die Salem Spade ken ik alleen van naam helaas, nooit gehoord. Die andere twee zijn ijzersterk. Amerikaans stahl van het hoogste niveau.

Dat debuut van Screamer is inderdaad echt heerlijk. Na een paar luisterbeurten kan ik zeggen dat ik 'm een stuk beter vind dan alles wat Q'rÿche heeft uitgebracht, en wat mij betreft op hetzelfde niveau staat als Recons Behind Enemy Lines.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo sep 02, 2009 8:28 pm

De nieuwe 7TH REIGN binnen gekregen met Brian SOulard, ex-zanger van Eidolon. Dijk van een plaat en voer voor fans van progressive power metal met subliem gitaarwerk en goede vocalen. Het sfeertje is vaak duister door de keyboards, great stuff
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 02, 2009 8:42 pm

Ik heb Night on Bröcken van Fates Warning even opgezet. Album blijft qua originaliteit en experimenteel gedoe misschien wat achter bij de twee opvolgers, maar ik vind toch altijd een heerlijk US power metalalbum. Ben blij dat ik het eindelijk op cd heb, want de muziek is erg lekker. Nog wat meer Maiden-invloeden dan op latere werkjes, maar de klasse klinkt zeker al wel door. Het nummer dat ik nu luister (Kiss of Death) doet me qua basisriff en ritme op een vreemde manier aan 'Barracuda' van Heart denken. Waarom heeft Matheos trouwens zo'n hekel aan deze plaat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 02, 2009 11:06 pm

Zo straks ook eens even As Darkness Reigns van Oracle gedraaid. Een zeer vette plaat met heerlijk gruizige riffs (die zelfs het predikaat origineel verdienen hier en daar). Het enige wat me een klein beetje tegenstaat is dat de gitarist gemeend heeft complete Bach/Paganini (daar doet het mij aan denken) stukken te moeten omzetten in gitaarsolo's. Ik had liever wat meer ronde solo's gehoord. Hij voert ze uit naar behoren hoor en het kan aan mij liggen, maar ik had graag ook nog een aantal mooie melodieuze solo's en wat shredpartijtjes gehoord, dan enkel dat neoklassieke gefröbel. Slechts een kleine smet op een sterke plaat die ik zeker nog vaker ga draaien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do sep 03, 2009 5:33 pm

Jeroen schreef:Zo straks ook eens even As Darkness Reigns van Oracle gedraaid. Een zeer vette plaat met heerlijk gruizige riffs (die zelfs het predikaat origineel verdienen hier en daar). Het enige wat me een klein beetje tegenstaat is dat de gitarist gemeend heeft complete Bach/Paganini (daar doet het mij aan denken) stukken te moeten omzetten in gitaarsolo's. Ik had liever wat meer ronde solo's gehoord. Hij voert ze uit naar behoren hoor en het kan aan mij liggen, maar ik had graag ook nog een aantal mooie melodieuze solo's en wat shredpartijtjes gehoord, dan enkel dat neoklassieke gefröbel. Slechts een kleine smet op een sterke plaat die ik zeker nog vaker ga draaien.
Briljante plaat!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 03, 2009 8:40 pm

Meer commentaar heb je niet? :P

Magnitude 9 nog maar weer eens noemen. Een prachtig voorbeeld van majestueuze en geweldig gecomponeerde US prog/power metal. Zanger Corey Brown is natuurlijk een briljante zanger die ook al bewees bij Psyco Drama uitstekend met het gilstokje overweg te kunnen. Ik vind van Magnitude 9 vooral de eerste twee albums niet te versmaden. 'Reality in Focus' (2e plaat) is hun beste in mijn oren, schitterende plaat met prachtig uitgewerkte nummers, geniale zangpartijen, waanzinnig gitaarspel en erg goed gedoseerd keyboardwerk. Het debuut ('Chaos to Control') doet me regelmatig denken aan de eerder genoemde Oracle plaat, vooral vanwege dezelfde opzet qua gitaarsolo's. Op de tweede plaat houdt de gitarist zich wat meer in en speelt hij meer melodieuze solo's, dat is dan ook vooral de reden waarom ik die tweede net wat beter vind. De derde plaat , 'Decoding The Soul' is ook een sterke cd, maar die is qua composities net wat minder interessant dan de eerdere twee werken. Ik moet 'em nog eens aanschaffen, dus wellicht kom ik bij nadere beluistering tot inkeer. Schitterende band in ieder geval. Liefhebbers van deze sound (zij het iets steviger en grauwer) checken ook Psyco Drama, waar Corey Brown ook de sterren van de hemel zingt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do sep 03, 2009 9:10 pm

Ik ken Oracle niet maar daar moet maar verandering in komen. Is dat album lastig te vinden?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 03, 2009 9:12 pm

Geen idee, prijzen variëren op ebay van 20 tot 75 euro. Maar ik gok dat het niet heel erg moeilijk moet zijn. Ik heb mijn exemplaar bij Millennium Records vandaan. Ik meen me te herinneren dat Oliver ooit eens zei dat je hiervoor zeker geen fantasieprijs neer moet tellen. Maar de cd is de zoektocht zeker waard (geen idee of As Darkness Reigns ook op LP is verschenen).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do sep 03, 2009 9:17 pm

Jeroen schreef:Geen idee, prijzen variëren op ebay van 20 tot 75 euro. Maar ik gok dat het niet heel erg moeilijk moet zijn. Ik heb mijn exemplaar bij Millennium Records vandaan. Ik meen me te herinneren dat Oliver ooit eens zei dat je hiervoor zeker geen fantasieprijs neer moet tellen. Maar de cd is de zoektocht zeker waard (geen idee of As Darkness Reigns ook op LP is verschenen).
LP zal wel onwaarschijnlijk zijn daar Massacre Records een cd-label was/is. Misschien iets voor Steel Gallery om opnieuw uit te brengen. Die hoes is in ieder geval al prachtig en prog/power metal uit 1993 zit altijd wel snor, dus deze knal ik maar op mijn zoeklijst. Bedankt voor de tip!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 03, 2009 9:26 pm

Massacre had destijds wel meer gaafs op de loonlijst staan. Wat te denken van Ritual (Trials of Torment, ook een plaat die ik met plezier draai), Forte (het debuut blijft nog altijd het beste) en nog een aantal andere namen. Visitör is natuurlijk ook een bekend voorbeeld uit die tijd, al zat die band niet op een label. Jammer nog altijd, want die titelloze cd draai ik met veel plezier. Enig minpuntje is het drumwerk (wel erg simpel af en toe en behoorlijk kaal geproduceerd) en de korte speelduur (33 minuten). Met zulke muziek had ik graag nog wel wat meer willen horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do sep 03, 2009 9:33 pm

Jeroen schreef:Massacre had destijds wel meer gaafs op de loonlijst staan. Wat te denken van Ritual (Trials of Torment, ook een plaat die ik met plezier draai), Forte (het debuut blijft nog altijd het beste) en nog een aantal andere namen. Visitör is natuurlijk ook een bekend voorbeeld uit die tijd, al zat die band niet op een label. Jammer nog altijd, want die titelloze cd draai ik met veel plezier. Enig minpuntje is het drumwerk (wel erg simpel af en toe en behoorlijk kaal geproduceerd) en de korte speelduur (33 minuten). Met zulke muziek had ik graag nog wel wat meer willen horen.
Ritual en Forté zijn inderdaad dik de moeite. Goh, zoveel US Power Metal is te gek!

Van Juan Ricardo heb ik ook enkele andere cd's liggen waarvan vooral DARK ARENA een sublieme US Power Metal plaat is. Ik hoop dat dit gasten binnenkort met een nieuwe komen...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 03, 2009 11:06 pm

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de band Mystik? Van het album Perpetual Being bedoel ik dan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do sep 03, 2009 11:26 pm

Zegt me allemaal niks. Ik ben blijkbaar niet zo bekend met prog/power bands uit begin jaren 90.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » vr sep 04, 2009 5:37 pm

Jeroen schreef:Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de band Mystik? Van het album Perpetual Being bedoel ik dan.
Schitterende plaat, ligt zowat tussen het oude Helstar en het oude Metal Church... Typische US Power Metal
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma sep 07, 2009 11:04 am

Vanochtend Screamer: Target-Earth geluisterd en wat een top plaat is dit toch. Geweldige zang (die mij soms wel doet denken aan Agent Steel). En gave riffs! Zelfs de productie vind ik toch best goed voor deze plaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 07, 2009 4:08 pm

Hopla, net even een cdtje van Drive gescoord (het debuut 'Characters in Time', in een dikke zooi gevonden achter een gesloten deur in een muziekwinkeltje). Dat is echt lekkere heavy metal, doet me regelmatig denken aan Fifth Angel, ook vanwege de hard rockinvloeden. Geweldige zang van David Taylor (R.I.P.) en heerlijk gitaarwerk. Eric Singer geselt z'n drums hier beter dan hij ooit bij Kiss gedaan heeft. Is deze David Taylor trouwens dezelfde David Taylor die de eerste twee briljantjes van Jacobs Dream heeft ingezongen?
Balen dat die dood is (net een paar maand overigens, auto ongeluk op 30 juni dit jaar gehad), geweldige zanger.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 5:03 pm

Iemand enig idee?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di sep 08, 2009 5:42 pm

Ik weet het ook niet, ik vermoed van wel... Alleszins goed cdke
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di sep 08, 2009 6:52 pm

Over Jacob's Dream gesproken, eind dit jaar moet de nieuwe uitkomen, net als de nieuwe van Saint. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 7:09 pm

Eerst dan maar eens 'Dominion Of Darkness' aanschaffen, want die heb ik nog niet in het bezit. De rest vind ik prima te pruimen, zowel het werk met David Taylor (al is de tweede cd wel wat minder dan de geniale eerste plaat) als het spul met Chaz Bond.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di sep 08, 2009 8:46 pm

Ik ga toch voor Dvid Taylor, man wat heeft die kerel een unieke en prachtige stem!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 8:59 pm

hád :(
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di sep 08, 2009 9:15 pm

Jeroen schreef:hád :(
Hij leeft nog hoor...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 9:40 pm

Had je mijn vraag niet gelezen dan, of dat dezelfde David Taylor was als de zanger die de beide Drive schijfjes heeft ingezongen? Die is namelijk een paar maand terug overleden door een auto-ongeluk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di sep 08, 2009 9:49 pm

Jeroen schreef:Had je mijn vraag niet gelezen dan, of dat dezelfde David Taylor was als de zanger die de beide Drive schijfjes heeft ingezongen? Die is namelijk een paar maand terug overleden door een auto-ongeluk.
Ah ja? Damn... wist ik niet. Volgens mij leeft de ex-Jacob's Dream zanger nog...


David Taylor was the lead vocalist for ’80s hard rock band, Drive. Formed in Houston, Texas by Rick Chavez and Mercy Valdez, Drive soon found their voice in a young David Taylor, just barely out of his teens. In the mid ’80s, the band moved to Los Angeles, which was quickly becoming the epicenter of the ’80s metal scene. Winning a radio contest with their song “I Need The Nights,” Drive landed on the Best Of The West compilation that was released on Rampage Records. Rampage soon signed to band, and in July of 1988, released their debut, Characters In Time. The album received tremendous reviews from the industry’s top hard rock press, including the coveted 5 “K” rating from Kerrang magazine. The album also received solid airplay from hard rock stations around the country, including Los Angeles powerhouse, KNAC. What separated Drive from the “hair” bands of the Sunset Strip, was their intelligent lyrics, intricate musicianship, and of course, Taylor’s supurb voice that fell somewhere between Ronnie James Dio and Queensryche’s Geoff Tate. And what endeared them to true metal critics and fans alike was that they were more akin to Iron Maiden and Judas Priest than most of the L.A. bands that were coming up at the time. Characters In Time was followed by the more mature and sonically advanced, Diablero on Zoo Records. Unfortunately, a shake-up at the label along with the dawn of the metal-killing “grunge” scene, left the album without much of a push, so the band’s recording career was put on hold as the band members moved back to Texas, where Taylor was living in recent years. While driving along a San Antonio interstate on June 25, 2009, Taylor apparently lost control of his vehicle after a tire came off, causing him to crash. He was airlifted to an area hospital where he died of his injuries five days later. He was 44.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 10:15 pm

Ah okay, dan zal het wel niet dezelfde zijn. Het blijft treurig natuurlijk, want ik was gelijk onder de indruk toen ik dat schijfje gisteren vond tussen de stoffige voorraden in een nog stoffiger winkeltje. Tamelijk zeldzaam cdtje schijnbaar, maar wel erg lekkere heavy metal met inderdaad die hard rock touch, zoals Fifth Angel dat ook zo lekker kan. Ben ook wel benieuwd naar de tweede schijf van Drive, is die ook wat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di sep 08, 2009 10:54 pm

Begin achter te raken. Drive zegt me ook niks. Ik kan die Oracle maar nergens vinden.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 10:55 pm

http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid= ... Categories

hier zie ik er al twee staan.

En op Kinsum staat die ook voor 20 euro, redelijke prijs (als hij em nog heeft). http://www.kinsumrecords.com/

Drive is ook wel te vinden op Egay.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di sep 08, 2009 11:01 pm

Stom, vergeten egay te checken idd. Misschien volgende maand maar eens aanschaffen als niemand me voor is.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Plaats reactie