US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za dec 26, 2009 8:35 pm

Ik kwam toevallig vandaag "A Recipe for Power" van Exxplorer tegen op tape, maar weet even niet meer of het nou wat was. Het is hier al eens voorbij gekomen als ik het niet mis heb. Het debuut knalt idd als een tiet.

Solar Eagle mag idd. gere-released worden. Denk dat er al wat labels met man en macht naar orginele leden van de band op zoek zijn. Misschien dat ze zijn gevonden maar om een of andere stomme reden niet willen meewerken zoals wel vaker gebeurd. Die demo is trouwens nog beter dan die 12" LP.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za dec 26, 2009 11:02 pm

Hellhammer schreef:Die nieuwe Saint is top 10 materiaal. Wat een plaat zeg, de tering. Zonder meer hun beste album. Hij is maar 12 dollar bij de band, dus allemaal bestellen!

Na een paar jaar van zoeken heb ik ook EINDELIJK een goede rip gevonden van de Solar Eagle demo. Godverdomme zeg, wat rost die zooi. Iemand moet maar eens hun 12" en demo remasteren en op CD uitbrengen. Dit behoort echt tot de beste US metal die ik ooit heb gehoord. Doet denken aan een mix van Agent Steel en Queensrÿche, met her en der wat progressievere stukjes. Fenomenale shit.
Op jouw aanraden Saint gekocht... Luister nu ook maar eens naar DARKOLOGY! Ga Solar Eagle eens opzoeken
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za dec 26, 2009 11:03 pm

Hellhammer schreef:Die nieuwe Saint is top 10 materiaal. Wat een plaat zeg, de tering. Zonder meer hun beste album. Hij is maar 12 dollar bij de band, dus allemaal bestellen!

Na een paar jaar van zoeken heb ik ook EINDELIJK een goede rip gevonden van de Solar Eagle demo. Godverdomme zeg, wat rost die zooi. Iemand moet maar eens hun 12" en demo remasteren en op CD uitbrengen. Dit behoort echt tot de beste US metal die ik ooit heb gehoord. Doet denken aan een mix van Agent Steel en Queensrÿche, met her en der wat progressievere stukjes. Fenomenale shit.
Op jouw aanraden Saint gekocht... Luister nu ook maar eens naar DARKOLOGY! Ga Solar Eagle eens opzoeken
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo dec 27, 2009 2:20 pm

Ben nu dat Darkology op de myspace aan het beluisteren. Klinkt inderdaad best lekker, alleen net íets te modern vind ik zelf. De zang is wel erg tof moet ik toegeven. Als die CD ergens voor een redelijke prijs te vinden is haal ik 'm wel, wie weet valt het kwartje na meerdere luisterbeurten.

Trouwens Sten, heb jij die M.I.A. LP van Thruster? Hoorde laatst voor het eerst de A-kant van hun oude 7", Back in Time, en dat is een krakert waar je U tegen zegt.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di dec 29, 2009 12:11 pm

Gisteren AFTERMATH - Building up to Meltdown binnen gekregen. Qua productie toch vrij goed als je bedenkt dat dit oudere opnames zijn. Kon dit even goed plaatsen bij de Speed/Thrash topic. Typische melodieuze US Power / Thrash dat klinkt als zowat Flotsam & Jetsam, Hades, Jag Panzer, Arcane, Powermad, Intruder,...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di dec 29, 2009 12:44 pm

hellish star schreef:Gisteren AFTERMATH - Building up to Meltdown binnen gekregen. Qua productie toch vrij goed als je bedenkt dat dit oudere opnames zijn. Kon dit even goed plaatsen bij de Speed/Thrash topic. Typische melodieuze US Power / Thrash dat klinkt als zowat Flotsam & Jetsam, Hades, Jag Panzer, Arcane, Powermad, Intruder,...

Mmm, eens kijken of ik 'm ergens kan scoren. Draaide van het weekend toevallig nog de Straight From Hell ep die me erg goed beviel na jaren niet meer gehoord te hebben. PLsu ook nog een nummer van de Live At Ruthie's Innn verzamelaar.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di dec 29, 2009 1:35 pm

Hellhammer schreef:Ben nu dat Darkology op de myspace aan het beluisteren. Klinkt inderdaad best lekker, alleen net íets te modern vind ik zelf. De zang is wel erg tof moet ik toegeven. Als die CD ergens voor een redelijke prijs te vinden is haal ik 'm wel, wie weet valt het kwartje na meerdere luisterbeurten.

Trouwens Sten, heb jij die M.I.A. LP van Thruster? Hoorde laatst voor het eerst de A-kant van hun oude 7", Back in Time, en dat is een krakert waar je U tegen zegt.
Die Thruster LP heb ik. Die is idd. erg goed samen met die geweldige 7". Als het goed is, is die nog te krijgen samen met die 7" bij het label "Fils de Metal". Prijs weet ik even niet meer.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di dec 29, 2009 4:07 pm

Oke, mooi zo. Dan gaat 'ie z.s.m. besteld worden.

Vandaag is ook de nieuwe versie van Crime Scene Earth van Saint binnengekomen. Het orgineel uit 2008 heeft twee verschillende zangers, en klinkt eerlijk gezegd nogal belabberd. Deze versie heeft nieuw artwork (zie avatar, hehe), nieuwe zang (allemaal ingezongen door Josh Kramer, dé stem van Saint), en een nieuwe mix. Nou is 'ie niet zo vet als Hell Blade, maar toch is het een verdomd lekker schijfje. IJzersterke Judas Priest-achtige heavy metal met (hoe kan het ook anders) gristelijke teksten. Aanrader voor iedereen die van heavy metal zonder toeters en bellen houdt.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di dec 29, 2009 4:37 pm

Wie van jullie gaat trouwens naar KIT of HOA volgend jaar?
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo dec 30, 2009 4:22 pm

Ik ben present op KIT. Ik wil ook ontzettend graag naar HOA vanwege Virgin Steele, Culprit en die Cirith Ungol show. Probleem is alleen dat niemand met me mee wil verdorie en ik ga niet alleen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo dec 30, 2009 4:34 pm

Sentinel schreef:Ik ben present op KIT. Ik wil ook ontzettend graag naar HOA vanwege Virgin Steele, Culprit en die Cirith Ungol show. Probleem is alleen dat niemand met me mee wil verdorie en ik ga niet alleen.
Ik ga naar beide, wil ze ook niet missen...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo dec 30, 2009 5:08 pm

Sentinel schreef:Ik kwam toevallig vandaag "A Recipe for Power" van Exxplorer tegen op tape, maar weet even niet meer of het nou wat was. Het is hier al eens voorbij gekomen als ik het niet mis heb. Het debuut knalt idd als een tiet.

Solar Eagle mag idd. gere-released worden. Denk dat er al wat labels met man en macht naar orginele leden van de band op zoek zijn. Misschien dat ze zijn gevonden maar om een of andere stomme reden niet willen meewerken zoals wel vaker gebeurd. Die demo is trouwens nog beter dan die 12" LP.
Niets mis met A Recipe for Power, vooral de eerste tracks zijn sublieme US metalkrakers. Daarna komen ook wat eenvoudigere stukken langs die ook best te doen zijn. Die klinken alleen wat simpeler en meer beïnvloed door bands als (oude) Maiden en (oude) Saxon.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jan 04, 2010 3:12 pm

Jeroen schreef:[..]


Niets mis met A Recipe for Power, vooral de eerste tracks zijn sublieme US metalkrakers. Daarna komen ook wat eenvoudigere stukken langs die ook best te doen zijn. Die klinken alleen wat simpeler en meer beïnvloed door bands als (oude) Maiden en (oude) Saxon.
VOlgende keer maar niet laten liggen dan.

Heb gisteren nog een LP besteld van het demo materiaal van de US metal band The Kill/Vice. Die is net uit via Stormbringer Records en streng gelimiteerd op 300 stuks. Niet te missen. Dat label heeft eerder oa Have Mercy, Hirax demo en Maninnya Blade uitgebracht. Vooral de layouts van de LP's zijn altijd helemaal top bij dit label.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma jan 04, 2010 7:36 pm

Nieuwe Brutal Hand binnen.... Heerlijke plaat!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jan 04, 2010 10:43 pm

Man, man, man.. Ik zet weer even Transcendence op en het is direct weer genieten geblazen. Eeuwig zonde dat Crimson Glory nooit echt doorgebroken is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 12:04 am

welja, als dat wel zo was, dan hadden we waarschijnlijk net zo'n ontwikkeling gehad als bij Queensrÿche. Luister maar naar Strange and Beautiful, een half gelukte plaat die overduidelijk met een commercieel sausje is aangedikt. Hoewel ik die cd best aardig vind, kan ie zeker niet tippen aan de eerste twee. Om nog maar te zwijgen over het nog al onsamenhangende Astronomica.


Ik zit trouwens nu te luisteren naar (schrik niet) 'Reopening the Gates' van Omen. Nu heb ik die plaat altijd een ramp genoemd, maar eigenlijk valt het tot mijn grote verbazing wel mee. Het mag de schoenveters niet strikken van de eerste vier platen (ja ik vind Escape to Nowhere ook best te pruimen), maar er staat toch best aardige groove metal op, met af en toe een traditioneel heavy metalmomentje. De zang is in ieder geval niet slecht (beetje Pantera-achtig). Uiteraard vloek ik nu in de oren van velen, maar kijken we even zonder de oogkleppen die Battlecry en Warning of Danger heten, dan is dit best aardig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 12:10 am

:shock:
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 12:15 am

Haha, zo gauw als je het woord Omen in de mond neemt, dan is de verdediger des Omens in aantocht.

Let wel, ik vind de plaat niet in de schaduw staan van het oude werk, maar op zichzelf staand is het echt geen slecht album. Het heeft alleen niets met het echte Omengeluid te maken. Wanneer je em goed hard zit, luistert het best lekker weg.

Om het goed te maken, beste Jeffrey, heb ik Teeth of the Hydra er nu maar even ingedrukt ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 12:26 am

Haha vooruit hè. Maar zonder gekheid, het zal best wel een aardig plaatje wezen, maar ik kan er gewoon helemaal niets mee.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 12:33 am

Ik kan er ook niet zoveel mee, maar om even aan te geven dat ik het toch niet allemaal rampzalig vind ;)
De plaat valt verder niet op in die stroom aan groove releases die de jaren '90 rijk was, maar toch is het niet echt slecht. Ik ben trouwens benieuwd of er ooit nog wat nieuws gaat verschijnen. Die nummers op de laatste live cd waren niet al te bijzonder (pretentieus gekriebel vooral). Ik blijf er bij dat Powell vooral goed is in dienst van de oude nummers is en niet zozeer een geweldige sologitarist is, ook al vindt hij dat schijnbaar zelf van wel (afgaande op z'n zelfworship op z'n eigen myspace). Wel vreemd dat hij sinds Poisoned (van Escape to Nowhere) geen enkele vette riff meer heeft geschreven. Op de laatste twee schijfjes lijkt het er af en toe op, maar meestal maakt ie dan weer zo'n onlogisch sprongetje waardoor het nogal onsamenhangend wordt.

Vraag me af wat dat nou voor een man is. Het lijkt me geen grote geest eerlijk gezegd :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 12:53 am

Ik denk dat de credit van de gouden triologie voornamelijk bij Jody Henry gelegd moet worden. Zoals deze voormalig gitarist met zijn bas om gaat is puur hemels. Veel beter kan het niet worden, zijn basspel is toch wel hetgeen dat de nummers voornamelijk draagt. En ik zal gek zijn als hij niet voor een groot deel heeft meegeschreven met de nummers, zo niet het grootste deel. Daarnaast was het samenspel danwel met Steve Wittig dan wel met Kenny Powell subliem, het zou te achterlijk zijn om dat aan puur toeval over te laten. Het is alleen jammer dat er niets bekend is over verdere projecten van hem, dan hadden we het zeker geweten..
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 1:43 pm

Nou moeten die schavuiten me toch eens vertellen wat er mis is met Rapidfire. Wat is er mis mee? Echt, ik wil het weten, want ik draai die cd altijd nog met heel erg veel plezier. Gave melodieuze power metal met een lekker rauwe zanger. Hoewel ik de demotracks aan het einde van de cd iets beter vind, draai ik de gehele plaat nog altijd graag.

Wat ik wel iets minder vind, is toch Held Under. De cd mag dan een prachtige hoes hebben, de muziek is niet altijd overtuigend en ook de zanger zit er nog wel eens naast. Die krachteloze (vrij weinig dynamiek) sound helpt ook niet echt mee. De Discovery opnames zijn dan wel weer lekker organisch en wild gespeeld, maar qua songmateriaal is het allemaal niet zo sterk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 1:45 pm

jeffrey schreef:Ik denk dat de credit van de gouden triologie voornamelijk bij Jody Henry gelegd moet worden. Zoals deze voormalig gitarist met zijn bas om gaat is puur hemels. Veel beter kan het niet worden, zijn basspel is toch wel hetgeen dat de nummers voornamelijk draagt. En ik zal gek zijn als hij niet voor een groot deel heeft meegeschreven met de nummers, zo niet het grootste deel. Daarnaast was het samenspel danwel met Steve Wittig dan wel met Kenny Powell subliem, het zou te achterlijk zijn om dat aan puur toeval over te laten. Het is alleen jammer dat er niets bekend is over verdere projecten van hem, dan hadden we het zeker geweten..
Eens, het basspel is inderdaad heerlijk vol, bij tijden frivool en heerlijk warm. Het zorgt bij deze band echt voor een prettige onderlaag, hoewel ik de gitaarriffs (en talloze loopjes) ook zeker niet verkeerd vind. Omen was gewoon een band die functionaliteit uitstekend wist te combineren met allerhande versieringen, zonder te vervallen in te overdreven opsmuk. En toch vind ik Escape to Nowhere ook een degelijke plaat, lekker puh ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 2:16 pm

Idd. Kracht van Omen was de ijzersterke combinatie tussen functionaliteit en creatieve versieringen. Bij die laatste plaat, naast de zwakke nummers over het algemeen, verliest hij zich nogal in een van de twee.

ps. de toevoegingen van Powell zijn zeker niet mis, ik vind ze zelf kwalitatief zeer sterk. Misschien wel een van de betere gitaristen uit dat wereld.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 3:01 pm

Ik vraag me altijd af wat het voor een man is, het lijkt me in het dagelijks leven niet echt een grote geest. Het feit dat zijn myspace een vrij grote hoeveelheid self-worship bevat (terwijl hij toch grotendeels is vergeten door de meerderheid) vind ik ook niet bijster sympathiek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » di jan 05, 2010 3:05 pm

Jeroen schreef:Nou moeten die schavuiten me toch eens vertellen wat er mis is met Rapidfire. Wat is er mis mee? Echt, ik wil het weten, want ik draai die cd altijd nog met heel erg veel plezier. Gave melodieuze power metal met een lekker rauwe zanger. Hoewel ik de demotracks aan het einde van de cd iets beter vind, draai ik de gehele plaat nog altijd graag.

Wat ik wel iets minder vind, is toch Held Under. De cd mag dan een prachtige hoes hebben, de muziek is niet altijd overtuigend en ook de zanger zit er nog wel eens naast. Die krachteloze (vrij weinig dynamiek) sound helpt ook niet echt mee. De Discovery opnames zijn dan wel weer lekker organisch en wild gespeeld, maar qua songmateriaal is het allemaal niet zo sterk.
allebei de bands vind ik eigenlijk een net-niet geval. De songs zijn over het algemeen gewoon net niet sterk genoeg. Hetzelfde heb ik eigenlijk met Hellhound, waar rapidfire weer uit voort gekomen is.
Stormspell heeft mij echt blij gemaakt met Amulance en Fatal violence. Die draai ik allebei nog graag! Net als Xinr overigens, maar ik weet niet of die band erg in dit topic past.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 3:15 pm

Jeroen schreef:Ik vraag me altijd af wat het voor een man is, het lijkt me in het dagelijks leven niet echt een grote geest. Het feit dat zijn myspace een vrij grote hoeveelheid self-worship bevat (terwijl hij toch grotendeels is vergeten door de meerderheid) vind ik ook niet bijster sympathiek.
Het is een beetje een pannekoek. Met het eerste concert van ze samen met Phantom-X dat ik zag in Biebob wel een praatje aangeknoopt (jong en onwetend), maar ben toen snel doorgeschoven naar de [toenmalige] bassist. Dat was wel een symphatieke kerel. Powell kwam wel steeds langs met een fles wodka, dus zo'n probleem was die ook niet. Op KIT X kwam die ook nog naar me toe, zei dat die mijn Omen backpatch herkende ('t zal wel), toen ging het wel, maar wel een beetje hetzelfde verhaal. Beetje apart geval, 's avonds kwam die weer na zijn show, met die gast van Dantesco, die heel professioneel Teeth of the Hydra verneukte, maar verder wel aardig was. Ff wat gedronken, maar met teveel alcohol gaat die wat patserig/stoer doen, dus ik heb hem maar afgewimpeld.

Ik denk dat de status van de eerste drie platen een beetje naar zijn hoofd gestegen zijn.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 3:33 pm

Guitar Player of the Legendary US metalband Omen...precies ja :P

Altijd wat jammer, zo groot zijn ze ook weer niet geweest, laten we eerlijk zijn.
Ik vind het ook gave cd's, maar vandaag de dag is het allemaal niet zo geweldig meer (later werk).

Met z'n ban-da-na!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jan 05, 2010 8:40 pm

Den schreef:[..]
allebei de bands vind ik eigenlijk een net-niet geval. De songs zijn over het algemeen gewoon net niet sterk genoeg. Hetzelfde heb ik eigenlijk met Hellhound, waar rapidfire weer uit voort gekomen is.
Stormspell heeft mij echt blij gemaakt met Amulance en Fatal violence. Die draai ik allebei nog graag! Net als Xinr overigens, maar ik weet niet of die band erg in dit topic past.
Xinr is wel lekker apart. Een paar ontzettend vette nummers staan op die cd, echt super. Een paar nummers trek ik nog steeds niet maar dat is persoonsgebonden. Zeker een dikke aanrader.

Als het goed is komt binnenkort een anthology van de US band Max Planck uit die wel in het Xinr straatje past.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 05, 2010 10:11 pm

Shadow Kingdom Records gaat binnenkort SERPENT'S KNIGHT uitgeven, je weet wel, de oude band van de zanger van Sanctuary en nog een of andere onbekende band, Warrel Dane.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jan 05, 2010 11:49 pm

Dragonforce schreef:Shadow Kingdom Records gaat binnenkort SERPENT'S KNIGHT uitgeven, je weet wel, de oude band van de zanger van Sanctuary en nog een of andere onbekende band, Warrel Dane.
Ik zal de hele week met een dikke smile lopen. Dit is echt te gek nieuws. Serpent's Knight is werelds. Kan ik eindelijk m'n rotte mp3tjes van de PC gooien. Tim is goed bezig. Had deze niet zien aankomen.

Trouwens hij gaat ook THE MEZMERIST uitbrengen. ken je dat?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo jan 06, 2010 6:10 pm

Dragonforce schreef:Shadow Kingdom Records gaat binnenkort SERPENT'S KNIGHT uitgeven, je weet wel, de oude band van de zanger van Sanctuary en nog een of andere onbekende band, Warrel Dane.
Awesome!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo jan 06, 2010 6:10 pm

De nieuwe Saint binnen. Leuk maar vooralsnog niks meer. Ik laat hem wat groeien...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jan 06, 2010 6:29 pm

Dragonforce schreef:Shadow Kingdom Records gaat binnenkort SERPENT'S KNIGHT uitgeven, je weet wel, de oude band van de zanger van Sanctuary en nog een of andere onbekende band, Warrel Dane.
Die ken ik wel ja, dat vervolg schijnt nog slechter te zijn dan Sanctuary hè.


:P
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di feb 02, 2010 1:29 am

Vandaag zijn d'r drie nieuwe Arkeyn Steel schijfjes binnengekomen: Saharra (Queensrÿche/Sacred Warrior-achtige power/prog metal), Tramontane (beetje vage thrashy epic metal) en Blackstorm (thrash/power metal). Alle drie hebben inmiddels een rondje gedraaid, maar bij Tramontane is het kwartje nog niet écht gevallen. Wellicht dat wat meer luisterbeurten dat kunnen genezen.

Saharra on the other hand is echt fantastisch. Weergaloze progressieve power metal met fantastische zang, catchy riffs en melodieuze keyboards. Blackstorm was op het eerste gehoor ook erg fijn. De zang deed me (apart genoeg) denken aan Witchfinder General, maar de rest was zo Amerikaans als het maar zijn kon (en dat is uiteraard alleen maar goed).

Het Titan Force debuut is ook op weg hier naar toe. Jeroens recensie heeft me overgehaald, en tsja, echt slecht kan iets niet zijn als herr Conklin meezingt.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di feb 02, 2010 11:08 am

Dragonforce schreef:Shadow Kingdom Records gaat binnenkort SERPENT'S KNIGHT uitgeven, je weet wel, de oude band van de zanger van Sanctuary en nog een of andere onbekende band, Warrel Dane.
Oh man, wat zijn die opnames van slechte kwaliteit. Volgens mij is daar echt niks meer van te maken.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di feb 02, 2010 12:54 pm

Wat ik er van ken (youtube) is dat Warrel Dane toen nog een groentje was die misschien wel hoge noten halen maar dan heel twijfelachtig.
Muzikaal maakte het weinig indruk op me, maarja om een keertje te horen is het leuk.

Sanctuary blijft mijn favoriete traditionele heavy metal band.
Uiteindelijk draait het gewoon om songwriting en Sanctuary was geniaal in het schrijven van nummer voor zangers met hoge vocalen.
Ik heb zelf een beetje een haat/liefde relatie met falsetto ik weet dat het fantastisch gebruikt kan worden (makkelijk voorbeeld: Battle Angels) maar het kan ook echt heel nadelig werken bijvoorbeeld als de zanger herhaaldelijk de hoge noten induikt zonder afwisseling, bijvoorbeeld bij het album "the Warning" van Queensrÿche erger ik me mateloos aan de vocalen, gelukkig maakte hij dat met "Operation:Mindcrime" meer dan goed.




Het is verdomme gewoon pijnlijk om naar te kijken. :mrgreen:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 2:52 pm

Ik blijf The Warning toch veel gaver vinden dan Operation:Mindcrime. Die hoge zang vond ik echt geweldig. Het is wat rauwer en minder gepolijst. Zo hoor ik Queensryche het liefst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di feb 02, 2010 4:17 pm

Das Gesicht schreef:



Het is verdomme gewoon pijnlijk om naar te kijken. :mrgreen:
Waarom? Het straalt meer "metal" uit dan dat zielige gedrocht dat Nevermore heet :mrgreen:

Sanctuary met Refuge Denied blijft toch wel Warrel's absolute hoogtepunt. Die hoge uithalen van hem op dat album zijn te geniaal voor woorden; het is niet te verkroppen dat die op Nevermore maar wat zit te huilen terwijl ie zo oneindig veel meer in z'n mars had.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 4:20 pm

En waarom is Nevermore dan een gedrocht? Omdat ze zich als muzikanten ontwikkeld hebben? Omdat ze een heldere productie verkiezen boven gerommel in de ruimte?

Echt, dat vind ik weer zo'n onzin. Sanctuary is supergaaf, maar Nevermore is gewoon de volgende stap in de ontwikkeling. Smaken verschillen, maar Nevermore een gedrocht noemen is weer zo typisch 'kijk mij eens oldschool zijn' opmerking. ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di feb 02, 2010 4:39 pm

Sanctuary neigde op hun 2de album al sterk naar het vroege Nevermore geluid.

In Sanctuary kon warrel nog niet zo mooi zingen als nu, wat hij is kwijtgeraakt in de hoogte heeft hij in de lagere regionen kwalitatief flink aangesterkt.
Nevermore vind ik muzikaal zelfs nog sterker dan Sanctuary aangezien ze een van de beste metalgitaristen van de laatste 10 jaar hebben in Jeff Loomis.

Nevermore is gewoon vet man. :lol:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 4:54 pm

En de soloplaat van Dane was ook super. Misschien niet zo uitgekiend als het Nevermore werk, maar dat zijn wel een stel sterke nummers bij elkaar. Ik moest eerst ook erg wennen aan het stemgeluid van hem, maar ik vind zijn veelzijdigheid juist zo gaaf. Ik vind Into the Mirror Black persoonlijk iets beter, juist die verwijfde gilletjes gaan me bij het debuut iets op de zenuwen werken, naast dat de productie van Dave Mustaine gewoon matig is. Muzikaal wel een geweldige cd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di feb 02, 2010 4:57 pm

Vooral de opener daarvan vind ik echt een geniaal nummer.


On-topic:
Ik vraag me echt af wat ze kunnen verbeteren aan de productie van het opgenomen Serpent's Knight werk, het klinkt eerlijk gezegd wel erg moffelig.
Achja het is dan ook voor de die-hard fans en de mensen die echt alles dat met Nevermore te maken heeft willen verzamelen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 4:59 pm

Aangezien ik niet verwacht dat ze de mixtapes hebben, zal het wel een remaster worden. Misschien iets voller, meer ook niet. Op zich heeft dit wel z'n charme, maar ik vind het songmateriaal ook niet echt sterk eigenlijk. Nee, dan liever het betere Sanctuary werk en Nevermore.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di feb 02, 2010 5:53 pm

Jeroen schreef:En waarom is Nevermore dan een gedrocht? Omdat ze zich als muzikanten ontwikkeld hebben? Omdat ze een heldere productie verkiezen boven gerommel in de ruimte?

Echt, dat vind ik weer zo'n onzin. Sanctuary is supergaaf, maar Nevermore is gewoon de volgende stap in de ontwikkeling. Smaken verschillen, maar Nevermore een gedrocht noemen is weer zo typisch 'kijk mij eens oldschool zijn' opmerking. ;)
Ten opzichte van Sanctuary vind ik het een gedrocht. Het album Refuge Denied heeft alles wat ik in Nevermore compleet mis. Dat album slaat bij mij in als een waterstofbom terwijl Nevermore in mijn optiek nog geen knalerwt benadert. Het is natuurlijk een kwestie van smaak; iemand anders kan net zo goed het tegenovergestelde zeggen. Persoonlijk vind ik oldschool bands over algemeen veel meer "knallen". Een "gerommel in de ruimte" productie helpt daarbij :wink:
Laatst gewijzigd door Sentinel op di feb 02, 2010 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 6:00 pm

je kunt het toch ook allebei goed vinden, of gewoon door termen als productie heenluisteren? Mij gaat het om de muziek, productie maakt me eigenlijk steeds minder uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di feb 02, 2010 8:28 pm

Het probleem met Nevermore is dat ik het te zweverig en druilerig vind; is totaal niet mijn muziek; heeft niks met productie te maken.

Die nieuwe Arkeyn Steels wil ik eigenlijk ook snel bemachtigen, vooral Saharra maakt me nieuwsgierig, dat myspace nummer klinkt erg goed.
Wordt eens tijd dat Arkeyn Steel of Stormspell Cyperus gaan opzoeken en hun 1986 demo opnieuw uitbrengen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 8:40 pm

ik hoor toch niet al teveel verschil tussen de eerste drie Nevermore platen (afgezien van de productie) en het complexere Sanctuary materiaal, maar goed.

Arkeyn Steel moet wat mij betreft nog even geduld hebben. Eerst even de kas spekken en daarna gaan we wel weer eens even neuzen. Plus dat het ook wel even lekker is om het spul dat reeds in de kast staat eens fatsoenlijk uit te checken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di feb 02, 2010 10:08 pm

Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di feb 02, 2010 10:10 pm

Valt the Lord Weird Slough Feg eigenlijk onder US heavy metal? of maakt het niks uit als ik over die band hier begin te praten?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Plaats reactie