US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 08, 2009 11:55 am

Inderdaad, ik vraag me eigenlijk af wat men vindt van de volgende stelling:

'Liefhebbers van het genre vreten alles, ook al is het in de oren van de meer kritische luisteraars compleet bagger (Ik noem een Katagory V).'
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo nov 08, 2009 12:55 pm

Wel? Ik heb Predator een jaar geleden ook al eens gepost. Prima band wat mij betreft.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » zo nov 08, 2009 2:03 pm

innuendo schreef:Wel? Ik heb Predator een jaar geleden ook al eens gepost. Prima band wat mij betreft.
Inderdaad, sommigen zijn gewoon altijd averechts. Nu ja, productie van die plaat kon stukken beter maar het blijft heel goede US Metal...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 08, 2009 2:23 pm

Ligt het aan mij of heeft dat eerste nummer amper drums? Voor de rest klinkt 't wel okayish.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo nov 08, 2009 3:39 pm

Jeroen schreef:
'Liefhebbers van het genre vreten alles, ook al is het in de oren van de meer kritische luisteraars compleet bagger (Ik noem een Katagory V).'
Onmogelijk om hier antwoord op te geven, want iedereen ervaart muziek op een andere manier.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 12, 2009 11:52 am

Ik heb 'Coldblackugly' nu gehoord (van Exxplorer) en ik moet zeggen dat het best aardig is. Goed, het heeft weinig te maken met de epische power metal van weleer, maar dit progressievere geluid doet wel een beetje denken aan bands als Psychotic Waltz, Psyco Drama, met hier en daar wat groove, al wordt het nergens te modern. Best creatief schijfje met leuke ritmische details.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » zo nov 15, 2009 12:13 pm

Echt niemand die Future's End heeft opgepikt?

Nochtans een band waar Steve DiGiorgio (Iced Earth, Death, Control Denied, Sadus, Testament,...) en Jon Allen (Testament, Dragonlord, Sadus) bij spelen en dat vertaalt zich uiteraard in dit kwalitatief US Prog./Power plaatje...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 15, 2009 2:21 pm

Luister nu naar een Future's End nummer op hun myspace. Klinkt verdomd lekker! Binnenkort maar eens dat album oppikken dan.

Wat ook heel fijn is, is dat volgende maand Saint, 's werelds beste Judas Priest kloon, alweer een nieuw album uitbrengt, genaamd Hell Blade. De samples klinken in ieder geval fenomenaal, met een productie waar veel mainstream bands alleen van kunnen dromen. Samples zijn hier te vinden: http://saintsite.com/pages/media.php?PH ... 4754b9e121, onder het kopje Hell Blade. De zang lijkt nog steeds bijzonder veel op die van Rob Halford, en de muziek is beter dan ooit. Het lijkt me dat dit de teleurstelling van Priests zwakke Nostradamus helemaal gaat goedmaken.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo nov 15, 2009 3:06 pm

innuendo schreef:[..]Onmogelijk om hier antwoord op te geven, want iedereen ervaart muziek op een andere manier.
Precies.

Jeroen, in mijn ogen lijd je aan een misvatting, namelijk dat er een "objectieve waarheid" zou bestaan wat betreft muziek (of kunst en entertainment in het algemeen). Ook al zal 99% van de metalfans bijvoorbeeld beamen dat hij of zij liever naar Master Of Puppets luistert dan naar St. Anger, toch kun je niet zeggen dat Master Of Puppets (objectief gezien) beter is dan St. Anger. Die ene zonderling die St. Anger ongelooflijk gaaf vindt, heeft net zo goed recht op zijn eigen subjectieve waarheid.

Daarom vind ik dat je niet kunt zeggen dat Katagory V bagger is, en je daarbij beroepen op een zogenaamd meer "kritische" luisteraar. "Kritisch" is namelijk net zo goed een subjectief begrip. Daarbij heb ik toevallig Katagory V weleens beluisterd en vond ik hun muziek wel aardig; niet geweldig, maar zeker geen bagger. Toch ben ik absoluut geen verzamelaar die alles koopt en goed vindt binnen dit genre. Dat tegenvoorbeeld bewijst dat jouw onderscheid tussen "liefhebbers van het genre" en "kritische luisteraars" nogal kunstmatig is.

Iedereen heeft een andere, persoonlijke smaak en zal een willekeurige band als Katagory V weer anders beoordelen. De kans dat die persoon Katagory V leuk vindt is natuurlijk wat groter als hij of zij een groot liefhebber is van het genre, maar het is geen kwestie van 1 op 1. Sommige fanatieke genreliefhebbers zullen Katagory V juist niks vinden, en een enkeling die weinig met het genre opheeft zal uitgerekend Katagory V wel leuk vinden. Hetzelfde geldt voor elke andere band (en album).

Als je echter bedoelt te zeggen dat je het raar vindt dat sommige mensen fanatiek alles verzamelen en (bijna) alles goed lijken te vinden binnen een bepaald (sub)genre, dan ben ik het daar wel mee eens. Dat begrijp ik zelf ook niet. Maar ik accepteer wel dat smaken verschillen en dat die mensen, zoals Innuendo het zo mooi verwoordt, muziek op een andere manier ervaren. Hoe vreemd ik hun gedrag en smaak ook vind.

Ik ben zelfs een beetje jaloers op zulke muziekliefhebbers. Het lijkt me best aangenaam als je er veel voldoening in schept om alle muziek uit een bepaald "hokje" te verzamelen en eigenlijk bij voorbaat weet dat je een nieuwe aankoop gaaf zult vinden, zolang het maar binnen het desbetreffende (sub)genre past. Maar zo werkt het bij mijzelf niet. Ik moet uiteindelijk toch een album of band zelf uitchecken en (omdat mijn hersenen nogal traag werken) een flink aantal keren beluisteren om er achter te komen of het wat voor mij is, ongeacht in welk genre de desbetreffende band zich toevallig beweegt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 15, 2009 4:06 pm

Het is dan ook simpelweg een stelling en niet zozeer een directe mening, dat wil ik wel even benadrukken. Het valt mij (bij meerdere genres) namelijk op dat er altijd liefhebbers zijn die volledig kritiekloos elke plaat aanschaffen en het nog goed vinden ook. Natuurlijk maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan het aanprijzen van een bepaalde band die door anderen niet gewaardeerd wordt, dat kan wel. Maar wat ik zo opvallend vind is dat sommige mensen werkelijk alles helemaal de hemel in prijzen. Ik rep dan ook nergens over een zogenaamde objectieve waarheid, maar meer dat bepaalde individuen nergens kritische kanttekeningen bij maken.

De nieuwe Slayer is een goed voorbeeld, er zijn altijd fanboys die het toch wel goed vinden, ook al zou de plaat bestaan uit een uur lang durende scheet van Kerry King. Dat is misschien een extreem voorbeeld, maar het is zo overdreven. Het is niet dat elke band een waanzinnige geniale openbaring is die (volgens diegenen) de metalgeschiedenis voor goed zal doen verbleken. Dat idee krijg ik er soms een beetje bij, vandaar dus die stelling.
Ik ben het zelf soms wel eens met die stelling, vooral destijds bij Katagory V, wat ik gewoon qua speltechniek, productie, emotie een vrij ondermaatse band vind. En dan komen er wel eens meer van dergelijke bands voorbij en dan denk ik dus, ben je doof, kun je geen kritiek uiten?
Een praktisch voorbeeld bij mezelf zou dan bijvoorbeeld Maiden zijn. Eerder vond ik alles goed, draaide het helemaal grijs, maar nu hoor ik ook wel dat lang niet alles even sterk is. Dan ga je er toch wat kritischer naar kijken en luisteren op een gegeven moment. Het kaf van het koren scheiden om het zo maar te zeggen. Dat heeft misschien deels te maken met een soort objectieve afstand die je neemt van het materiaal, maar ook met relativeringsvermogen.

Wat je laatste opmerking betreft, inderdaad, ik zou het ook zo graag hebben. Ik koop doorgaans al snel een album, doe gelukkig weinig miskopen (tot nu toe), maar het is niet dat ik álles in een bepaald genre automatisch maar goed vind, omdat het binnen dat genre valt.
Dat is mijn punt, het is niet zozeer een mening dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 21, 2009 11:15 pm

Een mooi dagje voor de US metalliefhebber in mij vandaag. Weer het nodige gave spul weten te scoren op de Platenbeurs. (Waaronder first presses van Apocrypha (Area 54) , Exxplorer (de eerste twee cd's) , Phantom (Cyberchrist) , twee werkjes van Imagika, de laatste drie full lengths van Attacker en nog wat spul.)

Ik zit nu eens even aan 'And So It Burns' van Imagika. Ik heb die cd al zo vaak voor zeer lage prijzen zien liggen in koopjesbakken en nu heb ik deze cd samen met 'Worship' maar eens meegenomen. Nu had ik 'Devils on Both Sides' al in het bezit (die beviel prima), maar 'And So It Burns' kende ik nog niet. Dat is nu wel even anders. Heerlijke schijf is dat. Vette US power/thrash, dik beïnvloed door de Bay Area thrashgrootheden met de nodige melodie en vette solo's. Minpuntje is de nogal doffe productie, maar het is niet dat de muziek daardoor gigantisch aan impact verliest. Nee, de riffs zijn overtuigend genoeg en de zang bevalt me ook prima. Leuk om er weer eens achter te komen dat ook zo'n afdankertje die altijd maar opduikt in budgetbakken heel wat gaafs te bieden heeft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma nov 23, 2009 10:39 pm

DARKOLOGY - een superband!!!!!

Met Kelly Sundown Carpenter (Outworld, Beyond Twilught) en de broertjes Harris!!!!

Heb de cd meteen besteld, wat klinkt dit heerlijk!!!!

http://www.myspace.com/darkologymetal
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do dec 03, 2009 3:58 pm



Dit moet dus door iedereen gecheckt worden godverdomme! Saint zijn wat mij betreft tegenwoordig beter dan hun voorbeelden Judas Priest. Nostradamus en Angel of Retribution zijn hier niks bij. Met een week of twee zou ie uit moeten zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 10:40 am

Geen verrassing, maar Ronnie Stixx is alweer uit Vicious Rumors. Geoff zal wel weer trammelant geschopt hebben. Echt, wanneer binden ze weer eens een goede zanger aan zich en blijft het niet bij wat (overigens zeer goede) losse flodders. Jammer dit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Bericht door Metalen Ed » vr dec 04, 2009 11:36 am

Als Geoff Thorpe maar niet op het idee komt om weer zelf te gaan zingen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 12:43 pm

Haha, nee inderdaad zeg. Ik kon het goed hebben dat ie op 'Warball' één nummer ('Crossthreaded') zong, maar als ik aan 'Something Burning' denk, dan moet ik toch even in een teiltje spugen. Wat een slechte plaat was dat zeg. Niet te zuinig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr dec 04, 2009 8:01 pm

En Tony Moore is weer uit Riot. :(

Jammer dat ze niet een keer in Nederland gespeeld hebben.

Ik kon laatst niet zoveel met dat Saint, zal het nog eens proberen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 8:30 pm

Ja, inderdaad, maar ja, wanneer heeft het Riot wel meegezeten? Altijd pech die lui met de line-up. Heel jammer, vooral omdat eigenlijk alle platen wel goed te pruimen zijn, al blijft 'Fire Down Under' wel een hoogtepunt voor mij. Ook dat werk met DiMeo is heerlijk. Wordt een keer tijd dat ik ook die eind jaren '80 werkjes eens ga aanschaffen, gave band.

Nu weer even aan de Screamer. 'Target: Earth' blijft een sterke plaat in het US metalgenre. Een ideale combinatie tussen het meer rauwe US metalwerk (hoewel het nergens heel snel wordt) ala Agent Steel en Amulance en bands als Fates Warning en Queensrÿche. De productie had iets krachtiger gekund (maar ja, dat is wel vaker bij New Renaissance producten), aan de andere kant draagt die sound ook wel weer bij aan de lekker organische feel.

Straks maar weer eens Zions Abyss draaien, ook zo'n rasechte parel uit Canada!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr dec 04, 2009 10:42 pm

Target: Earth is inderdaad een fenomenaal album, sowieso wel één van de betere US metal albums. Ik vind 'm in ieder geval beter dan het hele oeuvre van Queensrÿche bij elkaar.

Arkeyn Steel heeft laatst ook weer wat nieuwe demo comps uitgebracht van wat obscure bandjes. Heb het zelf nog niet gecheckt, maar het wel weer the usual zijn: oerlelijke covers, layouts die lijken alsof ze door gehandicapte peuters zijn gemaakt, maar wél vette muziek.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 11:21 pm

Haha ja inderdaad, al is het wel continu van hetzelfde laken een pak. Veelal Queensrÿche klonen.

Ik vind Screamer een toffe band, maar niet zozeer beter dan de oude Queensrÿche. Het is iets meer rechtdoorzee en wat steviger, maar de Queensrÿche EP en The Warning vind ik nog altijd een paar klassen hoger staan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 05, 2009 12:55 pm

Nou VR heeft alweer een nieuwe zanger. Brian Allen (Malice, Wild Dogs). Ben benieuwd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 8:08 pm

Hoe zit het trouwens de laatste tijd met Amulance? De heren plaatsten een jaartje geleden nog wel eens wat nieuw (ruw) materiaal op de myspace, maar heel veel nieuws heb ik er niet meer van gehoord? What's going on?

Ik was zo straks even het eerste US metal topic aan het doorlezen en daar stuitte ik een aantal maal op de naam Siren. De band die 'No Place Like Home' en 'Financial Suicide' uitbracht. Ik ben hier erg benieuwd naar, vooral omdat ik de zanger erg tof vindt (heeft ook de in mijn optiek beste platen van Mekong Delta ingezongen 'Dances of Death' en 'Kaleidoscope'). Ik weet dat de tweede cd is verschenen bij AAARRG, dus dat is mooi kut, want cd's van dat label werden altijd in kleine oplagen uitgebracht (en nu dus onbetaalbaar vaak, zoals Target). Ik kwam wel een Griekse bootleg tegen van 'Financial Suicide' , maar ik ga liever eerst kijken voor het origineel.

Ik heb eigenlijk geen idee of 'No Place Like Home' überhaupt op cd is verschenen. Iemand enig idee? En wat moet ik er muzikaal van verwachten, want youtube en andere bronnen bieden ook niet al te veel uitkomst.

Ik heb trouwens een beetje het idee dat dit topic weer wat aan het doodbloeden is. Slechte zaak natuurlijk, dus kom op hellish_star, Sentinel, Orklord, Hellhammer, Dragonforce, Jeffrey en Innuendo. Hopelijk komen Eru en Metal79 ook nog weer eens tot inkeer. Dat betekent uiteraard weer de uitgebreide posts van weleer :P en niet enkel wat eenzinposts.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma dec 07, 2009 8:27 pm

No Place Like Home is nooit op CD verschenen. Die tweede ben ik wel een aantal keer tegen gekomen, maar hij had nooit zoveel prioriteit.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 8:32 pm

wat waren de prijzen doorgaans?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma dec 07, 2009 8:34 pm

Jeroen schreef:wat waren de prijzen doorgaans?
Ik heb hem een keer voor 35 zien liggen en voor de rest alleen in tradelijsten. Ik denk wel dat die CD op Ebay wel hoger ligt.

Die eerste is overigens wel als bootleg CD verschenen

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 8:37 pm

Ik kijk wel even rond dan, bedankt in ieder geval.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma dec 07, 2009 8:38 pm

Jeroen schreef:Ik was zo straks even het eerste US metal topic aan het doorlezen en daar stuitte ik een aantal maal op de naam Siren. De band die 'No Place Like Home' en 'Financial Suicide' uitbracht. Ik ben hier erg benieuwd naar, vooral omdat ik de zanger erg tof vindt (heeft ook de in mijn optiek beste platen van Mekong Delta ingezongen 'Dances of Death' en 'Kaleidoscope'). Ik weet dat de tweede cd is verschenen bij AAARRG, dus dat is mooi kut, want cd's van dat label werden altijd in kleine oplagen uitgebracht (en nu dus onbetaalbaar vaak, zoals Target). Ik kwam wel een Griekse bootleg tegen van 'Financial Suicide' , maar ik ga liever eerst kijken voor het origineel.

Ik heb eigenlijk geen idee of 'No Place Like Home' überhaupt op cd is verschenen. Iemand enig idee? En wat moet ik er muzikaal van verwachten, want youtube en andere bronnen bieden ook niet al te veel uitkomst.
Siren's NPLH is een zeer goede plaat. Op vinyl is ie gemakkelijk te vinden, op CD niet. De band speelt trouwens volgend jaar op Keep It True, dus misschien zit er dan ook wel een re-issue in.

Als je wat van ze wilt horen moet je op google eens "Siren - Iron Coffins demo tape" invoeren.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 07, 2009 8:41 pm

Ik heb laatst trouwens Commandment eens geprobeerd met het album Engraved in Stone, maar het deed mij eigenlijk niet veel. Alleen het eerste nummer vond ik echt tof (Oriental Maiden)

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma dec 07, 2009 8:43 pm

!slayer! schreef:No Place Like Home is nooit op CD verschenen. Die tweede ben ik wel een aantal keer tegen gekomen, maar hij had nooit zoveel prioriteit.
Ik heb NPLH op cd - vermoedelijk bootleg doch met CD boekje waarin lyrics en met bonustracks. Niks bijzonder die cd. Opvolger daarentegen is top
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 8:46 pm

Orklord schreef:Ik heb laatst trouwens Commandment eens geprobeerd met het album Engraved in Stone, maar het deed mij eigenlijk niet veel. Alleen het eerste nummer vond ik echt tof (Oriental Maiden)
Ik vind dat wel een sterke plaat. Agent Steel, maar dan net wat minder, vooral qua gitaarsolo's. Die gozer struikelt regelmatig over z'n vingers. Toch vind ik het songmateriaal erg lekker, afgezien van die flauwe gitaarsolo ('Olos Ratiug') die echt helemaal niets toevoegt. Je hebt wel gelijk wat betreft 'Oriental Maiden', dat is wel de uitschieter. Er komt overigens nog meer werk aan las ik een tijdje geleden. Of dat werk inmiddels al uit is, weet ik niet.
Maar Laurens, check overigens ook Apollo Ra, dat ligt in het verlengde van groepen als Visitör, Commandment, Crimson Glory. Lekkere US power metal een gezonde dosis hardrock invloeden (beetje Saxon-achtige riffs hier en daar). Geniale zanger bovendien, vraag dat maar aan Metalheank. Wel redelijk goedkoop op cd te vinden, maar Unisound cd's zijn doorgaans niet al te geweldig qua kwaliteit, al valt het bij mijn exemplaar wel mee. De LP editie is meen ik al een tijdje uitverkocht, maar wie zoekt zal vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma dec 07, 2009 8:51 pm

Jeroen schreef:...maar Unisound cd's zijn doorgaans niet al te geweldig qua kwaliteit, al valt het bij mijn exemplaar wel mee. De LP editie is meen ik al een tijdje uitverkocht, maar wie zoekt zal vinden.
Unisound CD's zijn grotendeels bootlegs. En op een paar uitzonderingen na zijn het allemaal vinyl-rips.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 8:54 pm

Dragonforce schreef:[..]
Siren's NPLH is een zeer goede plaat. Op vinyl is ie gemakkelijk te vinden, op CD niet. De band speelt trouwens volgend jaar op Keep It True, dus misschien zit er dan ook wel een re-issue in.

Als je wat van ze wilt horen moet je op google eens "Siren - Iron Coffins demo tape" invoeren.
Ah kijk eens aan, zal eens op zoek gaan, thnx in ieder geval.
Ik hoorde laatst al wel dat er wat gegadigden zijn opgedoken om dit spul opnieuw uit te brengen, maar of dat echt heel realistisch was, weet ik ook niet.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat is Zions Abyss toch geweldig. Afgelopen dagen weer verscheidene malen gedraaid en dat blijft toch één van de übertoppers uit Canada. Supersterk werk.

Trouwens, het is al eens gezegd, maar wie het werk van Apocrypha en de eerste twee van Vicious Rumors nog op cd zoekt. Alles is opnieuw uitgebracht door Varney en trawanten. Dat klinkt negatief, zeg je? Nou ja, het is nogal karig gebeurd, maar het is beter dan niets.
Nu hopen dat de eerste twee Hexx albums ook opnieuw worden uitgebracht, want ik ben die twee-op-één cd bootleg wel zo zat, dat ik het ding spontaan uit het raam sodemieter als er eindelijk twee helder klinkende (en niet ruizende) re-releases verschijnen. Zelfde geldt voor het spul van Savage Grace. Zijn toch weer bij elkaar, dus een re-release voor beide albums en de mini is geen overbodige luxe.
Maar ja, dan kan ik wel door blijven gaan. Wrath bijvoorbeeld. Alleen Inrock heeft ze pas gebootlegged, op cd-r nog wel! Armoe troef!

Wat betreft Unisound, jup, ik weet het. Dubieus gedoe, maar goed, het is beter dan niets.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma dec 07, 2009 11:22 pm

Ik vind het ook een beetje raar dat nog niemand die eerste Hexx en Sirens albums heeft gere-released; dat zijn platen van wereldformaat, vooral die eerste Siren en de tweede Hexx. Ik ben eens benieuwd of Siren die sfeer van de eerste plaat op het KIT podium weet te reproduceren.

Ik zit nou Obsession LP's te draaien. Die komen ook op KIT. Lang niet meer gehoord, vooral die eerste mini LP steekt er bovenuit en het titelnummer van "Scarred For Life" ramt er flink in, fuck wat een nummer zeg.

Volgend jaar wordt trouwens een goed jaar voor US metal; voor de liefhebbers komen er leuke dingen aan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo dec 09, 2009 7:45 pm

Die Enchanter demo compilatie draait hier nu zijn rondjes. Wat is dit geweldig zeg. Voor zover ik weet ook de enige Fates Warning kloon die er is, haha. Al moet ik zeggen dat het tóch niet kan tippen aan Spectre Within en Awaken the Guardian.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo dec 09, 2009 7:52 pm

The Sacrificed is trouwens ook een aanrader voor mensen die niet genoeg krijgen van Queensrÿche-achtige US metal (http://www.myspace.com/thesacrificedx). Net als Recon en Sacred Warrior een gristelijke band, maar dat mag de pret niet drukken.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo dec 09, 2009 10:24 pm

Hellhammer schreef:The Sacrificed is trouwens ook een aanrader voor mensen die niet genoeg krijgen van Queensrÿche-achtige US metal (http://www.myspace.com/thesacrificedx). Net als Recon en Sacred Warrior een gristelijke band, maar dat mag de pret niet drukken.
Indeed, heb eerste cd liggen en heb tweede al besteld. Ben benieuwd...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 09, 2009 10:45 pm

Hellhammer schreef:The Sacrificed is trouwens ook een aanrader voor mensen die niet genoeg krijgen van Queensrÿche-achtige US metal (http://www.myspace.com/thesacrificedx). Net als Recon en Sacred Warrior een gristelijke band, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb m'n buik meer dan vol van de zoveelste Queensrÿche-achtige US metal, maar het klinkt toch wel lekker inderdaad.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do dec 10, 2009 4:37 pm

Heeft iemand toevallig A Shattered Dream en Saharra al gehoord? Die zijn pas uitgekomen op Arkeyn Steel. VOlgens mij zijn het Queensryche kloons.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do dec 10, 2009 7:02 pm

Sentinel schreef:Heeft iemand toevallig A Shattered Dream en Saharra al gehoord? Die zijn pas uitgekomen op Arkeyn Steel. VOlgens mij zijn het Queensryche kloons.
Heb ze beiden, leuk maar niks meer.

Vandaag nog es naar de eerste Antithesis geluisterd, da's pas een topper!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma dec 14, 2009 10:06 pm

Vandaag binnen gekregen
-Unblessed
-De nieuwe Jacob's Dream
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma dec 14, 2009 11:01 pm

Hellhammer schreef:

Dit moet dus door iedereen gecheckt worden godverdomme! Saint zijn wat mij betreft tegenwoordig beter dan hun voorbeelden Judas Priest. Nostradamus en Angel of Retribution zijn hier niks bij. Met een week of twee zou ie uit moeten zijn.
Dit moet toch even gequote worden.

Ook gelijk even Too late for living checken iedereen, geweldige band inderdaad.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » vr dec 18, 2009 11:35 pm

Jeroen schreef:Geen verrassing, maar Ronnie Stixx is alweer uit Vicious Rumors. Geoff zal wel weer trammelant geschopt hebben. Echt, wanneer binden ze weer eens een goede zanger aan zich en blijft het niet bij wat (overigens zeer goede) losse flodders. Jammer dit.
Ze speelden op HOA toch al met een andere zanger?

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za dec 19, 2009 10:18 am

:evil:
Laatst gewijzigd door hellish star op za dec 19, 2009 10:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za dec 19, 2009 10:18 am

Jens schreef:[..]
Ze speelden op HOA toch al met een andere zanger?
Neen, op HOA speelden ze wel degelijk met Ronnie...

Zijn band BLOOD REDSKIES is trouwens van plan een nieuw album uit te brengen. www.myspace.com/divineruinsmetal
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 20, 2009 10:30 pm

Wat is Exxplorer toch een fantastische band. 'Symphonies of Steel' is het meesterwerk, (World War III is echt een briljantje) maar A Recipe for Power mag er ook zeker zijn. Heerlijke nummers, echt super.
'Coldblackugly' is trouwens ook best een leuke plaat, maar die is qua stijl wel wat anders. Wat moderner en meer als Psychotic Waltz (niet zo geniaal, wel degelijk)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 20, 2009 10:37 pm

World War III is inderdaad een briljantje. Ik moet die plaat ook maar eens zien te vinden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 20, 2009 10:41 pm

Ik heb de LP meerdere malen voor redelijke prijzen voorbij zien komen op de platen/cdbeurs in Utrecht. De eerste persing op cd heb ik met wat geluk voor een redelijk bedrag weten te vinden. Als je daar geen zin in hebt, dan is de re-release (kunstlederen digipack) een prima alternatief. Toch ben ik in mijn nopjes met die gave hoes van de originele Black Dragon release.

Geweldige cd's, deze lui verstaan de kunst van het ware componeren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do dec 24, 2009 2:46 pm

Vandaag DARKOLOGY binnen gekregen; man,man, wat een plaat!!!!! Fans van Beyond Twilight, Vougan, Outworld, Symphony X zullen hun vingers er bij aflikken. Voeg de power van de betere Nevermore en Iced Earth platen er bij en dit in een donker sfeertje en je begrijpt zowat wat DARKOLOGY is.

Leden zijn oa Kelly Carpenter op zang (ex Outworld / Beyond Twilight), Michael Harris (Chastain, ARch Rival,...) en Brian Harris (oa Firewind).

Topplaat!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za dec 26, 2009 6:54 pm

Die nieuwe Saint is top 10 materiaal. Wat een plaat zeg, de tering. Zonder meer hun beste album. Hij is maar 12 dollar bij de band, dus allemaal bestellen!

Na een paar jaar van zoeken heb ik ook EINDELIJK een goede rip gevonden van de Solar Eagle demo. Godverdomme zeg, wat rost die zooi. Iemand moet maar eens hun 12" en demo remasteren en op CD uitbrengen. Dit behoort echt tot de beste US metal die ik ooit heb gehoord. Doet denken aan een mix van Agent Steel en Queensrÿche, met her en der wat progressievere stukjes. Fenomenale shit.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » za dec 26, 2009 7:15 pm

Jeroen schreef:Ik heb de LP meerdere malen voor redelijke prijzen voorbij zien komen op de platen/cdbeurs in Utrecht. De eerste persing op cd heb ik met wat geluk voor een redelijk bedrag weten te vinden. Als je daar geen zin in hebt, dan is de re-release (kunstlederen digipack) een prima alternatief. Toch ben ik in mijn nopjes met die gave hoes van de originele Black Dragon release.

Geweldige cd's, deze lui verstaan de kunst van het ware componeren.
Ben ik het zowaar met je eens. Exxplorer is een geweldige band, de Black Dragon release is behoorlijk lastig te vinden op CD. Geweldige nummers!

Plaats reactie