Old School death metal promo

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Funeral Whore
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 5:37 pm
Contacteer:

Old School death metal promo

Bericht door Funeral Whore » do jul 16, 2009 4:46 pm

Laatst gewijzigd door Funeral Whore op do jul 16, 2009 7:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do jul 16, 2009 4:58 pm

Jajoh leuk! Als ik smerige zooi wil kijken ga ik wel naar rotten.com. Deathmetal luister ik voor de muziek, niet voor de gore beelden. Niet mijn ding dus.

En is het niet 'you have BEEN warned'?

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do jul 16, 2009 5:23 pm

Methilde schreef:Jajoh leuk! Als ik smerige zooi wil kijken ga ik wel naar rotten.com. Deathmetal luister ik voor de muziek, niet voor de gore beelden. Niet mijn ding dus.

En is het niet 'you have BEEN warned'?
Mss was "you have BIN warned" een flauwe woordspeling refererent aan een zekere Osama Bin Laden?
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do jul 16, 2009 5:32 pm

Marcel Hubregtse schreef:
Methilde schreef:Jajoh leuk! Als ik smerige zooi wil kijken ga ik wel naar rotten.com. Deathmetal luister ik voor de muziek, niet voor de gore beelden. Niet mijn ding dus.

En is het niet 'you have BEEN warned'?
Mss was "you have BIN warned" een flauwe woordspeling refererent aan een zekere Osama Bin Laden?
Dat denk ik ook.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do jul 16, 2009 5:55 pm

Hmm, daar dacht ik ook even aan, maar nee.

Gebruikersavatar
Funeral Whore
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 5:37 pm
Contacteer:

Bericht door Funeral Whore » do jul 16, 2009 6:07 pm

Alright, gefixed.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do jul 16, 2009 6:10 pm

Ik denk dat een nette audio versie hier beter zal worden ontvangen.

Niet iedereen hier kick op gore en dood. En eigenlijk ook een beetje ziekmakend als je zo iets "leuk" kunt vinden.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23016
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jul 16, 2009 6:33 pm

Wat een ontzettend kansloze verzameling puberaal kutgedrag, niet te weinig.
Ga je toch lekker pleitte met je stoere dood-obsessie.

[edit]
Oh, en 'shockumantary', téring.
Let 's op tijdens de les engels ipv te zoeken naar filmpjes van doodgereden mensen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Funeral Whore
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 5:37 pm
Contacteer:

Bericht door Funeral Whore » do jul 16, 2009 7:13 pm

dako schreef:Wat een ontzettend kansloze verzameling puberaal kutgedrag, niet te weinig.
Ga je toch lekker pleitte met je stoere dood-obsessie.

[edit]
Oh, en 'shockumantary', téring.
Let 's op tijdens de les engels ipv te zoeken naar filmpjes van doodgereden mensen.
:lolup:

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do jul 16, 2009 10:24 pm

number_17 schreef:Ik denk dat een nette audio versie hier beter zal worden ontvangen.
Als in Audiophile? Wil je míj dood zien? :|
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » do jul 16, 2009 10:31 pm

Doe het dan bijvoorbeeld met WW2 beelden (zoals Iron Maiden - Aces High),, maar dit is echt shockeren om het shockeren wat nergens op slaat.

De teksten zijn misschien wel vol met gore,, maar ergens word er wel een grens getrokken.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do jul 16, 2009 10:38 pm

Ja, want metal is in zijn aard helemaal geen muziek om te shockeren. Ik snap niet dat mensen hier zo op afgeven, dit is het wezenlijke verlengde van de teksten, dit is metal pur sang. Metal is gewoon provoceren en shockeren, het is inderdaad kinderachtig en smakeloos, maar dat is metal. Ik weet niet waar iemand de waan vandaan haalt dat metal niet zou moeten shockeren of dat er enige vorm van moraal in metal zou moeten zitten anders dan gericht op het negatieve en nihilisme.

Ergens is er in de loop van de jaren een omslag geweest in de metal, van de brakke lompe onderontwikkelde mentaliteit zagen metalheads zichzelf als ontwikkeld, intellectueel en elitair. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar die omslag is volgens mij wel ergens verantwoordelijk voor de reacties zoals in dit topic.

Nog even een persoonlijke toelichting, ik hou hier zelf ook niet van, maar ik begin ook steeds meer los te weken van metal heb ik het idee, juist vanwege die pseudo-elitaire houding en de oldschool onderontwikkelde lompe houding. Van mij hoef je het niet tof te vinden, maar accepteer het op zijn minst als een wezenlijk onderdeel van metal, jullie verdorven tere vruchtjes van de photoshop generatie. :p
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » vr jul 17, 2009 8:50 am

Audiophile schreef:Ja, want metal is in zijn aard helemaal geen muziek om te shockeren. Ik snap niet dat mensen hier zo op afgeven, dit is het wezenlijke verlengde van de teksten, dit is metal pur sang. Metal is gewoon provoceren en shockeren, het is inderdaad kinderachtig en smakeloos, maar dat is metal. Ik weet niet waar iemand de waan vandaan haalt dat metal niet zou moeten shockeren of dat er enige vorm van moraal in metal zou moeten zitten anders dan gericht op het negatieve en nihilisme.

Ergens is er in de loop van de jaren een omslag geweest in de metal, van de brakke lompe onderontwikkelde mentaliteit zagen metalheads zichzelf als ontwikkeld, intellectueel en elitair. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar die omslag is volgens mij wel ergens verantwoordelijk voor de reacties zoals in dit topic.

Nog even een persoonlijke toelichting, ik hou hier zelf ook niet van, maar ik begin ook steeds meer los te weken van metal heb ik het idee, juist vanwege die pseudo-elitaire houding en de oldschool onderontwikkelde lompe houding. Van mij hoef je het niet tof te vinden, maar accepteer het op zijn minst als een wezenlijk onderdeel van metal, jullie verdorven tere vruchtjes van de photoshop generatie. :p
Gast, serieus, wat heeft metal te maken met een paar Irakezen die militairen aan de brug ophangen en daarna met hun ledematen gaan voetballen.

Als iemand zo'n filmpje als dit wil maken mag dat van mij hoor. Ik zie persoonlijk niet echt de link en vind het eerlijk gezegd vrij waardeloos... En volgensmij zijn de beelden wel "shockerend" genoeg, ook zonder de muziek.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23016
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr jul 17, 2009 10:20 am

Funeral Whore schreef:[..]


:lolup:
Je kan er ook even écht op ingaan, in plaats van zo'n nietszeggende kutsmile te plaatsen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr jul 17, 2009 12:29 pm

Audiophile schreef:Ja, want metal is in zijn aard helemaal geen muziek om te shockeren. Ik snap niet dat mensen hier zo op afgeven, dit is het wezenlijke verlengde van de teksten, dit is metal pur sang. Metal is gewoon provoceren en shockeren, het is inderdaad kinderachtig en smakeloos, maar dat is metal. Ik weet niet waar iemand de waan vandaan haalt dat metal niet zou moeten shockeren of dat er enige vorm van moraal in metal zou moeten zitten anders dan gericht op het negatieve en nihilisme.

Ergens is er in de loop van de jaren een omslag geweest in de metal, van de brakke lompe onderontwikkelde mentaliteit zagen metalheads zichzelf als ontwikkeld, intellectueel en elitair. Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar die omslag is volgens mij wel ergens verantwoordelijk voor de reacties zoals in dit topic.

Nog even een persoonlijke toelichting, ik hou hier zelf ook niet van, maar ik begin ook steeds meer los te weken van metal heb ik het idee, juist vanwege die pseudo-elitaire houding en de oldschool onderontwikkelde lompe houding. Van mij hoef je het niet tof te vinden, maar accepteer het op zijn minst als een wezenlijk onderdeel van metal, jullie verdorven tere vruchtjes van de photoshop generatie. :p
Ik snap niet helmaal waarom het lompe gedrag als een soort puriteins goed nagestreeft zou moeten worden door een ieder die metal luistert. De mensen die de lompe in-you-face mentaliteit na hun 16e toch wel een beetje zat zijn zouden volgens jou maar een ander muziekstroming moeten gaan appreciëren omdat zij anders afgedaan worden als pseudo-elitaristisch (om in jouw termen te blijven spreken)? Alsjeblieft, de eenheidsworst die je nu van de metal als subcultuur probeert te maken getuigt van een behoorlijk eenzijdige blik. Het is uiteraard een -wellicht praktisch- clichébeeld voor buitenstaanders maar van iemand die er zelf deel (heeft) uitgemaakt van de subcultuur stelt het me teleur. Het lompe shockeren als essentieel onderdeel van metal is jouw keus, probeer dit niet zo te draaien dat diegenen die het hiermee oneens zijn slechts 'pseudo-elitaristische' mannetjes zijn die de zgn. ware aard van metal moeten accepteren. Ik zie niet in waarom je iets zou moeten accepteren als je het niet aanstaat, zeker als het iets betreft waar je -lijkt mij- voor je plezier aan mee doet.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr jul 17, 2009 2:05 pm

Mwah, wat mij betreft hoeft het alleen niet afgezeken te worden. Dit soort projecten zijn het wezenlijke verlengde van de mentaliteit van de teksten en staan dus dicht tegen metal aan, nu ja, sommige stromingen dan. Dat hoef je wat mij betreft niet te accepteren, wat mij betreft stel je gewoon je eigen persoonlijke vorm van metal samen, da's precies in de stijl van de levensbeschouwelijke visies van tegenwoordig, lekker post-modern je eigen waarheid enzo bouwen. Waar het mij om gaat is dat je dit niet moet ontkennen als horend bij de metal en 'te ver' vinden gaan. En dan nog een stapje erger te maken proberen te beweren dat metal juist het tegenovergestelde is van dit soort filmpjes.

Maar volgens mij ga ik dit te serieus nemen, uiteraard blijft de kern van metal muziek, en daar hoef je inderdaad niet verplicht bij te staren naar stukjes mensen.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » vr jul 17, 2009 2:51 pm

Nog even en we zijn allemaal weer geshockeerd door de teksten van bijv. Cannibal Corpse.
Wat een gezeik.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr jul 17, 2009 3:22 pm

Audiophile schreef:Mwah, wat mij betreft hoeft het alleen niet afgezeken te worden. Dit soort projecten zijn het wezenlijke verlengde van de mentaliteit van de teksten en staan dus dicht tegen metal aan, nu ja, sommige stromingen dan. Dat hoef je wat mij betreft niet te accepteren, wat mij betreft stel je gewoon je eigen persoonlijke vorm van metal samen, da's precies in de stijl van de levensbeschouwelijke visies van tegenwoordig, lekker post-modern je eigen waarheid enzo bouwen. Waar het mij om gaat is dat je dit niet moet ontkennen als horend bij de metal en 'te ver' vinden gaan. En dan nog een stapje erger te maken proberen te beweren dat metal juist het tegenovergestelde is van dit soort filmpjes.

Maar volgens mij ga ik dit te serieus nemen, uiteraard blijft de kern van metal muziek, en daar hoef je inderdaad niet verplicht bij te staren naar stukjes mensen.
Er is een wezelijk verschil tussen feit en fictie waar mijn inziens teksten van bands bij fictie ingedeeld moeten worden. Als er dan zonodig over darmen en necrofilie gezongen moet worden om te shockeren is één ding maar om andermans leed in maar te misbruiken om je eigen shockvalue te boosten vind ik persoonlijk walgelijk. Dat kan je snerend in hetzelfde hoekje zetten als die postmoderne leefbeschouwingen die in Nederland en masse in de mond genomen worden maar niet met overtuiging worden gepraktiseerd (ja in van de Ikea-kasten waar je zelf de deurtjes en laatjes kan ordenen etc.), maar daar schiet niemand iets mee op. Natuurlijk is dat ieders eigen keus of hij/zij dit bij zijn muziek voegt maar loop niet te zemelen dat dit nu eenmaal bij alle metal hoort en er geen repliek mag komen, in feite doen ze het daar immers voor.

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » vr jul 17, 2009 3:55 pm

Als dit soort praktijken direct met metal, te maken zouden hebben zouden veel minder mensen metal luisteren. dit is gewoon walgelijk niet stoer en wat dan ook.

en over de teksten,wie neemt de teksten van een Cannibal Corpse nou serieus,niemand. deze beelden zijn wel behoorlijk serieus en niet grappig bedoeld zoals de teksten van een Cannibal Corpse, dit it is bittere ernst.

Gebruikersavatar
Funeral Whore
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 5:37 pm
Contacteer:

Bericht door Funeral Whore » vr jul 17, 2009 5:08 pm

dako schreef:[..]


Je kan er ook even écht op ingaan, in plaats van zo'n nietszeggende kutsmile te plaatsen.
:lolup: :lolup: :lolup: hehe damn geinige smiley

Gesloten