nieuwe 'supergroep': Shrinebuilder

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

nieuwe 'supergroep': Shrinebuilder

Bericht door Nakur » zo nov 01, 2009 9:24 pm

Afbeelding

Afbeelding
Shrinebuilder - Shrinebuilder

De cd is onderweg vanuit de UK, maar de download staat hier al de hele dag. Wat een ontzettend goede plaat zeg, het maakt de stempel 'supergroep' helemaal waar. De vier bandleden hebben elk hun wortels in 5 van de bekendste bands (en grondleggers!) van de écht zware muziek: Neurosis, OM, Sleep, Saint Virus, Wino en The Melvins. Deze namen beloven één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal, en dat is het ook. maar zonder dat ze melodie of dynamiek verliezen. Sterker nog, het is niet harder dan een pakweg Neurosis, maar het is wél heel erg goed. Nog een topper dit jaar.

Voorproef:


[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo nov 01, 2009 9:28 pm

Hele vette plaat inderdaad!
NOT MY FUCKING TEMPO

Ernst
Berichten: 5022
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo nov 01, 2009 10:46 pm

Regelmatig ben ik vrij kritisch wanneer een dergelijke groep direct tot supergroep wordt gebombardeerd. In dit geval vind ik de combinatie echter zo ongelofelijk goed dat het woord op zijn plaats is. Geweldige band, kan niet wachten om die lui eens live te zien!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo nov 01, 2009 11:59 pm

Post-Metal?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22233
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 02, 2009 7:27 am

NWoBHM?

M.a.w.: ga eens op onderzoek uit.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

LPfanik
Berichten: 35
Lid geworden op: do okt 20, 2005 11:19 am
Locatie: Sas van Gent

Bericht door LPfanik » ma nov 02, 2009 8:38 am

Klinkt best netjes.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 02, 2009 9:02 am

Ik vind het klinken als stonerrock/metal met een vleugje postrock, maar helemaal van het laatstgenoemde genre ben ik geen fan. Dit klinkt niet slecht, maar tegelijkertijd vind ik het toch te saai om meerdere nummers achter elkaar van te kunnen beluisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma nov 02, 2009 9:14 am

Jammer van die lauwe zang, daar had best een schuurpapiertje overheen gekund.
En de man zal heersen.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma nov 02, 2009 1:15 pm

Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma nov 02, 2009 4:49 pm

KoenM schreef:NWoBHM?

M.a.w.: ga eens op onderzoek uit.
Dat heb ik al gedaan Tinus. Ik heb het al beluisterd, maar ik kan Post-Metal niet geheel definieren, zowel als genre als in de paar nummers.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo nov 04, 2009 2:53 pm

Dat Pyramid Of The Moon nummer vind ik niks bijzonders. Klinkt als standaard stoner rock/metal als je het mij vraagt. Dat meneer Wino maar snel weer bij elkaar komt met z'n oude maatjes van The Obsessed, daarna is het alleen maar downhill gegaan met de beste man.

Post-metal... :')

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo nov 04, 2009 3:00 pm

Baldurs Tod schreef:Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
Nope, ik kan er weinig mee en zet Neurosis maar weer op.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Jansen
Berichten: 156
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 9:23 pm
Locatie: Haarlem

Bericht door Jansen » wo nov 04, 2009 4:56 pm

Het is naar mijn idee gewoon stoner-rock/metal inderdaad. Geen post-metal. Wat dat ook precies mag zijn.

Vind het wel aardig. Niet superspannend.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » vr nov 06, 2009 12:49 pm

Baldurs Tod schreef:
Baldurs Tod schreef:Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
Nope, ik kan er weinig mee en zet Neurosis maar weer op.
Exact dezelfde situatie voor mij.. :roll:
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: nieuwe 'supergroep': Shrinebuilder

Bericht door XnegativeX » za nov 07, 2009 6:41 pm

Lennert schreef:Ik vind het klinken als stonerrock/metal met een vleugje postrock, maar helemaal van het laatstgenoemde genre ben ik geen fan. Dit klinkt niet slecht, maar tegelijkertijd vind ik het toch te saai om meerdere nummers achter elkaar van te kunnen beluisteren.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit de cd momenteel te luisteren (MP3). Ik vind het wel aardig allemaal maar zeker geen "één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal". Ik snap dat bepaalde mensen zichzelf voorbij lopen omdat er een aantal sludge "helden" meedoen op dit album maar zo speciaal vind ik dit niet eigenlijk.
Ik vind het meer een logische mix tussen Neurosis en St. Vitus. Als je die beide bands gaaf vindt dan is dit Shrinebuilder helemaal de bomb-diggity voor je maar ik val er in ieder geval niet van achterover.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo nov 08, 2009 10:14 am

Ik vind het totaal niet klinken als St. Vitus, maar ik hoor wel duidelijk de invloed van Wino. Zoals ook op de platen van St. Vitus waarop hij speelde.

Ik vind het maar saai, maar ik ben dan ook geen fan van stonermetal en post-watdanook.
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: nieuwe 'supergroep': Shrinebuilder

Bericht door innuendo » zo nov 08, 2009 1:16 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit de cd momenteel te luisteren (MP3). Ik vind het wel aardig allemaal maar zeker geen "één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal". Ik snap dat bepaalde mensen zichzelf voorbij lopen omdat er een aantal sludge "helden" meedoen op dit album maar zo speciaal vind ik dit niet eigenlijk.
Ik vind het meer een logische mix tussen Neurosis en St. Vitus. Als je die beide bands gaaf vindt dan is dit Shrinebuilder helemaal de bomb-diggity voor je maar ik val er in ieder geval niet van achterover.

Dergelijke 'supergroepen' voldoen eigenlijk nooit aan de verwachtingen. In de eerste plaats natuurlijk omdat er teveel van verwacht wordt, en ten tweede omdat chemie in zo'n groep altijd verkeerd uitpakt en de songs ondermaats zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo nov 08, 2009 1:25 pm

Dragonforce schreef:Ik vind het totaal niet klinken als St. Vitus
Je hebt gelijk. The Obsessed was een betere vergelijking geweest. Of nog beter; Spirit caravan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Mischa » wo nov 25, 2009 9:44 am

het doet mij ook niet heel veel, wel lekker om aan te zetten als achtergrond muziekje ofzo maar meer ook niet.

matige productie wel eigenlijk, drums klinken een beetje slap
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gebruikersavatar
SatanicA
Berichten: 1565
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 2:31 am
Locatie: 033-ZUID
Contacteer:

Bericht door SatanicA » wo nov 25, 2009 12:14 pm

Mischa schreef:het doet mij ook niet heel veel, wel lekker om aan te zetten als achtergrond muziekje ofzo maar meer ook niet.

matige productie wel eigenlijk, drums klinken een beetje slap
+1
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

Plaats reactie