Deathcore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Deathcore?

Super!
12
18%
Wel leuk af en toe.
23
34%
Stront.
33
49%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Deathcore

Bericht door Tox » di dec 08, 2009 5:01 pm

De laatste jaren is de metalcore-golf langzaamaan overschaduwd door bands die de techniek en bruutheid van death metal met het genre weten te mixen. Een beetje crossover dus, maar dan met (technische) death metal, ipv thrash.

Tijd voor een Deathcore topic, want er zijn inmiddels tientallen releases die de moeite waard zijn en het genre dubbel en dwars bestaansrecht geven.

Denk aan bands als Despised Icon, Whitechapel, The Red Chord, Those Who Lie Beneath, Winds of Plague, Miseration, Beneath the Massacre, Through the Eyes of the Dead, All Shall Perish, The Red Shore, Animosity, Suicide Silence, Ion Dissonance en Oceano.

Er zal natuurlijk altijd discussie blijven of een band meer richting brutal death metal, technische death metal of metalcore zit, maar ik vond het toch tijd voor een apart topic aangezien de bands meestal buiten de andere categorieën vallen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 08, 2009 5:09 pm

tot nu toe wat mensen me hebben aanbevelen vond ik zwaar tegenvallen. all shall perish en beneath the massacre vond ik niks/weinig en suicide silence en annotations of an autopsy geluisterd en waren ook niks. en voor de rest wat youtube stukjes.

er zullen vast wel bands zijn die ik wel goed zal vinden die raakvlakken hebben met brutal death. begging for incest bijvoorbeeld wordt bijvoorbeeld deathcore genoemd op metalarchives, ook hoor ik dat dus niet

conclusie, vooralsnog stront. maar laat gerust wat horen; zolang er maar geen screams in zitten

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 08, 2009 5:18 pm

Zoals bij elk genre zitten ook hier een aantal erg sterke bands en een hoop troep. Bands als Despised Icon, Whitechapel en The Red Chord vind ik geweldig. En ik focus me dan ook liever op die bands dan op dat gerommel in de marge.

Wat ik gaaf vind aan dit genre is dat de energie van metalcore mixt met de bruutheid van death metal.
Het mist vaak wel de donkere kant van death metal. Dus een fan van death metal hoeft niet per se te houden van deathcore en vise versa.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di dec 08, 2009 6:02 pm

Super!
Ik ben er dol op... Mijn roots liggen in de Death Metal, maar vooral de agressie en de lompheid die Deathcore bands meenemen uit de metalcore vind ik geweldig. Ben vooral het laatste jaar erg aan het richten op Deathcore en het bevalt goed. Al heb je ook hier, net als bij Metalcore, dat alles vroeg of laat op elkaar begint te lijken. En dat het je met Death metal dan minder. Bands als Whitchapel, Carnifex, Despised Icon, Oceano, Impending Doom, Salt The Wound, Emmure, Whisteria Cottage, ABACABB... Dat zijn toch wel bands die hier regelmatig langskomen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 08, 2009 6:41 pm

Despised Icon - Quarantine
matig
whitechapel - possession
matiger

ik geef het op

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 08, 2009 7:01 pm

Dat is wel een beetje makkelijk. Wat bedoel je met "matig"? Bedoel je daarmee dat het jou ding gewoon niet is? Dan verwoord je het natuurlijk verkeerd. Of bedoel je dat de muziek slecht uitgevoerd? Want dan heb je, als je het mij vraagt, niet goed geluisterd.

In beide gevallen ben ik wel benieuwd naar een iets uitgebreidere uitleg. Want nu zit je post een beetje onder het kopje: "Post dan niet."
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 08, 2009 7:14 pm

Misschien is dit meer iets dat Woutjinho kan waarderen:



Superbrute EP is dat, uit 2003 alweer. Het enige werkje ook van deze band, op 2 demo's na. Zat ook een (inmiddels ex-) lid van The Red Chord in. Klinkt ook wel als een rauwere versie van The Red Chord ten tijde van Fused Together in Revolving Doors.
NOT MY FUCKING TEMPO

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » di dec 08, 2009 8:11 pm

Ik kan er weinig mee, de meeste dingen klinken te geforceerd, (zeker) ook qua productie. Ook bij mathcore-bandjes is het wel af en toe, maar die stoppen er genoeg humor tussen om boeiend te blijven.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 08, 2009 8:18 pm

Over het algemeen vind ik het niets. Inderdaad te geforceerd en vaak nogal gladjes. Ik mis het organische element in de sound en het gaat me vaak enorm tegenstaan na meer dan twee luisterbeurten. Ik geloof allemaal best dat deze bands technisch vaardig zijn, maar vanwege de overdaad aan breakdowns en de voorspelbare breaks en riffs kan ik niets tot weinig met veel composities. Vaak niets meer dan een geforceerd brute verzameling aan elkaar geplakte riffjes, in veel gevallen zonder lijn. Het is allemaal 'te gemaakt' en dat is jammer. Ik ben gek op technische muziek, maar dit lijkt allemaal zoveel op elkaar dat er geen lol meer aan is om details op te sporen in nummers. Vaak zijn de details toch afgevlakt door de ultramoderne producties.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di dec 08, 2009 9:27 pm

Suicide Silence gezien in het voorprog van Behemoth een tijd terug. Het enige wat me bijstaat was dat de zanger dacht dat'ie in Duitsland was...muzikaal moet het dus niet zo'n indruk op me hebben gemaakt.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 08, 2009 9:43 pm

Jeroen schreef:...te geforceerd en vaak nogal gladjes. Ik mis het organische element in de sound...aan elkaar geplakte riffjes, in veel gevallen zonder lijn...etc.
Dat is een manco waar gruwelijk veel technische death metal bands ook aan lijden. Daar geldt hetzelfde als in het deathcore genre. Je moet gewoon zoeken naar die paar goede bands en daarbij moet je vaak door tig slechte bands.

Net als het metalcore genre is het deathcore genre nog jong. Het heeft de kans nodig om daadwerkelijk wat pareltjes af te leveren en het kaf van het koren te scheiden.

En als ik kijk naar de laatste albums van The Red chord, Whitechapel en Despised icon dan heb ik wel vertrouwen in de toekomst van het genre.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 08, 2009 9:44 pm

Same here.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di dec 08, 2009 9:45 pm

Ik ken de stijl niet zo heel goed, dus daar geef ik nog even geen oordeel over.
Maar wat me wel opvalt is dat echt al die bands hetzelfde logo hebben.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di dec 08, 2009 9:48 pm

Omdat het zo'n overbevolkt genre is, komt er ook gruwelijk veel zooi uit voort.
Maar bands als b.v. Despised Icon, Beneath the Massacre, All Shall Perish en Arsonists get all the girls vind ik volkomen geweldig, en bewijzen voor mij dat er aan de andere kant ook genoeg kwaliteit voortkomt uit dit sub-sub-genre.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 08, 2009 9:55 pm

XnegativeX schreef:Dat is wel een beetje makkelijk. Wat bedoel je met "matig"? Bedoel je daarmee dat het jou ding gewoon niet is? Dan verwoord je het natuurlijk verkeerd. Of bedoel je dat de muziek slecht uitgevoerd? Want dan heb je, als je het mij vraagt, niet goed geluisterd.

In beide gevallen ben ik wel benieuwd naar een iets uitgebreidere uitleg. Want nu zit je post een beetje onder het kopje: "Post dan niet."
niet mijn ding. ze zullen het vast allemaal supergoed hebben uitgevoerd voor het genre, allemaal steengoede riffs voor het genre, maar ik zal het echt niet opzetten. dat gekrijs vind ik niks, en ook allemaal die overgangen dat je eerst een riff hebt dat keihard naar death metal neigt, dan even zo'n breakdown (waar ook het een en ander mis is) en dan even zo'n hardcore riff/fill waar met concerten de ninjas waarschijnlijk om je oren zullen vliegen
en ik hoor en in ongeveer elke deathcore band allemaal kopietjes van andere bands (niets van mijn fav lijst). slechte rede, alles lijkt op elkaar als je het niks vind, maar toch heb ik vaak het idee dat alle riffs opgebouwd zijn uit cephalic carnage en hatebreed

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 08, 2009 9:58 pm

Tox schreef:Misschien is dit meer iets dat Woutjinho kan waarderen:
nee. volgens mij komt het allemaal door het gekrijs; en ook vooral het gitaar werk dat allemaal niet zo zwaar en log klinkt
niet al mijn muziek moet dat hebben, maar voor mij is het zo'n mislukte poging tot...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 08, 2009 10:40 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dat is een manco waar gruwelijk veel technische death metal bands ook aan lijden. Daar geldt hetzelfde als in het deathcore genre. Je moet gewoon zoeken naar die paar goede bands en daarbij moet je vaak door tig slechte bands.

Net als het metalcore genre is het deathcore genre nog jong. Het heeft de kans nodig om daadwerkelijk wat pareltjes af te leveren en het kaf van het koren te scheiden.

En als ik kijk naar de laatste albums van The Red chord, Whitechapel en Despised icon dan heb ik wel vertrouwen in de toekomst van het genre.
klopt, daarom zweer ik immer bij groepen als Sadist, Death, Oblivion, Cynic en Atheist. Obscura is één van de weinige nieuwkomers die me volledig kan boeien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 08, 2009 10:46 pm

Ik vind Carnifex toch wel zo ongelofelijk lomp en vet. Niks te hoogdravend, gewoon zeer effectief en zwaar beuken. Op zijn tijd best aangenaam.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 08, 2009 11:07 pm

Over het algemeen vind ik de meeste deathcore bands ook voorspelbaar en saai klinken. Vaak klinkt het de eerste luisterbeurt wel leuk, maar na 3 rondjes heb je het wel weer gehad.

Er zijn natuurlijk wel een paar uitzonderingen. Zo is Despiced Icon toch een van de toppers in het genre en vind ik het debuut van Winds of Plague geweldig.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » di dec 08, 2009 11:44 pm

Ik kan er echt helemaal niks mee. Hak op de tak riffjes, allemaal dezelfde vocalen, te weinig sfeer.. niet mijn ding. Ik zag echter zo'n band (ben even de naam kwijt) op fortarock, tegen alle verwachtingen in was dat best wel gaaf. Maar op cd kan ik er echt niks mee.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di dec 08, 2009 11:46 pm

Winds of Plague kan ik om de een of andere vage reden goed luisteren, maar Suicide Silence bijvoorbeeld vind ik echt om te janken.
Beetje apart eigenlijk wel.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di dec 08, 2009 11:49 pm

Cathalised schreef:Suicide Silence gezien in het voorprog van Behemoth een tijd terug. Het enige wat me bijstaat was dat de zanger dacht dat'ie in Duitsland was...muzikaal moet het dus niet zo'n indruk op me hebben gemaakt.
Haha, fok, heb je dus helemaal gemist toen in de Baroeg (wel Yowannuzz en ComaNation gezien/gesproken toen) maar dat was idd echt te slecht voor woorden. Snap ook niet waarom die band bij de package hoorde.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo dec 09, 2009 12:05 am

Af en toe wel leuk.

Bij dit subgenre hangt er ook weer een grote smet op. Het handjevol gaafheid boxt moeilijk op tegen de overweldigende tsunami van onwaarschijnlijke klotebands. Ik zie dan ook dat de grootheden in dit genre (waarvan alles al zo'n beetje genoemd is boven) vooral innovatieve dingen doen met het idee van deathcore, en bovenal niet met een 'pure' deathcore plaat zijn begonnen, maar vaak ook met een been in een andere stroming staan.
Wat mij nog meer afstoot aan dit genre is de grote groep bekliederde gepiercte haarvervende hipdragende mtv-pannekoeken die het aantrekt. Verschrikkelijke mensen. Tof springen, trappen en duwen, en als de pit echt hard wordt, snel wegduiken. Maar wel terloops een klote-sneaker in je nek plaatsen, ja, dat wel ja. Mij zul je niet meer zien op dat soort live-shows, ik walg ervan. En dat is zonde natuurlijk, wat de energie die dat kleine beetje goeie bands tentoonspreidt, is daadwerkelijk een aanwinst voor de noemer 'Metal'.
Enfin, tot zo ver mijn deathcore-relaas. Succes met windmolenieren!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo dec 09, 2009 10:58 am

Bart schreef:Ik kan er echt helemaal niks mee. Hak op de tak riffjes, allemaal dezelfde vocalen, te weinig sfeer.. niet mijn ding. Ik zag echter zo'n band (ben even de naam kwijt) op fortarock, tegen alle verwachtingen in was dat best wel gaaf. Maar op cd kan ik er echt niks mee.
dat zal waarschijnlijk all shall perish zijn geweest.
ik vond de ene riff weer vet klinken, maar vlak erna kreeg je weer zo'n breakdown die ik niet lijden... jammer

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo dec 09, 2009 10:58 am

Bart schreef:Ik kan er echt helemaal niks mee. Hak op de tak riffjes, allemaal dezelfde vocalen, te weinig sfeer.. niet mijn ding. Ik zag echter zo'n band (ben even de naam kwijt) op fortarock, tegen alle verwachtingen in was dat best wel gaaf. Maar op cd kan ik er echt niks mee.
dat zal waarschijnlijk all shall perish zijn geweest.
ik vond de ene riff weer vet klinken, maar vlak erna kreeg je weer zo'n breakdown die ik niet lijden... jammer

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo dec 09, 2009 12:04 pm

Is The Red Chord een goed voorbeeld van deathcore? Ik heb die gasten een paar maanden terug live gezien, wat een kutmuziek is dat zeg...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » wo dec 09, 2009 1:11 pm

Despised Icon, Suicide Silence, All Shall Perish, Carnifex, Whitechapel vind ik wel strak.

Zit inderdaad een hoop rotzooi tussen helaas. Iwrestledabearonce om een mooi voorbeeld te noemen.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do dec 10, 2009 12:43 pm

Hahaha!
Iwrestledabearonce rotzooi? En het is ook niet echt deathcore te noemen lijkt me...
Duidelijk dat je de muziek niet snapt, als je dit rotzooi noemt.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 13, 2009 12:00 am

Iwrestledabearonce is inderdaad lastig in te delen. Ik word maar nerveus van die muziek, hoewel ik wel benieuwd ben hoe ze het live doen.

Wat ik jammer vind aan een band als All Shall Perish is dat ze steeds minder gebruik maken van de piggy screams. Die vond ik zeer vet klinken, maar op de laatste komt dat niet tot nauwelijks terug.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 13, 2009 12:31 am

fetuskiller schreef:Hahaha!
Iwrestledabearonce rotzooi? En het is ook niet echt deathcore te noemen lijkt me...
Duidelijk dat je de muziek niet snapt, als je dit rotzooi noemt.
Pretentieus kereltje, met je snappen.
Er valt weinig aan die band te snappen, aangezien het gewoon je reinste kutmuziek is, zonder ziel, emotie en fatsoenlijke structuren. Klaar uit ;)

Nee, maar serieus. Ik vind die band echt heel erg matig. Dan liever nog All Shall Perish.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » zo dec 13, 2009 1:31 pm

De bruutste beatdowns die ik ken komen uit de deathcore. All Shall Perish is mijn persoonlijke favoriet.
This horrid virtue, facing mortality.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » zo dec 13, 2009 4:39 pm

Dit vind ik erg lekker klinken:

http://www.youtube.com/watch?v=Kgi7loL704c

Het belgische Nasty.
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Ear to ear
Berichten: 224
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 1:05 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ear to ear » zo dec 13, 2009 6:01 pm

Amibor schreef:Af en toe wel leuk.

Bij dit subgenre hangt er ook weer een grote smet op. Het handjevol gaafheid boxt moeilijk op tegen de overweldigende tsunami van onwaarschijnlijke klotebands. Ik zie dan ook dat de grootheden in dit genre (waarvan alles al zo'n beetje genoemd is boven) vooral innovatieve dingen doen met het idee van deathcore, en bovenal niet met een 'pure' deathcore plaat zijn begonnen, maar vaak ook met een been in een andere stroming staan.
Wat mij nog meer afstoot aan dit genre is de grote groep bekliederde gepiercte haarvervende hipdragende mtv-pannekoeken die het aantrekt. Verschrikkelijke mensen. Tof springen, trappen en duwen, en als de pit echt hard wordt, snel wegduiken. Maar wel terloops een klote-sneaker in je nek plaatsen, ja, dat wel ja. Mij zul je niet meer zien op dat soort live-shows, ik walg ervan. En dat is zonde natuurlijk, wat de energie die dat kleine beetje goeie bands tentoonspreidt, is daadwerkelijk een aanwinst voor de noemer 'Metal'.
Enfin, tot zo ver mijn deathcore-relaas. Succes met windmolenieren!
Dikke +1 voor je relaas, behalve dan het niet-meer-bezoeken-van.

Het rare is, wanneer je naar zo'n show gaat en flink gaat huishouden in de pit, er een dag later op internet alleen maar gejankt wordt over "duw- en trekpitjes". Violentdancing is de norm, ouderwets hak-en beukwerk wordt daar niet meer gewaardeerd. Maar goed, lekker belangrijk hehe.

En om in herhaling te vallen, er zijn slechts een paar pareltjes in 't genre:

1e plaat van All Shall Perish
Despised Icon
Animosity
As Blood Runs Black
EP Annotations Of An Autopsy
My Bitter End
1e plaat van Through The Eyes Of The Dead
Demo/1e plaat van Whitechapel

Voor mij persoonlijk wel meer, maar dit is voor de gemiddelde metalhead nog wel te doen dacht ik.
WHORECORE

Gebruikersavatar
Ear to ear
Berichten: 224
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 1:05 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ear to ear » zo dec 13, 2009 6:03 pm

En Nasty is meer Beatdown/Mosh :wink:
WHORECORE

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Re: Deathcore

Bericht door War_Bomb » zo dec 13, 2009 6:19 pm

Tox schreef:]Ion Dissonance
Belachelijk, van heerlijke mathcore overgaan naar kutvocalen en saaie breakdowns, en alhoewel de technische trekjes blijven stond ik echt versteld, WTF, waarom, waarom verdomme?! :cry:

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » zo dec 13, 2009 8:21 pm

Ear to ear schreef:En Nasty is meer Beatdown/Mosh :wink:
Ja das waar.... maar wel een gave band :twisted:
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo dec 13, 2009 10:35 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dat is een manco waar gruwelijk veel technische death metal bands ook aan lijden. Daar geldt hetzelfde als in het deathcore genre. Je moet gewoon zoeken naar die paar goede bands en daarbij moet je vaak door tig slechte bands..
da's nou precies de reden waarom ik de laatste tijd alleen nog maar oldschool death luister :lol:

anyway, deathcore..tja...kan er nog steeds helemaal niks mee, zie regelmatig bandjes in voorprogrammas en ik ga dan maar aan de bar staan want ik kan er niks mee, zelfs een despised icon kan me niet bekoren...maar ach,ieder zn ding toch?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 2:37 pm

Mijn lijstje van 2009:

1. Despised icon - Day of mourning
2. The red chord - Fed through the teeth machine
3. Becoming the archetype - Dichotomy
4. Suicide silence - No time to bleed
5. Winds of plague - The great stone war
6. Impending doom - The serpent servant

Verder kom ik niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » do dec 31, 2009 2:01 am

Geef mij maar de bands waar deathcore in de jaren '80 op sloeg: Mantas, Black shepherd, Poison...

De bands waar jammer genoeg de mensen nu aan denken wanneer je deathcore zegt? Compleet oninteressant. De slechtste vorm van death metal nog even gaan combineren met hardcore. Kan alleen maar hopen dat deze trend snel uitsterft. Jaja, het is nu eenmaal een topic waar er naar je persoonlijke mening gevraagd wordt he.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 31, 2009 10:53 am

Parabellum schreef:Geef mij maar de bands waar deathcore in de jaren '80 op sloeg: Mantas, Black shepherd, Poison...
In welk opzicht waren deze bands "deathcore"?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » do dec 31, 2009 3:52 pm

Midden jaren '80 werd er nog meer gegoocheld met genrebenamingen dan nu. En in underground zines werd toen de meest vunzige extreme muziek wel eens deathcore genoemd. De benaming deathcore verdween echter met de jaren tot ze weer opgerakeld werd om een heel andere muziek mee te benoemen.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do dec 31, 2009 4:29 pm

Parabellum schreef:Geef mij maar de bands waar deathcore in de jaren '80 op sloeg: Mantas, Black shepherd, Poison...

De bands waar jammer genoeg de mensen nu aan denken wanneer je deathcore zegt? Compleet oninteressant. De slechtste vorm van death metal nog even gaan combineren met hardcore. Kan alleen maar hopen dat deze trend snel uitsterft. Jaja, het is nu eenmaal een topic waar er naar je persoonlijke mening gevraagd wordt he.
Ik ken nog steeds de Black Sheperd demos niet. Ik ga er eens actief naar zoeken. De full-length vind ik prachtig; krijg je spontaan epileptische aanvallen van zo spastisch klinkt het geheel.

Die nieuwe meuk die onder deathcore valt probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Niet alleen de muziek is misselijkmakend, de fans meestal ook.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Mones
Berichten: 58
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:56 am

Bericht door Mones » zo jan 03, 2010 10:25 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jan 03, 2010 11:35 pm

ach, Blekkies maken zichzelf ook op :wink:

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » zo jan 03, 2010 11:39 pm

smaken verschillen

en toch vind ik het sukkels

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » ma jan 04, 2010 1:19 am

Ik vind deathcore erg fijn zo nu en dan. Kut dat sommige die bandleden er meestal uitzien als een stelletje emos.
This horrid virtue, facing mortality.

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » ma jan 04, 2010 1:44 pm

Ik ben te lui om veel deathcore te luisteren. Ik ben nl te lui om uit al die bands opduiken het kaf van het koren te gaan scheiden.
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » ma jan 04, 2010 1:46 pm

Ja inderdaad het uiterlijk vertoon en gros van het volk er idem dito uitziet. Gave muziek, dom volk.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
MorbidVisions
Berichten: 48
Lid geworden op: vr jan 01, 2010 3:28 pm

Bericht door MorbidVisions » ma jan 04, 2010 5:15 pm

Stront, ik heb nog geen 1 band gehoord die me aanspreekt. De productie is altijd too much en de vocals klinken ook te geforceerd. En als ik vette breakdowns wil horen, zet ik wel Suffocation op.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo feb 03, 2010 6:48 pm

Het debuut van Beneath the Massacre klinkt wel erg gaaf! Maar dit zou je denk ik ook onder technische death metal kunnen schuiven?

Plaats reactie