Destruction

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Nieuwe plaat, dus nieuwe poll. Favoriete schijf?

Sentence Of Death
1
9%
Infernal Overkill
2
18%
Eternal Devastation
4
36%
Release From Agony
0
Geen stemmen
Cracked Brain
1
9%
The Least Successful Human Cannonball
0
Geen stemmen
All Hell Breaks Loose
0
Geen stemmen
The Antichrist
1
9%
Metal Discharge
2
18%
Inventor Of Evil
0
Geen stemmen
D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.
0
Geen stemmen
Day Of Reckoning
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Destruction

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 3:45 pm

Aangezien het vorige topic een bug bevatte en de poll op de een of andere manier niet zichtbaar was, even een nieuw topic over deze Duitse giganten. In mijn optiek de beste Duitse thrashband na Kreator (gedeelde tweede plaats met Mekong Delta). Deze band brengt bovendien platen uit die nog steeds relevant zijn en qua geluidskwaliteit opgekrikt zijn naar huidige maatstaven. Binnenkort ook een nieuwe DVD, dus we gaan het zien. Bovendien vind ik Mike één van de sterkste thrashgitaristen uit Duitsland

Ik vind het altijd lastig om voor een favoriete plaat te gaan, vooral omdat Destruction veel goed plaatwerk heeft afgeleverd, maar qua songmateriaal kies ik toch voor Eternal Devastation, ook al is de productie natuurlijk aan de iele kant. Op de voet gevolgd door 'The Antichrist' , 'D.E.V.O.L.U.T.I.O.N' en 'Cracked Brain'. Die laatste, omdat ik die net wat energieker en beter geproduceerd vind dan 'Release from Agony'. Ook het stokoude werk vind ik gaaf, vanwege de leuke details die ze er toch al in stopten ondanks de zeker nog niet perfecte instrumentbeheersing. Zelfs de verfoeide Neo-Destruction plaat vind ik best aardig, hoewel het natuurlijk niet op kan tegen het thrashwerk (totaal andere stijl). Ik blijf het wel een beetje jammer vinden dat ze die drie werkjes niet meer rekenen tot de officiële discografie, aangezien ze 'Cracked Brain' (ook zonder Schmier) nog wel tot de discografie rekenen. Ik bedoel, dat is misschien wel in de oude stijl, maar als band hoor je toch pal te staan voor alles wat je gedaan hebt. Datzelfde zou kunnen worden gezegd over 'Mourning has Broken' van Sabbat.

Genoeg geleuter, nu verder over deze gave band.
.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za dec 12, 2009 4:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za dec 12, 2009 3:56 pm

Ja, immer gave band die het live ook altijd goed doet. Een van de eerste thrashbands waar ik naar luisterde, en tevens de eerste Duitse die ik gaaf vond. (moest even aan de stijl wennen) Nog steeds één van m'n favorieten overigens.

Qua beste plaat, toch moeilijk. Het zijn namelijk vooral de liveplaten die ik luister, Live Without Sense en Live Discharge. Eigenlijk beiden omdat ze de producties van de studioplaten zwaar overheerschen. Die eerste heeft echt een geweldige 80's productie, niet zo dus als een Eternal Devastation, en de tweede is juist lekker rauw en daardoor stukken vetter dat de huidige "moderne" producties.

Maar als ik er zo over nadenk, stem ik toch op Infernal Overkill. Gave coverart ook.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za dec 12, 2009 3:56 pm

The antichrist is mijn favoriet.
Scherpere productie dan op het oudere werk maar ook goed geschreven songs.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 3:58 pm

Die gil in het titelnummer van Devolution gaat me altijd door merg en been. Supergaaf nummer ook verder, opzwepende shit. Van de drie grote Duitse thrashbands is Destruction muzikaal wel het meest begaafd, denk ik. Goed, Kreator doet het ook altijd heel erg goed, maar dat is toch wat minder hectisch en wat makkelijker in het gehoorliggend. Maar dat is ook wel de charme van Destruction, dat drukke geluid met (vooral op de technischere platen) veel muzikale hoogstandjes. Daarnaast vind ik Schmier een erg stoer figuur met een messcherpe strot.

Die live-platen moet ik nog een keer zien aan te schaffen, ik heb enkel het studiowerk in huis (met uitzondering van de twee Neo-Destruction EP's 'Destruction' en 'Them Not Me'). Ben ook wel benieuwd naar die nieuwe DVD, die gaat ook een docu bevatten, meen ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za dec 12, 2009 4:03 pm

Oh? ik vind Destruction veel meer toegankelijker klinken dan kreator.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 4:05 pm

Serieus?
Hm, dat kan natuurlijk. Ik moet bij Destruction altijd even doorbijten, maar dat komt misschien ook wel doordat de toch al drukke muziek vaak ook nog eens erg druk geproduceerd is. Naar D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. en vooral Metal Discharge moest ik echt een paar keer luisteren voor ik er goed van kon genieten.

Misschien is muzikaler dan een beter woord, aangezien zelfs het stokoude werk toch wel wat melodieuzer was dan de beenharde eerste platen van Kreator. Al werd Kreator natuurlijk vooral vanaf Coma of Souls ook melodieuzer. Ach ja, ze schelen elkaar niet veel. Ik vind ze beide muzikaal wel veel interessanter dan Sodom en Tankard.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za dec 12, 2009 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » za dec 12, 2009 4:08 pm

The antichrist,staan gave nummers op en het is tenminste niet zo belabberd gerpoduceerd als hun eerdere werken. Albums na de antichrist vind ik dan weer tegenvallen. Geef mij eigenlijk maar de live-cds! Destruction is een van de weinige bands die live veel beter klinken dan op cd in mijn ogen

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 4:09 pm

Ben ik het wel mee eens ja, hoewel ik alle platen eigenlijk wel beluisterbaar vind (al is het oude werk wel wat wennen). Ik zie ze morgen weer, dus ik reken op een sterke show. Op Wacken 2007 vond ik ze één van de uitschieters in ieder geval.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za dec 12, 2009 4:19 pm

Destruction is trouwens een van mijn eerste echte metaloptredens, ik ging op mijn 16de naar de "Thrash Inferno" geheadlined door Destruction met DeadHead, Legion of the Damned, Izegrim en Fuelblooded in het voorprogramma.
Tjonge wat was me dat vet, heel de avond vooraan gestaan, een plectrum van Mike gekregen en terug naar huis gegaan met een scheve bril. :D
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 4:20 pm

Gaaf is dat. Ben je er morgen nog bij dan in Rijssen? (of ben je wellicht naar Amsterdam geweest)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za dec 12, 2009 4:26 pm

Nee ik zit deze maand een beetje krap bij kas, en dan is m'n pa binnenkort nog jarig en wil m'n vriendin ongetwijfeld wat kadootjes met de kerst.
Er was helaas deze maand geen plaats in mijn budget voor Destruction. :)
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 4:32 pm

Het zou trouwens wel leuk zijn als Destruction op de studioplaten voor een iets organischer geluid zou kiezen. Op zich vind ik dat er weinig mis is met de moderne producties, maar vooral de Jacob Hansen-producties lijken tegenwoordig enorm op elkaar. (met de laatste Anubis Gate plaat als bassloos dieptepunt, zijn eigen band nog wel) Altijd hetzelfde drumgeluid vooral. (Het Sneap syndroom slaat ook daar toe)
Overigens was The Antichrist dan weer lang niet zo'n beul van een plaat geweest zonder die ongelofelijk heftige productie van Peter Tägtgren.
'Metal Discharge' klonk dan wel weer wat ouderwetser, maar dat was aan de iele kant.

De nieuwe Kreator klonk ook wel modern, maar toch een stuk losser en agressiever vanwege de wat rauwere opnames (live). Zou misschien wel eens leuk zijn als Destruction daar ook voor kiest. Misschien Harris Johns van stal halen, dat vind ik toch nog steeds een ijzersterke producer als het op thrash aankomt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za dec 12, 2009 4:51 pm

Achja voor de ene band werkt het beter dan bij de andere, de laatste van Nevermore klonk fantastisch maar ik vond bijvoorbeeld dat geluid echt absoluut niet werken bij Megadeth's "United Abomination" gelukkig klinkt "Endgame"wel erg goed.
Tja bij destruction, ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van "Thrash Anthems" die plaat blies me echt omver.
Maar ik ben zelf 9 van de 10 keer geen fan van dat opgeblazen digitale geluid, zo lijken sommige riffs op "the Onslaught" van Lazarus A.D. niet eens meer op riffs maar meer op gesynchroniseerde explosies, bij het nummer "Rebirth" bijvoorbeeld.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za dec 12, 2009 11:57 pm

Ik vind Destruction een zeer gave band, maar ik ga toch het liefst voor het oudere werk. The Antichrist is opzich best een aardige plaat, maar ik vind hem op de helft van het album behoorlijk inzakken.

Infernal Overkill en Eternal Devastation behoren toch wel tot mijn favorieten. Je kan daarvan trouwens beter de LP versies beluisteren, want de cd versie heeft inderdaad een behoorlijk slecht en iel geluid.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 25, 2010 7:08 pm

Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Cracked Brain. Wat vinden jullie eigenlijk van dit enigszins verguisde album? Ik vind het eigenlijk één van de gaafste Destructionplaten, afgezien van de lamme My Sharona cover.

In other news, ik heb de nieuwe dvd ook bekeken en het is een leuk pakketje geworden. Leuke documentaire met veel oud fotomateriaal en openhartige interviews. Misschien dat het wat opzwepender had gekund, maar ach, het is wel tof om te zien. Het optreden van Wacken 2007 is heel erg gaaf, alleen jammer dat de montage weer vrij snel is. (Roax...) Met het toffe geluid is het toch een geslaagde opname te noemen. Review volgt a.s.a.p.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 25, 2010 7:50 pm

Hmm die plaat eerlijk gezegd al tijden niet meer gehoord. Binnenkort maar weer eens opzetten, want het was toch best een aardige plaat.
Zonder Schmier, dat is toch wel raar :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 25, 2010 7:57 pm

Joah, maar of je er echt heel veel van merkt? die kerel klinkt heel erg als Schmier ten tijde van Release from Agony, iets melodieuzer en minder scherp. Ik vind em gaaf, wel een plaat waar je ff in moet komen vanwege de behoorlijk technische aanpak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Der Kriegmeister
Berichten: 120
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 1:36 pm

Bericht door Der Kriegmeister » do feb 25, 2010 9:50 pm

Zonder meer mijn favo Duitse thrash band en mijn favoriete album is Infernal Overkill.

Cracked Brain heb ik nog nooit beluisterd meen ik, eens downloaden dan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 25, 2010 10:00 pm

Zeker doen, al is het allemaal wat moeilijker dan het oude werk. Hele gave riffs en solo's trouwens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 26, 2010 2:56 pm

Is die band van die zanger op Cracked Brain, Andre Grieder (Poltergeist) trouwens ook goed? Ken het eigenlijk niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » vr feb 26, 2010 5:18 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr feb 26, 2010 5:52 pm

Jeroen schreef:Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Cracked Brain. Wat vinden jullie eigenlijk van dit enigszins verguisde album? Ik vind het eigenlijk één van de gaafste Destructionplaten, afgezien van de lamme My Sharona cover.
Pek ende veren, Jeroen... pek ende veren!

Straks ga je ook nog beweren dat Cold Lake eigenlijk één van de gaafste Celtic Frost platen is...
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 26, 2010 6:51 pm

Als ik nou The Least Successful Human Canonball had genoemd :P , dan was ik het met je eens geweest. Cracked Brain ligt gewoon in het vertrouwde muzikale straatje. Natuurlijk vind ik het werk met Schmier gaver, maar dat wil niet zeggen dat Cracked Brain een slechte plaat is. Zeer zeker niet, gaafheid!

Wat betreft Celtic Frost, maak je geen zorgen, enkel de eerste twee werken kan ik echt waarderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr feb 26, 2010 7:27 pm

Jeroen schreef:Is die band van die zanger op Cracked Brain, Andre Grieder (Poltergeist) trouwens ook goed? Ken het eigenlijk niet.
Het gaat wel. Goed te behappen maar nergens speciaal of memorabel. Niet iets waar je moeite voor moet gaan doen dus.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » vr dec 24, 2010 2:07 pm

De nieuwe Destruction heeft inmiddels al een aantal rondjes gedraaid hier en ik moet zeggen dat het weer een erg tof schijfje is geworden. Het is allemaal wat toegankelijker en minder volgepropt dan de vorige twee albums, waardoor alles stukken beter te volgen is. Compositorisch knalt het wat mij betreft ruimschoots over Sodom heen, omdat Destruction in mijn optiek muzikaal gewoon veel interessanter en uitdagender is. De band heeft er echter wel voor gekozen om de songs wat eenvoudiger en pakkender te houden en dat is beslist geen slechte zaak, want met erg goede riffs, toffe solo's en voldoende vertrouwde Schmier gilletjes (die sowieso lekker fel van leer trekt) overtuigt de band dubbeldik. Review volgt binnenkort.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re:

Bericht door Oblivion » vr dec 24, 2010 10:11 pm

Jeroen schreef:Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Cracked Brain. Wat vinden jullie eigenlijk van dit enigszins verguisde album? Ik vind het eigenlijk één van de gaafste Destructionplaten, afgezien van de lamme My Sharona cover.

In other news, ik heb de nieuwe dvd ook bekeken en het is een leuk pakketje geworden. Leuke documentaire met veel oud fotomateriaal en openhartige interviews. Misschien dat het wat opzwepender had gekund, maar ach, het is wel tof om te zien. Het optreden van Wacken 2007 is heel erg gaaf, alleen jammer dat de montage weer vrij snel is. (Roax...) Met het toffe geluid is het toch een geslaagde opname te noemen. Review volgt a.s.a.p.
mijn favoriete album van ze, snap al t gezeik op t album niet :S
zelfs de cover vind ik zéér vet, zit zoveel meer energie in dan t origineel
verder van de grote 3 van duitse thrash vind ik destruction veruit de vetste solo's ook hebben, hebben zoveel sfeer met t nodige gefreak op de effectjes tussendoor 8)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » vr dec 24, 2010 10:59 pm

Eindelijk!
Helemaal mee eens :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Oblivion » za dec 25, 2010 5:43 am

op t gedeelte over de cover (my sharona) na dan, me dunkt ;)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » ma apr 11, 2011 4:18 pm

kick, het nieuwe album is inmiddels enige tijd uit, dus een nieuw polltje full lengths (al is Sentence of Death stiekem wat korter) lijkt me wel correct.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » zo jan 15, 2012 5:27 pm

Destruction gaat lekker door, kennelijk verschijnt er aan het einde van dit jaar alweer een nieuwe schijf :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » di jan 17, 2012 2:31 pm

Ik heb eens even de balans opgemaakt wat betreft de studioplaten van Destruction. De twee ep's uit de jaren negentig heb ik niet in het bezit, dus die ontbreken.

1. Eternal Devastation
2. D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.
3. Cracked Brain
4. Sentence Of Death
5. The Antichrist
6. The Day Of Reckoning
7. Thrash Anthems
8. Release From Agony
9. Infernal Overkill
10. Inventor Of Evil
11. All Hell Breaks Loose
12. Metal Discharge
13. The Least Successful Human Cannonball
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22189
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door KoenM » do jan 19, 2012 11:16 am

Ik kom niet verder dan

1. Eternal Devastation
2. The Antichrist
3. Mad Butcher EP

Hehe. Devolution toch maar es checken dan? En Cracked Brain is die technische plaat met een andere zanger toch? Sentence of Death en Infernal Overkill zijn niet aan mij besteed, te gruizig. Ik hou niet zo van Venom.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » do jan 19, 2012 12:44 pm

Voor die tijd best leuke thrash, rommelig misschien, maar wel wat innovatiever dan Venom. Ook melodieuzer dan de stokoude Kreator. Cracked Brain sluit qua stijl aan op Release From Agony, maar klinkt qua productie beter en bevat wat meer melodie. Zang is prima, kerel van Poltergeist, al zingt hij bij Destruction wat rauwer. Echte stijlbreuk kwam pas daarna. TLSHC bevat nog best aardige muziek, maar de ietwat geforceerde en monotone brulzang van die Rosenmerkel is nogal matig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Orklord » za jan 21, 2012 3:36 pm

Vind jij D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. zo goed?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » za jan 21, 2012 3:57 pm

Ja, heerlijke schijf. Knalt er geweldig in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Purveyor of Fear
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 12:47 pm

Re: Destruction

Bericht door Purveyor of Fear » ma jan 23, 2012 1:36 pm

Sentence of Death blijf ik toch de gaafste vinden,al is het natuurlijk een EP. Over The Least Successfull Human Cannonball en de 2 EP's Them Not Me en Destruction gesproken...op de officiële site van Destruction staan die nog geen eens vermeld bij de officiële releases,maar wordt 't aangegeven als 'neo-Destruction'

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Orklord » ma jan 23, 2012 1:39 pm

Dat komt omdat Schmier toen niet in de band zat.

Gebruikersavatar
Purveyor of Fear
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 12:47 pm

Re: Destruction

Bericht door Purveyor of Fear » ma jan 23, 2012 2:13 pm

Klopt,maar op Cracked Brain ook niet (al is dat een prima plaat,terwijl The Least Successfull Human Cannonball en die EP's naar mijn mening 3x niks zijn)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » ma jan 23, 2012 4:40 pm

Naar mijn weten is dat gedaan omdat de stijl zodanig anders is op die schijfjes. Cracked Brain ligt qua stijl nog sterk in het verlengde van Release From Agony, plus dat Schmier aan een aantal songs heeft meegeschreven. Daarom spelen ze er ook nog wel materiaal van.

Overigens vind ik die twee EP's en die cd uit de Neo-Destruction periode muzikaal nog niet eens zo verschrikkelijk, het is meer de geforceerde zang die me stoort. Compositorisch is het misschien niet geweldig, maar er staan best leuke riffs op TLSHC. Ik heb die cd alleen maar om de boel te completeren, die twee EP's mis ik nog, al ga ik daar ook niet actief naar op zoek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Destruction

Bericht door Dragonforce » za jan 28, 2012 11:56 am

Ik ben er nog niet aan toe gekomen mijn beperkte Destruction verzameling te vergroten. Ik heb toch gestemd voor Eternal Devastation omdat dat een van mijn favoriete thrash platen allertijden is. Nieuwe albums als D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. ken ik totaal niet. Ik had niet verwacht dat ze nog met een plaat zouden komen die bij kenners als Jeroen zo hoog zou scoren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » za jan 28, 2012 2:26 pm

Zolang je een modernere productie trekt, is het nog steeds goed toeven. Laatste album vond ik ook zeer gaaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Orklord » za jan 28, 2012 3:53 pm

Naja dat vind ik het grootste nadeel, de hele moderne productie van de laatste platen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Destruction

Bericht door Dragonforce » za jan 28, 2012 6:49 pm

Moderne productie betekent meestal dat het te machinaal klinkt en dat gaat er bij mij ook niet zo in. Als ik D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. zie liggen zal ik het in ieder geval eens beluisteren in de winkel voor het geval dat ik het vind meevallen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » za jan 28, 2012 11:31 pm

In dat opzicht klonken platen als The Antichrist en Inventor Of Evil (beide Tagtgren die produceerde) machinaler. Jacob Hansen heeft de laatste drie (Thrash Anthems meegeteld) geproduceerd en dat zorgt toch voor een wat organischer geluid. Natuurlijk wel modern, maar ook geen opgepompt geluid zoals Sneap dat af en toe voorschotelt. Ach ja, mij maakt het niet zoveel uit. Ik vind D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. en Day Of Reckoning heel tof. Alleen die openende titeltrack van eerstgenoemde al, weergaloos nummer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » zo jan 29, 2012 12:09 pm

Overigens moet ik daar bij zeggen dat ik bijvoorbeeld ook weinig moeite heb met de laatste schijven van Exodus, als het op productie enzo aankomt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » za okt 27, 2012 1:36 pm



Lyric video van Destruction - Cyanide. Nieuw nummer van de komende plaat Spriritual Genocide. Staat al een weekje of twee op Youtube. Maar goed.
Leuk nummer wel. Vrij rechtdoorzee en een duidelijke voortzetting van de meer uitgeklede stijl die op The Day Of Reckoning werd gehanteerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Destruction

Bericht door alicecooper » za nov 10, 2012 11:01 am

Spiritual Genocide tracklisting:

Exordium
Cyanide
Spiritual Genocide
Renegades
City Of Doom
No Signs Of Repentance
To Dust You Will Decay
Legacy Of The Past (featuring Gerre from Tankard and Tom Angelripper from Sodom)
Carnivore
Riot Squad
Under Violent Sledge
Limited Edition Digipack Bonus Tracks:

Princess Of The Night
Carnivore (featuring former members: guitarist Harry Wilkens and drummer Oliver 'Olli' Kaiser)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Destruction

Bericht door Jeroen » za nov 10, 2012 9:38 pm

Ik kijk er in ieder geval naar uit. Sinds Thrash Anthems en D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. is het weer genieten geblazen met de muziek van deze heren. Niet dat Metal Discharge en Inventor Of Evil slecht waren, zeker niet, maar daar ontbraken de echte uitschieters.

Ik ben overigens ook benieuwd of er nog reële plannen bestaan om Cracked Brain nog eens opnieuw uit te brengen met de zang van Schmier. Er zijn opnames van en Schmier zelf heeft ook al eens gezegd open te staan voor dit plan, maar goed, dat zal ook wel een geldkwestie zijn. Puur als extraatje natuurlijk, want met het origineel (Grieder is technisch immers een stuk beter) was weinig mis. Liefhebbers van die schijf checken ook Poltergeist, de band waar André Grieder uit afkomstig was. Weliswaar een stuk melodieuzer dan Destruction, maar stilistisch zijn er best wat raakvlakken met de Cracked Brain plaat. Vooral Depression doet best wel aan Destruction in hun technische periode denken. Behind My Mask is al wat melodieuzer (helaas is de productie wat iel) en Nothing Lasts Forever is een beresterke thrash/powermetalschijf. Weliswaar doet de zwakke en zeikerig gezongen ballad op die plaat een beetje afbreuk aan het geheel, maar het gros van de songs luistert lekker weg, mede door het uitstekende riffwerk en de loepzuivere gitaarsolo's.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

harry1985
Berichten: 242
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 7:26 pm
Locatie: Omg groningen

Re: Destruction

Bericht door harry1985 » zo nov 11, 2012 11:06 am

Niet heel bekend met deze band helaas. zal maar eens tijd worden dan.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Destruction

Bericht door alicecooper » ma nov 12, 2012 7:00 pm

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XkoZCIsYhk

Weer een nieuw nummer te beluisteren en het klinkt net als het vorige erg gaaf.
Laat het album maar komen.

Plaats reactie