Zwarte Cross 2010
- alicecooper
Zwarte Cross 2010
LOUDNESS, MY DYING BRIDE and CONVERGE have been confirmed for the "Aardschok" stage at next year's Zwarte Cross (Black Cross) festival, set to take place July 16-18, 2010 in Lichtenvoorde, Holland.
- alicecooper
-
- Contacteer:
-
Volgens mij kan ook Kamelot worden toegevoegd aan dit rijtje. In het stukje van tante Riek in de Aardschok valt namelijk te lezen dat ze heeft gesproken met ene meneer Youngblood. Die zal met zijn band optreden op een festival in Nederland, met het woord 'zwart' in de festivalnaam. De link is dus snel gelegd.
- fetuskiller
- Contacteer:
- King of Beer
- Contacteer:
-
- King of Beer
- Contacteer:
-
- alicecooper
De volgende rij namen is inmiddels bevestigd voor het Aardschok Podium bij het Zwarte Cross festival: Converge, Devildriver, God Dethroned, Jon Oliva's Pain, Kamelot, Kudra Mata, Loudness, My Dying Bride, Papa Roach, Paradise Lost, The Devil's Blood en Volbeat. Daarnaast zal Airbourne op het hoofdpodium spelen.
-
- Contacteer:
- King of Beer
- Contacteer:
-
Heeft het Aardschok-podium ook een "headliner" en is die al bevestigt?
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Zwarte Cross 2010
Airbourne is zelfs headliner.
edit: niet waar, bericht te snel gelezen, excuses
edit: niet waar, bericht te snel gelezen, excuses
Laatst gewijzigd door innuendo op wo mar 17, 2010 1:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Maar op de main-stage toch? Niet op het Aardschok podium?
- innuendo
- Lult over cdtjes
klopt, mainstage. Mooi succes voor zo'n jonge band (en dit is eigenlijk wat ik bedoelde in het graspoptopic).
Het lijkt me niet dat Airbourne headliner is op het hoofdpodium. Volbeat schijnt overigens ook op de main stage te spelen, tussen de Normaals en Jovink En De Voederbietels, wat logisch is gezien de populariteit en brede uitstraling van die band. Of er al headliners bekend zijn voor de Aardschok stage weet ik niet, maar het lijkt me dat acts als Jon Oliva's Pain, My Dying Bride, Papa Roach en Paradise Lost op zich groot genoeg zijn om een dag te headlinen of als 1-na-laatste te spelen op dat podium.
Daarbij zal The Devil's Blood vermoedelijk een dag afsluiten, zoals op Fortarock afgelopen jaar, aangezien die alleen in het donker willen optreden. My Dying Bride en Paradise Lost komen natuurlijk ook veel beter tot hun recht in het donker, dus het ligt voor de hand dat die ook laat spelen. (Of is de Aardschok stage misschien in een overdekte tent geplaatst?)
Maar ik vind de info over welke bands op de Zwarte Cross spelen sowieso nogal vaag, want op de website van het festival zelf staat nog niets. Misschien dat ze via een nieuwsbrief info rondsturen over bevestigingen, maar daar ben ik zelf niet op geabonneerd. Ik had de laatste rij namen van festivalinfo.nl, maar die gaven geen bronvermelding. Alle bevestigingen tot dusver zijn daarom onder enige voorbehoud. Op 2 april begint de voorverkoop, dus tegen die tijd zal er op de website van de Zwarte Cross wel een overzicht komen van de bevestigde namen per dag, en wellicht ook een time table.
Daarbij zal The Devil's Blood vermoedelijk een dag afsluiten, zoals op Fortarock afgelopen jaar, aangezien die alleen in het donker willen optreden. My Dying Bride en Paradise Lost komen natuurlijk ook veel beter tot hun recht in het donker, dus het ligt voor de hand dat die ook laat spelen. (Of is de Aardschok stage misschien in een overdekte tent geplaatst?)
Maar ik vind de info over welke bands op de Zwarte Cross spelen sowieso nogal vaag, want op de website van het festival zelf staat nog niets. Misschien dat ze via een nieuwsbrief info rondsturen over bevestigingen, maar daar ben ik zelf niet op geabonneerd. Ik had de laatste rij namen van festivalinfo.nl, maar die gaven geen bronvermelding. Alle bevestigingen tot dusver zijn daarom onder enige voorbehoud. Op 2 april begint de voorverkoop, dus tegen die tijd zal er op de website van de Zwarte Cross wel een overzicht komen van de bevestigde namen per dag, en wellicht ook een time table.
veel namen komen via de aardschok. Die kunnen dus sowieso als zeker worden beschouwt.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Gilbert schreef:Het lijkt me niet dat Airbourne headliner is op het hoofdpodium. Volbeat schijnt overigens ook op de main stage te spelen, tussen de Normaals en Jovink En De Voederbietels, wat logisch is gezien de populariteit en brede uitstraling van die band. Of er al headliners bekend zijn voor de Aardschok stage weet ik niet, maar het lijkt me dat acts als Jon Oliva's Pain, My Dying Bride, Papa Roach en Paradise Lost op zich groot genoeg zijn om een dag te headlinen of als 1-na-laatste te spelen op dat podium.
Op de website van Roadrunner is bevestigd dat Airbourne headliner is. Vanwege de connectie met AC/DC vind ik dat op een festival als Zwarte Cross nog geeneens een heel slechte keus.
edit: niet waar, te snel gelezen, excuses
Laatst gewijzigd door innuendo op wo mar 17, 2010 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien stond daar eerst wat anders, maar ik zie op de website van Roadrunner alleen staan dat Airbourne een hoofdpodiumact is, niet dat ze headliner zijn.innuendo schreef:Op de website van Roadrunner is bevestigd dat Airbourne headliner is. Vanwege de connectie met AC/DC vind ik dat op een festival als Zwarte Cross nog geeneens een heel slechte keus.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Nee, je hebt gelijk. Ik heb gewoon te snel gelezen. Excuses.
-
Ik denk dat Kamelot een van de hoofdacts zal zijn. Tenzij ze niet met een echt hoofdact systeem werken. Dat verschillende bands allemaal evenveel speeltijd krijgen.
-
- Contacteer:
Lijkt me niet he.
Op de zaterdag spelen Kamelot, John Oliva en Paradise Lost!
I drink therefore I am
Volgens de Aardschok:
Vrijdag:
The Devil's Blood, God Dethroned, My Dying Bride en Volbeat
Zaterdag:
Kamelot, John Oliva, Paradise Lost, Kudra Mata en Devildriver
Zondag:
Airbourne, Converge, Loudness en Papa Roach
Meer namen volgen nog.
Vrijdag:
The Devil's Blood, God Dethroned, My Dying Bride en Volbeat
Zaterdag:
Kamelot, John Oliva, Paradise Lost, Kudra Mata en Devildriver
Zondag:
Airbourne, Converge, Loudness en Papa Roach
Meer namen volgen nog.
- King of Beer
- Contacteer:
Jon Oliva's Pain, Kamelot en Paradise Lost op zaterdag komt erg goed uit.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
-
Inderdaad, Kamelot en Jon Oliva op een dag is erg gaaf.
Forbidden is bevestigd voor de zaterdag.
Wel een beetje raar dat God Dethroned op de website van het Zwarte Cross festival niet genoemd wordt. Volgens de website en MySpace pagina van de band zullen ze echter wel op het festival spelen. Andere namen die in het geruchtencircuit rondgingen, zoals Overkill en Steel Panther, lijken daarentegen toch niet naar Lichtenvoorde te komen.
-
- Contacteer:
Mooi initiatiefwww.festivalinfo.nl schreef: Tijdens het Zwarte Cross festival, dat van 16 tot en met 18 juli plaatsvindt in Lichtenvoorde, kan de BOB gratis drinken.
Bezoekers die ervoor kiezen om de nuchter te blijven zodat ze anderen veilig naar huis kunnen rijden, krijgen een speciaal BOB-polsbandje waarmee ze recht hebben op gratis frisdrank aan de bar.
Bij de uitgang kunnen deze bezoekers een blaastest doen en als ze deze goed doorstaan krijgen de BOB's een sleutelhanger cadeau. "We hopen dat we een trendsetter kunnen zijn en dat deze actie navolging krijgt", zegt organisator Hendrik-Jan De Mari.
- Defleshed by flieS
Dat is zeker een leuk initiatief! Ben bang dat ik met dat bandje moet gaan lopenMetalTuupLimburg schreef:Mooi initiatiefwww.festivalinfo.nl schreef: Tijdens het Zwarte Cross festival, dat van 16 tot en met 18 juli plaatsvindt in Lichtenvoorde, kan de BOB gratis drinken.
Bezoekers die ervoor kiezen om de nuchter te blijven zodat ze anderen veilig naar huis kunnen rijden, krijgen een speciaal BOB-polsbandje waarmee ze recht hebben op gratis frisdrank aan de bar.
Bij de uitgang kunnen deze bezoekers een blaastest doen en als ze deze goed doorstaan krijgen de BOB's een sleutelhanger cadeau. "We hopen dat we een trendsetter kunnen zijn en dat deze actie navolging krijgt", zegt organisator Hendrik-Jan De Mari.

G.O.R.E.
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/banner.jpg[/img]
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/banner.jpg[/img]
-
Dat betekent voor mij een dag gratis drinken!
-
- Contacteer:
Het blokkenschema staat nu ook online. Voor sommigen van ons is de overlap van Volbeat en My Dying Bride misschien jammer, persoonlijk kan ik er niet zo van wakker liggen.
Kut. De keuze valt dan op My Dying Bride, want Volbeat heb ik dit jaar al een keer gezien. Maar toch kut. Ook niet echt fijn: Loudness tegelijk met zowel Airbourne als een AC/DC coverband. Want Airbourne en een AC/DC coverband, die spreken natuurlijk een heel ander publiek aan. Dus die laat je tegelijkertijd spelen...MetalTuupLimburg schreef:Het blokkenschema staat nu ook online. Voor sommigen van ons is de overlap van Volbeat en My Dying Bride misschien jammer, persoonlijk kan ik er niet zo van wakker liggen.

- EricMaiden
hahaha dat hebben ze inderdaad wel heel erg knullig gedaan 

Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Ik ben er op de zondag heb ik begrepen. Met mijn neefje, dus niet alleen voor de metalbands maar ook voor bier en motorcross.
En Boh Foi Toch, geniale band is dat.
Alleen jammer dat Forbidden zaterdag is, die had ik wel echt graag willen zien.
En Boh Foi Toch, geniale band is dat.
Alleen jammer dat Forbidden zaterdag is, die had ik wel echt graag willen zien.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
misschien ff dagkaartje voor vrijdag en of zaterdag, even kijken hoe het uitkomt