Doom Metal V: Friends of Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door lampje » do dec 30, 2010 6:19 pm

En terecht, geen aandacht kan teveel zijn voor deze klasse doomplaat van eigen bodem!

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Marcel Hubregtse » do dec 30, 2010 8:56 pm

lampje schreef:En terecht, geen aandacht kan teveel zijn voor deze klasse doomplaat van eigen bodem!
Absoluut een van de beste palten van het afgelopen jaar.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door iscariah » do dec 30, 2010 10:05 pm

Cough - Ritual Abuse

Zeer goede plaat. Ik doe een show voor ze in April, zeer benieuwd!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » ma jan 17, 2011 5:34 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6554


Review van de laatste Hour of 13
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door cataclysm child » zo feb 06, 2011 7:21 pm

CATHEDRAL Announces Plans To Disband - Feb. 6, 2011

After a twenty-one-year career, British doom/stoner veterans CATHEDRAL have announce their "retirement" from the scene. The band will make its exit from the live arena at the end of this year and plans to record one final studio album to be released in 2012.

Commented vocalist Lee Dorrian; "It's simply time for us to bow out. Twenty one years is a very long time and it's almost a miracle that we managed to come this far!

"We've had a great time during CATHEDRAL's existence and it has literally been our life. It's just time to move on and leave our recorded legacy to linger".

Since forming in 1990, CATHEDRAL has released nine studio albums and several EPs. A large part of their career was spent recording for Earache Records, debuting with the landmark 1991 doom metal classic "Forest of Equilibrium". This was followed by the seminal 1993 "Ethereal Mirror" album which was released by Columbia Records in America to large critical acclaim.

More recently CATHEDRAL has continued to expand on its overall sound, releasing two albums for the Nuclear Blast label. Dorrian continues, "Our latest album, 'The Guessing Game', is exactly where we wanted to be after all this time. Staying in one place, being repetitive and predictable is something we wanted to avoid right from the off."

CATHEDRAL recently reunited with the original lineup for their twentieth anniversary concert to perform their aforementioned debut in its entirety. They are scheduled to make several final live appearances 2011, including dates in Japan and at the Maryland Deathfest. More dates will follow, including a farewell London show later in the year.

Dorrian concludes: "We would like to take this opportunity to express our sincere gratitude to those special people who have supported CATHEDRAL over the years. It may sound like a cliché but it's certainly true — we simply wouldn't have been able to do it without you. Thanks!"
Jammer, altijd een van m'n favoriete doom bands geweest. Nooit live gezien echter.
Faustian Spirit of the Earth

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Miikja » do mar 03, 2011 4:43 pm

Hamferð - doom metal van de Faeröer, met teksten in het Faeröers, lekker exotisch dus. Ik kreeg gisteren de Ep 'Vilst Er Síðsta Fet' in de bus en ik ben behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van het gebodene, zowel de muziek als de vormgeving. Fans van onder meer Griftegård kunnen hier vast wel iets mee, hoewel Hamferð meer doom/death is. De normale zangstijl overheerst hier desondanks en dat is niet erg, geenszins, want de zanger heeft een dijk van een stem die ook af en toe aan Rain Irving van While Heaven Wept doet denken. Een tikkeltje theatraal doch vooral sfeervol en meeslepende muziek maken deze eilanders. Ik ben fan.



facebook.com/hamferd
myspace.com/hamferd

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » do mar 03, 2011 7:02 pm

klinkt lekker! Doet me behoorlijk aan While Heaven Wept ten tijde van 'Of Empires Forlorn' denken (qua gitaar geluid en melodieën), maar dan wat trager.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door lampje » vr mar 04, 2011 5:29 pm

@Miikja: bedankt voor deze tip!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » vr mar 04, 2011 5:34 pm

Doet inderdaad aan WHW denken. Deze band ga ik zeker in de gaten houden!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Eru Iluvatar » za mar 05, 2011 3:09 pm

Heeft iemand trouwens al het debuutalbum van 40 WATT SUN geluisterd, 'The Inside Room'?

Deze Britse band is de directe opvolger van Warning, met natuurlijk Patrick Walker op zang en gitaar, met diens oude bassist en als relatief nieuw lid de drummer van 'The River'.
40 Watt Sun doet erg denken aan Warning. De nummers zijn erg uitgesponnen, maar de muziek is an sich wel sneller, met beter drumwerk en meer melodie ten opzichte van doomriffs. Het heeft wat meer een soort van grungy/Amerikaanse alternative poprock uit de 80's-sfeertje. Heerlijk!

http://40wattsun.com/

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » za mar 05, 2011 6:02 pm

Aangezien Warning's 'Watching from a Distance' in mijn ogen met afstand het beste doom album ooit is, kan ik niet wachten om het album van 40 watt sun te horen. Heb de LP besteld, dus hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat ik hem eindelijk kan beluisteren.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » za apr 02, 2011 12:25 am

Eru Iluvatar schreef:Heeft iemand trouwens al het debuutalbum van 40 WATT SUN geluisterd, 'The Inside Room'?

Deze Britse band is de directe opvolger van Warning, met natuurlijk Patrick Walker op zang en gitaar, met diens oude bassist en als relatief nieuw lid de drummer van 'The River'.
40 Watt Sun doet erg denken aan Warning. De nummers zijn erg uitgesponnen, maar de muziek is an sich wel sneller, met beter drumwerk en meer melodie ten opzichte van doomriffs. Het heeft wat meer een soort van grungy/Amerikaanse alternative poprock uit de 80's-sfeertje. Heerlijk!

http://40wattsun.com/


Ik heb vandaag het album weten aan te schaffen. Daarbij heb ik het al even kunnen horen, maar het maakt nog niet echt indruk op me. Het album gaat in ieder geval nog ruim voldoende spins krijgen.


Hoe zijn trouwens de 'first daze here' albums van Pentagram? Gaat het (vooral) om antiek materiaal? Ik heb een hekel aan verzamelaars, maar als ik zo de tracklisten bekijk, staan er nog behoorlijk wat nummers op die ik niet herken. Iemand ervaring?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Dragonforce » za apr 02, 2011 11:41 am

innuendo schreef:Hoe zijn trouwens de 'first daze here' albums van Pentagram? Gaat het (vooral) om antiek materiaal? Ik heb een hekel aan verzamelaars, maar als ik zo de tracklisten bekijk, staan er nog behoorlijk wat nummers op die ik niet herken. Iemand ervaring?
Geweldige albums. Horen bij het beste werk van Pentagram.
Ook de nummers die je kent zijn totaal anders. Want het gaat hier inderdaad om antiek materiaal en dus jaren 70 heavy rock. Je moet dus ook rekening mee houden dat het niet altijd een even goede geluidskwaliteit heeft. Maar het wordt wat mij betreft nooit zo erg dat het afleidt van de muziek.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » za apr 02, 2011 11:55 am

Thanks!

dan fiets ik volgende week wel weer even naar de betreffende platenzaak.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » ma apr 18, 2011 9:34 am

Goed nieuws overigens voor fans van Krux en Solitude Aeturnus. Candlemass zal de komende tijd rustiger aan doen. Over enkele maanden moet er al een nieuw album van Krux verschijnen, maar SA is dus ook bezig. Volgens Lowe was er al een nummer klaar en is het de bedoeling dat het nieuwe album begin 2012 uit komt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Metalheank » wo apr 20, 2011 11:28 am

Fijn 8) 2012 zal vast wel uitlopen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » wo apr 20, 2011 12:13 pm

Daar hield ik al rekening mee, maar het feit dat er een album van SA aan komt is goed nieuws!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22172
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door KoenM » wo apr 20, 2011 1:02 pm

Gaaf, een nieuwe Krux. Misschien gaan ze dan weer eens spelen. Die show in 013 in 2008 of 2009 (met MDB) was érg gaaf.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door King of Beer » vr apr 22, 2011 3:14 pm

Ik ben helemaal verslaafd aan de nieuwe plaat van While Heaven Wept.
Ik kan niet stoppen met hem te draaien de laatste dagen.
Het enige minpunt is dat de cd maar 37 minuten duurt.
Maar dat zijn dan wel 37 geweldige minuten.
Wat een plaat zeg.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door innuendo » vr apr 22, 2011 3:55 pm

Voorlopig mijn favoriet van 2011. Inderdaad een fantastische plaat. De review zal wel snel online komen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » za apr 23, 2011 7:29 pm

ben behoorlijk benieuwd naar het album, al vrees ik dat ze Of Empires Forlorn nooit meer zullen overtreffen.

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door youriguitar » zo jun 19, 2011 10:07 pm

Ik heb aan de hand van de review van 40 watt sun, maar een naar Warning geluisterd , en ik vind het prachtig ,vooral het nummer Bridges

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Dufniall » do jun 23, 2011 10:59 am

Ik moet zeggen dat ik ook erg onder de indruk ben van Under Saturn Retrograde van Forgotten Tomb. Blackened doom, en ze staan ook op Aurora Infernalis zag ik. Maar wel een erg gave plaat, redelijk vlot nog voor doom begrippen, maar wel met lekkere black en stoner elementen erin. Zeker eens het luisteren waard!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door XnegativeX » ma aug 01, 2011 8:18 pm

Nog even iets over The inside room van 40 Watt sun:

Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » ma aug 01, 2011 9:47 pm

Ik heb zonet ontdekt dat Funeral een nieuwe plaat heeft. Hij heet to mourn is a virtue en is uitgebracht via het Russische Solitude Prod.
De plaat is blijkbaar al uit sinds mei, maar duidelijk nog niet in verdeling. Ik heb mijn exemplaar alvast besteld.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door sanguis » ma aug 01, 2011 10:43 pm

Die moet ik ook eens een luisterbeurt geven, die vorige wist mij aardig te boeien.

Ik zie net dat Saturnus in de biebob speelt, erg jammer dat dit tegelijk met Party San valt anders was ik zeker even gaan kijken.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » ma aug 01, 2011 10:46 pm

Ik heb mijn kaartje voor Saturnus al klaar liggen.

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 371
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 12:26 pm
Locatie: RotterDOOM
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Pim » di aug 02, 2011 3:42 pm

Check de nieuwe Nederlandse band Extreme Cold Winter!

http://www.youtube.com/watch?v=5UixiC-ZCTc

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Jeroen » di aug 02, 2011 4:03 pm

Ik zag ook dat de eerste demo van Solitude Aeturnus (dus nog met andere zanger) opgepoetst en wel opnieuw is uitgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » wo aug 03, 2011 12:27 pm

Pim schreef:Check de nieuwe Nederlandse band Extreme Cold Winter!

http://www.youtube.com/watch?v=5UixiC-ZCTc
klinkt lekker Pim! Wanneer wordt het gereleased?

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 371
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 12:26 pm
Locatie: RotterDOOM
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Pim » do aug 04, 2011 11:24 am

NIBDEM schreef:
Pim schreef:Check de nieuwe Nederlandse band Extreme Cold Winter!

http://www.youtube.com/watch?v=5UixiC-ZCTc
klinkt lekker Pim! Wanneer wordt het gereleased?
Geen idee, er wordt nog naar een geschikt label gezocht.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Dufniall » ma aug 08, 2011 8:35 am

XnegativeX schreef:Nog even iets over The inside room van 40 Watt sun:

Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.
Dan ga ik gauw Warning eens opzoeken, want 40 Watt Sun staat hier weer eens op en het blijft een heerlijke plaat.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door lampje » ma aug 08, 2011 4:44 pm

Pim schreef:Check de nieuwe Nederlandse band Extreme Cold Winter!

http://www.youtube.com/watch?v=5UixiC-ZCTc
Wederom fijne doom van eigen bodem. Meer!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » ma aug 08, 2011 5:02 pm

Dufniall schreef:
XnegativeX schreef:Nog even iets over The inside room van 40 Watt sun:

Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.
Dan ga ik gauw Warning eens opzoeken, want 40 Watt Sun staat hier weer eens op en het blijft een heerlijke plaat.
zeker doen, het album 'Watching from a Distance' is het beste doom album ooit gemaakt.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » wo aug 10, 2011 9:51 am

De nieuwe Loss - Despond, is een bijzonder goeie plaat geworden.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Dufniall » wo aug 10, 2011 11:46 am

NIBDEM schreef:
Dufniall schreef:
XnegativeX schreef:Nog even iets over The inside room van 40 Watt sun:

Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.
Dan ga ik gauw Warning eens opzoeken, want 40 Watt Sun staat hier weer eens op en het blijft een heerlijke plaat.
zeker doen, het album 'Watching from a Distance' is het beste doom album ooit gemaakt.
Bedankt voor de tip man, lekkere plaat. Beste doom album ooit kan ik nog niet zeggen, maar zeker erg sfeervol, lekker slepend en log. Doet me op de een vreemde manier wel denken aan de oude Anathema (qua riffs) en de nieuwe Anathema (qua zang).

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » do aug 11, 2011 1:49 pm

De nieuwe Esoteric staat gepland voor midden november.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » zo aug 14, 2011 1:08 am

Ik ben net thuis na een avondje Saturnus in de Biebob. Ik heb zelden zo een fantastisch optreden gezien. Saturnus heeft 2u15 gespeeld. Als de band het toen voor bekeken hield, schreeuwde letterlijk de hele zaal voor meer. De zanger meldde dat ze geen andere nummers konden spelen omdat ze er geen extra gerepeteerd hadden. Maar omdat het publiek zo enthousiast bleef roepen en applaudisseren stelde de zanger voor dat het publiek een nummer mocht kiezen dat de band in de set van de avond had om een tweede keer te spelen. De keuze viel unaniem op I Long. Als die toegift gedaan was, heeft de band spontaan nóg een bis nummer gespeeld. In totaal hebben ze 2u40 gespeeld. Het was briljant. De hele zaal had er zin in, de band was uitstekend op mekaar ingespeeld, de nummers werden vol overtuiging gebracht en de 4 nieuwe nummers die werden gebracht voorspellen een pracht van een opvolger voor het uit 2006 stammende Veronika Decides to Die.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » zo aug 14, 2011 11:05 pm

Firebox heeft een online store met eigen releases en wat ander spul van bevriende labels.

De CD's zijn daar belachelijk goedkoop. Ik heb deze lijst besteld:

Colosseum - Chapter 1 : Delirium
Folkvang - On the Wings of Destiny
Folkvang - World of Wisdom
Forest of Shadows - Departure (re-issue +1 bonus)
Mar De Grises - Draining the Waterheart 2-CD (A5-digipack)
Mar De Grises - First River Regards (digipack)
Mar De Grises - The Tatterdemalion Express
My Shameful - ...Of Dust
My Shameful - Descend (A5-digipack)
My Shameful - Of All The Wrong Things
Remembrance - Fall, Obsidian Night (digipack)
Skepticism - Stormcrowfleet

Ik heb 59,60 euro betaald inclusief verzending. Vrijdag is het pakket toegekomen en vele van de CD's zijn nog gesealed en degene die dat niet zijn, zijn wel perfect in orde.

Miikja
Berichten: 79
Lid geworden op: di jul 26, 2005 5:33 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Miikja » zo aug 14, 2011 11:37 pm

€3,90 is inderdaad geen geld voor dat MdG-album. Schitterend vormgegeven digipak.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Cranial » do sep 08, 2011 11:32 am

de nieuwe mournful congregation klinkt weer als vanouds goed !!!
iemand anders hier de trailer al gezien?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door cataclysm child » di okt 04, 2011 7:21 pm

Evoken - To Enter Studio In November

US death/doom metal band Evoken have announced that they will enter the studio in November to record their new album.

The band issued the following statement on their official Facebook page: "The first 3 dates for the studio are booked, and we're ready to go. November 11th, 12th, and 13th we begin recording our new opus. We will be returning to the same studio behind A Caress Of The Void with Steve DeAcutis behind the board once again."
Dat werd tijd!
Faustian Spirit of the Earth

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door ea teasse » di okt 25, 2011 10:47 am

Naar aanleiding van het nieuwe Esoteric album dat er zit aan te komen heb ik alle voorgaande albums van deze Britse formatie nog maar eens uit de kast getrokken. Wat is dat heerlijke doom zeg!

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Baldurs Tod » wo nov 02, 2011 6:23 pm

ea teasse schreef:Firebox heeft een online store met eigen releases en wat ander spul van bevriende labels.

De CD's zijn daar belachelijk goedkoop. [...]
Nog bedankt voor deze tip... vorige week aardig wat spul daar besteld.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1578
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Shreds of Sanity » vr nov 04, 2011 6:26 pm

Baldurs Tod schreef:
ea teasse schreef:Firebox heeft een online store met eigen releases en wat ander spul van bevriende labels.

De CD's zijn daar belachelijk goedkoop. [...]
Nog bedankt voor deze tip... vorige week aardig wat spul daar besteld.
Ik ook twee maanden terug. Was er erg tevreden over. Zondag besteld, vrijdag binnen. Een cd ontbrak, dus even een mailtje over gestuurd. Vriendelijk berichtje terug gekregen. Op woensdag die cd ook in huis met een gratis EPtje erbij als verontschuldiging. Daar kunnen veel mailorders nog wat van leren.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door NIBDEM » wo feb 08, 2012 6:17 pm

voorproefje van het nieuwe FAAL album 'The Clouds are Burning'

Het album zal volgende maand gereleased worden door Ván Records op CD en Vinyl.


Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door thomaster87 » wo feb 08, 2012 7:35 pm

Klinkt goed!

Er zitten voor mij nog wel enige verrassingen in het drumwerk, maar ik heb jullie ook al een tijdje niet meer live gezien.
De productie is ietsje minder 'Black Metal' dan het eerste album, denk dat dat een goede keuze is.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Eru Iluvatar » ma feb 20, 2012 9:21 pm

Afbeelding


Uitstekend debuut van deze Amerikaanse doomband. De epische school van Solitude Aeturnus en While Heaven Wept wordt gecombineerd met post-rock elementen en klassieke doom. In die zin ligt het in het verlengde van 40 Watt Sun en Warning. Qua zang doet het echter wel wat denken aan Scald vanwege de vrij hoge stem van de zanger.

Check het nummer 'Foreigner' hieronder; echt een must om te luisteren!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=efsUakRY2IQ]http://www.youtube.com/watch?v=efsUakRY2IQ[/youtube]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Jeroen » ma feb 20, 2012 10:10 pm

Dat klinkt als iets wat ik gaaf vind.. ik houd wel van die progressieve doombands (het kan dus echt in dat 'beperkte' genre)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Doom Metal V: Friends of Hell

Bericht door Dufniall » za apr 21, 2012 10:20 am

Ah, ik wilde net posten dat die Pallbearer erg gaaf is, maar het is al genoemd hierboven. Eens met wat Eru hierboven zegt, goede stijl en zeker het luisteren waard.

Plaats reactie