Technisch of niet?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Tech death of traditionele death?

tech death (Necrophagist, Brain Drill, Cephalic Carnage, etc)
7
21%
Traditionele death (Vomitory, Cannibal Corpse, Obituary)
26
79%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Technisch of niet?

Bericht door Tho » vr jul 02, 2010 12:38 am

Ik ben benieuwd hoe de verdeeldheid hier is. De 'technical death metal' schijnt nogal populair te zijn, door het gepiel op 56-snarige bassen en drumkits waar je een warenhuis mee kunt vullen. Rare maatsoorten, en de hele reut. Daarom een poll over traditionele death vs technical death.


Natuurlijk kunnen we een lange discussie voeren of Cannibal Corpse en Suffocation bij traditionele death horen of bij Tech death. Tuurlijk, de riffs zijn moeilijk, maar het is allemaal goed te volgen.

Ik heb het hier dus over de moderne technische death metal bands zoals in de poll genoemd.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Technisch of niet?

Bericht door Tox » vr jul 02, 2010 12:39 am

Ik kan met beide prima uit de voeten.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Jeroen » vr jul 02, 2010 12:42 am

Ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar technische death metal. Vooral bands met een thrashrand, zoals Atheist, The Mist en de oude Cynic. Uiteraard gaat Death über alles.

Verder kan ik effectiever beukwerk als Dismember, Unleashed en Vomitory ook goed behappen, maar dat gaat me vaak wat sneller vervelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Technisch of niet?

Bericht door jellhammer » vr jul 02, 2010 2:48 am

Ook ik kies voor beide, zowel technisch als het traditionele luister ik veel naar.

Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik bij de tegenwoordige "technische" bands nog wel eens het
gevoel mis. Als je bijvoorbeeld Braindrill hebt, razend knap en super bruut wat die gasten doen, en ik
kan er ook zeker wel naar luisteren, maar nul emotie. En dat mis ik nog wel eens.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door Zombi » vr jul 02, 2010 7:40 am

Yup ik ga ook voor de mindere technische kant, luister bijvoorbeeld nu heel veel slam death, vulvectomy, kraanium en dat soort bands....

Kon vroeger ook al dat technische gepiel van een band als Death niet waarderen, hun oudere eerste albums vind ik nog steeds het coolste...ook suffocation bijvoorbeeld zal nooit een favoriete band van me worden juist door dat technische gepiel, het zal allemaal wel rete knap zijn wat ze doen maar geef mij het meer simpele beukwerk maar, daar ga ik wel redelijk hard op...van die technische meuk wordt ik vaak zo zenuwachtig plus de nummers duren me vaak te lang.

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door DORSTIG » vr jul 02, 2010 8:39 am

Ik ga toch ook meer voor de traditionele death klanken alhoewel ik dingen zoals cephalic carnage, visceral bleeding, origin en consorten ook heel regelmatig opzet.
Probleem met dat soort bands is dat ze vaak het ''nummer'' uit het oog verliezen en verzanden in technisch gepiel zonder dat het een doel heeft.
Techniek alleen betekent nog niet dat je een goed nummer kan schrijven.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Re: Technisch of niet?

Bericht door Vlekkie » vr jul 02, 2010 11:10 am

Beide vind ik leuk om te luisteren.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar traditionele death.
Bij te technische deathmetal dan vind ik dat het soms te technisch is, en dat het het liedje belemmerd.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door KoenM » vr jul 02, 2010 11:43 am

Toch wel een voorkeur voor technisch, al zou ik Cannibal Corpse met Corpsegrinder daar ook onder willen scharen. Al eens Frantic Disembowelment proberen uitzoeken? De tering!

Momenteel ben ik helemaal wild van The Faceless, Death gaat er al jaren als zoete koek in. Necrophagist gaat me dan met momenten weer iets te ver. Cynic en Atheist trek ik ook goed.

Obituary ben ik al een hele tijd zo beu als kouwe pap, de Zweedse varianten gaan dan echter weer niet snel vervelen.

De ideale middenweg is voor mij Gothenburg; At the gates, Arch Enemy, Dark Tranquillity.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Tho » vr jul 02, 2010 11:50 am

Frantic Disembowelment.. kan je die niet eens spelen?? :S








:P

Sonnilion
Berichten: 228
Lid geworden op: zo dec 07, 2008 11:59 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door Sonnilion » vr jul 02, 2010 12:05 pm

Hoe meer techniek de hoofdrol speelt, hoe minder gevoel. Er zijn er maar weinig die dat allebei kunnen.
Dus ik zou dan voor de traditionele death gaan.
In mijn ogen moet techniek wel een middel blijven om je uit te drukken.

Al luister ik soms wel hele technische bands, maar dan luister ik dus meer hoe alles gespeeld wordt.

(Leuk topic trouwens)
Laatst gewijzigd door Sonnilion op vr jul 02, 2010 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Woutjinho » vr jul 02, 2010 12:07 pm

niet technisch aub

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Tho » vr jul 02, 2010 12:22 pm

Woutjinho schreef:niet technisch aub
Huh? Ik dacht dat jij helemaal leip was van die technische shit?

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door ketter » vr jul 02, 2010 12:29 pm

Beiden. Al moet ik wel vermelden dat ik Brain Drill echt Teringherrie met een hoofdletter 'T' vind. Dat is gewank op een gitaar, meer niet. Necrophagist vind ik dan weer wel fantastisch, maar soms mag het ook wel simpel en lekker lomp.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: Technisch of niet?

Bericht door Moby Rick » vr jul 02, 2010 12:40 pm

Doe mij maar old school death metal, ik heb bijna helemaal niks met melodische, technische en al die andere death metal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NailgunMassacre
Berichten: 68
Lid geworden op: wo sep 16, 2009 2:03 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door NailgunMassacre » vr jul 02, 2010 1:07 pm

The Faceless, Necrophagist ect...... ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee met al dat gepiel. Ik vind het razend knap hoor wat die gasten allemaal kunnen, maar het boeit me steeds minder. Het snelheids record blasten komt me ook de neusgaten uit. Het raakt steeds verder verwijderd van mijn essentie van Death Metal: smerig rossen en rammen! Ik kies dus met overtuiging voor: Traditionele Death Metal of-te-wel OLD SCHOOL! Autopsy, Death, Obituary, Entombed, Dismemeberrrrrr!!!

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Laus » vr jul 02, 2010 1:29 pm

'traditionelere' deathmetal doet mij doorgaans niet zo veel. Dingen als The Red Chord, Krisiun, Malevolent Creation, Psyopus, Textures, Devildriver etc...heerlijk!
Dismember, Obituary, Suffocation doet me niks. Morbid Angel weer wat meer, Meshuggah matig. Niet echt pijl op te trekken. Belangrijkste blijft 'het liedje'. Recent Kataklysm ontdekt...gaaf!

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Methilde » vr jul 02, 2010 1:47 pm

Technisch, maar wel melodieus en boeiend svp. Bands als CiLiCe, Textures, Meshuggah, Divinity, Xerath etc. Het moet grooven als een tiet :D

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Re: Technisch of niet?

Bericht door Flip » vr jul 02, 2010 4:58 pm

Ook beide, liever traditioneel.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Re: Technisch of niet?

Bericht door BJ » vr jul 02, 2010 6:05 pm

Op een gegeven moment word ik helemaal kriebelig van al dat technische gepiel. Uiteindelijk zijn die bands (in mijn ogen/oren) zo bezig met nóg sneller en nóg technischer te spelen dat ze vergeten een toffe en luisterbare plaat te maken. Genoeg niet-technische (death) metalbands die daar ook in falen, daar niet van, maar meestal krijg ik toch een glimlach op m'n gezicht van een Celtic Frost achtige "UGH" gevolgd door een loeizware simpele riff.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Technisch of niet?

Bericht door yowannuzz » vr jul 02, 2010 7:03 pm

Ik luister veel meer technische death dan traditionele death, technische blijft me veel langer boeien.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Jeroen » vr jul 02, 2010 8:04 pm

Exact en juist dan is het knap dat bands als Origin, Death of Necrophagist hun nummers eigenlijk best logisch opbouwen, maar de instrumentale partijen lekker freaky in elkaar zetten. Mooie combinatie.

Deze vraag kunnen we overigens ook bij thrash stellen. Daar kies ik toch ook voor de progressieve en technische variant. Boeit me gewoon veel langer, hoewel ik ook prima uit de voeten kan met een potje rammen, maar dat is vaak meer een kwestie van 'zo op z'n tijd'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Technisch of niet?

Bericht door MetalJan » vr jul 02, 2010 8:58 pm

Eigenlijk wel beide, maar als ik dan moet kiezen, dan zou ik voor de technische death gaan. Alleen té technisch hoeft van mij ook weer niet, dat gaat dan weer ten koste van de 'bruutheid'. Die laatste van Psycroptic vind ik dan weer helemaal niks, terwijl ik Origin wel een hele fijne band vind.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Technisch of niet?

Bericht door yowannuzz » vr jul 02, 2010 11:28 pm

Wat stoort je dan aan de laatste Psycroptic ? Vind dat toch een behoorlijk indrukwekkend album ...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Technisch of niet?

Bericht door Seventh King of Edom » za jul 03, 2010 12:15 am

Bart schreef:Beiden. Al moet ik wel vermelden dat ik Brain Drill echt Teringherrie met een hoofdletter 'T' vind. Dat is gewank op een gitaar, meer niet. Necrophagist vind ik dan weer wel fantastisch, maar soms mag het ook wel simpel en lekker lomp.
Braindrill......als er iets emotie mist........

Ik vind Spawn of possession geweldig, dus ja....

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door Zombi » za jul 03, 2010 9:57 am

oja, vandaag even downloaden dat spawn of possession

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Jeroen » za jul 03, 2010 10:13 am

vooral Cabinet vind ik super van ze
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Technisch of niet?

Bericht door MetalJan » za jul 03, 2010 12:33 pm

yowannuzz schreef:Wat stoort je dan aan de laatste Psycroptic ? Vind dat toch een behoorlijk indrukwekkend album ...
Ik mis gewoon de 'bruutheid', denk ik. Laatst in de Baroeg vond ik er ook al geen drol meer aan.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Soulcollector » zo jul 04, 2010 11:20 am

Ik ga voor technisch, maar het moet in dienst van de muziek staan. Braindrill kan ik bijvoorbeeld weinig mee en ik heb ook meerdere opkomende bands gehoord die vervallen in rare breaks en een hoop gesweep. The Faceless is in mijn ogen momenteel het toppunt van technische death metal. Ze weten als geen ander uitdagende muziek te schrijven, doch met overzichtelijke composities en daar ook nog gevoel in te stoppen. Bovendien hebben ze echt een eigen geluid.

Psycroptic is een beetje over z'n hoogtepunt heen, vind ik. Spawn of Possession kan ik toch niet altijd naar luisteren door de ontelbare melodieuze leads. Decrepit Birth vind ik bij tijden dan weer te klinisch. Suffocation is dan weer een band die technisch is, maar erg old school aanvoelt. Eén van de betere oudere bands en zelfs hun oude werk klinkt nog steeds niet gedateerd. Een band als Aeon weet ook een goede weg te vinden tussen technisch en lompheid.

In de oudere stromen zit weinig ontwikkeling meer. Old school Zweedse death klinkt bijvoorbeeld al jaren hetzelfde. Zo'n Hail of Bullets blijft goed in de stijl, maar het is allemaal al es gedaan. Grave klinkt de laatste jaren toch weer fris door het tempo wat op te schroeven.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22170
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door KoenM » zo jul 04, 2010 12:44 pm

Soulcollector schreef:Ik ga voor technisch, maar het moet in dienst van de muziek staan. Braindrill kan ik bijvoorbeeld weinig mee en ik heb ook meerdere opkomende bands gehoord die vervallen in rare breaks en een hoop gesweep. The Faceless is in mijn ogen momenteel het toppunt van technische death metal. Ze weten als geen ander uitdagende muziek te schrijven, doch met overzichtelijke composities en daar ook nog gevoel in te stoppen. Bovendien hebben ze echt een eigen geluid.
+1

Iets waar Necrophagist m.i. veel minder in slaagt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Technisch of niet?

Bericht door IROn » zo jul 04, 2010 7:30 pm

Ik heb op zich al vrij weinig met death metal, maar die paar bands die ik waardeer zijn zeker geen technisch spul. Moet ik teveel bij nadenken, echt je kop erbij houden bij het luisteren, En net als bij thrashbands heb ik daar negen van de tien keer geen zin in.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Technisch of niet?

Bericht door cataclysm child » zo jul 04, 2010 7:41 pm

Ben niet echt heel erg te vinden voor technische death, dat gitaargepingel komt me op de duur de strot uit. Uitzonderingen zijn bands als Nile en Fleshgod Apocalypse, omdat die nog behoorlijk beuken.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Technisch of niet?

Bericht door Dragonforce » zo jul 04, 2010 8:32 pm

Goed geschreven nummers met technische elementen, graag. Nummers die zo technisch mogelijk zijn geschreven, nee dank u.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Woutjinho » zo jul 04, 2010 11:28 pm

Tho schreef:
Woutjinho schreef:niet technisch aub
Huh? Ik dacht dat jij helemaal leip was van die technische shit?
nee ik niet hoor... slamming death metal vind ik bijvoorbeeld echt heel gaaf

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Dufniall » di jul 13, 2010 6:26 pm

Beide, maar dan neig ik toch meer naar de technische. Bands als The Faceless, Nile en Cephalic Carnage gaan erin als koek. Maar af en toe een rechttoe-rechtaan beukplaat is ook zeker niet mis.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door War_Bomb » di jul 13, 2010 7:35 pm

Natuurlijk kunnen we een lange discussie voeren of Cannibal Corpse en Suffocation bij traditionele death horen of bij Tech death. Tuurlijk, de riffs zijn moeilijk, maar het is allemaal goed te volgen.
Omdat het te volgen is, is het minder technisch?

Techniek zit hem niet alleen in instrument-beheersing en het showen daarvan (niet dat ik zeg dat bovenstaande "tech-bands" dat doen, maar je stuurt het zelf deze kant op). En dat terzijde, ik vind het een rare pol, omdat er een schijnbare tegenstelling word gewekt die er niet is. Ik vind Cannibal Corpse op hun laatste veel te technisch bezig zijn om leuk te zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Jeroen » di jul 13, 2010 7:40 pm

Het kan ook prima samen. Chuck Schuldiner is daar het beste voorbeeld van. De latere platen zijn technisch zeer interessante platen, maar hij wisselt het altijd af met een lekkere open metalriff of traditionele beukpartij om de toegankelijkheid te bewaren. Aan de andere kant kan ik ook prima luisteren naar een uur lang oorverdovend technisch geweld. Leuk is ook dat een band als Origin tegelijkertijd een vrij hypnotiserend karakter heeft, waardoor ik er zelfs goed bij kan slapen. Raar maar waar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Technisch of niet?

Bericht door Geheim_502 » di jul 13, 2010 8:40 pm

Mij maakt het ook niet zoveel uit. Als ik het maar goed vind. Zo ken ik prima uit te voeten met Krisiun. Dat is volgens mij echt wel technisch. Maar net in de auto effe genoten van Jungle Rot. Dat is niet technish maar ook erg goed. Gaat mij betreft meer om de vibe.
FACTA NON VERBA

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Re: Technisch of niet?

Bericht door the_dying » vr jul 16, 2010 6:02 pm

Ik vind die termen wat verwarrend. Neem nu Necrophagist. Dit is "technisch" omdat het vooral snel is. Death wordt ook wel eens in het technisch death metalhoekje geduwd. Waarom? Death is zeer gemakkelijk. Speel maar eens wat van (de oude, want na Domination heb ik het voor bekeken gehouden met hun) Morbid Angel; dat is al andere kak en niet perse omdat het zo snel is. Trey is gewoon geschift. Doe mij maar gewone traditionele oer death metal dat staat als een huis!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Technisch of niet?

Bericht door Crises » vr jul 16, 2010 6:37 pm

Op CD moet ik echt zeggen dat ik niet naar technische death kan luisteren. Ik word er erg nerveus van. CiLiCe, Textures, Death enz. Live komen ze over.

Wat voor mij inderdaad daadwerkelijk het altijd goed doet, live of plaat, is het rampestamp werk. Dus ik zal toch echt moeten toegeven: traditionele death metal is waar ik voor ga. Hoe meer oldschool Death hoe beter. Vooral Nederlandse bands trekken mijn aandacht goed.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Technisch of niet?

Bericht door Jeroen » vr jul 16, 2010 11:24 pm

the_dying schreef:Ik vind die termen wat verwarrend. Neem nu Necrophagist. Dit is "technisch" omdat het vooral snel is. Death wordt ook wel eens in het technisch death metalhoekje geduwd. Waarom? Death is zeer gemakkelijk. Speel maar eens wat van (de oude, want na Domination heb ik het voor bekeken gehouden met hun) Morbid Angel; dat is al andere kak en niet perse omdat het zo snel is. Trey is gewoon geschift. Doe mij maar gewone traditionele oer death metal dat staat als een huis!
Het gaat bij Death dan ook vooral om het werk vanaf Individual Thought Patterns. Daarvoor (en vooral het hele oude werk) is inderdaad vrij eenvoudig (maar minstens zo geweldig).
En Necrophagist is wat mij betreft wel wat meer dan alleen snelheid.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Technisch of niet?

Bericht door Nico » za jul 17, 2010 5:06 pm

Ik ga voor beiden.
Al heb ik het niet voor bands als bv. Brain Drill, is naar mijn mening zielloze muziek...
Live blijft (imo) traditionele Death Metal nog altijd het best, wat ging ik uit mijn dak tijdens het optreden van Obituary tijdens de No Mercy Fest-tour paar jaar geleden.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Re: Technisch of niet?

Bericht door War_Bomb » za jul 17, 2010 10:29 pm

Doe mij maar Psychofagist > redelijk technisch.

Plaats reactie