Thulcandra

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Thulcandra

Bericht door XnegativeX » zo jul 18, 2010 1:28 pm

Laat ik dit topic eens beginnen met een geweldig schrijfsel van Angry metal guy:

"If you like well done and very professional melodic black metal, this will impress you. If however, you are a music snob and look down your nose at anyone not striving for the very cutting edge of originality, you may have some issues here. For those of you in the latter category, lighten the fuck up and enjoy this damn album!!"

Thulcandra is een Duitse black/death band met leden uit o.a. Obscura en Helfahrt. En ik mag wel helemaal gek zijn als deze heren dit bandje niet uit de grond gestampt hebben als ode aan bands als Necrophobic, Unanimated maar vooral Dissection.

Fallen angels dominion klinkt namelijk als het album dat Dissection had kunnen uitbrengen na Storm of the light's bane. Weinig origineel dus. Maar toch heeft dit een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij. Ik ben een grote fan van dit soort melodieuze black/death. Storm of the light's bane en Vittra (Naglfar) behoren tot 2 van mijn favoriete platen ooit. Maar er komt maar zeer weinig goeds uit in die hoek. Vorig jaar wist Unanimated me nog omver te blazen maar daar blijft het ook wel een beetje bij. Gelukkig is daar nu Thulcandra die hier toch wel aankomt met een album van een zeer hoog niveau. Zelfs de sfeer is precies spot-on.

Fans van dit genre kunnen hun hart ophalen bij deze band.
http://www.myspace.com/thulcandrametal
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Thulcandra

Bericht door sanguis » zo jul 18, 2010 6:42 pm

Lijkt inderdaad erg op de 3 genoemde bands, maar het klinkt wel verdomde lekker. Leuke tip dit. Je zou ook de band Trident eens moeten proberen. Zelfde straatje en ook behoorlijk goed.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thulcandra

Bericht door Zombi » zo jul 18, 2010 8:12 pm

ode? volgens mij is dit gewoon een rip off....waarom naar een rip off luisteren, ook al is het dan een goede? geef mij het origineel maar.

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Re: Thulcandra

Bericht door HellcommandeR » zo jul 18, 2010 10:37 pm

Het klinkt zeer goed moet ik zeggen. Maar inderdaad, het ligt er wel heel erg dik bovenop dat het Dissection fanboys zijn!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Thulcandra

Bericht door Draconian » ma jul 19, 2010 9:32 pm

AmnesJan attendeerde mij hier ook al op. Het klinkt zeer goed, zeker een aanrader wat mij betreft!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Thulcandra

Bericht door NotYourBitch » ma jul 19, 2010 11:55 pm

Hun eerste live optreden op Metalfest DE was ook erg gaaf!
***

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Thulcandra

Bericht door bloeding » di jul 20, 2010 11:57 am

heb het zojuist opgezet.
klinkt erg gaaf.
het heeft inderdaad duidelijke invloeden van dissection.
tot aan titels van de tracks aan toe.
zelfs de kleuren op de hoes heeft wel wat weg van eerdere dissection hoezen.
maar de muziek klinkt heel best.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Thulcandra

Bericht door nightwing » di jul 20, 2010 12:10 pm

Nou niet alleen de kleuren van de hoes hoor...
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Thulcandra

Bericht door MadTinus » wo jul 21, 2010 4:23 pm

De hoes is dan ook van dezelfde artiest (Kristian Wahlin a.k.a. Necrolord) als die de hoezen van de eerste 2 Dissection albums en 'Live Legacy' heeft gemaakt.

Anyway, ik heb het album ook enkele malen gehoord. Het ligt er natuurlijk metersdik bovenop zodat dit enkel als een regelrechte ode aan Dissection gezien dient te worden. Het intro is precies zoals het intro van Storm of the Light's Bane en het eerste nummer begint met bijna een exacte kopie van de roffel waarmee "Night's Blood" begint. Als het zo duidelijk is, is het dus bewust gedaan en hoeft de discussie wel/geen rip-off al niet meer gevoerd te worden.

Ik moet zeggen dat ik het wel goed vond klinken, maar ik was er ook weer niet helemaal kapot van.

@ XnegativeX, als je deze stijl een warm hart toedraagt, dan moet ik je het laatste Necrophobic album 'Death to All' zeer warm op het hart drukken, echt een knaller van de eerste orde, hun beste album naar mijn mening (terwijl ik jarenlang zwoer bij de eerste 2).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Thulcandra

Bericht door bloeding » ma aug 09, 2010 10:45 am

ook wel een bizar detail.

But dark days fell upon Thulcandra. In early 2005, Juergen Zintz, plagued by years of battling his personal demons, committed suicide. The tragic incident naturally brought the band to an abrupt halt. As time passed, however, remaining member Steffen Kummerer reworked the material and began writing new songs for the highly anticipated debut.

ze hebben ook al zelfmoord in de band gehad.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Plaats reactie