9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door kneuz » wo jul 21, 2010 1:52 pm

dinsdag 9 november 2010

SHRINEBUILDER
Stoner/Doom
Als doom metal een supergroep heeft, dan is het Shrinebuilder wel. In 2006 neemt Scott Weinrich (Saint Vitus, The Obsessed) contact op met Al Cisneros (Sleep, Om) met het idee samen een band te beginnen. Met gitarist Scott Kelly van Neurosis en Dale Crover (Melvins) is deze topconferentie van de doom compleet. Diepe grommen, monolithische gitaarmuren en waaier van psychedelische sferen zorgen voor lovende woorden in de pers. Shrinebuilder wordt meteen gerekend tot de absolute top van de hedendaagse metal. Hoogste tijd dus om de eredivisiedoom van het debuutalum ‘Shrinebuilder’ (2009) live voor het voetlicht te brengen.

Line-up:
Scott Kelly (Neurosis)
Al Cisneros (Sleep, OM)
Dale Crover (The Melvins)
Wino (Saint Vitus)

Shrinebuilder myspace
Tivoli

woensdag 10 november staan ze in "De Kreun", in Kortrijk, België.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door Baldurs Tod » wo jul 21, 2010 7:30 pm

Deze stond al genoteerd, wel aanwezig lijkt me.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Technophobia
Berichten: 44
Lid geworden op: di okt 05, 2004 9:45 am
Locatie: utreg
Contacteer:

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door Technophobia » wo okt 27, 2010 11:32 am

[url]http://ilovestarve.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door r1Co » do okt 28, 2010 1:39 pm

kaart al tijdje binnen, ben benieuwd. zal er alleen heen moeten ben ik bang. Hopelijk kan ik nog een slaapplek vinden :P en anders maar weer auto vanuit leeuwarde <_<

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door kneuz » za okt 30, 2010 7:42 pm

^ lwd-uut is goed te doen toch, met de auto? Heb zelf in het verleden veel verder gereden voor veel minder goeie bands ;)

Vandaag eindelijk maar eens m'n kaartje gehaald. Eerlijk gezegd vindt ik het album van Shrinebuilder niet zo heel goed, maar dit is toch iets wat ik niet wil missen.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door r1Co » ma nov 08, 2010 9:27 pm

mja eerst had ik geen auto en moest ik dus openbaar vervoer, maar inmiddels heb ik dus een auto geregeld! mocht er nog iemand mee willen rijden dan moet die maar ff pmen, ik vertrek morgen rond 4/5 uur ofzo uit leeuwarden, en iemand die benzinekosten wil delen is altijd welkom :P

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door kneuz » wo nov 10, 2010 10:28 am

Wat ben ik blij dat ik gegaan ben, was erg tof!!

Starve, het voorprogramma, was niet echt mijn ding, twee nummers ofzo geluisterd en maar terug in de hal gaan zitten.

Bij Shrinebuilder maar helemaal vooraan gaan staan om zo'n vijf kwartier volledig omver geblazen worden! Was natuurlijk te verwachten dat het luid zo zijn, maar dit was toch bijna van het Sunn-achtige klappertanden/broekspijpwapperende kaliber. Blij dat ik m'n oordopjes had, dus. In het begin waren de vocalen niet al te best te horen, maar dit werd snel verholpen. Ze speelden zo'n beetje het heel self-titled album, in andere volgorde, en nog wat nieuw spul. En ik denk dat de drummer aan het eind zei dat ze volgend jaar een nieuw album uitbrengen, had ik niet helemaal goed verstaan.

Was mijn eerste keer in Tivoli De Helling, best een leuke zaal, lekker knus en ideaal voor zo'n band. En inderdaad volop gratis parkeergelegenheid. Iets minder leuk was dat het verkeer richting Den Haag was afgesloten op de terugweg dus moest ik nogal een omweg maken wat een halfuur langer rijden kostte, maar dat terzijde...

Geweldige show, paar bekenden gezien, LP gekocht, mooie avond dus :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: 9-nov-2010: Shrinebuilder @ Tivoli, Utrecht

Bericht door r1Co » wo nov 10, 2010 1:12 pm

geluid was in het begin niet best, ironisch genoeg leek het na een halfbakken poging van het fixen van de bass amps het ineens een stuk beter te klinken, vooral de gitaren en de zang kwamen toen veel beter en minder rommelig door. Goed optreden, al waren de verwachtingen enorm hoog, aan het einde zei de drummer dus dat ze op Roadburn zouden komen maar dattie dat eigenlijk nog niet mocht verklappen, maar ik zie in het RB topic dat dus al bekend is.

Plaats reactie