Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Rene » do feb 17, 2011 3:58 pm

"If you've been following along, you know that the 'Big Four' of ANTHRAX, MEGADETH, SLAYER and 'TALLICA already have two shows scheduled in Europe in July... well, the party is expanding! We're here today to tell you about and addition to the European vacation with a show in Gelsenkirchen, Germany at the Veltins Arena on July 2, 2011.

"Tickets go on sale on Saturday, February 19 at 9:00 a.m. local time at Eventim.de. MetClub members should check MetClub.com for more details on a special pre-sale for Clubbers only.

"Yes, that headline said 'shows' with an 's.' Keep watching here for a couple more announcements in the coming weeks."


Leek me toch wel een eigen topic waard. Mensen die naar het Rock Hard Festival zijn geweest, weten dat dit goed te bereiken is vanuit Nederland.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Cjmormon » do feb 17, 2011 3:59 pm

nog meet shows:D misschien dat ze met zn 4e de goffert kunnen doen uitverkopen:D

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Johan » do feb 17, 2011 4:04 pm

Dit is toch wel het overwegen waard. Metallica heb ik al 3 jaar niet meer gezien, de anderen wel nog vrij recentelijk. Ik ben benieuwd wat voor astronomisch bedrag ze willen gaan vragen.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Meridian » do feb 17, 2011 4:09 pm

Ik denk dat ze de Goffert best vol kunnen krijgen. Alleen zou rond 2 juli wellicht niet zo handig zijn in Nijmegen i.v.m. Fortarock en James Blunt op 2 en 3 juli. Maar goed, ze zullen NL toch vast niet aan doen. Daarnaast liggen Nijmegen en Gelsenkirchen maar 130 km. van elkaar af.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Cjmormon » do feb 17, 2011 4:41 pm

dat is inderdaad waar dan zal het de goffert niet worden. en dan denk ik dat het nederland ook niet word. de benelux in het algemeen niet want ze staan ook op de franse sonisphere dat niet zo ver van belgie vandaan is

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » do feb 17, 2011 4:55 pm

Ik zou wel willen dat ze in Nederland en/of België kwamen!
Maar ik schat de kans vrij klein in, vooral omdat Slayer en Megadeth al komen, zou een beetje concurrentie zijn voor de Carnage tour of zie ik dat verkeerd?
Zeker om dat nu al bekend te maken.
Dan komt dat nieuws eerder na die optredens in Brussel en Eindhoven.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Gilbert » do feb 17, 2011 5:07 pm

Behoorlijk kut dat het op dezelfde dag is als Fortarock. Dus hopen we maar dat er inderdaad nog een datum in Nederland bijkomt (bijvoorbeeld een dag later in het Goffert Park, aangezien James Blunt niet echt bijt met Metallica, lijkt me). Anders houd ik het maar op Slayer en Megadeth in Eindhoven.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Cjmormon » do feb 17, 2011 5:11 pm

het is ergends wel belangrijk dat het niet allebij op 3 juli is. James Blunt en Big 4. anders heb je ineens 100.000 mensen op het station die ieder een andere kant op moeten. dan krijg je mensen die in het goffert staan en in brakkestein moeten zijn. en ik denk dat menig metalfan dan zegt of Fortarock of Big 4. het kost je toch rond de 140 euro entree (denk ik) en dan heb je nog geen drank, eten en misschien merchandise. word dan beetje duur denk ik

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » do feb 17, 2011 6:39 pm

Hoop op een show in NL, anders toch maar de grens over.
Ergens nu ook wel blij dat ik nog geen kaart gekocht had voor Fortarock.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » do feb 17, 2011 6:40 pm

Cjmormon schreef:het is ergends wel belangrijk dat het niet allebij op 3 juli is. James Blunt en Big 4. anders heb je ineens 100.000 mensen op het station die ieder een andere kant op moeten. dan krijg je mensen die in het goffert staan en in brakkestein moeten zijn. en ik denk dat menig metalfan dan zegt of Fortarock of Big 4. het kost je toch rond de 140 euro entree (denk ik) en dan heb je nog geen drank, eten en misschien merchandise. word dan beetje duur denk ik
Dit gaat nooit geen 140euro kosten.
Denk ergens rond de 80euro hooguit.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Took » do feb 17, 2011 7:14 pm

ah in de Veltins Arena. Ik zit meestal in het hotel dat daarbij hoort als ik naar Rock Hard ga.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Cjmormon » do feb 17, 2011 10:10 pm

alicecooper schreef:
Cjmormon schreef:het is ergends wel belangrijk dat het niet allebij op 3 juli is. James Blunt en Big 4. anders heb je ineens 100.000 mensen op het station die ieder een andere kant op moeten. dan krijg je mensen die in het goffert staan en in brakkestein moeten zijn. en ik denk dat menig metalfan dan zegt of Fortarock of Big 4. het kost je toch rond de 140 euro entree (denk ik) en dan heb je nog geen drank, eten en misschien merchandise. word dan beetje duur denk ik
Dit gaat nooit geen 140euro kosten.
Denk ergens rond de 80euro hooguit.
Tuurlijk gaat the Big 4 geen 140 euro kosten. ik had het over de combo met Fortarock. Fortarock is 50 euro en Big 4 80 a 90 euro dus das samen 130 a 140 euro.

Als ze 140 euro zouden vragen zouden er niet veel komen denk ik

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » vr feb 18, 2011 12:13 am

Cjmormon schreef:
alicecooper schreef:
Cjmormon schreef:het is ergends wel belangrijk dat het niet allebij op 3 juli is. James Blunt en Big 4. anders heb je ineens 100.000 mensen op het station die ieder een andere kant op moeten. dan krijg je mensen die in het goffert staan en in brakkestein moeten zijn. en ik denk dat menig metalfan dan zegt of Fortarock of Big 4. het kost je toch rond de 140 euro entree (denk ik) en dan heb je nog geen drank, eten en misschien merchandise. word dan beetje duur denk ik
Dit gaat nooit geen 140euro kosten.
Denk ergens rond de 80euro hooguit.
Tuurlijk gaat the Big 4 geen 140 euro kosten. ik had het over de combo met Fortarock. Fortarock is 50 euro en Big 4 80 a 90 euro dus das samen 130 a 140 euro.

Als ze 140 euro zouden vragen zouden er niet veel komen denk ik
Dan heb ik je verkeerd begrepen, al snap ik de opsomming van de Big4 en Fortarock niet.
Mocht het al naar NL komen en op 3 juli plaatsvinden, dan zal er niemand zijn die voor beiden kaarten gaat kopen.
Misschien op een paar dorpsgekken nagelaten.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Gilbert » vr feb 18, 2011 8:43 am

alicecooper schreef:Dan heb ik je verkeerd begrepen, al snap ik de opsomming van de Big4 en Fortarock niet.
Mocht het al naar NL komen en op 3 juli plaatsvinden, dan zal er niemand zijn die voor beiden kaarten gaat kopen.
Misschien op een paar dorpsgekken nagelaten.
Eh, want alleen een dorpsgek gaat twee dagen achter elkaar naar een festival of concert? In dat geval ben ik soms (en in dit geval) ook een dorpsgek.

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Spirit In Black » vr feb 18, 2011 10:10 am

Dit komt niet naar NL, dat het tegelijkertijd valt met FortaRock berust op toeval. Het management van de Big 4 zal hier ook weinig boodschap aan hebben. Jammer is het wel.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » vr feb 18, 2011 10:41 am

Gilbert schreef:
alicecooper schreef:Dan heb ik je verkeerd begrepen, al snap ik de opsomming van de Big4 en Fortarock niet.
Mocht het al naar NL komen en op 3 juli plaatsvinden, dan zal er niemand zijn die voor beiden kaarten gaat kopen.
Misschien op een paar dorpsgekken nagelaten.
Eh, want alleen een dorpsgek gaat twee dagen achter elkaar naar een festival of concert? In dat geval ben ik soms (en in dit geval) ook een dorpsgek.
Wat ik uit de tekst kan halen praat hij over een eventuele combi in Nijmegen met Fortarock en the Big4.
Dit zou dan tegelijk moeten vallen op dezelfde dag en ik bedoelde dan te zeggen, dat niemand kaarten gaat kopen voor 2 evenementen die op dezelfde dag gaan plaatsvinden.
Kan het ook allemaal verkeerd begrijpen, maar dit haal ik eruit.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Gilbert » vr feb 18, 2011 11:14 am

alicecooper schreef:Wat ik uit de tekst kan halen praat hij over een eventuele combi in Nijmegen met Fortarock en the Big4.
Dit zou dan tegelijk moeten vallen op dezelfde dag en ik bedoelde dan te zeggen, dat niemand kaarten gaat kopen voor 2 evenementen die op dezelfde dag gaan plaatsvinden.
Kan het ook allemaal verkeerd begrijpen, maar dit haal ik eruit.
Hij had het duidelijk over de mogelijkheid dat er op 3 juli een Big Four concert in het Goffert Park zou plaatsvinden, dus de dag na Fortarock (maar op dezelfde dag als een James Blunt-concert in Park Brakkenstein).

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » vr feb 18, 2011 11:20 am

Gilbert schreef:
alicecooper schreef:Wat ik uit de tekst kan halen praat hij over een eventuele combi in Nijmegen met Fortarock en the Big4.
Dit zou dan tegelijk moeten vallen op dezelfde dag en ik bedoelde dan te zeggen, dat niemand kaarten gaat kopen voor 2 evenementen die op dezelfde dag gaan plaatsvinden.
Kan het ook allemaal verkeerd begrijpen, maar dit haal ik eruit.
Hij had het duidelijk over de mogelijkheid dat er op 3 juli een Big Four concert in het Goffert Park zou plaatsvinden, dus de dag na Fortarock (maar op dezelfde dag als een James Blunt-concert in Park Brakkenstein).
Verkeerd begrepen dus. :roll:

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Rubicon » vr feb 18, 2011 1:31 pm

Tsja...dat blijft gissen allemaal. Ik hoop in ieder geval op een datum ergens later in de zomer...anders ben ik op vakantie...:-(

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » vr feb 18, 2011 1:54 pm

Net eens op de site van eventim gekeken voor de ticketprijs (staat er niet op, of ik kan 'm niet vinden) en staat bij dat het spektakel in totaal 6 uur duurt, waarvan de finale Metallica is met 120 minuten.
In Duitsland kan er 50.000 man in dien zaal.

Voorverkoop start morgen.
Wat ik zelf behoorlijk kut vind omdat ik morgen nog niet weet of ze ook in België of Nederland komen en tegen dat 't bekend is, is het allang uitverkocht.

Er zijn in België paar mensen die denken dat ze misschien op Rock Werchter zouden kunnen komen aangezien daar blijkbaar nog geen grote namen bekend zijn voor de mainstage op donderdag (=30 juni)...

Gebruikersavatar
Spirit In Black
Berichten: 706
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 12:07 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Spirit In Black » vr feb 18, 2011 2:26 pm

75metallicat schreef:Wat ik zelf behoorlijk kut vind omdat ik morgen nog niet weet of ze ook in Nederland komen en tegen dat 't bekend is, is het allang uitverkocht.
ik ga het niet herhalen :wink:

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » vr feb 18, 2011 2:35 pm

Spirit In Black schreef:
75metallicat schreef:Wat ik zelf behoorlijk kut vind omdat ik morgen nog niet weet of ze ook in Nederland komen en tegen dat 't bekend is, is het allang uitverkocht.
ik ga het niet herhalen :wink:
:? ik heb het wel gelezen zalle maar toch blijf ik hopen dat ze bv in de Arena komen.
Of Werchter, dan gooi ik mijn afkeer van Werchter wel even aan de kant :mrgreen:

de ticketprijzen gaan trouwens vanaf 90 euro als ik sommigen op andere fora moet geloven, die er besteld hebben via de fanclub.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Gilbert » vr feb 18, 2011 3:07 pm

75metallicat schreef:Voorverkoop start morgen.
Wat ik zelf behoorlijk kut vind omdat ik morgen nog niet weet of ze ook in België of Nederland komen en tegen dat 't bekend is, is het allang uitverkocht.

Er zijn in België paar mensen die denken dat ze misschien op Rock Werchter zouden kunnen komen aangezien daar blijkbaar nog geen grote namen bekend zijn voor de mainstage op donderdag (=30 juni)...
Ik bedenk me nu dat wanneer een groot concert snel uitverkoopt, er soms een extra concert aan wordt vastgeplakt, die een dag later op dezelfde locatie plaatsvindt. Dus hopen maar dat dit snel uitverkoopt en ze de volgende dag, op zondag 3 juli, nog eens in Gelsenkirchen optreden. Als ze nergens anders in Duitsland (en de Benelux) optreden, moeten ze twee dagen op rij in het Schalke-stadion best kunnen uitverkopen. Dat zou wel ideaal zijn. Eerst naar Fortarock, rustig uitslapen, en dan in anderhalf uur tijd naar Gelsenkirchen rijden om er voor het begin van Anthrax te zijn (er van uitgaande dat alleen die vier bands optreden).

Rock Werchter lijkt me minder waarschijnlijk. Dat is weliswaar hetzelfde weekend, maar Iron Maiden speelt er ook al, en de vaste bezoekers met hun combiticket zullen vast niet blij zijn als er op donderdag ook nog eens vier metalbands op het hoofdpodium spelen. Tevens is het de vraag of dat nog binnen het budget van Rock Werchter past. Maar ik zou niet klagen hoor, mochten ze daar die donderdag (dus twee dagen voor Fortarock) spelen. Maar goed, we zien het wel. Persoonlijk zal ik er ook niet wakker van liggen als ik ze mis, deze zomer.

Edit: Ik moet zeggen, als ik naar de reeds bekende namen voor Rock Werchter kijk, is het inderdaad opvallend dat voor de donderdag op het hoofdpodium alleen dagafsluiter Chemical Brothers bevestigd is, terwijl voor de andere drie dagen de meeste namen al bekend zijn. Ook bij de vandaag aangekondigde artiesten zit geen act voor de mainstage op donderdag. Dan ga je inderdaad denken dat de gewenste hoofdact (die voor Chemical Brothers speelt) een paar bands meeneemt op toernee, die daarvoor op het hoofdpodium spelen. Dus wie weet.

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » vr feb 18, 2011 6:04 pm

Metallica heeft al een paar keer op Werchter gestaan dus 100% uitgesloten is het niet maar The big four lijkt me toch ook wel wat veel metal voor Werchter.
De 'gemiddelde' bezoeker vindt nu al dat de metalfans de sfeer zowat verpesten op 'hun' festival.
Ze gaan dan toch nog verschrikken op donderdag moest het echt doorgaan. :mrgreen: [headbang] :twisted:

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » za feb 19, 2011 10:10 am

Net eens gekeken (soort van zelfkwelling want ik kan toch niet gaan) en er zijn nog altijd tickets te koop.
Had gedacht dat het op een uur uitverkocht zou zijn. Niet dus.
En de tickets zijn toch goedkoper dan wat ik hierboven ergens gepost had, ze gaan vanaf 70.90€ excl. kosten.

Gebruikersavatar
nijmegenmetal
Berichten: 108
Lid geworden op: wo nov 29, 2006 9:21 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door nijmegenmetal » za feb 19, 2011 10:18 am

reken daar nog even € 15 verzendkosten bij en dan ben je bijna € 90 kwijt voor zitplaats. Staanplaatsen waren al voor de officiële vvk uitverkocht........

niet echt cheap toch?

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » za feb 19, 2011 10:57 am

nijmegenmetal schreef:reken daar nog even € 15 verzendkosten bij en dan ben je bijna € 90 kwijt voor zitplaats. Staanplaatsen waren al voor de officiële vvk uitverkocht........

niet echt cheap toch?
ja, klopt: komt 15 euro bij.

Heb niet gezegd dat het goedkoop is he, gewoon goedkoper dan ik hierbover had gepost (dat ze ongeveer vanaf 90 euro zouden gaan).

Nu, ik zou zo een verre zitplaats toch al niet willen want dan bleef ik thuis.

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Beastie Meijer » za feb 19, 2011 11:31 am

Wat voor Mickey Mouse land zijn we geworden dat de big four (waarvan er maar echt 1 big is, de rest krijgt net de 013 uitverkocht) ons wederom overslaan.
Het is hier voor Metallica en Slayer begonnen als je het mij vraagt. Don't forget your roots Lars!
einde bericht

Gebruikersavatar
nijmegenmetal
Berichten: 108
Lid geworden op: wo nov 29, 2006 9:21 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door nijmegenmetal » za feb 19, 2011 11:36 am

75metallicat schreef:
nijmegenmetal schreef:reken daar nog even € 15 verzendkosten bij en dan ben je bijna € 90 kwijt voor zitplaats. Staanplaatsen waren al voor de officiële vvk uitverkocht........

niet echt cheap toch?
ja, klopt: komt 15 euro bij.

Heb niet gezegd dat het goedkoop is he, gewoon goedkoper dan ik hierbover had gepost (dat ze ongeveer vanaf 90 euro zouden gaan).

Nu, ik zou zo een verre zitplaats toch al niet willen want dan bleef ik thuis.

Je hebt gelijk !!

Nu zijn alle staanplaatsen weg. En Metallica seated kijken slaat nergens op, dus lekker naar Fortarock!!!! Was ik sowieso al van plan!!

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » zo feb 20, 2011 1:15 pm

Gilbert schreef:
75metallicat schreef:Voorverkoop start morgen.
Wat ik zelf behoorlijk kut vind omdat ik morgen nog niet weet of ze ook in België of Nederland komen en tegen dat 't bekend is, is het allang uitverkocht.

Er zijn in België paar mensen die denken dat ze misschien op Rock Werchter zouden kunnen komen aangezien daar blijkbaar nog geen grote namen bekend zijn voor de mainstage op donderdag (=30 juni)...
Ik bedenk me nu dat wanneer een groot concert snel uitverkoopt, er soms een extra concert aan wordt vastgeplakt, die een dag later op dezelfde locatie plaatsvindt. Dus hopen maar dat dit snel uitverkoopt en ze de volgende dag, op zondag 3 juli, nog eens in Gelsenkirchen optreden.
We zijn een dag later en is nog altijd niet uitverkocht, zal dus wel geen extra concert komen...

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door alicecooper » ma feb 21, 2011 2:17 pm

Eind vorig jaar werd al bekend dat Sonisphere Nederland dit jaar overslaat, maar Mojo laat aan 3voor12 weten dat ze The Big Four wel aangeboden hebben gekregen. Omdat Slayer en Megadeth al in Eindhoven staan, wees Mojo The Big Four af. Volgens de organisator heeft het geen zin om de vier bands (Metallica, Anthrax, Megadeth en Slayer) nog eens te halen als twee daarvan al los te zien zijn.

Tevens denkt Mojo dat Sonisphere nooit meer naar Nederland komt. Het is wel een optie om Metallica volgend jaar los te halen. The Big Four is overigens wel vlak over de grens te zien, in Gelsenkirchen, op 2 juli.


Wat een debielen daar bij mojo.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Orklord » ma feb 21, 2011 2:41 pm

debielen? Ik snap heel goed dat ze niet willen dat de big 4 hier spelen en daarnaast nog eens een show is van Slayer + Megadeth.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Took » ma feb 21, 2011 2:42 pm

alicecooper schreef:Eind vorig jaar werd al bekend dat Sonisphere Nederland dit jaar overslaat, maar Mojo laat aan 3voor12 weten dat ze The Big Four wel aangeboden hebben gekregen. Omdat Slayer en Megadeth al in Eindhoven staan, wees Mojo The Big Four af. Volgens de organisator heeft het geen zin om de vier bands (Metallica, Anthrax, Megadeth en Slayer) nog eens te halen als twee daarvan al los te zien zijn.

Tevens denkt Mojo dat Sonisphere nooit meer naar Nederland komt. Het is wel een optie om Metallica volgend jaar los te halen. The Big Four is overigens wel vlak over de grens te zien, in Gelsenkirchen, op 2 juli.


Wat een debielen daar bij mojo.
Inderdaad. Slayer+Megadeth trekt 5000 man (als het heel erg meezit), Big Four 20000 (als het tegenzit).

maar ja, ze hebben nog een nare nasmaak van dat Sonisphere festival van enkele jaren terug, wat niet echt goed liep.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » ma feb 21, 2011 3:22 pm

:? Dan is The Big Four misschien toch ook wel aangeboden aan den Herman (organisator Rock Werchter)...
Maar wij hebben Slayer en Megadeth ook al staan in maart in Brussel.
Toch heeft Herman al vaker Metallica op Werchter gehad en altijd uitverkocht die dag.
...

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Cjmormon » ma feb 21, 2011 8:07 pm

Of ze hadden de big 4 bekend moeten maken als Slayer en Megadeth uitverkocht zijn. of bijna uitverkocht.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Rubicon » ma feb 21, 2011 8:25 pm

Mojo verklaarde vorig jaar al "voor onbepaalde tijd te stoppen met metalfestivals". Trommelen legt uit: "We hebben vorig jaar ook geen Sonisphere gedaan. Vroeger deed ik Fields Of Rock, maar dat viste in dezelfde vijver als Graspop, dus ik zag er eigenlijk geen brood meer in. Sterker: ik moest de editie van 2008 annuleren omdat er te weinig kaarten verkocht waren. In 2009 deden we Sonisphere, maar dat was ook geen bijster succes met 21.000 verkochte kaarten." Toen speelde Metallica met onder andere Korn, Slipknot, Pendulum en Down in het Goffertpark. "Een mooie line-up ja, maar er moest wel geld bij."

The Big Four speelt wel net over de grens: op 2 juli in Gelsenkirchen in het Schalke stadion voor 50.000 man. Verder doen ze met Sonisphere Engeland en Frankrijk aan en slaat Sonisphere met Iron Maiden, Mastodon en anderen ook de tenten op in Scandinavië, Zuid- en Oost-Europa. Trommelen reageert: "In Oost-Europa hebben ze verder nog haast geen festivals. Hier heb je toch ook last van Pinkpop, waar bands als Metallica en Rammstein ook willen staan."

De festivalorganisator sluit een terugkeer van Sonisphere uit. "Ik kreeg The Big 4 ook aangeboden, maar heb het afgewezen omdat ik op 14 april al Slayer en Megadeth heb staan in het Klokgebouw. Als de helft al in Eindhoven staat, is de hele perceptie van The Big 4 in mijn ogen wel weg. Ik denk niet dat Sonisphere ooit nog naar Nederland komt. Wellicht dat we volgend jaar wel Metallica doen, maar dan alleen."


:lolup:

Ach gut, Rob Trommelen, de zogenaamde godfather van de Nederlandse metalfestivals moet weer eens van zich laten horen. Deze incapabele organisator heeft al meer kapot gemaakt vanuit zijn commerciele gedachte dan menig metalfan lief is. Zolang deze man bij Mojo de metalen touwtjes in handen heeft, zullen we in Nederland moeten genieten van (met alle respect) kleine festivals als Elsrock. De grote evenementen zijn door dit heerschap allemaal systematisch de nek omgedraaid in een poging om harde euro's te verdienen. Waarom is Metallica met de andere bands in alle landen een groot succes, maar moet het in Nederland wijken voor notabene een clubshow van Slayer...Het commerciele gedachtengoed van Trommelen en consorten in combinatie met de ondeskundigheid op het gebied van grote evenementen zijn funest gebleken. Helaas, maar waar...:-(

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door yowannuzz » ma feb 21, 2011 10:29 pm

Rubicon schreef:Mojo verklaarde vorig jaar al "voor onbepaalde tijd te stoppen met metalfestivals". Trommelen legt uit: "We hebben vorig jaar ook geen Sonisphere gedaan. Vroeger deed ik Fields Of Rock, maar dat viste in dezelfde vijver als Graspop, dus ik zag er eigenlijk geen brood meer in. Sterker: ik moest de editie van 2008 annuleren omdat er te weinig kaarten verkocht waren. In 2009 deden we Sonisphere, maar dat was ook geen bijster succes met 21.000 verkochte kaarten." Toen speelde Metallica met onder andere Korn, Slipknot, Pendulum en Down in het Goffertpark. "Een mooie line-up ja, maar er moest wel geld bij."

The Big Four speelt wel net over de grens: op 2 juli in Gelsenkirchen in het Schalke stadion voor 50.000 man. Verder doen ze met Sonisphere Engeland en Frankrijk aan en slaat Sonisphere met Iron Maiden, Mastodon en anderen ook de tenten op in Scandinavië, Zuid- en Oost-Europa. Trommelen reageert: "In Oost-Europa hebben ze verder nog haast geen festivals. Hier heb je toch ook last van Pinkpop, waar bands als Metallica en Rammstein ook willen staan."

De festivalorganisator sluit een terugkeer van Sonisphere uit. "Ik kreeg The Big 4 ook aangeboden, maar heb het afgewezen omdat ik op 14 april al Slayer en Megadeth heb staan in het Klokgebouw. Als de helft al in Eindhoven staat, is de hele perceptie van The Big 4 in mijn ogen wel weg. Ik denk niet dat Sonisphere ooit nog naar Nederland komt. Wellicht dat we volgend jaar wel Metallica doen, maar dan alleen."


:lolup:

Ach gut, Rob Trommelen, de zogenaamde godfather van de Nederlandse metalfestivals moet weer eens van zich laten horen. Deze incapabele organisator heeft al meer kapot gemaakt vanuit zijn commerciele gedachte dan menig metalfan lief is. Zolang deze man bij Mojo de metalen touwtjes in handen heeft, zullen we in Nederland moeten genieten van (met alle respect) kleine festivals als Elsrock. De grote evenementen zijn door dit heerschap allemaal systematisch de nek omgedraaid in een poging om harde euro's te verdienen. Waarom is Metallica met de andere bands in alle landen een groot succes, maar moet het in Nederland wijken voor notabene een clubshow van Slayer...Het commerciele gedachtengoed van Trommelen en consorten in combinatie met de ondeskundigheid op het gebied van grote evenementen zijn funest gebleken. Helaas, maar waar...:-(
Aandoenlijk inderdaad, vooral Pinkpop noemen is volkomen belachelijk.
In het verleden heeft Metallica daar gestaan, evenals Rammstein. Klopt.
Dit jaar is het dodelijke saaie Coldplay echter afsluiter, en de andere dagen professionele rockbands met de namen Foo Fighters en Kings of Leon.
Denk niet dat de Big Four daar echt van hoeven te bibberen. Want andere doelgroep.

Ook is Fields of Rock slechts qua muzikaal aanbod te vergelijken met GMM, de sfeer en opzet is verder behoorlijk verschillend.

Niet dat ik op the Big Four, georganiseerd door Mojo zit te wachten overigens.
Vermaak me vele malen beter op een festival als Fortarock.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Orklord » di feb 22, 2011 12:03 am

De Big Four word dan helemaal niet georganiseerd door Mojo, alleen geboekt. Wat ze dus ook doen met Megadeth & Slayer en vanuit dat oogpunt snap ik best dat ze niet ook nog eens de big 4 neer hebben gezet, want dan kan je het concert in Eindhoven net zo goed weer schrappen. Het was dus of het één of het ander.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Dufniall » di feb 22, 2011 11:44 am

Maar waarom dan ook Sonisphere afslaan, waarmee je een redelijk gevarieerde metalline-up kunt binnenhalen? Ik zou liever kiezen voor een openluchtshow van bijvoorbeeld Maiden, en dan Alice Cooper en Mastodon erbij (zoals in Spanje) en een tientje meer te betalen, dan naar galmbak Gelredome voor Maiden alleen met een waarschijnlijk oninteressant voorprogramma. Maar toch kiest men er liever voor om stadionconcerten te doen, waarschijnlijk makkelijker qua opbouw, en je verdient natuurlijk meer aan twee losse concerten dan aan een festivaldag. Sonisphere 2009 was gewoon pech, volgens mij viel die datum gewoon klote, en hebben ze waarschijnlijk veel te veel geld gestopt in reclame, want die posters zag je overal hangen.

manowarrior
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 25, 2007 2:18 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door manowarrior » di feb 22, 2011 1:03 pm

nijmegenmetal schreef:reken daar nog even € 15 verzendkosten bij en dan ben je bijna € 90 kwijt voor zitplaats. Staanplaatsen waren al voor de officiële vvk uitverkocht........

niet echt cheap toch?
Gelukkig heb ik verleden jaar de big 4 in Bulgarije gezien voor 45€ (dit waren de duurste tickets,tribune was 30€) [headbang]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Gilbert » do feb 24, 2011 1:55 pm

Een optreden van de "Big Four" op Rock Werchter zal deze zomer ook niet gebeuren, want Linkin Park is vandaag bevestigd als de headliner voor de Werchter-donderdag.

Gebruikersavatar
75metallicat
Berichten: 207
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 3:30 pm
Locatie: België

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door 75metallicat » do feb 24, 2011 2:17 pm

Ze (=The Big Four) hebben wel al ne nieuwe show bekend gemaakt ---> italië, 6 juli geloof ik.
Niet dat het van belang is maar ja.

Gebruikersavatar
kjonge
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 11:26 am
Locatie: Tilburg

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door kjonge » vr jul 08, 2011 2:07 pm

Jammer dat dit met Forta Rock samenviel.
Niemand geweest hier verder? Ik wel, en het was echt Geweldig!!!!!!
Toch min of meer een droom die uitkwam, en ze speelde ook een big four jam! Ditmaal het nummner helpless! (Diamond Head) Enorm genoten, heerlijk om Dave naast James te zien!
Metallica toch wel het hoogtepunt van de avond met een killer setlist.

MAIN SET
1. Hit the Lights
2. Master of Puppets
3. The Shortest Straw
4. Seek & Destroy
5. Welcome Home (Sanitarium)
6. The Memory Remains
7. All Nightmare Long
8. Sad But True
9. Wherever I May Roam
10. The Call of Ktulu
11. One
12. For Whom the Bell Tolls
13. Blackened
14. Fade to Black
15. Enter Sandman
ENCORE
16. Helpless (w/ Megadeth & Anthrax) http://www.youtube.com/watch?v=obnr6Pc95Bk
17. Battery
18. Creeping Death


Megadeth setlist:

Trust
In my darkest hour
Hangar 18
Wake up dead
Head Crusher
Rattlehead
Symphony of Destruction
Peacs Sells
Holy Wars

Setlist van Anthrax en Slayer kan ik zo 123 niet vinden.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Sander » vr jul 08, 2011 3:52 pm

Vette setlist van Metallica, wordt toch eens tijd om ze weer eens live te gaan zien geloof ik. :)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door KoenM » vr jul 08, 2011 3:53 pm

Sander schreef:Vette setlist van Metallica, wordt toch eens tijd om ze weer eens live te gaan zien geloof ik. :)
The Call of Ktulu integraal en The Shortest Straw zijn inderdaad wel bijzonder. Ook is het wel leuk dat ze deze tour openen met Hit the Lights. Megadeth speelt eerder een standaardlijst imo, vooral omdat ze ze kort maar mogen spelen. In Milaan was een maat van mij geweest en daar speelden ze Poison was the Cure, dat is dan wel weer cool!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door ketter » vr jul 08, 2011 3:59 pm

edit: wacht, dit is de 'big four'-tour, niet metallica zelf. Laat maar.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Lennert » vr jul 08, 2011 4:12 pm

Waarom Megadeth iedere keer met Trust moeten beginnen is me een raadsel, dan hadden ze veel beter de openers van het nieuwe album kunnen spelen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
kjonge
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 11:26 am
Locatie: Tilburg

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door kjonge » vr jul 08, 2011 4:20 pm

Lennert schreef:Waarom Megadeth iedere keer met Trust moeten beginnen is me een raadsel, dan hadden ze veel beter de openers van het nieuwe album kunnen spelen.

Ik vind het zowiezo erg jammer dat ze niet wat meer van Endgame spelen, is echt een steengoeie plaat! Megadeth was iig veel te kort voor mijn gevoel, ben blij dat ik iig ook naar het klokgebouw geweest ben.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door Latebloomer » vr jul 08, 2011 7:02 pm

kjonge schreef:Jammer dat dit met Forta Rock samenviel.
Niemand geweest hier verder? Ik wel, en het was echt Geweldig!!!!!!
Toch min of meer een droom die uitkwam, en ze speelde ook een big four jam! Ditmaal het nummner helpless! (Diamond Head) Enorm genoten, heerlijk om Dave naast James te zien!
op metalhammer.de lees ik anders hele andere verhalen

http://www.metal-hammer.de/news/meldung ... mmentsList

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Big Four, 2 juli in Duitsland, Gelsenkirchen

Bericht door yowannuzz » vr jul 08, 2011 7:33 pm

Setlist van Megadeth is idd vreselijk standaard, daar mag best wat meer avontuur in zitten.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie