Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaandam

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Kade
Berichten: 45
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 4:07 pm

Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaandam

Bericht door Kade » di apr 26, 2011 11:23 am

Woensdag 27 april/
Grote zaal /
aanvang 20:00 open 19:30 /
€ 16,- / € 14,- (vvk)

De Noorse progressieve Blackmetal band Enslaved bewandelt al jaren hun eigen pad binnen het genre. Vernoemt naar het Immortal nummer Enslaved in Rot, zijn ze begonnen als een typische Noorse black metal band maar al gauw was er een progressievere kant te horen. Op het album Eld uit 1997, is dit al te merken aan het nummer "793 (Slaget om Lindisfarne)" dat maar liefst 16 minuten duurt. De progressieve invloeden werden met de albums Mardraum uit 2000 en Below the Lights uit 2003 alleen maar sterker.
Absoluut geen dertien in een dozijn, maar melodische en psychedelische blackmetal die het harde en brute van de traditionele Noorse blackmetal combineren met progressieve en experimentele elementen. Hun laatste album Vertebrae werd vergeleken met onder meer Opeth en bevatten elementen die ook in nummers van Pink Floyd gevonden zouden kunnen worden.

Het Roemeense Negura Bunget, de naam refereert aan een zwarte mist die vanuit de bossen opduikt, heeft muzikaliteit en spiritualiteit hoog in het vaandel staan en combineert dat met een zeer grote interesse voor de Roemeense geschiedenis. Het in 2010 uitgebrachte album, Vîrstele Pãmîntului, was in een speciale editie verkrijgbaar. In een handgesneden houten doosje zat er naast de cd en andere merchandise ook een beetje authentieke aarde uit Transsylvanië.

LINKS
http://www.enslaved.no http://www.myspace.com/enslaved
http://www.negurabunget.com/ http://www.myspace.com/negurabunget

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaa

Bericht door Metall » do apr 28, 2011 2:00 am

Het was een prima avond. ‘Opgevrolijkt’ door een prominent aanwezige, knettergekke (Russische) nazi-gast. 8)

Negura Bunget. Goed, degelijk optreden.

Enslaved. In één woord geweldig! Enorme interactie tussen artiesten en publiek.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaa

Bericht door st. evil » vr apr 29, 2011 1:17 am

je bedoelt die gozer die constant aan iedereen z´n enslaved tatoe moest laten zien en die contstant het podium opstapte bij enslaved? de tering wat een triest figuur was dat! wel mooi dat niemand hem wilde opvangen toen ie van het podium wilde springen. en ook mooi dat ie een zetje kreeg van dat meisje toen ie niet van het podium af wilde rotten

verder topavond
bij beide bands vond ik het geluid goed en de show van Negura Bunget kwam dit keer wel op mij over in tegenstelling tot een eerdere keer.
Enslaved had ik nog nooit live gezien, en op cd kan ik ze ook niet altijd even erg waarderen, maar live wel erg vet
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaa

Bericht door Crises » vr apr 29, 2011 10:08 pm

Je bedoelt die gozer die mij deed denken aan een clipje van Tool?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaa

Bericht door Metall » vr apr 29, 2011 11:20 pm

St. evil:
je bedoelt die gozer die constant aan iedereen z´n enslaved tatoe moest laten zien en die contstant het podium opstapte bij enslaved? de tering wat een triest figuur was dat! wel mooi dat niemand hem wilde opvangen toen ie van het podium wilde springen. en ook mooi dat ie een zetje kreeg van dat meisje toen ie niet van het podium af wilde rotten
Yep. Op weg naar De Kade was hij trouwens ook al ‘aardig’ bezig. Marcheren à la SS, hitlergroet brengen, zijn tattoos laten zien aan voorbijgangers ...

Crises:
Je bedoelt die gozer die mij deed denken aan een clipje van Tool?
Welk clipje bedoel jij?

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Woensdag 27 april Enslaved, Negurã Bunget @ De Kade, Zaa

Bericht door r1Co » zo mei 01, 2011 5:13 pm

was een goeie avond, al kon het geluid beter (enslaved in romein had een veel beter drum geluid, maar wil niet zeggen dat het hier slecht was. Plus het werd na een paar nummers wel beter). helaas niet alles van negura bunget gezien, maar toch het schitterende laatste nummer meegekregen (2e (na de intro) van de nieuwe plaat). Enslaved setlist had wel iets langer gekund wat mij betreft. denk dat ze uurtje + 15 minuten hebben gespeeld ofzo? daar had van mij best nog The Watcher ofzo bij gemogen :p

Plaats reactie