12/08-13/08 Huntenpop

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Ernst-Jan

12/08-13/08 Huntenpop

Bericht door Ernst-Jan » ma jul 04, 2011 3:41 pm

Op vrijdag 12 en zaterdag 13 augustus word Huntenpop gehouden:
Vrijdag 12 augustus

* Within Temptation
* Guild Of Stags

Optimaal FM Tribute Night met: n.n.b.
Zaterdag 13 augustus

* Anouk
* De Staat
* Go Back To The Zoo
* Destine
* Diablo BLVD (BE)
* Jon Allen
* Dio
* Marcus Malone (USA)
* Don Diablo
* The Boxer Rebellion (UK)
* My Dying Bride (UK)
* Toegangskaart vrijdag (€ 32,50)
* Toegangskaart zaterdag (€ 42,50)
* Passe-partout vrijdag en zaterdag (€ 62,50)
Het festival word in Ulft gehouden.
http://www.huntenpop.nl/
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

fetuskiller
Contacteer:

Re: 12/08-13/08 Huntenpop

Bericht door fetuskiller » ma jul 04, 2011 6:43 pm

* Anouk
* Go Back To The Zoo
* Destine
* Diablo BLVD (BE)
* Dio
* Don Diablo

Paar leuke namen! Schijnt een erg leuk festival te zijn... Wie weet.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » ma jul 04, 2011 7:26 pm

ben er al diverse malen geweest. Is idd een leuk festival, alleen moet ik met pijn in mijn hart (ik woon ca. 5 min. fietsen van het festival-terrein) melden dat de line-up elk jaar magerder wordt, d.w.z. veel standaard NL-acts die je op elk festival (zelfs gratis - zie Appelpop) kunt aanschouwen aangevuld met veel onbekende bandjes. Met dat laatste is op zich niks mis, maar men vraagt toegangsprijzen die bij een top-festival horen. Vergelijk dit eens met bijv. de Zwarte Cross, dat veeeel betere namen heeft; bovendien is daar ook veel meer te beleven.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma jul 04, 2011 7:55 pm

Latebloomer schreef:ben er al diverse malen geweest. Is idd een leuk festival, alleen moet ik met pijn in mijn hart (ik woon ca. 5 min. fietsen van het festival-terrein) melden dat de line-up elk jaar magerder wordt, d.w.z. veel standaard NL-acts die je op elk festival (zelfs gratis - zie Appelpop) kunt aanschouwen aangevuld met veel onbekende bandjes. Met dat laatste is op zich niks mis, maar men vraagt toegangsprijzen die bij een top-festival horen. Vergelijk dit eens met bijv. de Zwarte Cross, dat veeeel betere namen heeft; bovendien is daar ook veel meer te beleven.
Ach, ik vind de toegangsprijzen niet absurd hoog. Geen enkel ander festival in Nederland kan qua prijzen concurreren met Appelpop, Parkpop en de Zwarte Cross, onder andere vanwege subsidies en dergelijke. Het is niet eerlijk om elk ander festival daarmee te gaan vergelijken.

Dat de Zwarte Cross veel betere namen zou hebben, is bovendien erg subjectief. Misschien vind jij Within Temptation en Anouk helemaal niets, maar ze spreken in Nederland een heel groot publiek aan en vragen voor een los concert ook al enkele tientjes. Wel vind ik het raar dat terwijl dit festival over ruim een maand al plaatsvindt, ze nog steeds namen bekendmaken en het programma nog niet rond hebben.

Dat de line-up elk jaar magerder wordt, zie je bij de meeste andere festivals trouwens ook. Dat lijkt er gewoon mee te maken te hebben dat de prijzen die grote bands vragen voor een festivaloptreden jaar op jaar sterk toenemen. Daardoor zie je dat de meeste festivals, van Rock Hard tot Pinkpop, het programma steeds meer opvullen met relatief onbekende bandjes. Het alternatief is om de toegangsprijzen nog meer te laten stijgen, maar dan komt er op een gegeven moment ook niemand meer naar je festival.

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » ma jul 04, 2011 8:11 pm

Gilbert schreef: Ach, ik vind de toegangsprijzen niet absurd hoog. Geen enkel ander festival in Nederland kan qua prijzen concurreren met Appelpop, Parkpop en de Zwarte Cross, onder andere vanwege subsidies en dergelijke. Het is niet eerlijk om elk ander festival daarmee te gaan vergelijken.

Dat de Zwarte Cross veel betere namen zou hebben, is bovendien erg subjectief. Misschien vind jij Within Temptation en Anouk helemaal niets, maar ze spreken in Nederland een heel groot publiek aan en vragen voor een los concert ook al enkele tientjes. Wel vind ik het raar dat terwijl dit festival over ruim een maand al plaatsvindt, ze nog steeds namen bekendmaken en het programma nog niet rond hebben.

Dat de line-up elk jaar magerder wordt, zie je bij de meeste andere festivals trouwens ook. Dat lijkt er gewoon mee te maken te hebben dat de prijzen die grote bands vragen voor een festivaloptreden jaar op jaar sterk toenemen. Daardoor zie je dat de meeste festivals, van Rock Hard tot Pinkpop, het programma steeds meer opvullen met relatief onbekende bandjes. Het alternatief is om de toegangsprijzen nog meer te laten stijgen, maar dan komt er op een gegeven moment ook niemand meer naar je festival.
Ik vraag me af of de Zwarte Cross (meer) subsidie krijgt (dan Huntenpop). Overigens is Huntenpop al jaren relatief duur. Ze prijzen die coverbandjes aan als waren het topacts - lachwekkend gewoon.

Tuurlijk is dat subjectief, lijkt me duidelijk. Zo niet, dan kunnen we op dit forum niet meer dan informatie uitwisselen.

Plaats reactie