hoge scores

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

hoge scores

Bericht door Tho » ma jul 25, 2011 6:37 pm

Reviewen jullie echt alleen maar dingen die jullie leuk vinden? Ik kom zelden een score lager dan 80 tegen, en vrijwel geen enkele onvoldoende.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: hoge scores

Bericht door Nefarian » ma jul 25, 2011 6:51 pm

Ik heb er anders genoeg gezien die onder de 50 waren dus misschien iets beter zoeken? Misschien wordt er ook gewoon weinig rotzooi gemaakt ;-)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 6:51 pm

Hangt er vanaf waar je op doelt. Cd's voor retrorecensies kiezen we zelf uit. Daar zit soms wel eens een kritische kijk op een in veel oren klassieke schijf bij, maar vaak zijn dat ook recensies die het belang van de schijf nog eens onderstrepen. Voor de leuk, zeg maar. Zoals die Emperor cd's. Daar waren recensies van uit de beginperiode van MF, maar die zaten vol met spelfouten of telden slechts één alinea zonder onderbouwing of redenen. Goed, het kan je genre niet zijn, maar om een cd dan maar bewust af te kraken, nee, dat lijkt me niet echt vruchtbaar.

Wat de overige recensies betreft, weet ik niet hoe vaak je kijkt. Ik zie er zo al een stuk of wat staan die lager scoren dan 80 punten. Als ik even voor mezelf spreek, vind ik het overigens een uitstekend metaljaar. Afgezien van wat doordeweeks gedoe en o.a. de nieuwe Queensrÿche komt er veel goed materiaal uit. Daarnaast kun je albums moeilijk lage scores gaan geven óm ze lage scores te geven. Maar ik aarzel niet als ik een cd te drakerig voor woorden vind, zoals bij Queensrÿche of een tijdje terug Pain Of Salvation. Maar een recensie is natuurlijk ook slechts de mening van mij of één van mijn collega's. Daarom staat er een reageerfunctie bij.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: hoge scores

Bericht door cataclysm child » ma jul 25, 2011 6:55 pm

Tho schreef:Reviewen jullie echt alleen maar dingen die jullie leuk vinden? Ik kom zelden een score lager dan 80 tegen, en vrijwel geen enkele onvoldoende.
Valt nog best mee vind ik. De nieuwe Queensrÿche bv werd toch aardig de grond in geboord en de nieuwe Morbid Angel kreeg ook minder dan 80! :wink: :mrgreen:

Nee serieus, ik heb er nog niet echt iets van gemerkt dat de scores in het algemeen 'te hoog' uitvallen hier. Op andere, niet nader genoemde metalzines is het veel erger gesteld.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 7:00 pm

Ach, Tho heeft misschien wat sommige cd's betreft best een punt. Máár dan spreek ik dus voor mezelf. Ik zou het best met hem eens kunnen zijn als hij (bij wijze van spreken) zegt dat de nieuwe Anvil een magere 65 is, terwijl een ander de 77 te laag vindt. Iedereen heeft verschillende meningen over muziek. Concreet voorbeeld, Channel Zero. Vooral onze Vlaamse lezers spraken schande van die 77 punten alszijnde te laag. Dus ja, die discussie is eigenlijk onmogelijk te doen. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de onderbouwing dan aan het cijfer. Als een plaat die ik goed vind een kraakrecensie krijgt, boeit me dat niet zoveel. Andersom idem dito. Ik hoef het er niet mee eens te zijn, kan dat ook vermelden, maar ik slaap er niet minder om en voel ook niet de behoefte om ellenlange discussies aan te gaan. Muziek is toch een gevoels- en smaakkwestie, al roep ik uiteraard ook wel eens iets ongenuanceerds over bepaalde bands of albums, maar dat is puur zo'n kwestie van gevoel. Evenals een score van 100. Misschien ongeloofwaardig, maar als een cd een enorme indruk achterlaat, dan wil ik die beslissing heel enkel wel eens nemen (laatste Enslaved). Maar goed, daar hoef ik me verder niet voor te verantwoorden, denk ik. Je hebt goede muziek en slechte muziek en met het begrip smaak erbij lopen die twee termen al door elkaar heen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: hoge scores

Bericht door Cjmormon » ma jul 25, 2011 7:07 pm

Ik gebruik reviews eigenlijk alleen maar voor onbekende bands (voor mij dan), als het een hoog cijfer krijgt ga ik er ff naar luisteren krijgt het een laag cijfer dan niet. Voor albums van bekende artiesten lees is ze vaak niet eens. Ik vind namelijk dat je door reviews dingen gaat horen die je eerst niet hoorde. Als een reviewer iets beschrijft wat hij irritant vind ga je er naar luisteren en kom je er achter dat hij gelijk heeft. Van mij hoeft dat niet ik gebruik ze dus alleen maar om nieuwe dingen te ontdekken

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Tho » ma jul 25, 2011 7:39 pm

Ja ik lees lang niet alles, meestal scroll ik door naar de score omdat ik de meeste bands niet ken maar misschien wel het proberen waard vind. Als de score hoog is check ik het soms wel even of lees de review, maar ik zie echt enorm veel hoge scores. Dat maakt het voor mij een beetje saai. Weinig verassingen zeg maar.

Maar goed dat viel mij op, dus ik vroeg het mij af. Haha.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 7:40 pm

Of gewoon veel goede platen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: hoge scores

Bericht door Cjmormon » ma jul 25, 2011 7:45 pm

er zijn dit jaar zekker veel goede platen uitgekomen (van wat ik gehoort heb dan) en van al die platen die ik gehoort heb zijn er maar 3 echte tegenvallers en dat zijn Hammerfall, Morbid Angel en Queensryche

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Tho » ma jul 25, 2011 7:47 pm

Jeroen schreef:Of gewoon veel goede platen :P
Haha dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Het gros vind ik 'plague metal'. Meelijwekkende pogingen tot innovatie, het breken van snelheidsrecords, retro crap en dat soort dingen. Maar misschien ligt het aan mij en sluit ik me er gewoon voor af :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 8:00 pm

Precies daarom krijg ik dus ook niet veel retrospul :P Ik vind het crap en kan er niets mee. Maar anderen wel en je moet meerdere doelgroepen bedienen en de muziek op waarde weten te schatten. Als ik nog één keer zo'n verfoeid jaren 60/70 infested occult rock album hoor, dan word ik gek.

Alleen Opeth, dat is een ander verhaal, daar ben ik benieuwd naar. En dat is niet occult, dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Took » ma jul 25, 2011 8:04 pm

ik wou net zeggen, die nieuwe Opeth is ook jaren 70 infested occult rock.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Tho » ma jul 25, 2011 8:19 pm

Als ik mijn persoonlijke voorkeur mag uitspreken: Ik vind de reviews van www.globaldomination.se altijd te gek. Lekker grof en recht voor z'n raap. En vooral veel humor.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: hoge scores

Bericht door Gilbert » ma jul 25, 2011 8:24 pm

Took schreef:ik wou net zeggen, die nieuwe Opeth is ook jaren 70 infested occult rock.
Ja, Mikael Åkerfeldt zingt op de nieuwe plaat om de haverklap dingen als "God is dead", dus het komt op mij behoorlijk occult over (plus dat de muziek erg jaren zeventig is inderdaad).

Tja, en wat die cijfers betreft: Bij elk album vind je wel iemand die hem meer dan negentig punten waard vindt en iemand die hem minder dan vijftig punten waard vindt. Je zult het nooit iedereen naar de zin maken. Ik geef tegenwoordig best vaak hoge cijfers, omdat ik nog maar zelden recensies schrijf en dan vooral van artiesten wiens vorige platen me erg aanspraken. Maar ik geef rustig een laag cijfer als een plaat me tegenvalt hoor (zoals de schamele 65 punten aan de laatste cd's van AC/DC en Alice Cooper). Tevens heb ik dit jaar toch al wat cijfers (nipt) onder de tachtig punten uitgedeeld aan "grote" namen (Channel Zero, Morbid Angel, Saxon, Sirenia). Dus ik voel me niet aangesproken door de openingspost. :P Uiteindelijk probeert elke band natuurlijk om zo mooi mogelijke muziek te maken, dus een artiest moet het wel erg bont maken (St. Anger!) om een onvoldoende te verdienen, wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma jul 25, 2011 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 8:31 pm

Hoe het ook zij, het klinkt mij veel overtuigender in de oren dan de meeste retroclubjes. Nu al.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: hoge scores

Bericht door yuiyui27 » ma jul 25, 2011 8:41 pm

Mij is ook niet opgevallen dat alle scores hoog zouden zijn, maar over het algemeen zijn ze denk ik meestal wel van zekere hoogte (70 - 80). Dat is wellicht niet meer dan normaal. I
k had nog wel een ander vraagje over de reviews: zou het mogelijk zijn om naast jaar en label ook genre te vermelden? Het is misschien hokjesdenken, maar het helpt wel als je iets nieuw in een bepaalde richting zoekt.

ps. de nieuwe Mastiphal heeft 49 gekregen!
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: hoge scores

Bericht door Moby Rick » ma jul 25, 2011 9:02 pm

yuiyui27 schreef:Mij is ook niet opgevallen dat alle scores hoog zouden zijn, maar over het algemeen zijn ze denk ik meestal wel van zekere hoogte (70 - 80). Dat is wellicht niet meer dan normaal. I
k had nog wel een ander vraagje over de reviews: zou het mogelijk zijn om naast jaar en label ook genre te vermelden? Het is misschien hokjesdenken, maar het helpt wel als je iets nieuw in een bepaalde richting zoekt.

ps. de nieuwe Mastiphal heeft 49 gekregen!
Lijkt mij niet echt nodig. Als je snel de reviews door leest, kom je daar meestal al snel achter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 9:16 pm

Exact, daarnaast is er zoveel crossover tussen genres dat het haast niet te doen is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Lennert » ma jul 25, 2011 10:40 pm

Tho schreef:Ja ik lees lang niet alles, meestal scroll ik door naar de score omdat ik de meeste bands niet ken maar misschien wel het proberen waard vind. Als de score hoog is check ik het soms wel even of lees de review, maar ik zie echt enorm veel hoge scores. Dat maakt het voor mij een beetje saai. Weinig verassingen zeg maar.

Maar goed dat viel mij op, dus ik vroeg het mij af. Haha.
Kun je nagaan als we geen scores zouden gebruiken, de helft zou de reviews niet meer lezen ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Orklord » ma jul 25, 2011 10:54 pm

Ik lees eigenlijk nauwelijks reviews. Af en toe als ik een naam langs zie komen, dan kijk ik wel even.
Verder vind ik de retro reviews wel tof. Jammer van die Emperor reviews :wink: :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door Jeroen » ma jul 25, 2011 11:10 pm

Ik zei al :P Meerdere doelgroepen moeten bediend worden, trekspecht ;)

Om het goed te maken zal ik eens een licht werpen op de Tony Martin era van Black Sabbath een dezer dagen.
En Jag Panzer even eren door Ample Destruction eens te bespreken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: hoge scores

Bericht door yuiyui27 » ma aug 01, 2011 7:57 pm

Over die genres: eigenlijk komt het nog al eens voor dat ik aan het einde nog altijd denk of dat het nu Death, Thrash of gewoon Black is...
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: hoge scores

Bericht door lampje » ma aug 15, 2011 4:44 pm

Mijn mening: ik vind dat je zo weinig mogelijk info (cijfer, genre) bij de review moet vermelden, want dan wordt de review zelf niet meer gelezen. Zoals veel lezers zelf al aangeven. Als je met vier, vijf steekwoorden de lezer kunt bedienen maak je de review op zichzelf (grotendeels) overbodig.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: hoge scores

Bericht door innuendo » ma aug 15, 2011 10:02 pm

Tho schreef:Reviewen jullie echt alleen maar dingen die jullie leuk vinden? Ik kom zelden een score lager dan 80 tegen, en vrijwel geen enkele onvoldoende.

Was dat maar zo eigenlijk. Volgens mij heb ik dit jaar al een hoop onvoldoendes uitgedeeld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie