Arkaik is een Technical/Brutal Death Metal band, die tot nu toe 1 LP hebben uitgebracht. Dat is Reflections Within Dissonance uit 2010.
Ik vind het een zeer goed album, maar het mist echte uitschieters. Ik ben ook helemaal fan van de drummer Keith Roylance, maar die zit blijkbaar niet meer bij de band .
Wat vinden jullie van deze band?
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.
Ten tijde van de release heb ik de plaat een aantal keer gedraaid en vond hem toen behoorlijk sterk.
Daarna links laten liggen (geen idee waarom). Zal hem maar weer eens aanslingeren straks.
Het ding is dat het allemaal van hoge kwaliteit is en zeer goed gedaan (vooral drums). Maar er zitten niet echt uitschieters tussen. Dat probleem heb ik ook met bv Enemy of God (Kreator): qua kwaliteit mss wel het beste wat ze ooit hebben uitgebracht, maar er staat geen Amok Run, Extreme Agressions of Replicas of Life op... Dus hoe goed het ook is, je herinnert je het gewoon niet.
Ik kan Enemy Of God van begin tot eind dromen, allemaal goede songs.
Dit soort typische tech-death vind ik echter niet al te boeiend. Die openingsriff hoor je wel vaker en ondanks dat het knap gespeeld is, vind ik allemaal niet echt spannend. Dan doet Obscura me toch meer op de laatste schijf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
My thoughts exactly, Jeroen. Wat die Kreator-plaat betreft. Maar goed, Arkaik is ook een prettig bandje. Lekker technisch, goed geproduceerd en het rost ook wel, maar ik mis toch iets. Wat dat precies is weet ik niet helemaal meer omdat het best lang geleden is dat ik het gehoord heb. Maar hij staat inmiddels weer in de wacht dus ik kom erop terug.
Enemy of God was een tijd ook echt wel mn favoriete Kreator. Maar Hordes of Chaos heeft nummers als Amok Run, To the Afterborn en Absolute Misanthropy. Hoewel de rest van wat mindere kwaliteit is, wint dit toch mn voorkeur.
En wat ik ook mis bij Arkaik is goeie zang. Ik kan eig niet echt veel met deze Brutal Death achtige growls. Growls moeten, maar toch iets minder als dit.
Hoewel dit geen Kreator topic is.. Hordes Of Chaos bevat maar twee echte uitschieters. Titelnummer en Demon Prince. Amok Run is ook heel goed en de rest mag er zijn, maar dat zijn de twee echte toppers. Met name het laatste nummer, ongekend goed. Misschien wel het beste nummer dat ze ooit schreven.
en Arkaik, wel ja, leuk voor een minuut of 5. Daarna ben ik er zat van.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
EricMaiden schreef:Ten tijde van de release heb ik de plaat een aantal keer gedraaid en vond hem toen behoorlijk sterk.
Daarna links laten liggen (geen idee waarom).
Hetzelfde als bij mij en dat kwam omdat er interressante releases uitkwamen. Daarnaast is de grunt niet echt mijn ding.