Dubstep

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » ma aug 29, 2011 5:06 pm

Jeroen schreef:Terechte opmerking.

Toch moet ik Rubicon tegenspreken. FinnTroll heeft alle recht om een topic te openen over dubstep. Dat dit mijn of jouw muziek niet is, boeiend. Beter dat ie een waardevolle toevoeging doet dan een zoveelste onzintopic. Uiteraard maakt ie bij mij ook geen beste beurt met een topic over dubstep, maar ja, dat is verder mijn probleem en heeft niets met de vrijheid van meningsuiting :?: te maken.
Ik zeg nergens dat hij/zij dat recht niet heeft, want in het kader van de vrijheid van meningsuiting mag alles gezegd worden, zelfs over dubstep :lol: Maar ik vind dubstep wel degelijk een waardeloze toevoeging op een metalforum. Laat mij maar een pretentieuze zeiksnor zijn :mrgreen: heerlijk.


kutmuziek :mrgreen:

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » ma aug 29, 2011 5:08 pm

Hou ook Feed Me in de gaten. Dat is Spor onder een andere namen, dus per direct al geniaal te noemen. Maar de dubstep die hij maakt word overal goed ontvangen en hij gaat met deze act erg groot worden.

www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Dubstep

Bericht door yuiyui27 » ma aug 29, 2011 6:18 pm

Rubicon schreef:
Jeroen schreef:Terechte opmerking.

Toch moet ik Rubicon tegenspreken. FinnTroll heeft alle recht om een topic te openen over dubstep. Dat dit mijn of jouw muziek niet is, boeiend. Beter dat ie een waardevolle toevoeging doet dan een zoveelste onzintopic. Uiteraard maakt ie bij mij ook geen beste beurt met een topic over dubstep, maar ja, dat is verder mijn probleem en heeft niets met de vrijheid van meningsuiting :?: te maken.
Ik zeg nergens dat hij/zij dat recht niet heeft, want in het kader van de vrijheid van meningsuiting mag alles gezegd worden, zelfs over dubstep :lol: Maar ik vind dubstep wel degelijk een waardeloze toevoeging op een metalforum. Laat mij maar een pretentieuze zeiksnor zijn :mrgreen: heerlijk.


kutmuziek :mrgreen:
Er wordt tegenwoordig nogal veel gezegd door de zogenoemde "vrijheid van meningsuiting"...
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Dubstep

Bericht door Jepster » ma aug 29, 2011 8:19 pm

Dubstep kan heel vet zijn. Ikzelf ben vooral fan van dubstep waar wat meer breaks in zitten, zoals tracks van Hecq, Sinister Souls, Synthethic Freedom Fighters en het dubstep werk van Bong-Ra. Daarnaast is het werk van Matta en Niveau Zero ontzettend vet. Een aantal tracks:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTyuSyvrwHk&feature=fvsr[/youtube]
Niveau Zero - In Sect

Matta - Release The Freq

Hecq vs Exillion - Spheres Of Fury, absolute schoonheid

Bong-Ra - Megasaurus

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » ma aug 29, 2011 8:21 pm

yuiyui27 schreef:
Rubicon schreef:
Jeroen schreef:Terechte opmerking.

Toch moet ik Rubicon tegenspreken. FinnTroll heeft alle recht om een topic te openen over dubstep. Dat dit mijn of jouw muziek niet is, boeiend. Beter dat ie een waardevolle toevoeging doet dan een zoveelste onzintopic. Uiteraard maakt ie bij mij ook geen beste beurt met een topic over dubstep, maar ja, dat is verder mijn probleem en heeft niets met de vrijheid van meningsuiting :?: te maken.
Ik zeg nergens dat hij/zij dat recht niet heeft, want in het kader van de vrijheid van meningsuiting mag alles gezegd worden, zelfs over dubstep :lol: Maar ik vind dubstep wel degelijk een waardeloze toevoeging op een metalforum. Laat mij maar een pretentieuze zeiksnor zijn :mrgreen: heerlijk.


kutmuziek :mrgreen:
Er wordt tegenwoordig nogal veel gezegd door de zogenoemde "vrijheid van meningsuiting"...
Precies, ik vind dat we hier wel een duidelijke grens hebben bereikt :wink:

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Dubstep

Bericht door yuiyui27 » ma aug 29, 2011 8:31 pm

Jepster schreef:
Hecq vs Exillion - Spheres Of Fury, absolute schoonheid
Ik mis een beetje absolute schoonheid in dit nummer...
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Dubstep

Bericht door Jepster » ma aug 29, 2011 11:18 pm

Het is nu onderhand wel duidelijk dat je dubstep kut vind. Wellicht is het beter als je je, in dit geval, volstrekt nutteloze mening voor je houd. Accepteer dat er ook mensen zijn die dubstep wel tof vinden. Dat gezeik in dit topic is nergens voor nodig. En dat geldt niet niet alleen voor jou, maar ook de anderen die elke muziekstroming wat niet direct van doen heeft met metal menen te moeten bashen.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Dubstep

Bericht door Jepster » ma aug 29, 2011 11:22 pm

nightwing schreef:Hou ook Feed Me in de gaten. Dat is Spor onder een andere namen, dus per direct al geniaal te noemen. Maar de dubstep die hij maakt word overal goed ontvangen en hij gaat met deze act erg groot worden.
Feed Me, en ook Spor inderdaad, is echt geniaal. Cloudburn is één van m'n favoriete dubstep tracks van de laatste tijd.


Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Dubstep

Bericht door gloomy88 » di aug 30, 2011 12:42 am

nightwing schreef:Hou ook Feed Me in de gaten. Dat is Spor onder een andere namen, dus per direct al geniaal te noemen. Maar de dubstep die hij maakt word overal goed ontvangen en hij gaat met deze act erg groot worden.

Kende het nog niet maar klinkt weer erg lekker!
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door Jeroen » di aug 30, 2011 4:24 pm

Vind je dat echt?
Ik zit er nu eens naar te luisteren, maar de irritatiegrens is bij mij al bereikt na een seconde of 10.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Dubstep

Bericht door gloomy88 » di aug 30, 2011 4:32 pm

Ja :wink: Ieder zijn smaak he :)
Al heb ik naar meerdere nrs geluisterd van feed me. En die vond ik weer stukken minder.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » di aug 30, 2011 4:55 pm

Toch knap wat Skrillex in zo korte tijd heeft bereikt. En terecht overigens, godver wat is die gast mega goed zeg. Op plaat en cd knalt als een malle! Kut dat ik toch geen kaarten voor Amsterdam heb gekocht, die krengen gaan al voor over de 100 euro per stuk weg nu. Dubstep in goed in zo te zien.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2 ... ure=relmfu[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LaIZ0mUJ ... re=related[/youtube]
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Re: Dubstep

Bericht door Thorvir » di aug 30, 2011 5:22 pm

Ben ik de enigste die na het luisteren van de eerste Youtube link meteen aan deze moest denken? en dan zeggen dat het een nieuwe trend is :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=exTVHs1f ... e=youtu.be[/youtube]

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » di aug 30, 2011 5:27 pm

Jepster schreef:Het is nu onderhand wel duidelijk dat je dubstep kut vind. Wellicht is het beter als je je, in dit geval, volstrekt nutteloze mening voor je houd. Accepteer dat er ook mensen zijn die dubstep wel tof vinden. Dat gezeik in dit topic is nergens voor nodig. En dat geldt niet niet alleen voor jou, maar ook de anderen die elke muziekstroming wat niet direct van doen heeft met metal menen te moeten bashen.
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting mag ook hij 500 keer zeggen dat hij het kut vind...jij vindt het een volstrekt nutteloze mening, hij vindt het een volstrekt nutteloze topic. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

en dat mag best een paar keer herhaald worden

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Dubstep

Bericht door Rascul » di aug 30, 2011 5:45 pm

Thorvir schreef:Ben ik de enigste die na het luisteren van de eerste Youtube link meteen aan deze moest denken? en dan zeggen dat het een nieuwe trend is :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=exTVHs1f ... e=youtu.be[/youtube]


Nog dikker. Maar geen dubstep, eerder minimal techno.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Dubstep

Bericht door yuiyui27 » di aug 30, 2011 5:49 pm

Rubicon schreef:
Jepster schreef:Het is nu onderhand wel duidelijk dat je dubstep kut vind. Wellicht is het beter als je je, in dit geval, volstrekt nutteloze mening voor je houd. Accepteer dat er ook mensen zijn die dubstep wel tof vinden. Dat gezeik in dit topic is nergens voor nodig. En dat geldt niet niet alleen voor jou, maar ook de anderen die elke muziekstroming wat niet direct van doen heeft met metal menen te moeten bashen.
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting mag ook hij 500 keer zeggen dat hij het kut vind...jij vindt het een volstrekt nutteloze mening, hij vindt het een volstrekt nutteloze topic. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

en dat mag best een paar keer herhaald worden
:lolup:

Ik was eig wel serieus, de muziek deed me niet echt als "mooi" aan. Nu kan ik best geloven dat die intro mooi is, maar de rest? Hoe is een waterpistool-gevecht mooi?
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Dubstep

Bericht door Wendy » di aug 30, 2011 6:09 pm

Thorvir schreef:Ben ik de enigste die na het luisteren van de eerste Youtube link meteen aan deze moest denken? en dan zeggen dat het een nieuwe trend is :roll:
Nee hoor, daar moest ik ook meteen aan denken. =]
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » di aug 30, 2011 6:10 pm

jij wel ;-)

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Dubstep

Bericht door Wendy » di aug 30, 2011 6:14 pm

Ja echt! =p
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » di aug 30, 2011 6:14 pm

iets in mij zegt...

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Dubstep

Bericht door Wendy » di aug 30, 2011 6:15 pm

....ja?
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » di aug 30, 2011 6:17 pm

Nou als dat niet neuken word. Hoppa ontopic.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Dubstep

Bericht door Wendy » di aug 30, 2011 6:18 pm

Nou nou, we zitten ontopic hoor! Jij met je neuken weer niet, BAN!
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » di aug 30, 2011 6:26 pm

But the thing I love the most is cumming on your face
Suck it bitch!

www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Dubstep

Bericht door Wendy » di aug 30, 2011 6:27 pm

Zal je een nummertje moeten trekken, biatch! =p
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door fetuskiller » di aug 30, 2011 6:33 pm

nightwing schreef:But the thing I love the most is cumming on your face
Suck it bitch!

:lol: heerlijke track is dat, ja! Borgore komt hier vaak langs de laatste tijd :P
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » di aug 30, 2011 6:39 pm

Borgore live is 10 keer mooier dan op plaat. Ik zag de beste man vorige week op Lowlands en volgens mij heeft hij alle mollen rondom Biddinghuizen rechtstreeks de hel ingeknald.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dubstep

Bericht door Rubicon » di aug 30, 2011 6:41 pm

nightwing schreef:Nou als dat niet neuken word. Hoppa ontopic.
vanwaar deze opmerkelijke uitspatting?

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Dubstep

Bericht door Cjmormon » di aug 30, 2011 7:54 pm


Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Re: Dubstep

Bericht door Thorvir » di aug 30, 2011 11:24 pm

Rascul schreef:Nog dikker. Maar geen dubstep, eerder minimal techno.
als jij het zegt joh ;).

maar nee even serieus, ik snap opzich wel de appeal van iets als dubstep, het bass geluid is wel heel erg dik, en de spastische beats hebben zo een zekere charme, maar in mijn beleving is zuiver electronische muziek maar geschikt voor 2 dingen. Ten eerste erg mooie danwel afgrijselijke soundscapes zoals ambient (of al iets melodischer, dingen als Tangerine Dream), en ten tweede voor pure agressie (geen idee wat de terminologie ervoor is, maar gewoon pure takke herrie zo snel mogelijk :P). Deze twee vormen trek ik nog enigszinds, met name de eerste, en aangezien dit niet in een van beide kategorien valt val ik eerlijkgezegd redelijk snel in slaap bij dit genre. Daar integen als het gecombineerd wordt met goede hiphop (Dizzie Rascul etc) wordt de verdraagbaarheids factor al wat groter bij mij :P. maar dan nog zal ik het niet zelf opzetten.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dubstep

Bericht door EricMaiden » wo aug 31, 2011 12:10 am

Aantal vrienden van me vinden het helemaal geweldig maar ik kan er echt HE-LE-MAAL niks mee, bagger herrie!

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Dubstep

Bericht door gloomy88 » wo aug 31, 2011 12:21 am

nightwing schreef:Borgore live is 10 keer mooier dan op plaat. Ik zag de beste man vorige week op Lowlands en volgens mij heeft hij alle mollen rondom Biddinghuizen rechtstreeks de hel ingeknald.
haha zo waar!! Zit momenteel skrillex te luisteren. Heerlijk :D
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door fetuskiller » wo aug 31, 2011 6:27 am

Thorvir schreef:
Rascul schreef:Nog dikker. Maar geen dubstep, eerder minimal techno.
als jij het zegt joh ;).

maar nee even serieus, ik snap opzich wel de appeal van iets als dubstep, het bass geluid is wel heel erg dik, en de spastische beats hebben zo een zekere charme, maar in mijn beleving is zuiver electronische muziek maar geschikt voor 2 dingen. Ten eerste erg mooie danwel afgrijselijke soundscapes zoals ambient (of al iets melodischer, dingen als Tangerine Dream), en ten tweede voor pure agressie (geen idee wat de terminologie ervoor is, maar gewoon pure takke herrie zo snel mogelijk :P). Deze twee vormen trek ik nog enigszinds, met name de eerste, en aangezien dit niet in een van beide kategorien valt val ik eerlijkgezegd redelijk snel in slaap bij dit genre. Daar integen als het gecombineerd wordt met goede hiphop (Dizzie Rascul etc) wordt de verdraagbaarheids factor al wat groter bij mij :P. maar dan nog zal ik het niet zelf opzetten.
Al bekend met Boef en de Gelogeerde Aap?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Re: Dubstep

Bericht door Thorvir » wo aug 31, 2011 12:15 pm

fetuskiller schreef:Al bekend met Boef en de Gelogeerde Aap?
Nope, maar zoals ik al zei zal ik het zelf nooit opzetten, maar als het ergens anders aanstaat vind ik het minder storend dan sommige andere ongein die tegenwoordig "hip" is :P. Maar toch bedankt voor het advies het is goed bedoeld ;)

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Dubstep

Bericht door Scream filled Silence » di sep 06, 2011 1:30 pm

nightwing schreef:Toch knap wat Skrillex in zo korte tijd heeft bereikt. En terecht overigens, godver wat is die gast mega goed zeg. Op plaat en cd knalt als een malle! Kut dat ik toch geen kaarten voor Amsterdam heb gekocht, die krengen gaan al voor over de 100 euro per stuk weg nu. Dubstep in goed in zo te zien.
Ben blij dat ik nog een kaart heb kunnen bemachtigen! Meer mensen die naar Skrillex gaan in November?

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Dubstep

Bericht door Sister September » do sep 08, 2011 10:36 pm

Wie kent er trouwens leuke dubstep feesten? Ik weet dat er de 23e eentje is in de Melkweg maar meer ken ik er eigenlijk niet. Liefst met wel een beetje "harde"dubstep.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Dubstep

Bericht door Scream filled Silence » do sep 08, 2011 10:39 pm

Er is in de Effenaar in Eindhoven met enige regelmaat een dubstepfeestje onder de naam Sine. Ik ben er slechts één keer geweest, maar het was absoluut de moeite. Goede sfeer en voor 8,50 entree hoef je niet te klagen...

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Dubstep

Bericht door Sister September » do sep 08, 2011 10:53 pm

Nee, maar wel over de afstand :wink: . Ik heb wel gezien dat daar feesten zijn, maar ik zoek het liefst iets in de buurt van Amsterdam.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Dubstep

Bericht door Scream filled Silence » do sep 08, 2011 11:01 pm

Ik dacht dat Amsterdam het brandend middelpunt is van de elektronische muziek in Nederland.
Helaas kan ik je in die regio niet in tips/aanbevelingen voorzien...

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Re: Dubstep

Bericht door Sister September » do sep 08, 2011 11:10 pm

Misschien wel, alleen weet ik niet waar ik moet zoeken. Voor mijn gevoel gebeurt er erg weinig leuks in Amsterdam de laatste tijd. Het is natuurlijk ook niet erg om een keer naar Eindhoven te rijden als het daar echt leuk is.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Dubstep

Bericht door Jepster » do sep 08, 2011 11:43 pm

Scream filled Silence schreef:Ik dacht dat Amsterdam het brandend middelpunt is van de elektronische muziek in Nederland.
Helaas kan ik je in die regio niet in tips/aanbevelingen voorzien...
Valt erg tegen hoor. Misschien wel qua house en club en ook wel techno, maar voor de rest niet echt. Als je echt voor breakcore, drum 'n bass, hardcore of dubstep gaat, heb je in Amsterdam over het algemeen weinig te zoeken. Er is af en toe wel wat leuks in de Melkweg of de Paradiso en ook wel in de wat minder grote uitgaansgelegenheden (in Occii zijn vaak leuke avonden, hoewel ze niet groots worden aangekondigd).

Ik denk dat je echt vette dubstep feesten, en de andere stijlen waar ik het over had, meer vindt in Utrecht, Rotterdam of Eindhoven. Ook in het oosten des lands worden steeds meer vette feesten georganiseerd, in Enschede en Arnhem enzo. Laatst waren er bijvoorbeeld nog een paar hele gave experimentele dubstep feesten in Tivoli de Helling in Utrecht.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Dubstep

Bericht door Magic666 » vr sep 09, 2011 7:05 am

In Rockcafé de Wurft (Noordwijk aan Zee) is er ook eens in de zoveeltijd een dubstepavond met live artiesten. Op het redelijke kleine oppervlak gaat dan toch echt het dak eraf...
En zoals al eerder gezegd kan ik dat wel waarderen. En zeker die die Jepster aangeeft: Hecq, Sinister Souls, Synthethic Freedom Fighters
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Dubstep

Bericht door Jepster » ma sep 19, 2011 11:00 pm

Ik ben gewoon glad vergeten om Broken Note te noemen in deze topic (en volgens mij zijn deze helden ook niet door iemand anders genoemd). En dat zou toch zonde zijn, daar zij toch telkens weer steengoed werk afleveren. Je kunt Broken Note het beste omschrijven als een snoeiharde combinatie tussen dubstep en drum 'n bass, of zoals sommigen het noemen: darkstep.

Check:



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Auqk5o0o ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QsPhB4I- ... re=related[/youtube]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Dubstep

Bericht door nightwing » di sep 20, 2011 9:51 am

Jepster schreef:
Scream filled Silence schreef:Ik dacht dat Amsterdam het brandend middelpunt is van de elektronische muziek in Nederland.
Helaas kan ik je in die regio niet in tips/aanbevelingen voorzien...
Valt erg tegen hoor. Misschien wel qua house en club en ook wel techno, maar voor de rest niet echt. Als je echt voor breakcore, drum 'n bass, hardcore of dubstep gaat, heb je in Amsterdam over het algemeen weinig te zoeken. Er is af en toe wel wat leuks in de Melkweg of de Paradiso en ook wel in de wat minder grote uitgaansgelegenheden (in Occii zijn vaak leuke avonden, hoewel ze niet groots worden aangekondigd).

Ik denk dat je echt vette dubstep feesten, en de andere stijlen waar ik het over had, meer vindt in Utrecht, Rotterdam of Eindhoven. Ook in het oosten des lands worden steeds meer vette feesten georganiseerd, in Enschede en Arnhem enzo. Laatst waren er bijvoorbeeld nog een paar hele gave experimentele dubstep feesten in Tivoli de Helling in Utrecht.
Ah niet zo klagen joh, jullie hebben Major League met binnenkort:

Goldie & Metalheadz present: Goldie / Ed Rush / live: dBridge / Sigma / Lenzman / Nymfo / SP:MC / MC Mantmast / More TBC

Oude Zaal - TFA & Chew the Fat! Showcase: Borgore / Foamo / Bare Noize / Reso / Chasing Shadows / Raffertie / Artificial Intelligence / Marco Del Horno / TB6K
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door Dufniall » zo okt 02, 2011 5:46 pm

Afbeelding

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Dubstep

Bericht door Oak » di okt 04, 2011 10:47 am

bloeding schreef:muziek maakt men met instrumenten....
niet met enkel een computer.
Hoe proeft dat nou eigenlijk, die stof waar je in bijt?

¨You have technicians here making noise. No one is a musician. They're not artists because nobody can play the guitar!¨

http://youtu.be/eOofWzI3flA

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door Oblivion » di okt 04, 2011 1:08 pm

Wat een rare gothic :lol:
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door fetuskiller » za okt 29, 2011 3:22 pm

Ik begin onderhand echt een Skrillex fan te worden. Heb sinds kort de discografie op mijn pc staan en ik luister het echt dagelijks. Voor mij persoonlijk de perfecte dubstep. Een benaming waar je deze meneer eigenlijk te kort mee doet, want het is zoveel meer dat alleen dubstep. Heerlijke muziek voor elk moment van de dag!

Ik zat net toevallig even door zijn tour data heen te scrollen... Die knakker gaat de hele wereld over en bijna al zijn shows zijn uitverkocht. Zo ook zijn gig in Paradiso, waar ik graag bij had willen zijn. Hij doet het echt goed!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Dubstep

Bericht door POS » za okt 29, 2011 7:26 pm

Computermuziek is inderdaad heel iets anders dan echte muziek. Dit is gewoon pulp. Echt waardeloos.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Dubstep

Bericht door Appelflap » zo okt 30, 2011 7:46 am

Jepster schreef:
nightwing schreef:Hou ook Feed Me in de gaten. Dat is Spor onder een andere namen, dus per direct al geniaal te noemen. Maar de dubstep die hij maakt word overal goed ontvangen en hij gaat met deze act erg groot worden.
Feed Me, en ook Spor inderdaad, is echt geniaal. Cloudburn is één van m'n favoriete dubstep tracks van de laatste tijd.

Sweet!

Liquid Stranger is ook wel errug lekker (hij maakt ook heel veel chille ambient dubstep, maar zoals deze dus ook wat dikke bangers!)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xhaJa4cj ... re=related[/youtube]
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Plaats reactie