Fishbone.

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Fishbone.

Bericht door Bakema NL » di nov 01, 2011 10:10 pm

Vandaag hun cd Truth & soul gekocht, uit 1988. Ik had die ooit op cassette.....gehuurd en opgenomen. Cassettes zijn al een tijdje de gang naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Aparte band, aparte sound, maar wel lekker. Vandaag kwam ik dus die cd tegen, meteen meegepakt. En er lag zelfs verderop bij nieuwe releases een nieuwe EP van hen. Die heb ik even laten liggen, want ik wil eerst even luisteren wat ze vandaag de dag doen qua muziek.
Het is een bonte mengeling van Rock, soul, ska, funk, punk, reggae...eigenlijk van alles, met een zwart randje uiteraard gezien de afkomst van de heren.
Beetje vergelijkbaar met de Red hot chili peppers en dan vooral de peppers' eerste platen. Nu zijn de peppers groot geworden en dit Fishbone heeft volgens mij bijna geen hond ooit van gehoord.

Laat maar horen of jullie deze gasten al kenden en/of wat je er van vindt.

Twee tracks van Truth & soul...




MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fishbone.

Bericht door MetalJan » wo nov 09, 2011 2:34 pm

Ik ken ze van de Last Action Hero soundtrack. Het nummer daarop heet Swim. Beetje apart nummer vond ik het toendertijd.

Had en heb geen behoefte om nog meer van deze band te gaan beluisteren.

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: Fishbone.

Bericht door Bakema NL » wo nov 09, 2011 5:03 pm

MetalJan schreef:Ik ken ze van de Last Action Hero soundtrack. Het nummer daarop heet Swim. Beetje apart nummer vond ik het toendertijd.

Had en heb geen behoefte om nog meer van deze band te gaan beluisteren.
Getuige de overweldigende reacties op dit topic zitten hier nog wel een paar mensen die er zo over denken als jij geloof ik. :P
Ik draaide de cd een paar dagen geleden nog en mijn stiefzoontje van 7 stond helemaal mee te dansen.....toch nog iemand... :lol:

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Fishbone.

Bericht door Mollusk » wo nov 09, 2011 6:43 pm

Fishbone is zeker gaaf. Vooral Truth & Soul. Ook al vind ik Living Colour qua muzikanten wat vaardiger. Maar dit is zo'n typische band waar ik 1 album van heb, dat ook album ook goed vind, maar nog nooit verder in verdiept heb qua discografie.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Plaats reactie